Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Valkűr - Mozi+, 09:55 |
Meglepetés karácsonyra - Film4, 10:40 |
Zsoldoskatona - AMC, 10:40 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 10:40 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 10:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dougray Scott (59) |
Mark L. Lester (78) |
Peter Facinelli (51) |
Garcelle Beauvais (58) |
Tamsin Egerton (36) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Fékezhetetlen |
Jason Momoa |
2012-02-22 21:32.56 |
És íme az utolsó guild-díjátadó!
COSTUME DESIGNERS GUILD AWARDS 2012 -> Excellence in Period Film: Győztes: "W.E." (Arianne Phillips) Jelöltek: "The Artist" (Mark Bridges) "Jane Eyre" (Michael O'Connor) "The Help" (Sharen Davis) "Hugo" (Sandy Powell) -> Excellence in Fantasy Film: Győztes: "Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2" (Jany Temime) Jelöltek: "Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides" (Penny Rose) "Red Riding Hood" (Cindy Evans) "Thor" (Alexandra Byrne) "X-Men: First Class" (Sammy Sheldon) -> Excellence in Contemporary Film: Győztes: "The Girl with the Dragon Tattoo" (Trish Summerville) Jelöltek: "Bridesmaids" (Leesa Evans & Christine Wada) "The Descendants (Wendy Chuck) "Drive" (Erin Benach) "Melancholia" (Manon Rasmussen) Egy Oscar-jelölt győzött a fontos kategóriában, legyőzve az egyik legnagyobb esélyest, az Artist-ot. |
2012-02-22 21:27.29 |
99,5% :) |
2012-02-22 00:43.59 |
Nagyon aranyos, hangulatos film a Midnight in Paris, meg kellemes, jó nézni, meg Woody Allen, de szerintem lehetett volna egy picit több. Látszik rajta nagyon, hogy egy rövid sztori lett felduzzasztva egészestéssé, és a mondanivaló sem épp átütő. Valahogy mégis egy olyan film, ami belopja magát az ember szívébe.
Az ellenfelei közül egyelőre csak a Margin Call-t láttam, a gáláig pótolom az Artist-ot és a Separation-t, én J.C. Chandor forgatókönyvét picit kimunkáltabbnak érzem Allen-énél, de nem fogok háborogni, ha a Midnight győz, mert tetszett az a film. :) |
2012-02-22 00:40.17 |
Logikusnak tűnik, jelen pillanatban én is így érzem. :) |
2012-02-22 00:35.37 |
Értem. Azért szerintem csak jobb a "hagyományos" sorrend...:) |
2012-02-21 15:34.37 |
"csak a végét"??? |
2012-02-20 21:57.19 |
A Pixar-recept. Szemet gyönyörködtető látvány, szívmelengető történet, értékes, de nem nyálas mondanivaló, tökéletes pontossággal adagolt hozzávalók, mindez pörgő, kreatív, izgalmas humorral, intelligens poénokkal. Ez, és az egyenletes színvonal tette a Pixar-t az animációs stúdiók legnagyobbjává mind népszerűségben, mind bevételben, és igen, minőségben.
