Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kéjjel-nappal - SuperTV2, 18:50 |
A legédesebb karácsony - Izaura TV, 19:00 |
A mestergyilkos - Feltámadás - Mozi+, 19:00 |
Vesztesek bosszúja - Film Café, 19:10 |
Volt egyszer egy vadnyugat - AMC, 20:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Lynch (63) |
Gryllus Dorka (52) |
Jared Leto (53) |
Temuera Morrison (64) |
Kit Harington (38) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Eric Liddel - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
Filmkeresés rövid tartalom alapján |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
A váratlan utazás (1977) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Spanok |
Tomasz Schuchardt |
2011-08-04 13:38.00 |
http://www.youtube.com/watch?v=p_4nAJsUYe0
Ehhez nincs mit hozzáfűzni a sorozat egyik legjobb jelenete, a sorozat egyik legjobb zenei aláfestésével. |
2011-08-04 13:34.53 |
TELE A TÖKÖM EZZEL A ROHADT, MOCSKOS, KIB***TT ESŐVEL! |
2011-08-03 13:45.24 |
Paul Conroy számíthatott egy kis csetepatéra, amikor az amerikai hadsereg beszállítottjaként ment el kamionsofőrködni Irakban, de semmi sem készíthette fel arra, hogy az emberiség egyik egyetemes rémálmával kell majd szembenéznie. Ugyanis egy támadás után, teljes sötétségben és szűk térben tér magához, ahol hamar tisztázódik a helyzet: Élve eltemették egy fakoporsóba, az emögött álló egyének pedig záros határidőn belül tetemes pénzösszeget követlenek tőle, különben meghal. Emberünknek pedig csupán egy zseblámpa, egy bicsak és egy mobiltelefon áll rendelkezésére a lehetséges megmeneküléshez.
Rodrigo Cortes filmjének már a nyitó stáblistája és felütése is egy vérbeli Hitchcock mozira hajaz (interjúban meg is lett említve a suspense mestere mint legfőbb ihletforrás), így már rögtön adott egy erős thriller lehetősége, viszont egyben több olyan rendezői és forgatókönyvírói fogást is tett, ami megakadályozza a filmet attól, hogy darabokra essen és elvesszen az izgalom. A legfontosabb az, hogy a másfél óra alatt egyszer sem, sem időben, sem térben nem lépünk ki a koporsó teréből, így a főszereplő szituációjának átérzése és a közvetlenség is megnő, a feszültségről nem is beszélve. A profi kamerakezelés és a vágás kettősségének köszönhetően a homokba ásott halálcsapda tere hol átérezhetően és tapinthatóan fojtogató és szűk, hol pedig kellően kitáguló ahhoz, hogy egyes eseményekre rálássunk. A másik fogás, az ügyesen megírt, csavaros a már-már elviselhetetlen feszültséget és kellően drámai és emberi jeleneteket kiválóan váltogató forgatókönyv, ami nem mellesleg nem riad vissza az USA külpolitikájának és bürokráciájának kemény kritikájától. A klausztrofóbia, a biztonság és a annak tudatának teljes hiánya csak tovább növeli a "minden lehetséges" érzetet, amire a jól megírt párbeszédek is rátesznek egy lapáttal. Viszont, aki ezt az egész filmet élteti, átérezteti és összetartja az nem más mint a főszereplő: Sosem voltam, Ryan Reynolds nagy rajongója, de amit itt csinál, az nemes egyszerűséggel zseniális, totális átlényegülés egy átlagos kisemberré, aki egy halálos szituációba kerülve küzd az életéért. Testbeszéde, reakciói mind földhözragadtak és hitelesek, egyszerre megy át a életben maradásért folyó harc minden státuszán, a kezdeti pániktól kezdve, a reménykedésen és türelmetlen várakozáson át, az elkerülhetetlenbe való teljes beletörődésig. És