Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsonyi kívánságok - Izaura TV, 05:20 |
Fagyos viszony - Film4, 05:45 |
Aniára várva - Filmbox Extra HD, 05:50 |
A nők beszélnek - Cinemax, 06:00 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 06:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
12 katona - Vélemények |
Beépített öregúr - Vélemények |
Vedd meg most: A shopping-összeesküvés - Vélemények |
Rémségek háza (1991) - Vélemények |
A vad robot - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Piszkos szerelem |
Anya Taylor-Joy |
2018-05-06 16:59.39 |
Technikailag grandiózus vállalkozás, és a gyönyörű képekben is könnyen elveszik a néző, de egy idő után kínosan hiányozni kezd bármilyen logikai kohézió, amely összetartaná az egyébként valóban csodálatos felvételeket.
Kár érte, mert ígéretes az alapötlet, vezérelv híján viszont akár képernyőkímélőt is nézegethet az ember. A képekkel elmesélt film akkor működik (vannak ennek nagy klasszikusai), ha létezik valamilyen rendezői jelenlét, de legalábbis egy központi gondolat, amely nem csak ámulatba ejt, de el is gondolkodtat - Fricke teljesen elengedi a néző kezét, és nem próbál narratív ívet létrehozni, mindent rábízva a fotózás hűha-faktorára. Emiatt öncélúnak, és főleg részei összességének tűnik a film. Nem elemez, nem kritizál, még csak nem is állít semmit, hacsak nem azt, hogy egy tehetséges operatőr varázslatra képes a 70 mm-es filmmel. |
2018-05-06 00:21.08 |
elég erőltetett rím volt. |
2018-05-03 09:10.16 |
az el, hogy nem ölt meg mindenkit, viszont az űrhajót utána szétcsapta. gondolom, ezért merülhetetett fel kérdésként, hogy voltak-e túlélők. |
2018-05-03 00:15.49 |
szpojler
arról volt szó, hogy nem ölt meg mindenkit, és az egyik rendező is olyasmiről beszélt a minap, hogy voltak túlélők, akik elmenekültek, szóval maradt még valamennyi asgardi hírmondónak. |
2018-05-02 14:17.06 |
bojler
Russo-ék érdeklődése a politika iránt már a két Cap-mozi után sem lehetett kérdéses, hogy aztán a Marvel első 10 évének koronáját jelentő filmjük ezt végképp megerősítse. Thanos egyértelműen főszereplőnek lép elő, és telitalálat, hogy motivációit jéghideg kalkulációkra alapozták - a titán úgy hozza el a végítéletet, hogy gyűlölet, bosszú vagy vérszomj helyett sziklaszilárd meggyőződés vezérli. A hősök csak (mind kisebb) akadályt jelenthetnek számára, kihívást semmiképp, mégsem akarja őket megszégyeníteni, eltiporni, még csak megsemmisíteni sem. Az ő agendája távolabbra mutat, nem személyes indíttatású, és nem valaki ellen irányul. Igen megkapóan fogalmazódik meg mindez az egyik legjobban sikerült jelenetben, mikor Thanos legyőzi Starkot: a párharc kimenetele nem lehetett kétséges, ám a győztes nem ült tort, hanem kvázi elismerte ellenfele erőfeszítéseit...ez a valahol tisztességes módon kifejezett felsőbbrendűség tényleg egy isteni szintre emelte a titánt, aki ebben a percben végleg legyőzhetetlen erővé érett a vásznon, minden mást zárójelbe téve. Nem lenne könnyű sok antagonistát felsorolni (pláne a popcorn műfajából), aki az itt láthatóhoz hasonlítható erődemonstrációt tart, ám mégsem válik papírízű démoni erővé, aki mindössze fel akarja égetni a világot. Bár nem lett tökéletes a film, úgy érzem minden felróható hibája vállalásának méretéből fakad. Műfaján belül mindenképpen etalon, 10 év tudatos munkájának minden eredményét könyörtelenül odatéve a vászonra, egyszersmind óriási terhet rakva a vetélytársaira...egy ilyen évtizedes utazás után már egy képregénymozi sem lesz ugyanolyan, és bár nagy a kísértés a hatalmas siker azonnali reprodukálására, az elsietett univerzumépítési kísérleteknek csak bukás lehet a vége. |
2018-05-02 11:52.46 |
aztán olyan ördögtől való-é mindenkit a saját ligájában értékelni? vagy Rock karrierje mindenképpen kudarc, mert nem Day-Lewis vagy Brando magasságait ostromolta?
