Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 20:10 |
Regénybe illő románc - Izaura TV, 21:00 |
Szupercella - RTL Három, 21:00 |
Nulladik nap - Filmbox Family, 21:00 |
Tengernyi idő - Prime, 21:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Lasseter (68) |
Oliver Platt (65) |
Rachael Harris (57) |
Ralph Moeller (66) |
Anthony Andrews (77) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A rólad alkotott kép - Vélemények |
Megalopolisz - Vélemények |
Filmkereső |
Parthenopé - Nápoly szépe - Vélemények |
New York királya - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Borderlands |
Lena Headey |
2014-01-01 14:29.49 |
Minden átélt pillanat minősége számunkra azon múlik, hogyan ítéljük meg azt a pillanatot (a p.csába, mikor lesz már holnapután vagy de jó, mindjárt itt a holnapután - Chris legnagyobb világfájdalma például jelenleg ez...:))). Ezért tartja minden bölcs úgy, hogy a boldogság nem tartós állapot, ugyanis nem vagyunk képesek arra, hogy az élet minden pillanatát elégedettségben és örömmámorban éljük. Nem az a baj, hogy felismerjük azt, ami rossz, hanem, hogy a rosszal szembeni küzdelem számunkra nem felemelő, hanem inkább gyötrő. Elszív tőlünk minden energiát. Pont fordítva kellene, hogy működjön. Legbelül mindenki a kis lakatlan szigetére vágyik, harmóniára, békére, nem pedig kozmikus háborúra (én például egy lakatlan szigeten várnám legszívesebben, míg nem jön el a kozmikus háború ideje - Chris sci-fi rajongó :)). Az Ember Tragédiája számomra az egyik legfelemelőbb és leglehúzóbb mű, melyet olvastam. Zseniális. Számomra azonban ellentmondásos, hiszen a "Küzdj, és bízva bízzál" egyértelműen diszharmóniára utal vagyis az élet sosem lehet harmonikus tartósan, legfeljebb egy utópisztikus sci-fiben, egy olyan világban, egy olyan társadalomban, melyben mindenki boldog és létezésének céljával és értelmével tudatában van. Valójában ez sem sci-fi. Én úgy vélem, közel állunk ehhez az álomhoz, csak sajnos biológiai értelemben még messze vagyunk tőle. A gondolatainkban viszont már régóta létező vágy egy harmonikus társadalmi berendezkedés, ahol mindenki megtalálja a maga helyét és szerepét. Itt van az újév. Valaki számára egy évvel több, vagyis az öregedést látja benne. Valaki a reményt. Valaki az újabb csalódást és még lehetne sorolni, kinek mit jelent. Mi lenne, ha egyszerűen csak a jövőt látnánk benne? Egy új kor eljövetelét, hiszen ezt ünnepeljük ilyenkor (asszem, meg azt, hogy nem kő dolgozni sokaknak és lehet dorbézolni, durrogtatni illetve egy kis szeletet kapnak a szabadságból, persze nem mindenkinek jelenti ugyanazt, hiszen valakik ilyenkor is malenkij robottal töltik az évfordulót). Leírni mindezeket könnyű, közben én is már most sok mindent feketében látok az idei évre vonatkozólag. Ez a baj és én is ezen próbálok változtatni. Visszatérve Az Ember Tragédiájára, az ellentmondás feloldása az lenne, ha a küzdelemben és a számunkra felállított akadályok legyőzésében látnánk létünk értelmét és nem abban, hogy megteremtsük magunk számára azt a kis lakatlan szigetet, hiszen anélkül is boldogok lehetnénk. Ebben a világban más alternatívát nem látok a boldogságot illetően, legfeljebb azt, ha valaki a civilizációtól elszigetelten él. Asszem, most abbahagyom és áttérek gyorsan a másik témára, mielőtt még az "okosak földjén" találnám magam véletlenül, de bátran és őszintén kijelentem előtte, fényévekre vagyok attól a földrajzi helytől.:) A cucc, ajándék, tárgyak, kellékek, bálványok, szobrok és egyéb marhaságokról jutott eszembe ez a kis szösszenet : http://www.youtube.com/watch?v=wmkDCpw0Bmg
