Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kisasszonyok - RTL, 12:45 |
Pókerarc - Filmbox Premium, 12:45 |
Zack Snyder: Az Igazság Ligája - Mozi+, 13:40 |
Családfa karácsonyra - Izaura TV, 13:45 |
Csillagpor - AMC, 13:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Tordai Teri (83) |
Denzel Washington (70) |
Sienna Miller (43) |
Noomi Rapace (45) |
Elaine Hendrix (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Az aszfalt királyai - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Olivia Hussey - Vélemények |
Denzel Washington - Vélemények |
Donald Trump - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A sértés |
Lilly Krug |
248. Mangilla (2010-10-23 21:24.45) - (válasz Valentino 246. hozzászólására) |
Mondjuk pont ma láttam belőle néhány jelenetet, és egész kíváncsi lettem rá... (mármint a Gene Wilder-es Willy Wonkára. |
247. Valentino (2010-10-22 20:04.09) - (válasz Valentino 246. hozzászólására) |
*nem hiába választanám én IS!!! |
246. Valentino (2010-10-22 20:03.33) - (válasz Mangilla 245. hozzászólására) |
Touché, csak érleltem magamban a megfelelő kérdést a "60-asok előtti" témát illetően. Vagy csak a kíváncsiságra vártam.
Homályos emlékeim vannak a Wilder-es Wonka-ról, de biztosan láttam. Burton verziója igazi vérfrissült szellemben készült, így bizony nem hiába választanám én sem, ha kedvem támad a témához. De persze ne feledkezzünk arról sem, hogy néha a dolog visszafele is igaz: például ha a 12 Angry Men-re, vagy pont a Psycho-ra kell gondolnom, vagy akár a Rear Window-ra, ami csak piszokfolt az eredetijéhez képest - véleményem szerint. |
245. Mangilla (2010-10-22 08:58.05) - (válasz Valentino 244. hozzászólására) |
Már bocs, de nem én reagáltam későn ;P
A feldolgozásokról: mostanában minden letöltőoldalon feltűnt a Gene Wilder-es, fekete-fehér Willy Wonka, de félek megnézni, mert Tim Bruton színorgiája után biztos fanyalogni fogok... bármennyire is jó a sztori és bírom Wildert... Vagy említhetném A menyasszony feketében volt c. alkotást, amely a Kill Bill-től függetlenül olyannyira karakteresen '60-as évekbeli feelinggel rendelkezik, hgy már szinte fáj:P |
244. Valentino (2010-10-22 08:49.41) - (válasz Mangilla 243. hozzászólására) |
Mondhatni hajszál híján 1 hónap a két hsz-ed között. :D
Na igen: totálisan értem mire gondolsz. A film fejlődéstörténetének erről az oldaláról nézve az egészet a korábbi megoldások bizonyos esetben visszahúzásokat is jelentenek - pont ahogy írtad a tempó is. Ezzel én is így vagyok, nagyjábol én is ezt értem az alatt, hogy leszámítva a szakma által nagynak kiáltott darabokat, bizonyos korok filmjeit nehezebben emésztem. Például ha egészen a szélsőségekig kell mennem, akkor például tagadhatatlan, hogy a némafilmeket bármennyire is szeretem és tisztelem - mármint egyes emlékezetes darabokat - huzamosabb ideig nem tudok leragadni mellettük, egy idő után éhezem a hanghatásokra, és a színekre, a párbeszédekre ésatöbbi. És biza a feldolgozások is néha önmagukért beszélnek. Például most a King Kong ugrott be. :P Két mérföldkő az út egyik és másik végén. :D |
243. Mangilla (2010-10-22 08:24.26) - (válasz Valentino 242. hozzászólására) |
Jó így, egy hónapos közökkel beszélgetni:P
