Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-01-09
Családi terápia
Egy csiga emlékiratai
Gengszterzsaruk: Pantera

2025-01-02
Bekövet a halál
Maria
Miénk lesz a holnap
Nosferatu
Vilma és a férfiak
Woodwalkers

2024-12-26
A nap, amikor apu megmenti a karácsonyt
A szerelem ideje
Better Man: Robbie Williams
Parthenopé - Nápoly szépe
Sonic, a sündisznó 3.
Sütimanók - Szupersipka-küldetés
Váratlan dallamok

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Talpig zűrben
- Film+, 09:20
Álmomban már láttalak
- HBO, 09:35
Zoe babát vár
- Paramount Network, 09:45
A jeges pokol
- Filmbox Premium, 10:00
Varázslatos karácsonyt!
- Izaura TV, 10:10

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Clancy Brown (66)
Robert Duvall (94)
Diane Keaton (79)
Vinnie Jones (60)
Shea Whigham (56)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Lovas Rozi - Vélemények
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról
Nem lehetsz mindig győztes - Vélemények
Szombathy Gyula - Vélemények
Mit hallgatsz most?

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Amikor leszáll az éj aaaaa
Lovas Rozi aaaaa

 

Americanlife hozzászólásai

Ugrás Americanlife adatlapjára

elejére ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... végére

Dallas (sorozat) - Vélemények

2021-09-28 11:14.13
Igen, ez való igaz. Bár nálunk is megfigyelhető a jelenség, de az USA-ban sokkal erőteljesebb. Számomra inkább az a fura, hogy a Született feleségek volt a kiindulópont az új Dallas színészeinek kiválasztásakor.
Azt még jobban elnézi az ember, hogy Mitch Pileggi-t úgy hozták vissza, hogy ő egy másik karaktert játszott az eredeti sorozatban (amikor JR a diliházban volt), mert olyan a régi sorozatban is volt, hogy egyes színésznők már játszottak másik karaktert korábban.
Főleg az is érdekelne, hogy Julie Gonzalo ki által lett felkapva, mert korábban alig játszott valamiben, de teljesen érezhető, hogy az új gárda a latin vonalat nyomta, ellentétben a régivel, amely republikánusként csak a kisebb mellékszerepekre adott színesbőrű alakítókat. Így az egész sorozat jellegét is átszabták, mert a latin vonal erősítése egyértelműen demokrata vonást jelent az USA-ban. A Dallas meg abszolút republikánusként indult.


2021-09-27 18:44.55
Nekem még egy baki jutott eszembe az álommegoldást követően, bár lehet említettük. Ray az álomévad előtt békülni kíván Donnával, és bár nyitottan hagyták ezt a kérdéskört, az álom után Ray már egy óriási nagy házat mutogat a feleségének, holott "Bobby halála" előtt szó sem volt arról, hogy építene vagy venne egy új házat. Nyilván onnan jött az ötlet, hogy az álomévadban egy új ház építésén dolgozott, az elsőt szétrombolta, amikor Donna elvetélt a babával, a második építése folyamatban volt, amikor Tony-t örökbe akarták fogadni...
Itt meg a folytatásban Ray seperc alatt felépített egy nagy házat (úgy tudom így volt), de ha vette, akkor is elég gyorsan lezajlott minden.


2021-09-27 18:40.09
Mintha azt olvastam volna, hogy Cynthia Cidre azt mondta, ne vegyük figyelembe az alapsorozatot (a két folytatást pláne nem), mert az új sorozatban olyan elemek is vannak, amelyek a régi miatt nem szabadna, hogy szerepeljenek (logikai bakik tömkelege), mi is felsoroltunk jó párat.
Mert egyébként, ha figyelembe kellene venni, akkor az nagy baj, ugyanis akkor az a régi sorozat teljes meggyalázását jelentené, és most nem sorolom fel, hogy miért, mert sokszor értekeztünk ezekről a fórumon.


2021-09-21 13:06.02
Azért gyanús nekem, hogy mindenképpen onnan akartak színészeket (nem tudom, hogy a készítő gárda mennyire volt azonos), mert pl. Christopher az eredeti Dallasban visszafogott, szeplős, fehér bőrű gyerek volt, Jesse Metcalfe latinos, temperamentumos, sötét tónusú, kissé agresszív karaktert tolt. Jó, ezt gyorsan megmagyarázták azzal, hogy NE vegyük figyelembe az eredeti sorozatot, ezzel meggyalázva minden egyéb előzményt, amikről már korábban értekeztünk.
Johnny szerepére Josh Henderson nem volt rossz választás, bár kissé parasztossá tette a bajusz, pláne a kisgyerek Johnny-ra sem hasonlított (lásd fenti magyarázkodás).
Brenda Strong-ot meg szerintem annyira akarták, hogy minden előzmény nélkül kreáltak Bobbynak egy új feleséget, azt se tudtuk meg, hogyan és hol ismerkedtek meg. Ha ez nem lett volna még elég, akkor hozták a karakterrel együtt az elmebeteg volt férjet, anyóst és egy eltitkolt lányt is, akikre szerintem senki nem volt kíváncsi.
Nagy hiba azt gondolni, ha X színész népszerű egy sorozatban, akkor majd egy másikban is az lesz, és a színész személye miatt átírják az egész előzményt is.
Arra is kíváncsi lettem volna, hogy a lányokat miképpen castingolták. Jordana Brewster az autós filmből volt ismert, de szerintem közel sem volt annyira szép, hogy főcímszereplő legyen, különösen a penge szája rontott az összképen. De őt is, mint új karaktert hozták be, akiről egyetlenegy említés sem volt a régi sorozatban, és persze ő is hozott magával egy anyát (sosem látott bejárónő vagy szakácsnő), egy testvért és egy szeretőt. Régen rossz, amikor a színész(nő) köré alakítják a karaktert, és hozzák be az újakat vele, akiknek közük nem volt a régi sorozathoz.
Julie Gonzalo valamivel csinosabb volt, bár a plasztika nem hiányzott volna nála. Korábban talán fel sem volt kapva, most pedig hirtelen egy olyan központi karakterré vált, aki nem csak Barnes, hanem Ewing is. De őt még el tudtam fogadni, bár latin-amerikai vér folyik az ereiben, és se Afton, se Cliff nem dél-amerikaiak, őket pedig mutatták az új Dallas-ban, így hiteltelen a lányuk vérvonala.
Aki viszont számomra teljesen érdektelen, de annál ellenszenvesebb volt: Emma Bell, szépnek egyáltalán nem volt nevezhető, a karakter pedig teljesen feleslegesen lett behozva, pláne főcímszereplővé tették az első perctől kezdve, pedig az első évadban nem is játszott.
Az meg egyenesen borzalmas volt, hogy a 2 srác egymás között cserélgette a 2 csajt, őszintén szólva azt sem tudom, hogy végül ki kit vett feleségül, bár Christopher ha nem vérségi alapon, de rokona Pamela Rebeccának.
Annyira sikeres volt a Született feleségek? Nem hiszem, hogy annyira, hogy az ottani színészek köré kellett volna írni az új Dallas-t.


2021-09-18 16:55.00
Érdekes írás, köszönjük! Észre sem vettem, hogy Josh Hendersonnál is fennáll. Igaz, annyira nem követtem az új Dallas-t.
Ami nekem eszembe jutott, ha már így említve van a Született feleségek. Onnan kapásból játszik 3 színész is az új Dallasban: Josh Henderson, Jesse Metcalfe, és Brenda Strong is, ők főcímszereplők. Lehet vannak még színészek, akik a másik sorozatból jöttek, azért nem tudom, mert azt nem néztem.
A kérdésem, hogy van valami összefüggés: miért játszottak többen is fontosabb szerepet az új Dallasban a Született feleségekből? A rendező vagy valamelyik dolgozó kapcsolatban állt a SZF-kel?


2021-08-09 16:08.08
Nekem meg az a fura, hogy annak ellenére, hogy a KL-t előbb tervezték indítani, a Dallas nagy sikere után került bemutatásra, és ha világviszonylatban nem is ért el akkora hype-ot, de a hazájában elég népszerű volt, sőt majdnem olyan hosszú sorozatot kihoztak belőle. Ott nyilván több főszereplő házaspár volt, és azért tudtak építeni a későbbiekben, csak Gary-re és Val-ra alapozva kérdéses, hogy meddig jutottak volna el. Pláne a KL, hiába, hogy spin-off sorozat volt, teljesen el tudott szakadni a Dallastól, és valóban nagyon fura, hogy Lucy csak egyetlen részben szerepelt, sőt valami miatt azt hittem, hogy Ellie szintén felbukkant, de mégsem. Csak annyi, hogy Ellie vette a házat Gary-éknek. Azért írtam, hogy döbbenetes mennyire zsákutcás főcímszereplő lett Lucy a Dallas-ban és mennyire nem "ismerték" őt a KL-ben sem, olyan érzésem volt, mintha a karakter számkivetett lett volna. Holott azért mindkét sorozatban fajsúlyos helyet töltött be a családban, a folytatásban Gary-nek és Val-nek ikrei lettek, a Dallasnál meg simán hagyták, hogy Lucy az árral sodródjon. De már írtam, hogy mi volt az oka, és az alapján érthető, ugyanakkor azt szokták mondani, nincs elfáradt karakter, csak kevésbé kreatív írók, Lucy-nél köztudottan bevallották, hogy kifogytak belőle, igaz, később a többi szereplőnél is megvolt az indok, és nagyjából, ha nem a személyes ok, akkor arra fogták, hogy a karakter kifutotta magát, jó a végén már főleg a költségvetés miatt...


2021-08-09 00:40.15
Ez egy logikus felvetés. Larry Hagman, mint JR, 5 epizódot szerepelt a KL-ben, 1980-82 között, Lucy pedig mindössze egy részben, 1980-ban. Miután Bobby halott maradt a KL-ben, értelemszerű volt, hogy a Dallas-beli feltámadása után nagyon bekavart volna, ha a Dallas-beli karakterek átjárkálnak a másik sorozatba, így Bobby feltámadása után pláne nem láthattunk Dallas-beli karaktert a KL-ben, említés szintjén nem tudom mennyire gyakori jelenség volt, mert ugye a sorozatot nem láttam.
Ugyanakkor az is fura, hogy bár Lucy szülei szerepeltek a KL-ben, Lucy karakterét még a sorozat elején sem nyomatták, sőt teljesen el tudták őt különíteni a szüleitől, annyira, hogy Gary-nek és Val-nek még ikrei születtek (és mintha Lucy nem is lenne a gyerekük).
Lucy visszatérése így akadálymentes volt a Dallas-ban, bár a karakterre a KL-től függetlenül sem mertek építeni, ennek viszont a színésznő volt az oka, mert állandóan ott volt az az opció, hogy megválnak tőle, így se férjet, se gyereket nem mertek neki adni...érdekes, de a 2012-es folytatásban sem. Lucy megmaradt ilyen örök szingli nőnek, bár a 2012-es folytatás sok mindenben rosszabb irányt folytatott, de valahogy Lucy karakterét ott sem merték megbolygatni.
Az volt ugye az alapprobléma, hogy amikor a Dallas indult, akkor Charlene Tilton 19 éves volt, a karakter viszont csak 16, így tudták vonzani a tinikorosztályt is Lucy karakterével. Aztán eltelt 7 év, és Lucy felnőtt, a helyét Charlie, Johnny, és Christopher vették át (a két fiú nyilvánvalóan gyorsabban öregedtek, mint a sorozatbeli koruk). Mellesleg Lucy valahogy mintha egy zsákutca lett volna a családfában is, a szülei nem éltek vele/velük, és bár ő volt az első Ewing unoka, valahogy a fiú örökösök domináltak a családban, lévén a sorozat is erősen hímsovinisztának számított.
Igazság szerint erősen lehetett érezni, hogy a karakterre nem mernek építeni, és nem csak Charlene miatt. Amikor visszatért jóformán Samanthának segített, majd Cally-t istápolta...ezek nem voltak rossz történetek, de főleg csak a családi dolgoknál asszisztált. Érdekes, hogy amikor James a képbe került, még ott sem kavart be Lucy, pedig JR zabigyerekeként piszkálódhatott volna, lévén JR mennyire megszólta Ray-t, amiért balkézről született. És ugye Lucy elég szoros kapcsolatot ápolt Ray-jel.
Az is fura volt, hogy amikor Pamela nem lakott a ranchon, akkor Lucy-vel nem is több közös jelenete, pedig előtte sokat istápolta őt. Fura, mert pl. Pamela és Samantha barátsága akkor is megmaradt, amikor Pamela nem SF-ban lakott. Nagy igazság, hogy senkivel nem akarták, hogy közös jelenete legyen, nekem még az tetszett, amikor Claytonnak beszólt, hogy nem a nagyapja, de az a sztori is csak egy epizódot kapott.


