Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Bérgyilkosok - AMC, 10:10 |
A tanú - Magyar Mozi TV, 10:25 |
Joika - Cinemax2, 10:50 |
A legszínesebb karácsony - Izaura TV, 11:00 |
Legendás állatok - Grindelwald bűntettei - HBO2, 11:11 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jay Brazeau (71) |
Ralph Fiennes (62) |
Hector Elizondo (88) |
Guido de Angelis (80) |
Kamarás Iván (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Honey 3. |
Alan Ritchson |
2013-06-27 16:34.10 |
Azért a Lux Elvira-i magasságokra nem törnék. :)) Meg ő nekem kicsit túlbonyolítja a dolgokat. Mert (szerintem ) a szex nem erkölcsi ügy és nem érzelem. A szex biológai szükséglet.
Akkor válik erkölcsi üggyé, ha két ember annak tekinti. De ez persze már nagyon messzire vezetne, Ám ez a film valahol éppen ezt boncolgatja. |
2013-06-27 15:24.41 |
Abban ugye egyetérthetünk, hogy vannak angyalok.
Lehet, hogy olyanok is, akiknek fehér szárnyuk van és a mennyben lakoznak, nem tudom, olyant még nem láttam. De találkoztam olyannal ,aki emberként élt, szeretett, szenvedett, csalódott, örült , harcolt, földre került és felállt, de eközben mindig jó volt. Csak úgy egyszerűen jó. Nem naiv, buta, tapasztalatlan, jó. És ha elvégezte az iskolákat, megtalálta a helyét, netán meggazdagodott, akkor is jó maradt , mert nem tud az ilyen másmilyen lenni, mint jó. Azért angyal. Novalee, a film hősnője ilyen. Ha tizenhét évesen teherbe esik, ócska kis féreg barátja meg azonnal meglép, akkor az számára nem tragédia, csak tény. Ha egy áruházban kell lakni, mert más nincs, akkor egy a teendő: felírni, hogy mit fogyasztott ott, mert az tartozás. Ha az anyja másodszor is elhagyja, és megint kifosztja, abból számára egy következik, az, hogy ő ilyent nem fog tenni soha. És kész. A világ dolgai egyszerűek. Ha valaki segítségre szorul, azon segítenek. És akin segítettek, az másoknak is segíteni fog. Novalee, az angyal megtalálja a helyét. Kislányán kívül is szép családja lesz, szívbéli barátokból, kerül szerelem is, hivatás is. De még megbocsátásból is jut a görény exnek, tekintve, hogy az már úgyis megkapta a magáét. Novalee nem ítélkezik, nem büntet, nem torol meg, Novalee angyal. És ha csak ezt látnánk, remekmű is lehetne a film, mert Natalie Portman remekel. Az az átváltozás történik meg, amikor még a gyakorlott és ellustult filmnéző is azt érzi, nem egy színésznő játssza el a rendező utasításait. Hanem az igazi élet fordulatait tükrözeti a film egy kiváló színész által. Azonban az írók nem bírtak ellenállni, és nyakon öntötték a hiteles és igazi történetet több lityi cukros-szaharinos mézzel. Így már nem a csendes és örömteli mosolyt produkálja a néző szája, hanem a kétségbeesett küzdelmet az összeragadás ellen. Az a zárójelenet, a Wal Martos esküvővel, uramisten, senki nem volt, aki szóljon, hogy ezzel megette a fene az egészet??? De aki szép történetet akar látni, aminek majdnem a fele igaz is, nézze meg. Már a fél igazság is jó arány… |
2013-06-27 14:47.07 |
Lelouche két filmje szerintem eléggé összefügg, az egyik a találkozás filmje, a másik az elválásé.De abban igazad van, hogy sokkal jobb film az Egy férfi, aki tetszik nekem.
Az Egy férfi és egy nőt unalmasnak és giccsesnek találtam. De közben volt az Élni az életért című, abban Yves Montand szenzációs volt, ahogy emlékszem. Azt is meg kéne nézni. |
2013-06-27 14:36.32 |
Nagyon kíváncsi voltam erre a filmre, korai Stanley Kramer, de már a „Zendülés a Caine hajón” után, sosem láttam még, igazi csemegének ígérkezett.
