Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Carrie - Cinemax, 23:20 |
A lőcsei fehér asszony - M5, 23:45 |
Aviátor - Film4, 23:50 |
Szárnyas fejvadász 2049 - Film+, 23:55 |
A szabadság hangja - Filmbox Premium, 00:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Chris Rock (60) |
Eddie Izzard (63) |
James Spader (65) |
Ashton Kutcher (47) |
Victor Webster (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Szegény párák |
Shawn Weatherly |
2021-10-30 22:52.58 |
A magyarban lehet jó választások voltak, a Jockey inkább, de alapvetően utálom, amikor egy eredeti nevet átkeresztelnek az adott nép kénye-kedvére, holott pont az lenne a lényeg, hogy ne a saját nyelvünket akarjuk látni egy másik nyelvében, az eredetit kell megtanulni/megszokni. A franciánál volt ilyen, hajam égnek állt! Azért mert buta a magyar népség, akkor ne nézzenek külföldi sorozatot, mert nem tudják pár főszereplő nevét megjegyezni...itt azért évek óta ment a műsor, ne mondd már, hogy olyan nehéz lett volna a főcímszereplők nevét megtanulni. Amúgy szerintem Dzsi Ár, mintha így ejtették volna, a francia meg Zsi Ör-nek, rosszul is voltam tőle.
Az nem mentség, hogy a lakosság nagy része nem beszélt angolul. Külföldi sorozatok voltak már a rendszerváltás előtt is hazánkban, ott is megtanulták a neveket, pedig nem csak angolszász területről, hanem pl. Isaura, vagy német területről, a csehszlovák sorozatokról ne is beszéljünk. Most akkor azt mondom, ne legyen több orosz sorozat/film, mert már nem kötelező az orosz nyelv tanulása, és nehéz lenne a mai fiataloknak az orosz(cirill) betűkkel/nevekkel megismerkedni? Ugyan már! Ennyire ne alacsonyítsuk már le az embereket! Mellesleg amikor a Dallas indult nálunk, már jó egy éve megtörtént a rendszerváltás, sőt rá pár hónapra a Szovjetunió is felbomlott, szóval nem lett volna rendszerellenes a Sue Ellen név, mert már nem is abban a rendszerben éltünk. Akkor miért hoznak be amerikai sorozatot, ha nehézséget okoz az eredeti neveket megtartani, és mert annyira butának nézik a közönséget? A Samantha nekem tetszik, de az az igazság, akkoriban nem nagyon adták azt a nevet az USA-ban. Ugyan a Sex and the City-ben volt Samantha, de az már sokkal későbbi sorozat. Vagy akkor lett volna Susan vagy Susie Ellen. Valene átkeresztelése értelmetlen volt, mert csak pár epizódban szerepelt, az meg valóban hiba volt, hogy az új sorozatban 1-2 jelenet miatt Valene lett. Miss Ellie...annyira szerették, hogy egyszerűen meghagyták a lánynevét, amolyan kedveskedés miatt...egyébként délen valóban előfordult, hogy a Miss-t a név elé tették, még akkor is, ha a nő már férjezett volt. A segítség című filmben is Miss-ezték a gazdag nőket, holott férjnél voltak. Bobby is Robert volt eredetileg, de annyira szerették őt, mint legkisebb fiú, hogy meghagyták a gyerekkori becenevét...még a sírjára is asszem Bobby James Ewing volt írva, és nem Robert. Igen, az angolban inkább Luszi, mint Lüszi, de majd meghallgatom eredeti a hangon, hogy mennyire torzították az "u" betűt. Egyébként meg azt gondolom, ha egy ilyen hosszú sorozatot néz a magyar, 7 éven át, akkor igenis tanulja meg annak a népnek a kultúráját, névhasználatát, idő van rá, és legalább nem csak szórakozásból nézik, hanem tanulnak is belőle. Az utolsó évadokban tényleg borzalmas kiírások születtek. Pamela esetében elrontották, mintha így akartak volna bosszút állni, hogy a színésznő nem fogadta el a rekord összegű gázsit? Rendben, hogy a költségvetés miatt kellettek a kiírások, de lehettek volna sokkal reálisabb helyszínek, életsorsok. Olyan kiírásokat kaptak, hogy a józan