A kérdésre több válasz lehetséges, mindegyik egyformán igaz: 1. Gyermekként már láttam őket, illetve annyi ilyen korban készült/játszódó filmet, hogy megcsömörlöttem tőlük:) 2. Ezek az 50 évvel ezelőtti alkotások sok tekintetben egyszerűen unalmasak már számomra - pontosabban fogalmazva, a tempójuk nagyon lassúnak tűnik mai szemmel nézve. Tehát nem magukkal a lassan hömpölygő filmekkel van bajom (ha így volna, egy Jarmuscht sem bírtam volna ki:P), hanem azzal, hogy összességében lassan történnek az események, és ez kicsit zavaró nekem. Persze, valószínű, hogy amennyiben visszakapnám azt az életstílust, ami ifjúkoromban ('80-as évek) volt jellemző (eseménynek számított pl. egy Alain Delon-film a tévében, amit az egész család együtt nézett, gyemektől a nagyszülőkig), akkor jobban kedvet kapnék hozzájuk... 3. Számtalan kalsszikusnak született azóta feldolgozása, amelyek néhány esetben jobban is sikerültek az "ősnél". |
242. Valentino (2010-10-21 20:24.24) - (válasz Mangilla 241. hozzászólására) |
Ez érdekes, esetleg van oka annak, hogy nem nézel (vagy nem akarsz nézni) 60-asok előtti filmeket? (a kivételken kívül).
Bár megvallom pl "régi régi" erák filmjei közül én is aképpen válogatok, hogy a szakma mit tart a legelőbbre valónak és úgy mazsolázok, így nem mondhatom, hogy minden kor minden darabjának szívesen nekiállok. :D |
241. Mangilla (2010-09-22 09:16.16) |
Kösz a listát, majd átnézem, kommentelem.
Az biztos, hogy a "régi" (1960-as évek előtti) filmekhez nem nagyon tudok/akarok hozzászólni (kivételek nyilván akadhatnak), és vannak évek, ahol (hála Istennek) nagyon erős mezőny volt a "kiemelkedően jó film"-kategórában:) |
240. Valentino (2010-09-22 05:15.32) |
Na, hogy az érdeklődők elmondhassák mennyire költőien önismétlő vagyok, ismét előrántottam azt a listát, ami nagyjából a filmtörténet legnagyobb hatású darabjait sorolná fel, immáron jócskán bővített változatban. Természetesen a lista a teljesség hiányától szenved és talán még fog is az örökkévalóságig, így teljes mértékben hidegen hagynak a „hiánypótlás” utasító szavai, annál jobban érdekelnek a javaslatok és indokok. Én a listát úgy válogattam be, hogy igyekeztem olyan filmeket beleépíteni, amiknek indokoltan van szerepük itt, attól függetlenül, hogy ki-ki személye szerint mire tartja azt. Szó van itt például narrációs megújításokról, mint amilyen például a sokat emlegetett Aranypolgár. Műfaji megújulások, mint például Leone western korszaka, ami egyben aranykor is volt, vagy Kubrick sci-fi villongása, ami elvitte a tudományos fantasztikumot a komolyanvehetőség skálájáig. Műfajteremtő filmek, mint az Alien, a Szárnyas fejvadász. Szembetűnő technikai újítások, mint az ABYSS, vagy az Avatar. Elsöpörhetetlen kultusz filmek, mint a Star Wars, vagy a Gyűrűk Ura. Művészi egyediségek, mint Lynch szürreális világa. Modern mítoszokat teremtő egyéniségek alkotásai, mint a Matrix, vagy ismételten a Star Wars. A színész szakmát alapjába reformáló darabok, mint a Rakparton, vagy a Dühöngő bika. A rendezést kimagaslóan túlteljesítő perfekcionista művek, mint a Keresztapa. Mélyenszántó filozófiai vagy erkölcsi mondanivalót kommunikáló intelligens filmek, mint a Mechanikus Narancs, vagy a Harcosok Klubja. (Ijedségre semmi ok, nem csak amerikai filmekkel duzzasztom a helyet.) És ejjjj, de meddig sorolhatnám! A lista inkább ajánlja önmagát. Lehet mazsolázni, beszélgetni róla, már akit érdekel az ilyesmi.
