Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A nagy visszatérők - Prime, 01:10 |
A jövő gyilkosa - RTL Három, 01:30 |
Bocsánatos bűn - HBO2, 01:45 |
Női szervek - Mozi+, 02:10 |
A Kőműves - Filmbox Extra HD, 02:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Clancy Brown (66) |
Robert Duvall (94) |
Diane Keaton (79) |
Vinnie Jones (60) |
Shea Whigham (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Van, aki forrón szereti |
Kristin Holby |
2021-02-18 21:02.37 |
Örültem, hogy az amerikai happyness mögé betekinthettünk kicsit. Így is maradt benne titok. Az apa-lánya kapcsolat az első pillanattól nagyon fojtogató volt, ahogy az otthon kihívóan viselkedő Jim és a fülét farkát behúzó, simulékony apjával való kapcsolat is. A jólétben élő szülőlnek nincs más dologa, csak ügyelni a látszatra.
Plato személyisége önmagában is egy időzített bomba volt. Volt pár gyenge rész is (Judy kb. 2 mp alatt túlteszi magát a régi fiúja halálán), de szerencsére nem ábrándultam ki a filmből és a haragos ifjúságból, amit JD-nek sikerült megtestesítenie. |
2021-02-18 20:44.21 |
Ezt nem tudom ki fordította, torzította és emelte ki a valódi kontextusból, de hogy tisztázzuk, itt Braungart arról beszélt, hogy a hagyományos orvosi maszkok nem elég környezetbarátak (ahogy a legtöbb termék körülöttünk, tehát nem életveszélyről van szó) és az ő intézetének új termékét promótálta, ami viszont "egészséges" és lebomló.
A sajtómegnyilvánulásai fent vannak az intézet honlapján. [link] |
2021-02-18 20:27.15 |
Számomra nem csak nézhető, hanem többszörnézős. David Mamet egyik színdarabját vitte filmre James Foley. Nem mellesleg Mamet számos más sikerfilm forgatókönyvírója, pl. Aki legyőzte Al Caponét, vagy egy másik kedvencem, a Ronin.
Na de itt tényleg szövegen van a hangsúly. Eredeti nyelven nézve erősen kellett koncentrálni, hogy le ne essek a hullámvasútról. Spoileres lehet a továbbiakban. A színészek kiválóak voltak egytől egyig (bár a kihallgató rendőrt nem sikerült megítélnem). Három fő szereplő van számomra: Lemmon, Pacino és Spacey. Nagyon különbözőek és nagyon izgalmasak. Apró részletekig megformált karakterek. Mivel mindig csak a telefon vevői oldalán voltam, az volt a benyomásom, hogy az ügynökök mind egyformák. Ebben a filmben azonban nagyon különböző hátterű és temperamentumú emberek játszanak egymással kegyetlen játékot. Alec Baldwin kulcsszerepet játszott, az überkirályt. A színdarabban eredetileg nem volt benne, de a filmbe szerintem jó ötlet volt betenni. A tevékenységük úgy undorító, ahogy van. Csak Shally a "gép" ezt kedves jómodorba csomagolja, Ricky Roma meg szuggesztív határozottsággal veszi át az irányítást az ügyfelek józan ítélőképessége felett. De Alan Arkin is nagyon jól formálja meg az önbizalomhiányos lúzert és Ed Harris az erőlködő karaktert. Végül kiderül, hogy ki a legelkeseredettebb. A végjáték is nagyon tetszett, Johnatan Pryce priceless módon omlott össze. Ahogy Lemmon is. |
2021-02-12 11:07.47 |
Idézek a Felderítő Szemle folyóiratból (Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat tudományos-szakmai folyóirata)
2020 februári számból: "A COVID–19-járvány jelentős hatást gyakorol az egészségügyi biztonságra és a gazdaságra. Még keveset tudunk a járvány okairól és megjelenési formáiról, de az eddigi történésekből is látható, hogy a világ bármely szegletében feltűnhet, ezért az emberiség addig nem nyugodhat meg, amíg az oltóanyagot ki nem fejlesztik." [link] |
2021-02-12 11:01.38 |
Szerintem a járvány rendkívüli hatását mutatja, hogy emberek rendszeresen úgy érzik, meg kell nyilvánulnuk mások előtt, akár hülyeséggel, akár értelmes állításokkal. Korábban én sem írtam a filmkaton nem-filmes fórumba, most mégis szükségét érzem.
