Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Mosolyogj 2. *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
Háromezer év vágyakozás (Blu-ray) |
Életem fénye (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A hó hatalma - Film4, 00:45 |
Idétlen időkig - Viasat Film, 01:20 |
A biztonság záloga - Filmbox Premium, 02:30 |
Egy befejezetlen élet - Film4, 10:30 |
Fogságban - RTL Három, 23:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Stephen McHattie (78) |
Blythe Danner (82) |
Nathan Lane (69) |
Warwick Davis (55) |
Isla Fisher (49) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Kölcsey |
Andreja Pejic |
2019-12-28 23:23.44 |
Igen, ez egy borzalmas keresztényüldöző film, mint a Brimstone. Nem neked való, nem is érdemes diskurzust folytatnod róla. |
2019-12-27 10:29.53 |
Köszönöm, ez valóban félrement. |
2019-12-27 02:01.58 |
Csak megnéztem, úgyhogy bejósoltál valamit, kedves Semprini a 482.-ben, amiről magam sem voltam megbizonyosodva. Ha esetleg a jövő heti lottószámokat megküldenéd privátban... :)
Így utólag már kissé felértékelődik Az utolsó jedik "trollkodása". Két éve mint kívülálló laikus, nemrajongó, értetlenül álltam egy csomó újítás előtt: erőszellemek fizikai kivetülése - pl. Yoda villámszórása, Luke intergalaktikus teleportálása, Leia űrben röpködése, Snoke kilétének tisztázatlansága stb. Köszönöm, hogy türelmesen választ adtatok rá; én elfogadtam őket, bár szeretni továbbra sem tudtam az egész franchise-t. - Innentől kiteszem, hogy SPOILER - Azt viszont most már az egész új trilógiát áttekintve tartom, hogy utálom a soft reboot-vonulatot, hogy minden egyes epizód alapkonfliktusa az eredeti trilógiát másolta 4 éven keresztül. A lazy writing alapkoncepcióvá vált. Továbbra sem értem, hogy vagytok képesek ezt elfogadni, de ismét elfogadom. A Skywalker korában hálistennek kevesebbet vettem észre ebből, mert az akciódús James Bond-os rohangálások elvették a remake-reboot élét, Abrams itt most tényleg szépen maszatolt. (Érzek is némi hasonlóságot a Spectre-rel, amelyben utólag s.ggből rántották elő a Főgeczit, aki végig mozgatta a szálakat.) Viszont egy csomó SW-filmtörténeti idézet így sem maradt rejtve. A McGuffin megint gyakorlatilag egy térkép volt. A helyszín megint sivatagbolygó. Aztán megint erdős bolygó. Majd megint jött a járatüregben a kígyó. Utána megint egy üldözés az Endoron-típusú jelenet. Nem tagadom le a pozitívumokat, az alkotók becsületére legyen mondva, felhívták a figyelmemet arra, amire húsz év óta nem figyeltem fel. Pedig szinte ordított! A Birodalom visszavág endori fák között zajló üldözéses jelenete később a Baljós árnyak sivatagi fogatversenyével kapcsolódott össze motivikus szinten - és most ezeket ötvözi az Ep. IX! Elismerem, hülye voltam, hogy nem vettem észre :) De Lucas is hülye volt, amikor azt hitte, hogy a TÉNYLEG utolsó részre tesz utalást feltuningolva. Amikor már azt hittem, hogy végre valami jelentős mesei áldozat következik, kiderült, hogy a plot armor túlságosan erős. Nem merték meglépni Chewbacca halálát. Pedig lett volna értelme. (Egyébként hogy került hirtelen az egyik hajóról