Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 10:05 |
Karácsony Biltmore-ban - Izaura TV, 10:10 |
Karácsony szerelemmel díszítve - Mozi Klub, 10:15 |
Made in Italy - SuperTV2, 10:20 |
Halhatatlan szerelem - Film Café, 10:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Gérard Depardieu (76) |
Jessica Harmon (39) |
John Amos (85) |
Maryam d'Abo (64) |
Timothée Chalamet (29) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Konklávé (2024) - Vélemények |
Aludj csak, én álmodom - Vélemények |
2022-es választás |
Csillagászati topic |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Konklávé |
Edward Berger |
2011-10-11 22:43.01 |
Mert mazochista. |
2011-10-11 20:13.25 |
Imádom, amikor valaki egy szimpla kétperces előzetes alapján ítéli meg egy kétórás film teljese minőségét történettől kezdve, rendezésen át, az akciókig.
Úgyhogy amíg nem jön ki a kész produktum, csak semmi ítélkezés, hanem síri csönd és hullaszag. |
2011-10-11 19:48.16 |
Még jó, hogy alig három napja voltam fodrásznál, másképp a hajrövidítést magam végeztem volna el ennek a filmnek a nézése közben. Dögunalmas, sablonos, szürke ugyanakkor hihetetlenül giccses és bazári "Alkonyatozása" a klasszikus mesének, ami a hangulatos zenén, Amanda Seyfried bociszemein és néhány decens operatőri megoldáson kívül semmi pozitívumot nem hoz. Színészi játékot nem lehet regisztrálni max Gary Oldmannél, a többiek Steven Seagal-i mimikával bámulnak ki a fejükből, a CGI-t mintha a sötét középkorban tákolták volna össze, feszültség zéró, az "akciókról" szót se, a dramaturgia pedig roskadozik a kínos jelenetektől (össznépi táncolás, telepatikus farkas-ember kommunikáció, Jézusom mit szívhatott az aki ezeket kitalálta....)
Szigorúan csak hozzám hasonló mazochistáknak! |
2011-10-11 16:11.09 |
Boldog szülinapot a Mesternek, akinek életműve teljesen magért beszél. |
2011-10-09 22:23.48 |
Mike Nichols mozijának hitelességéről nem tudok mit mondani, hisz nem ástam bele magam olyan részletesen a huszadik század utolsó évtizedeibe. Viszont mindig lebegjen szemünk előtt, hogy legyen akármilyen látványosan is elénk tálává, a törtélemet sose filmekből kell tanulni, főleg akkor ha Hollywoodból érkezik. ettől eltekintve nem nagyon lehet belekötni ebbe a darabba, mert pörgős, gyors tempójú és kifejezetten intelligens, remek színészi játékkal főleg Tom Hanks és Philip Seymour Hoffman brillírozik. A cselekményvezetés követhető, mind a történelem, mind a politikai kavarodások oldaláról, a cinikussággal teli párbeszédek vitriolos éle remekül kicentizett, ami azért is fontos fegyvertény mert a film ezekre épül nem pedig robbanásokra és golyóröpködésre. Élvezetes és szórakoztató film, már az utolsó felirat miatt is megérte megnézni, az több mint ütős. |
2011-10-08 15:56.14 |
A Hero Never Dies: 4*
Hiperstlizált és hangulatos hongkongi akciódráma, kiváló zenével. |
2011-10-08 11:27.44 |
Boldog szülinapot a B-C-D-ZS kategória és a nindzsamozik nagy színészének. |
2011-10-07 14:55.35 |
Iróniát használtam kifejezve hitetlenkedésemet, a CGI toronymagasan odaver a legtöbb popcornmozinak. |
2011-10-07 11:46.35 |
Élve eltemetve. |
2011-10-07 11:46.08 |
Gyenge CGI...ebben a filmben...tudnám ajánlani a legközelebbi szemészetet, hidd el egy jó szemüveg vagy kontaktlencse csodákra képes! |
2011-10-06 16:32.05 |
A National Film Registry 20 filmet válogatott össze, amiket szerintük a klasszikus film noir esszenciális darabjaiként lehet emlegetni. Otto Preminger amerikai debütálása is közöttük van, megjegyzem teljesen jogosan. És teheti fel a kérdést, aki még nem látta: Vajon miért őrizte meg hatvan év alatt erejét ez a film?