mivel senkit se látunk rajta kívül, és vele vagyunk minden helyzetben, iránta való szimpátiánk és szívverésünk csak egyre jobban fokozódik egészen odáig, hogy az utolsó percekben szinte leszakítjuk a szék karfáját az izgalomtól. Aki még nem látta a filmet, nem ajánlom, hogy a lenti kommenteket olvasgassa, mert a film későbbi mozzanatai és befejezése, olyan érzelmi súllyal rendelkeznek, hogy pörölycsapásszerű erejüket, még napokig érezni fogja a néző. Mesterien összerakott thriller, majdnemhogy kötelező darab, már csak azért is mert megmutatja, hogy a minimalizmus néha több, tartalmasabb és emlékezetesebb, mint kétszáz összetört autó és félmillió pirotechnikai eszköz működésbe lépése. Aki viszont nem bírja a zárt tereket, az kétszer is gondolja meg a megtekintést, különben nehezen fog álom jönni a szemére. |
2011-08-02 14:12.07 |
Rob Cohen akciómozija anno akkorát bukott, hogy az történelemkönyvekbe illő, de a minőséget látva nem is lehet csodálkozni rajta. A történet tömör baromságáradat, a szereplők papírvékony klisék, a dialógusok borzalmasak, nemegyszer lapos és dögunalmas fordulatok és jelenetek sorozatával megspékelve. A fényképezés egész pöpec, a látvány elmegy, a robbanások hangásak és látványosak, de ez inkább egy fárasztó és nemegyszer fájdalmas darab, amit jobb ha kihagy az ember. |
2011-08-02 10:31.14 |
Addig örülj, amíg nem tudod mi az és nem látsz belőle egy részt sem! |
2011-08-01 18:07.00 |
Jason Statham kemény zsaruként ered a nyomába egy pszichopatának, aki renderőket gyilkol. erre az alaptörténetre mondja azt az ember, hogy ultrasablonos, de ki lehetne belőle hozni egy pörgős, látványos akciófilmet vagy egy stílusos krimi-thrillert. Ám Elliot Lester még ennyit se tudott kihasználni és mindkét zsánerből a légklisésebb és legunalmasabb elemeket vette át, vérgyenge és nemegyszer hasztalan mellékszálak beletömködésével. A dramaturgia és a tempó nemegyszer fullad ki, akció szinte semmi, viszont a színészi gárda hiteles, ahogy megvan az angol filmekre jellemző hangulat és keménység (főleg a nyelvezet terén). Totálisan felesleges darab, csak unaloműzésre jó. |
2011-08-01 15:10.11 |
Már csupán ezektől a képektől is, literszám csorog a nyálam! Nagy mozi lesz, hamisítatlan Alien hangulattal. |
2011-07-31 17:51.07 |
Beszarás, pedig semmi elborulása nem volt, senkit se sértett meg, sőt normális stílusban írt, én kifejezetten bírtam. Ennyi erővel bármelyikünket lehetne bannolni. |
2011-07-30 18:13.05 |
Habár én nem voltam még nem játszadoztam el azzal a gondolattal, mint a főszereplők Seth Gordon így is egy élvezetes, vicces vígjátékot tett le az asztalra, aminek sikere egyszerű. Fogott három szerethetően, idióta lúzert, berakta őket egy olyan alapszituációba, amivel szerintem nagyon sok embertársunk tud azonosulni és kihozta belőle a legtöbb humoros szituációt méghozzá a maga szókimondó, profán módján. Szerencsére a három főszereplőt alakító színész teljesen megfelel, a főnökök közül Spacey és a csaknem felismerhetetlen Colin Farrell igazi hétmérföldes utálnivaló seggfejek, Jennifer Aniston pedig már rég volt ennyire szexis és bizonyítja ha jó szerepet kap remek komika, sőt még Jamie Foxx is kikapott egy ütős mellékszerepet. A rendezés pörgős, a poénok között van kuncogós és sírvaröhögős is (a kokaintisztítós szcéna eszméletlen). Habár klasszikus sose lesz belőle, kellemes szórakozás, amit vétek kihagyni.