2021-08-08 10:12.09
Ezt a zsebbombázó kifejezést még nem is hallottam, de jó:)
Amúgy tényleg igaz, hogy nagyon vigyáztak rá, főleg Larry Hagman, szerettek apáskodni felette. Pláne Charlene casting útján került be, nem volt semmilyen tapasztalata, érthetően a kora miatt.
Annyit sajnálok, hogy 63 évesen is csak úgy tudnak róla írni, hogy a Dallas színésznője. Rendben, a skatulyát mindenki örökre megkapta, még azok is, akik aztán elég sok filmben feltűntek, levakarni nem tudták a Dallas jelzőt.
Mellesleg Charlene-nek így is úgy is megvolt a kissé zűrös élete, nagy csoda, hogy visszahívták a sorozatba, de csak azért, mert hiányoztak a női karakterek. Kár, hogy akkor már nem tudtak többet kihozni belőle, a zsebbombázóból:)


2021-07-15 23:27.21
Az utazgatásokat nem bántam, ne legyen csak egy belterjes amerikai sorozat, ha már ennyi évadot megélt, és főleg gazdagok lévén megtehették a világban való rohangálást, sőt szerintem relatíve kevesebbet utaztak, némelyik átlagember többet megy ide-oda, mint ők.
A hong-kongi részek nagyon megviselték a költségvetést, de muszáj volt meglépni, főleg a két színésznő miatt, amolyan jutalomútnak szánták nekik, ennyi év után.
A Dallas valóban találó név volt, és tuti, hogy a 90 után született fiatalok már nem a Kennedy gyilkosság helyszíneként emlékeznek rá.
Nekem az is tetszett, hogy amikor az álomévadban Samantha bolyongott, akkor bemutatták kicsit a város húzósabb környékeit is, kár, hogy ezt nem gyakrabban tették, de érthető, mert a Ewingok olyan területre nem alacsonyították le magukat.
Én azon döbbentem le, hogy amikor JR az elmegyógyintézetbe beutaltatta magát, hogy bírta ott ki? Pláne Jessica is ott tartózkodott, korábban mintha azt emlegették volna, és szerintem telt volna rá, hogy az ilyenfajta intézetből is a jobb helyen van...nos, Jessica sem illett abba a környezetbe, nem is értem, de az egésznek inkább egy kis Száll a kakukk fészkére feelinget akartak adni, ott is volt egy főnővér, aki nagyon kemény diónak számított.
Tény, hogy akkor már a sorozat nem állt a helyzet magaslatán, és volt inkább kissé komikus az egész szituáció, még akkor is, ha szegény JR-t eléggé megkínozták a benti dolgok, kezelések.
Cally is annyira szerette őt, veszekedett James-szel, hogy miért hagyta benn JR-t, de már csak akkor ment be kihozatni, amikor Sly könyörgött neki...


2021-07-15 23:19.58
Az alapsztori jól ki lett találva, viszont nem nevezném harcnak azt, ahol az egyik fél eleve vesztes pozícióból indul. Cliff ugyan lehetett volna egy erős ellenpólus, mégis inkább szerették vesztesnek beállítani őt is. Ilyenformán teljesen egyenlőtlen esélyekkel nem volt túl izgalmas ez a viszály, mert a néző az esetek nagy részében már tudta, hogy Cliff fog veszíteni.
Amúgy a 4. évad végén dehogy akarták kiírni Cliffet, hiszen fajsúlyos, alapszereplő volt, és akkor még adtak arra, hogy főcímszereplőt csak akkor írnak ki, ha a színész(nő) is meghal. Jock és Kristin halála után szerintem már túl sok lett volna, ha még Cliff is meghal.
Másrészt Samantha kikötötte, hogy csak akkor meg hozzá JR-hoz, ha Cliff túléli az öngyilkossági kísérletet. Mivel JR-t és Samanthát mindenképpen össze akarták hozni, ezért se lett volna értelme, ha Cliff távozik.

Szerintem a 3. évad előtt már egyik karakter lecserélése se lett volna szerencsés, addigra mindenki megkedvelte a szereplőket.
Valóban több mint 7 hónapot vártak az amerikai nézők mire kiderült, hogy ki lőtt rá JR-ra...de hidd el, annyira számon tartották a történéseket, hogy nem felejtették el mi történt. Pláne az új évad előtt mindig volt, hogy megismételtek pár epizódot, a szezonzárókat szinte biztos. Ilyen cliffhanger után nem is lehetett volna elfelejteni a történéseket, hiszen a sorozat is viszonylag új volt.

Jackie volt még J betűs, ő valóban Pamela kolleganője volt, majd Cliff titkárnője. Leonard Katzmann lánya, aki fiatalon, mellrákban halt meg.

Az ál-Pamela szerintem is évadkitöltés miatt bukkant fel, mert akkor már tudtuk, hogy Bobby és April egymásra várnak.
Pamela karakterét eléggé meggyalázták ezzel a kiírással. A folytatást nem kommentálnám, de az még rátett egy lapáttal, igaz, minden másban is. Hogy Pamela mit keresett egy arab országban? Talán a gyógyulást? Nem tudom...
És a folytatást nem tekintem a sorozat részének, mert annyira hiteltelen.
Nem kellett volna visszatérjen Pamela, csak egy normális kiírás, lezárás.


2021-07-15 23:02.18
Garrisont valóban a 10. évad végén emlegette Ellie Claytonnak. Mondjuk személy szerint nem értettem egyet, hogy Ellie Claytonra akarta íratni SF-ot, de úgy tudom, aztán mégsem lépte meg. Akinek gyerekei vannak...de szerintem Garrisonból kihozhattak volna többet. Jason-t sem sokat emlegették, aztán hirtelen felbukkant Jamie és Jack, igaz már túl későn ahhoz, hogy a karakterek annyira fajsúlyosak legyenek, miszerint sokáig szerepelnek, sajnos nem így lett, hamar ki lettek írva. Garrison-nak is lehetett volna családja, akik küzdöttek volna a ranchért. Érdekes, hogy ebben nem láttak potenciált.

Ray és Jenna esetében annyit tudok mondani, hogy mivel elég jól ismerem Franciaországot, mert rokonaink is laknak ott, annyi való igaz, hogy vidéken sok az olyan falusias rész, ahol Ray talán megtalálta volna a számítását. Más kérdés, hogy az amúgy is idegengyűlölő francia nép mennyire fogadott volna be egy amerikai gazdálkodót, hiszen híresek arról, hogy csak azt tolják, ami a sajátjuk. Párizs vidéki környékein is vannak lovak, illetve olyan jellegű gazdasági környezetek, de semmiképpen sem lehet összehasonlítani a francia és az amerikai miliőt ebből a szempontból. Az már más kérdés, ha technikailag még el is boldogult volna Ray, kultúra és egyéb szempontból is nagyon elüt a francia az amerikaitól. Ray a cowboy-os, hamisítatlan texasi közeghez szokott, Franciaországban olyat pedig nem talált volna, tehát lehet helyet talál, de "családot", baráti társaságot biztos nem, hiszen ez a két nép teljesen másképp szocializálódik. Mellesleg egy biztonságos közeget hagyott el, viszonylag megszedte magát a sorozat végére, a vérszerinti lánya is az USA-ban lakott. Nem hiszem, hogy Ray valaha tudott volna azonosulni a francia életérzéssel, de hozzáteszem, sok más náció sem. Nem Ray ellen akarok beszélni, de az meg pláne hiteltelen volt, hogy Jenna és Charlie miatt feladta az elveit, akiket kb. 2 éve ismert.
Svájcot is emlegették, vagy ott csak Charlie iskolája lett volna?
A másik, ami nagyon fura volt, hogy valóban Párizs maradt meg bennem is, és így valószínűtlen volt, hogy Bobbyék nem is találkoztak velük a nászúton, sőt később Ray segítsége sem merült fel, mint opció. Ha meg valóban Párizsban éltek, abszurdum, hogy azt a közeget meg tudta volna szokni a mi cowboy-unk, Párizs inkább a divathoz értő Jennának feküdt. A Párizs környéki vidékek pedig nem hasonlítanak a texasihoz, mellesleg a nagy nyüzsgést akkor is meg kellett volna szokni, Ray pedig előtte lovakkal kelt, feküdt és közlekedett egész nap. Ugyanazt az életérzést sosem kaphatta vissza Európában.


2021-07-15 14:02.23
Elliék az Orient Express-t emlegették, amikor a 12. évadban elhagyták a farmot, korábban jártak Görögországban. De amikor Clayton visszajött és közölte, hogy Ellie sosem tér vissza, akkor mintha nem is említette volna, hogy hol hagyta. Pláne nem tudom Ellie-nek milyen vagyona volt, a Ewing Oil-ból tudtommal nem részesedett, SF-ot meg Bobby nevére íratta, és bár Clayton gazdag volt, így valahol Európában új életet kezdeni a családtól, a megszokott közegtől távol nagyon valószínűtlen.
Ezért jobb lett volna, ha azt mondják: Ellie szanatóriumban van, vagy olyan betegsége van, ami miatt a tengerpart javasolt neki, és azért nem tért vissza. De ennyire elvágni minden köteléket? Pláne azzal indokolta, hogy April halála már neki is túl sok volt, mintha arról valamelyik fia tehetett volna.
Rendben, kiírják, de ne így tegyék! A kora miatt simán elhitte volna a néző, hogy tényleg nem jöhetett haza, de ugyanúgy, mint Pamelánál, Ellie jellemével sem foglalkoztak.
Pláne nem volt 100%, csak nagy valószínűségű, hogy a 13. évad után lesz-e folytatás, ugyanis bármennyire meglepő, még egy évadot kért a megrendelő. Akkor is így magyarázták volna Ellie döntését? Csak mert BBG biztos nem akart visszatérni.