A kedvenc jelzőim jönnek: Azért mert egy mesterien fényképezett, egyedi hangulatú, precízen megrendezett, dialógusokban, dramaturgiában és történetben is kiválóan megírt ötvözete a klasszikus kriminek és a szerelmi melodrámának. Mindez pszichológiai mélységgel, fantasztikus színészi játékkal és tömény eleganciával társulva. Aki szereti a mozi ezen kori évtizedének kedvenc műfaját, annak kihagyhatatlan. |
2011-10-04 18:29.44 |
Egyetértek, csak az első fele miatt kapta meg tőlem a hármast. |
2011-10-03 20:27.47 |
A forgatás közvetlen környezetét lezárhatják, de ez nem akadályozza meg a kíváncsiskodókat abban, hogy ablakokból, magas helyekről, épületet tetejéről filmezzenek. |
2011-10-03 14:41.50 |
Ringo Lam mozija nem ér fel hongkongi munkáinak tömény nyers erejével, dinamikájával és stílusával, egyszernézős thrillernek tökéletesen megteszi és nem mellesleg Van Damme ekkor erősen hanyatló karrierjében is még egész pofás darab. A történet egy klónozásos sci-fi szállal megkevert de összességében kiszámítható hajsza egy sorozatgyilkos után, akit maga a belga spárgakirály alakít meglepően jól, ahogy a második szerepet a klónt is egész tisztességesen prezentálja. Michael Rooker továbbra is a kőkemény zsaru fizikai archetípusának tökéletesen sablonos megtestesítője, a mellékszereplők jelentősége pedig vékony, mint a frissen nyomott papír. Viszont a film eseménydús, pörgős, van egyfajta hangulata és Lam rendezői profizmusát is megmutatja akciók terén. A minimális költségvetés ellenére van dinamikusan összehozott bunyó, robbanás és összetört kocsik, szóval ha egyszerű de tisztességes szórakoztatást keresünk nem lőhetünk mellé ezzel. |
2011-10-02 16:24.19 |
A tartalma miatt Angliába be se engedték a filmet, amire nem gyakran van példa. De az igazságot csak akkor tudjuk meg, ha a film kijön a nagyközönség elé. |
2011-10-02 16:15.58 |
Reakciók a második részre (egy cikk szerint voltak akik elhányták magukat, mások ájulás szélére kerültek):
[link] |
2011-10-02 16:04.23 |
És még utóirati pozitívumnak hozzátenném a fergeteges magyar szinkront. |
2011-10-02 15:53.38 |
Nincs semmilyen eszközöm arra, hogy a véleménynyilvánítási jogodat vagy a stílusformádat korlátozzam, úgyhogy itt addig alkothatsz ameddig akarsz. Amúgy én se tartom a saját recenzióimat nagyra, így önteltséggel se lehet engem megvádolni.