1902 Utazás a Holdba 1903 A nagy vonatrablás 1903 A zenebolond 1912 Az operatőr bosszúja 1915 Egy nemzet születése 1916 Türelmetlenség 1920 Dr. Caligari 1921 A kölyök 1922 Dr. Mabuse 1922 Nosferatu 1922 Nanuk, az eszkimó 1923 Visszatérés az értelemhez 1924 Felvonásköz 1925 Patyomkin páncélos 1925 Gyilkos arany 1925 Aranyláz 1927 A dzsesszénekes 1927 Metropolis 1927 Berlin, egy nagyváros szimfóniája 1928 Az andalúziai kutya 1928 Szent Johanna 1930 Nyugaton a helyzet változatlan 1930 Kék angyal 1931 Frankenstein 1931 M 1931 Nagyvárosi fények 1933 King Kong 1933 Kacsaleves 1934 Ez történt egy éjszaka 1936 Modern idõk 1937 Hófehérke és a hét törpe 1937 A nagy ábránd 1938 Ködös utak 1939 Óz, a csodák csodája 1939 Elfújta a szél 1939 A játékszabály 1940 Fantázia 1940 A Manderley-ház asszonya 1940 A diktátor 1941 Aranypolgár 1941 A máltai sólyom 1942 Casablanca 1942 Lenni, vagy nem lenni? 1942 Yankee Doodle Dandy 1944 Gyilkos vagyok 1946 Az élet csodaszép 1946 Életünk legszebb évei 1946 Szép remények 1948 A Sierra Madre kincse 1948 Biciklitolvajok 1949 A harmadik ember 1950 Alkony sugárút 1950 A vihar kapujában 1950 Mindent Éváról 1951 Egy amerikai Párizsban 1951 Afrika királynõje 1952 Ének az esõben 1954 A rakparton 1954 A hét szamuráj 1954 Hátsó ablak 1954 Országúton 1956 A hetedik pecsét 1957 Tizenkét dühös ember 1957 Híd a Kwai folyón 1957 A nap vége 1957 A dicsõség ösvényei 1958 A gonosz érintése 1958 Szédülés 1959 Van, aki forrón szereti 1959 Észak-Északnyugat 1959 Ben-Hur 1960 Kifulladásig 1960 Psycho 1960 Az édes élet 1960 Legénylakás 1960 Spartacus 1961 West Side Story 1961 Arábiai Lawrence 1962 Ne bántsátok a feketerigót! 1962 Napfogyatokozás 1963 Madarak 1963 A nagy szökés 1963 8½ 1964 My Fair Lady 1964 Dr. Strangelove 1965 A muzsika hangja 1966 A Jó, a Rossz és a Csúf 1966 Bonnie és Clyde 1966 Nagyítás 1968 2001: Ûrodüsszeia 1968 Volt egyszer egy Vadnyugat 1969 Éjféli cowboy 1969 Butch Cassidy és a Sundance kölyök 1969 Vad banda 1970 MASH 1970 Kis Nagy Ember 1971 Mechanikus narancs 1971 Francia kapcsolat 1971 Az utolsó mozielőadás 1972 A Keresztapa 1972 Solaris 1972 Kabaré 1973 American Graffiti 1973 Ördögûzõ 1974 Kínai negyed 1974 A Keresztapa II. 1975 Salò, avagy Szodoma 120 napja 1975 Száll a kakukk fészkére 1975 Barry Lyndon 1975 A cápa 1975 Gyaloggalopp 1976 A taxisofõr 1976 Rocky 1976 Hálózat 1977 Csillagok háborúja IV. – Egy új remény 1977 Harmadik típusú találkozások 1977 Annie Hall 1978 Halloween – A rémület éjszakája 1978 A szarvasvadász 1978 Holtak hajnala 1978 Apokalipszis most 1979 Alien: A nyolcadik utas: A Halál 1979 Sztalker 1980 Dühöngõ bika 1980 Ragyogás 1980 Az Elefántember 1981 Indiana Jones és az elveszett Frigyláda fosztogatói 1982 E.T. - A földönkívüli 1982 Szárnyas fejvadász 1985 Brazil 1986 A szakasz 1986 Aliens - A bolygó neve: halál 1988 Akira 1988 Drágán add az életed 1988 Cigányok ideje 