Nemrég szabadultam meg némi cucc-tól. Örülök neki, hogy nem foglalja a helyet, bár van egy tárgy, ami köztük volt, egy darab műanyag, mely értéktelen kacat, mégis számomra spirituális jelentőséggel bírt.:) Hiányzik!:) Legyen olyan új éved, amit kívánsz magadnak és erre emelem poharam!:) Chris, a sci-fi és rock őrült, no meg a dráma, mint kedvelt műfaj fanatikusa, amit rockzenében is nagyon bírok.:) http://www.youtube.com/watch?v=RuF4cqTPxLY |
2014-01-01 14:18.56 |
Értem, hogy érted.:) Semmi gond, hogy nem nevetsz rajta. Egy vígjátékba szerintem azonban nyugodtan belefér az, ha valaki "civilizált emberek vendégszeretetén gázol át". Hát, ha még nem szánt szándékkal teszi azt...:) |
2014-01-01 14:13.12 |
Szintén ugyanezt kívánom minden rock rajongónak.:)
http://www.youtube.com/watch?v=D4aob4zlhIk |
2014-01-01 14:10.00 |
Boldog új évet!:)
http://www.youtube.com/watch?v=NvZYLS-6kmM |
2014-01-01 14:07.33 |
Zseniális dalokkal előzted meg az újévet! Boldog új évet neked is!:) |
2014-01-01 11:16.01 |
http://www.filmkatalogus.hu/Bizonyitek--f31970 ? |
2014-01-01 10:16.56 |
Van egy másik is, bár inkább az elsőre tippelnék. Itt emberek harcolnak egymás ellen dinó-szerű lényekkel, csak itt a dinók, ha jól emlékszem, robotok. A címe : Zoids |
2014-01-01 10:03.28 |
Csak tipp, bár itt valorianok (emberek) és rulonok (humanoid béka, krokodil egyéb szerzemények) harcoltak egymás ellen fegyverekkel, páncélokkal felszerelt dinókkal illetve ha jól emlékszem, valamilyen amulett segítségével még kommunikáltak velük. A címe : Dino Riders |
2013-12-30 14:38.56 |
jav.: emlékdalok idézőjellel.:) |
2013-12-30 14:30.34 |
Egyetértek.:) Igazán a kérdésemnek már alapban nem volt túl sok értelme, hiszen mi alapján dönthetjük el, kinek éppen mi a szándéka egy emlékdallal vagy akár tribute zenekarral, bár valóban sok mindent feltételezhetünk különösen azért is, mert a körülöttünk lévő világ számtalan példával szolgál a haszonszerzést illetően, akár a művészetekben is tapasztalhatjuk, hogy szinte minden, aminek anyagi vonzata van, azt sokan igyekeznek maximálisan kihasználni. Persze, vannak pozitív oldalai is, ha például ennek okán is nagyszerű művek születnek. Tetszetős emlékdalokat linkeltél és köszi a választ.:) |
2013-12-30 13:56.36 |
Szerintem mindegyik színész hozta azt, amit ez a történet megkívánt. Számomra az élethelyzetek bemutatásán volt a hangsúly és nem azon, melyik kedvenc gigamegasztár hogyan mutatja meg magát a filmvásznon. Úgy gondolom, kevésbé ismert, de szintén hitelesen játszó színészekkel is ugyanazt az élményt kaphatja vissza a néző. Amit feleslegesnek tartottam, az Alice személyazonosságának eltitkolása volt vagy legalább is nem láttam túl sok értelmét a film mondanivalója szempontjából illetve az utolsó jelenetet a közlekedési lámpával, melyet kissé hatásvadász giccsnek tartottam, illetve még néhány jelenet, mint a lassított felvételes utcán sétálunk, majd szembetalálkozunk (millió-egy filmben, millióból egy példa.: Pill.hatás,), de ezeket leszámítva érdemes megnézni, ugyanis ez egy (a 132.-es hozzászólással egyetértve) őszinte mozi szerelemről, szexről, párkapcsolatokról. |