A film pedig nemcsak tetszik, de nekem egyik személyes kedvencem az akciózsáneren belül. Michael Bay rendezői képlete pofonegyszerű: A történet vagy az alapfelütés legyen olyan egyszerű hogy még az is megértse, aki egy gödör mélyén éltele eddigi életét, a karakterek ne legyenek komplex, összetett hanem inkább sztereotíp de szerethető és szimpatikus figurák és a dialógusok se vetekedjenek Csehovval. Valamint ha nincs a filmben legalább egy lövöldözés-bunyó-autóroncsolás, jó sok robbanás, naplemente, narancssárga szín és diadalittas dinamikus zene akkor ő abba a projektbe nem száll be. A kritikusok ezért kívánják a tűzre, de én ezért, pont az egyszerűségük miatt élvezem a filmjeit. A Bad Boys 2 pedig abból a szempontból is kitűnik számomra munkássága közül, hogy bár nem a legagyasabb akciófilm, de szórakoztató mivolta profizmusa és stílusa számomra megkérdőjelezhetetlen. Egy igazi kompromisszummentes, két és fél órás tömény zúzás, két jól eltalált főszereplővel (Will Smith és Martin Lawrence) aki lazák, tökösek és folyton szívatják egymást és a rosszakat is. A történet persze sablonos és kiszámítható, a szereplők nem esnek át sok jellemfejlődésen (de könyörgöm ha valaki az elsőt azért szerette gondolja már át mennyire okos dolog a pocsolya mélységét búvárruhában szemlélni) de maga film folyamatosan pörög, még az összecsapások előtti intermezzók is érdekesek. Egyébként tényleg jóval brutálisabb valamint profánabb és tabudöntögetőbb humorral rendelkezik mint az átlag akciófilmek, egyes szcénák (mint pl az általad kifogásolt hullaházas kutatás) tényleg feszegetik az ember ízléshatárát, de én általában vevő vagy a jól kezelt beteg humorra, amíg nem tolják azt folyamatosan a képünkbe. A technikai profizmus vitathatatlan, a kapott 130 millióból Bay olyan akciókat tálal, amik közül több csak etalonként említhető számomra. A kocsidobálós autósüldözés, a nyitójelentet, a két párhuzamos szoba közti tűzpárbaj vagy a Hummer által letarolt bódéváros képei annyira dinamikusan, látványosan és precízen vannak eltalálva, hogy arra nehezen találok szavakat mindig lenyűgöznek. És mindehhez remek operatőri munka és zene társul (kicsit azért sajnálom hogy nem Mark Mancina kapta meg a komponálási lehetőséget). Ha a sztorit, humort hagy karaktereket tekintve nem is kedvelheted, tömény konkrét akciófilmként legalább a hármast megérdemli, nullának nevezni ugyanis plafonrepesztő túlzás. |
2011-10-02 14:21.45 |
Keríts is, mert ha valami ez a film megéri! Olyan gyorsan elrepült az a 100 perc amiből áll, mintha bespeedeztek volna. |
2011-10-02 14:17.15 |
A mai kor gyermekeként kissé félve ültem le megtekinteni, hisz az ember nehezen tud egy olyan filmhez elfogultság nélkül viszonyulni, ami a film noir az egyetemes filmtörténelem megkerülhetetlen alapjaként van számontartva. Hát kérem szépen aggodalmam felesleges volt, John Huston mozija ugyanis már az első percekben lehengerelt, szememet a képernyőre tapasztotta és sodrása a vége címszóig nem engedett. A történet jól megírt, elképesztően pörgős és eseménydús, soha nem ül le. A lebilincselő cinikussággal és humorral teli párbeszédek egy automata gépfegyver gyorsaságával zúdulnak az emberre (jó angoltudás birtokában kötelező eredeti nyelven nézni), a stílus árad minden képkockából és a színészek...na róluk szinte nem se merek mukkanni Bogart, Astor, Peter Lorre kell többet mondani a minőség hitelesítésére? Zseniálisan megkomponált krimi, azon filmek egyike melyen nem fogott az idő vasfoga, elég csak a befejezésre gondolni: "Mi az ott? Amiből az álmaink vannak." ütőereje örök érvényű, filmrajongóknak a lehető legmagasabb fokon ajánlott! |