Ray pláne az a típus volt, aki szintén csak a megszokott, saját magának biztonságot adó közegében, a farmon érezte jól magát, még az üzleti világ sem volt az övé, erre egy egészen más kultúrájú országba, és kontinensre mentek, ahol nem hiszem, hogy tudta volna követni ugyanazt az életet. Pláne Jennáékat csak 1-2 éve ismerte annyira, hogy mindent feladjon értük.
Mark szerintem is meghalt, így vagy úgy, a kísértetjárás meg évadkitöltés miatt kellett...ott annyiból volt "szerencsés", hogy mivel Pamela nem találta meg Markot, tudtak egy kiskaput hagyni az álomévadra, de az teljességgel hihetetlen volt, hogy remisszióba került, így utólag az álommegoldás itt "érthető" volt, és Mark visszatérése is álomként elkönyvelve már elfogadható.
Samantha: az ilyen nők nehezen tudnak más férfival meglenni, még akkor is, ha JR-tól sok rosszat kapott, de a biztonságos közeget, a pénzt, a jólétét, a fiát mind JR-nak köszönhette, ezért volt irreális, hogy ezek elől elmenekült.
Patricia simán visszament oda, ahonnan jött, mert ugye elrendezte a lánya házasságát. Dusty is ugyanabban a részben távozott, rájött, hogy ha Samantha visszamegy SF-ba, ő mindig csak másodhegedűs marad JR után.
Dusty amúgy már csak a záró epizódban tűnt fel egy percre, amikor JR-tól McKay szerezte a Weststart.
Gary és Valene nem baj, hogy nem szerepeltek, ellenben Garrison-nál jól írod: lehetett volna egy örököse, aki felveszi a harcot a Ewingokkal. Ugyan az olajtársasághoz nem sok köze volt Garrison-nak, de a farmhoz igen, szóval lehetett volna egy ilyen szál, hogy a Ewingok azért küzdenek, hogy a farmon maradhassanak.
És ezt még később is bevethették volna, mint ahogy Jason gyerekeit is.


2021-07-15 11:01.08
Csak gyorsan egy kérdésedre válaszolok: Peter Richards-ot ugye JR intézte el, mert rájött, hogy ő és Samantha együtt voltak. A fiút drogügyletbe keverte, aki persze ártatlan volt. És hogy ejtsék a vádat ellene, mert évekig börtönbe kerülhetett volna, ezért Samanthát megzsarolta: vagy visszatér a hitvesi ágyba, vagy Peter börtönbe kerül. Peter tombolt, elvezették a pincérek, mert a srác nem akarta, hogy Samantha engedjen a zsarolásnak. Nyilván nem volt más választása, mert nem akarta, hogy Peter ártatlanul börtönbe kerüljön. Aztán még Lucy hívta a fiút, de a srác nem vette fel, hanem széttörte a telefont és elutazott. Már nem biztos, hogy jól emlékszem, de talán NY-ba kellett mennie.
Így még 2 fő felkerült a gyanúsítottak listájára, bár úgy akarták beállítani, mintha JR-nak szánták volna a golyót (nyilván, mert neki gyűltek össze az ellenségei. De a Who shot JR? cliffhanger után még egy ismétlést nem akartak, így azon találgathatott az illető, kinek szánták a lövést, hiszen JR irodájában történt, ahová Bobby azért ment be, mert a poloskákat ellenőrizte a telefonban.)
Mint később kiderült: Katherine volt a merénylő, és valójában jól tudta, hogy Bobby-ra fog rálőni, neki is szánta a golyókat.
Lucy aztán rájött, hogy Peter miért tűnt el a városból, de nem sokat tudott ellene tenni, és ezzel ezt a szálat le is zárták. Christopher Atkins addigra már nagyon népszerű színésznek számított, és csak egy évadra tervezték a karakterét, akkoriban 1 millió dolláros csúcsgázsit adtak neki a szerepért, mely akkoriban is kiemelkedően magasnak számított. A színész karrierje egyébként nem sokkal rá eléggé megfeneklett, gondolom erős skatulyát kapott, érett férfiként kevésbé láttam más filmekben, vagy csak nem olyan jelentősekben játszott. Bár a Dallas-ért kapott gázsival szerintem élete végéig bebiztosította magát.
Fura, mert Johnny sem sírt érte annyira, pedig nagyon kedvelte őt, mégis érezni lehetett, hogy gyorsan le akarták zárni ezt a szálat.


2021-07-14 21:45.44
Azért abban egy meg nagy plusz pontot érdemel a sorozat, hogy az európai dolgokat népszerűsítette, csak pár példa: európai luxus autókkal rohangáltak, jártak több országunkban is, akár üzleti, akár magáncélból. Illetve pár karakter Európába költözött a kiírását követően.
Ez azért is meglepő, mert a Dallas tipikusan amerikai sorozatnak indult, és azon belül Texasnak főleg erős a kötődése a hagyományos, amerikai értékrendhez. A sorozat kifejezetten a gazdag amerikai közeget akarta bemutatni, főleg az országuk déli régióit emlegették, Kalifornia, Atlanta, Kansas, államon belül több várost, és még NY is szóba került. A sorozatnak azért is adták a Dallas nevet, mert 15 évvel a merényletet követően népszerűsíteni akarták a várost, amely addig inkább a tragikus eseményéről volt híres, vagyis sok amerikainak az jutott eszébe a városról. Pláne a cowboy, country stílus még inkább autentikussá és amerikaivá tette a sorozatot, ennek ellenére ők nyitottak az európai dolgok felé, és ez tényleg pozitívum volt, mert a legtöbb texasi még az államából sem mozdul ki élete során...persze a Ewingok megtehették, hogy utazzanak, de azért sokszor náluk is éreztük az átlagos amerikai feelinget, pont ezért volt kellemes csalódás a nyitottságuk. Jó, Ázsia és Dél-Amerika is szerepelt a palettájukon, ha forgatásról volt szó.
Szóval félreértés ne essék, kifejezetten pozitív volt, a 11. évadban a hosszabb kiruccanásuk enyhe politikai színezettel is kiegészült, pláne még Budapestet is emlegették, még ha erre akkoriban nem is figyeltem fel:)
Ugyanakkor ahhoz tartom magam, Párizs érthető volt, mint úticél turizmus szempontjából, de az Európában való letelepedés nem volt önazonos a szereplőket nézve.


2021-07-14 10:10.44
Ellie-nél már arra sem emlékszem, hogy Clayton hol hagyta őt...Görögországba készülhettek, meg emlegették az Orient Express-t is, nagyon valószínűtlen, hogy egy 70+ családanya, aki a farmon nőtt fel, otthagyja a családját, pláne azért Ellie nagyon családcentrikus is volt. Főleg egy USA-ban, és azon belül Texasban nevelkedő nő idős korára egy európai közeghez alkalmazkodjon? Nagyon valószínűtlen...simán mondhatta volna Clayton, hogy Ellie betegeskedik, nem utazhat. De nem, Ellie nem akarja őket látni, és Bobby nevére íratja SF-ot. Rendben, hogy úgy készültek: vége lesz a sorozatnak, kellettek a drámák, de ez nem volt hihető.
Lucy is mintha Görög vagy Olaszországot mondott volna, szintén fura, hogy azért a melóért el kellett hagynia a hazáját. Persze, pasit már nem mertek neki írni, aki mellett lecövekel, és bár a karakter fiatal volt még, ismerve az előzményeket, Lucy nem szokott hozzá ehhez a sok nyüzsgéshez, és a munkához sem.
Ray-nél sem vagyok már biztos, hogy Párizsba mentek volna, vagy csak egy időre...mert amikor Bobbyék nászúton voltak, hívhatta volna Ray-t segítségnek...szerintem Svájcban telepedtek le, de annyira nem hozott izgalomba, hogy újranézzem azokat a jeleneteket.
Való igaz, Ray-nél inkább az volt a fura, hogy egy makacs, megrögzött cowboy volt, akinek elvei és saját kis megszokott élete van, erre fel Jenna és Charlie miatt feladja az addigi identitását is, és Európába, olyan közegbe mennek, amelyik nem egyenlő Ray személyiségével. Egyébként sem értettem, bár nem baj, ha ezzel a sorozat Európát akarta népszerűsíteni, de ugye még Samantha is oda költözött, talán túl sok volt az ilyen jellegű irány, egy gazdag USA-beli családnál pláne kevésbé érthető.
Mark valószínűleg meghalt, ha nem a balesetben, akkor később a betegségben. Bár az álomévadban kellett a karaktere, de nagyon valószínűtlen volt a remisszió állapota, főleg az ő stádiumában. Pláne akkor még úgy volt, hogy az álomévad=valóság, így az előző évad eseményei is érvényben maradtak, amikor Pamela Mark után kutatott.
Pedig Mark karakterét másodszor is meg akarták ölni az esküvő után, még akkor is, ha Bobby nem tér vissza. De ezt a szálat nem gondolták végig, mert amikor Bobby visszatérése terítékre került, akkor már csak a zárójelenetet kellett felvenni, a zuhanyozóban.
Donna távozása volt szerintem a legreálisabb, mind a karrierjét, mind az új férjét illetően.
Samanthánál érezni lehetett, hogy csak azért választja Don Lockwood-ot, mert Linda Gray-t ki kellett írni, és kellett egy alaposabb indok, hogy a hazáját is elhagyja. De érezni lehetett, hogy nem lesz tartós a Don-nal kötött házassága. Eleve már az hihetetlen volt, hogy a biztonságos közegét, és a fiát elhagyja.
Jamie másodszori kiírását megértem, hogy a 10% örökség miatt kellett a harc, de csupán pár epizód erejéig ment, utána a Ewing Oil is megszűnt. Így akkor akár elválhatott volna Cliff-től, mert egy válás után is lehet harc a tulajdonrészért.
Azt gondolom, hogy a Dallas esetében, bár sok sorozatban minden magyarázat nélkül tűnnek el a karakterek, itt igenis igényelte a néző, hogy minden szereplő életét lezárják...pl. fura volt, hogy Katherine szabadlábon maradhatott egész életében, és még akkor sem kapták el, amikor megjelent a kórházban. Igaz, hogy Pamela eltűnéséhez aztán nem lett köze, de a karakter sosem bűnhődött meg a korábbi tetteiért.
Patricia is úgy került kiírásra az álomévadban, hogy utána Samantha sem emlegette sosem az anyját, és elhalványult Gary és Valene alakja is, hiába, hogy ment Knots Landing.
De ennél még rosszabb kiírások is voltak, az első évadban Garrison, Ellie testvére meghalni jött haza, majd többet sem emlegették. Igaz, itt még nagyon kezdetleges volt minden, de akkor is.
Azért a családtagoknál adhattak volna ennél precízebb információt, de innen lehetett látni, hogy már nem mertek elvarrni minden szálat, hátha jó lesz később is alapon.


2021-07-14 09:45.53
Az alapsztori a két ellenséges családról már megvolt, de valóban Pamela és Bobby álltak a központban. Tintást eleve leírták, mert már az első részben is a kocsmában láthattuk. Még annyi esélyt sem adtak a karakternek, hogy esetleg dolgozik valahol, és ha nem is saját cége van, de mondjuk olyan kapcsolatai, na meg a jó orra az olajhoz, ami elég lehet a sikerhez, de ő még mindig a régi sztorit szajkózta. Cliffet már a képviselőválasztásnál megszívatták a Ewingok, de való igaz, hogy onnantól lett igazán JR ellenfele, amikor Samanthát elcsábította. Érdekes, hogy pl. ebben nem is gondolkodtak a sorozat elején, pedig elég jó ütőkártya volt. Jobb szerették az 1 epizód=1 történet felállást. Valóban olyan volt, mintha még az első évadban is erősen tesztelték volna a sorozatot. Két duplaepizódos rész volt, amelyekkel taroltak: a titkos akta ügye, illetve Johnny születése. De ezen kívül kevés folytatásos jelleget kapott a sorozat.
Általában májusban fejezték be az évadot, és bizony előfordult, hogy csak októberben kezdték adni a köv. szezont. A leghosszabb nyári szünet egyébként pont a JR elleni lövést követően volt, a nézők több mint félévet találgattak...ennél hosszabb nyári szünetet később sosem csináltak.
Jó, hogy nem történt meg a csere. És nem a színész személye ellen, de ilyen ikonikus főhős után senkit nem tudtak volna elfogadni.