1988 Egy asszony meg a lánya 1988 Esőember 1989 ABYSS - A mélység titka 1989 Cinema Paradiso 1990 Farkasokkal táncoló 1990 Ollókezű Edward 1990 Nagymenõk 1990 Twin Peaks 1991 A bárányok hallgatnak 1991 Terminátor 2 - Az ítélet napja 1993 Kutyaszorítóban 1993 Karácsonyi lidércnyomás 1993 Schindler listája 1994 A remény rabjai 1994 Forrest Gump 1994 Ponyvaregény 1994 Leon, a profi 1995 A rettenthetetlen 1995 Páncélba zárt szellem 1995 Hetedik 1995 Toy Story – Játékháború 1997 Titanic 1997 Good Will Hunting 1998 Ryan közlegény megmentése 1998 Amerikai história X 1999 Hatodik érzék 1999 A Mátrix 1999 Harcosok klubja 1999 Halálsoron 2000 Memento 2000 Táncos a sötétben 2000 Rekviem egy álomért 2000 Gladiátor 2001 A Gyûrûk Ura 2001 MULHOLLAND DR. 2001 Donnie Darko 2001 Amélie csodálatos élete 2002 Az Órák 2002 Isten városa 2003 21 gramm 2003 Dogville – A menedék 2003 A zongorista 2004 A vándorló palota 2004 A bukás - Hitler utolsó napjai 2004 Egy makulátlan elme örök ragyogása 2005 Sin City - A bûn városa 2006 A Forrás 2006 Bábel 2006 A Faun labirintusa 2006 Az ember gyermeke 2006 Tégla 2007 Vágy és vezeklés 2008 A sötét lovag 2009 Hold 2009 AVATAR 2010 Eredet |
239. Valentino (2010-09-21 19:45.59) - (válasz Csernakakos 237. hozzászólására) |
A vikinges projektje szezonunk nagy buktája lesz asszem. Pontosabban a nagy beharangozó ellenére nem lesz semmi. Di Caprio és az összes többi potenciális partner határozottan utasítja vissza Gibson-t. El van ásva mindenestől... Mi a frász ütött ebbe az emberbe? |
238. Mangilla (2010-09-21 19:02.18) - (válasz Csernakakos 237. hozzászólására) |
OK, köszi.
Most megyek, de remélem, sikerült újraindítani a topikot:D |
237. Csernakakos (2010-09-21 18:58.10) - (válasz Mangilla 235. hozzászólására) |
Ez is igaz...
Mondjuk nálam ez azért nem játszik, mert egy-kettő nagyon ritka kivételtől eltekintve direkt nem olvasok utána egy filmnek, amíg nem látom. Nem nézek werkfilmet, trailert, nem olvasok cikkeket, mindent csak utána. De ez a Gibson-ügy kifejezetten olyan volt, hogy akkor is elérte az embert a hír, ha számára nem a bulvárlapok a mindennapi kötelező olvasmány. A Polanski-dolog is nehéz kérdés, nekem az a véleményem erről, hogy nemhogy mi, de még az ügyben közvetlenül érintettek sem fognak tudni egy ennyire régi eseményt feltérképezni, és amíg valami nem biztos, addig az engem nem érdekel, így ha meglátom a nevét a Szellemíró stáblistáján, nem fogom telehányni a mozit. Viszont - ha már Polanski és a filmek utóélete - nekem sokat hozzátett a Rosemary Gyermekéhez a film után történt számos ismeretes esemény, melyek valamilyen úton-módon mind kapcsolódnak a filmhez. Ez az elborzasztó egybeesés(?), és az erről való informálódás nekem nagyon sokat jelentett, míg néztem a filmet. |
236. Mangilla (2010-09-21 18:56.46) |
Ja, mondjuk most már vágom, hogy mire gondoltál a Passióval kapcsolatban...
