Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kiképzés - SuperTV2, 13:55 |
Jófiú fegyverrel - HBO, 20:00 |
A kém - Mozi+, 21:00 |
Kiképzés - TV2, 21:25 |
A csapda - HBO3, 01:35 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Anthony LaPaglia (66) |
Jonathan Banks (78) |
Minnie Driver (55) |
Kerry Washington (48) |
Kelly Lynch (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Velünk véget ér |
John Goodman |
2012-01-24 17:46.20 |
Nem biztos. Külföldi Oscar-nál általában rohadt erős a mezőny és kiszámíthatatlan, hogy ki fog győzni. Tavaly a Fehér szalagra vagy a Prófétára raktam a szavazatom. Erre a semmiből jött a Szembe zárt titkok és elvitte. |
2012-01-24 17:42.31 |
Nekem nem volt meglepő. A kritikai fogadtatása nem volt elsöprően jó és von Trier-t már egy évtizede semmiért sem jelölték. |
2012-01-24 15:01.03 |
Koszorúslányok, mint legjobb eredeti forgatókönyv? Rohadjanak meg! |
2012-01-24 14:49.26 |
Huhh vannak itt meglepetések....van Mallick de nincs Drive és Tintin jelölés, az Extremely Loud and Incredibly Close meg mit keres itt? |
2012-01-23 18:58.30 |
Nem ő, hanem a stúdió pofázott be, nincs neki teljes kontrollja egy 100 milliós projekt fölött:
[link] |
2012-01-23 16:56.09 |
..fináléról, amire csak a tökélete jelzőt lehet aggatni, ahogy Biran May zenéje is csúcskategóriás. Igazi alapmű a 80-as évekből, sőt kötelező tananyag!
UI: Bocsánat, hogy kettészakadt a beszámolóm. |
2012-01-23 16:54.26 |
A nagyágyú...két évvel múlva, kritika elismertség és több mint 100 milliós világbevétel után George Miller és gárdája visszahozta és négyzetére emelte mindazt, ami az első részt kultikussá tette, ezáltal megteremtve a posztapokaliptikus akciófilmek legismertebb, és legtöbbet emlegetett alapművét. A világ még jobban lepusztult, pár csepp benzinért is késhegyig menő harcok mennek az elvadult emberségüket alig megőrzött bandák és csoportok között. Max pedig egy kiégett és cinikus, sokszor csak saját érdekit néző antihőssé vált..meg kell hagyni igencsak sötét jövőkép. A történet felépítésében egyszerűbb és a klasszikus akciófilmes hagyományokat követi, de tökéletesen illeszkedik a tájhoz és a hangulathoz. A sivatag kietlensége, a porfelhők, kiégett autóroncsok által szegélyezett autóutak, megannyi filmben láttuk őket és mégis itt működik a leginkább, olyan feelingje van minden képkockának, hogy ihaj. Jóval több akciót és összetört autót is kapunk a folytatásban, ezek mindegyike mai szemmel is fantasztikusak, nem beszélve a kaminos |
2012-01-22 23:21.00 |
Norris csak társtettes. Már eleve vér és trágárságmentesen forgatták a második részt..sajnos.:( |
2012-01-22 20:24.16 |
Ja és utóiratként: Nagyszülőt, barátnőt, fitala csemetét ne erre a mozira vigyünk és ezt komolyan mondom. A Fight Club óta, ez a direktor legkeményebb mozija. |
2012-01-22 20:18.26 |
A tetovált lány (2011):
5* (van bennem merészség kimondani, de igenis jobban tetszett mint a svéd) |
2012-01-22 20:08.30 |
Blaszfémiával nyitok: Jobban tetszett, mint a svéd.