De hát tudomásul kell venni, hogy a legnagyobbak is tudnak mellényúlni, még a jó Homérosz is szundikál néha, ahogy a régi mondás tartja. Ezzel a filmmel Kramer nem is szundikált, hanem úgy durmolt, mint száz mormota. Láthatunk egy erősen túlírt és unalmas filmet, egy nemlétező konfliktusról. Márpedig, ha egy filmnek nincs konfliktusa, az nagy baj. Van egy ember , aki olyan, mint a százas szög: csak egyetlen célra használható.Orvos akar lenni, a megszállottságig, azért mindenre hajlandó. Kicsi „mindenek” ezek, nem kell nagy bűnökre gondolni, nem öl meg senkit, nem lesz gazember, legfeljebb elvesz egy műtős nővért, mert annak van fizetése, így finanszírozhatja az ő tanulmányait. A nőt nem szereti, semmit és senkit se szeret, csak az orvoslást. Idegen embereken segít, a környezetén még át sem gázol, annyira sem fontosak, egyszerűen nem léteznek a számára. Ki nem derül, hogy ez miért van, a doki nem lesz nagy orvos, nem hoz hatalmas áldozatokat a szent tudomány nevében, közepes kórházban vagdos tályogos alfeleket. A főhős ugyebár egy önző görény, ráadásul olyan hideg, mint egy eljegesedett mélyhűtő belseje a Déli –sarkon, az arcán a film 99 %-ában egy árva kifejezést nem látni. Jön-megy egy nagydarab faarcú öltöny, úgy is, mint a hivatás felkentje. Hogy miért mondják közben a feleségről, akit az édes és gyönyörű Olivia de Havilland játszik, hogy csúnya, azt nem tudom. De azt sem, hogy a fagyasztott doki szeretőjét, a Végzet Asszonyát mért játssza olyan színésznő, aki végzetesen úgy néz ki, mintha egy méretes péklapáttal csapták volna képen. A hideg doki végül átsegíti a túlvilágra mentorát, aztán összeomlik és feleségénél támaszt keresve emberré válik. Nyilván születendő gyermekéről is tudomást fog venni, akire egyébként addig oda se bajszintott. Mindez azonban a film utolsó tíz percében van, az lenne az érdekes pedig, hogy innentől mi jön? Olyan megnyugtató, hogy régen is tudtak rossz filmet csinálni. Szerintem az ismertető írója nem nézte végig a 135 perces semmitmondást, kivételesen meg is tudom érteni. Ja, egy kicsit Frank Sinatra is benne van, ez még lehet fontos információ, sok úgy sincs. |
2013-06-27 14:14.28 |
Nincs az egyetértésnek az a jelzője, amivel ki tudnám fejezni, hogy mennyire igazad van.
Ezek a filmek a filmtörténet fontos részei. Ha már muszáj feliratozni a dalokat, épp ideje lenne, hogy azok a feliratok legalábbis közelebb legyenek a filmek színvonalához. Vagy, minimálprogramként, a szövegek eredeti jelentéséhez, én már azzal is megelégednék.Egy korrekt, szó szerinti, értelemszerű fordítás, szép álom. Oh, wouldn't it be loverly... :)) |
2013-06-27 14:08.18 |
South Park? |
2013-06-27 14:00.34 |
Igen, ő az, másik nincs is. :)) |
2013-06-27 13:58.59 |
Elöl is, hátul is van fém a női szteppcipőn.A félmagas sarok azért kell, hogy az egyensúlyeloszlás könnyebben legyen megtartható.Tűsarkon nem lehet szteppelni!
A férfiak szteppcipőjének is magasított a sarka, vagy belül van egy kis támasz. A női sztepp ugyanúgy hangzik, mint a férfi. Itt meg lehet nézni a legnagyobb mestertől. http://www.youtube.com/watch?v=sZfKZudV5ic És pont úgy hangzik, mint amikor a féri szteppel. |
2013-06-27 13:53.25 |
Azért kapott díjat olyan musical, a Mary Poppins pl., ami táncos film volt. És én ugyan nagyon, de nagyon szeretem Dick van Dyke-ot, de hol jön ő Fredhez? Vagy Julie Andrews (akit nagyon nem szeretek),Ginger Rogershez??
Díjaknál persze sosem kell érdemet keresni,de Frednek aztán tényleg kijárt volna... |
2013-06-27 13:49.04 |
De így ám! És akkor azt is tudod, hogy mit csinál az, aki "tartja, mint a Millei Kata a tollat", vagy hogy mit jelent, ha valaki "fára futott nagy hosszi".
A csipkebogyó egyébként hecsli is tud lenni, és pazallni is lehet, de a karfiolt azt szigorúan csak kárfiolnak ejti, aki Zalából való.:)) |
2013-06-27 13:42.18 |
Két ember járkál a világban , szövögeti élete szálait. Egyikük Párizsból indul, híres színésznő, másikuk Rómából, ő filmzenéket ír. A szálak sokfelé húzódnak szerte, míg egyszer egy ponton keresztezik egymást.
Úgy tűnik, egy pillanatra csak. A két ember, sok mindent látván és tapasztalván, egy röpke együtt töltött éjszakának nem tulajdonít különösebb jelentőséget. Az asszony sem veszi a szívére, a házassága rég kihűlt, kislánya fényképe ugyan kint van a mindig egyforma szállodai szobákban, de ez nem indok arra, hogy a vonzó zenészt elutasítsa. A férfi pedig profi hazug, saját maga is bevallja, hogy az, egyszerre hazudik egy feleségnek és két szeretőnek, számára ez nem erkölcsi kérdés. A röpke viszony azonban, kit tudja, mikor és mi által, megáll , a pilleszárnyú kapcsolat komolyodni kezd. Csak a nagyon fiatalok gondolják, hogy előbb van a szerelem és utána a szex. Az idősebbek már tudják, a szex nagyon egyszerű ügy ahhoz képest, amikor az ember először elkezdi önmagából a lényeget is odaadni a másiknak. Szex bárki testileg vonzó embernek adható könnyedén , ám mellé a személyiség már ritka bónusz, az a kivételes kapcsolatokban jár csak. Az együtt megtett utazás során a két unott ember élni kezd. Mert híres színésznőnek lenni, ha unja az ember, éppen olyan gittrágás, mint ha fogtechnikusként teszi ezt. És gagyi filmzenéket gyártani ( a valószínűleg rég elmúlt „igazi” zenéről szőtt ábrándok helyett) éppúgy futószalag-munka, mintha órák felhúzóit rakná be szalag mellett valaki napszámra. És ehhez az sem vigasz, ha napbarnított, szexi, gyönyörű a mosolya, és minden városban Patriciák egész szőke garmadája vár a sorára. Együttélésről a férfi kezd beszélni, persze, hazudik, de most őszintén hazudik. Talán akkor , ott úgy is gondolja, hogy a közös utazás vége meghoz egy új kezdetet. De a szép és béketűrő fiatal feleség , aki Rómában várja, a laza és kényelmes élet, amelytől idegen az igazi érzések felelőssége, az őszinte hazugságot igazi hazugsággá teszi. Az asszony vár, vár a nizzai repülőtéren, nem hiszi. Aztán már igen. Mert a férfi csak megperzselődött kicsit, az asszony pedig megégett. És ilyenkor tudomásul kell venni, hogy két ember közül az egyik mindig jobban szeret. Az pedig meg is éghet, nagyon. Szép és emberi film, szép és emberi érzésekről. Annie Girardot-t mindig csúnyának és unalmasnak láttam, most is így volt, Belmondo azonban, ahogy telik az idő, egyre jobb színésznek tűnik. Jó filmeket ad az MGM mostanában, ez is az volt. Egy film, ami tetszik nekem. |
2013-06-26 09:38.32 |
Igazán nem akarom fokozni, de képzeld el a korai filmkorszak nagy csillagait. Akkor még nem volt dezodor, és nem voltak hideg lámpák. És mindent egyvégtében vettek fel...
Vagy inkább ne is képzeld el. :)) |
2013-06-26 09:04.30 |
De azért a hónaljszag meg a színészi nagyság nem egymást kizáró fogalmak. :)) És nem biztos, hogy az ibolaillatú triplakrémes egyszerhasználatos filmlibák elő tudták volna állítani Erin Brockovichot. Ez szagtól független teljesítmény... |
2013-06-26 08:58.16 |
Drága Lector, nem akartalak én "meggyőzni" semmiről.
A jó vita szerintem arra van, hogy az ember elgondolkozzon a másik álláspontján, és vagy elfogadjon belőle valamit, vagy nem. Ha elfogad, az is rendben van, de ha nem, az is. Mert a véleményéhez mindenkinek joga van.És nincs "hibás" vélemény. Ahogy ember sincs hiba nélkül való, dögunalmas lenne a világ csupa "tökéletes" emberrel... Valamelyik okos francia mondta, hogy "Uram , én nem értek önnel egyet, de mindent megtennék azért, hogy a véleményét elmondhassa." A fontos az, hogy ne egyetlen vélemény, szempont, ideológia stb. legyen kötelező. Hogy mindenki úgy élhesse meg a saját magyarságát, ahogy azt ő maga akarja. És soha ne írják elő, hogy mi a "hazaszeretet", meg a "magyarság", meg a "nemzeti öntudat", mert ilyen annyi van, ahányan vagyunk , mi, magyarok. És te meg én, ha kétféleképpen lennénk is magyarok, nem fogjuk emiatt egymást hazaárulónak nevezni és leköpdösni. Ez a fontos. És ezért is ne változzál te meg, légy szíves. Rendben? :)) |
2013-06-25 19:28.58 |
Meg ez. Meg az összes.:))
Csali-mese Hoztam neked kaskát, Hiszed-e? A kaskában macskát, Veszed-e? Jó lesz egerésznek, Tudod-e? Háztetõ-zenésznek, Hallod-e? Hoztam kézzel-lábbal, Várod-e? Hegyen-völgyön által, Járod-e? Hegyi út magas volt, Kúszod-e? Völgyi út síkos volt, Csúszod-e? Nehéz volt a kaska, Sejted-e? Nyávogott a macska, Érted-e? Felkarmolta vállam, Látod-e? Otthagytam a sárban, Bánod-e? |
2013-06-25 19:27.27 |
Nekünk ez a kedvencünk, mert el is lehet mutogatni.És más dolgokkal-hangszerekkel is ki lehet egészíteni, W.S.biztos nem haragudna.:))
Sátor alól kikiáltó szétnéz: "Itt látható a nagyhírű bűvész! A lábával karikázik, a kezével citerázik, az orrával orgonázik, a fülével figurázik, a szemével gurgulázik, a szájával vacsorázik! |
2013-06-25 18:01.12 |
Csak az lehet a magyarázat, hogy a színészetet időleges pénzkeresetnek tekintette. És nemigen szerette, ezért a személyes ügyeit távol tartotta tőle.
Forgatni Cary Grant forgatott, de haza meg munkába Archibald Leach járt. És magánélete is csak Archibald Leach-nak volt, annak meg semmi köze nem volt a Cary Grant nevű illúzióhoz. Egyébként az angol színészek között létezett valami hasonló "sznobéria" mindig. Hiszen a színészet nem volt úri mesterségnek tekinthető arrafelé. Somerset Maugham Színház c. regényében ezt pontosan meg is írta, valami olyant érezhetett Cary Grant is, amit a csodálatos Júlia. |
2013-06-25 17:51.37 |
Nagyon várom a véleményeteket. A filmről írottakból kiderült személyes érintettségem is az ügyben. Amit lehetett, én is elolvastam a témában, mert szükség volt rá. Amikor a testvérem volt kicsi (pedig nagy köztünk a korkülönbség), az autisztikus gyerekeket egyszerűen értelmi fogyatékosoknak tekintették és azonnal "leírták".
A testvérem a kiemelkedő képességű, fotómemóriás,nagyon magas IQ-jú, enyhe fokú Asperger-szindrómás csoportba tartozik.De csak isten a megmondhatója, micsoda küzdelembe került , amíg kiélhette a képességeit és lekerült róla a bélyeg... Ezért utálom ezt a filmet.Nagyon örülnék, ha szakemberként is megosztanátok velem, amit gondoltok róla. |
2013-06-25 16:50.59 |
Elképesztő, hogy az emberi konfliktusok körében mennyire nem változik semmi. A szerelem és a gyorsan kötött házasság, a pokoli anyós, az együttlakás gyötrelmei. A munkahelyen a szarkeverő kolléga, a személyes okból ellenséges főnök, a tökéletes és abszolút kiszolgáltatottság.
Aztán a reménytelenség, a pénzhiány, amikor már a kisgyerekről is gondoskodni kell, a lassan foszlani-illanni kezdő szerelem, a kétségbeesett küzdelem, hogy a szerelem mégis megmaradjon. És amikor már minden összeomlani látszik, kiderül, hogy van lejjebb még: a kisgyerek betegsége, amely végzetes is lehet. De ez, a lehetséges tragédia megmutatja, hogy emellett minden más lényegtelen. A főnök segít, a pokoli anyós emberré válik, a két szülő kétségbeesetten kapaszkodik össze, és van idegen ember, aki vállalja az életveszélyt is egy ismeretlen kisgyerekért. A kisgyerek megmenekül, és hogy utána mi történik, már nem tudjuk meg, de nem is kell. Az élet valahogy menni fog tovább, ki-ki meg elvisz a történtekből annyi tanulságot, amennyivel meg tud birkózni. Izgalmas és modern kamaradráma a film, ahol a külső helyszínek műtermi forgatása, meg a kezdetleges trükkök sem csökkentik az igazi emberi konfliktusok tiszta és erős ábrázolásának erejét. Láthatjuk a legendás sztárt, James Stewartot jónak, de az igazi élmény Carole Lombard. Nagy alakítás egy nagyon jó filmben. Ha egy kicsit feszesebb a szerkezete, kevésbé feltűnően moralizálóak a fordulatai, a film akár remekmű is lehetett volna. De így „csak” nagyon, nagyon jó. |
2013-06-25 16:37.54 |
Köszönöm. |
2013-06-25 16:30.40 |
Egyetlen sorban a teremtéstörténet, ezt ki tudná így rajta kívül? Talán még Zelk Zoltán. Amikor azt írta, hogy :
"Szélfútta levél a világ. De hol az ág? De ki az ág?" |
2013-06-25 16:22.56 |
Ritkán húzom fel magam filmen, de ettől a plafonon voltam. :))
Hátha van valakinek az környezetedben IpTv-je vagy más felvevős rendszere, hogy meg tudd nézni. Én is adok a véleményedre,és ez most különösen is érdekelne. |
2013-06-25 15:31.18 |
Majd nézzél be a Weöres-topikba, ha teheted. Neked is kéne írni oda! |
2013-06-25 15:29.24 |
Folytatása nincs, Zola legalábbis nem írta meg.(Igaz, a film is csak nyomokban tartalmazza az eredeti regényt.)
De Mouret úr előzményeit megírta, ha érdekel. Ez a "Tisztes úriház " c. regény, aminek klasszikus filmfeldolgozása is van. http://www.filmkatalogus.hu/Tisztes-urihaz--f32453 |
2013-06-25 15:01.29 |
Ez tényleg varázslat.
(Egy másik topikban a magyarságról folyik a vita. Ez a magyarság, ez a vers. Ez igazán az. ) |
2013-06-25 14:58.26 |
Nem veszekszünk, csak vitatkozunk, ugye? Mert az nem ugyanaz. :))
Csak azt mondtam, hogy minden nép egyforma értékű. És minél távolabbról nézzük, annál inkább így van.Ha van Isten, és ő van a legtávolabb, valószínűleg ő tudja ezt igazán. Mert az embernek minden túl közel van, ezért nem tud értékelni semmit objektíven. Mint ahogy az a kínai tudós mondta a francia forradalomról, hogy nem lehet reális értékelést adni róla még, mert nincs távlata még elég. Neki az ő népe történeti múltjával az az alig több , mint 200 év - semmi. És "a" történelemre gondoltam, mert az csak egyetlen van. Hiába gondolja bárki, hogy kisajátíthatja, a történelem nem változtatható meg. Azok a népek, akik ezt tudják, ahol Erzsébet és Stuart Mária szobra megfér békében,ott a mai emberek is békésebben férnek meg. Az nem baj, ha az ember szereti a hazáját, hiszen a hazája. De azt a jogot, hogy egy másik nemzetbéli ugyanolyan okkal-joggal szerethesse a magáért, mindenkinek meg kell adni. Aktuális politika történelme nincs. Az nem történelem. Az csak aktuális politika, ami úgy száll el majd, mint a füst. Még akkor is, ha szerintem Magyarországnak nem az a legnagyobb gondja, hogy a jövője bizonytalan. Hanem az, hogy a múltja is az. |
2013-06-25 10:59.54 |
Lector, nagyon nem értünk egyet.