ha erre a kérdésre a válasz nemleges, miért ne jutalmazhatná valaki magas pontszámmal? arról nem is beszélve, minthogy egész más kávéház, ahol ő mozog, az emberek, akik az ő munkáin szocializálódnak, nem is feltétlen Al Pacino teljesítményét tekintik mintának, és a tisztes színészi játékról is más fogalmuk van. |
2018-04-11 13:00.46 |
azért ez vet fel kérdéseket, példul a Jobbiknak is be kellett mozdulnia középre, mert a Fidesz mellett nem maradt levegőjük. pont a kormánypárt rendkívüli szervezettsége miatt majdhogynem legyőzhetetlen jobboldali gyűjtőpártnak tűnik.
baloldalon több alternatíva lehet, mert bár a piacosító neoliberális értékrend elég szépen parkolópályára tette magát a nép körében, mégis mind ezzel próbálkozik (most az, hogy Gyurcsány hogy forgatná a giddensi harmadik utasságot hagyjuk). nincs például klasszikus szociáldemokráciával politizáló baloldali tömörülés, pedig nem biztos, hogy ne lenne piaca. |
2018-04-11 12:20.25 |
vannak elemzők, akik szerint az ilyen erős rendszereket csak külső tényezők tudják megdönteni, mégse érzem, hogy most lapulnia kéne az ellenzéknek, aztán négy év múlva megint ezt a szerepkört eljátszani.
most kéne politikát csinálni, de országos szinten, nem csak a tv-ben nyilatkozgatni. beágyazottságot építeni, megszólítani mindenkit. nem ártana persze lenyesegetni a káros elemeket, de ez már naív gondolat, mikor PM-esek tolják az MSZP szekerét, Gyurcsány meg újfent negyedik erő a parlamentben. |
2018-04-11 11:30.46 |
talán a legrosszabb létező narratíva ez választási csalásról szóló interpretáció. egyfelől simán felmenti az illetékeseket mindennemű gondolkodás, avagy távlati következtetések levonása alól, másfelől tovább erodálja a demokratikus gondolkodást: a nép kiugróan magas részvétel mellett nyilvánított meghatározó többséggel bíró véleményt, és a legrosszabb, amit ilyenkor lehet tenni, ha ezt a szőnyeg alá söpri az ember. ezt meg kell érteni, erre választ kell adni.
hasonlóképp, a kormányt támogató szavazót nem minősíteni, hovatovább nem létezőnek titulálni kell, hanem meg kell érteni. aki nem így tesz, a következő választási vereséget is borítékolja. politikát kell csinálni, jelen kell lenni, hátországot kell építeni, beágyazottságot kell növelni. könnyű ez? nem. nem is véletlen, hogy csak tessék-lássék próbálkozások vannak, mert a politikai kultúra a most és azonnalról szól, meg a szavazatmaximalizálásról, nem arról, hogy hosszú folyamat eredményeként kiépüljön egy alternatíva. azt hiszem, szamuráj is leírta itt, csak hogy ne valami publicistát idézzek, a Fidesz baromi jól szerevezett párt, ilyesmit egy szedett-vedett oppozíció nem fog tudni megverni, se visszalépésekkel, se taktikázással. ezt így írjuk már le, csak hogy tudatosodjon. csak mindennek a margójára: Karácsony 2017-ben (persze még nem miniszterelnök-jelöltként) el tudta mondani, hogy a régi baloldalnak van egy plafonja, amin nem tud áttörni, az emberek már nem kíváncsiak rájuk, és a változás csakis új formációkon, hitelességi deficit nélkül induló arcokkal érhető el. pontosan ezért küzdött az ellenzék újfent saját magával, nem a Fidesszel, az ő harcuk a mandátumokról szólt, nem a kormányváltásról - a politikaelemzés egyik alapvetése, hogy ne a narratívát, hanem a tényeket nézzük. mindegy, mit mond pl Gyurcsány, az ő ellenfele szükségszerűen ezúttal is az MSZP volt, hiszen semmilyen üzenete nem volt a népesség egy hatalmas szelete felé. a vereséget el kell fogadni, sőt meg kell érteni, mert előremutató következtetések levonása nélkül mindez úgy fog újra és újra megismétlődni, hogy az emberek még azt se fogják érteni, mi történik. |
2018-04-11 10:54.38 |
nem láttam, de ugye Valverdére szokás mondani, hogy ő relatíve rugalmasabban tud hadrendek között váltva belenyúlni a meccsbe, és egyáltalán többféle sémával játszani, nem tudom, ebből tegnap mi valósult meg.