a másikra, ami nem robbant fel?) C-3PO megsemmisülhetett volna a tőrön olvasható Sith-kinyilatkoztatás pillanatában. Számára ez adhatta volna meg a nemes véget, nem kellett volna tovább hurcolni őt egy cuki merchandising-karakterhez, aki megfejteti vele az üzenetet, aztán félbolond McMurphyként föltámasztja. R2-D2 nélküle amúgy sem ér semmit a cselekmény szempontjából. Szegény "centrifugarobot" a hátralevő részben ott téblábol nyugdíjazott biodíszletként, ezen kívül tényleg nincs semmi szerepe. Az Ellenállás nyugodtan elküldhetné őt megint az ócskavas-kereskedőkhöz, s ezúttal legalább a film végén Rey egy kicsi pénzhez jutna a Tatuinon, hgoy felszálljon a menetrendszerű transzporthajóra. C-3PO "halála" annyira szépen bezárta volna a Baljós árnyakban megkezdett ébredési folyamatot, amelyben egy leendő Sith kelti őt életre, de végül egy kvázi Sith-azonosulás okozza a vesztét! Nem az volt Abrams deklarált célja, hogy elvarrja a szálakat? Nem verték az agyába a keretes szerkezet jelentőségét? Ez nem csak olyankor fontos, amikor fanszervízelni kell! Asszem, először láttam a protokoll-droidot nemcsak comic reliefként, hanem egy tényleg sorsdöntő momentumban, amikor a plot point szintjén kamatoztatja a tudását. Ez tényleg Abrams javára írható. Bármennyire is egy kib...ott Gremlinnek tartom a faszit, képes volt a háttérszereplőt egy ideig előtérbe állítani. Megint egy bolygópusztító funkcióval felruházott tömegpusztító arzenál - de legalább nem Halálcsillag 4.0, ahogy megjósoltam, és Benicio del Toro D.J.-szerepe sem tér vissza, hogy helyrehozza az árulását. Örülök, hogy tévedtem. Viszont alteregója, Lando Carlissian bemosolyog. Indokolatlanul. Megint párhuzamosan van vágva (intercut) az űrcsata és az Algonosz önfeláldozása a Hősért, melyben elpusztul a Főgonosz. Csodás. Palpatine-t hagyjuk. Aki kritizál, annak vele van a legtöbb problémája. Nekem is, de ez már túl messzire vezet, és nincs is sportértéke a belekötésnek. Egy utolsó kérdés. Miért ez lett a címe? Volt egy "Age of Skywalker" munkacím, ami alapján gyorsan el kellett kezdeni a reklámozást? Ismeretes, hogy pl. a 500 Days of Summer-ről ("Ötszáz nap nyár") nem lehetett tudni, hogy Summer a lány neve lesz. Vagy pl. idejekorán megjelentek a beharangozó cikkek: "Új James Bond-film érkezik, a címe: Égszakadás." Akkor még nem tudták, hogy a Skyfall egy helynév. El akarták kerülni az összehasonlítást "A Sötét Lovag: Felemelkedés"-sel? |
2019-12-25 17:26.28 |
Szerintem a Csendre töredék-ennyien ültek be, mert ott legalább nagyjából tudni lehetett, hogy "művészfilmkedni" fog a rendező. Valószínűleg most már a lassú történetvezetésű rétegfilm lesz Scorsese önkifejezési módja - már ha rendez még. Erre most senki nem volt felkészülve egy sztárparádét felvonultató gengszterfilm esetében. |
2019-12-23 10:12.44 |