Az animációs filmek céljai között mindig is jelen volt az egyetemes üzenetre való törekvés, ami azért csak feljebb emelte a filmeket egy bizonyos szintre, és minden korosztály számára élvezetessé, sőt kellemessé, értékessé tette őket. A klasszikus Disney-korszakot lezárta, az ipart pedig alaposan megújította a Pixar felemelkedése, ami kezdetektől a kreatív emberek "gyűjtőhelye", manapság pedig az a stúdió, ami a hatalmas költségvetést felhasználva káprázatos látvánnyal szórakoztat, és egyszersmind elgondolkodtat, megérint. Ezért ismeri el, és értékeli nagyra a felnőtt közönség, és ezért rajonganak alkotásaikért a srácok, akik mégiscsak az első számú célpont. Az utóbbi idők termését nézve láthatjuk, hogy a legnagyobb sikert talán a Verdák aratta ezen -úgymond- célközönség berkein belül. John Lasseter személye persze garanciának számít, nélküle nem lenne a Pixar az, ami. Hands down. Jelen mozi az ő víziója, az ő története; az ő kreativitása és energiája mozgatja. Fantasztikus, ahogy egy alapfelállásba, ami egy egyszerű mesének tűnik, egyszercsak bejön a nosztalgia, a múlt feletti merengés, de olyan kifejező erővel, és intelligenciával, hogy azt vesszük észre, beszippantott a film magába, mindegy hány évesek vagyunk, hány filmet láttunk, miket éltünk meg. Megérint a csoda, a múlt visszasírása, és mi is sajnáljuk a poros kisváros lakóit, akik azóta is valami eltűnt kor visszatérését várják. A mozi egyik nagy erőssége persze a remek humora, ami minden generáció számára befogadhatóvá teszi. A kisebbek derülhetnek az okosan kitalált karakterek viccein, mi pedig kapunk annyi kiváló szóviccet és utalást, hogy nem győzünk újra és újra elismerően bólintani. Kritika, csípős megjegyzések és tanulságos elszólások; a film nem fogy ki a lendületből egy percre sem, végig egyenletesen pörgő lendülettel bír. Ez a magas színvonal visz el minket a lezárásig, amiről természetesen nem akarok izgalmakat, fordulatokat lelőni. A kötelező panelek persze megvannak, de kicsit sem izzadságszagú a kivitelezés, a monadnivaló értékes, és képes a mozi felülmúlni várakozásainkat. Hősünk jellemfejlődése érdekes és tanulságos. Mindannyian bejárunk egy utat, és valamiért azt az utat járjuk be. A legnagyobb fordulatot talán akkor veszi életünk, amikor a legkevésbé számítunk rá. Vagy amikor a legkevésbé akarjuk. |
2012-02-20 19:20.21 |
A jól ismert történet sokadik feldolgozása. Itt most annyi eredetiséget azért vittek az alkotók a dologba, hogy egy harmadik személy köré építették fel a mozit. A koncepció szerintem izgalmas, a megvalósítás viszont halovány.
Az tagadhatatlan, hogy van a filmnek egy atmoszférája, bár ez nem feltétlen a történetből következik. A látványterv, a kor hangulatának megidézése tetszetős, Stuart Craig-től nem is várunk mást. Eleinte még a feszültség is megvan, ez viszont gyorsan alábbhagy, a vége felé már hosszúnak tűnik a film. Julia Roberts játékával nekem nincs bajom, a karakter követelményeit maximálisan hozta, hiteles volt az alakítása, a baj inkább ott van, hogy egy ilyen karakter köré építették fel a filmet. Nagyon szürke és halovány, a motivációi sem mindig tiszták, lehetne belőle egy jó mellékszereplő, és akkor Julia sem kapott volna Arany Málna-jelölést, ebben biztos vagyok. Így viszont a film lassú és sokszor unalmas, a színészek nem hibáznak, de a feszültség mégis elmarad. Az alapötlet, hogy Dr Jekyll és Mr Hyde kapcsolatát, és ténykedéseiket egy másik ember szempontjából mutassák be, szerintem érdekes, és megér egy próbát, de ne így, ennél sokkal átgondoltabban, kidolgozottabban. |
2012-02-20 15:45.04 |
Ki ne értené meg? Nem ugyanazok a filmek tetszenek egyik embernek, mint a másiknak. Én azt jeleztem, hogy ha valakinek nem jön át ez a mozi, az ne azt hozza fel, hogy nem ért a sporthoz, mert ide az nem is kell. Szerintem a probléma máshol van... |
2012-02-20 15:35.28 |
Szerintem ez valamilyen szinten minden filmről elmondható, ez meg ugye nem is egy tucatfilm, hanem egy fajsúlyos dráma, úgyhogy ne a végéről kezdd! |
2012-02-20 15:11.31 |
Simán neki lehet úgy ülni, hogy síkhülye az ember a baseballhoz, mert egyszerűen nem a sportról van szó, hanem a sportpolitikáról, a játékospiacról, és még sok mindenről, amit inkább nem írok itt le 1000. alkalommal. Ha mégis unalmas a film (lehet), akkor az azért van, mert a baseballon kívül van más is, amihez nem ért a néző, vagy egyszerűen nem is érdekli ez a téma.
