Mint ismeretes,Matthieu Kassovitz igencsak köpköd a nagy amcsi studíóra,hogy művét 160-ról 90-re vágták,már percügyileg értve a dolgot.Maga Vin Diesel azt nyilatkozta,az alakítása ott maradt a padlón.
Szóval,lassan mindenki tudja,valami nagyon tréül sült el a Babylon-nal kapcsolatban.
Ez a film egyszerűen borzalmas:értem ezt arra a verzióra,ami itthon a mozikban bukott ugyanúgy,ahogy a világ bármelyik országában.Ha a rendezői változat kijön,lefigyeljük azt is,de ez a 90 perc döbbenetes élmény volt,mit mondjak.
Pedig pár percig még élveztem is a filmet,és az az igazság,hogy szidja akárki ezt a -Storm szavát lopom most el:))-cafadékot,valahogy érezni pár pillanatig azt is,hogy Kassovitz ezt a dolgot nem így képzelte el,sőt vélhetőleg mélységet is adott volna munkájához-lásd vonatos párbeszéd istenről,és hogy ő mit cseszett el.Ami furcsa,egy pillanatig az én szavaimat mondogatták,azért lettem valaha egy jó kis csaj családjában nem kívánatos személy,mert olyasmit mondtam egy ebédnél,mikor ilyen magvas témákról beszélgettünk két szelet töltött hús felett,ha Isten saját képére teremtett minket...hát,tökéletesnek a górét nem mondanám.Lett ám felháborodás és ugrott a repeta,nomeg kiderült,az én hitem nagyon torz...a szülők mélyen vallásosak lévén,innentől nem csipáztak annyira.Pedig a lányukról nem az apácarend ruháját kellett behatolás előtt eltávolítanom:))
Noszóval,az elején még van miért nézegetni,persze Diesel betonkemény szövegeket állít a golyóiról és több fegyveres szeme láttára végzi ki egyik rég nem látott és sose szeretett ismerősét,mit neki hogy egy uj is megremeghet a ravaszon.Innentől tovább akinek eszébe jut az Ember gyermeke ,az néha gondolkodik is filmnézés közben,sőt Van Damme-nak is volt egy olyan "B" kategóriás csacskasága,ami történetben ide passzol.A-ból B-be el kell juttatni 2 embert,egy helyesebb kiscsaj a lényeg,a másik egy karatéjozó őrangyal a még mindig szép Michelle Yeoh személyében.
És innentől lesz először közepes,utána borzalmas a film.
Vin Diesel-t a magam részéről kedvelem.Előszőr is nem egytüdejű balettpatkánynak néz ki,hanem szép nagydarab srác férfias kisugárzással és olyan dörmögő hanggal,ami egy támadó grizzlyt is megtorpanásra késztet:aki ezt a faszit nem eredeti hanggal nézi,költözön össze Pokrivcsák Mónikával egy hónapra Meri vagy nem meri játékot játszani meg Kiszel Tünci naptárakról véleményt alkotni sulyosbítva Donatellácska zsengéivel.Ezen a filmen viszont még ő sem tudott segíteni,sőt ezen igazából az segített volna,ha le sem forgatják-legalábbis ilyen formában.
Holott jó kis cyberpunk dolog is kinézhetett volna belőlle,hisz végül is egy olyan regényre támaszkodik.A film több szálat szeretne kezébe fogni-Messiás dolog,Szűz Mária,emberiség jövője,szép új világ,egy férfi megtisztulása-ám aztán a végén mindegyiket egyszerűen földre ejti,és el is feledkezik róla.Mikor pedig megérkeznek a kezdőponttól igen harsányan elütő New Yorkba-amúgy a szürke kelet a maga mocskával és a fényben uszó nagyváros különbözősége egész jópofa dolog,főleg hogy hamar rájövünk,a lakók közt gyakorlatilag semmi különbség-nos,innentől a történet egész egyszerűen összesik.Megszünik.A film gyakorlatilag érdektelenné válik,és belemegy egy olyan végkifejletbe,hogy majdnem lerúgtam az LCD-t.
Akkor legalább az akciók...de nem,azok is vágás,dinamika tekintetében az elején még közepesnek elmennek,de a hójárós üldözésnél visszaesnek "ZS" kategóriába.Van itt Yamakasi ugrálás,akik talajon való mozgása francia művészfilmekbe valók ,ketrecharcos,amatőren vágott harcjelenet az ázsiai szupersztárasszonytól meg Depardieu,és Charlotte Rampling akik tök feleslegesen írtak amúgy alá.Depardieu figurájához mindenesetre a film egyetlen poénja is hozzátartozik,ami valahogy nagyon hiányzott az egész mozi allatt,"hozzám egy atombomba kéne!"...s lőn.
Egyszerűen nem áll össze a film egésszé,és a motivációk sem világossak,ki miért cselekszik.A szerelmi pillanat meg hamar le lett zárva Vin szörös mellkasával meg a kislány epekedő tekintetével.
Rettenet,na,ilyen gyenge mozit se láttam mostanság.
|