itt is írtam már többször, hogy reneszánszát éli a kontrafoci, pusztán a labdabirtoklásra mutogatva már nem lehet olyan jó következtetéseket levonni. egy jól felkészített, de inkább defenzív, fizikálisan erős csapatnak is van keresnivalója ezen a szinten. elég szép példákat láttunk az elmúlt években, amikor az underdog szerepben játszó csapat nagyon tudatos és kompakt módon szűkítette a pályát, vagy párharcokra bontotta a meccset, ezzel a maga javára fordítva a találkozó kimenetelét. |
2018-04-11 07:57.23 |
a tudtam persze túlzás, de nem véletlenül neveztem mázlistának a poolt a párosításkor: csak a játszó csapatok ellen jók, és pep bármikor megteszi azt a szívességet, hogy szemernyi pragmatizmus nélkül maxra tekeri a pozíciós fociját gegenpressing ide vagy oda. viszont, a pár sor lényege nem a megmondtamozás volt, hanem hogy akkor most hova tegyük korunk csúcsfejeit, ha egy kő-papír-olló komplexitásával bármikor körbeverik egymást? (az olló a deepblock, szia kloppo) |
2018-04-10 23:50.18 |
van azért egy bája annak, hogy a korunk legnagyobb edzői között emlegetett filozófus és heavy metal arc is írd és mondd egyféle fodballt akar (és tud?) játszani. majdhogynem a sorsoláskor le volt futva a párharc. |
2018-04-10 22:17.41 |
Lara Croft videojátékból előlépett karakterhez méltó módon rengeteget fut, ugrik, esik, hogy aztán legyűrhetetlen módon felálljon, és menjen tovább - mégis, a film talán legnagyobb érdeme, hogy csendesebb pillanatai révén emberközelivé tudja tenni főhősét. Vikander castingolása ennél fogva telitalálat, pedig előre ez nem volt éppen borítékolva.
A sztorinak persze nem áll jól a túlzott gondolkodás, de tetszett, hogy modern trendekhez fazonírozott popcorn létére elegánsan kacérkodott a mára védett fajnak számító klasszikus kalandfilmes zsánerrel. Szerintem jó érzékű tálalás mellett az ilyesminek ma is lehet piaca, még ha egy videojátékhoz is kell érte nyúlni ihletért. |
2018-04-10 22:06.08 |
Kifejezetten középszerű lett.
Valahol a Forrest Gump nyomán igyekeztek az egyszerűsége miatt esendő, ám leleményessége okán mégiscsak életrevaló figurát jellegzetes történelmi események segítségével kicsit szkeccs-jelleggel építgetni, és míg ez valóban humoros jeleneteket eredményezett, kiegyensúlyozatlanná tette a filmet. Zemeckis hőse végig csetlik-botlik a 20. század második felén, de az események láncolata építi karakterét. A százéves ember ezzel szemben mintha két egymással laza koherenciában álló filmet kapott volna: a napjainkban játszódó félreértések vígjátéka bár érdekes és valóban szórakoztató, tökéletesen működik a háttérsztori nélkül is, miközben a történelmi kitekintés ennélfogva habkönnyűvé, feledhetővé, hovatovább feleslegessé és újrahasznosított ízűvé savanyodik. Ha talál egy kifejezett fókuszpontot a rendező, kerekebb élmény tudott volna lenni mindez, így inkább csak annyit mondok, megvoltak a pillanatai, anélkül hogy igazán jó filmmé érett volna. |
2018-03-27 14:09.37 |
nem basztatásból, de vagy 3 perce azon gondolkodom, hogy ezzel mondtál is valamit, vagy csak szavakat raktál egymás után? |
2018-03-20 12:32.01 |
ez lenne a lényeg. |
2018-03-18 22:52.08 |
értem, viszont nem értek egyet azzal, hogy kell létezzen egy "tökéletes értékelési rendszer" (vagy díj, vagy bármi, ha már itt tartunk). főleg, mert nincs egy kőbe vésett támpont, amit egy ilyen rendszer megtámogathatna.