A járványhelyzet miatt kialakul a kontrolvesztéstől való félelem, ami hajlamossá tesz embereket arra, hogy összesküvés ideológiákba meneküljenek. Amikor kicsúszik a saját kezünkből az irányítás - munkahelyvesztés, politikai átalakulás - hajlamosak vagyunk összesküvés-elméletekben hinni, amelyek azt az érzést keltik, hogy a sok rossznak, ami történik velünk/körülöttünk, annak van struktúrája, előre meg van tervezve és konkrét felelősök/bűnösök állnak mögötte. Az orvostudomány a maga komplexitásával az egyik legjobb terület arra, hogy összeesküvéseket szőjenek belőle. Az információ terjedése epdig még sosem volt ilyen gyors és nem volt még ennyire globális problémája az emberiségnek. Szóval én ezért gondolom, hogy ennyire népszerű ez a fórum. Ezért próbálnak meg sokan megkérdőjelezni egy kiszámíthatatlan vírust, mert megnyugtatóbb azt hinni, hogy konkrét felelősök irányítják az egészet. |
2021-02-10 20:48.14 |
Ki tudja, lehet, hogy van orvos és tudós is a filmkedvelők között :-)
Igaz, szerintem is kár, hogy van egy ilyen topic és ez a leglátogatottabbak között van. Jobb lenne, ha legalább a filmkat nem a covidról és a kapcsolódó agyrémekről szólna. |
2021-02-10 15:57.49 |
Elnézést, hogy megzavarom a vitát, de úgy érzem, fontos, hogy tisztázzuk, hogy mi tekinthető nemzetközi szinten számottevőnek a tudományban.
Ez a cv számomra nem azt mutatja, hogy Griesz-Brisson asszony a világ vezető neurológusa lenne. [link] A weben elérhető e-mail címe sem professzionális. Mindez egyszerű böngészéssel ellenőrizhető. Az doktornő által jegyzetthez hasonló kiejelntéseket egyszerűen meg lehet cáfolni egy pulzoximéterrel, amely mutatja a vér oxigéntelítettségét. Ki lehet próbálni, hogy maszkban és anélkül mennyire nem változik az érték. Sokkal veszélyesebb egy kétoldali tüdőgyulladás, vagy egy rosszul szellőző barlang (vagy pince), ahol a CO2 kiszorítja az oxigént a levegőből. Másik gondolat, hogy a maszkot nem véletlenül használják sok-sok éve a műtőkben. Egy műtétnél is elengedhetetlen a steril környezet, amelynek része az is, hogy nem adunk át légúti kórokozókat a betegnek. |
2021-02-07 23:07.59 |
Mire alapozod ezt?
Amennyit én hallottam róla, inkább ellentmondásosnak gondolom. Szóval kifejtenéd? Érdekelne. |
2021-02-07 01:23.39 |
Tényleg furcsa film.
Nem így képzeljük el a filmgyártást a színfalak mögött. Kálmán György elképesztően ellenszenves karaktert játszik. De Tordy Géza sem marad el mögötte a tahóságban :) A másik Géza, a Hegedűs D. is emlékezetes. Sulyok Mária kemény, mint mindig. Egyébként kíváncsi vagyok a zeneszerzőre (nem írták a végén), nagyon jó kis aláfestő zene van a végén, Szabó Gábort juttatja eszembe. |
2021-02-07 00:05.10 |
Eddig ez a film tetszett legjobban Villeneuvetől.
A történet nem tudom honnét ered, de ilyesmik szoktak lenni a bestseller listákon. A rendezés is kiváló. Engem végig lekötött. |
2021-02-06 23:56.53 |
A film címét előbb ismertem, minthogy tudtam volna, hogy ez egy film címe. Gyerekkoromban hallottam, hogy Veszprémben van egy erre a névre keresztelt 10 emeletes épület, amelybe szegény, lecsúszott emberek/családok élnek élhetetlen körülmények között.
Nos, miután William Holden rajongó lettem, realizáltam hogy az épület névadója egy film és rögvest meg akartam ismerkedni vele, ami kb. egy időben készült a bennem maradandó nyomokat hagyó Hálózattal. A cast nagyon komoly: McQueen, Newman, Fred Astaire, Faye Dunaway...John Williams, mint zeneszerző. Izgalmasan hangzott, hogy a katasztrófafilmek egyik prototípusát láthatom. Spoileres a továbbiakban. Elég hosszúnak és vontatottnak éreztem az első 2 óráját. Vannak elég gyenge pontjai a filmnek. Pl. elképzelhetetlennek tartom, hogy telefonon bejelentett vészhelyzetet ignoráljanak (mint ahogy az épület tulajdonos(?) tette). Kár, hogy Holden játszotta ezt az ostobát, nem is tündökölt a szerepében. Az épület tagoltsága jó alkalmat ad arra, hogy elszeparált történeteket ismerjünk meg. Közben úgy hullanak az emberek, mint a legyek, de a drámai hatás elmarad. Azonban, ha maradok ennél a két részre bontásnál, akkor az utolsó fél órában sikerült felülkerekedtem ezeken a bosszantó hibákon, mert a feszültség elkezdett komolyan fokozódni. Fred Astaire a humoros vonalat képviselte, de sajnos nem nyűgözött le. A Newman-Dunaway páros krízis-romantikázása sem. Később, Newmannal, a tűzoltók közötti önkéntes segítségnyújtása már jobban együtt tudtam izgulni. Steve McQueen tűzoltója viszont egy érdekesebb, élethűbb karakter és Richard Chamberlain is jól játsza a gennyes alakot. A Titanic jutott még eszembe, ahogy ott is egy rakás ember van összezárva és emberi gondatlanság miatt várják a halált, de Cameronnak a hajó tragédiát jobban össze sikerült raknia. Igaz, ott a történelem írta az izgalmas sztorit, itt meg inkább ez a film kísérti meg a 911 tragédiát. |
2021-02-06 22:22.23 |
A mostani helyzetben le kell mondanunk mind a mozi és színház élményről is.
Filmet jobb nézni képernyőről, mint színdarabot, bár én utóbbit is szeretem. Legutóbb a Katona József Színház Nóra c. előadását néztük meg otthonról. A nézőtérről biztos nagyobb élmény lett volna, meg a hangosítás nem lett volna olyan zavaró, de így sem bántuk meg. Egy ellenpélda a jövőre tekintettel: Nemrég láttam Szabó István Bizalom c. filmjét. El tudnám képzelni színpadon is. |
2021-02-05 22:47.25 |
"Arról van szó szentatyám, hogy vannak nők, akiktől nem lehet megszabadulni"
Ez önmagában egy nagy mondat, de a film nem nyűgözött le. A sakkozás a Hetedik pecsét kultikus jelenetére emlékeztet. |
2021-02-05 21:49.46 |
Sok jót olvastam itt a hozzászólások között és teljesen meg tudom érteni a fanyalgókat és a rajongókat is. Én az előbbiekből nemrég léptem át az utóbbiak táborába.
Valószínű, a második nézés jó pillanatban történt, összeállt a kép. A díszletet, vagy más szóval a közeget, amiben játszódik a film, érdekesnek találtam. Egyes részei külön tetszettek az olyan vicces megoldások, mint a mindent figyelő droid, a rosszul működő csövek, kábelek. Az írógép-szerű számítógépek. Ezek korábban inkább gagyinak hatottak. A Gilliam által teremtett disztópia tetszett. A filmkészítés éve árulkodó. Orwell meghatározó könyve valószínűleg sok művészt megmozgatott 1984 környékén. Élhetünk a gyanúperrel, hogy akkor ez egy silány utánzat, de szerintem erről szó sincs. A 84-ben hangsúlyozott totális ellenőrzés itt háttérbe van tolva, sokkal lényegesebb szerepet kap az egyének sorsa. Az elcseszett jövőt, a bullshit jobot mutatta be, ami tulajdonképpen itt van a nyakunkon. Ahol értelmetlen a munkád, fizetéstől, pozíciótól függetlenül teljesen élvezhetetlen. Ahol a főnöktől a kollégámat az különbözteti meg, hogy az egyik egyszerűen CEO a másik meg 8 karakteres kód. Ma már erről könyvet is írtak. A robotizálódó emberek jól harmonizálnak a tökéletlen robotokkal. Sam Lowryt, azaz a csodálatos Johnatan Prycet követve egy hullámvasúton éreztem magam, ahogy nagy nehezen felkapaszkodik az akadályokkal teli meredélyen, a boldogság közelébe, majd egy mélyrepüléssel kezdődhetett az egész előről. Ötletes, ahogy az igazság megjelenik. A korukat megtagadni akaró öreglányok elvesztik a valódi vonásaikat. Pillanatnyi szépségért bármire képesek. Míg Sam ideálja nem csak ezekkel az átlagos nőktől különbözik, hanem a főszereplő meghunyászkodó karakterétől is. Itt jegyezném meg, hogy az álom és valóság kiválóan szerkesztve fűződnek össze és találkoznka a végjátékban. Az udvarlásban sem volt semmi különös, csak Brazil nyelven volt megfogalmazva. Amelyik lány normális, akinek nem az arcplasztika a legfontosabb, attól elvárható, hogy nem fog elájulni az szembejövő hódítótól. Szóval szerintem ez egy mestermunka, de kellett pár év, hogy be tudjam fogadni. |
2021-02-04 10:46.16 |
Hol van ennek a beszédnek az eredeti változata?
El tudom képzelni, hogy csak kiragadtak egy mondatot, ami így már más értelmet nyert, esetleg félrefordították. Fauci nem az ilyen kijelentéseiről híres, hanem inkább a veszélyre felhívó, óvatosságra intő kijelentéseiről. Ezért is távozott a Trump éra alatt a színről, mert eltért a járványkezelésről alkotott véleményük. Egyébként 2020 március 8-án, a járvány kezdetén még valljuk be, senki sem gondolta, hogy mostanra minden a koronavírusról fog szólni. Ha tényleg így volt, ahogy általad idézve van, akkor szerintem inkább becsülendő, hogy képes volt megváltoztatni a véleményét. |
2021-02-02 22:12.58 |
Reagan azok voltak. |
2021-02-02 22:10.32 |
22:25 körültől kioldott a biztosítékom.
Nem vagyok orvos, de természettudományt művelek. Elgondolkodtatás céljából jó dolog feldobni témákat. De sajnos ez a videó nem alkalmas arra, hogy vitatkozzunk rajta, mert a résztvevők ködösítenek, nem megalapozott állításaik vannak. Ha kell, felsorolok párat. Tönkremennek sokan ebben a járványban, de nem azon alapszik a válság, amit ezek az emberek állítanak. A kormány válságkezelését lehet kritizálni. A tudósokat is lehet kritizálni. A társadalom viselkedését, fegyelemezettségét is lehet kritizálni. De ne téves, áltudományos állítások alapján! Jó lenne, ha lenne közös alap, amivel mindenki egyetért. Jó lenne, ha a társadalom beoltása ide tartozna. |
2021-02-02 21:20.35 |
Tegnap egészen véletlenül, a halála évfordulóján megnéztem a Bizalom c. filmjét. Fantasztikus alakítást nyújtott.
13. hsz-om óta sajnos a színpadon nem, de filmekben sikerült látnom. Titokzatos, belső konfliktusoktól nem mentes karaktereket megformálása volt a specialitása. Kálmán György tudott még hasonlókat. |
2021-01-27 22:22.06 |
Hiányzik Angelika, akinek az nickneve napja van ma... |
2021-01-27 16:30.05 |
Fantasztikus sokoldalú színésznő! Mennyire tudott ágról szakadt utcalány és nagyasszony is lenni! Sok emlékezetes szerepe van, így nem nehéz emlékezni rá, csak fájó, hogy élőben nem láthatjuk már. Várt még volna rá számos szerep! |
2021-01-25 13:01.32 |
[link] forrás: 444 |
2021-01-23 13:38.53 |
Egyetértek minden mondattal.
