Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 10:05 |
Karácsony Biltmore-ban - Izaura TV, 10:10 |
Karácsony szerelemmel díszítve - Mozi Klub, 10:15 |
Made in Italy - SuperTV2, 10:20 |
Halhatatlan szerelem - Film Café, 10:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Gérard Depardieu (76) |
Jessica Harmon (39) |
John Amos (85) |
Maryam d'Abo (64) |
Timothée Chalamet (29) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Aludj csak, én álmodom - Vélemények |
2022-es választás |
Csillagászati topic |
Mit hallgatsz most? |
Érdekességek! |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Konklávé |
Edward Berger |
2011-12-01 13:48.57 |
"Chris Weitz maga nyilatkozta, hogy nem érdekli a film kritikai fogadtatása. De az Alkonyat - Újhold című film nem egy mozgóképes történet! Ez egy satnya, giccstől halott, pornográf jellegű tárháza néhány fiatal színész arc- és testvonásainak."
Ez a pár mondat a lényeg és tökéletesen jellemzi az egész szériát. |
2011-11-30 18:00.12 |
"Kezdetben csak ember és természet volt. Aztán emberek jöttek kereszttel és elűzték a hitetleneket. Egyenest a föld peremére."
Természet, vallás vagy maga az ember...hát meg kell hagyni Refn-nek nincsenek idealista illúziói egyikről sem és ezt a filmet kihívás volt végignéznem. Másfél órás váltakozása a csenddel vagy elidegenítő zenei aláfestéssel rendelkező állóképeknek, a monotonitást alátámasztó párbeszédeknek és az extrém erőszaknak. Hihetetlenül lassú, mocskos és ellenszenves, fényképezésben és látványban mégis csodálatos alkotás, minimalista színészvezetéssel és történettel (Mads Mikkelsen az egész film alatt egy büdös szót sem szól), ami talán szélsőséges megvalósítása miatt nem tud szívemhez olyan közel állni, mint a dán rendező több filmje, noha értékeit elismerem. Viszont arról fogalmam sincs, hogy mi a francot akart ezzel elérni vagy intellektuálisan átadni. |
2011-11-30 17:50.16 |
Valhalla Rising:
3* |
2011-11-30 09:08.02 |
Boldog születésnapot a mesternek! Elképesztő, hogy 74 évesen is olyan tempóban dolgozik mintha feleannyi idős lenne.
http://www.youtube.com/watch?v=xbw8EIVlzM0&feature=channel_v.. |
2011-11-28 16:55.31 |
HÁROMSZOR?!!
ZSINÓRBAN?!! Félreértés ne essék tisztelem az elhivatottságodat, de én már az első (és egyben utolsó) alkalommal is egy kiskanállal akartam kibelezni magam. Sok szerencsét! |
2011-11-27 11:20.01 |
Elit halálosztók: 4* |
2011-11-27 11:19.21 |
Kőkemény, brutális és teljesen átélhető brazil akcióthriller, aminek legnagyobb pozitívuma a kendőzetlen megmutatásban rejlik. Hisz az alaptörténet (egy elit osztagnak pár hónapja van, hogy előkészítse a terepet a pápa látogatásához) csupán fedőváz arra, hogy megmutatta nekünk a riói favellák és az irányítása felett küzdők kegyetlen farkastörvényeit, és azt a mérhetetlen mértékű romlottságot és korrupciót ami a napfény és a tengerpartok mögött van.