Húhh, tényleg! Még mennyi J betűs! Sőt, még asszem az ál-Pamele is Jeannie volt, és a mellékszereplőket nem is vettük számba.
Jane-re nem emlékszem, amúgy Julie egyébként Jock titkárnője volt eredetileg, majd JR örökölte meg.

Jim Davis-en valóban látszott a betegség, de ő rendületlenül játszott. Pedig felajánlották neki, hogy úgy írják meg a sztorikat, és egyes jeleneteket pont korábban vettek fel. Szerintem nem lett volna szerencsés beleírni egy betegséget. Azért is írtam, hogy a Dallasban nagyon kevesen haltak meg természetes halállal, és a sorozat is inkább a más természetű halálokokat részesítette előnyben. Mivel Jock kiírása tiszta sor volt, miután Jim Davis meghalt, utólag megtehették volna, hogy megy a hír: Jock hirtelen beteg lett és meghalt. De nem azért választották a helikopter lezuhanását, hogy később visszahozzák a karaktert más színész bőrében.
Különben ha tették is volna, akkor az egész sorozat történései váltak voltak "értelmetlenné", kezdve a harcokat, a családi kapcsolatok átalakulását.
A röntgent nem lehet átverni, de két embernek lehetnek ugyanolyan sérülései, a poligráf átverése meg azért nem akkora csoda, szóval nekem inkább az volt hiteltelen, hogy rövid időn belül túl sok mindent elmondott a családról, és ezeket úgy adta vissza Parmelee, mintha valóban Jock lenne.

Pamela: voltak kísérletek, de mivel előre felvették az évadot, ezért ilyen téren nem tudták tesztelni a nézőket. Később pedig Bobby mégis April-t vette el (igaz, akkor még nem sejtették, hogy Sheree J. Wilson a kiírását kéri majd). Úgy érzem, inkább epizódkitöltő jelleggel hozták vissza azt a két karaktert. Pláne ahol az orvos is ott volt, nem túl biztató információkat mondott, miszerint halálos beteg, és kellett egy kegyes hazugság. Tehát mégis azt érzem, hogy hosszabb távon nem akartak Pamela-ra építeni. Mert VP már nem tért vissza, és más színésznővel (még ha annyira hasonlítottak is egymásra), nem merték volna a karaktert visszahozni, hiszen tudták jól, hogy egy alapszereplő megformálójának lecserélése nagyobb vihart kavarna, mint egy szimpla eltűnés. De egyébként is igyekeztek lehetetlenné tenni a karaktert, sajnos. Mintha így álltak volna bosszút VP-on, aki kikötötte még azt is, hogy Pameláról/róla ne legyen még csak fénykép sem.
De úgy sejtem, a színésznő miatt nem a karaktert kellett volna büntetni.


2021-07-12 15:34.54
Ha már így a kiírásoknál tartunk, szerintem ebben a sorozat abszolút vegyes eredményeket produkált. Talán a legrosszabb döntés Pamela esetében történt. Később Ellie kiírásakor szintén megléptek egy irreális mozzanatot, ki tudná elhinni, hogy soha nem tér vissza oda, ahol az egész életét leélte? Rendben, hogy a színésznő nem akart visszatérni 4 epizód erejéig, de itt már tudtak volna Ellie korára hivatkozni, vagy hogy olyan betegsége lett, amivel nem ajánlatos utazgatni, ezért csak Clayton bukkant fel. De Ellie is leírta a családot és a ranchot, nem akarta látni őket, és SF-ot is Bobby nevére íratta.
Jamie és Jack kiírása szintén nagyon izzadságszagú volt és méltatlan a karakterekhez. Jenna és Ray ugyan békében távoztak, de olyan valószínűtlen volt ott is, hogy Ray egyik napról a másikra váltott, olyan közegbe érkezett, ahol egy cowboy nem érzi jól magát.
Akik szerintem jól jártak: Cally egészen biztosan, hatalmas vagyonnal távozott cirka 2 év házasság után, pláne JR a gyerekért sem harcolt, teljesen új életet kezdhetett.
Donna szintén testhezálló kiírást kapott: Washingtonban nem csak karriert, de egy hozzá jobban illő pasit is kapott.
Samantha kiírása egészen vegyes élményeket hozott: bár elegánsan és "győztesen" távozott, de irreális, hogy a színvonalból lejjebb tudott adni, és itt nem Londonra gondolok, hanem Don Lockwood-ra. Aki olyan életet szokott meg, mint Samantha, az a legritkább esetben vált, még ha önmagában véve a JR-ral való házasság nem is jelentett boldogságot, de pl. a fia sem ment vele, így a biztonságos közegét is elhagyta.
Lucy kiírása akkor, abban a pillanatban szerencsés volt, mivel Mitch-hez még egyszer hozzáment. Viszont a második kiírása már szintén valószínűtlen volt, hogy Európában egy galériát igazgat, egyáltalán a tény, hogy neki dolgoznia kelljen?
De voltak rosszabb megoldások is, amikor egyes szereplők hirtelen eltűntek (vagy újból felbukkantak), aztán soha nem hallottunk róluk, ilyen volt Katherine, Dusty, Afton, Mark (nála azért feltételezhető volt a halál egy ilyen hátterű betegséggel).


2021-07-11 23:54.56
Igen, arra jó volt Tintás karaktere, hogy bemutassa az alapsztorit, a két család konfliktusát. Az meg valóban hiteltelen lett volna, ha mondjuk pár évvel később felépíti a saját vállalatát, sikeres lesz, leszokik az alkoholról...ritka, és az életben valóban nincs ilyen, hogy 180 fokos fordulat, csupán, ha már meghagyták Tintást vesztes típusnak, annyiból nem tetszett, hogy eleve kiegyenlítetlen esélyekkel indult a csatározás. Most nem azért, de Tintás ellen mi kihívás volt harcolni? szegény, egy lecsúszott, megkeseredett karakter lett, akinek még csak se olyan munkája, vagy hatalma nem volt, amivel néha megszorongatta volna a Ewingokat. Sőt, Cliffet is inkább lehúzták, Pamela meg a két család között őrlődött. Igazság szerint ez nem volt egy klasszikus, egyenlő harc, nem két gazdag, nagyon befolyásos család között történt. És ez valahogy rányomta a bélyegét az egész sorozatra.
A megrendelő amúgy a két epizódban nem kötötte ki, hogy milyen történetek legyenek, és ma is vitatott, hogy kinek a fejéből pattant ki, hogy lőjenek rá JR-ra. Állítólag Camille Marchettáéból. Tehát tényleg véletlenül lett a TV-történet leghíresebb cliffhangere. Igazság szerint annyi biztos volt, hogy nem fejezik be a sorozatot JR-tól függetlenül.
Senkit nem tudtak volna megszokni Hagman helyett, és ezzel ő is tisztában volt, hiszen tudta, hogy abban a helyzetben van: magasabb gázsit tud kérni, mert nélküle úgysem tudnak tovább menni. Az meg ráadás volt, hogy a 3. évad elég sűrű volt, és bőven tudtak történeteket kitalálni, tehát nem lett volna értelme egy rossz cserével tönkre vágni a show-t, amelyik pont a csúcsra tört.

Igen, Sasha Mitchell volt James...egyébként tényleg sok J betűs karakter volt a sorozatban, ebben igazad van:)
Jock, JR, Jamie, Jenna, Jason, Jack, James, Jordan, Jimmy, Jonas, Jeremy, Julie, így nagy hirtelen, biztos még vannak:)

Törvényszerű volt, hogy Ray-t Jennával hozták össze, de valahogy annyira kilógott a lóláb, hiszen alapesetben szerintem sem keresték volna egymás társaságát. Nekem sem tetszett, amikor Ray apáskodott Charlie felett, sőt többször is szerintem túl fontoskodó volt.

Nem akarták Jim betegségét beleírni a sorozatba. Most képzeld el, épp elég volt életben megélnie, nem még, hogy a karaktere is megbetegszik? Bár így talán könnyebben meg tudták volna magyarázni a halálát, de mint írtam, nem lett volna szerencsés, hogy Kristin halálával nyitják az évadot, és akkor pár rész múlva mondjuk jön a hír, hogy Jock hirtelen beteg lett Dél-Amerikában és meghalt. Kellettek az izgalmak. A felvezetés is jó volt, mert ugye JR mindenképpen úgy várta haza az apját, hogy Johnny SF-ban van. Clayton-t is át akarta verni, aztán a rövidebbet húzta, mert az olajtársaság a csőd szélére került. Jock a részvényeket is szétosztotta a családtagok között, és mindenki arról beszélt, mi lesz ha hazatér. Az eredeti vetítésnél nyilván tudták a nézők, hogy a színész már nem él, és a főcímből is kivették, annak ellenére, hogy a karakter még életben volt, tehát elég egyértelmű jelei voltak, hogy nem akarják mással helyettesíteni.
A Parmelee sztori nagyon sokat rontott a sorozat megítélésén, pláne indokolatlanul is elhúzták. Nyilván kellett ez a szál, azt hitték, majd mindenki lerágja a körmét, hogy tényleg Jock életben maradt? Dramaturgiai szempontból sem hiányzott a show-nak, és amúgy is csak rontott volna a helyzeten az álomévad után.

Pamela karakterét szimplán el kellett volna tüntetni. Az lehetett volna, hogy Katherine elrabolja, miközben úgy állítják be, hogy Pamela szabad akaratából távozott, és mondjuk a levelet sem ő írta (más dolog, hogy ilyen sérülés után szerintem az írás sem ment volna neki, de ebbe már nem akarok belemenni). És mondjuk a családot megtévesztik, és ha esetleg találnak valami utat a visszatérésre, pl. a VP-ra nagyon hasonlító színésznővel pár rész erejéig. De ezzel Pamela karakterét is teljesen ellehetetlenítették, és olyan hiteltelenné tették, hogy ennél rosszabb megoldást nem találhattak volna. Persze, tudom, hogy a halállal már nem mertek volna előhozakodni, de akár lehetett volna egy enyhébb verzió: Pamela gyógyulni megy egy szanatóriumba, és megkéri a családot, hogy hagyjanak neki időt, éljék az életüket, de ő most nem tud így velük lenni. A lehető legrosszabb verziót találták ki, pláne a válással le is zárták a sztorit.
Főleg, hogy Cliff-nek aztán azt hazudta, hogy azért nem tér vissza, mert az orvosába beleszeretett...tettek rá még egy lapáttal.

Cliff szerintem már az első évadban is erős volt, kár, hogy nem tették be a főcímbe, pedig lévé Tintás pár epizódban szerepelt, így az ellenpólus szerepét abszolút Cliff vette át.