De a sportágra kenni, azt hogy nem tudjuk befogadni a filmet? Szerintem alaptalan. |
2012-02-20 13:57.18 |
ezt néztétek amúgy? :)
[link] |
2012-02-20 09:39.21 |
MOTION PICTURE SOUND EDITORS 2012
A hangvágók három külön kategóriában díjazzák a mozifilmeket. SOUND EFFECTS AND FOLEY IN A FEATURE FILM: War Horse DIALOGUE AND ADR IN A FEATURE FILM: Super 8 MUSIC IN A FEATURE FILM: Hugo A három nyertes közül a Super 8 ugye nem játszik a gálán. A Hugo már megnyerte a CAS legjobb sound mixing díját, plusz most a zene vágásáért az MPSE is díjazta. Ez nagy előnyt jelent, de a korábbi évek statisztikáját böngészve azt láthatjuk, hogy a három MPSE kategória közül bizony az effektek vágásáért járó a legfajsúlyosabb. Ezt meg a War Horse vitte (egyébként szerintem nagyon megérdemelte, nem láttam minden jelöltet ugyan, de a háborús jeleneteknél simán kiérdemelte Spielberg mozija ezt a díjat). Ettől persze nyerhet a Hugo, de nem toronymagas esélyes, pedig én arra tippeltem, hogy a technikai díjakat végigsöpri. Ehhez képest most csak a látványtervezés kategóriában mernék fogadni Scorsese mozijára. |
2012-02-20 09:24.29 |
WRITERS GUILD OF AMERICA 2012
Best Original Screenplay: Midnight in Paris Az Artist és a Separation ugye nem volt jelölve, mivel nem amerikai munkák, éppen ezért, nekik bőven van még esélyük az Oscar-on. Az Artist-ot mostanában mindenki nagy favoritnak tartja ebben a kategóriában is, de kérdés, elengedi-e az Akadémia egyik idei nagy kedvenc filmjét díj nélkül. Woody Allen mozija csak itt nyerhet... Best Adapted Screenplay: The Descendants A Scripter után már nem meglepő, valószínűleg az Oscar-t is elviszik Payne-ék, főleg ha bukik a film színész- és vágás kategóriában. |
2012-02-19 23:57.28 |
Mi a tosz van már?
Oké, mindannyian tudjuk, hogy ha a tv2-ről van szó, akkor semmiben sem lehetünk biztosak. Arról, hogy eleve teljesen ostoba módon szervezik a programjukat, inkább nem is szólnék egy szót sem. De amikor ráveszem magam, hogy megnézzek egy filmet azon a kretén csatornán (természetesen hajnali időpontról van szó, hiszen este a b-kategóriás akciófilmeknek/vígjátékoknak és a pöpec sorozataiknak kell mennie), akkor azért felhúz, hogy már eleve 10-15 percet csúszik az adás, de azért még ilyenkor betolnak egy félórás reklámblokkot. Mert miért ne? |
2012-02-19 23:33.47 |
igen, ezt akartam írni, hogy rosszul tudod... |
2012-02-19 20:18.39 |
ez meg egy gyönyörű szép barokk körmondat, csak lestem...:) |
2012-02-19 19:49.19 |
Nem tudom, te írtad-e a kritikát, de Hazanavicius-nak nem ez az első rendezése, Franciaországban közkedvelt arc.
Az a jegyvisszakérős eset viszont valóban vérlázító, az emberi sötétség mintapéldája, nem csak az, hogy valakik ilyet tettek, de az is, hogy a mozisok vissza is adták a pénzt. |
2012-02-19 16:46.24 |
Ja, és igen az egy ideje várható volt, hogy Payne-éket a forgatókönyvnél kárpótolják, pláne mióta Clooney esélyei is jócskán megcsappantak... |
2012-02-19 16:45.20 |
A Hugo ezek szerint jó esélyekkel indul a sound kategóriákban, viszont a vágást nem valószínű, hogy megnyeri. |
2012-02-19 16:31.11 |
A "kézikamerával felvett áldokumentarista jellegű filmről" nyugodtan eszedbe juthat az a film is, én nem láttam, de a Cloverfield-et a Blair Witch-hez hasonlítani legalább ilyen minimális szinten elkerülhetetlen. Nem beszélek hülyeséget, kisfiam, nyugodtan meglátogathatod a sarkot, te is! |
2012-02-15 22:24.19 |
Az USA közel-keleti -úgymond- jelenlétéről szóló filmek mindig kényes terepek. Pláne azok, amik nem éppen a pozitív oldaláról fogják meg a dolgot, esetleg szatirikus, cinikus, vagy csak szimplán objektív hangot ütnek meg. Az utóbbi időben készültek mozik ebből a fajtából is. Szomorú látni elvérezni (anyagilag) ezeket az alkotásokat, mert témájuktól eltekintve valószínűleg nem egy rendben lenne azok szerint is, akik "bojkottja" miatt adott esetben buknak a mozik. Elég csak Scott mester munkájára gondolni, ami szerintem például egy ugyancsak pengés film.
