Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Férfibecsület - Mozi+, 09:30 |
Air - Harc a legendáért - HBO, 09:30 |
Gengszter románc - Film Café, 10:30 |
Kelly hősei - AMC, 10:50 |
Valkűr - Moziverzum, 10:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Kelly hősei - Vélemények |
Sully - Csoda a Hudson folyón - Vélemények |
Legjobb maszkmesteri munkák |
2022-es választás |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kiképzés |
Ethan Hawke |
2011-12-13 17:49.14 |
Ööö oké.:) |
2011-12-13 17:41.12 |
A kritika kritikája: 1/10.
Mi a fasz?:D |
2011-12-13 16:48.10 |
MÉG AZ ERŐSEBB X-men filmek közé esik ez a darab (a gyengusz Farkas után legalábbis biztosan). A szuperhős-filmek mindig nagyon nagy felületet kínálnak a bakiknak és a gyerekes megoldásoknak, a célközönség nagy része sajna a fiatalabb korosztály (meg az elvakult képregénybuzik), így tehát nekik kénytelenek megfelelni. Ebből adódóan az öldöklés vissza van fogva, a gonoszok se elég gonoszok. Azt már csak mellékesen mondom, hogy SPOILER persze a feka hal meg először, az a kék szar meg úgy néz ki a repülőben, mintha Chewbaccát beleírták volna az Avatarba. Ezek ellenére azért van egy egész rendes zúzás, a színészeket meg szerencsésen válogatták, Fassbender mostanában nagyon fel van kapva, és nyomja, amit nyomnia kell, Kevin Bacon kisujjból hozza a köcsögöt, és a többiek se rosszak (Hugh Jackman cameoja pedig remek poén). A trükkök is szépek, nincsenek ebben tulajdonképpen hibák egyáltalán. Viszont egy baki kegyetlenmód szúrta a szememet: ha egységesnek tekinthetjük az X-men univerzumot, hogy a jó picsában lehet az, hogy a Farkas végén megjelenik X professzor (kivezényelve a menekült mutánsokat a mittudoménmilyen laborból), és Patrick Stewart játssza, kopasz, öreg és két lábon ÁLL - ebben pedig McAvoy játssza, fiatal, van haja, és ELTALÁLJÁK A GERINCÉT?! Úgy értem, mi a fasz?
Színészek: 7/10 Történet: 7/10 Hangulat: 7/10 A film: 7/10 |
2011-12-13 16:33.29 |
GONOSZ GYEREKEK, na ez minden, csak nem új. Ezzel a parával a tudatalattidra hatnak, előhozzák a gyerekkori félelemeket, ahogyan a szülői felelősséget is, persze a legegyszerűbb magyarázat, hogy kicsi, és nem kéne egy elbaszott démonnak lennie, de mégis az, és ez okozza a parát. Az Ómen óta már nem meglepetés ez az elem, és többnyire be szokott válni (bár néha előfordulnak olyan hányadékok, mint a Túlvilág szülötte). SPOILER És mint kiderül, tulajdonképpen itt nem is arról van szó, ettől függetlenül azt hiszed, szóval a csavar a parázáson nem változtat. Az árva jól sikerült, eltalálták az atmoszférát, bár nekem filmként nem tudott semmi újat mutatni, műfaján belül izgalmas, de szerintem sokszor nem lehet megnézni. Egyszer elvagy vele, aztán később már tudod a poént, és úgy már le van szarva, ergó mindenképpen távol áll a klasszikusoktól. A kiscsaj jól játszik, Peter Sarsgaard és Vera Farmiga is. És gészen a végéig (ott elvadul) apró horrorelemekkel dolgozik, amik azért adják a hangulatot. Nézhető.