Gondolod, lesz egy prequel-szerű korszaka a Marvelnek is? Ha eljön az a pont, érdekes lesz, mi váltja ki az ellenszenvet. A SW 1-3. esetében ez a szakmai inkompetencia volt, amit már a nézők is éreztek, pedig a 2000-es évek elején-közepén még nem volt a nézők között annyi "önjelölt filmkritikus", ahogy ezt néha itt is írják. Ezért mondom, hogy nem mindig hülyék a rajongók. (Csak néha és kevesen, amikor az új trilógia hatására rehabilitálni akarják a prequel-trilógiát.) Nekem nem úgy tűnik, hogy a Marvel megengedheti magának a rossz forgatókönyvírót rossz rendezőt. Sőt folyamatosan szipkázza be a független alkotókat, hogy friss tudjon maradni. Egyelőre nem látom, ebből hogyan jöhetnének ki rosszul. Max. ha a nézők tömegesen elkezdik unni a szuperhős-sztorikat. |
2019-12-23 09:55.54 |
Volt neki történelmi-romantikus filmje is, amit úgy a feléig bírtam bealvás nélkül (Újvilág). Utólag már azt mondom, bizonyára egy korát megelőző ASMR-mozi volt :D Ha nem azt az utat követné egy űrfilmben, simán nézném. Csinálja csak! |
2019-12-22 20:51.39 |
Ezt el tudom fogadni... Node biztos van módszer arra is, hogy a szélesebb rajongói bázissal rendelkező franchise-ok ne ontsák a megosztó darabokat. A SW-nak valahogy sikerült a 70-es, 80-as években. A Marvelnek úgy látom, tíz éve folyatosan sikerül kisebb kudarcokkal. |
2019-12-22 20:07.44 |
Érdekes, a Rambo-rajongók, a Rocky-rajongók nem akarták ráborítani az asztalt Stallonéra a folytatások után. A Mad Max-rajongók se akarták Miller fejét. Mert bizony van az, ami működik, meg van az, ami szar. A rajongók nem mindig hülyék... |
2019-12-22 13:43.12 |
Legkésőbb a Ponyvaregény óta filmes diskurzusok tárgya a faszi. Szerzői filmesekhez hasonlítani és az alapján mérlegelni egyáltalán nem sznobkodás, mivel ő egy szerzői filmes... Ez a filmje sztem a legkevésbé kopipészt a többihez viszonyítva. |
2019-12-22 05:43.26 |
Aztán vannak mink, akik bevédjük. Nem tudom az okát, csak sejtem. A leghardkórabb Star Wars- és Game of Thrones rajongók viselkednek hasonlóan: egyszerűen valami még mindig megfogja őket a felhalmozott kudarcok ellenére. Namost én egyik sem vagyok, de még Scorsese-fan sem. Talán az egyetlen fanságom a Doctor Who, mert az az indulása, 1963 óta nem köti magát szabályokhoz.
Egyszerűen van ebben a Scorsese-i mesélői attitűdben valami, ami nem ereszt el. Élvezem a mellékvágányait, a "színészi túlkapásait"... (Pacino alapvető lénye a túljátszás, ezért nem érzem indokoltnak a ripacs jelzőt.) Látom, hogy a CGI területén elvérzik, de ezen túlteszem magam. Tudom, hogy ezek a figurák hogyan játszanak együtt - hogyan játszanának együtt húsz évvel korábban. Nézném őket még kétszer ennyi ideig is. Persze lehet, hogy ebben szerepet játszik az ellenálló nosztalgia, ezt most még nem tudom megítélni. Annyira ömlik ránk a mainstream látványfilmek zuhataga, hogy az ex-mainstream-ek (az egykori New Hollywood rendezőinek) színész-orientált zuhatagából örülünk ezeknek a mégoly keserű cseppeknek is. (Annyira költői voltam, mindjárt le is szopom magam.) |
2019-12-22 05:12.19 |
A Solaris szerintem mindkét adaptációnál félrement. Tarkovszkijnál talán kevésbé, mert az emberi vágyakat kevés rendező tudta úgy megfogni metafizikus szinten, mint ő. Csak az a baj, hogy Stanisław Lem az elképzelhetetlent is aprólékosan leírja a mi földi kifejezéseinkkel, vagyis láthatóvá teszi. Nekem is a kedvenc klasszikus sci-fijeim közé tartozik.