tudod, mondják, ha igazságot akarsz, menj a bordélyházba: a rottenenre meg legfeljebb, ha mások véleménye érdekel - azt tökéletesen mutatja az oldal:) |
2018-03-18 22:39.13 |
ja, hát jól elvarrtak minden szálat. |
2018-03-18 20:31.31 |
igen, bár szerintem továbbra sem a rendszer hibája, ha a pozitív/negatív arányszámot mérjük, és mindenki maga mondhat véleményt az ügyben. de mondom, te is pozitívan nyilatkoztál, megvan kire kell mutogatni:) |
2018-03-18 20:18.20 |
na ez viszont új, köszönöm. mondjuk így még kevésbé lehet a rendszer hibája a 100%, ha maga a kritikus dönti el, hogy valamire pozitív vagy negatív értékelést ad.
az átlagpontszám nélkül kicsit sánta lehetne a tomatometer, de azzal megtámogatva szerintem érdekes, már ha bármilyen okból érdekel a kritikusok véleménye. |
2018-03-18 19:57.17 |
pedig, megint mondom, a kritikusoknál a 10-es skálát (vagy 5-öst, 4-est, ki mit használ) nézik, ez nem kérdés. ha 2 csillagot adsz, negatív az értékelésed, ha 3-at (mint te!), akkor pozitív. a 100% nem a rendszer hibája, hanem a kritikusoké, akiknek nem akaródzik 2 csillagot adni rá - de az meg nem ment neked se.
van átlagértékelés is az oldalon, ha valaki nem a negatív/pozitív arányára kíváncsi, de ezt tudod. |
2018-03-18 19:24.56 |
pont ez a lényeg, hogy a 3 csillagod a pozitív skálára helyezi az értékelésed, magyarul marad a 100%.
miért mondod, hogy csak +/- értékelés van az oldalon? elérhető ott egy rövid ismertető a tomatometerről (bár kevesen olvassák, azért lepődhetnek meg pl a Paddington állásán is), valójában az oldal minden rendszert figyelembe vesz: az 5-ös skálán értékelő kritikusok véleménye 2-től lefele, a 10-es skálán értékelőké 5-től lefele lesz negatív. ezért írtam, hogy elméletben te is hozzájárulsz a 100%-hoz. a felhasználók között minden csodabogár jelen van, nyilván erre jók a nézői visszajelzések, de nekem is nagyon el kéne gondolkodnom, hogy érvet hozzak arra, egy tanult kritikus, aki filmek véleményezéséből él, miért húzná le ezt a mozit (mondom, arts&crafts szintjén, nem úgy, hogy "nekem nem jött be"). |
2018-03-18 18:33.14 |
mert senki nem tud rá negatív értékelést adni, lévén közel tökéletesen megcsinált családi film, műfajában ritkán látott stílusos látásmóddal előadva. halkan jegyzem meg, a te 3 csillagod se rontaná le a 100%-os értékelését:) |
2018-03-18 14:08.16 |
mulatságos, hogy valakinek még mindig kérdőjel, miért övezi várakozás a filmet. közben amúgy bukott a Justice League, bár az illetékeseket talán ez a nyom is csak összezavarja. |
2018-03-13 08:41.31 |
azért csinálnak közvetítést, meg egyáltalán szenzációt belőle, mert kúrvasok pénz van benne. meg, amúgy vannak, akiket érdekel, mit gondol a szakma, még ha önmaguk másképp is látják, hiszen a kettő jól meg kéne egymás mellett férjen. a lényeg, hogy lehet valaki szerint rettenetes film a Saul, meg előveheti közben akármilyen motion sickness, az illető valószínűleg nem operatőr, vagy vágó, és én az utóbbi mesteremböröknek is megadnám, hogy valahol elmondhassák a véleményüket. még ha itt a fórumon jól hülyének is vannak nézve, mit tudnak ők ugye. |
2018-03-12 22:16.07 |
most nem tudom, hogy akkor ezt megvitattad magaddal, vagy kell még bármit hozzátennem:)
próbáltam hangsúlyozni, hogy mindenki úgy alkot véleményt adott műről, ahogy szeretne, viszont ha beszélgettél filmesekkel, akkor le kellett essen, mondjuk technikailag milyen nívóra lőtték be a munkát. ezzel persze nem kell egyetérteni (aki herótot kap rögtön a holokausztfilmtől az juszt se fog), de a saját véleményt illik függetleníteni attól, szerintem a szakmának miről hogyan kéne vélekednie, ahhoz a hobbifórumozónak nem sok köze lévén. ennyiről lett volna szó. |
2018-03-12 21:03.18 |
nem tudom, az átlag fórumozó milyen körökben mozog, vagy úgy általában vált-e egy szót is akár olyanokkal, akik tényleg csinálnak filmeket, netán ebből élnek, de nekem ilyen téren az a tapasztalatom, hogy a szakmabeliek igenis elismerték a Saul fiát ("nem a _témáját_").