Színészek: 6/10 Hangulat: 8/10 Történet: 7/10 A film: 7/10 |
2011-12-13 16:20.48 |
VESZÉLYESEK EZEK az előzményfilmek, elég kiszámíthatatlan a fogadtatás, és egy csomó szarul sül el. A Majmok bolygója meg különösen fos helyzetben volt, mert a remake-et eléggé atomokra szaggatták az elvárások, nem tudott felnőni az eredetihez, hiába Tim Burton, Mark Wahlberg meg a technika. Nem telt azóta annyira sok idő, és máris húzzák le az új bőrt szegény emberszabásúakról, és nem tudom, mi lesz a vége, csinálnak-e ebből valami trilógiát, vagy mi volt a terv, mert nagyot nem durran, és mégis egészen nézhető. A technika gyönyörű, az Andy Serkis körülötti hájpot meg nem nagyon vágom, szerintem fél tonna CGI alatt mindegy, hogy mit alakított, akkor már faszdublőrnek is lehetne mellékszereplő-Oscart ítélni. James Franco jó a vásznon, nem kell nagyot alakítania, szimplán csak elnézed a fejét, a lényeg úgysem ő, hanem a látvány, az egyszerű sztori (amiből viszont, ha továbbépítik, egy jó két-háromrészes zúzást lehetne csinálni), a zene, meg az a kellemes pillanat, amikor SPOILER a majmok kinyírják Tom Feltont a gecibe.:D
Színészek: 7/10 Történet: 8/10 Hangulat: 7/10 A film: 7/10 |
2011-12-13 15:58.04 |
JÉ, CHARLIE SHEEN anno még játszani is tudott, méghozzá full jól, és mivel már jól működött a Szakaszban is, ide is be tudta pakolni Oliver Stone. Kár, hogy most már nem filmekben játszik a csávó, hanem pornós kurvák alatt, mert tényleg tudott, ami pedig slusszpoén, hogy Martin Sheen-nel együtt játszik (aki ugye az apja), és a közös jeleneteik nagyon erősek. A tőzsdés téma miatt azért nem szar mindenki maga alá, nem is izgatott nagyon, de Stone fogyasztható állapotban rakja elénk a számokat, nem is ez a lényeg, hanem amit mögé pakolnak: ez egy hagyományos felemelkedés-bukás sztori, de csak majdnem, mert SPOILER a srác még idejében kiszáll, mielőtt elkapná az igazi sodrás. Akiről amúgy igazából meg kell jegyezni a Wall Streetet, az Michael Douglas, akinek ki is adakozták ezért az Oscart, tényleg élete egyik legjobbját játssza, karakterét csomó helyen viszontlátni, még egy folytatást is leforgattak. Összességében okés a film, szórakoztató, ugyan a tőzsdéről még mindig nem tudok szart se, de nem azért néztem, hogy jegyzetelgessek közben, szóval arra príma, hogy elnézegessék.
Színészek: 8/10 Történet: 7/10 Hangulat: 8/10 A film: 8/10 |
2011-12-13 15:40.52 |
DAVID LYNCH-FILM LINEÁRIS sztorival, na ezt le kellett csekkolnom. Ügyes, jól összehozott dolog lett belőle, az Elefántember egy drámai Frankenstein-alternatíva, mondjuk a doki szörnyében ennél azért kevesebb balfaszság volt, az Elefántember alapvetően jóindulatú valami, persze nem is horrorról beszélünk. És ha túlteszem magam rajta, hogy azért elég retek gusztustalan, ahogyan John Hurt (asszem, jól játszott, de nem vagyok benne biztos) szörcsög meg cuppog meg még ilyeneket csinál, akkor ez egy nagyon jó kis film a műfajában. Kiragadnak egy torzszülött rondaságot a 'természetes' környezetéből, ez azért kemény téma, emberi reakciók, félelem, gyűlölet, szeretete mind remekül van ábrázolva. A nyomorultnak nem volt vidám gyerekkora, az egész film nagyon keserű és szomorú. A rendezés jó, Anthony Hopkins anno még megbecsült színész volt, a fekte-fehér szín jót tesz a történetnek. A vége persze sorszerű, nem is lehet máshogy, a szörnyek nem bírják sokáig a szemét társadalomban. Adottak az elemek, amiket minden hasonló témájú film alkalmaz - korábban a Frankenstein, később mondjuk az Ollókezű Edward. A lynchi káosz meg most rövid pórázon lehetett, mert lehetett érteni az egészet:D.
Színészek: 8/10 Történet: 7/10 Hangulat: 8/10 A film: 8/10 |
2011-12-12 22:57.30 |
JIM CARREY, HÁHÁHÁ, ő az a vicces srác, ő van azokban a mókás filmekben. Ööö, ja, hogy ez egy dráma, okés, tuti itt is majd mókás lesz, nem, várjunk csak, nem is. Az Ember a Holdon hihetetlenül jó életrajzi a film, a legjobbak között. Milos Forman már az Amadeusban meg a Larry Flyntben mutatta, hogy megy neki kicsit a műfaj, ezt már rutinosan végignyomja, és egész véletlenül megint egy kurvanagy klasszikust pöcköl le az asztalra Andy Kaufmanról, a humoristáról, akiről (félve megjegyzem) a Man on the moon előtt soha nem hallottam, de utána lehet csekkolni, érdekes ember. Vagy mondjuk meg lehet nézni ezt:D. Carrey valszeg az egyik legnagyobb alakítását nyújtja, jön a szokásos gumiarcú idiotizmus, de mindez drámai mélységgel, rétegzetten, szóval összességében röhögve sírtál. Danny DeVito meg Courtney Love csak úgy van, mert Carrey nem nagyon hagy helyet bárki másnak, tényleg óriásit nyomott le. Már a film kezdése is zseniális, és ezt tart a befejezésig. Előugrik a farkaskiáltó fiú (hú, de rossz példa) sztorija, lehet-e komolyan venni azt, aki mindig hülyéskedik, mikor tudjuk, ki ő valójában? Nem sokszornézős, mert azért megüli a gyomrod, de mindenképpen kötelező mestermű, remek élmény.