paraszti ész szerint egyikőjük sem választott volna olyan életet és helyszínt, mint amilyet kaptak. Ellie kiírása szintén a mélypont volt, és ezzel tulajdonképpen az volt a bajom, hogy karaktergyilkosságokat hajtottak végre ezekkel az irreális felállásokkal. Nem kellett volna halál, sőt azt már nem is mertek, csak néhány ésszerűbb újrakezdés lehetett volna. Donnáé sikerült a legjobban, holott ő nem volt alapszereplő, és csak a 4. évadtól került a főcímbe. Ha nála meg tudták oldani, a többieknél miért nem? Samantha kiírása több sebből vérzett, és annyira nem lehetett nagy a szerelem pár hónap után, hogy a fiát, és az egész jólétét, anyagi stabilitását (ház, kapcsolatok, munkahely, válás után kapott pénz, hírnév) feladja. |
2021-10-30 15:14.15 |
Azért kíváncsi lennék, hogy kinek volt az ötlete a Jockey és a Samantha nevek. Pl. Sue Ellen lehetett volna simán Ellen, és akkor nem arra asszociálnak, hogy SZU ellen...a Jockey szerintem elég frappáns választás, annak ellenére, hogy sosem szerettem, ha az eredeti neveket lefordítják/átkeresztelik az adott nép nyelvére...amúgy Pamela is Pam volt az eredeti sorozatban, és Johnny-t John Ross-nak hívták. Ellie-nél gyakran tették a neve elé a Miss megszólítást. Tehát azért voltak más változtatások is. Azt már nem tudom, hogy itthon Valene-t hogyan szólították, de rémlik, hogy Valerie-nek?
Hogy egy texasi Európába költözik, természetesen nem elképzelhetetlen, főleg, ha az illető fiatal. Itt az a felállás volt furcsa, hogy ugye Ellie az egész életét a farmon töltötte, családi örökség, és bár utaztak is (kevesebbet, mint amennyiszer megtehették volna), nehezen tudom elképzelni, hogy egy 70+ családanya ennyire feladja a korábbi életét, és egy más kultúrájú országban telepedjen le, szerintem az országot nem is említették, de nem is baj. Önmagában véve a családtól és a farmtól való elszakadás irreális, ha csak egy mezei texasi nőről lenne szó, akkor a másik kontinensen való letelepedés annyira nem is lenne érdekes, de Ellie a biztonságérzetét is a háta mögött hagyta, pláne ő volt mindig a családcentrikusság példaképe, aki a széthullott családot is egyben akarja tartani, most meg? Ennél jobb lett volna, ha pl. olyan sztorit találnak ki, hogy nem utazhat a betegsége miatt, mert nem bírná ki a repülőutat, de nem, mindenféleképpen kellett az, hogy soha nem akarja látni a családját, és Bobby-ra hagyja SF-ot is. Bár JR sosem volt egy mintapéldány, de akkor is a gyereke, a hőn szeretett Gary-re meg nem is hagyott semmit? Pláne ilyen korban, ha már ingatlant hagynak a családra, akkor az unokákra kellene előbb gondolni, hiszen a Ewing-fivérek egzisztenciája kialakult, megálltak a saját lábukon. JR szerintem semmi olyan rosszat nem tett az utolsó évadban, ami miatt Ellie-nek így meg kellett volna orrolnia rá. Elveszítette a Ewing Oilt, elvált Cally-től, és haragban állt James-szel, majd Vanessa is szakított vele, de ezek mind a saját magánügyei voltak, ezek az Ellie-vel való kapcsolatát nem kellett volna, hogy befolyásolják, főleg, hogy egy anya így kitagadja a gyerekét. Pláne Clayton azt mondta, hogy Ellie nem tudja magát túltenni azon, ami April-lel történt. Ott viszont pláne nem volt hibás JR, sőt Bobby sem. Ennél fogva az ember azt gondolja, hogy egy alapvetően rossz elgondolásra még rátettek egy teljesen hihetetlen verziót/magyarázatot is. Különben meg egy olyat részt bevághattak volna, ahol Clayton Ellie-vel beszél telefonon, de őt mint kapcsot, teljesen elzárták. Nyilván ez azért volt, mert BBG abban az időszakban tényleg rossz szájízzel távozott, annyira, hogy Larry Hagman-nel már nem