2021-07-10 22:36.07
Kár Tintásért, mert a színészt nagyon jól eltalálták, de jól írod, a Miniseries-ben is csak két epizódot kapott, és lényegében az alapsztorit mutatta be: két ellenséges család között újból fellángol a viszály, Tintás pedig továbbra is iszik. A második szinte már csak meghalni tért vissza. De említhették volna, hogy miben halt meg. Nyilván lehetett egy alapproblémája, amin az újbóli ivászat csak rontott, és így került kórházba. De hogy csak úgy előkerült Kaliforniából, újból inni kezdett (valóban nem mutatta, mert a színész nem erre volt kalibrálva), és már szinte csak meghalni viszik a kórházba, eléggé összecsapott megoldásnak tűnt, de tudtuk, hogy a szezonzáró miatt nem lehet ezzel időzni. Innen is látni, hogy percre pontosan megvolt, hogy mely részekben milyen történetet kapjon az öreg, majd a semmiből hirtelen előrángatják, és kiderül a nagy titok. A gyilkossági ügyet legalább egy picit felvezették, de Tintás ilyen szintű gyors meghalasztásán érződött, hogy a drámaiságra mennek rá.
Talán az lehetett volna fordulat, hogy Tintás időközben kigyógyul az alkoholizmusból és ő is alapít egy olajtársaságot, és arra neveli a gyerekeit, hogy majd egyszer vissza kell adni a Ewingoknak mindent. Így talán lehetett volna egy kiegyenlített esélyű harcot folytatni a két család között, de azzal, hogy Tintást örökre leírták, mint egy alkesz, vesztes típus, szerintem innentől nem kérdéses, hogy miért nem építettek rá. Kár, pedig lehetett volna benne potenciál.
The early years-benn Jasonnal együtt kerestek olajat, nem James-szel! Viszont abban a filmben Tintás karaktere nagy szerepet kapott, és egy tényleg jól kidolgozott film volt, kivéve az évszámokat, amikről korábban már beszéltünk. Szerintem nézd meg egyszer, talán a youtube-on is fenn van!

Nyilván nem gondolták végig, és úgy voltak vele, most fontosabb, hogy Ray-ről kiderüljön, hogy Jock balkézről született fia, és talán abban reménykedtek, hogy a Lucy-vel való hempergéseire senki sem emlékszik? Pedig a 70-es években nagyobb botránynak számított már az is, hogy egy harmincas pasi a főnöke kiskorú unokájával szexel iskolaidőben, a legnagyobb titokban, és akkor erre még rátettek azzal, hogy kiderült: rokonok is.
Ray és Jenna összehozása már csak azért is volt törvényszerű és erőltetett, mert korábban nem is igazán volt közös párbeszédük. Kell tudni, hogy az a rész, ahol Bobby visszatér, ott pár jelenetet kivágtak, ilyen volt az is, hogy Ray meglátogatja Jennát, miután Bobby elhagyja őt. Ez alapesetben szinte valószínűtlen lett volna, de nyilván Jennát és Priscillát a terhességével benn kellett tartani a sorozatban, és ez legalább konfliktust okozott a családtagok között. Ugyanakkor Jenna szerintem az álomévadban még vállalható volt, bemutatta azt a fajta gyászt is, ami már átesett arra az oldalra, hogy Jennának milyen kapcsolata is volt Bobby-val a halála előtt? Jack-kel kerülgették egymást, és nyilván nem lett tartós kapcsolatuk, Jenna SF-ban maradt Charlie miatt, de a szezon végére már kifutotta magát, Pamelával is kibékült. Ha Bobby nem tér vissza, akkor Jenna karaktere szerintem teljesen feleslegessé vált volna, így Bobby visszatérése és a színésznő életbeli terhessége mentette meg a karaktert.

Robert Culp neve merült fel, hogy átveszi Hagman-től JR szerepét, aki állítólag azért távozott volna, mert nem találta elegendőnek a gázsiját egy ilyen cliffhanger után, amivel a sorozatot híressé tette. Ugyanakkor Culp tagadta, hogy valaha is felkérték volna a szerepre, és amúgy sem vállalta volna, mert egy másik show-ban (The greatest American hero) játszott. Állítólag senkivel nem is érintkezett, akinek köze lett volna a Dallas-hoz, ugyanakkor egyes médiumok tényként adták le, hogy színészcsere lesz. Szerintem az volt, hogy utólag már nem akarták bevállalni azt, hogy elterjedjen: nem adtak volna magasabb gázsit a főhősnek egy ilyen folytatás után, és ugye a szerződéseket, megkereséseket mindig nagy üzleti titok szegélyezte, így könnyen lehet, belátták, mással nem működne...csak ciki, hogy már színészt is találtak volna Hagman helyére, és lehet Culp-ot megkérték, hogy tagadjon...azt is nehezen hiszem, hogy ne vállalta volna a TV-történet leghíresebb gonoszát, bár kész karaktergyilkosság lett volna a csere.

Jim Davis azért nem szerepelt a negyedik évad első felében, mert már akkor halott volt. Jock karakterét életben tartották, ezt meg tudták oldani egy sima távolléttel. Viszont nem azért tartották életben, hogy másik színészt keressenek. Itt megint az van, hogy a harmadik évad azzal ér véget, hogy Kristin meghalt. Még egy haláleset, rögtön ezután már szintén nem lett volna szerencsés. Közben leforgatták melegváltásban a negyedik évad első pár részét, utána lehetett volna esély nagyon gyorsan találni valakit, de mint írtam, és próbáld elhinni: NEM AKARTÁK SOSEM LECSERÉLNI JIM DAVIS-T!
Szerintem ez dramaturgiailag bőven belefért, miszerint Jock távol van (felvezették a halálát is, mert a részvényeket felosztotta a családtagok között), és nagyon összecsapott lett volna, ha azonnal meghalasztják, vagy mással lecserélik. Erre sem lelkileg, sem technikailag (anyagilag, forgatás szempontjából) sem voltak felkészülve, még akkor sem, ha tudták, hogy a színész nagybeteg.
Később a Parmelee sztori csak évadkitöltésnek kellett, és már átbeszéltük, hogy semmi értelme nem lett volna visszahozni Jock-ot, főleg Bobby feltámadása után, és a többi irreális körülménnyel együttvéve.

Örökbefogadás: sajnos nagyon sok bakival ment, olyan képtelen történetek mentek, amelyek a valóságban biztos, hogy nem történhetnek meg. Nyilván itt az volt a cél, hogy kitöltsék az évadot (ez bőven sikerült is). Pamela karaktere az utolsó évadjában tényleg nem olyan volt, amilyet elvártunk volna, de már eleve a karakter is "sérülten" indult, miszerint egy egész évadot álmodott, mindenféle történettel. Szerintem VP-nak ez sem tetszett, bármennyire is hangsúlyozta, hogy az írók azért vannak, hogy sztorit gyártsanak, a színészek pedig azért, hogy eljátsszák, így pont ezért nem is érdekli, hogy mi lesz Pamela karakterével, mert nem az ő dolga megoldani. Ezzel az elszólással szerintem pont célzott arra, hogy ha egy álommegoldással elő tudtak hozakodni, ami nem tett jót a sorozatnak, még akkor sem, ha a nagy kedvencet visszakapták a nézők. Ha azt a súlyos problémát meg tudták oldani, pláne úgy, hogy Patrick Duffy életbeli feleségének volt az ötlete, hogy legyen az egész évad álom, így nem kell agyalni...
De onnan is érezni lehetett, hogy Pamelát nem akarják kiírni, aki Lucas születésénél azt mondta Bobby-nak: bármi is történik, ő nem fogja őt sosem elhagyni és Christophert sem...ehhez képest...szóval Pamela kiírása is volt akkora baki, mint Bobby-é, de őt már csak elvből sem merték meghalasztani, ahogy később a többi karaktert se nagyon, néhány kivétellel (April, Jamie).

Cliff karaktere is csak a 2. évadtól lett fajsúlyosabb, holott már az 1. évadban is erőssé tették, volt pár jó sztorija, összejött Samanthával, Julie-vel. Érdekes, hogy Ray-t a főcímbe tették már akkor, és nagyon kevés önálló történetet kapott, míg Cliff csak a köv. évadban lett főcímszereplő, pedig már az első évadban kiérdemelte volna.


2021-07-10 19:30.08
Egyébként, és ezt bármelyik sorozatra írhatom, nagyon nehéz találgatni azt illetően, hogy mi lett volna, ha XY előbb lép ki, vagy marad, vagy esetleg a színész hal meg/akar távozni. Csere bármikor lehet, ha úgy gondolják, hogy a karakternek maradnia kell, de ez egy szuper sorozatnál nagyon rizikós, és ezt nem különösebben kell magyarázni, ha csak a Donna Reed esetre gondolunk.
Azért is írtak alá a 3. évadtól 2 éves szerződéseket, mert ha esetleg mégsem volt szükség a karakterre, vagy a színész nem vált be, akkor könnyebben meg tudtak tőlük válni, és mondjuk ha szerepeltették is az illetőt, akkor kevesebb epizódban, vagy valahogy elhúzták a történeteit.
De voltak abszolút tervezett halálesetek is, ilyen volt ugye Tintásé, majd később Rebeccáé. Mickey halála az eutanázia kérdéskör miatt is kellett. Illetve, akiket szándékosan megöltek, ott a történet kívánta meg halált. Mark "halálát" nyitottan hagyták, és a karakter "véletlenül" térhetett vissza, majd tűnt el Bobby visszaérkezésekor.
Bobby halálát nyilvánvalóan abszolút nem tervezték, de amikor Duffy távozott, és mivel megtehette, mert a szerződése simán lejárt, ezért abban mindenki egyetértett, hogy nem játssza másik színész a karaktert (épp elég volt a Donna Reed csere), tehát Bobby-nak meg kell halnia. Katherine szintén az álomévadnak köszönhetően maradt élve, csakúgy mint Jamie és Samantha, előbbit viszont nem sokkal később ismét meghalasztották.
Az is elég beszédes, hogy a Dallasban tán 3 szereplő sem volt, akik természetes halállal haltak volna meg, de Tintás pl. igen. Kristin halála teljesen előre megírt volt, hiszen "bűnhődni" kellett JR miatt, és az árván maradt gyerekével építeni tudták a történetet hosszú évadokon át.
Ott van Lucy példája, amikor a sorozat elindult, pontosan azért tették be, hogy a tinirajongókat vonzza, és ez az első pár évben jól is működött. Később Charlene Tilton felnőtt lett, és bár még mindig fiatal, ám a Dallas valahogy tipikusan a középkorúakra tudott építeni, és kevés gyerek/tini szerepelt a sorozatban, vagy nem kaptak annyira fajsúlyos történeteket, ami érthető is.
Charlene Tilton kiírása abban az évadban dőlt el, amikor Bobby-t is kiírták. A színésznő sokkot kapott, de úgy búcsúztak el: bármikor visszatérhet, és bár ez meg is történt, Lucy karaktere messze nem tudott olyan lenni, mint korábban. Kérdés, hogy akkor volt-e értelme a visszatérésének?
Ezért kár agyalni, hogy mi lett volna, ha Jock vagy Pamela maradnak, illetve mi lett volna, ha Bobby nem tér vissza?
Érdekes volt amúgy a többi nem főcímszereplő, de fontosabb mellékszereplő sorsa is: Katherine ugyan nem halt meg, de amikor visszatért, az a momentum teljesen irrelevánssá vált a történet szempontjából. A Ewing-unokatestvérekre lehetett volna építeni, de Jamie karakterét nem akarták megtartani (hiszen a halála a 10%-os tulajdonrész miatt izgalmakat tudott tartogatni). Jack kilépését ismerjük, hogy hiába került a főcímbe, Bobby visszatérésével, és Dack Rambo magánélete miatt "feleslegessé" vált a karakter.
Dusty és Afton, ők voltak ketten, akik a legtöbb évadban szerepeltek, mint fontos mellékszereplők, időnként elő tudták őket venni, és annak erejéig érdekes történetet is kaptak.
Ott van pl. Samantha példája: korábban megváltak tőle, ugyanakkor Hagman kikötötte: csak is úgy hajlandó folytatni a sorozatot, ha Duffy-t és Linda Gray-t is benn tartják.
Duffy-t az 5 éves szerződéssel meg tudta menteni, de Linda Gray-t már nem, és bár Samantha karaktere számomra mindig is nagy kedvenc volt, de el kellett ismernem, azon a ponton ő már nem tudott többet adni a sorozathoz, és legalább elegánsan tudott távozni.
Susan Howard esete más volt, ott nem csak az álomévad miatt kerültek összetűzésbe vele, ugyanakkor Donna karaktere is megfáradt, később Ray-é és Jennáé is, így törvényszerű volt, hogy ki kellett őket írni.
Az utolsó évad előtt vagy közben pedig már alig maradtak a régiek közül, ez más sorozatok esetében is így volt, hiszen tényleg 5-6 éven át tud igazán sikeres lenni a karaktereket és a történeteket illetően, a Dallas esetében mondhatjuk, hogy ez szűk 9 éven át megállta a helyét, de később már nem.
Szerintem Jock esetében helyes döntés volt, hogy a karaktert is meghalasztották, nem tett volna jót a sorozatnak, ha más színésszel viszik tovább. De pl. John Wayne-nek szánták a szerepet, aki pedig korábban meghalt, mint Jim Davis, így pl. Jock történetei közül még annyit sem láthattunk volna, amennyit.
Azt mondják, hogy nem a karakter fárad el, hanem az írók lesznek fantáziátlanok. Tény és való, hogy még az eredeti szereplőket is veszélyeztette a használhatatlanság kérdésköre. Mondjuk azt utólag, hogy mindenki időben távozott, és ez így volt jó? Személy szerint úgy vagyok vele, ha egy karaktert kiírnak, és ha visszatér, az már nem lesz ugyanolyan, és a változatosság sem árt a történeteknek. Persze, kivétel adódik, mert pl. Bobby és Pamela hiánya valóban nagy űrt hagyott.
A Dallasnál azonban még volt egy fontos tényező: a pénz. Mivel a régi szereplők rengeteg fizetést elvittek, ezért gazdasági szempontból tőlük volt érdemes megválni. Még akkor is, ha 3 újabb színész gázsija sem vitt el annyit, mint a kiírt színészé, de akkor legalább új karakterek és történetek kerültek előtérbe. Ez pedig rizikós, mert sokan a régieket szokták meg, és bár lehet érdekes lett volna April, Michelle, Cally vagy éppen McKay, de ők már nem nőttek a nézők szívéhez. Mindazonáltal nem is inkább a karaktereket nem szerettük, hanem amilyen történeteket írtak, pl. James előrángatása már abszolút kényszerű lépés volt, Cally karaktere meg több mint valószínűtlen volt abban a felállásban.
McKay kellett, mint ellenpólus, de annyira antipatikus volt a személyisége, James pedig egyszerűen irritáló volt, nem mellesleg a színész is borzalmasan rosszul játszott.