Tarkovszkij viszont eleve elzárkózott az idegenség ábrázolásától, legszívesebben még a bolygó felszínét sem mutatta volna meg. Életrajza alapján utálta Kubrick technicista hozzállását a 2001: Úrodüsszeiában. Az utókor ebben az egyben nem őt igazolta. A Sztalker éppen azért zseniális, mert eszköztelen sci-fiként ismerős helyre kalauzol, ahol nincs szükség speciális effektekre. (Néhány ismerősöm szerint a Csernobil utáni atomkorszakban a Zóna kapott egy újfajta olvasatot...) A vágyteljesítő helyszín nem létezik, hacsak nem legbelül. Mindaz, amit látni vélünk, egyfajta kivetülés. Ez így leírva pont olyan, mintha Coelho-tól hánynék ide egy idézetet, de Tarkovszkij géniusza abban rejlett, hogy nem szájbarágósan mutatta meg a megmutathatatlant. Bergmant csak átérezni lehet, ő is kompromisszummentes rendező. Az én bicskám még nem tört bele, mivel a filmjeit nézve folyamatosan dekódolom a színészek arcjátékából leszűrődő jelentésrétegeket. (A Farkasok órája az egyik kivétel, de a Suttogások és sikolyok pl. minden egyes újranézéskor falhoz vágós élmény, mivel értem, miről szól.) A mai napig nem született még egy ilyen rendező. Tarantino zsenije szerintem abban áll, amit már a 250. hsz-ben leírtam. Szokatlan, mellékes filmes hulladékanyagokkal jellemábrázol, talán éppen most vált stílust. |
2019-12-21 23:55.33 |
Létezik a cselekmény nélküli film fogalma. Egészen kiváló, filmtörténeti jelentőségű alkotások születtek már ebből a rendezői attitűdből. (Tarkovszkij, Bergman, Antonioni...)
Tarantino szerintem most ezzel kísérletezik, továbbra is a B-ZS filmek kliséinek kevesebbet emlegetett megoldásait felhasználva. |
2019-12-21 16:35.24 |
Azért volt ott még egy Harc az Endor bolygón! :D |
2019-12-21 15:26.45 |
Mármint moziban nem :) |
2019-12-21 15:20.42 |
Ennyire olcsó volt a megoldás? :-/ Akkor már meg se nézem. |
2019-12-21 14:06.07 |
Senki nem ír róla...Kiderül végre, ki a f@szom volt az a Snoke? |
2019-12-19 20:44.41 |
Szerintem ugyanazt írjuk :) Annyi különbséggel, hogy a Baljós árnyak CGI-hányadékvilága '99-ben még tényleg egy WOW! volt, mára viszont sok tekintetben elavult. Amikor a gunganek csatáznak a Windows XP háttérkép előtt, az különösen.
Akkoriban sem ájultam el tőle, pedig tini voltam, elvileg kapható az ilyenekre. Már akkor meg tudtam fogalmazni, hogy ez egy sci-fibe öltöztetett politikai krimi...valakinek biztos bejön. Nézze az. Sztorit pedig már akkor sem tudott írni Lucas - helyesebben forgatókönyvet nem, mert a sztori alapjai mindig az övék voltak. Készültek baromi jó filmek "Story by George Lucas"-írói kredittel (Indy-filmek, kis kedvencem a Willow), csak ezeknél szerencsére a forgatókönyvhöz már alig volt köze. Az új trilógia storytellingje már csak fantáziátlan. De még várok a rugdosásával, amíg meg nem néztem egy normális webripben a Skywalker korát. |
2019-12-18 21:09.17 |
És pont ezzel alapozta meg a 2000-es évek még sokáig tartó hagyományát, ami szerint elég egy vagon CGI-hányást rakni a vászonra, attól majd elájul a néző. Ez kezdődött a Baljós árnyakkal, megfertőzte a Mátrixot (annyira még nem untam akciójelenetet, mint a 2-3-ban), jött a Van Helsing, a Pókember 3., Emmerich szarságai... De ennek is le kellett zajlania, túl kellett tolni, hogy megtudjuk, mennyire nem működik az öncélúság.