Igen, ez esetben Gibson egy ******* (mindenki gondoljon ide tetszeés szerinti negatív jelzőket); nekem a Passió tetszett, de Gibson szerintem sem volt őszinte. A helyzet valószínűleg úgy áll, hogy egy erőszakos gazfickó, aki valamiért a fejébe vette, hogy csinál egy filmet a Passióról - és a végeredmény hiába mutatja, hogy érti a szakmáját, erkölcsileg sajnos eléggé elásta magát... Csinált volna inkább "semleges" témájú filmeket, mint az Apocalypto... :D |
235. Mangilla (2010-09-21 18:52.23) - (válasz Csernakakos 234. hozzászólására) |
Ez emberileg teljesen rendben van, de mi a helyzet olyankor, amikor nem tudsz semmit a rendezőről/film elkészülésének körülményeiről?
Addig tetszene, amit kiderülnek a disznóságok, már nem? Szerintem meg ez lenne képmutató... mint ahogyan Polanskival volt legutóbb... |
234. Csernakakos (2010-09-21 18:49.18) - (válasz Mangilla 233. hozzászólására) |
Nekem az utolsó előtti sorodról csak annyi jutott eszembe - és ne haragudj, hogy kissé eltérek a felvetett témától -, hogy a készítők személye mennyire gyakorolnak hatást a filmek értékére.
Mert az jó, hogy Mel Gibson feje köré glóriát rajzoltak a film miatt, de hogy szétverte a nem is tudom, hányadik neje fejét, na az nem jó, és utóbbi fényében nekem már csak egyetlen szó jut eszembe a rendezői ténykedéséről: képmutatás, színjáték. Ez azért valamilyen mértékben A Passió értékét is degradálja - én legalábbis így érzem. Egy valaki, aki ekkora filmtettet követ el, az maradjon is hű a róla kialakított képéhez, mert amit művelt Gibson, azzal megszentségtelenítette A Passiót is. |
233. Mangilla (2010-09-21 18:32.11) |
Na, jó, felvetek egy témát:
Mennyire lehet művészi (szakmai) szempontból értékes egy film, ha a témájánál fogva (vagy éppen ábrázolásmódja miatt) egyesek már a létjogosultságát is megkérdőjelezik? Mondok példákat: Michael Haneke: A hetedik kontinens - spoiler nélkül nehéz beszélni róla, de a lényeg az, hogy bár lenyűgöző a rendező letisztult, precíz filmes eszköztára, a filmet egyszerűen gyötrelmes nézni, hol a vontatottsága, hol pedig a bemutatott erőszak miatt... Hirokazu Koreeda: Anyátlanok - az előzőhez hasonlóan ugyan ez a film is megtörtént eset alapján készült; kérdés, hogy megérte-e egy álló éven keresztül gyötörni a gyerekszínészeket, ha az elkészült mű minden erénye ellenére olyan szívszorító, hogy gyakorló anyáknak orvosilag ellenjavallt? Mel Gibson: A Passió - no comment... Kíváncsi vagyok más véleményére is, és persze újabb filmeket is fel lehet dobni... |
232. Valentino (2010-09-21 16:55.03) - (válasz Golyalab 231. hozzászólására) |
Bizonyos értelemben biztos, hogy működne, mint ahogy működött ezelőtt is. Párszáz hozzászólás alatt voltak itt már jó ajánlások, eszmecserék. Lynch, Kubrick, német expresszionisták, francia újhullám, szürrealizmus, Bunuel, Leone. Oldalak, amin el lehetett indulni, felfedeznivaló a kíváncsiskodó számára. Felsorololások legnagyobb hatású filmekről, rendezőkről.