2021-07-09 18:35.49
Lehet már nem tudtak volna olyan nagy sztorikat adni Jocknak, de kiírni semmiképpen sem akarták. Annyi biztos, és én is sajnáltam a színészt, de Jock/Jim halála hatalmas lökést tudott adni a sorozatnak, a végrendelet után megindult a harc, és ezzel újabb történetek/szereplők kaptak teret.
Igazság szerint az időzítés is szerencsés volt, mert ha azt nézzük, Ellie is csak a Jock halála évadjában tudott még brillírozni, és bár később Clayton felesége lett, de olyan sok sztorit nem kapott. Azért sem értettem Barbara Bel Geddes megsértődését az utolsó évadot illetően, hiszen ott már tényleg csak JR-ra és Bobby-ra tudtak építeni, minden szereplő alaposan kifutotta magát.
Ha Jim a hosszabb betegség miatt nem vállalja a szereplést, akkor sem váltották volna le a színészt, és Jock karakterét sem halasztották volna meg. Nagyon erős szerződés kötötte a színészeket, és gyakorlatilag csak a színész halála lehetett olyan ok, ami miatt eltérnek.
Egy karaktert meghalasztani pláne nem akartak úgy, hogy az alakítója nagybeteg a valóságban. Mellesleg Jim kitartott amellett, hogy ameddig bír, addig játszik, hiszen már úgyis mindegy...a cigit sem tette le.


2021-07-09 18:28.36
Sok mindenben egyetértek veled. Tintásnál azért ne játsszuk el, hogy csupán a színész elfoglaltsága miatt nem kapott annyi történetet a karakter. Hiszen az évadokat előre megírták, és ha nem is minden epizód volt kiforrott történet szempontjából, azt már előre tudták, hogy melyik karakter/színész mennyit fog szerepelni. Másrészt Tintást se a főcímbe nem tették be, de mellékszereplőként is csak pár epizódban játszott. Ami azért is "karaktergyilkosság", mert az alapsztori szerint az egyik ellenséges család fejét alakította. Jock és Ellie esetében meg sem fordult a készítőkben, hogy ne kerüljenek a főszereplők közé, még akkor sem, ha igazság szerint túl fajsúlyos történeteket ők sem kaptak a sorozat elején. Ha nagyon akartak volna a karakterrel kezdeni, akkor beteszik a főcímbe, rendes történeteket kap, és nem olyan színészt választanak, aki elfoglalt. Vagy ott lehetett volna az opció, hogy még az elején gyorsan lecserélik, nem szerencsés, de hosszútávon érthetőbb. De mint láthattuk, az első színész hiába volt nagyon tehetséges (kockáztatom, hogy a legerősebb színész volt az egész gárdában), Tintást úgy indították, hogy eleve egy alkoholista, akinek nem hogy se pénze, se vagyona, se hatalma nincs ahhoz, hogy a Ewingokkal felvegye a versenyt. Esélye sem lett volna. De még arra sem használták, hogy mondjuk Cliffet vagy Pamelát erősítse a konfliktusokban.
A második Tintás túl nagy kontraszt volt az elsőhöz képest. De valljuk be, már annyira kevés részben szerepelt, hogy érezni lehetett, ő is csak egy közvetítő a nagy történésekben. Persze, könnyen lehet, hogy a szervezete nem bírta, és a korábbi italozások miatt menthetetlenül megromlott az egészsége, és vannak gyors lefolyású betegségek, de érezni lehetett, hogy akkor ott neki a szezon végén meg kell halnia, de előtte megmenti Jockot a börtöntől, és kiderül, hogy ő volt a gyilkos, valamint, hogy nem Pamela vérszerinti apja.
Még az lehetett volna fordulat, hogy Ellie összejön vele a műtétje után, mert Jock-ra akkor haragudott Amanda miatt. De Ellie karakterét nem akarták lealacsonyítani, hogy visszakullog a régi szerelméhez, akit Jock miatt hagyott ott annak idején. Pláne Tintásnak már nem sok tartása volt se harchoz, se magánélethez, tényleg teljesen leamortizálták a karakterét.
Nekem az volt fura, hogy a The eary years című előzményfilmben annyira köré összpontosult minden, sőt a karaktere is ki volt dolgozva, fura, hogy az erre épülő sorozat úgy indult el, hogy egy ilyen alapszereplőt azonnal vágányra tesznek, miközben Ellie és Jock főszerepet kapnak.
Annyi biztos, hogy a Ewing-Barnes viszály fennmaradt Tintás halála után is, és több olyan történetet vettek elő, amelyben neki valamilyen szerepe volt. Furcsa leírni, de halálában kreatívabb sztorikat tudott adni a sorozatnak, sőt még felbukkant Rebecca és Katherine is.

Steve Kanaly-nek az volt a gondja, hogy Ray nem kapott önálló történeteket. Ez igaz is volt, mert hiába került be a főcímbe az első évadtól, bizony nem szerepelt minden epizódban, sőt a legtöbben csak asszisztált. Donnával volt pár jelenete, de a család esetében is inkább Lucy-hez vagy JR-hoz lehetett kötni. Érthető, hogy jobb történeteket akart.

Larry Hagman nélkül, de egy új színésszel ment volna tovább JR karaktere. Az tény volt, hogy JR túléli a lövést, hiszen ő volt a sorozat központi alakja. Már a színészt is kiválasztották (sajnos most nem jut eszembe a neve), amikor rájöttek, hogy Hagman nélkül nem tudna sikeres lenni a sorozat, hiszen ő alapozta meg JR karakterét, így megadták neki a magasabb gázsit, kockáztatva, hogy a sorozat a csúcsra ér-e. És igazuk lett, mert onnantól egészen az álomévadig TOP3-as TV-adásnak minősült a sorozat.

Az örökbefogadás valóban túlságosan is hosszúra sikeredett, még úgy is, hogy családon belül oldották meg. De kétségtelen, hogy a 4. évadot ezzel akarták kitölteni, miután Kristin meghalt, majd később Jeff is, így már csak az volt a kérdés, hogy ki a valódi apa.
Azt már korábban is írtam, hogy rendkívül összecsapott volt Kristin története. Egy évad általában egy évet ölelt fel. Kristin az évad 5. részében távozott, és ha rögtön el is vetette a magzatot, kellett 2-3 hónap, amíg újból teherbe esik, Christopher nem volt koraszülött, így plusz 9 hónap, és még ugye megérkezett Dallasba, de már a szezon végén meg is halt. Teljesen irreális időzítés volt, mert kb. 13-14 hónap telt el a köztes időben, miközben a sorozatban pár hónap telt el (eredeti vetítést nézve). Megmagyarázhatták, hogy az évad nem egy év volt, hanem sokkal több, de ennek nem volt racionális alapja.
Persze, én sem szerettem volna, ha JR Christopher apja...

Pamela karaktere végig nagyon erős volt, az ébredés után viszont látványosan nem tudtak vele mit kezdeni. De igaza volt a színésznőnek is, miszerint egy sorozat kb. az 5. évadig tud erős lenni, utána már nehezen tudnak történeteket kreálni a szereplőknek. Victoria esetében viszont az álomévadig nem volt probléma, de pl. más karakterek sokkal jobban kifutották magukat addigra. Clayton és Ellie szinte már csak asszisztáltak, évadonként kaptak 1-1 jobb történetet, de semmi más.
Ray és Donna ugyanígy voltak, 1-1 érdekesebb történet kivételével amolyan csatlósok, lelki szemetesládák voltak. Lucy karaktere szintén nagyon szenvedett Mickey halála után. Ha azt nézzük, akkor leginkább JR-Bobby-Pamela és Samantha vitték el a show-t, náluk mindig tudtak új dolgokkal előjönni. Cliff is kapott sztorikat, de viszonylag kevés jelenete volt egy epizódon belül, és egysíkú bosszútörténeteket kapott.
Pamela karaktere valóban látványosan elkallódott az álomévad után, és sokan ezért Bobby feltámasztását hozták fel.
Ha belegondoltok, a főbb mellékszereplők is 2-3 évad után kifulladtak, mindig kellett a vérfrissítés.
De annyi biztos, hogy Pamelát nem akarták kiírni, csak nem tudom milyen történeteket kapott volna, amikor már a sorozat sem állt a helyzet magaslatán.

Bobby-nak egyedül Pamelával volt kémiája, illetve a két színész élethűen tudta alakítani az összeszokott párost. Ezek után szerintem bárkit is kap Bobby partnernek, nem vehette fel a versenyt.


