Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A tökéletes trükk - HBO3, 03:50 |
A nagyon nagy Ő - Moziverzum, 03:50 |
A szív útvesztői - Izaura TV, 03:55 |
Pata tanya - Baromi buli - Mozi+, 05:00 |
Karácsonyi kívánságok - Izaura TV, 05:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
12 katona - Vélemények |
Beépített öregúr - Vélemények |
Vedd meg most: A shopping-összeesküvés - Vélemények |
Rémségek háza (1991) - Vélemények |
A vad robot - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Pingvin |
Anya Taylor-Joy |
2018-07-20 16:26.20 |
*grandiozitásukban |
2018-07-20 16:25.56 |
nekem Jackson Tolkien-trilógiáiból mindig az első részek tetszettek a legjobban. míg a második felvonások jellemzően túlságosan hosszadalmasak, a zárórészek pedig kissé fulladoznak önnön grandiozitásában (a Hobbit simán bele is fullad), az út elején még valódi a világra való rácsodálkozás, és át tud rám ragadni a kalandvágy és a kis ember hősiességének pátosza. |
2018-07-20 14:55.17 |
ne remegj. |
2018-07-20 14:37.18 |
:)))
de. |
2018-07-20 13:43.44 |
de, az más érv. nagyon nem mindegy, hogy valami alulreprezentált, vagy gyakorlatilag nem elérhető.
szerintem amúgy (és ezt most nem basztatásból mondom) kár ilyen nagyokat szólni, hogy ez meg az gyakorlatilag nem létezik. ugyanmár, legjobb esetben kapsz pár bólogatást, hogy igen, butul a nép, bezzegrégen, meg sokköcsög. teljesen demagóg, majdnem annyira, mint a kereskedelmi tévéken csámcsogni, ahelyett, hogy előkeresné az illető a távkapcsolót (valahol a köteg blikk alatt lesz). ez volt a jobbik eset, amúgy meg nyilván lesz, aki helyrerak, hogy már hogyne lenne elérhető az ismeretterjesztő, jóságoség. be lehet menekülni a "felülreprezentált" sztori mögé, ami fű alatt be lett cincálva a vitába, de hát már hogy a faszba ne lenne felülreprezentálva? ettől tömegmédia, meg szórakoztatóipar. tényleg inkább azon érdemes merengeni, hogyan változna az olvasás, mint olyan, a tömegcikkek megszűntetésével. meglepő lehetne egyeseknek, hogy a sok ponyva nem is a töri közönségét szívta el. igen, lesz, aki csámcsog majd a győzelmén, de ha ez fontos, legközelebb senki nem tátott szájjal rongyol a faszerdőbe. |
2018-07-20 12:02.23 |
maradjunk abban, hogy a kettő inkább két abszolút más érv, a pongyola fogalmazás nem takarja a valóságot.
mert, az hülyeség, hogy nem lehet kapni, azon sírni viszont, hogy alulreprezentált, teljesen fölösleges. egy tudományos pontossággal megírt munka a pun háborúkról teljesen más dinamikával működik, mint egy kétévente folytatást kapó ponyva, majdhogynem nem is riválisok a piacon. full demagóg (rosszabb esetben szűklátókörűség) ezen lovagolni. egy feltevés, szerintem erről disszertációk is születtek, csak a népbutulás kapcsán (majd megnézem egy antikvárban): elképzelhető-e, hogy a tizanhatkötetes fantasy ponyva megszűnésével nem a történelmi könyvek példányszáma nőne meg, hanem az olvasás, mint tevékenység indulna hanyatlásnak? |
2018-07-20 11:40.03 |
amúgy, csak emlékeztetnék, hogy mielőtt a "felülreprezentált" című szalmabáb be lett hozva a vitába, arról volt szó, hogy "gyakorlatilag már nem lehet ismeretterjesztő történelmet vásárolni", kivéve ugye 20. század.