A napokban gondolkodtam, hogy ha így a vége felé jellemeznem kéne a 2010-es évek stílusát-hangulatát, akkor a 80-as, vagy a 90-es évekével ellentétben nem sokat tudnék mondani, de azt biztosan, hogy a CGI-okádék végre (többnyire) a történetmesélést szolgálja - George Lucas eredeti álmai szerint: "Special effects are just...tool, a means of telling a story (....) A special effect without a story is a pretty boring thing.”" [link] |
2019-12-16 14:46.52 |
SPOILER
Nem néztem rá ilyen szemmel, őszintén szólva fogalmam sincs, szakmailag mennyire forgatókönyvírói hiba. Ha arra gondolsz, hogy a "seggéből rántotta elő" a megoldást, akkor nem lehet, hogy maximum lustaság? Én úgy érzem, két MacGuffint már nem bírna el a történet, és az egyik ugye a lánytestvér a vele kapcsolatos lehetséges prostitúciós mozzanatokkal, amik egy tágabb társadalmi keretet adnak a nyomozásnak, majd kiderül, hogy Péter egészen addig rossz nyomon járt, a rothadás mélyen bent a kisváros lelkületében zajlik. Szerintem ez egy klasszikus "rossz nyom" krimi-fordulat, de tévedhetek is. Ha online elérhető lesz, megnézem újra, most már ezzel a szemmel. |
2019-12-15 00:03.24 |
Ha abból indulok ki, hogy neked nem "jobban tetszett" a GoT utolsó évada, mint az addigiak, de az elvárásaidat az írók tehetségéhez igazítva képes voltál kedvelni a végeredményt (ahogy én is), akkor ez most biztató jel, hogy aggódás nélkül végignézhetem a 2. évadot?
Ian McShane Szerda Úr-karaktere ugyanolyan erős maradt? Sikerült pótolni Gillian Anderson imádnivaló Média-teljesítményét? Világ Úr aktivizálódik? |
2019-12-14 23:38.05 |
Sajnos a valóság gyakran drámaibb. Szerencsére, vagy sajnos (?) egyelőre nincs egy Fleckünk, aki az események élére állhatna. (Tulajdonképpen még ebben filmben sem állt oda.) Nem is tudom, mi lenne belőle, bár absztrahálva mutatott már belőle egy szeletet Nolan, csak a Sötét Lovag inkább a személyes konfliktusokra építkezett.
Jó írás, tényleg szembe kell néznünk egy általunk kitermelt valós társadalmi problémával. Amikor először megnéztem a filmet, még nem fenyegetett az a veszély idehaza, hogy bizonyos társadalmi rétegeket ki fognak zárni a közgyógyellátásból. A jogszabály elfogadása után most egy kicsivel jobban félek a szociális konszenzust önkéntesen felmondó személyiségektől. |
2019-12-14 16:25.20 |
Ja, OK. Sutherlandből még néztem volna sokkal többet egyébként. Tommy Lee Jones nem a kedvencem... |
2019-12-14 16:23.45 |
:D :D :D Reménykedjünk, talán egyszer a retró jegyében megint felbukkannak az autósmozik. |
2019-12-14 02:08.51 |
A Marsi volt utoljára az a film, amiben Ridley Scott merte elengedni magát, nem ragaszkodott a begyöpösödött drámaiaskodó énjéhez, nekem ezért működött - a végéig, a nonszensz baromságaival együtt.