Sőt, rögvest tovább megyek a hergelésben: A film nem remake. Hanem adaptáció. Egy feldolgozás, egy másik nemzetiségű rendező keze alatt, aki nem az első filmadaptációt, hanem a regényt tartja kiindulási pontnak. Legyük olyan szívesek és tegyük tisztába a dolgokat, mielőtt nekiállunk köpködni az amcsikra, ugyanis a fogalmak között jelentős eltérés van a kettő között. Amerikai fiai igenis szeretnek külföldi filmet nézni, nemhiába ad az Akadémia aranyszobrot legjobb külföldi filmnek és az alacsonyabb bevételi mutatók is inkább az ottani filmforgalmazói oligarcha döntéseinek (kevés vetítés, kevés moziban, zéró reklám) köszönhető, mint az átlagpolgárnak. Lehet mondani vádakat, mondván pénzéhségből és feleslegesen csinálták meg ezt az álomgyár nagymenői, de (mégha esetleges igazság van benne) most a mozikba kerülvén a siránkozás már felesleges. Minőséget lehet kérdőjelezni, de létjogosultsága Fincher verziójának ugyanannyi van, mint Niels Andren Oplev-nek. Ő ugyanis véleményem szerint művészi indíttatásból készítette el saját verzióját. Ha pénzt akart volna, átdobta volna ezt a projektet egy szimpla iparosnak, és egy robbanásokkal teli popcornmozit csinált volna meg, de nem. Okosabb és tehetségesebb direktor ő annál. A thriller zsánerben mindig is otthon érzete magát és a csavaros, nyomozással, sötét, véres titkokkal és nemegyszer sokkoló momentumokkal felvértezett történet szinte adta is magát. A történet és annak főbb cselekménypontjai ugyanazon a vonalon mennek keresztül, mint a svéd, így aki azt látta (mint én) vagy esetleg olvasta a regényt (én még mindig nem) annak nem fog túl nagy meglepetést okozni a végkifejlet, csak azoknak, akiknek friss lesz az élmény. Engem viszont mégis megdöbbentett az, hogy mennyire lekötötte a figyelmemet és ez a rendező érdemére írható. És most egy sarkaltos ponthoz érkeztem. A két film közötti összehasonlítás elkerülhetetlen, így ennek tükrében próbálok az amerikai és a svéd változat pozitívumait mérlegelve, érveli, és egyben megindokolni döntésemet Fincher mellett. A svéd változat egy igazi skandináv szinten szikár, nyers, naturalisztikusan realista megközelítést alkalmazott, amibe az alacsonyabb költségvetés is beleszólt. Az amerikainak szintén nincs szégyenkeznivalója a fentiek terén, de egy markáns, lecsiszolt képi világot és ezáltal egy másfajta atmoszférát is teremt meg és erre még Trent Renzor indusztriális alapú furcsa zenéje is rádob egy lapáttal A svéd változat a történet mellett sokat fektetett a karaktere mélyítésére. Fincher verziójában ez a karakterábrázolás kissé felszínesebb és kevesebb ecsetvonással és kontúrral van ábrázolva. Viszont nála sokkal kiegyensúlyozottabb a dramaturgia, feszesebb a cselekmény és történetvezetés, nincsenek üresjáratok vagy kizökkentő momentumok. A precízebb vágások és a kitűnőbb kamerakezelés is hozzá és a videoklippes múltjához köthető, a nyitó stáblista jelenet alapján ezt le se tagadhatná. Nagy kérdés viszont a színészi játék hatékonysága. Összehasonlításokba nem merészkedek, de azt el kell mondjam, az impozáns gárda fantasztikus teljesítményt nyújt, ahogy a két főszereplő is, méghozzá azért mert máshogy közelítik meg karaktereiket, mint svéd kollégáik. Rooney Mara Lisbeth-je törékenyebb, érzelmi kisugárzásában ambivalensebb, de valamiért sokkal rokonszenvesebb is, míg Daniel Craig egy sokkal eltökéltebb, határozottabb oknyomozó újságírót alakít, mint Michael Nyqvist. Ha fejberúgnak akkor se tudnék, konkrét döntést hozni, melyik páros a jobb. Ennek tükrében a meccset a lezárás döntötte el nálam a 2011-es verzió javára. Félreértés ne essék, ezen a téren ez a változat sem tökéletes. Ugyanaz a hiba, másnéven a túlnyújtottság jellemzi mint a svédet (ezt a verziót sem ússzuk meg két és fél óra alatt), de Fincher hosszabb körítésű, hidegebb és kissé espionage lezárása sokkal jobban illet ehhez a történethez, mint az eredeti kissé, összecsapott meseszerűen „minden jóvá válik” félé lezárása, ami jégcsákánnyal verte szét az addig mesterien kiépített atmoszférát. Jó, történet, precíz, olajozott, mégis stílusos kidolgozás, remek színészi körítéssel: ez jellemző mindkét változatra, mindkettőt ajánlom. Ez is csak a fenti szegényesen összeharácsolt okok miatt tetszett nekem jobban, mindesetre kiváncsi lennék, hogy vajon a másik két részt hogyan adaptálnák, mert azokon lehetne mit javítani. |
2012-01-22 11:21.44 |
Bevallom már jó hosszú ideje ott volt a listámon a Millennium trilógia svéd adaptációtrilógiájának befejező része, de valamiért nem volt hozzá kedvem, hogy megnézzem. Így most már bepótolva tudom is, hogy miért.