Színészek: 9/10 Történet: 9/10 Hangulat: 9/10 A film: 9/10 |
2011-12-12 22:47.04 |
NEHÉZ NORMÁLISAN ÍRNI egy olyan filmről, ami aktualitása óta folyamatosan veszít értékéből. Nem tudom, ez Kubrick hibája-e, vagy szimplán csak kiveszett a háborús szatíra mint műfaj a filmtörténelemből, de a Paths of Glory, ahogyan a Dr. Strangelove is (bár az jóval nagyobb klasszikus) anno sokkal jobban élvezhető volt. A történet cinizmusával, gúnyos humorával szórakoztat, nincsen valódi mélysége a sztorinak, voltaképpen vígjátékként kéne fogyasztani, ugyanakkor nagyon fontos a mondanivalója a háború és az emberek kreténségéről, az értékek figyelmen kívül hagyásáról, korrupcióról. Szóval a koncepció megvolt, színészek adott körülményeknek megfelelően jól játszottak, a poénok nem térdcsapkodósak, de azért szórakoztatók, a vége kellőképpen drámai - és mégis kár, hogy az idő meghagyja a nyomát ezeken a filmeken és nehezíti élvezhetőségüket, mert ez azért nem akárki kezéből került ki.
Színészek: 6/10 Hangulat: 7/10 Történet: 7/10 A film: 7/10 |
2011-12-12 22:21.42 |
LEHÚZZA A VÉGE. Pedig ezen most filóztam egy keveset, mert a Sarah Marshall nem egy átlagos vígjáték, és nem csak azért, mert faszt villantanak (vágatlant néztem), tele van perverz jelenetekkel és még bejátszanak egy disznóölést is, hanem mert a film egy bizonyos pontjáig fingod nincs, hogy mi lesz a végkimenetel. Aztán persze bejön az, ami a kellemetlenebb megoldás, és ez ejti le a fejére a sztorit, mert amúgy eléggé szórakoztató, és egy darabig még kerüli is a romantikus kliséket. Különös mázlink (mi, férfinézők), hogy ezúttal kettő darab überjó csajt is elénkpakolnak, ők mindenképpen dobnak a színvonalon (mégha nem is játszanak nagyon), Jason Segel-nek jó fazonja van ezekhez a baromságokhoz, és melléjük felvonul a szokásos idióta gárda, aki először látja Paul Ruddot vagy Jonah Hillt ilyen filmben, az eddig csak Tarr Bélát nézett:D. Vannak benne jó poénok meg fárasztó poénok is, ahogy normális, és vannak benne jó kis necces perverz elemek, szóval nem lenne ezzel semmi baj, még jól el is vagy, miközben nézed, csak ne lenne mindegyiknek mindig ugyanaz a vége...
Humor: 7/10 Történet: 5/10 Hangulat: 6/10 A film: 6/10 |
2011-12-12 22:09.16 |
TÉNY, HOGY ZÚZ a Szigorúan piszkos ügyek forgatókönyve, és nagyon jó kis sztorit építettek fel, de sztem nem volt nagy cucc, kicsit untam is magam a végére. Ebből készült ugye a Departed, és bár annak a történetét nagyobb változtatás nélkül ebből lopták át, én azt mégis erősebbnek láttam. A hongkongiban láthatóan telibeszarták a karaktereket, a rosszfiúról (dagadt ősz) csak annyit tudunk, hogy gengszter, a szereplők nem valami összetettek, semmi lelkizés vagy ilyesmi, pedig téglának lenni valahol nem kis stressz, ezt úgy hiányoltam - még úgy is, hogy megszoktuk, az ázsiaiak teljesen máshogy fejezik ki érzelmeiket, jóval többet kussolnak. Mellékszálakkal nem igazán törődnek, a három-négy fő karakter mászkál, az akció kicsit kevés, de a helyzetek izgalmasak, a halálokat (épületről le, parkoló, lift) mind nagyon eltalálták. A vége is kemény. A színészek... ööö... hongkongiak. Andy Lau volt az egyetlen, akit később nem játszottak le az amcsiban (Matt Damon volt szegény a gagyi). Tényleg zseni volt, aki a scripttel szórakozott, csak kár, hogy nem vittek bele több erőt, mert ezt megcsinálhatták volna sokkal részletesebben, ütősebben, és akkor nem kellett volna Scorsese, hogy Oscar-nyertessé maxolja a kis sárgák akciófilmjét.
