![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A Sárkánypecsét rejtélye - Filmbox Extra HD, 17:00 |
Erin Brockovich - Zűrös természet - HBO2, 17:20 |
Mi kell a nőnek? - Film Café, 17:30 |
A Pentagon titkai - Filmbox Premium, 18:05 |
Szilveszter éjjel - Prime, 18:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Ciarán Hinds (72) |
Kovács Lajos (81) |
Mia Farrow (80) |
Tom Hiddleston (44) |
David Hayman (77) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Dolgok, amik nagyon idegesítenek |
Rock zene |
A Gyűrűk Ura - A rohírok háborúja - Vélemények |
Anora - Vélemények |
Detroit - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Farkasember ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Benedict Hardie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2019-12-03 19:25.28 |
Az első mondat vége jav: más részelemekkel. |
2019-12-03 19:24.24 |
Vannak történetek, vagy történetelemek, amiket néha szeret egy forgatókönyvíró-rendező újramesélni más elemekkel. Pl. Goodfellas - Casino - A Wall Street farkasa. Mindháromban van egy dramaturgiai ív, ami változatlan.
Érdekes, hogy téged, aki szereted a Star Wars új trilógiáját (eddig), ez zavar. Ha a fiatalított karaktereken nem tudtam volna túllendülni, az rögtön cringe-et eredményezett volna, márpedig ez nem történt meg, mert egy Scorseseről van szó és nem egy huszadrangú crime movie-rendezőről. Ahogy írtam lentebb, ezek az arcok nekem kétszer-háromszor ennyit is játszhatnának, akkor sem unnám meg őket, mert tetszik-nem tetszik, legendák kitűnő játékkal. Az eladhatóságukban nyilvánvalóan az is közrejátszik, hogy valószínűleg utoljára jöttek így össze. |
2019-12-02 20:02.57 |
Vagy fél órában, vagy öt percben... De ha Martin bá' ennyire szeret mesélni, hadd meséljen, mert tud. |
2019-12-02 13:25.19 |
Az Alapítvány meg nagyon nem az ő világa (a Star Treket sem igazán tudom tarantinosan elképzelni). Asimovból rengeteget ki lehet hozni, mert olyan az alapanyag, de arra ott van a Villeneuve, aki lassan már kizárólag arthouse sci-fi rendezővé válik :) |
2019-12-01 22:37.23 |
Amit gondolok erről, azt már leírták előttem.
Sajnálatos, hogy annyira telítődött a piac a cselekmény-orientált filmekkel, hogy ma már kevesen tudnak értékelni egy minimális cselekménnyel rendelkező hangulatfilmet. Pedig tele van velük a filmtörténet, a legjobban Ingmar Bergman és Michelangelo Antonioni művelte, és itt most direkt nem "lilaködös" művészfilmrendezőkkel példálóztam. Én örülnék, ha újra terjedésnek indulnának. "mi jön még, sci-fi?" - rossz hírem van, már régóta tudni lehet, hogy Tarantino kacsintgat a Star Trek felé :D |
2019-12-01 22:26.25 |
Lehet, de csak nem ennyire túlszaturált kékek :) |
2019-12-01 01:10.19 |
Szerintem Scorsesenek megint sikerült. Csak az igazán Nagyok tudnak úgy megcsinálni egy 3 és fél órás filmet, hogy az ne érződjön annyinak, sőt még akarjam is tovább nézni. Persze, hogy lehetett volna vágni belőle, de akkor ugyanaz történne, mint amikor a Warner megcsonkította a Volt egyszer egy Amerikát: évtizedek múlva is kétségbeesve kerestük a teljes verziót. (Ami azóta megvan.)