2013-12-30 12:54.48 |
Én kedvelem Lynch műveit, bár ezzel a filmmel valahogy sosem tudtam megbarátkozni. Számomra Oz meséjén keresztül sem jött át a mondanivaló. Egy kicsit olyan ez a film nekem, mintha Lynch arra lett volna kíváncsi, ki mire gondol, miután megnézi ezt a mozit. Számos kritikát olvastam róla. Sőt, addig elmerészkedtem, hogy még a Hét mesterlövészének kritikusainak véleményét is meghallgattam.:) Puzsér szerint például annyira romantikus érzést élnek meg egymás iránt Sailor és Lula, hogy az már valami elképesztő. Olyan szerelemről beszél, amit mi, hallgatók sosem élhettünk meg.:))) Hűűű!!!:) Igen. Amikor először nekiálltam ennek a műnek, azt kérdeztem magamtól, hogy most végigkefélik a filmet és annyi a sztorinak vagy tényleg történni fog valami, amit érdekesnek, nagyszerűnek találok. Kedvelem a művészfilmeket is, bár itt valahogy azok a jelenetek inkább röhejesnek tűntek, mint gondolatébresztőnek. Például a Powermad és Elvis jelenet az első volt, amikor azt mondtam, most itt álljunk meg.:) Sajnos én 17 év után sem tudtam megbarátkozni ezzel a filmmel. Remélhetőleg lesz még alkalom rá.:) Majd legközelebb, talán. |
2013-12-30 12:03.36 |
A logikával való köszönőviszonyról : A filmcím alapján eszembe jutott a Metropolis című disztópikus sci-fi klasszikus, melyet nem lehet egy lapon említeni a Metropiával. Azonban ha "elfogadjuk azt az optimista nézetet" hogy a különböző kémiai anyagok által nem fogják kocsonyássá olvasztani a jövőbeli emberek agyát, azt is elfogadhatjuk, hogy nem fogják a munkások napi tíz órában a felvillanó villanykörtékhez forgatni az óramutatókat. Ha más műveket veszünk elő, még optimistának sem kell lennünk, hiszen megnyugodhatunk, hogy a tűzőrök nem fognak könyveket égetni, nem fognak minket "zöld szójából" - emberből készült chips-szel etetni vagy nem zárnak be minket a 101-es szobába és még sorolhatnám, mit nem fognak velünk tenni. Ha viszont más szemmel nézzük ezeket a műveket, akkor esetleg még előfordulhat az is, hogy bizonyos jövendölések bekövetkezhetnek csak ezek nem a művekben olvasott vagy látott szó szerinti értelmükben. Visszatérve a Metrópiához, az, hogy egy samponba rejtett vegyülettel manipulálnak, szerintem nem annyira hihetetlen. Én úgy gondolom, kicsit túlliheged ezt a dolgot a valósággal és az igazsággal kapcsolatosan. Nem hinném, hogy a közeljövőben a samponoktól kellene félnünk (bár félhetünk a kőolajszármazékoktól is, még ha nem is tudatmanipuláció miatt) de valóban például a Szép Új Világhoz hasonlatos jövendöléshez képest komolytalan elképzelés ez a samponos dolog. A Metropia engem a szokatlan rajzokkal, animációkkal és a zenével vagyis összességében a hangulatával győzött meg és nem a történettel vagy a cselekménnyel, bár én abban sem láttam olyan félelmetes túlzásokat, ugyanis nálam ez a film inkább a disztópikus sci-fi mese kategória, mint akár egy japán anime mecha robotokkal vagy egy cyberpunk sztori szuper képességű bioroidokkal és még sorolhatnám. Ha már a Metropolist említettem, akkor még egyszer megemlítem. Az a film egy nagyszerű klasszikus, mely korszakalkotó és nagyon sok sci-fi mű ihletője. A már említett cyberpunk stílusnak például kiváló alapul szolgált. Egészen más minőségi