Nem tudom, hogy Larsson regénye ilyen száraz és nyögvenyelős vagy ez a rendező Daniel Alfredson bűne, de nemegyszer kínszenvedés volt nézni ezt a filmet, amit sokszor csak a két főszereplő kimagaslóan remek játéka mentett meg. Belegondolva, inkább az utóbbira szavazok, mert egyrészt visszatekintve már a második részt is alaposan túlértékeltem, másrészt a film NAGYON megszenvedi a csaknem két és fél órás játékidőt, nem túlzok húsz percet ki lehetett volna belőle, minden fájdalom nélkül ollózni. Félreértés ne essék nem nézhetetlen, de inkább mint tárgyalótermi, szálelvarrós krimi-thrillerként működik abból is inkább a gyengébb fajta. Egy jó rendező sokkal izmosabb dolgot tudott volna kihozni, remélhetőleg az újraadaptálás lehetősége elfogja érni a folytatásokat is mert van bennük potenciál. Azt Niels Arden Oplev tökéletesen meglátta, Alfredson pedig sebtében csinálta meg a többit, és a szimpla száraz tálalásra ment rá. Ahelyett, hogy inkább vágott volna a hosszból de ezerrel. |
2012-01-21 11:23.34 |
George Miller első mozija rekordgyorsasággal vált nemcsak kritikai és pénzügyi sikerré, hanem egyben megingathatatlan kultuszfilmé is, ami megismertette a világot Mel Gibson nevével. Víziója az eltorzult, motoros bandák és erőszak által uralt világról, ahol lassan a rendőrök és a bűnözők közötti határa is elmosódik és az önbíráskodás válik az egyetlen hasznos eszközzé, egyáltalán nem halványult el az idő vasfogának harapásai alatt. Sőt, ha lehet még aktuálisabbá váltak. Ráadásul a pazar színészi játéknak köszönhetően, még jobban átjön hogyan veszíti el hősünk azt a családi idillt, ami megakadályozta abban, hogy olyanná váljon, mint akiket üldöz. A rendezés még mai szemmel is feszes és erős, ami az alacsony büdzsé miatt hiányzott (és megtalálható a további két részben), azt Miller itt B filmes eszközök remek használatával pótolja. Felgyorsított képek, hektikus vágás és néhol már-már horrorisztikus hangulat. Brian May zenéje mai napig hallgatható, az akciójelenetek pedig valami félelmetes energiával töltik be a képernyőt, röhögve vernek oda sok mai mozinak. Időtálló, élvezetes klasszikus megfejelve egy (véleményem szerint) még jobb második résszel! |
2012-01-20 15:41.11 |
Isten éltesse és remélhetőleg még fog egypár filmet rendezni!:) |
2012-01-20 15:39.25 |
Ma elmentem, hogy jegyet vegyek egyik kedvenc együttesem hamarosan elközelgő koncertjére. Gondosan elraktároztam a kellő pénzmennyiséget, viszont amikor a jegyirodában a fizetésnél a következő szöveg fogadott:
"Akkor ez összesen 10000 forint plusz 300 forint kezelési költség lesz" ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ.....Instant rohanás haza szakadó esőben azért a rohadt 300 forintért. A jegyet végül megkaptam, de eláztam, és jól lejártam a lábam. Tanulság? Mindig legyen az embernél pluszpénz mert sosem lehet tudni. |
2012-01-20 10:33.44 |
Paul WS Anderson-nak már megint elgurult a gyógyszere... |
2012-01-20 00:08.50 |
..ami kimerítette a követhetetlenség fogalmát!:) |
2012-01-19 15:21.24 |
Igen, feszegette rendesen a korhatár határait! Ha már az EX2 Pg-13 lesz akkor legalább csinálja meg ugyanezt, hisz az amcsik furcsa módon sokkal érzékenyebbek a szexuális tartalomra mint az erőszakmennyiségre. |
2012-01-19 14:54.16 |
Mondjuk egy apró reményszikra még megmaradt bennem mert láttam már példát jó Pg-13-as akciófilmre (Halálos iram 5, Elrabolva), viszont egy olyan old-school badass akciómozinak mint az Expendables, az alacsony korhatár igencsak nagy érvágás!:( |
2012-01-19 14:46.57 |