A film végére érve egy kicsit kifacsarva érzem magam, mert valószínűsítem, hogy ezt a szereplőgárdát ezzel a rendezővel már soha többé nem lehet mozgósítani. Megjegyzem, Harvey Keitelből sajnos nagyon kevés volt. De Niro viszont visszatalált ahhoz, amit ott se kellett volna hagynia. Simán eljátszhatná akár Kádár Jánost is egy életrajzi filmben, annyira zseniálisan hozza az aggkori elszólásaiból kirajzolódó meghasonlott személyiséget. Scorsese látványosan felkészült az elmúlásra. Szimbolikusan is nyitva hagyta ajtót a Kaszásnak, de én azért remélem, hogy még egy darabig nem tér be hozzá. Részese voltam egy szerzői filmes utolsó korszakának, miért is akarnék kevesebbet látni belőle? Ami a film technikai részét illeti, csak kevés kivetnivalót találtam a de-aging CGI-megvalósításában. De Nironál tökéletesen működött, már amennyire meg lehet ezt állapítani egy 7000 körüli Kbps-es Full HD webripnél a nagyszobám falára vetítve. A színész szemét mondjuk túlkékítették, de a rá jellemző grimaszok és apró arcrándulások teljesen a helyükön voltak. Ez a legnehezebben reprodukálható jelenség, Peter Cushingnál sem működött 2016-ban. Al Pacino digitális megfiatalítása nem annyira tetszett. Nem is értem, miért állították olyan gyakran ellenfénybe, hiszen pont az éles kontúrt a legnehezebb kezelni az utómunkában. Bár az is igaz, hogy olyankor az erősebb kontraszt elmaszatolja az arcjáték hiányosságait. |
2019-12-01 01:01.32 |
Túl sok Puzsért hallgatott. Az ő szavajárása a "hitvány". |
2019-12-01 01:00.31 |
Én már az első részt is sokszor untam. |
2019-11-29 23:31.41 |
Nem különösebben eredeti, de legalább benne van Javier Botet :) |
2019-11-23 22:48.25 |
Ami nem lenne baj, ha jobban összetartaná a dramaturgia. Még mindig az az érzésem, hogy egy kukázott Rémálom-epizód ötleteit valósították meg. Bill Skarsgard lehet, hogy jó Freddy Krueger lenne? |
2019-11-23 00:57.18 |
Miután hallottam róla, hogy milyen, egészen mélyre szállítottam az elvárásaimat. Ahhoz képest egész jó szórakozást nyújtott. Filmként viszont teljesen inkonzisztens. Egyrészt nem tudja eldönteni, hogy milyen legyen a tónusa (horrorvígjáték?), másrészt idióta módon mozgatja a szereplőit: ha egyszer elindult megmenteni a gyereket, akkor miért jön vissza? Hogy kerülnek oda mindannyian a könyvtárba? Egyáltalán "minek ment oda"?
Tele van a film ötletekkel, tobzódik a vizuális gagekben, de jobban örültem volna, ha ezeket egy új Rémálom az Elm utcában-filmben látom viszont. Lehet, hogy a rendező is így gondolta, ezért volt ott az a direkt utalás a Rémálom-epizódra, ami talán a kedvencem. |
2019-11-23 00:48.25 |
A buzi-jelenléttel kapcsolatos problémáidat sztem ne ezen a filmen verd le, mert talán ez az egyetlen társadalomkritikus motívum, ami valamennyire könyvhűre sikeredett, és már szabadon ábrázolható. A '90-es tévéfilmben gyerekgyilkosságra cserélték.