jó bulit. |
2018-07-19 23:51.30 |
ezt én is így látom, csak az önteltségnek még nem jutottam el arra a szintjére, mikor elhiszem, mindenki pont úgy gondolkodik, mint én. ha vele azonosulni nem is, elfogadni el tudom, hogy valaki számára az oldal vonzereje a vélt vagy valós színvonal volt, és adott esetben annak csökkenése ahhoz vezet, hogy nem jön fel többet. akár nem is tüntetésből, csak szimpla érdektelenségből kifolyólag. na de én vagyok olyan fasz, hogy még mindig itt vagyok, sőt azon se sírtam, hogy bár a pogramok jók, csak sok köcsög van, #régenmindenjobbvolt. |
2018-07-19 22:47.40 |
azon mondjuk ki nem röhög (van olyan), de most nem erről írtam. hogy érthető legyek, vagy önmegvalósítani jársz fel, vagy másokat olvasni, abból netán épülni. utóbbi esetben éppen el tudom képzelni, hogy ha marsianikó, meg kalányos a szint, beáll a kabbegyíkok állapot (de akkor ne gyere fel siratózni se, bazmeg). amúgy meg fosni rájuk, ugyanúgy van helyed itt, meg írhatsz, ne játszd a hattyút, meg a halálát. én akkor lépek le, ha kiderül, polkorrektebb vagyok, mint Chris, hát a lófasznak is van vége:) |
2018-07-19 22:31.47 |
egyébként, mint oly sokszor, ezúttal is valahol középen lesz az igazság. mert ha neked jelent valamit az oldal, úgy érzed, hozzá tudsz tenni valamit, vagy alkalmas platformnak találod arra, hogy megoszd a gondolataidat, nem fogsz lelépni az aktuális tinédzser csürhe miatt, mert miért is tennéd. ugyanakkor, ha ezt egy közösségi szinten közelíted meg, eljöhet a pont, amikor már nem intellektuális kihívás az ittlét, és van, aki megunja, hogy tíz megnyitott topikból tízszer lehetett egyből visszalépni, mert ugyanaz az egybites szórakoztatta infantilis módon saját magát. példa: van olyan oldal, amit az általános színvonal miatt szerettem meg, szeretek a mai napig, ugyanakkor youtube-ra soha nem jutna eszembe kommentelni, hát mi folyik ott.. mindenki döntse el, neki mit jelent a filmkat. hogy személyes legyek, én pl azért tudok elfogadóbb lenni, mert inkább önkifejezésnek látom ezt, nem egy közösségnek, amitől a magam irányába is van igényem. de el tudom képzelni, hogy valakinek ez fordítva van, és akkor ugyan miért lenne gyengeség feladni a fórumozást? a faszom várna intellektuális többletet olyan helytől, ahol a mindenkori troll-garnitúra a meghatározó. mindkét megközelítés teljesen jogos, meg ugye van a harmadik, aki olyan klubnak nem lenne tagja, ami őt befogadja, ezzel sincs baj. |
2018-07-19 13:43.49 |
kicsit túl sok új szereplőt dobott be ebben az epizódban, esni fognak a számok. |
2018-07-19 11:38.56 |
Nem voltak vérmes elvárásaim, de sikerült kicsit így is alájuk lőni, mondom miért.
Már itt az oldalon is leírtam, hogy az első rész szerintem több volt a határvidék élet-halál harcának brutális erejű képekkel megfestett portréjánál. Sheridan azt a történetet Blunt karakterének apropóján, tulajdonképpen az ügynöknő köré írta, a néző pedig az ő kezét fogva tette meg pokoli útját, Dante után szabadon. Az egy kerek, egyszersmind megismételhetetlen sztori volt, koherens üzenettel. Ami pozitívum, hogy ezt az alkotók is belátták, Blunt neve például fel sem merült a film körül, innentől viszont a legtöbb, amit vártam az a "mi van a CNN mögött" című kérdés boncolgatása. Tudom, hogy a téma kimeríthetetlen, úgyhogy ha a korábbihoz hasonló őszinte szerzőiség nem is, legalább tényfeltárás, meg leleplezés legyen, gondoltam. Ja, meg be lett ígérve, hogy lesz brutalitás, de olyan, hogy az előzmény majd esti mese lesz emellett. Hát izé, nem jött be. Persze, aki az előbbi fennhéjázást full komolyan vette, az annyit is ér, de még ehhez képest is az első rész szódával lágyított kistesójának tűnik a Soldado. Tény, voltak jelenetek, amik pszichológiai értelemben megviselőnek számítanak, de míg a Sicario ezt IS jól csinálta, addig volt gyomra olyan képkockákhoz, amik nem futnak el a koraesti műsorsávban. Na mindegy, túltettem magam rajta, ettől még a történet megy