és jelentőségbeli szinten van, mint ez a film. Szinte fényévekről beszélhetünk a két mozi kapcsán, mégis, engem ennek a filmnek a hangulata engem jobban megfogott. A filmzenét is sokszor meghallgattam. A Metropia képi világának komor, sötét atmoszférája is sokat javított az amúgy valóban átlagos történeten és cselekményen. Hasonlóképp voltam a Dark City-vel is. Nekem ezek a filmek a dark, goth hangulat miatt tetszenek, bár számomra is komolytalanok az általam korábban felsorolt művekhez képest. A másik témához néhány gondolat: Miből gondolod, hogy nem értene? Vagy volt már korábban buksisimogatás?:) Lehetsz szókimondó. Miért ne lehetnél? Te írtad, hogy nincs semmi gond a véleménynyilvánítással és igazad van, hogy legyen akkor rá felkészülve az, aki leírta.:) Abban is egyetértek, hogy az általad leírtak tekintetében teljesen lényegtelen az életkor és minden egyéb, ez csak az én hülyeségem, bár nálam sem általános. A jellemrajzot illetően viszont nem értek egyet. Három sorból nehéz, de még hétből is olyat összehozni, amit te összehoztál róla, pedig épp te írtad, hogy az ember még magát sem ismerheti teljesen. Az általa hozott anyag valóban gondolatébresztő, bár ennyiből szerintem azért kevés dologra lehet következtetni. A manipulációról röviden még : A Mások Élete c. film például egészen más hatást váltana ki belőlünk, ha mondjuk a színek valóságosak lennének, vagyis a színpaletta nem lenne szándékosan a hatás kedvéért leredukálva és mondjuk látnánk olyan pozitív dolgokat is, amelyek a film mondanivalójától elrugaszkodnak vagyis az NDK-ban voltak sötét színeken kívül még más dolgok is, melyekre nem illik a borús és nyomasztó jelzők. A vizuális manipulációnak számtalan formája van. A legegyszerűbb színekkel, alakzatokkal stb...is szinte hihetetlen, milyen tudatbeli manipuláció hozható létre. Gondolj csak bele, a kémiai anyagok, vegyületek bonyolultabb formáiba, de elég, ha csak az ismertebb drogokat vesszük alapul! Felesleges lenne folytatni a felsorolást, hiszen te is ezen a bolygón élsz. Számomra ez nem volt zavaró tényező a filmmel kapcsolatosan. Engem egy jóval komolyabb alkotásban sokkal jobban zavar, hogy elferdítik a valóságot, mint egy valóságtól elrugaszkodó disztópikus mesénél, főleg, ha a komolyabb műnél a történet valós eseményekre támaszkodik. |
2013-12-30 10:04.58 |
Nem tudom, hogy ti hogy vagytok ezzel a dologgal, de nekem az emlékdalokkal szemben vannak negatív előítéleteim is. Pontosítok, a szándékkal, azzal, hogy valójában mi áll mögötte. Azonban nagyon sok jó dal születik, ez vitathatatlan. További szép napot kívánok nektek!:)
http://www.youtube.com/watch?v=1fKlgxSKNdU |
2013-12-30 09:48.25 |
Black Label Society - In This River
http://www.youtube.com/watch?v=qz88qOS1Rwg |
2013-12-30 09:47.46 |
Nagyszerű dal.:) Dimebag meg egy nagyszerű gitáros volt. |
2013-12-30 09:36.16 |
Pantera - Cowboys From Hell
http://www.youtube.com/watch?v=i97OkCXwotE |
2013-12-30 09:33.26 |
Dorkucikácska biztosan sokat járt Trollfest-re és ott lett szegényke hallássérült.:))
http://www.youtube.com/watch?v=f2cmv94udzM |
2013-12-29 22:26.54 |