Természetesen ha összegyűl a társaság, nehéz egy topic-on lekötni tartósan egy témát, de még ha csak araszolunk is Dreyer-től hirtelen Spielberg-ig, annak is lehet hasznos vonatkozása. Lelkes emberek azzal is sokat tehetnének, ha csak beírnák két-három bekezdésben, hogy ki a kedvenc rendezőjük, mik a stílusjegyeik, hogyan értelmezik a minkásságukat, miért ajánlanák észrevételeiket etcetera. Csak az off-ot és a személyeskedést kellene kellően elkerülni, és érdekes érdemes beszélgetések mehetnének végbe. |
231. Golyalab (2010-09-21 16:34.59) - (válasz Valentino 230. hozzászólására) |
Kár hogy kihalt a topik,ennek több oklai is lehet.
Egyrészt elég tág a tréma.Talán valaki felvet egy témát,egy hires rendezőt,és azt kitárgyalni?De hiába terelődik a téma mondjuk a régi nagy klasszikusokra amit még 100-an sem osztályoztak itt,mert nincs ki kibeszélje ezeket. |
230. Valentino (2010-09-21 16:16.41) - (válasz Mangilla 229. hozzászólására) |
Az lenne az igazi, ha be is indúlna, mint azt Csernakakos tervezte anno. Bár nem hibáztatom, ha utólag elment a kedve attól, hogy rendszeresen itt lógjon, vagy tán épp nincs ideje más miatt. Csak azt sajnálom, hogy voltak feldobott labdák, érdekfeszítő dolgok. De úgy tűnik hiába a sok filmkedvelő... a szólánc és a szex topicoc jövője szolidabb. :D |
229. Mangilla (2010-09-21 09:12.55) - (válasz Valentino 228. hozzászólására) |
Biztos fel van már fedezve:) |
228. Valentino (2010-09-20 21:39.58) |
Miért nem él ez a topic? |
227. Valentino (2009-08-27 18:07.10) - (válasz Valentino 226. hozzászólására) |
Na még egy ilyen segget. Ezt nem ide kellett volna. :D LOOOOL :D |
226. Valentino (2009-08-27 18:06.41) |
Én nagyon szeretem ezt a filmet. Látom itt megy a show közben. Mondjuk nem értem, hogy mi célt szolgál az elvek kivesézése, meg a valóságszerűség kétségbe vonása. Szerintem a film, még ha fiktív lenne, akkor is az lenne ami. De nem fiktív. Igaz történet, egy a sok hasonló esetből. Örülnük kellene Chris sikerének, és nem a illúzió rombolását kutatni. |
225. Valentino (2009-08-27 17:12.08) - (válasz MrMojoRisin1 223. hozzászólására) |
Igen, azonban a címek önmagukért szolnak. Lostáról válogatni filmet saját izlés szerint ugyanolyan, mint premiernapokról válogatni, hogy mit nézel meg. A listák azonban képviselnek valamit, pl mint korábban filmes mérföldköveket soroltam, és olyan címeket adtam meg, aki ízlése szerint kifogásolhatja, azonban tények szolnak a filmek mellett, hogy miért az ami.