előre, sőt az első pár percben rögtön négy helyszínen is fut a cselekmény, merész. Mivel szépen sorjáztak a sallerek az establishment irányába, kezdtem megnyugodni, hogy nagyjából helyesen pozícionáltam az elvárásaimat, csak hogy a film második fele, nagyjából a határ átlépésétől számítva, egészen konkrétan belesüppedjen az érdektelenség posványába. Nagyon kár a babysitting-szálért, Del Toro szuperhős-különszáma meg már első alkalommal se mutatott jól. Ha csak annyit írok, a film egyik legnagyobb erejű része az, mikor megszólal Jóhansson korábbról ismert témája, már sokat mondtam volna. Nem tudom, kell-e ebből mindenképpen trilógia, amennyiben igen, úgy hiszem azzal érnék el a legtöbbet, ha eldobnának mindent, és egy szikár tényfeltáró munkát rittyentenének, ami az összes moralizálós sallang nélkül csak a brutális igazságot tolja az arcunkba. És ez még akkor is csak megalkuvás lenne. |
2018-07-19 11:08.30 |
a kérdésre meg majd én válaszolok? |
2018-07-17 21:33.22 |
példáztam, hol baszták el, de a fair play szellemében hadd említsek egy olyan jelenetet is, ami illusztrálja, hogy volt ott befektetett munka is: az ejtőernyős jelenet fasza lett. |
2018-07-17 15:40.23 |
Hasonlítgatták az Ördögűzőhöz, nos ez akkora klasszikus aligha lesz, de tudtam én is párhuzamokat vonni. Mindkét film a legszebb kötődéseinket használja fel ugyanis hatáskeltés céljára, míg Friedkin a gyermek arcán keresztül szembesít magával a sátánnal, addig az Örökség az édesanyát állítja olyan pozícióba, ahol alapvető szerepével ellentétben nemhogy nem mint megbízható figura van jelen, egyenesen halálos veszély saját családjára nézve. Ezek olyan tabuk, amelyek már az első jumpscare előtt gondoskodnak a néző lelki állapotáról, sőt jelen filmben egyébként jobban is működik a fal döntögetése addig, amíg nem horrorfilmet, hanem thrillert látunk.
Merthogy dramaturgiailag valóban nem egy kiegyensúlyozott munka az Örökség, túl éles a kontraszt a sokáig kifejezetten szépen építgetett pszichológiai portré és az utolsó harmadban elszabaduló, amúgy üdítően brutális horrorvonal között. Mindkét szál jól működik a saját filmes nyelvén, de ugyanabba a két órába belesűrítve sajnos döccen a dolog, be kell látni. Ami szép, hogy van a filmnek egy saját íze, a jobbféle horrorokra jellemzően képes volt egyfajta maradandó hangulatot átadni. Ha nem erőszakolnak neki feltétlen folytatást, hajlandó leszek jószívvel gondolni az élményre. |
2018-07-17 15:15.47 |
Nyomokban azért poént is tartalmazott, egy-két olyat is, ami miatt egyébként érdemes végignézni. Kár, hogy ez inkább, mint fellángolás van jelen, nem konstans minőség szintjén, és mint általában, itt sem veszi ki jól magát, ha az ötletek hiányát öncélú trágársággal próbálják pótolni. A masszírozós jelenet például nem lett attól jobb, mert az egyik csaj többször is elismételte, mennyire kell fingania. Ez nem működik sajnos.
Az biztos, hogy a kézikamerás részek nem kaptak szövegkönyvet, kárpótlásul azért sikerült pár abszurd, de szerencsére abszurd módon nevetséges helyzetbe belesúvasztani a karaktereket, ezeknél tűnt úgy, hogy volt valami kreatív ötlet is a munka mögött. Claviert meg jó volt látni, nálam ő amolyan titkos kedvenc marad mindig. |
2018-07-17 12:08.30 |
segítek, ahol tudok, látom, hogy készülsz a közös számotokra. |
2018-07-17 11:56.08 |
illuminati confirmed. |
2018-07-16 18:32.47 |
ehhez viszont úgy kell extrapolálni, hogy a film a befogadás aktusát, mint olyat, próbálja eladni, a dínók pedig felcserélhetőek bármire. ez esetben azért kell elővenni bayonáékat, mert a migráncsoknál még jóval veszélyesebb dolgok felé terelnek tudatalatt. |
2018-07-16 17:36.10 |
nem kérek hálát, csak gondoltam írok pár sort, hátha szét tudjuk baszni ezt a topikot is. |
2018-07-16 17:32.39 |
ez propagandának azért gyenge, mert a réteg, akire hatni tudna, jellemzően nem kapcsolja össze a (másnapra egyébként tankokkal szarrá lövetett) ragadozókat a menekültekkel.