Adott a rendőrség elitegysége, azon belül egy harcedzett parancsnok és két újonc. Az ő szemükön keresztül nézzük az eseményeket, megismerhetjük jellemüket, azt a mindennapi stresszt és nehézséget, amivel munkájuk jár. Ahogyan azt is, hogy milyen módszerekkel hajtják végre rajtaütéseiket a drogdílerek ellen. És itt jön, az ami engem a legjobban megfogott a filmben. Maga a drogüzérkedés és bűnözés magasan elítélendő dolog, Rio utcáinak pedig annyira szerves része, hogy tűzzel-vassal lehet csak ellene küzdeni. És mégis, az osztag már-már embertelen módszereit, vallatásait látva felvetül bennünk a kérdés: Vajon hol a törvénykezés morális, erkölcsi és jogi határai? Meddig mehetünk el a törvény határain belül, mígnem olyanokká válunk, mint akiket üldözünk? Vékonnyá válik a perem, ám az egység tagjait nem ítélhetjük el egyértelműen, mert a film megmutatja hogy emberek minden emberi pozitívumukkal, jó jellemükkel és hibáikkal együttvéve. Csupán így végezhetik el hatékonyan munkájukat, csak így képesek életben maradni a városi betondzsungel poklában és emiatt is válik érhetővé kiképzésük hihetetlen keménysége. Padilha értő kézzel ábrázolja vizsgált környezetét, szereplőit és a történetet, erős dialógusokkal és színészi játékkal megtámogatva. Az operatőri munka és a vágás precíz, a legdurvább pillanatokban is ritkán fordul el a kamera, az akciók pedig földhözragadtak és realisztikusak. Erőteljes mozi, mindenkinek ajánlom mert nemcsak szórakoztat de még el is gondolkodtat bizonyos dolgokról. És ma már sajnos egyre kevesebb mozi van, ami erre képes. |
2011-11-26 19:34.15 |
Ne is lásd. Ugyanaz a borzadály, csak negyed órával hosszabb. Továbbra is se lesz egy csepp értelem benne, csak a röhejes és szánalmasan filozofikusnak szánt jelenetek száma nőtt meg. |
2011-11-26 19:22.35 |
Rendezői változatban benne van ahogy az izzó után Browning kézfejen lövi a fatert, úgy nyírva ki a kishúgát. Szimpla cenzúrából következő baki az, amit említettél. Nem mintha a film jobb lenne tőle!:)
Amúgy most visszagondolva rá a látvány is vegyesfelvágott. Néha pöpec, néha meg olyan mintha a CGI mágusok a körmük alól piszkálták volna ki. |
2011-11-26 11:02.36 |
Augusztusban kezdett neki. Decemberig vagy jövő januárig tuti eltart. |
2011-11-25 20:29.34 |
Úristen de messze van még jövő augusztus. Hogy fogjuk addig kibírni?!:) |
2011-11-25 15:18.07 |
Nálam egy vígjáték működése betonegyszerű. Ha nevetek rajta legyenek a poénok visszafogottak, okosak, tahók, ízlésesek vagy ízléstelenek akkor működik. Ha nem nevetek rajta és csak nézek ki a fejemből akkor nem működik, hiába próbálkoznak az alkotók drámaiság, emberi kapcsolatok és miegymás bevitelével, Ha vígjátéknak szánták, akkor legyen először vicces és drámai másodsorban. És ha már drámázik akkor az meg legyen hatásos és ne, egy rakás, szerencsétlenkedő, idegesítő, a szimpátiánkat megtalálni képtelen karakter szenvedését kelljen bámulni. De mindezeket és még a sok kínos vagy feleslegesen belerakott gusztustalan momentumot is meg tudnám bocsátani, ha nem lenne ez az egész ilyen agyrohasztóan unalmas, túlírt és elnyújtott. Komolyan mondom Tarr Béla filmjeit végignézni volt kisebb kihívás, mint ezt a borzadályt. Lehet hogy csak rossz passzban néztem meg, lehet hogy nem szimplán talált be, de számomra a patinás Rotten/IMDB átlag és a kinti hatalmas bevétel azt bizonyítja, hogy Amerika és Európa nemcsak földrajzilag de ízléseben nagyon távol van egymástól. |
2011-11-25 15:07.09 |
Gyerekkormoban nagy kedvenc volt, emlékszem mennyire paráztam a nagy főgenyától. Ma már csak az amatőrségéből származó bája maradt meg, minden más benne szinte értékelhetetlen. A hétfilléres büdzséből összetákolt apokaliptikus világ és a belezsúfolt akciók elképesztően szegényesek és gagyik, igaz a belga spárgakirály ekkor még remek formában volt és irtja is tucatszáma rosszakat. Színészi játék nincs, a dialógusok és a történet mélysége nyete, a zenétől meg dobhártyavérzést kaptam.