Ilyen előzmények mellett viszont nem is szabad csodálkozni azon, hogy jelen mű olyat bukott, hogy az ember rögtön leveszi; ez nem a minőségnek szól. A cinizmus, a végletekig kisarkított karikatúra, a félreérthetetlen utalások mind-mind találóak, megmosolyogtatóak, és adott közönségnek persze kínosak. Ki adna egy ilyenre pénzt? Kinek készül egy ilyen mozi? Feltehetjük a kérdéseket. John Cusack és társai nem akármire vállalkoztak. Említett úriember a forgatókönyv mellett produceri feladatokat is ellátott; vagy mondhatjuk úgy is, hogy x összeget fizetett egy olyan vállalkozásra, aminek megtérülésére 0 és 1% körüli eély mutatkozott. Valószínűleg nem is ez volt a cél. Azt hiszem, az ilyen művek, a karikatúrák kellenek, szükségesek, jók, a művészet eszköztárába ez is beletartozik, az alkalom pedig adott, még ha sok embernek fáj is a dolog feszegetése. A film nálam, mint karikatúra nagyon célba talált, és remekül működött. Ha a témától elvonatkoztatok, akkor is azt mondom, hogy a poénok jók, a humornak ez a fajtája nekem bejön, szóval röhögtem jókat akkor is, ha épp nem egy aktuális politikai/társadalmi probléma volt terítéken. Ez persze köszönhető a színészeknek, akik nagyon jók voltak, valahol azt a tétnélküliséget éreztem még az ő játékukban is, hogy itt most adhatják azt, ami valójában feltör belőlük, és ez jól sült el. Dramaturgiailag nem éreztem csak átütőnek a filmet. A kiváló szatirikus vonal, és a jól időzített poénok mellett elsikkadt a történet, persze felfoghatjuk úgy, hogy nem az a lényeg, hogy ez tényleg csak mint a dolgok állásának kifigurázásaként értékelendő, de akkor is úgy érzem, kicsit jobban is összeállhatott volna egésszé a mozi. De akkor is egy jó film ez, azért, amit elért, és azért mert szórakoztató úgy, hogy csak a kőkemény igazságot kapjuk a lépünkbe mégis. Külön értékelhető a dolog, mint vállalkozás. Jó, hogy vannak emberek, akik nem sajnálnak egy nagy adag pénzt arra, hogy megmutassák a helyzet ezen oldalát. Üzletileg katasztrofális, művészetileg remek kísérlet, a megvalósítás pedig tetszetős, ha nem is kitűnő. |
2012-02-15 20:40.55 |
jó szórakozást hozzá, ha tetszik az is, pláne ne hagyd ki a másikat se :) |
2012-02-15 19:10.08 |
Igen, Alexander Payne, reméltem, hogy nem hagyod ki a megkapó gondolatok után! Félelmetesen eredeti módon ott a kéznyoma a film minden képkockáján, sok erény, mit kiemeltél, az ő stílusjegye. A szakma talán a Sideways-t tartja legjobb filmjének, de az About Scmidt-et bátran ajánlanám, hasonló tartalma és hangvétele miatt. |
2012-02-15 19:05.06 |
És ami a GG-nél sokkal fontosabb: SAG Award! |
2012-02-14 19:20.51 |
Kézikamerával felvett áldokumentarista film, hát ilyet azért láttunk már, elég az ominózus Blair Witch-esetre gondolni, ami azért inkább úttörő jellege miatt elismerhető, amit viszont itt kapunk, mint film, erősebb szerintem.