a kettőnek egyébként a veszélyei is teljesen eltérőek, a példád is mutatja, hogy akkor már inkább a másik oldalt triggereli a film, akik igenis össze tudják kötni a migrációs hullámot a velociraptor-invázióval, és látjuk is, hogy mindkettő szar ötlet. én maradok az átgondolatlan állatjogi narratívánál, köszöntem. |
2018-07-16 16:37.46 |
#régenmindenjobbvolt, még a végén ide jutok én is. mentségemre szóljon, nem az a bajom, hogy akkor 1993 volt, most meg 2018, hanem hogy nem igazán érzem, ebben volt öt filmnyi kraft. amúgy három se. |
2018-07-16 16:26.26 |
Deus Rex Machina folytatta áldásos tevékenységét. Mindenki kedvenc őskövülete lassan tényleg puszta plot device a mindenkori rendező kezében: ha kell beugrik, csicskít, és úgy általában menetrendszerűen húzza ki a szarból az arra rászoruló, fontosabb szereplőket.
Persze, nem ez fájt legjobban, de még csak nem is az, hogy a készítők a játékidő feléhez érve huszáros módon elkezdtek egy új filmet forgatni (amúgy mi a fasz volt az a horrorfilmes bújócska a kastélyban, tejóságoség, zárójel bezárva). Amin nem lendültem túl, az a film politikai hangsúlyú üzenete. Bayonáék megpróbáltak kicsit zöldek, kicsit progresszívek lenni, és míg felvetésként üdvözöltem a dinoszauruszok jogait firtató szálat, kár volt az állatjogokért teljes melszélességgel kiálló álláspontot a morális jó oldalra pozícionálni. Aki szerint nem ostobaság raptorékat egy "majd lesz valahogy" felkiáltás kíséretében szélnek ereszteni Los Angeles tőszomszédságában, az tényleg monnyonle, és akkor még nem is a tömbház méretű bestiákról beszéltem. A hadseregnek kutyakötelessége levadászni őket, tehát ott tartunk, ahol a part szakad, cserébe a számlánkra lehet írni egy sor halálesetet és anyagi kárt. Jaj. El tudtam volna fogadni, sőt, ha ez az érem egyik oldalaként lett volna bedobva a vitába, érveket és ellenérveket generálva netán, de a film egyértelműen letette a garast a zöld álláspont mellett, fikarcnyit sem foglalkozva azzal, mennyire volt az nyíltan ostobaság. Lehet még fejni ezt a szériát, de ezzel a felvonással nálam hivatalosan is elfáradt a recept. Míg az első résznek 1993-ban volt eleje, közepe, vége, működő filozófiája és üzenete, mára be kell érni azzal, hogy ez nagyobb és hangosabb. Ja, meg butább. |
2018-07-16 15:46.45 |
Sík egyszerű történet, ténlyeg nagyjából egy 70 perces matiné komplexitásával dolgozik, mégis van egy bája, hiszen ha kifejezetten direkt filmes nyelven is, de fontos dologról beszél, mikor azt mondja, akár egy ellenségben is lehet értéket találni, és talán többre megyünk, ha ezt keressük, ahelyett, hogy csuklóból aláteszünk, amikor lehet. Gyakorlatban azért nem olyan egyszerű ez, na.