Egyetlenegyszer végigvigyorogható (főleg alkohol segítségével), de inkább fájdalmas és kerülendő mozi. |
2011-11-25 15:01.35 |
Cyborg: 2*
Koszorúslányok 1* |
2011-11-24 19:09.35 |
http://www.youtube.com/watch?v=JJ3iEuSpfNY&feature=feedf
Hamisítatlan igazi trash/speed metal a 80-as évekből! |
2011-11-24 18:50.47 |
Valhalla Rising, Válogatott Gyilkosok, A forrás, Bleeder (szintén Refn film), Koszorúslányok, egy bizonyos film noir (még nem tudom melyik), The Stool Pigeon (hongkongi akciófilm)
Meg amúgy bármi ami felkeli az érdeklődésem!:) |
2011-11-24 18:45.03 |
A lelkileg depresszív rész a második. Az első és a harmadik (igaz annak inkább csak az utolsó húsz perce) viszont nem fukarkodik a brutalitással. |
2011-11-24 18:40.55 |
Már készíti is az úf filmjét Ryan Gosling-al. A cím Only God Forgives és íme az alaptörténet:
"A Bangkok police lieutenant and a gangster settle their differences in a Thai-boxing match". Érdekes felütés, kíváncsi vagyok mit hoz ki belőle. |
2011-11-24 18:36.46 |
Még jó, hogy te egy nagyon alacsony létszámú kisebbség részét képezed. |
2011-11-24 18:35.57 |
Igen, valószínűleg még fogok jóegy párat, csak nekem is kevés az időm (közeledik a vizsgaidőszak és nyelvvizsgára készülök) és sok más is film be van tervezve.
A Pusher trilógiát meg a lehető legmagasabb fokon ajánlom, igazi gyöngyszem mindegyik, főleg az első rész.:) |
2011-11-24 18:28.30 |
Új évezred, új figurák, új megközelítés grandiózusabb látvánnyal és akciókkal, de mégis megvan benne az a báj, keménység és szórakoztatási faktor ami az első három részt olyan jóvá tette.
Mindannyiunknak de főleg saját magadnak tennél a legjobban, ha végre kikapcsolnád magadban a kukacoskodást, nem keresnéd a legkisebb hibákat vagy a földhözragadt realizmust egy akciófilmben és tudnád önmaga értékei miatt értékelni és szórakozni rajta. |
2011-11-24 13:08.07 |
Kötelező tananyag, és ezt bizony kevés filmre mondom. Nemhogy egy trilógiára. |
2011-11-24 13:06.35 |
A csontevő:
Azt az büdös, ezüstporral behintett, krokodilszájból kiguberált kutyavégbéltermékét neki, mi a szentséges turha volt ez?! Masszív 1 csillag. |
2011-11-24 13:04.35 |
Jim Wynorski sose hozott le nézhető filmet, de komolyan mondom ezt még a ő szintjéhez mérten is csak több darabban, jó alapos szünetbeiktatásokkal tudtam végignézni. Kemény hétszázezer dollárból sikerült olyasvalami összehoznia, ami leginkább az általános iskolai osztálytársaimat szerepeltető, 1 megapixeles mobilkamerával felvett kisjátékfilmek minőségét hozza, de míg legalább mi tudtuk saját magunkon röhögni, addig ennél a szutyoknál csak a hajkoronánkat fogjuk ritkítani. Értelmetlen és értelmezhetetlen történet, amit a klotyószünetben tíz perc alatt tákolhattak össze párbeszédestül még egy kiadós hányásban is több eredetiség van. Dögunalmas és röhejes momentumok sorozata, színészi játék na az is nulla még Bruce Boxleitner is arcáról is lel lehet olvasni, hogy pokolba kívánja szereplését. Az CGI effektek és az akciók olyanok mintha egy panellakás sufnijából előkapart Pentium 486-os géppel tákolták össze és a befejezés...na azt szeretném igazán feledni!