Láttam és tetszett. Véleményem szerint Tim Roth egyik legjobb alakítását láthattuk a filmben. "1900" karakterét nálam talán csak Ted (Négy Szoba) múlja felül. A történet egy nagyon szép mese, bár életszerű. Számtalan dologhoz a rendező óvatosan, de lényegre törően nyúl hozzá. Tetszik, hogy nem lovagol meg egy-egy érzelmi motívumot, hanem vagy lezár vagy pedig enged tovább folyni és nem erőlteti. Nem kevés drámában találkoztam már olyan jelenetekkel, melyeket lavinaszerűen zúdítanak a nézőre, például amikor egy szerelmi szálat a végletekig erőltetnek addig a pontig, miután már csak sablonos, giccses jeleneteket látunk, melyeket szisztematikusan egymásután tolnak, mintha kötelező lenne valószínűleg azért, hogy felülmúlja azokat a konkurens filmeket, melyekben hasonló érzelmi vonalvezetést láthatunk. Az Óceánjáró Zongorista Legendájában nagyszerű példa ennek ellenkezőjére. Éppen annyit látunk, sejtünk, amennyi feltétlen szükséges, hiszen számtalan dolog van még, aminek el kell férnie az amúgy sem hosszú játékidőben (én még néztem volna tovább...:)). Hogy ne csak pozitívumokat írjak, számomra egy kicsit lassan bontakozott ki a történet és el is untam magam néhány jelenetnél. Mindezek ellenére nagyon jó filmnek tartom és...hát a kedvenc jelenetet már le sem írom...szerintem úgy is kitalálod. Annyit elárulok, hogy feledhetetlen filmes és zenés!!!:) jelenet. |
2013-12-29 22:17.53 |
"A vorlonok számára mindennél fontosabb a rend. Nincsenek szenvedélyek, álmok, csak fegyelem, engedelmesség. Megrekedt faj, egy evolúciós zsákutca. Minek szövetkeznének a régivel? Keresd az újat! Ha kell fájdalmon, harcon, konfliktuson, háborún át" |
2013-12-29 22:13.38 |
A DS9-et nem voltam képes végignézni. A B5-höz is kitartás kellett, de megérte, leszámítva (hatalmas spoiler!!!), azt, hogy az öreg csókától kicsit többet vártam attól, hogy összetereli az ősi fajokat és elviszi őket a "peremvidékre", ahol nem lesznek magányosak. Még jó, hogy nem társkereső oldalon hirdette őket. Vorlonok, árnyak vagyunk és partnert keresünk. Emberek, narnok, minbarik és fiatal fajok kizárva címszó alatt. DS9 VS B5-nél viszont egyértelműen B5 a winner! |
2013-12-27 14:16.31 |
Nincs mit. Chris "ott segít, ahol tud".:) |
2013-12-27 14:15.42 |
További szép napot ( és itt egy kis mulatós zene)!:)
http://www.youtube.com/watch?v=43mTFZW46x8 |
2013-12-27 14:12.11 |
Figyelemre méltó zene. Tetszetős. Olvastam a filmajánlást és egyetértek abban, hogy nagyszerű filmekről van szó (Az Emberi Sors szinkronizáltan online is megtekinthető). Számomra a mai háborús filmek néhány kivételtől eltekintve kevésbé életszerűek. A sok digitális trükk lehet, hogy költséghatékonyság szempontjából kifizetődő, csak sajnos a realisztikusság a legtöbb esetben háttérbe szorul. Sajnos annyiból állnak ezek a modern háborús filmek, hogy elővesznek egy háborús eseményt háttérként, majd összecsapnak egy moziba eladható sztorit, melyben legyen egy kis bajtársiasság, romantika és monumentális illetve háborús akciójelenetek. Számomra ezeknek a filmeknek a többsége nézhető, némelyik többé-kevésbé szórakoztató is, de számomra pont az egyik lényeges dolog hiányzik, a hihetőség, ahogy te is fogalmaztál. |
2013-12-27 13:57.04 |
Tipp : (A Vadak Ura) http://www.youtube.com/watch?v=Vz5iwJEbUjQ |
2013-12-27 09:19.18 |
József Attila csendes csöndje – orvosi-pszichológiai szemszögből Dr. V. János és Dr.T. Gabriella ("Doktor, Doktor, Doktor, Doktor" – K-PAX) Elmélkedések, vajon ha J. Attila mókusnak születik, leugrik-e a legmagasabb fáról.