Will Ferrellt akkor szeretem, ha fullba tolja a polgárpukkasztó üzemmódot, erre itt azért, mikor két fasziról van szó, kik jobb híján együtt alkotnak műkorcsolyapárost, van lehetőség. Nem tudom, hogy tűnhetett mégis sokszor visszafogottnak magához képest, ezt be tudom annak, hogy a rendezők tényleg nagyon biztos kézzel manőverezték végig a toposzokból felépített szkriptet. Szerethető munka ez, el kell fogadni, hogy a cselekmény összes fordulópontja kilométerekről ordít a képünkbe, máshol van itt a hangsúly. |
2018-07-16 15:21.17 |
Nehéz lenne tagadni, hogy a film által bemutatott világkép logikája nem feltétlenül áll össze acélos kohézióval, vagy hogy ne lennének bukfencek, amik a józan ész mentén véreznek el. Mivel a stúdiók univerzumokat építgetnek (kisebb-nagyobb sikerrel), meg minden másodlagos szereplő spinoffot és előzményfilmet kap, a néző igénye megnőtt a részletek, és a komplex(ebb) szabályrendszerek iránt, a "csak hidd el és nézd" felkiáltás már egyre kevésbé működik.
Mégis, át tudtam lendülni az olyan osotbaságokon is, amibe nem lett volna muszáj Krasinskinek belegyalogolni, méghozzá azért, mert ez a film nem akart suspense mozin kívül más lenni, annyi volt a cél, hogy az alapötlet lehetőségeit kihasználva minél több pengeéles feszültségre kihegyezett jelenetbe szuszakolja bele karaktereit, közvetve a nézőt. Sikerült neki? Szerintem valami baromi jól. Legutóbb talán a Don't Breathe volt, ami (szintén egy érzékszervvel kapcsolatos koncepciót kihasználva) ilyen brutális, fojtogató hangulatot tudott elérni, a nézőtér elfelejt mindent erre a 90 percre, együtt tartja vissza még a lélegzetét is a szereplőkkel. Nagyon jó élmény volt. Ízekre lehet szedni Krasinski munkáját a logika, meg a realitás szemszögéből, de közben el kell ismerni, hogy kimaxolta a létező összes potenciált a feszültségteremtésre, miközben kockáztatott is, hiszen a nagyobb!-hangosabb! korában egy majdhogynem némafilmmel állt elő. Hogy közben olyanról is beszélt, az ember, kirángatva minden ismert komfortzónából, a túlélésért napi szinten küzdve ismét találkozik a klasszikus nemi szerepek fontosságával, azok működőképességével...gyönyörű. |
2018-07-15 20:43.28 |
ha elég focit néztél, tudod, hogy az ilyesmi értelmezhetetlen. a meccs végének túlnyomó részében a francik faszán túltöltötték pl a pálya közepét, a horvátoknak maradt az ívelgetés, amivel nyilván semmire nem mentek, hiszen kontrákból élnek. és ez nem faszmák volt. |
2018-07-15 20:28.59 |
én is titeket! amúgy megérdemelte a franci banda, nem is értem a sóhajokat, hogy malacgól, meg időhúzás, mintha ez felmentés lenne. Z ügynök, kb az elődöntő végéig kerestem, mit lehet szeretni ebben a csapatban (nem azt, hogy miért jók, ne essen megint félreértés), zseniálisan gyilkolta az ellenfél fodballját dösamp, adjuk meg neki. ez nem valami látványos, de mindenképp eredményes volt, mindig azt csinálták, ami megfekszi az ellen gyomrát, és ezért nem kell bocsánatot kérniük. mielőtt még, ettől nem lettek sokkal szimpatikusabbak, a horvátoknak szurkoltam, de akik ellen Dánia és Oroszország is felrajzolta a kriptonitot, ott várható volt, hogy nem dd célfodballja fossa össze magát. köszönöm:) |
2018-07-15 12:48.49 |
ne remegj. |
2018-07-15 00:25.45 |
nem mindig egyértelmű, hogy akkor te itt filmekről vagy életmódról írsz. |
2018-07-14 12:29.15 |
pedig hát, faszság azt mondani, Rock legjobb esetben is gyenge színész, csak mert a szórakoztató műfajban alkot (pláne hogy abban most ő a király), Hamlet szerepének meg a közelébe se megy. de még csak nem is az a lényeg, mit "kell", meg mit nem, hanem hogy tárgytalan a kérdés, ugyan hogy adhatsz rá 5*-ot, ha az illető szarik Al Pacinora, és Rock filmjein él, persze, hogy ő lesz az etalon. |