is tartotta a kapcsolatot. De ettől még nem a karakterét kellett volna ellehetetleníteni. A többi karakter Európába való költözése is életszerűtlen volt, de annyira egyik sem rossz, mint az Ellie-é. Ha Jennáék valóban Párizsban telepedtek le, akkor ott még Jenna a divat világában elképzelhető lett volna, ugyanakkor a többiek egészen más életet kaptak, olyat, amilyet egy józan paraszti ész nem vesz be, hogy azért megéri váltani. Samantha pláne a fiát hagyta el egy pár hónapja ismert pasi miatt, aki nyomokban sem illett hozzá, és ő is az egész jólétét hagyta hátra maga mögött. Lucy-nek talán nem volt kockáztatni valója, ott viszont a karaktert annyira takarékra tették, hogy nem is akartak józanul gondolkodni. |
2021-10-30 00:07.03 |
Az az igazság, mivel a Dallas-ban nagyon szigorú szerződéseket írtak alá titoktartás terén, és ha valamelyik színész megszegte, akkor komoly büntetésre számíthatott. Így nagyon sok pletyka, vagy téves információ keringett a nagyvilágban. De amikor ott hibáznak, hogy elég lenne egy filmes adatbázisból informálódni, és nem olyan kulisszatitokról van szó, amelyik vagy igaz vagy nem, ott azért az ember fenntartással fogadja a többi hírt is.
Pamelát pont azért nem merték meghalasztani, mert reménykedtek benne, hogy egyszer visszatér, ha mást nem is, az utolsó részbe meghívták, de mivel nem garantálták, hogy valóban az utolsó lesz, ezért VP nemet mondott. Ugyanis ott a színésznő hagyta ott a sorozatot, de ő már a 7. évad végén szerette volna, bár akkor még 2 évet aláírt, és Bobby halálával Pamela karaktere is megerősödött. Igaz, pont Bobby visszatérésével meg valahogy nehezen tudtak mit kezdeni vele. Furcsa dolgok ezek, mert pl. BBG is visszatért, örült a népség, ugyanakkor Ellie karaktere is háttérbe szorult, egy-egy fontosabb sztorit kapott az évadokban, sőt több epizódból ki is maradt, vagy csak asszisztált 1-2 jelenetnél. Claytont sem akarták volna meneszteni, ha Ellie nincs többet. Ugyanakkor pont Ellie végleges kiírása volt az egyik legellentmondásosabb, de akkor a színésznő már annyira megsértődött (lásd 4 epizód/utolsó évad), hogy rossz hangulatban váltak el, és azért mertek Ellie-nek olyan irreális sztorit írni, hogy soha nem tér vissza SF-ba, ami a karaktertől idegen lett volna. Ellie valóban az álomévad végéig volt erős, utána Claytonnal inkább a nyugdíjas életet élték, vagy kaptak évadonként 1 fontosabb sztorit. Jim Davis még a sorozat csúcspontján halt meg, így ott szóba sem jöhetett a csere, mert a sorozatra is rossz fényt vetett volna, hogy a jól megszokott színészeket cserélgetik, hiszen pont minden karaktert az általa játszott színész(nő) miatt szerettek, illetve azonosítottak vele. A Donna Reed cserénél viszont nem volt jobb opció. Ugyanúgy később már nem mertek biztosan senkit sem meghalasztani, hogy ne kelljen úgy alakítót keresni. April kivétel volt, és a rendező azt is megbánta, de a színésznő szülési szabadságra ment. Más dolog, hogy azt is figyelték, hogy X karakter halála mennyire jó történeteket tud kreálni. Jocké mindenképpen, később Rebecca, Jamie, Mickey vagy Mark Graison halála is pont ezért lett beleírva. April halála után már egyébként is vergődött a sorozat, ott inkább maga a történet volt ütős, párizsi közegben. Jellemzően kiírták a karaktereket, bár a legtöbbjét olyan helyszínre és olyan új élettel száműzték, hogy a legtöbbje szintén irreális volt. Lucy, Ellie, Samantha, Ray új élete teljesen ütközött a korábbiakkal. Jenna so-so, a legjobb kiírás Donnáé volt. Pamela kiírásában meg szentül hittek, hogy átmeneti lesz. |
2021-10-29 13:31.00 |
Köszönjük szépen!