2021-07-09 11:43.46
Mivel Jim Davis már a 3. évad forgatásakor nagybeteg volt, ezért a munkáit is úgy osztották be, ahogy bírta. Az utolsó pár részben már nem is szerepelt, elutaztak Ellie-vel. Nyilván Amerikában tudták, hogy ez miért van így, hiszen a színész tényleg az ereje utolsó percéig forgatott. Az is tudatos volt, hogy nem írják ki azonnal, hanem a karaktert életben tartották, egészen a 4. évad majd közepéig. Jim Davis amúgy a harmadik évad szezonzáróját sem érte meg, így amikor a 4. évadban emlegették Jockot az üzlet kapcsán, a színész már nem élt, és még egyszer írom: nem akarták senki mással helyettesíteni őt.
Az sem véletlen, hogy a 4. évad főcímébe már nem került bele, mivel az évadot előre megírták, és mivel a színész sem élt, tiszta sor volt, hogy a 90. részben a karakter is meghal (vagy legalábbis arra lehet következtetni).

Ha Jim nem lett volna beteg, akkor 100%, hogy a karakter maradt volna. Hiszen nem csak eredeti szereplő, de főcímszereplő is volt, a család feje. Biztos, hogy tudtak volna történeteket kreálni neki, akár a Barnes-Ewing viszály vonalán, akár a családi vonatkozásban. Bár fura módon, sokan sajnálták a karaktert, de a halála nagyon érdekes történeteket tudott elindítani, ugye a harccal Bobby és JR házassága is megromlott, így egy újabb vonalat kapott a sorozat.
Kérdés, ha Jim életben marad, akkor mennyire tudják izgalmassá tenni a sorozatot a lerágott viszállyal. Mert még ott sem terveztek hosszabb távra. Mindig 2 éves szerződéseket írattak alá a színészekkel. Ez alól volt egy nagyon erős kivétel, amikor Patrick Duffy visszatért, akkor vele 5 évet írattak alá. Így akarták elkerülni, hogy a színész nehogy még egyszer meggondolja magát, mert egy esetleges szerződésszegésnél rosszul járt volna. És senki nem akarta, hogy Bobby karaktere újból kiírásra kerüljön. Lám, micsoda véletlen, pont 5 évig is élt még a sorozat, ameddig Patrick szerződése meg volt hosszabbítva. Persze, ez nem csak tőle függött.
Azok a színészek, színésznők, akiknek rövidebb ideig szólt a szerződésük, könnyebben tudtak menni, vagy rakták ki őket.
Sheree J. Wilson kiírása sem volt tervezett, de mivel egy terhességgel nehéz szembemenni, így ott a szerződést is a szabályos jogi úton tudták hagyni. Sheree-t amúgy is úgy vették fel, hogy lesz neki 14 epizódja, aztán 1 évből 2 lett, majd 3, sőt főcím is. Azért tudták kiírni a záróévadban, igaz pár jelenetben, epizódban így is játszott.
Az utolsó évadban pedig már nem évadot írtak alá, hanem epizódokat. Így volt az, hogy sok karaktert csak pár részben láthattunk, és ehhez nem akarta Barbara Bel Geddes a nevét adni, 4 részhez, így ő inkább távozott.
De a 9. évadtól minden színésznek és színésznőnek bizonytalanná vált a sorsa, voltak, akiket hamar kiírtak, míg másokat ideig-óráig meg tudtak menteni (Linda Gray, Steve Kanaly).
Jock tuti, hogy maradt volna, az más kérdés, hogy Cliff és JR nélküle is jól el tudott csatározni egymással, de akkor még alapszabály volt: főcímbe nehéz bekerülni, és kikerülni is csak úgy lehet, ha a színész hal meg.


2021-07-09 11:23.09
Még arra gondolok, hogy Tintás karakterét túlságosan is leírták, már az elején. Ugye ivott rendesen, még a detoxikálóban is megfordult, majd Pamelával is összeveszett. Ezek jó szálak voltak, de úgy látszik, hogy a karakternek nem is akartak többet, igaz, ebben az is közrejátszott, hogy a színész nem tudott velük forgatni, így ha emlékeztek, akkor a 12. rész körül hirtelen el is tűnt, mindenféle magyarázat nélkül. Ez akkor is fura volt, hogy ha azt nézzük, abban az időben jobban szerették az 1 epizód=1 történet felállást.
Majd a második évadban, immáron új színésszel, józan állapotban, és új történetekkel tért vissza. Kiderült ugye a genetikai rendellenesség, és ugye azt hitte, hogy Johnny az ő unokája. A genetikai rendellenesség dolog amúgy Cliff esetében is okafogyottá vált a sorozat végére, hiszen Afton egészséges gyermeket szült tőle. Innen látni, hogy már nem akartak a múlttal annyit foglalkozni, csak új sztorikat keríteni, főleg a vége felé, hogy kiderül, ott is születik egy gyerek (Margaret, Lucas), meg onnan is van balkézről (James, Rebecca Pamela).
Emlékezzetek vissza, hogy Tintást egy darabig nem is mutatták, csak akkor jött a hír, hogy haldoklik, amikor Jock pere ment. Fura, hogy józan életet élt, sőt még dolgozott Kaliforniában is, aztán hirtelen romlik az állapota (teszem fel, ha megint ivott volna, akkor is hirtelen váltás). Innen látni, hogy a két történetet jól összekapcsolták, és egy váratlan fordulattal, de mindenképpen ki akarták írni a karaktert. Nem tudhatták előre, hogy a sorozat annyi évadot megél, és akkor még a JR elleni lövés sem volt téma (a plusz két részt a megrendelő kérte), ami híressé tette a sorozatot. Igaz, onnantól egyébként is JR lett a központi szereplő.
Azt jól írod, ha Jock pere után nem folytatódik a sorozat, akkor Pamela karakterét sínre tették volna, bár egyedül csak JR gyűlölte őt, és azután is, hogy kiderült: nincs benne Tintás vére. Normális esetben lehet JR elfogadja végre Pamelát, de mivel a sorozat folytatódott, kellett a konfliktus, Cliff pedig Barnes maradt. Pláne ott volt Samantha karaktere is, akivel a második évad végét úgy zárták, hogy újból iszik, és arra pl. már nem lehetett volna építeni. Sőt Ray karaktere is kifutotta magát, Steve Kanaly távozni akart, majd ekkor jött elő Hagman azzal az ötlettel, hogy Ray legyen Jock törvénytelen fia.
Szóval a második évad végén sok mindent nem zártak le, sőt a JR elleni lövés után, Hagman is távozni akart, mert nem adtak neki annyi bért, amennyit elegendőnek tartott volna.
Köszönöm a részletes leírást az örökbefogadási procedúrákról. Amit hozzá lehet tenni, Pamela és Bobby hiába voltak alkalmas szülők, még ők sem kaptak soron kívül babát. Ha emlékeztek, akkor Samantha is babát készült venni a 10. részben, és már megvolt a terhes anyuka is, nyilván így mennek ezek a dolgok, ahol a pénz beszél.
Ray és Donna örökbefogadási története az álomévadban már speciálisabb volt, hiszen ott fogyatékkal élő kisfiút fogadtak örökbe, aki már átesett egy kellemetlen procedúrán, sőt Ray ügye is veszélyeztette az eljárást, de végül őt megkapták, igaz, a srác már 10 éves is elmúlt és fogyatékkal élő volt, így az könnyebbé tette az egész eljárást, mert nem pár hónapos, egészséges csecsemőt kértek.
Bobby-ék örökbefogadási története már csak azért is volt érdekes, mert ugye Kristin meghalt, és még azt se tudtuk, hogy a baba apja valóban JR-e? Nem lett volna szerencsés, mert akkor JR nyilván nem mond le a vérszerinti gyerekéről. Viszont ez a sztori arra is jó volt, hogy Samantha megorroljon a volt férjére, hogy teherbe ejtette a húgát. Nem véletlen volt az, hogy Samantha szerepe csak később jött a képbe, mert ez időben nem SF-ban lakott. Jeff Farraday halála, majd a nyomozás, és végül a hivatalos örökbefogadás viszont elvitte a sorozatot egy darabig, így a készítőknek nem volt érdekük, hogy Pamela, akár mesterséges módon is teherbe essen. Arról nem is beszélve, hogy így az ő karakterét is szélesíteni tudták: depresszióba esett, öngyilkos akart lenni, majd pszichiátriára került. Az megint más, hogy Kristin halálával egy újabb cliffhangert tudtak csinálni, illetve a karakter távozásával elindulhatott a közelharc a gyerekéért.

Ami a 9. évadot illeti, akkora már a sorozat is megfáradt, ez tény és való. Az álomévad után nagyon nehéz volt visszatérni a normális kerékvágásba. Sosem tudjuk meg, de az biztos, hogy Pamelát nem akarták kiírni, a színésznő volt hajthatatlan. Lehet tudtak volna 1-2 történetet még kreálni, de ha megnézzük a többi folytatást, abszolút döcögősre sikerült, őszintén szólva a Pamela kilépése utáni évadot szerettem a legkevésbé, és nem csak Pamela kilépése miatt.
Jól megfogalmaztad, és én is így érzek: Pamela Bobby nélkül is jól működött az álomévadban, kifejezetten erős volt és Markkal is jól mutattak (bár itt éreztem valami pótlék feelinget), azért nem érdemes rajta agyalni, mert Bobby visszatérésével okafogyottá vált a Mark sztori.
Bobby-t viszont nagyon nehezen tudtam Pamela nélkül elképzelni. Aki nők voltak az életében utána, egyikkel sem éreztem, hogy igazán boldog lett volna, még a színész is annyira jól játszott, állandóan éreztem a bizonytalanságot, hogy ugyan nőzik, meg jó dolog, de mégsem az igazi érzés, nem annyira felszabadult. Örülni tudott, de olyan boldognak már sosem láttam, mint Pamela oldalán.