Ja, és utószónak szerintem Wellington különösen élvezni fogja. |
2011-07-30 10:48.59 |
Isten éltessen és adjon, még negyven évet és tucatnyi remekművet, rendezőzseni!:))) |
2011-07-30 10:47.07 |
63 éves és még mindig keményebb, mint egy atombunker! Boldog szülinapot:)) |
2011-07-30 10:46.16 |
Na akkor boldog szülinapot neki is!:) |
2011-07-30 10:45.33 |
Fél pár zokni, bérlet, pénz, ceruzák, tollak, elemek, csavarhúzó, könyvjelző termonukleáris kézifegyverek..csak a szokásos. |
2011-07-30 10:43.50 |
Csaknem két évtizeddel el vagy tévedve, a sorozat 1992 és 95 között ment. |
2011-07-30 10:25.44 |
A Conviction alaptémája a testvéri szeretet erőssége, amit egy el nem követett bűntény miatti igazságtalan börtönbüntetés tesz próbára. Kenny Waters életfogytiglani börtönbüntetést kap, ezért húga Betty Anne csaknem két évtizedes küzdelmet folytat azért hogy bizonyítsa testvére ártatlanságát. Tony Goldwyn már az elején kiírja, hogy igaz történet, ezért ez egy bizonyos szinten kiszámítható történetté válik, aminek lényegesebb dramaturgiai mozzanatait és befejezését is előre sejtheti az ember. Így abban rejlik a forgatókönyvíró és a rendező számára is a kihívás, hogy a főszereplők küzdelmét hitelesen, izgalmasan és ne pedig sablonosan és szájbarágósan találja. Ez pedig sikerült is főleg azzal, hogy a két szereplőre és az őket alakító színészekre koncentrál. Hilary Swank nem éppen a kedvencem, de tény hogy színészi oroszlánkörmeit akkor tudja megmutatni, ha ilyen karakterközpontú drámákba szerepel, nem pedig tucatkacatokban de hasonlóan pazar alakítást mutat be Sam Rockwell is. A szövegkönyv is erős és őszinte párbeszédekkel teli, a rendezés visszafogott, de egységes, a témából pedig egy kis költségvetésű, de emberséggel és lélekkel teli dráma lett, amit jó nézni. |
2011-07-29 16:06.18 |
Egyre jobban gondolkodok kettes helyett a karón!:)) |
2011-07-29 14:31.06 |
+1, teljesen igazad van. Attól, hogy egy filmet mélyebb tartalmúnak próbál a készítője beállítani, rohadtul nem jelenti azt hogy már automatikusan az is lesz. Ha Snyder nem nyomult volna annyira a filmvégi "nagy üzenet" felépítésére és meghagyta volna ezt a művet dögös csajokkal megtömött agyatlan vagdalózásként, talán be tudta volna fogadni a gyomrom...talán. |
2011-07-27 15:40.32 |
Remek együttes, egyedi és azonnal felismerhető hangzással. Zúzós számok ugyanúgy jellemzők rájuk, mint a nyugodt melódiákkal operáló dalok, sőt legtöbbször a kettő ötvözete az amiben igazán jók. |
2011-07-27 09:25.27 |
Na ez valami eszméletlenül ostoba és tré darab volt, de mégse dühített hanem bizonyos szinten elszórakoztatott. Történet nincs, a dramaturgia lövöldözések és robbanások sorozatából tevődik össze, színészi játékot William Fichtner-en kívül nem lehet jegyezni, még Cage is csak cool módon, néz, lő, bedob néhány egysorost...oszt ennyi. Komolyanvehetőség zéró, vér tengernyi, piszok sokan harapnak fűbe néhol igencsak brutális módon, dübörgő rockzenére, a 3D-s effektek és a CGI meg botránygyenge. Igazából megvan benne minden összetevő, hogy egy ötcsillagos trashmozi legyen, ám mégis hiányzik belőle a báj és vacka mivoltának kreatív formálás, amitől igazán emlékezetes lenne. Egyszer elvoltam vele, de hogy ismét leporoljam, na az már valószínű. |
2011-07-26 22:07.08 |
Remek téma, amiről hossza és részletes vitát lehet folytatni! Azt el kell ismerni, hogy a filmes tömegtermelés nagy része tényleg az USA-ra koncentrálódik, ugyanakkor ott már a mennyiség régóta a minőség kárára megy. Emellett a profitorientált, leginkább az egyszerű szórakoztatásra és érzékszerv kielégítésre rámenő popcornmozik dominálnak, amik nem azt mondóm néhol tényleg szükségesek,de az esetek többségében, tényleg nincs bennük semmi kreativitás és sablonok tucatjaira épülnek. Az igényes, érdekes témákról szóló rétegfilmek vagy egyedi műfajkoktélok, drámák és szerzői mozik Amerikában már csak a nagy öregekhez, bizonyos fiatal rendezőkhöz és a függetlenfilmes irányzathoz köthető.