A Cloverfield azért jó mozi, mert amit akart, azt tökéletesen le is szállította. A hangulatot, a pusztítást, azokat az eseményeket, amiket látunk közelebb érezzük magunkhoz, mintha egy megszokott stílusban bemutatott filmet néznénk. Megragad az atmoszféra, és ez ki is tart a film végéig. Tökéletes képek, egyszerűen nem lehet belekötni a megvalósításba, és az apróbb butaságok ellenére is mellbevágó élményt nyújt. |
2012-02-13 21:56.10 |
Nem egészen így értettem, csak nagyon szarul fogalmaztam. Inkább arra gondoltam, hogy ha Davis nem kap díjat, akkor a Help-et úgymond mindenki Spencer nevéhez fogja kötni (gondolhatják a szavazók). A forgatókönyv Davis karakterét az egész mozi középpontjává tette, a színésznő pedig a nagy beszédeivel és kampányával önmagát tette a film jelképévé, az idea képviselőjévé. A könyvtől eltérő szkript és a díjszezon eseményei a Help-et Davis filmjévé tették, róla szól az egész, és ezek után (én legalábbis úgy hiszem) érdekes lenne, ha egy másik ember kapna egyedül díjat az alakításáért.
Azzal természetesen tisztában vagyok, hogy egy nagyobb színészi teljesítmény bukhat a gálán, miközben ugyanabból a filmből egy "kisebb" visz egy másik kategóriát. Ez tiszta sor. Én itt egy speciális helyzetet érek. |
2012-02-13 19:33.39 |
Jackie Chan stílusát, filmjeit lehet szeretni, mert kedves humoruk, és ártatlan hangulatuk van. Kivéve, ha éppen ilyen bárgyú az adott mozi, mert ez, velem legalábbis, egyáltalán nem szerettette meg magát. A kisszerű történet szerintem szót nem érdemel, a gond inkább ott van, hogy nem nagyon működnek a poénok. Kis bénáskodásba fullad az egész film, minden hajtóerőt nélkülözve, Jackie meg még csak nem is karatemester... Jennifer Love Hewitt az, aki legjobban megfelelt a film követelményeinek, mert bármilyen vonzó is, mint nő, szakmailag gyatra, amit leművelt, bénázás, ostobaságok, humor nélkül. Teljesítménye remekül idomult a mozi szintjéhez. |
2012-02-13 17:34.45 |
Szerintem Spencer győzelme valahol azért segíti Davis-t. Ugyanis legalább olyan erős alakítást nyújt a filmben az utóbbi, mint kollégája, és ha mégis csak az előbbi kapna díjat, az hamis képet adna a dologról. A szavazók úgy gondolhatják, hogy adjuk Sőencer-nek a mellékszereplő díját, de akkor már Davis-t is illik díjazni.
Ez persze csak egy elképzelés, nem emiatt érzem úgy már rég óta, hogy Davis behúzza az Oscar-t. De az is bőven igaz, hogy akiért Weinstein-ék kampányolnak, azt sosem szabad leírni. |
2012-02-13 15:25.02 |
Sikeres recept, működő termék, nem kétséges, hogy előbb-utóbb jön a folytatás, ami ebben az esetben azért inkább utóbb volt.
Mindig félve, de egyúttal várakozva ül neki az ember egy olyan film folytatásának, amit szeret. A jó pont az, hogy a Megint 48 óra mutat előrelépést elődjéhez képest. Sajnos nem minden fronton. Az első rész nem volt egy különösebben erős krimi. Nem lepett meg, nem volt csavaros, a története egyszerű volt. A két karakter viszonyának szintjén volt egy hihetetlenül eltalált alkotás. Itt próbált javítani a második rész, és szerintem ez sikerült is. A nyomozás izgalmas, a motivációk szövevényesek, az ellenség kilétét pedig homály fedi. És bizony meglepetések is akadnak. Ezzel egy időben viszont Nolte és Murphy karaktere, vagy legalábbis a kettejük viszonyának eredeti ötletessége, kidolgozottsága a háttérbe szorult. Nem röhögtem rajtuk annyit, és a film valahol elvesztette az első rész varázsát. Ez a folytatások legnagyobb csapdája, ha a néző nem érzi azt a pluszt, amit korábban érzett. Szerintem ez nem szükségszerű, de itt bekövetkezett. Hiába javult bizonyos téren a folytatás, elvesztette azt a hangulatot, ami az első részt legendává tette. Így lehet, hogy erősebb krimi, és egy jó film, de mint egy széria része, nem ér fel a nagy elődhöz. |