nyilván lehet objektíve ténymegállapításokat tenni, meg olyanokat leírni, megzavart az operatőri munka, csak hogy citáljak valamit fórumokról, de ettől ez még egyfelől nem lesz szakmailag releváns állásfoglalás, másfelől amikor Oscar- vagy más szakmai jellegű díjról beszélünk, tényleg zérus az értéke, ezt az internet korában sem szégyen elismerni. ezzel nem "beszóltam", csak néha tényleg sokkoló, hogy milyen felhatalmazást ad kezünkbe az online tér, ahol bárki jól elmondhatja a magáét. nyilván azzal sincs baj, ha a nézők hánynak a kamerakezeléstől, csak ez még ettől nem lesz (kommersz példával élve) Oscar-téren értelmezhető kijelentés. |
2018-03-12 09:39.26 |
a csúcskategóriás tréler ellenére még lehet a film egy kohézió nélküli hányás, más kérdés, hogy egy Deadpool esetében fasza szituációk láncolatával még ez is tudna szórakoztató terméket eredményezni. |
2018-03-12 08:19.14 |
mondjuk, hogy a háborús részvételt kinek köszönhetjük, azon pont annak lenne érdemes elgondolkodni, aki szerint ebben a magyar kormányzónak több szerepe volt annál, mint hogy nem adta át a helyét egy bábnak, és addig alkudozott Hitlerrel, amíg lehetett. a geopolitikai tények miatt nem a részvételünk volt a kérdés, hanem legfeljebb annak körülményei. lehet indulatból, izomból, meg tények alapján beszélni, csak ebben a témában utóbbinak több a hitele. |
2018-03-12 08:11.21 |
pont a vita lehetőségét zárja ki, ha akár az áldozatokkal való kapcsolatra hivatkozva felmented magad a gondolkodás alól, hiszen így teljesen felesleges is olyan dolgokat citálni, mint geopolotikai kitettség vagy egyáltalán a kontextus felépítése. holott kontextus nélkül értelmezni a történéseket igazi melléfogás. ma már nem kérdés, hogy Horthy el tudta odázni a zsidók deportálását, sőt később is kedvező alkukat ért el ezen a téren, ezek relativizálásával mondjuk akadémiai körökben full ostobán nézne ki akárki. de akkor már miért nem kerülte el a háborút, miért nem köpött Hitler arcába - biztos az azonnali német megszállás jobban szolgálta volna a magyar zsidók érdekeit ugye. Kádár 70-es évekbeli politikájának megítélésénél is érdemes az olyan eredményekre koncentrálni, mint a gazdasági jellegű szerződések vagy a mozgástér kiszélesítése, nem azt pampogni, hogy már akkor miért nem ugrott ki mindjárt a szovjet érdekszférából. persze így is van, aki inkább csukott szemmel jár. azért, a történelem lapjain előbb-utóbb a tényszerűség szokott nyerni, Görgey is áruló volt még 30-40 évvel ezelőtt, addig meg kényelmesebb a szemellenző. de hangsúlyozom, ha mondjuk te az áldozatokkal való rokonság okán önkéntelenül lemondasz a kontextusról, vagy a téma feltárásáról (akár Koltay munkáján keresztül, ha már filmes fórum), akkor ezeket nyilván csak a magam szórakoztatására írtam le. |