Színészek: 6/10 Történet: 9/10 Hangulat: 6/10 A film: 7/10 |
2011-12-12 21:06.52 |
EZT ISMERŐSÖK KÖZÜL csomóan ajánlották, szóval megnéztem, bár korábban, előzetes alapján már volt egy olyan határozott érzésem, hogy ratyi lesz. Az az alapötlet, hogy egy drogtól maxra növelődik az agykapacitásod, viszont idővel eléggé kikezdi a tested, és kinyír. Vehetjük ezt metaforának a hagyományos, függőséget okozó drogokra, de valszeg nem gondoltak ilyen mélyre (mintha ez olyan mély lenne), egyszerűen csak feldobnak egy talán mindenki gondolataiban lejátszódó alternatívát, mi lenne, ha kibaszott okos lennék egy darabig, mit kezdenék az életemmel, mekkora király lennék tőle. Sztem ez érdekes dolog, ha nem is lehet olyan könnyen egy teljes filmet építeni rá. A látvány, amivel kísérik ezt a zseni-tripet, egész szép volt, de azért nem szartam össze magam, a történettel nincs baj, de semmi különös. Bradley Cooper nem sokat izzad a szerepében, lazán lezavarja az átlagjátékot, elég érdektelen, De Niro-t meg valaki pofozza már fel és rángassa ki ezekből a szerepekből, nem hiszem el, hogy már senki nem akarja játszatni A-kategóriás filmekben. Amúgy nincs különösebb baj a Csúcshatással, elnézed, amíg elnézed, de ennyi, szóval aki szeret popcornt zabálni, az simán tehet vele egy próbát.
Színészek: 6/10 Történet: 6/10 Hangulat: 6/10 A film: 6/10 |
2011-12-11 16:16.05 |
A TRILÓGIA MÁSODIK RÉSZE a legjobb. Az Oldboyban hibátlanul keveredik a drámai szál, a feszültség, az érzelmek, a technika és az erőszak, és úgy lesz (több, mint) zúzós bosszúfilm, hogy utána még pár órára nullára kúrja le az aktivitásodat, elgondolkoztat, leültet erősen. A sztori viszonylag híres, a csávót elrabolják és bezárják egy szobába 15 évre, aztán random kibasszák egy bőröndben, és 5 napja van, hogy kiagyalja, ki az a köcsög, aki ezt csinálta vele, és úgy egyáltalán miért. Már a fogságban töltött évek bemutatása is óriási, onnantól meg beindul a szaggatás. Van élő polip-kajálás, kalapácsos tömegbunyó, amit be se kell lassítani, hogy durva legyen, fogkitépés, satöbbi. És a végén darabokra tép a csavar. Nem az a fajta csavar, amit már rutinosan beraknak minden egyes amcsi krimibe, ez azért közel sem átlagos, eléggé tönkretesz. És baromi jó. Ilyen forgatókönyvet nézni egyszerűen jó, a flashbackekkel, a monológokkal, a szenvedéssel. A lezárást sem amcsi-európai szemmel kell nézni, eltér attól, és hibátlan, teli van fájdalommal. A csávó teljes lelki megsemmisülése tulajdonképpen átértékeli a teljes filmet, ez tényleg bosszúfilm, de nem az ő bosszújáról szól, eléggé bebukta. Nem árt megnézni, merem ajánlani.
Színészek: 6/10 Történet: 10/10 Hangulat: 9/10 A film: 9/10 |
2011-12-11 16:02.07 |
KI KÉNE RAKNI az asztalra azt a mennyiségű drogot, ami alatt Charlie Kaufman, Spike Jonze meg a jóváhagyó stúdió úgy dönthettek, hogy remek és logikus ötlet egy olyan filmet csinálni, amiben különböző emberek bemennek John Malkovich fejébe. Mi a fasz, de tényleg? És nézve még bizarabb, mint elmondva, ennek a filmnek körülbelül olyan a sztorija, mint egy South Park-epizódnak, minden egyes perc teljesen irreális és értelmetlen, összességében ordas nagy baromság, és nehéz kimondanom, hogy ennek ellenére valahogy mégis zseniálisan működik. Szóval van egy portál, amibe bemászva öt-tíz percig a színész testében vagyunk (hogy miért ő, na ez kurvajó kérdés, még nem is arra van kihegyezve, hogy Malkovich celeb lenne, ő egy remek színész, de nem pont a tinihájpról ismert), aztán kiesünk valahová a picsába egy autópálya szélén. És ez valamiért egy hihetetlen és sorsfordító élmény, ráadásul, mint kiderül, még értelme is van, bár SPOILER a reinkarnáció-dolog sem azért van, hogy megértesse velünk az eseményeket, inkább csak jobban összezavarodunk. Hogy mégis miért jó... talán azért, mert megtör egy-kettő szabályt, amit eddig megszokhattál filmnézés közben. Itt mindenki őrült, John Cusack talán a legőrültebb szerepét játssza (jól), Cameron Diaz csúnya és csúnya is marad (respect neki btw a majomölelgetésért), mindketten belezúgnak Catherine Keener-be, John Malkovich teste meg mintha valami olyan gönyör- és sikerforrás lenne, hogy mindenki azt akarja:D. A lezárás is eléggé kattant, szóval teljes az elbaszottság, mindennek a tetején maga John Malkovich, aki baromi jól játssza öö saját magát, még be is megy a saját fejébe - sztem ez az egyik legjobb jelenet. Érdemes megnézni ezután az Adaptációt, szintén a forgatókönyvíróról, az is nagyon beteg, de azért a John Malkovich-menet mindenképpen viszi a pálmát, mert hát sok hülye történet van a filmiparban, de ilyen nem sok.
Rohadt jó. Színészek: 8/10 Történet: 10/10:D Hangulat: 8/10 A film: 9/10 |
2011-12-11 15:42.22 |
NE TÉVESSZEN MEG a két főszereplő, a Paul-ban már nyoma sincs annak a fekete angolhumornak, amit a két Edward Wright-filmben kapunk, ez itt csont amcsi vígjáték. Az ötlet, hogy eresszük össze a brit meg amerikai humoristákat, tulajdonképpen nem rossz ötlet, de nem használják ki. Az űrlényről nem akarok hosszan beszélni, szép az animáció, de végig úgy érzed, mintha egy gyerekfilmben lennél, a forgatókönyv sztem alapvetően nem valami jó. Oké, poén ötlet, hogy nem egy Spielberg-féle vinnyogó, zümmögő lényt látunk, de ez hosszútávon nem vicces. Simon Pegg és Nick Frost azért jól működnek együtt, Seth Rogen hangja is egész jó, a többi szerepben is ismert fazonok. Vannak jó poénok (a három csöcsű csaj) meg gyengék (hülye káromkodások), elvarratlan szálak meg hiányosságok is. Sigourney Weaver-nek ez már nem tudom, hányadik Alienes jutalomjátéka, de azért jó ötlet. Sajna a film közel sincs a térdcsapkodós vígjátékokhoz, egyszer el lehet nézni, aztán kábé el is felejted, nem hugyoztam össze magam a nevetéstől.
Színészek: 6/10 Történet: 4/10 Hangulat: 7/10 A film: 6/10 |
2011-12-10 10:04.31 |
EZ A JUDD APATOW nevű csávó (rendező, producer, forgatókönyvíró) tulajdonképpen úttörő módon kezdte el gyártatni a durva humorú, mégis intelligens vígjátékokat, ebből egy-kettő mégsem sikerül annyira intelligensre, de a Knocked up nem ilyen, szerencsére ez a vígjáték nagyon is rendben van. Valszeg visszaemlékezve a filmre főleg a történet, a dráma marad meg belőle, pedig teli van poénokkal, csak éppen egy olyan helyzetről beszél, amitől mindenki nagyon parázik, ez az akaratlan gyerekvállalás, de kapunk a házasságból, a párkapcsolatokból is gondolatokat, ami amúgy nem lenne akkora cucc, de jó kis hangulatba meg kísérőpoénokba van csomagolva. Nem mondom, hogy a színészek annyira jól játszottak, de az utolsó mellékszereplőig mindenkit lehetett már látni vígjátékban, Seth Rogen hozza a formáját, és Katherine Heigl is teljesen rendben van. Sztem az igazi értéke nem is a morális tartalom (ha már megdugtad, vállald a következményeket, ha már megdugtak, hozd ki belőle a legjobbat), inkább a történet felépítése, ami eltér mondjuk egy szimpla romantikus vígjáték sztorijától, itt a két ember egymásra van utalva, nem csak a végén jönnek össze, hanem végig próbálkoznak. Nincs az, amikor csávó fut a reptérre egy jeggyűrűvel, a csaj meg éppen becsekkol, és drámai zene van és hablabla faszság, az idióta vicceket leszámítva eléggé realisztikusak a reakcióik, a döntéseik. Ez, és a hangulat teszi többé a Felkoppintvát egy filmnél, amiben a szülős jelenetnél bevágnak egy szétnyíló vaginát.
Színészek: 7/10 Hangulat: 8/10 Történet: 8/10 A film: 8/10 |
2011-12-10 09:44.54 |
Nem saját véleményként írtam, nekem nincs bajom a zsidókkal, Mel Gibsonnak viszont láthatóan van:D. Efelett nehéz elsiklani, de nem zavar a filmben, csak érdekes; Gibsonról ugye már nemtom hány cikk szól, feltételezve, hogy antiszemita. Azt nem tudom, mi az igazság, de az biztos, hogy jó okot adott a cikkíróknak. Az meg filmszempontból mindegy, hogy ez hogy történt/történt volna a valóságban, a film úgy mutat be eseményeket, ahogy akarja, ez a film pedig úgy akarta, hogy undorító féregnek nézzük őket. (egy csomó középkori filmben meg a keresztények a férgek) |
2011-12-09 19:52.36 |
AZ 'ÉLETRAJZI FILM' besorolás azért elég messze van a valóságtól, mert bár Goya végig az összekötő szereplője az eseményeknek, tulajdonképpen az ő karaktere, élete csak mellékszálként jelenik meg, kicsit háttérbe szorul. Ez csak azért kár, mert Stellan Skarsgard remek színész, több nagy pillanatot is kaphatott volna. Milos Forman nem először forgat filmet, biztos kézzel vezeti a sztorit, nem is szarozik nagyon, azt mutatja, amit kell, a képek is frankók, minden működik. Az igazi sztár itt Javier Bardem, aki igazi szarrágó a műben, nagyon lehet utálni a karakterét, persze a csávó mindent belead, szerintem jelölni kellett volna valamire, a hangja, a mozdulatai, az arckifejezései mind tökéletesek. A film gyengepontja szerintem pont Natalie Portman, aki játszhat akármilyen jól, a film második felében már csak arra lehet figyelni, hogy milyen kegyetlen ronda, meg hogy mi a picsa történhetett az állkapcsával, de nekem még a két szerepet is nehéz volt összeegyeztetni, na ne már, hogy ugyanúgy nézzen ki a lánya, mint ő, csak más műfogsorral a szájában:D. A történet érdekes, percig sem unalmas, és elég gonosz, a befejezés is kegyetlen. Prímán mutat be a film emberi viszonyokat, sorstragédiákat. Ha nem is a szerző legjobb filmje (messze nem), nagyon jó kis darab, amit érdemes lecsekkolni.
Színészek: 8/10 Történet: 8/10 Hangulat: 9/10 A film: 8/10 |
2011-12-09 19:35.21 |
HÁJP IDE VAGY ODA, nem hittem volna, hogy Jézus ütlegelése ennyire baszni fog a képernyőn. Mel Gibsonról mint rendezőről tulajdonképpen semmit nem lehetett tudni (jó, oké, volt egy Arcnélküli ember, de slussz) egész a Passióig, színészként nem rajongok érte, szóval elvárás nem sok volt, csak ami visszhangzott innen-onnan. Volt olyan ismerős, aki arról rinyált, hogy a film öncélú és egyházellenes, máshol pont az ellenkezője ment, szóval ötletem se volt, mit kell várnom, és hát ez a film kurvajó. A Passió megtartotta Krsiztus csodáit, köztük a feltámadást is (és ez csak nem spoiler, baszki), ugyanakkor nyers és őszinte képest fest a sztoriról, és bár azért kilencven százalékban arra fókuszál, hogy a zsidók mekkora köcsögök, még az Újszövetség eseményeit is visszaadja:D. Külön respect azért, hogy bejátszották a honos (arámi) nyelvet, sztem iszonyú sokat dobott az összértéken, kevés az olyan rendező, aki bevállal ilyet, Gibson ugye keménylegény, az Apocalyptóban újra bejátszotta később a trükköt. A film nagyon zúz, persze kell két lépés hátra, rózsafüzért félre, ez egy film, srácok, filmként kezelni. Annak pedig tényleg erős, még ha fizikailag alig szól is másról, mint arról, hogy darabokra kapják Krisztust. A színészek nagyon rendben vannak (Monica Bellucci azért bevillan), a hangulat is ötös, a legvége meg nagyon hatásos, kicsit olyan, mint egy szuperhősfilmben, de így van energiája a lezárásnak. És ez szuperhősfilm is:D. Szóval ezután jön majd a Christ Rises:D.
Színészek: 7/10 Hangulat: 9/10 Történet (azért ebbe nehéz belekötni): 10/10 A film: 9/10 |
2011-12-09 16:10.37 |
CLINT EASTWOOD, MIÓTA lerakta a revolvert, folyamatosan lát el minket saját rendezéseivel, és elég egyenletesen hozza is a szintet. A Millió dolláros bébi az erősebb munkái közül való; dráma, és mint olyan, néha hajlamos csöpögni, de lényegében egész jól van kontrollálva. A rendező maga is alakít (nem új dolog), az öreg fejét jó nézni, nagyon jó színész, mondjuk a szemét még mindig nem tudja nagyon kinyitni, és nem si pofázik túl sokat, de azt hiszem, nem vártam el tőle:D. Hilary Swank-ért mindenki odavan ezért az alakításért, tényleg nem rossz, kár hogy brutál idegesítő az akcentus, amit használ, emiatt nem bírtam sokáig szimpatizálni vele. Hogy az Oscart megérdemelte-e... valszeg igen, de nem lett a kedvencem. A lényeg szerintem Morgan Freeman, aki bár eléggé be lett skatulyázva a bölcs vén tanítómesterek szerepkörébe, ebből egész jól meg tud élni, a játéka emlékezetes, hozza a formáját, nagyon rendben van. A történet már klasszikussá vált, a felemelkedés rövidre lett vágva és annál nagyobb a bukás, hát, megszívta a csaj. Amint a sportszál kihal a filmből (SPOILER kórházi ágyon nem sok boxmeccset vívnak), csak a lelkizés marad. Van, aki ettől összesírja magát, én úgy nyugisan végignéztem, a sztori tényleg szép, a befejezés drámai, szóval megvannak a kötelezők. Mégis távol áll tőlem, hogy sokszor meg tudjam nézni. Azért egyszer semmiképpen nem árt.