Amúgy a listán van olyan, melyik nem feltétlen tetszik, de elismerem, hogy helye van ott. És emellett van kedvenc, ami semmi esetre sem annyira illő. Abban igazad van, hogy a teljesség nem elérhető, de a törekvésnek lehetnek eredményei. |
224. Mangilla (2009-08-27 16:57.29) - (válasz MrMojoRisin1 223. hozzászólására) |
Persze, a tökéletesség elérhetetlen, de törekedni rá azért lehet (sőt, kell:P) |
223. MrMojoRisin1 (2009-08-27 11:27.29) - (válasz Valentino 220. hozzászólására) |
Mondjuk én pont emiatt utálom a listákat. SOha nem lehet teljes, és mindig csak az egyén szubjektív véleményét tükrözi. Bár sok esetben útmutatásnak megfelel... |
222. Valentino (2009-08-26 16:46.20) - (válasz Mangilla 221. hozzászólására) |
Ok, megoldható. Csak még egyelőre tapogatózom egy kicsit, a filmek közt, és szívesen várok még javaslatokat. |
221. Mangilla (2009-08-26 16:44.02) - (válasz Valentino 220. hozzászólására) |
Oké, jó ötlet, támogatom:)
Esetleg annyi, hogy az új listába mellélinkelhetnéd az itteni fórumának a linkjét is:P |
220. Valentino (2009-08-26 16:32.40) - (válasz Mangilla 219. hozzászólására) |
Hello Mangilla. Ugyan lehet konkrétan nem határoztam meg, de nagyjából az is volt a célom, hogy aki szivesen foglalkozik a listámmal, az nyugodtan bővítse a listát a saját szempontjából. Ezáltal egy tágabb, tömörebb listát nyerünk. Ez elsősorban azért is jó, mert nekem per pillanat nem jutott eszembe minden, pl a Patyomkin páncélos, vagy a Cinema Paradiso nem jutott eszembe holott másképp elsőként ragadnám meg és raknám a listába. Szóval több szem többet lát alapon akartam, hogy terjesszük az ismereteket egyetlen listába sorolva.
Ezeket a címeket, amiket más említ, összeírom, és egy adott idő után újraírom a listát kronológiai sorrendben. Ezt nem csak magamért, de érdekes lehet olyan számára aki ismerkedni, vagy mélyen elmerülni akar a filmművészet darabjai közt. :D |
219. Mangilla (2009-08-26 15:59.54) |
No, megnéztem az ominózus listát, s úgy találtam, nagyrészt fedi az általam is favorizált filmalkotásokat – de természetesen tudnék javasolni további címeket, főképp az újabb keletű művek sorából:
Az olyan, „műfajon felüli” alkotásoktól, mint az Ádám almái, vagy az Erőszakik, az eszközeiben a filmes határokat feszegető Forrásig, a Sejtig vagy az Egy makulátlan elme örök ragyogásáig; de ott vannak a témájukban, képi világukban nem annyira formabontó, mégis zseniális filmek, mint a Tiszta románc, a Sólyom végveszélyben, vagy az Isten városa… A blockbusterségük mellett is fontos filmek, mint a Karib-tenger kalózai vagy az Apoclypto… Némely, témájánál fogva nagy visszhangot keltő alkotás, mint a Passió vagy a Rekviem egy álomért… az Oscar-díjas Piaf… A régebbi filmek közül hiányoltam Michael Mann filmjeit: Az utolsó mohikán és a Szemtől szemben egyaránt remekművek, de Clint Eastwood is egyre jobb filmeket rendez: Tökéletes világ, Millió dolláros bébi, Elcserélt életek… A gigantikus tablók közül nem hiányozhat a Távol Afrikától, a Misszió, a Gladiátor, vagy az 1492 sem… Valamilyen szempontból forradalmi volt a Hair, a Jézus Krisztus Szupersztár, a Szelíd motorosok… vagy éppen a Vissza a jövőbe, a Jurassic Park, a Shrek, a Ghost in the shell… További kultfilmek, a teljesség igénye nélkül: Sivár vidék, Zongoralecke, Harcosok klubja, Napok romjai, Truman show, Pi, 21 gramm, Ütközések, Tavasz, nyár, ősz, tél… és magint tavasz, Szellemkutya, stb… Abba is hagyom inkább – szerencsére túl sok van:) (Bár a vacak filmek még mindig erős túlerőt mutatnak:P) |