Azzal viszont nem értek egyet, hogy bárki eljátszhatta volna Brad Pitt szerepét, mert kifejezetten jól teljesít a premier plánokban. Kitűnő színész, tudom, hogy mit érez, rá van írva az arcára. Csak azok a belső monológok feleslegesek. Olyanok, mintha beolvastatták volna vele a felkészüléséhez szükséges háttérinformációkat. Ahogy utólag tették a Blade Runnerrel. Ha Malick narráltat, akkor mutat valami vizuális pluszt. Nem ugyanazt mutatja a színész mimikáján, ami elhangzik, hanem egyéb filmes eszközökkel alátámasztja, vagy ellenpontozza, azaz kontextusba helyezi. (Vagy nem: az Új Világ számomra ezért volt kibírhatatlan.) |
2019-12-14 00:02.07 |
Ezek pont azok az eszközök, amikkel az olcsó, régebben lenézett exploitation-filmek is dolgoztak. Ezeket emelte át QT szerzői filmes közegbe. Nem először természetesen, de a kitűnő promóció miatt vele vált világszerte népszerűvé a B-ZS film piedesztrálra emelése. A Volt egyszer egy Hollywoodban stílust és ritmust váltott. Őszintén szólva én már nem éreztem annyira erősnek az Aljas nyolcas dialógusait. Talán maga QT sem, ezért gondolta úgy, hogy inkább képekben fog mesélni. A képek viszont továbbra is felismerhetően a B-filmekből táplálkoznak:
- hosszan kitartott beállítás egy menő járgányt vezető figuráról (a blaxploitation filmek imádták a verdákat és a szerkókat) - a jónő-jópasi indokolatlanul hosszú lekövetése a testtájékra koncentrálva (Margot Robbie lábai, Brad Pitt felsőteste - leginkább Russ Meyer ihletése) - a mellékszereplő hétköznapi életének a cselekmény szempontjából jelentéktelen mozzanatai (Ed Woodtól Tommy Wiseau-ig rengetegen) - a bűnbanda motivációs késztetéseinek elhúzása, vagy az, hogy indoklást sem kapunk (Wes Craven első explo-flickjeire volt jellemző)... Roger Corman, a B-filmek mai napig élő-viruló pápája egy csomó ilyen töltelékjelenetet íratott az exploitation-filmjeibe, mert tudta, hogy az autósmozikban ezek közben fognak dugni a párok. A film végi akciójelenetre úgyis vissza fognak térni a mozivászonhoz, hogy kiéljék az erőszak iránti igényüket is. Tarantino viszont szerintem jellemrajzra használta fel a belassulásokat. Én nem bánom, ha megmarad ennél a stílnél. |
2019-12-09 14:28.40 |
Egyetértek. Ez a film áll a legközelebb ahhoz a mindent átható gótikus hangulathoz, amit Bram Stoker megalkotott. És még csak nem is egy Drakula-filmről beszélünk.
(Amúgy csodálom, hogy eddig nem volt itt egyetlen hozzászólás sem, én is elszégyelltem magam.) |
2019-12-07 23:07.11 |
Próbál mélyebbnek látszani, de a klasszikus hero's journey újramesélése lett belőle, Terrence Malick-szerű közhelyes belső narrációkkal. Jó hír, hogy Brad Pitt egy ideje vállal elmélyültebb játékot igénylő szerepeket is - jól is megy neki, de...lesz majd még jobb is. |
2019-12-06 21:21.45 |
Szerinted mik voltak a forgatókönyv gyengéi? |
2019-12-04 17:29.16 |
Megint a befogadói oldal hozzáállásáról van szó. Ebben nem fogunk egyetérteni, de szerintem itt a Tett maga az összejövetel, mint egy színtársulat utolsó előadása abban az összetételben. Scorsese azoknak szánta, akiknek ez jelent valamit, akik ezt akarják nézni, bármennyire lassú, eseménytelen - de a középszerűségtől nagyon is messze van. Nyilván nem tökéletes, ahogy Szakácsi sem volt az a La Mancha lovagja utolsó előadásain, de akkor is szőröstül-bőröstül szerzői. Egy esszencia a pörgős Scorsese és a Silence/Kundun Scorseseje koprodukciójából. Egyfajta utolsó mozifilm melankóliáját éreztem ki belőle, mint Bergman Fanny és Alexanderjéből (megjegyzem azt is vádolták a maga idejében középszerűséggel). |
2019-12-03 22:23.54 |
A Marvel vs Scorsese vitát direkt nem akartam felhozni, mert parttalan vitákat gerjeszt, és egyik álláspontot sem érzem teljesen elfogadhatónak.
Nyilván mindkét stílus? műfaj? más befogadót feltételez. Én pl. sokkal mozisabb, mélyebb, átélhetőbb élménnyel telítődtem az Irishmantől, mint egy Marvel-képregényfilmtől. Az érem másik oldala, hogy én sem éreztem magam annyira letaglózva (vagy máshogy), mint a Joker után, vagy mint régebben Scorsese saját Jokere után, ami a Taxisofőr volt. Nyilván azt már nem tudja megismételni, minek is, ha megismételték helyette újabb dimenziókkal gazdagítva. |