Minden nemzetnek és kultúrának megvannak a maga "ősei", Shakespeare-től George Washingtonig, Moliere-től Michelangeloig, Homérosztól Lev Tolsztojig. Ezek egyformán tettek hozzá az egyetemes kultúrtörténethez,egyikük sem nagyobb vagy kisebb súlyú, mint a másik. Mert nem lehet összemérni őket. A magyar nyelv éppen olyan jelentős, mint bármelyik másik, amin egy embercsoport adekvát módon kifejezi magát.Olyan, , hogy "egyszerű" vagy "bonyolult" nyelv, nincsen, mert nincs mivel összemérni őket. Mindegyik önmagában , önmagához viszonyítva logikus és szép, és akinek anyanyelve, annak egyedülálló csoda. És Lector, hidd el nekem, sehol sem irigyelnek minket, magyarokat.A világban nem jellemző, hogy egy nemzet egy másikat irigyeljen, inkább az, hogy lenézi és megveti azt. Magyarország létéről alig párezer kilométerre innen pedig az emberek többségének fogalma sincs, furcsálkodva néznek, hogy "van ilyen ország"? Magyarország csak nekünk, magyaroknak fontos. És ez így van rendjén.Egészen addig, amíg túl nem dimenzionáljuk ezt, mert még nevetségessé is válhatunk. Mert azt a kérdést föltenni, hogy ki volt nagyobb költő , Petőfi vagy Federico García Lorca,hogy ki volt nagyobb király, Mátyás vagy I.Erzsébet,ki volt nagyobb tudós, Szentgyörgyi vagy Pasteur, fölösleges és értelmetlen. A nemzeteknek nincs sorsa, csak történelme.A történelem pedig csak egy valamire lenne való: hogy leszűrhessenek belőle tanulságokat azok, akik a jelen korban élnek. Nekünk, magyaroknak is ez lenne a dolgunk. És nem is kevés (ahogy egy nagy magyar mondta). |
2013-06-25 10:45.02 |
És még annyit, hogy vannak kipukkadt lufik, akiket méltán rakunk a könyvespolc hátsó sorába, emlékként.Még akkor is, ha becsületes emberek voltak, ám tehetségük nem állta ki az időt. Ilyen Váczi Mihály, Simon István, Ladányi Mihály, Bella István, Baranyi Ferenc stb.
De az igazi nagyok akkor is nagyok maradnak, ha olyan eszmében hittek, amely már idejét múlta, Nagy László, Juhász, Benjámin nagysága nagyság marad.És Garai Gábor meg olyan, mint a jó bor, ami fennmarad tőle, az mostanra érett be igazán. Ha most elolvasod a "Kedd " c. versciklusát,kiderül, hogy egy csöppnyi helye biztosan van a halhatatlanok között. |
2013-06-25 10:39.35 |
Köszönöm szépen, nagyon jól esett írni Weöresről.
Úgy tudom, Károlyi Mária azért választotta az Amy nevet, mert nagy rajongója volt a Magyarországon akkor még alig ismert Emily Dickinsonnak. Sok művét fordította magyarra később. Az Amy nagyon közkedvelt név angol nyelvterületen, az Amelia becézett formája. Ennek több változata is van, így az Emilia, Emily, Emmeline,Emmy, stb. |
2013-06-24 21:03.04 |
Hajjaj...nehéz a feladat! Lehet, hogy sok filmet láttam, de úgy látszik,mégsem eleget. :)) |