Ott van pl. a Batwoman sorozat, ami állítólag nem csak sz@r, de szuperhősfilm-sorozat helyett PC-propaganda lett belőle. (Amúgy szerintem a leszbikusok is kaphatnak saját szuperhőst, miért ne?) |
2019-11-10 02:15.45 |
Ez a tévésorozat magyar szinkronjában volt? |
2019-11-09 23:51.23 |
Nem láttam még a Dark Fate-et, előtte felmelegítem az előzményeket. Ezt annyira jó volt újranézni! A néphiedelmekből származó alakváltó lény toposzát itt maxolta ki Cameron. Érezhető, hogy ezzel kapcsolatban volt még mondanivalója: az alakváltó lény szelídíthető. A többi rész íróinak már csak az lett volna a feladatuk, hogy találjanak egy-egy olyan korszakokon átívelő néphiedelmi antagonista-alakot, amit/akit okosan, hihetően belesimíthatnak az aktuális kor urban-fantasy mitológiájába. |
2019-11-09 19:54.31 |
Ez csak a mainstream CGI-őrületekre lehet igaz, vagy egy-egy kísérletező függetlenre. Sok idő kell még ahhoz, hogy megszűnjön a hús-vér színész mint foglalkozás a filmiparon belül. Szerintem nem is fog. Ha meg igen, akkor majd járunk színházba, az eddig mindent túlélt :) |
2019-11-09 19:27.54 |
Az etikai problémákon túl ott vannak a művészi problémák is. Néhány színész esetében meg lehet tippelni, hogy hogyan fogná fel az adott szerep megformálását. Nicholsont, vagy De Niro-t - vagy mint láttuk Peter Cushingot, szóval akik egész életükben magukat játszották, utólag "meg lehet csinálni".(Marilyn Monroe-n nagy eséllyel még javítani is lehetne, ha gonoszkodni akarok.) Ezzel nem azt mondom, hogy akarom is látni őket, boldogan meglettem volna a CGI-Cushing nélkül. A tartósítószer-alapú fogyasztói társadalom nem tanult meg szembenézni a veszteséggel.
James Deannel szerintem az a baj, hogy össz-vissz három nagyjátékfilmből kaptunk valami képet a színészi képességeiről, és ahogy emlékszem, Az óriásban nem volt mindig meggyőző, főleg az idősebbre maszkírozott jeleneteiben. Namost ez alapján először is el kéne képzelni, hogyan nézett volna ki a vietnami háború vége felé 43-44 évesen - ez a kisebb probléma. (Ha berakják a huszonéves Dean CGI-verzióját az 1975 környékén játszódó filmbe, az egy rohadt nagy öngól. Másfelől: úgy ki ismerné fel?) Arról már fogalmunk sem lehet, milyen irányba fejlődött volna a színészi felfogása, érettebben hogyan építette volna fel a karaktert. |
2019-11-09 16:48.17 |
Szentségtörés készül:
[link] |
2019-11-01 02:04.36 |
A kiadó bejelentése szerint itthon is. Nem mintha érdekelne, mert aljas módon e-könyv fogyasztó vagyok. |
2019-10-31 20:51.34 |
Karácsonyra Henry Cavill? Nem rossz.
Közben a GABO kiadó bejelentette, hogy átvette Sapkowski életművének a gondozását, és a Vaják-sorozat első kötetét rögtön Cavill seggével a borítón dobják piacra :D [link] |
2019-10-26 12:43.46 |
Jó, majd az ilyen white trash nézők kedvéért csinálnak egy buzimentes cut-ot. |
2019-10-25 22:55.45 |
Kitűnő, világszínvonalú thriller, képi megvalósításában és végre cselekményében egyaránt.