2021-07-08 11:48.56
Nekem is nagyon furcsa, hogy Tintás karakterét ennyire vágányra tették. Pedig a The early years egész estés filmben fajsúlyos történetek mozgatója volt, olyan karakter, akire lehetett építeni, még akkor is, ha Ellie nem őt választotta. az nem baj, hogy a gyerekeit tették előtérbe, ugyanakkor az ő karaktere, főleg később mindig arra volt jó, hogy említést tegyenek a múltra, vagy egy korábbi történetet vegyenek elő (pl. amikor majdnem felosztották a Ewing Oil-t, vagy megjelent Dandy, akiben Cliff az apját látta vissza, stb...), tehát valahogy a holta után a karakterrel, olykor ha említést szintjén is, mintha többet tudtak volna kezdeni.
Mint írtam, a Miniseries-ben és az 1. évadban azért is szerepelt keveset az első Tintás, mert a színész több más produkcióban dolgozott, ezt a forgatók tudták is, éppen ezért csak pár epizódba tették be, az is arra volt jó, hogy a múlt sérelmei feljöjjenek. Azokban az epizódokban viszont a karakter nagyon is előtérbe került. Amikor a második Tintás megérkezett, adott volt, hogy az évad végén ki fogják őt írni, a neurofibromatosis szál is abszolút tudatosan került a történetbe (akkor még ugye az is ott volt, hogy hátha Cliff az apja Johnny-nak). Mivel a Dallas-t még akkor sem tervezték long-time running serie-nek, ezért úgy gondolták, hogy Tintás halála, azzal a csavarral, hogy Pamela nem az ő gyermeke, és hogy ő ölte meg McKinney-t, majd egy nagyon jó lezárása lesz az évadnak, függetlenül attól, hogy a sorozat folytatódik-e. Más dolog, hogy a megrendelő 2 epizódot kért még, így ennek a fordulatnak köszönhetően született meg a Who shot JR? cliffhanger, mely a TV-történet legsikeresebb epizódja lett.
Pamela esetében a 2. évadnál döntötték el, hogy nem Tintás gyermeke lesz. Való igaz, mivel őt így már nem érintette a betegség, ezért akár szülhetett is volna, de korábban volt 2 vetélése. A 3. évad végén elment orvoshoz, majd Rebecca-nak arról panaszkodott, azt mondták neki: ha meg is fogan a gyerek, nem fogja tudja kihordani. Ez pedig a neurofibromatosis-tól függetlenül is fennállhat egy nőnél. Igaz, akkor már készítették elő a talajt Christopher-nek, és az örökbefogadásnak, mert Kristin akkoriban szült meg. Kétségtelen, hogy az a történetszál sokkal érdekesebb fordulatokat hozott, mert egészen az 5. évad elejéig el tudtak vele lavírozni. Tehát, ha nagyon csúnyán akarnánk írni, akkor már a készítőknek sem volt érdeke, hogy Pamela természetes úton teherbe essen, mert az örökbefogadás és annak kusza történeteit tolták az előtérbe.
Másik dolog, hogy amint Christopher-t örökbe fogadták, onnantól Pamela sem foglalkozott azzal, hogy esetleg még szülhetne, és csak a balesete előtt hozták fel újból, hogy a tudománynak köszönhetően ki tudja hordani a babát. Igaz, ez a szál azért kellett, hogy elfogadja, miszerint Jenna tudott Bobby-nak gyermeket szülni, és pont akkor, amikor ők másodszorra házasodtak össze. Igaz, ekkor még a készítők nem tudták, hogy Victoria Principal a baleset után egyáltalán nem akar visszatérni, így ez a természetes úton lehet gyerek történet is okafogyottá vált. Később Pamela kiírásának tragédiáját erősítette, miszerint pont akkor történik a baleset, amikor végre szülhet. A baleset tervezett volt, és nem tudom, hogy ha VP marad, akkor Pamelának milyen történeteket szántak volna? Pl. a betegsége miatt mégsem szülhet, vagy elodázzák a szálat? Vagy viszonylag gyorsan felépül és küzd azzal, hogy gyerekük legyen? Elképzelni sem tudom, milyen történeteket kapott volna a karakter, miután pl. a Ewing Oil is megbukott, így Cliff harca a Ewingokkal egy időre értelmetlenné vált volna. Christopher akkor tudta meg, hogy örökbe fogadták, tán azzal a szállal tudtak volna mit kezdeni, mert Christopher pl. érzékennyé vált, hogy Lucas Bobby vérszerinti fia. Hogy Jenna megszülte Lucas-t, azon Pamela már túltette magát addigra, pláne Jenna Ray-jel jött össze. Lehet Pamela karaktere tényleg kifutotta magát, bár sokszor azt mondják, sosem a karakter fárad el, hanem az írók válnak fantáziátlanná.


2021-07-08 11:21.41
Nekem Bobby jött ki, furcsálltam, bár van, amiben hasonlít rám a karaktere. Különben meg gondolom megoszló ez is, mert lehet több karakterből is van belőled, és amelyik a legtöbb szavazatot kapja (pl. 4, szemben a másik kettő 3-3-mal).


2021-06-08 22:58.09
Egyébként a Barnes-Ewing viszály is más értelmet nyert a sorozat vége felé. Ugye Tintás és Rebecca meghaltak. Katherine és Pamela eltűntek. Cliff mellett sosem állt olyan stabil személy, akivel erős ellenfél lehetett volna a Ewingok ellen...persze, időről-időre néhányan, de senki sem volt stabil pont.
Azért is volt, hogy a 10. évadban kibékült Ellie-vel, illetve a Ewing-irodába is került. Persze, alapvetően megmaradt JR-ral a konfliktusa, de McKay-t, Lizt csoportosították mellé, illetve pár epizód erejéig más vonalakat is kapott.
De igazság szerint nekem is furcsa volt, hogy a sorozat elején Tintás semmiképpen sem volt mondható egy kemény ellenfélnek, de mint írtam, az első színész egyéb munkái álltak a háttérben. Pláne Cliff a sorozat végén többnyire Bobby-val és Aprillel is barátságba került, holott mindketten Ewingok voltak.


2021-06-06 23:57.10
Igen, Jimmy-vel végképp nem tudtak mit kezdeni (még az se lett volna túl kreatív, ha összehozzák Lucy-vel, és akkor még egy Ewing-Barnes viszály), és nem is volt olyan karakter, amelyet fel tudtak volna hosszabb távon használni. Jimmy amúgy Maggie néni fia volt, ugye?
Mark eltűnése is kérdőjeles volt, mert lehet, hogy valóban meghalt, de az is lehet, hogy megrendezte a hong-kong-i dolgokat, csak már nem akart visszatérni Pamelához, mert a nő Bobby-t választotta, bár később meghalhatott a betegségében is. Álomévad után meg szerencsétlen lett volna, ha Markot megint feltámasztják, amikor eleve Pamela Bobby-ban gondolkodott.
Dusty feltűnt a záróepizódban, de hogy mi történt vele korábban, az rejtély...amikor az álomévad előtt visszatért, és még olyan jelenetekben mutatták, ami a valóság volt, elmondta, hogy elvált a feleségétől, Lindától. De mivel az álomévad után már őt sem vették elő, legalább egy mondat erejéig, így a nézők bármit gondolhattak.
Katherine felszívódott a hatóságok elől, Pamela baleseténél a kórházban mégis felbukkant (merész húzás volt körözés alatt). De mint tudjuk, ez csak egy előkészítő volt ahhoz, hogy a néző arra gondoljon, hogy esetleg köze lehetett Pamela eltűnéséhez.
És pl. voltak más karakterek is, akik eltűntek, de még csak említés szintjén se beszéltek róluk. Patriciát sem hozták fel, a mellékszereplők esetében még nem is annyira probléma.
A főszereplőknél még Jack volt az, aki Jamie halála után elment, de hogy hová és milyen élete lett, család esetleg? Itt mondjuk Dack Rambo miatt is volt a gyors lezárás.
De úgy lehetett érezni, ha valakitől elváltak, nem adtak annyit arra, hogy megmagyarázzák, mi történt vele.
Bár Katherine halálát említették a folytatásban, de valahogy azt nem tudom a sorozat részeként kezelni.
Még volt egy "eltűnés", ami a rajongókat inkább az ultimatedallas-on érdekelte: Marilee Stone nem játszott az utolsó évadban, holott előtte mindegyikben. Úgy látszik, a színésznőre sem akartak pénzt költeni, a karakter is kifutotta magát. Jordan Lee-t megölték, Bradley-t sem láthattuk a kartellből.
Szerintem nem is nagyon akartak magyarázkodni egyes esetekben.

Még ami eszembe jutott, a Dallas-ban nagyon kevesen haltak meg természetes halállal, hirtelen Tintás, Jason, Kimberly Cryder apja jutnak eszembe, biztos volt még pár személy, de jellemzően valami másban (gyilkosság, baleset, eutanázia, öngyilkosság, erőszak) haltak meg.


2021-06-06 18:59.46
Igazad van, teljesen valószínűtlen, hogy Tintással miért terveztek már az elején is takaréklángon. Hiszen írtam, hogy a 2. évad előtt sem szerepelt sokat, a Miniseries-ben 2 epizódot, és az első évadban szintén 2 epizódot, annak is az első felében. Tehát David Wayne mindössze 4 epizódban volt Tintás. Szerintem egyszerű a magyarázat, mert a színész 78-ban további 6 TV-filmben vagy sorozatban játszott, így a Dallas - mint kezdő sorozat, lehet nem is akarta elkötelezni magát, és ideje sem volt, mert nem gondolta, hogy akkora sikere lesz. Ha belegondolunk, csak a 2. évadtól kezdődött a hírnév. A színész joggal vállalhatott más szerepeket. És sosem tudom elégszer ismételni, hogy a Dallas-t sem tervezték 25-30 résznél hosszabbra, tehát ez is behatárolt minden karaktert. Mellesleg az alap felállás tényleg hibádzott, hiszen az ősellenség családjának a feje volt, tehát ha nem is teszik be a főcímbe, de 4 epizódnál többet igazán adhattak volna neki. Mint tudjuk, Pamela és Bobby voltak a középpontban, még Cliff sem volt főcímszereplő, Samantha is csak az első évadtól. JR ugyan már felkerült, de nem minden epizód tematikáját építették rá...Ray pl. felkerült az első évadban is a főcímre, mégsem játszott minden epizódban.
Tehát csakis az lehet, hogy mivel David Wayne is elfoglalt volt, ezért Tintás karakterét a színész és az alapsztori szerint sem merték fajsúlyossá tenni. Az már más kérdés, hogy miként tették volna kemény ellenféllé, mert mind a 4 epizódban részeg volt, és valljuk be, erre a szálra nem lehetett komoly harcokat építeni.

A második Tintás már 10 epizódban szerepelt, ez az összes rész felénél kevesebb. Neki már adtak érdekes történetet a neurofibromatosis-szal, illetve, azt hitte, hogy Johnny az ő unokája, és talán majd Cliff tud harcolni a Ewingok ellen. De itt sem küldték csatába, helyette inkább Cliff karakterét erősítették, és valahol joggal. Tintás kiírása a szezon végén teljesen tervezett volt, mert az lett volna az utolsó rész, ahol meghal, de a megrendelő további 2 epizódot kért, és ha ez nem lett volna, akkor a világ leghíresebb cliffhangerét sem ismernénk. Úgy gondolom, azzal, hogy Tintás halálával lezártak egy szálat, JR-t ikonikus főhőssé tudták tenni, a Barnes vonalat pedig gyengíteni...érdekes, mert Rebecca is felbukkant később, volt is egy pár konfliktus, de őt is tervezetten írták ki a halálával, mintha a Barnes-ok sorsa csak erre lenne érdemes? Majd Pamela kiírása, bár ott a színésznő nem akart visszatérni. Katherine is lehet maradt volna, ha a színésznő nem esik teherbe, bár az ő karaktere impulzív volt, de gyorsan ki is futotta magát. Mellesleg ő nem Barnes volt, hanem Wenthworth.


2021-05-30 13:24.13
Nem tudom, hogy Shalane házassága miképpen történt, de azért meglepő, hogy több mint 30 éve tart, és 4 gyerekük lett. az is lehet, annyira kiégett tiniként, örült neki, hogy saját élete lehet. Ezek a tinisztárok a legritkább esetben futnak be felnőttként is nagy sikert, sőt sokuk elég csúnyán végzi, vagy korán meghal.
Annyi biztos, hogy ő már 9 évesen is reklámokban szerepelt, így eléggé beszippantotta őt a média, az 5 év a Dallasban pedig bőven elég volt neki. Nem tudhatjuk, mert színészetet azóta is tanulhatott volna, mégsem tette.

Ha belegondolunk, és tényleg furcsa, mert ugye Tintás az ellenség másik oldalán volt a családfő, annyira nem aknázták ki a karakterét, hiszen a főcímbe se került bele. Igaz, Cliff is csak a 2. évad után. Tintás a Miniseries-ben sem szerepelt minden epizódban, az első évadnak is inkább az első felében pár epizód erejéig.
Amikor a 2. évadban megérkezett az új színész, akkor ő is elég sok epizódból kimaradt, amolyan fajsúlyos irányvonalat nem kapott, a történetei közül is csak 2-3 volt meghatározó. Tehát nagyon ki sem futotta magát, ha azt nézzük. Arról nem is beszélve, hogy ebben az időben sem terveztek hosszabb távon a sorozattal, így nem meglepő, hogy Tintásnak sem adtak annyi történetet. Harcolni már öreg és beteg volt, a gyerekei vonalát erősítették. Teljesen tervezett volt a kiírása.


elejére ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk