Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Ürömapám - TV2, 22:00 |
Beugró a Paradicsomba - HBO, 22:10 |
Az utolsó tangó Párizsban - Cinemax2, 22:45 |
Joker - HBO2, 23:05 |
A Vagdalthús-hadművelet - Viasat Film, 23:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Rowan Atkinson (70) |
Norman Reedus (56) |
Jérémie Renier (44) |
Eddie Redmayne (43) |
A. R. Rahman (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Robert Duvall - Vélemények |
Édentől keletre - Vélemények |
Jim Carrey - Vélemények |
Jim Carrey - legjobb filmje |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Négy szoba |
Tim Roth |
2020-05-20 15:04.45 |
Cherbourgi-típusú filmektől kiráz a hideg, de a zenéje nagyon is tetszik. Egy kevésbé ismert Clint Eastwood filmben lettem figyelmes a zenékre, akkor ismerkedtem meg Michael Legranddal. Kedvelem a stílusát. Zenéje a jó értelemben tolakodó, önálló szerepet vív ki a filmben, hol játékos, hol szomorkás, a lényeg mindig, hogy kifejező. |
2020-05-20 11:48.22 |
Napló apámnak, anyámnak |
2020-05-19 01:36.57 |
Érdekes, hogy a filmhez eddig olyan találtak ide, akik valamely alkotónak a rajongói. Bevallom, én is ilyesmi cipőben járok :)
Alkony sugárút tetszett. Hálózat tetszett. Aztán fennakadtam ezen a beszédes címen, no meg a rendezőn is. Kíváncsi voltam mit hoznak ki belőle. A film alapvetően tetszett, bár számomra a középmezőnyt erősíti. A problémakör nagyon izgalmas. Adott egy idős férfi, aki páncélt visel az érzelmi megrázkódtatások ellen. Ezt leplezi le a lány. Néhány, számomra unalmas és sablonos elem közben azért komoly párbeszédek hangzanak el. Naivitás, bizalmatlanság, előítéletesség jön elő. |
2020-05-18 15:32.54 |
Megértem a finn cimbora aggályait. Egy akciófilm jóságának mércéje lehet hogy miként reagálunk az "akcióra". Elsiklunk felettük vagy még élvezzük is a sok lehetetlen helyzetet, esetleg felbosszantjuk magunkat, a realitást hiányoljuk.
Velem megnézette az uram, hogy lássak már egy frankó akciófilmet. Ha ilyenek a minőségi akciófilmek, akkor továbbra sem lesz a kedvenc műfajom :) Azért egyszer meg lehetett nézni, néha még érdekes gondolataim is támadtak, aztán csalódtam, mert nem lettek kibontva azok a részek. KR jól alakítja a szenvedő, érzékeny lelkű hőst, amit fokoz az operatőri munka. |
2020-05-17 21:33.13 |
Újranézve 6 év távlatából már kevésbé kötött le. Az alapkoncepciót viszont most is nagyra értékelem. Szép lassan nem csak a szereplőkben merül fel gyanú, hanem a nézőben is, hogy nem az történik, ami látszik. Ez az ötlet fantasztikus, de a forgatókönyv dramaturgia néhol rontotta az élményt.
A Kállai-Mensáros kettős viszont szívembe zárta magát, ahogy Szirtes Ádám is nagyon tetszett végre kibújva a becsületes paraszt/munkás szerepekből. Törőcsiket láttam már jobb formában. |
2020-05-17 21:24.28 |
Most jött szembe velem ez a film.
Örülök, hogy 13 évvel ezelőtt is csináltak jó filmet. Spoileres vélemény következik. Érdekes volt szakmai szemmel nézni a kőolaj kutatást. Azt kell mondjam, megállta a helyét e tekintetben is a film. A sokkal lényegesebb részek, mint pl. a forgatókönyv is igen jó lett. Én nem unatkoztam a lassú részeken, engem sikerült "vinnie" a filmnek a maga tempójában: ami néha westernes hallgatások, kitartott képekben nyilvánult meg, amit néha misztikus thrillerbe illő epizódok váltottak fel. Számomra elgondolkodtató volt a főszereplő sorsa, aki nagy tehetséggel nyúlt az olajhoz. Látszólag nem esett nehezére felépíteni a birodalmát. Azonban ahogy gyarapodott a vagyon, úgy vált céltalanná az élete. Folyamatos harc éltette (a lelkésszel, a vállalatokkal és a természettel), ám a békeidők, a nyugalom elviselhetetlen állapot volt számára. A végjátékban is egy harcot vív meg. Egyfelől zseniális, másfelől szánalmas. A másik érdekes szál a lelkészé. Félelmetesen valósághű alakítás Paul Danotól és a legrosszabb hogy ilyenek gyülekezetek manapság is előfordulnak. Az olajnak hatalmas szerepe van az emberiség fejlődésében. Az olajkutatás hőskora nem szelidítette meg a a vadnyugatot. Érdekes, hogy a filmben is két rossz szellemiség csapott össze az olaj felett. Bizony, kevés becsületes emberről hallottam az olajbizniszből (de azért van néhány). Most, a századunk olajválsága után lehet, hogy megváltozik az olajhoz való viszonyulás és kevesebb vér fog folyni miatta? |
2020-05-13 23:20.19 |
Tegnap belenéztem, amikor vetítette valamelyik csatorna.
Tipikus Clint-film de a rosszabbik fajtából. A csúnya nézéseit a western filmjei óta imádom, de ebben a filmben már lerágott csont és amúgy is van benne pár logikátlan lépés, ami rontja az összképet. Néha felül tudok emelkedni az amerikai ízű történeteken és a sablonos karaktereken, amelyeket a filmjeiben hoz, mert sikerül valami pluszt hozzáadnia, de itt ezt nem láttam. |
2020-05-13 23:03.17 |
Egyetértek. Nagyot játszott. Ahogy más filmekben is.
Kevéssé ismert filmje, az Odüsszeusz tekintete, amiben szintén lenyűgöző volt. Kiváló színésznek tartom, szívesen láttam volna még néhány remekműben. Nagyjából együtt indult a pályájuk Robert de Niroval, aztán Keitelt nem találták meg a sztárszerepek. Talán nem is baj, csak én sajnálom. Remélem, hogy ő elégedett a munkásságával. |
2020-05-13 22:55.11 |
Ezen a napon született Várkonyi Zoltán.
Még sokára születtem csak meg azután, hogy ő már átlépett a túlsó partra. Mégis emlékezek róla, mert sok év távlatából is kaptam tőle valamit. Fiatalként, mikor épp a magyar film és színházművészet felfedezése volt a kedvenc időtöltésem, akkor VZ csak egy volt a sok arc közül a filmekből. Talán a szimpatikusak közé soroltam, de semmi különös. Voltak sokkal jobbképűbb színészeink, meg jobb szerepek is. Aztán rájöttem, hogy a Vígszínház mai népszerűsége VZ munkáján alapul. Kiderült számomra az is, hogy számos tehetséges színésznek volt felfedezője, osztályfőnöke, rendezője. Ekkor már szimpatizáltam ezzel az érces hangú, általában kellemetlen figurákat játszó művésszel. Ma úgy tekintek rá, mint egy reneszánsz emberre. Aki elutasította az embertelenséget, és minden körülmények között csinálta a minőségi színházat. A Művész Színház kétség kívül egy mérföldköve volt a magyar színház történetének. Ezt a színházat felsőbb erők megszűntették, de VZ-t nem lehetett meggátolni abban, hogy a legmagasabb színvonalon "csinálja a színházat" tovább. Pályatársai leírásai alapján a szemem előtt van az izzó tekintete, az élénksége, káoszt átlátó zsenialitása. Filmjei változatosak, minőségben is. A Simon Menyhért születésével mindenesetre beírta magát a filmművészet nagyjai közé. Eszembe jutnak még a nagyszabású irodalmi feldolgozások. Hát igen, ilyen falunyi stáb összefogására sem alkalmas akárki. Én egészen más pályán mozgok, de a szellemiségét hivatástól függetlenül is tisztelem és követem. Az, hogy ma is tucatnyi bejegyzés jelenik meg róla a közösségi oldalakon, mutatja, hogy nem feledtük el. Ahogy a Víg is őrzi az emlékét. Kevés olyan színház van, amely évtizedekig tudott magas színvonalat képviselni. VZ után még számos, karakteres és tehetséges igazgatója volt és van a színháznak, akik formálják, alakítják az ott zajló életet. Az alapértékek azonban nem változtak. Ezért irigylem is egy kicsit VZ-t... Hogy a fenébe tudott ennyi mindent átmenteni? Ja, hogy a szelleme köztünk jár?! |
2020-05-06 19:01.25 |
Voltak akik támadták, mert már létezik egy azonos című film Vitézy László jegyzésével.
A film bemutatója is online történt, és 1600-ért otthonról megtekinthető. [link] |
2020-05-03 22:57.22 |
Valószínűnek tartom, hogy a szegénységéről maga tehetett. Azonban biztos voltak önzetlen segítői is, (nemcsak élősködni akarók) mert egy kedves öregúr volt, aki a légynek sem tudna ártani. Nyomorban és koszban élt, amiről ha ő tehet, ha nem, méltatlan ahhoz, amilyen művészi szintet képviselt valaha.
Amúgy egyetértek azzal, hogy képmutatásból szégyen részvétet kifejezni. |
2020-05-03 22:12.55 |
Én teljesen laikusként kérdezem, hogy mi a baj azzal, hogy egy punk együttes gyűjtött neki?
Nem ismerem az Aurorát, annyit sikerült megtudnom róluk, hogy győriek. Nyugodjon békében Szilágyi István. |
2020-04-27 16:12.11 |
Ez alapján a nyilatkozata alapján aggódom a művész úrért. Elég borulátó, nem ezt szoktuk meg tőle.
[link] |
2020-04-27 11:25.58 |
Értékrendek ütközése, magányos emberek élete.
Röviden ezek jutnak eszembe a filmről, amit viszont elég hosszúnak éreztem. Ismét jó zenék, erős jelenetek. A rendezőtől láttam már jobbat. |
2020-04-26 15:54.03 |
Utánaolvastam egy kicsit a sztárok véleményének.
[link] ez alapján úgy látom Caine elhamarkodottan nyilatkozott korábban. Talán jó barátságban volt Farrow-val is és nem mert felvállalni ellene véleményt? |
2020-04-26 12:54.57 |
Tőkés Anna üdítően jól alakítja a kétségek közt vergődő nőt. Ahogy sok korabeli filmben, ebből sem hiányozhat a romantikus autós jelenet. Mindig a Casablanca jut eszembe ilyenkor, de az csak később készült, Kertész Mihály sem magától találta ki. Páger jól mutat a volán mögött. |
2020-04-26 11:01.22 |
Nekem a felejthető kategóriába esik, bármennyire is kedvelem a háború előtti filmeket. Ami megfogott, azok a tengerparti és hajós + tengeralattjárós felvételek. Történelmi kordokumentum. A magyarul tudó matróz sem meglepő abból az időből. Jávor nagyon fess, öröm nézni. Kabos volt már jobb, érdekesebb szerepben. Ágai Irén is helyes, szép pöttyös ruhái voltak.
Mégis kiábrándított, az operatőri munka és az igénytelen forgatókönyv. |
2020-04-26 10:55.50 |
Újranéztem a Dunán. Az idő nem sokat javított rajta. Azért figyelemreméltó Darvas Iván, aki komoly jellem fejlődésen megy keresztül, nem csak olyan sematikuson, amit a szocialista erkölcs vár el. Vilcsi viszont egysíkú, a csábos nézésén kívül nem mutat fel túl sok mindent.
Érdemit nyújtott még Tímár József. Somogyvári és Szirtes Ádám megmaradtak a skatulyájukban. Előbbi az elidegenedő, hűtlen férfi szerepében, Szirtes pedig az őszinte nép gyermeke, aki nem érti és nem is való abba a fertőbe, aminek áldozata lett. |
2020-04-25 21:41.57 |
Köszi a megosztást,
elég más a korai Bondokéhoz képest. A 21. századi Bond talán ezeket a suttogós érzékenyítős dalokat képviseli, ahogy Bond személyisége is ilyen irányba tolódott el. |
2020-04-25 20:15.47 |
Nagyon jó film, amibe érezhetően minden alkotó (rendező, operatőr, színészek, hangmérnök) valami pluszt adott hozzá. Jim Jarmusch a rendező jellemzően szeret támaszkodni a színészekre és persze a jó zenére.