[link] Stallone maga is megerősítette a PG-13-mat. Ma vigasztalhatatlan vagyok!:((( |
2012-01-18 19:19.08 |
Ez is egy vélemény, aminek létjogosultságát teljes mértékben elfogadom, mégha nem is értek egyet vele. |
2012-01-18 19:15.20 |
Izgalmas, kiszámíthatatlan folyású, drámai bosszúfilm, remek akciójelenetekkel, operatőri munkával és zenével. How about that?:) |
2012-01-18 19:14.13 |
Igen egyszer már lefutottuk ezt a kört a film topikjában így csak ismételgetném az ott elmondott érveimet. Engem piszkosul untatott, az egésznek nem volt, se eleje, se közepe, se vége, se értelme, se mélysége...na mindegy nem tépem a számat, én inkább maradok más komoly sci-fiknél!:) |
2012-01-18 19:06.29 |
99%-kal egyetértek jobb helyezést érdemelnének. Viszont a Monsters 2.93-as átlag plusz 12033 helyezéssel alulértékelt...ugyan már jó helyen van az a profin megcsinált, szépen kinéző de totál lilaködös, csapnivaló dramaturgiával és inkompetens rendezéssel megspékelt álművészieskedő hatásvadász sci-fi-románc-utazós-franctudjami!:) |
2012-01-18 17:35.50 |
+1!:) Én si azért szeretem QT-t mert nemcsak bátran rúgja fel a filmezés megszokott stílusbeli szabályait, hanem azért is mert ő a filmtörténelem legjobb másolója! Számtalan momentumot, jellegzetességet, mozzanatot emel el más filmekből de ezeket mind ügyesen egyesíti és egy jó alkimista módjára arra a saját formára önti ki, ami az adott filmjéhez megfelelően passzol!:) |
2012-01-18 17:32.27 |
Az "egyszer végigbámulható de semmi eredetiséget vagy kiemelkedőt nem mutató, DVD piacra szánt akcióthriller petárda" című műfaj egyik díszpéldánya, egy leharcolt egykori A ligás, Oscar-t is bezsebelt fazonnal a főszerepben. A történet egyszerű és kiszámítható, színészi játékot csak Cuba bácsinál meg a fegyvereknél regisztrálhatunk, szerencsére William Kaufman rendező tisztességesen vezeti végig a nézőt a dramaturgia ceruzaegyenességén, és nem untat minket felesleges jelenetbetétekkel. És még az akciók is egész tisztességesek, bár emlékük egy nap alatt kimosódik fejünkből. Vállalható másfél óra. |
2012-01-18 11:06.26 |
Richard Ayoade rendezői debütálása egy rendkívül hangulatos, stílusban és humorban sem utolsó, kiváló zenei aláfestéssel rendelkező mozi a kamaszévek nehézségéről. A színészi játék szintén remek, a dialógusok szellemesek és pörgősek, az operatőri munka nemegy helyen fantasztikus, a karakterek furcsák ám mégis földhöz ragadtak, emberközeliek és szimpatikusak. Jó film és jó szórakozás csak ajánlani tudom. |
2012-01-16 11:38.18 |
"nem hajlandóak más nemzetiségü filmet nézni"
Már megint az általánosító gondolkodás, még jó, hogy az internet korában alig két kattintással rá lehet cáfolni az ilyenekre: [link] |
2012-01-15 19:39.29 |
Két éve a mozinézők fele tapsolt, másik fele meg dühöngött, amikor Guy Ritchie megalkotta első filmes adaptációját a híres detektívről és abban egy teljesen új perspektívából közelítette meg a figurát. Ne finomkodunk, habár a zseniális észe megmaradt, a finomsága véglegesen a múlté lett, konkrétan egy felturbózott, 19. sz-i akcióhős lett belőle. Sokan pont emiatt dühöngtek, mások pedig pont ezt a merészséget díjazták és pont emiatt is lett kirobbanó pénzügyi siker. Igaz vegyük még hozzá a példás rendezést, a jól megírt történetet, a mesteri díszleteket és látványt, bár az is lehet, hogy ez már csak az én szubjektív meglátásomban lévő pozitívumok. Mert jómagam remekül szórakoztam az első részen, és nem is bánkódtam, amikor rekordgyorsasággal bejelentették a második epizódot, habár az összecsapottság szele ott terjengett a levegőben.