Ám azt is meg kell említenem, hogy a fent megemlített látványmozi és tömegtermelés (legalábbis az én tapasztalataim szerint) itt Európában sose tudott nagyon területet nyerni, a nagy költségvetésű európai moziknak pedig általában több mélysége van mint az amerikainak. Ez részben abból is fakadhat, hogy a művészfilmeknek és a különféle híresebb irányzatok (francia újhullám, neorealizmus) ide köthetőek és sokkal mélyebben van az európai filmművészetben meggyökerezve, a éátásmód és az elbeszélésmód újfajta módszerei felé menő kutakodás. A lényeg az, hogy ebben a vitában, én speciel nem tudok egy oldal felé, elkötelezni magam. Úgy különböznek egymástól, mint tűz a víztől, és mindkét kontinensnek megvannak a jó és rossz filmjei, a tehetséges és igényes rendezőkkel együtt. |
2011-07-25 15:37.50 |
Tanítanivaló példa arra, hogyan kell mikroméretű költségvetésből, ha nem is hosszú de mindenképp igényes alkotást csinálni. Christopher Nolan a kicsi és nagyrészt amatőr stáb és a minimális költségvetés miatti nehézségeket és látható technikai hiányosságokat tökéletesen kompenzálja a jól megírt, csavaros forgatókönyvvel, az idősíkok példás machinálásával valamint a fekete-fehér képek által árasztott hangulattal, aminek megteremtődéséhez külön segítség David Juylan zenéje. Pörgős cselekmény, hiteles dialógusok, a szereplők pedig egytől-egyig érdekes, kétarcú figurák szerencsére az őket alakító színészek is helytállnak. Remek darab, ami tökéletesen beleágyazódik a zseniális rendező karrierjébe, megtekintése magasan ajánlott! |
2011-07-25 09:34.56 |
Azt a szentséges legifolyosót neki, hogy a fenébe lehet egy ördögűzésekről szóló horrorfilm ennyire dögunalmas?! Pedig a történetben van potenciál, ám a forgatókönyv klisékkel és ezerszer látott momentumokkal operál, sokszor nehezen érthető és kusza valamint, nincs benne semmi csavar, amit ne látnánk előre. A rendezés pedig túlságosan visszafogott és finomkodó ahhoz hogy bármiféle sokkhatást kiváltson belőlünk. Anthony Hopkins messze a legjobb dolog az egész filmben, tekintve hogy Colin O'Donoghue-nál szürkébb főhőst keresve se találhattak az alkotók. Vontatott, sablonos és hulla felesleges darab, ha ebben a témában akarunk minőségit látni, vegyük elő William Friedkin klasszikusát századjára is, sokkal bölcsebb döntés. |
2011-07-25 09:34.18 |
A Rítus-2*: U-N-A-L-M-A-S! |
2011-07-24 19:34.00 |
Az utóbbi hónapok talán legjobb trailere, ha a film csak feleannyira jó lesz, már megvan neki ágyazva egy helyezés az évvégi toplistámban!:) |
2011-07-24 15:39.41 |
+1 :(
Nyugodjék békében! |
2011-07-24 13:27.23 |
FEAR 3 kitolva. Rövid, tömör, és az első rész hangulata nélküli adrenalinbomba, szerencsére van benne annyi tisztesség, hogy végig fenn tartsa a játékos érdeklődését, a játékelemek fokozatos adagolásával. A mechafightok messze a legjobbak benne, de sajnos elég könnyű darab, normál fokozaton csak az utolsó két pálya (nem a végső bossfight mert az röhejes) volt igazán izzasztó. |
2011-07-23 12:22.50 |
A fene egye meg, csak benézek ebbe a topikba és már megint rájövök hogy nincs kéznél a csákány és a bányászlámpa!:) |
2011-07-22 14:51.54 |
Jean-Pierre Jeunet lezárása a legendás sorozathoz ugyanolyan heves vitákat szított mint a David Fincher által lerendezett harmadik. Kövezettek meg, de én imádom ezt a filmet is! A francia direktor egyedi, a groteszktől és szürrealistástól sem mentes stílusát (ami főleg a Betty legénységén tükröződik meg) sikeresen tudta a sci-fi zsáner és annak szűk terei közé szorítania úgy, hogy alapjaiban hű maradt a szériához. Sigourney Weaver most is tökéletes a főszerepben, a technikai megvalósítás szintúgy, Darius Khondji operatőri munkája tán a legjobb az egész szériában (a víz alatti menekülés mai napig etalonnak számít) és még csak meg sem említettem John Frizzell zenéjét. A hibrid megjelenítése tényleg a félelmetes, egyedi és a röhejes közötti háromszög vékony vonalán táncol, a dialógusok sincsenek mindig a toppon, de a film sodró tempója könnyen tudja ezeket feledtetni. Látványos, akciódús és időtálló darab, ami nem mellesleg brutalitásban sem gyenge. |
2011-07-22 14:42.38 |
Alien 4-Feltámad a Halál: 5* |
2011-07-22 11:36.15 |
Jet Li mozi...a gyengébbik fajtából. Persze ha befizet egy ilyen alkotásra az ember jobb ha tudja, hogy itt csak a bunyók számítanak, mert az olyan dolgok mint történet, színészi munka és dialógusok teljesen feleslegesek. Viszont örültem volna ha az akciózás közben az eszelős kamerarángatást visszafogták volna, csaknem követhetetlenek a gyepálások. Nézhető, de tényleg csak egyszer. |