Színészek: 8/10 Történet: 8/10 Hangulat: 8/10 A film: 8/10 |
2011-12-09 15:52.43 |
RETARDÁLT SZAR. Hozzászokhattam volna, mert havonta beleverik a védtelen néző orrát valami hasonló redvába, és tulajdonképpen csak magamat hibáztathatom. Miért is gondoltam azt, hogy fejleszti majd a személyiségemet, kiegészíti az életem, ad nekem valami egy családi vígjáték, amiben Kevin James állatokkal pofázik? Mintha annyira kurvaúj lenne az ötlet, hát én már a Dr. Doolittle-filmeken se voltam olyan jól, de ettől meg befele hánytam a moziban. Három híresebb fazon a hangját adta hozzá, meg egy csapat gyökér azon melózott egy teremben, hogy megmozgassák géppel az állatok száját, hát hű. A poénok mind rosszak, a történet mocsadék, az élvezeti érték közel nulla. Mintha lett volna pár olyan jelenet, ami a gyerekeket még el-el tudja szórakoztatni, de még így is sajnálom őket, jézusom, milyen szar lehet az ilyen filmeken felnőni...
Színészek: 2/10 Hangulat: 1/10 Történet: 3/10 A film: 2/10 |
2011-12-07 20:56.32 |
AZ INSOMNIA KILÓG kicsit a rendező filmográfiájából, nem is színvonal miatt, inkább stílusilag, Nolan nem baszakodott sokat a sztorival, tulajdonképpen egy átlag krimi-thriller forgatókönyvről beszélünk. Halandó jófiú halandó rosszfiúval szemben, a keretek a földön járnak, nincs olyan ambíciózus killerünk, mint mondjuk a Hetedikben, és nem is bombáznak le hatalmas fordulatokkal. Innen kiindulva ez akár egy kaki film is lehet, de nem az. Mázli, hogy biztos kézben volt a rendezés, a tájból igen izmos képeket kapunk, az egész mindig-nappal-van, fejfájós, szenvedős dolog átjön. Na de ami a lényeg. Színészek. Hilary Swank nem mozgatja meg az eseményeket, akár haza is mehetett volna, nem róla beszélek. Al Pacino ugye nagyöreg a szakmában, néha bevállal pár mocsokszar hányadék filmet is, de azért generációja egyik legnagyobb színésze, itt ha nem is nyújtja élete legjobbját, de a formáját hozza, jó nézni minden arcmozdulatát. A másik oldalon pedig Robin Williams, akinek még jó sok ilyen karaktert kéne kapnia, mert szenzációsan nagy benne, a hangja, a mimikája, még a cucc is, amit ráadtak, összedobja a műfaj egyik legnagyobb fasszopóját, hatalmas. Bakker, ezt a két embert órákon át el lehetne nézegetni. A befejezés korrekt, a végső leszámolásban még valami szépség is van, beüt, és jó, hogy SPOILER nincs happy end. Mindenképpen vállalható darabja a műfajnak, bár ez lenne a leggyengébb a színvonalban, akkor nem okozna a sok ratyi thriller annyi álmatlan éjszakát.
Színészek: 9/10 Történet: 6/10 Hangulat: 8/10 A film: 8/10 |
2011-12-07 20:40.48 |
VISSZAFELE MEGY a film? Ó, jaj, kezdjünk el rinyálni, az túl bonyolult lesz nekünk, mi csak hülye picsák vagyunk, nekünk klassz filmek kellenek, nem ilyen művészieskedő izék - na még ők is kussolhatnak a Memento alatt, ez a film úgy csúszik, mint mustáros virsli a torkukba. Nolan úgy csinált összetett és ügyes filmet, hogy közben szórakoztassa a nézőit is, így lesz akárhányszor nyugodtan újranézhető mű mondjuk a Visszafordíthatatlannal szemben, ami szintén hasonló felépítéssel dolgozik (és szintén kurvajó film), mégis nagyon nehezen fogyasztható. A visszafele játszás trükkjével a történet kisebb egyenletlenségeit is elfedik, erre van kihegyezve az egész sztori, egy krimit látunk, aminek az elején már tudjuk a végét, illetve a végén lepődünk meg az eleje fordulatán, vagyis... izé. Carrie-Anne Moss azért itt jobb, mint a Mátrixban, Joe Pantoliano (amúgy szintén Mátrix) pedig óriásit alakít, nagyot dob a filmen. Guy Pearce elég jó választás volt a főszerepre, remekül adja az áldozatot, aki közben meg egy fasz, de ez már szinte spoiler:). A végén (elején) elég nagy pofont kapunk, szép lassan basznak át minket, minél előrébb (hátrébb) járunk, annál zavarosabb minden, és a végén (elején) bumm. Forgatókönyv így hibátlan, a felépítése tényleg üt, és, mint írtam, tényleg rohadtul szórakoztató. Mély mondanivalója nincsen, nem is erre játszik, nyíltan bevállalja magát: ez az a film, amit most ülj le és nézz meg.:D
Színészek: 8/10 Történet: 10/10 Hangulat: 9/10 A film: 9/10 |
2011-12-07 20:22.12 |
ÉRDEKES NÉZNI, hogy az a Christopher Nolan, aki egy évtizeddel később már letépi az agyad a látványeffektekkel, itt még csóró kis elsőfilmes gagyi kézikamerával. A költségvetési korlátok sajnos nagyon is meglátszanak a Followingon, a kép rossz minőségű, kevés a színész, az effekteket igénylő részeket kénytelenek vágásokkal megoldani, és a játékidő sem rúg messzire. A színészek viszont meglepő módon egész jók, szóval nem szúrják a szemet (az egyetlen név, amit megtudunk, a Cobb, ami azért nem kicsit jön majd vissza az Eredetben). Amire a film épül, az egyértelműen egy viszonylag érdekes, ám tulajdonképpen tök átlag sztori megcsavarása, vagdossuk szét a filmet, aztán pakoljuk össze újra. Ugrál időben össze-vissza, ez a feléig jó buli, utána már kicsit átlátható, szerencsére a legvégén van egy poén, amire nem számítunk. A hangulat az elején kicsit ilyen nihilista, mindenbe-szarós, aztán motivációt és történetet kapnak a karakterek, így szerintem már nem akkora cucc, mintha maradtak volna a groteszk követős-betörős koncepciónál. A fő trükk az lenne, ahogy átbassza a fejünket a flashback (back?)-elemekkel, de mivel ezt maximumra húzza ki a Mementóban, ez a film eléggé eltörpül amellett. Kezdésnek semmiképp sem rossz, a kreativitás már látszik. Még jó, hogy kapott Nolan egy kis zsebpénzt azóta, mert ha ilyen felvételen kéne végignéznem a Dark Knight Rises-t, belefojtanám magam a pattogatott kukoricába.
Színészek: 6/10 Hangulat: 7/10 Történet: 7/10 A film: 7/10 |
2011-12-07 15:47.57 |
Az. |
2011-12-04 23:02.36 |
Kösz:D |
2011-12-04 19:35.19 |
HATALMAS CSALÓDÁS. És most meg lehet kövezni azért, mert nem bírom ezt a mennyiségű nyálat, mert az Avatar úgy csöpög, ahogy van. Világméretű gigantikus blockbusterről beszélünk, James Cameronnak nem lehetett elég az a pár milka, amit a Titaniccal behúzott - azt a filmet viszont jogosabbnak tartom a tömeghisztériára, mint ezt. Nem akarom a sztorit az 'ostoba' jelzővel illetni, mert azért mégiscsak rendelkezik mondanivalóval, de hogy ez a mondanivaló mennyire nem új, az mágikus. Fogd meg a Pocahontas történetét, baszd tele kék lényekkel, meg virágokkal meg más cuccokkal, kreálj love storyt egy bennszülöttel, mondd ki hogy az emberiség gonosz és mohó, szerezd be a csajt az Alienből, húzd el három órára, a végén győzzön a jó, vetísd le IMAX-ben... kész a recept. Akármennyire lehet jó a film ezeken a kereteken belül, én semmi mást nem látok, csak a PROFIT feliratot villogni az effektek meg a 3D kalandok mögött. Semmi meglepetés nem ér, a karakterek az előregyártott sablont követik, az akciók tényleg lenyűgözőek, ahogyan a képedbe mászó élőlények is, a stáb számítógépnél gubbasztó párszáz gyíkjának innen veregetem a vállát, kimaxolták azt, amit eddig csak el tudtak érni a filmesek látvány terén, és ez MINDEN, ami miatt érdemes megemlékezni az Avatarról, mármint azon felül, hogy a filmtörténelem egyik legnagyobb befektetése volt. Nézzétek meg, csak hogy lássátok, ilyen is van. Cameron meleg nyálát meg nyelje az, akinek van toleranciája az álomgyár varázslatos kalandorgiáihoz.
Látvány: 10/10 Ezzel szemben történet: 4/10 Hangulat: 5/10 A film: 5/10 |
2011-12-04 19:19.09 |
Szinészek: 3/10
Történet: 6/10 Hangulat: 6/10 A film: 6/10 |
2011-12-04 19:18.01 |
Osztályzás lemaradt.
Színészek: 10/10 Hangulat: 10/10 Történet: 10/10 A film: 10/10:D |
2011-12-04 19:16.56 |
Színészek: 9/10
Történet: 10/10 Hangulat: 7/10 A film: 8/10 (Bale felhúzta) |