Szerintem elég gyengén indul, nem tetszett, ahogy túldramatizálják a család puszutlását, majd az árulást. De aztán az igazságosztás útja és a belecsempészett humor már élvezhető volt. Külön tetszett a "kiegyezés" a komancsokkal. Az a párbeszéd erős lett. Egyébként volt már jobb filmje is Eastwoodnak mind rendezőként, mind színészként. |
2021-01-23 13:30.50 |
Sinkovics Imre halálának évfordulója alkalmából vetítette a tv.
Nem sokat változott a szembemben az újranézéssel. Most is úgy éreztem, hogy nagyon tömény és nyomott a hangulata. Olyan érzésem volt, mintha át akarnának rángatni a 60-as évek felnőttjeinek történelmi tragédiáin. Egyet is nehéz jól filmre vinni, de Herskó megpróbálta besűríteni egy filmbe a Második Világháborútól 56-ig a magyar sors minden nyűgét. 18 évesként láttam először, most már jobban látom, hogy embernek maradni mennyire nehéz. Ma is aktuális, mert ma is vannak oldalak. Élesen elváló nézetek, amelyek a társadalmat megosztják. Nem lehet, vagy nagyon nehéz kívül maradni ezen a szűrőn. Érdekes, hogy ki miért választja az adott oldalt? Pénz, hatalom, nyugalom? A főszereplőnőt nehéz elítélnünk, mert felette már gyerekkorában ítélkeztek. Elvették a családját, földönfutóvá tették. Nem túl kellemes kezdése a felnőtt életnek. Sinkovits testesíti meg az arany középutat. Eleinte lelkesen építette a rendszert, majd áldozata lett annak. Ebbe aztán, örök baloldaliként próbált belenyugodni és küzdeni a szélsőségek ellen. Mindketten utoljára akkor voltak boldogok, mikor először ismerték meg egymást, amikor minden szépnek látszott, ígéretes jövőnek nézett elébe az ország. Ahogy az ideológia csavarodott, a pártállam aljasodott, úgy estek ki a házasságuból. A magánéletüket gyakorlatilag elvesztették. |
2021-01-23 11:29.10 |
Szeretem a rendező stílusát, bár évente egy film tőle épp elég adag.
Egy fárasztó nap után szerettem volna egy nem túl bonyolult filmet nézni. Erre tökéletes választás volt. Nem vagyok nagy CGI rajongó, de ennek a filmnek kifejezetten tetszett a képi világa. A mesebeli karakterek is passzoltak elnagyolt tulajdonságaikkal ebbe a látványos tanmesébe. Christoph Waltz szerintem nem lett castingolva, hanem ráírták a szerepet. Szerintem ez egy jó kis modern mese, gazdag látványvilággal, ami zúzós és egyben aranyos is. |
2021-01-23 11:13.24 |
Hamisítatlan angol stílus és humor. Michael Caine elemében volt.
Ez a humorosság nem vett meg annyira... A fenébe de mégis! - gondoltam a film nézése közben. Ma is izgalmas volt a rablás, és megbocsájtottam a sok szürreális jelenetet, cserébe a torinói háttérrel játszódó Mini hajszáért. |
2021-01-23 11:04.43 |
Különleges hangulatú film. Nagyon amerikai, ami ezúttal egyáltalán nem zavart. Csodálatos, természetfilmbe illő a fényképezés, Morricone zenéje pedig elragad minket az elején és a végéig nem ereszt. Richard Gerenek egyik legjobb alakítása, Brooke Adams nem csoda, hogy elcsavarta a gazda fejét. Hihetetlen, hogy már 71 éves!
A mennyei napok cím ironikus. A főszerpelők a szegény idény-, vagy alkalmi munkából élők tisztességtelen életéből egy aprónak tűnő hazugsággal felemelkedtek az áhított gazdagságba. Ahol mindenük megvan. A búzamezőt eddig a sírjuknak gondolták, ahol beledöglenek a munkába, az új szemszögből pedig egy aranyló tenger. Csakhogy semmi sem történhet következmények nélkül. Isten és ember kapcsolata gyönyörűen lett ábrázolva. |
2021-01-18 10:31.34 |
Igyekeztem megértő lenni a stábbal. Néztem előadást Battavári Tamástól.