Beharangozásához híven nemcsak átülteti a skandináv bűnügyi filmek hangulatvilágát a komor erdélyi fenyvesek és a közöttük rohadó Ceaușescu-panelházak közé, hanem a cselekmény gerincét adó társadalmi problémákat is a sajátos k-k-európai poszt-diktatorikus környezetből meríti. Jelen esetben a lassacskán kihaló, elszigetelt, egykor virágzó ipari városok gyermekprostitúcióval foglalkozó maffia-tevékenysége szolgáltatja a sajnálatosan valós hátteret. Nem kell azért komoly társadalomkritikai élre számítani. Ha van "hibája" a magyar thrillereknek, az a lokális szemléletmód, amiből csak nekünk, vagy a környező országok lakóinak szűrődik le a bővebb mondanivaló. A vizsga, A berni követ, mind kitűnő thriller (a Félvilág sem olyan rossz), de rajtunk kívül nem hiszem, hogy érthetőek lennének "Nyugaton". Bagota Bélának hála a Valan alapszituációja és kidolgozása szakít ezzel a hagyománnyal. Az emberkereskedelem mint kitörési lehetőség a perspektíva nélküli tájegységekből mindenhol releváns, a lokális színezet pedig nem visz túlságosan messzire az átélhetőségtől. Mindezzel a rendező-forgatókönyvíró eléri, hogy igazi thrillerhez méltóan inkább a cselekmény szolgálatába álljanak a helyi problémákat kibontó szálak. A nyomozóhatóság tevékenységét, a rendőri túlkapásokat úgy ábrázolja a Valan, ahogy a nyugati filmek már évezredek óta: brutálisak, élből lőnek vagy verekednek, de itt meg is van magyarázva, miért. A magányos nyomozó karakterére azt mondanám, hogy megkaptuk a magyar-székely noir-alaptípust. Krisztik Csaba (félig székely színész) alakításából szerintem még egy franchise is kinőhetne. Rendkívül érzékenyen alakítja Péter karakterét. Egy kis kulisszatitok: Csaba mindig visszanézi az alakítását, és ha elégedetlen, eléri az újraforgatást :) Azt azért hozzá kell tenni, hogy a romániai rendszerváltással kapcsolatos történelmi előismeretek nélkül nem biztos, hogy teljesen átérezhetőek a gyerekkori flashbackek. A premier előtti vetítésen szerencsére volt lehetőség kérdezni az alkotóktól, így számomra, a több száz kilométerrel idébb, de azonos korszakban felnőtt embernek is világossá váltak a zűrzavaros korszak részletei. Aki bővebb társadalmi-történelmi- és helyismerettel rendelkező kritikus recenziójára kíváncsi, annak ajánlom az erdélyi filmes portál kritikáját: [link] POTENCIÁLIS SPOILER a végére. . . . Ha egy hibát ki kéne emelnem, az a felesleges kutyás jumpscare és az azt követő felesleges szexjelenet. |
2019-10-19 05:41.31 |
A film után az jutott eszembe, hogy Malcolm McDowell ezek után kurvára megérdemelne egy életmű-Oscart. Már fiatalon is megérdemelte volna az A Clockwork Orange-ért és a Caliguláért. Legalább két alapvető filmes szerepfelfogást teremtett.
Phoenix zseniálisan építette az ő állandó alapkarakterére De Nirot és szerintem Robert Mitchumot is. Egy all-star gonosz-karakterológiát kaptam, meglehetősen jó körítéssel. Ledgert csak azért nem hozom fel, mert annyira alap. A film meg jól működött... |
2019-10-12 23:41.32 |
A 2010-es évek közepétől megszaporodtak a maternal horrorok, ezért itt volt az ideje egy maternal sci-fi thrillernek is.
Azokról a horrorfilmekről van szó, amelyekben az elnyomó anya egy egyszülős, vagy többszülős diszfunkcionális családmodellben duális erőként nyilvánul meg: egyszerre tartana téged a familiáris akolban, ugyanakkor számon kéri rajtad, hogy miért nem vagy már önálló. Talán az Y generáció szorongása tükröződik vissza a formálódó alműfajban: a X-generációs, vagy Baby boom-generációs anya biztos egzisztenciája, ahová állandóan vissza lehet térni kognitív disszonanciát hoz létre az Y-osokban a külvilág szabadságra, önállóságra és érettségre sarkalló követelményeivel. (A Z-generáció gondolataira még várni kell.) Ahogy nézem, a harmincas és kora-negyvenes