[link] |
2013-12-27 02:17.01 |
Sajnos az újabb és újabb háborús filmek közül nem igazán találtam mostanság kiemelkedőt. A Mai Wei (Az utam 2011, Dél-koreai film) ígéretesnek tűnt, de az is inkább mozi kategória rengeteg klisével. A 9. Század is csalódás volt részemről. Az orosz Sztálingrádot nem láttam, csak a trailert, de az alapján már sejthető, hogy a szokásos "gyerünk a moziba nézzük meg lesznek nagy robbanások látványos cgik meg szerelem és ennyi röviden" kategória. Az orosz háborús filmek (sajnos) mostanság egyre inkább amerikaibbak. |
2013-12-27 01:33.24 |
De kár, de kár érte, pedig nagyszerű háborús téma az Augusztus nyolcadika! Spoiler! "Anya, nem akarok több robotot" - Sajnálom, hogy rögtön a film elején nem így gondolta! Én is meglettem volna grúz Megatron és Én, a robot nélkül is, bár a Hicks Ripley páros mellett és a Die Hardot megszégyenítő üldözős akciójelenetek után tulajdonképpen már mindegy volt számomra. Igazán az sem zavart, hogy a legújabb trendi az orosz filmgyárosoknál, hogy üres rpg-vel lődöznek (pl.: 9.Század). Ebben a filmben egy T72-est terítettek le löveg nélkül, majd egy Gaz-nak álcázott Hummerre lőttek egy erkélyről szintén üres aknavetővel.:))) Ami nagyon tetszett, az a fegyverarzenál, bár a Su25-ös cgi-k illetve a messzire szálló lövegtorony kissé kiábrándító volt. Nem vagyok a lövegek röppályájának szakértője (sem), bár néhány hirtelen irányt váltó löveg becsapódása illetve az autóbusz felé köröket leíró löveg emlékeztetett a nyolcvanas évek GiJoe rajzfilmek színvonalára. Bevallom, kicsit el voltam tévedve, ugyanis én valóban egy igazi, vérbeli háborús filmre számítottam. Helyette egy hollywoodi álomgyárat megszégyenítő akciómozit kaptam. Persze panaszra nem lehet okom, hiszen a grúz és amerikai propaganda vetélytárs filmekkel szemben még mindig versenyképes és itt lám, a grúz is emberből van vagyis nem a csúnya és gonosz Megatront látjuk a másik oldalon, legfeljebb csak egy kisfiú álmában. Ami szintén pozitívum, hogy a háborús történelmi háttér nincs groteszk mód elferdítve és annál a jelenetnél, mikor a csajszi nem szállt fel a buszra, hanem elindult gyalog, még igazi 2230-asokat is láthattunk. Amit még szintén pozitívumnak és nagyszerű ötletnek tartottam, hogy a film közepén Svetlana nadrágra váltotta szoknyáját. Addig a jelenetig ő fokozta az izgalmakat. Miután átöltözött, a háború került inkább előtérbe (nálam mindkettő nyerő volt). A háborús jelenetek között voltak kimondottan emlékezetes, igényes és életszerű pillanatok, bár ezeket kevésnek találtam szemben az akció, cgi-mesehabbal és mátrix klisékkel. Amikor anya és fia keresztül száguldottak a grúz szárazföldi csapatokon kerülgetve a járműveket és katonákat, ott gondolkodtam el azon, hogy miért nem lehetett minimum egy Black Hawk Down színvonalra törekedni, hiszen ha egy film realisztikus, attól még lehet fokozni az izgalmakat. Nem muszáj feltétlen nekirontani lovagi páncélban egy T90-esnek. Összességében nem rossz film és mindenképp újranézős (nálam az újranézés sok felfedezést okozott, de sajnos negatív értelemben). |
2013-12-25 17:23.57 |
Az erős csontozat az oka.:)) |
2013-12-25 17:17.10 |
Whitesnake - Ain't No Love In The Heart Of The City
http://www.youtube.com/watch?v=9-0AiRqvpMw |