Úgy tűnik, hogy meg vannak győződve arról, hogy mennyire zseniálisak, mert kitalálták, hogy 3D-ben lejátszanak történelmi eseményeket. Ennek a filmnek előzményei is vannak. Rövidfilmek szintén történelmi csatákról. Szó se róla, tényleg jó ötlet frissíteni a tananyagot és miért ne lehetne saját animációs filmünk egyfajta történelmi meseként, bármennyire is szeretjük Várkonyi Egri csillagokját, most már ideje lenne szintet lépni. Ezzel mind egyetértek. De ahogy az előttem szólók is írták, kritikán aluli az animáció. Nem vagyok nagy számítógépes zseni, de annyit megtudtam szakértőbb barátomtól, hogy valószínűsíleg megvásároltak egy ingyenes játékmotort, és az a marék ember (konkrétan 3-at találtam a stáblistán) valahogy összetákolta. Nem annak a háromnak a hibája, hanem aki kitalálta ezt az arcátlan lopást, hogy közpénz milliókból ezt a szemetet erőltetett menetben megcsinálják. Ha több ember dolgozott volna a képi volágon, akkor sokkal élethűbb lenne, mint az arcbénulásos harcosok. Ez a film mostani formájában lehet, hogy a 2000-es évek elején még némi elismerést is kiváltott volna, de ma ennél sokkal többre képes a számítógépes grafika. Ja hogy nem a minőségi kép volt a cél? Akkor mi a búbánat? Mert ez nem lett történelmi film, ismeretterjesztőnek sem nevezném. A képi világ olyan rossz, hogy több értelme lett volna múzeumi darabokatból képösszeállítást csinálni, ahogy egy klasszikus történelmi témájú dokumentumfilmben szokás. Így viszont nem tudom, hogy borzadjak el, vagy nevessem ki, vagy próbáljam meg komolyan venni, ami történik. Mesének sem jó, bár Rékasi Károly hangján el lehet hallgatni efféle történeteket. Kár, hogy ő is rendsen lejáratta magát utána a TV-ben. Az MKI persze szenzációként könyvelte el. Az biztos, hogy nagy hullámokat vert, a pénzt már kiosztották, végül is tényleg tiszta siker. Csak az zavar, hogy olyan célt elfelejtettek kitűzni, mint pl. világviszonylatban is helytálló minőség (tudományos és művészeti), vagy az időtállóság. Valószínű, az én hibám, hogy más elvárásaim voltak a filmmel szemben, mint amit az alkotók fektettek le. |
2021-01-17 11:56.17 |
Egy középkorú férfi és egy fiatal utcalány kapcsolata. Elég tipikus történet, de a szerepeket valószínűleg a fellelhető legjobb színészekre bízták. Bács Ferenc elegáns megjelenéssel, bársonyos hangjával elhisszük, hogy még képes hódítani. A számomra visszataszító ingjei és galléros pólói sem tudták lerommbolni ezt a képet.
Pap Vera testesíti meg az utcalányt, akinek hangulatváltozásai eleinte még izgatják a családi posványban élő mérnököt. Belemegy a játékba, ami aztán egyre kevésbé élvezhető. A hazugságokba már a munkatársak is bevonódnak, a költéseket már nem lehet megamgyarázni, a bolgár küldöttségről is nehéz elképzelnni, hogy női kölnit használ. 80-as évek elektronikus pop-zenéjével éskörúti utcaképpel teremtődik a hangulat. Ebből egy nagyon jó film is lehetett volna, de sajnos nem elég jó a forgatókönyv. Érdekes, hogy Tordai Teri játsza a megunt feleséget. Az ő szerepe is lehetett volna árnyaltabb.Sokkal többet ki lehetett volna hozni a történetből és a színészekből. |
2021-01-17 00:32.53 |
Ez bizony így volt, amíg a tv-ben játszott filmekből szereztem benyomást róla.
Pl. ezt sem gyakran vetítik... |
2021-01-16 23:09.34 |
Ma is esik a hó, a Lavina megindult a Duna Tv-n. |