Mestermű a rossz filmek terén, lazán oda lehet tenni a Temetőkapu mellé. Na alá, nem fölé. Mellé. |
2011-11-23 21:06.53 |
250 milliós büdzsé, 179 nap forgatás és még csak most meginduló utómunkálatok...gigantikus fináléra számíthatunk, tűkön ülve várom és szívok magamba minden kis infót róla. |
2011-11-22 21:56.35 |
Elátkozott város 3:
5*. Fantasztikus remekmű, csak az első rész múlja felül egy paraszthajszállal. |
2011-11-22 21:55.48 |
Dekonstrukció, nihil, kiüresedés, a pusztulás és a dicsőség elmúlásának elkerülhetetlensége...mindezen dolgok olyan nyers erővel, olyan arcbavágóan realista és hiteles módon van megjelenítve Nicolas Winding Refn gengsztertrilógiájának harmadik és egyben utolsó részében, hogy arra nehéz szavakat találni. Egy kiöregedett szerb maffiózó, aki egykoron (és bizonyos helyzeteken még most is) élet és halál urának tűnt a másik két filmben, most azonban szemünk előtt látszik, hogy ő is csak egy erkölcsileg és lelkileg is kiüresedett roncs. Küzd a drogokkal, családjával, azzal, hogy maradék tiszteletét is megtartsa a feltörekvő agresszívabb fiatal generáció előtt. És mindezen problémák, a felgyülemlett sok stressz, az elhibázott döntések sorozata mind-mind egy napban gyülemlik össze. Így csak idő kérdése mikor fog az egész, az erőszak tébolyult és magát hosszú távon megbosszuló szökőárjává változni. Mindez tanítanivalóan hiteles színészi játékkal (Zlatko Buric a főszerepben frenetikus), példás rendezéssel, kicentizett tempóval, és operatőri munkával megtámogatva. Depresszív, visszataszító és letaglózó remekmű, ami lazán felveszi a versenyt az európai filmművészet bármely darabjával. A trilógia meg úgy ahogy van kötelező, csak a tempót kell megszokni! |
2011-11-22 20:08.23 |
Ezt a kérdést David Slade-nek is fel lehetne tenni...na mindegy, biztos csak a pénz kellet nekik. |
2011-11-20 20:29.53 |
Hallhatatlanok:
4* |
2011-11-20 20:29.29 |
Gyorsan le kell szögeznem azt, hogy a görög mitológiát mindenhonnan, csak nem ebből a moziból érdemes tanulni. Aki pedig valahonnan részletesen olvasta vagy tanulta töriből, hogy mily módon zajlottak le az istenek-halandók csetepatéi, az jobb ha a film két órájára mindenestül eltávolítja ezt a tudásanyagot. Mert az ottani karakterek megjelennek Tarsem Singh legújabb filmjében, de háttértörténetük és jelenlétük is teljesen szabadon van értelmezve az indiai direktor keze alatt, neki ez a mitikus kor és az azokat benépesítők csak eszközök arra, hogy egy két órás vizuális orgazmust zúdítson ránk.
Mert hát a történet...ilyen sablonköteget is régóta láttam már, van itt szerettei haláláért bosszú kívánni álló kőkemény, csupa izom, mégis aranyszívű főhős, sztereotip viccelődő társak, a világ meghódítására törekvő főgonosz, egy dögös női szereplő és a vele járó szereli szál és persze deus ex machina az istenek által. Amint leosztják a szereplők jellemét (amit a színészek tökéletesen egyoldalúsággal jelenítenek meg), úgy a dramaturgia is a kiszámíthatóság talajára kerül, ahonnan nem is mozdul el. De szerintem bizonyos szinten ezekre mindenki számított is és nem is ezekre figyelt, amikor beült rá. Hanem arra, ahogyan ez a történet meg van jelenítve, a látványra. Ami egyszerűen elképesztő, és megtestesülése annak hogy van még miért moziba járni. És itt most nem látványos, de üres CGI effektárasztásról beszélek. Hanem arról, hogy a készítők kitaláltak a filmnek, egy egyedi és kreatív díszlet és színtechnikával, végtelenített mégis gyönyörű tájakkal és elképesztő vizuális beállításokkal megspékelt látványvilágot, amihez minden képkockához ragaszkodtak. Ez a vizuális megvalósítás volt, a koncepció amihez tartották is magukat. Ráadásul úgy, hogy szemünk is jól alkalmazkodjon hozzá, sosincs agyonzsúfolva de nincs is kihasználatlanul. Szerencsére a mozi tempója is kellően kimért, jó ütemben adagolva a "történet"mesélést és az akciókat. Amik dinamikusak, jól vannak fényképezve, remek a koreográfia és emellett ügyesen megoldott belassításokban, szimfonikus zenére láthatjuk a végtagok hullását. Monumentális látványú, mélység helyett a stílusra menő, buta de szórakoztató alkotás, megér egy megtekintést. |