Szerencsére erről szó sincs, sőt nem bánom, hogyha véleményemmel egyedül maradok, de a második rész nemcsak hogy az első szintjét ütötte meg, hanem még felül is múlta, ami ritkaság, ha folytatásról beszélünk. Ez azt jelenti, hogy tökéletes? Dehogyis, támadható sok felületen, misztérium, nyomozás meg minden olyasmi, amivel a híres nyomozót azonosítani tudnánk nincs meg itt sem. Akció-kalandfilm ez a javából, sok bunyóval, robbanással, lassítással, mozgalmas de könnyen kitalálható eseményekkel. És mégis, baromira élveztem. Mert sokszor, sok esetben nem magas művészetért járok a moziban, hanem szórakozni. És ezt Ritche bácsi megadta nekem két órában, pont azért mert a film is tudja, hogy ez a dolga és a lehető legjobb megvalósítással dolgozik ennek érdekében. Mivel folytatásról beszélünk, ezért mindennek nagyobbnak és grandiózusabbnak kell lennie, a történet most már egész Nyugat-Európán át ível, a tétek is sokkal nagyobbak. A dramaturgia szerencsére sosem ül le, mindig van mire figyelni, a forgatókönyv pedig zúdítja ránk a remekül megírt dialógusokat, amiknek hatásfoka persze a színészeken is sokat múlik. Viszont ezzel sincs gond, Robert Downey Jr. szokás szerint fantasztikus, valósággal a hátán vinné az egész filmet, ám a Jude Law-al sincs gond, sőt remek párost alkotnak. Noomi Rapace tekintetében inkább egy fontos karrierbeli lépcsőként fogunk emlékezni erre a filmre, mintsem karrakterére, aki nemcsak nem zavar sok vizet, de alapjában véve egydimenziós. Viszont Jarred Harris mint Moriarty egy sokkal erősebb és fenyegetőbb gonoszt formál meg, és Stephen Fry is zseniális, kár hogy kevés alkalommal láthatjuk. Sok mélység nincs a filmben, a humor is vagy betalál vagy mellémegy (én sokat nevettem) ellenben ha lehet még akciódúsabb mint az első rész, a látvány kifogástalan, ahogy az operatőri munka is, Hans Zimmer zenéjéről már nem is beszélve. A vonatos jelenet vagy az erdős menekülés elképesztően feszes dinamikája és megvalósítása előtt csak emelem a kalapom, bár a rengeteg belassítás okán elgondolkodtam, rendezőnk netán vértömlesztést kapott Zack Snyder-től vagy csak szimplán puszta élvezetből akarja a szétrobbanó fenyők minden kis, apró részletét nekünk megmutatni. Összegezve, két órás szórakozásnak csak ajánlani tudom, ha nem tetszik azt is megértem, én is csak annak függvényében néztem, élveztem és értékeltem ami, hátradobva szép lassan beszivárgó sznobizmusomat. |
2012-01-14 13:55.09 |
Egyetértek a leírtakkal ezek fogják kapni szerintem is. A Tv-s díjakat tekintve nem merek fogadkozásokba menni. És ha esetlegesen lesznek meglepetések akkor remélem, hogy azok is inkább pozitívak lesznek (begolyózok ha a legjobb vígjáték díjat az a Koszorúslányok kapja, ami csak egyfajta szobrot érdemel....az Arany Málnát!) |