forgatókönyvírók-rendezők rárepültek a témára: The Babadook; Ich see, Ich see; Hereditary; The Haunting of Hill House stb. Biztos sok Feldmár András-könyvet olvastak :) Az I Am Mother sci-fi környezetbe ülteti a témát. Itt az Anya egy robot, de akkor sem érezném kevesebbnek a filmet, ha humán lenne. Akkor bizonyára még több gyomorgörcsöt okozna a nézőnek. Az inzertek szerint kihaltunk, s az emberiség fennmaradását hordozó "Noé bárkája" egy űrhajóbelső-díszletben berendezett keltetőgép. Anya, a robot kiemel egy embriót, majd húsz éves koráig kifogástalan szeretet-programozással felnevel egy tökéletes emberi egyedet, aki majd a tökéletes izolációban válhat faja örökösévé, az Évává. Szerencsére a forgatókönyvíró nem ad neki nevet, csak Daughternek ("Lányom") nevezi, s ezzel el is kerüli Ridley Scott késői erőltetett szimbolizmusát Adammel és Daviddel. Nade mi van, ha a tökéletesen elszigetelt Daughter kapcsolatba lép egy olyan külső világból származó entitással, ami/aki megkérdőjelezi létének egész addigi értelmét? /SPOILER ON . . . Innentől jön be a Feldmár-féle tétel: vagy maradsz az anyád kiterjesztett méhében, vagy anyádat megölve kitörsz a burokból, és ezzel a szabadság és felelősség bizonytalan talajára lépsz. (Nem véletlenül a gyakran mosott ingoványos tengerpart a "szabad nép" lakóhelye.) Nekem az tetszik, hogy a válasz poszt-feldmári, a ciklikus görög sorstragédiákhoz, főleg az Élektrához visszatérő pesszimista, merőben Y-generációs: megölheted anyádat akár szimbolikusan is, de nem fogsz tudni szabadulni attól, hogy a helyébe lépj, mivel a nevelésedbe van kódolva. És itt térünk át a transzgenerációs ezo-pszicho újhullámba, amit még nem bontottak ki a szakemberek. . . . /SPOILER OFF A forgatókönyvíró és a rendező láthatóan rajong Ridley Scott sci-fijeiért. Meglettem volna a Scott-utalások nélkül, főleg mivel az első fél óra után prognosztizáltam, mi lesz a végkifejlet (ezt amúgy direkt nem szoktam, mert rontja az élményt, de ha ennyire az arcomba tolják...) |
2019-09-15 06:00.05 |
A digitális szőrzet tech demojáról fog szólni a film. Nem arról, hogy Tom Hooper hogyan rendez (elég jól, ha nem zárják ki a vágószobából, mint a Nyomorultak esetében).
Nem is Judi Dench énekhangjáról, mert ő már a 60-as években bizonyította, hogy nem tud énekelni, és pont ezzel formálta meg tökéletesen, karakterhűen Christopher Isherwood Sally Bowles-át a Cabaret londoni verziójában, hitelesebben mint Liza Minnelli. |
2019-08-30 18:18.52 |
Jé, de ügyesen játssza Malcolm McDowellt! |
2019-08-25 21:41.29 |
Hagyd figyelmen kívül. Az egy dolog, hogy trollkodni jár ide, csak közben fingja sincs a filmről mint művészeti ágról, ezt kb. minden topikban bebizonyítja :D |
2019-08-25 07:36.48 |
Nem értelemzavaró. |
2019-08-23 00:43.32 |
A legszebb éveit cseszi el erre a baromságra. Pedig tehetséges színész, kigyúrtság nélkül is szerepelhetne néhány jó kis indie-drámában, mint amilyen a Perks of Being a Wallflower volt, vagy a We Need to Talk Abour Kevin. |
2019-08-20 21:35.11 |
Tarantino betarrbélásodott, de ezt egyszerűen jó volt nézni. Sikerült megteremtenie azt, amit a mi Bélánknak, hogy megvan a filmnek a saját ideje, és aki vevő rá, az elmerenghet ebben a lassúságban két és fél órán keresztül unatkozás nélkül. Ehhez nem feltétlenül kell A-ból B-be tartó cselekmény, vagy dialógus. Tarantino nagy példaképe, Jean Luc Godard egy korhű példa erre a módszerre.
Azt viszem magammal, hogy szar volt kijönni a moziból, vissza a 2010-es évek végére. Érdekesség, hogy Booth karakterét QT és Brad Pitt annak a filmnek az önjelölt igazságosztó-figurájából, Billy Jackből merítették, amelyet itthon is bemutattak Halálfejesek címen a legnevesebb magyar színészek szinkronjával 1968-ban. Majd pár nap múlva be is tiltották. |