2011-10-01 19:58.14 |
Elolvastam ezt a sztorit:
[link] Rögvest ez jutott eszembe! :)) http://www.youtube.com/watch?v=uWlmhMSnVdM |
2011-10-01 18:32.31 |
Jobbulást barátom, remélem hamarosan ismét köztünk leszel. |
2011-10-01 17:02.16 |
Old school heavy metal, fuck yeah!:) |
2011-10-01 14:55.01 |
Anya is említette tegnap. Ezek szerint Dvd beüzemelésen kívül is lesz értelme bekapcsolni a dobozt. |
2011-10-01 10:18.31 |
Lars Von Trier a kortárs európai filmezés egyik legelismertebb alakjának számít...itt képtelen voltam dekódolni, hogy mi a frászt kívánt elérni. A cselekmény biztatóan kezdődik, de sikerül igen hamar felborítani ugyanis a dramaturgia a lehető legváratlanabb pontokban szétesik, hogy aztán ismét random pillanatokban összeálljon. A kettő között pedig idegesítő, túlnyújtott és dögunalmas jelenetek sorát kell végigszenvednünk. Persze a vizuális zsenije itt is megmutatkozik, néhol elképesztő beállításokkal, de jobb ha ezt a darabot kihagyjuk, majdnemhogy nézhetetlen. |
2011-09-30 08:43.10 |
Erősen gondolkodtam, hogy mint a filmet szerető vajon milyen visszaválaszt írjak...inkább megmaradok annyinál hogyha nem valami nem teszik néked, szíved joga kinyilvánítani és magyarázatot adni rá. De vedd azt a tisztességet, hogy normálisan stílussal teszed, tartózkodsz a Langelusi kirohanásoktól és ne irkálj bődületes kreténségeket a 2000-es évek egyik legjobb akciófilmjéről. |
2011-09-29 19:13.28 |
A spanyolok anno ezt vitték az Oscar-ra, szerintem találhattak volna jobbat is, de ez korántsem a film ellen szól mert nekem tetszett. Icíar Bollaín filmjének felütése és dramaturgiai fordulata miszerint az ötszáz évvel ezelőtti eseményeket allegorikusan a 2000-es évek környéki bolíviai vízért való tömegtünetesék környezetébe finoman szólva is kétélű és provokatív, szerencsére a játékidő nagy részében, sikerül a hatásvadászat, az elfogultság vagy az általánosítás eszközei nélkül élnie vele. A "film a filmben" féle jelenetek szimbolikus jelentőséggel bírnak benne és ha az esetek többségében nem is nagyon jött át, mit akarnak vele mondani azért meglepően drámaiak és hatásosak lettek. Ahogy a film második fele is, meglepően erős emberi drámát tud kibontakoztatni a benne lévő szereplőkkel szemben a lassabb és bukdácsolósabb első felével. Ugyancsak pozitívumként írhatom fel a remek és hiteles színészi játékot, valamint a profi technikai megvalósítást főleg az operatőri munka és a vágás precizitása és folyékonysága tetszett ahogy a zenék is jól megkomponáltak.
Habár forgatókönyvet tekintve nem a legjobb, egy nézhető és néhol igencsak elgondolkodtató darab ez az emberi kizsákmányolás és elnyomottságról, aminek léte (sajnos természetünkből eredve) és mivolta eltéphetetlenül történelmünkhöz van kapcsolódva és nem biztos hogy valaha megszabadulunk tőle...ijesztő nem igaz? |
2011-09-28 21:40.26 |
Természetesen, maga Bay mondta hogy amikor a második rész forgatása megkezdődött, az írósztrájk miatt nem volt kész a forgatókönyv és szinte improvizálták a dramaturgiai fordulatokat, aminek meg is lett az "eredménye".
Lehet, hogy ez is lejjebb fog csúszni egy erős négyesre a második megtekintéskor. |
2011-09-28 20:27.19 |
Obvious troll is obvious. |
2011-09-28 18:19.05 |
Az év mozis híre:
[link] Lehet örülni, én épp azt teszem!:) |