Bill Murraynek nagyon fekszenek ezeknek a rezignált, zárkózott embereknek a megformálása. Bár nem sokat beszél, de az arca, a gesztusai nagyon is beszédesek. A partnernői egytől egyig nagyon jól kihasználták a rendelkezésükre álló időt és Murrayhez hasonlóan apró részletekig kidolgozták a karakterüket. A film mondanivalója pedig nem túl happy, amit a cím is előrevetít. |
2020-04-24 20:11.44 |
A korai filmjeit nagyon értékesnek tartom (Békeidő, Vörös föld), a mostaniak, amik többnyire irodalmi feldolgozások (Pillangó), elég egy kaptafára készültek, kevésbé tetszenek. Midenesetre örülök, hogy ma is vannak irodalmi feldolgozások. |
2020-04-24 20:06.45 |
Egyetértés az előttem szólóval. Nagyon jó dokumentarista dráma. Tudtommal a szereplők valósak, és a történetet meg is élték. Csak egy színész játszik benne, Fekete András. A tsz elnök hihetetlen menedzser, ha nem kommunizmusba született volna, akkor nagyon jó menedzser lett volna. Mindeközben a pártszervezet működésére is fény derül. A slepp és szokásaik szintén.
Ha hasonló kritikus filmet keresnék, akkor a Megszállottak tsz elnöke (Szirtes Ádám) jut eszembe és a Gyertek el a névnapomra vállalatvezetőinek kiváltságos élete. Igaz, utóbbi később született. Örülök, hogy levetítették a tv-ben, talán gyakrabban kéne. |
2020-04-24 10:50.50 |
megjelent könyvéről egy véleménycikk
[link] |
2020-04-21 21:45.02 |
Karamazov testvérek Ivánja a Radnótiban. Élőben is láttam, most pedig leadja az M5.
Ő és Gáspár Sándor voltak emlékezetesek számomra. |
2020-04-21 20:17.52 |
Kontrasztos az ezt megelőző két naplófilmhez képest.
Juli már önállósult, és most nem ő mozgatja a szálakat, hanem a történelem formálódik köré. Ez egy súlyos napló 56-ról, társadalomról és egyénekről. Az új helyzet elé kerülő megszokott szereplők előttünk törnek meg, kerülnek válságba, támadnak fel. Juli, aki eddig csak részese volt a kommunista rendszernek, ebben a részben kap olyan pofont, amitől megrendül a hite. Juli mellé számomra főszereplővé nőtte ki magát János. |
2020-04-21 14:43.59 |
A film kicsit bohókás, nálam már bugyutába is átmenő jelenetekkel, de a kérdések, amiket felvet, nagyon is komolyak.
Egy idősebb férfi és egy fiatalkorú lány kapcsolata mennyire állhatja meg a helyét? Ki is a nagy ő az életünkben? Jöhet-e egy nagynak vélt szerelem után egy még nagyobb? |
2020-04-20 15:29.24 |
Miért rosszak a magyar filmek? |
2020-04-18 19:29.00 |
Nem is lehet ennél aktuálisabb a Dollárpapa, azaz Rajz János üzenete: "Éljen a haza! Menjetek haza!" |
2020-04-18 12:22.41 |
Most a járvány idején, ahol egy szintén láthatatlan ellenséggel nézünk szembe, eszembe jutott néhány jelenet a filmből.
Az egészségügyi dolgozók önfeláldozása világszerte, hasonlóan heroikus küzdelem a katasztrófa megfékezésére, ami lenyűgöz. A vezetők felelőssége jelenleg is óriási. Bár az atomkatasztrófa lokális volt, az atomenergiáról alkotott képünket világszinten befoláysolta. A járvány is megmarad az emlékezetben. |
2020-04-18 11:56.02 |
Coppola miatt néztem meg. Persze a John Cazale is egy jó ajánlás volt :)
Coppolától ezt egy kisebb lélegzetvételű filmnek tekintem. Egy profiról, aki behelyezkedett egy árnyékvilágba, de így sem érzi jól magát. Mert egyébként illik a személyiségéhez az észrevétlenség, a magányosság és ki tud teljesedni szakmailag, de a munkásságával mások életét befolyásolja. Ez nem nagyon zavarta az utolsó munkájáig. Spoileresebb téma hogy nem értettem, hogy miért hívja meg az embereket a műhelyéhez bulizni? Pont egy ilyen óvatos magánakvaló pofa mutogatja a többieknek az aktuális melóját? Szóval ez zavart egy kicsit. |