Jók ezek az írások, bár némelyikben vannak pontatlan adatok, de pl. elolvastam Audrey Landers cikkét, nem is tudtam, hogy a híres NY-i színész egyetemre járt, ennek ellenére énekesnőként sikeresebb lett. Omri Katz, Johnny alakítójából pedig fodrász és drogtermesztő lett. A Christopher-t alakító Joshua Harris legalább valamennyire a szakmában maradt. Mondjuk Shalanee McCall-nál volt a legnagyobb váltás, miután szinte gyerekként férjhez ment, gyorsan ketté is tört a karrierje, de őszintén szólva nem is volt tehetséges, mindig úgy túljátszotta magát. Érdekes, hogy valahogy a Dallasbeli színészeknek/színésznőknek sem a korábbi munkásságuk nem volt ütős, és a Dallas után sem lett nagyobb karrierjük, 1-2 kivétellel, de tényleg csak 1-2 kivétellel, mindegyik örök skatulyát kapott, vagy lehetne mondhatni "átkot", mert se Dallas előtti, se Dallas utáni töretlen karrierjük nem volt. |
2021-10-29 13:25.16 |
Az már túl sok lett volna, hogy ha Ellie-t csak azért meghalasztják, mert Barbara Bel Geddes nem akarja őt tovább alakítani. Jim Davis esetében egyszerűbb volt a képlet, mert a színész elhunyt.
Pláne Ellie akkor ment hozzá Claytonhoz, így Clayton karaktere is feleslegessé vált volna, ha Ellie-t kiírják. Bármennyire is sok támadás érte a Donna Reed cserét, de abban a pillanatban akkor az volt a legjobb megoldás. Mellesleg a mai napig hiszem azt, ha Donna Reed kapja meg Ellie szerepét a sorozat elején, akkor mindenki elfogadta volna őt, mert egyébként a színészi alakításával nem volt gond, Oscar-díjas lévén pedig húzónév is volt a szakmában (csak ugye a sorozat elején a pénz miatt nem mertek A-listás sztárokkal dolgozni, lásd John Wayne sem kapta meg Jock szerepét). Arról ne is beszéljünk, hogy a déli államokban, a gazdag családanyák sokkal inkább voltak olyan karakterek, mint Donna Reed, csak ugye a néző az egyszerű, zsákruhás Barbara Bel Geddes-t szokta meg. Azon is csodálkoztam, hogy Donna Reed-re esett a választás, mert a múltja miatt biztos magasabb gázsit kért, ugyanakkor abban az évadban túl sok történetet nem kapott a karakter, és nem is játszott az évad minden epizódjában, így a színésznő sem tudott kiteljesedni...3 évre szerződtették, de mivel a Dallasbeli szereplése után nem sokkal meghalt, és ha BBG sem akart volna visszatérni, a készítők nagy gondban lettek volna. Ellie karakterét Bobby "halála" után nem merték volna kiírni, egy 3. színésznőt behozni pláne nem. Szóval elég furcsán alakult az egész. Egy szónak is száz a vége, teljesen logikus volt a 7. évad elején az Ellie-csere, más opció nem lett volna, és nem is nagyon lehet összehasonlítani Jim Davis esetével. Mellesleg BBG annyira határozottan állította, hogy kilép, és nem akar visszatérni, hogy a kutya sem sejtette, hogy egy év múlva a magasabb gázsi miatt hajlandó lesz érte. Mellesleg bennem felmerül az is, hogy ha valaki egyszer kilép egy ilyen nagy volumenű sorozatból, aztán mégis visszakérezkedik a pénz miatt, holott tudta, hogy Donna Reed 3 évre írt alá...nézzük az érem másik oldalát is, mert szerintem Donna Reed-et rengeteg igazságtalan támadás érte, holott ő csak a dolgát végezte. |
2021-10-28 00:33.59 |
Nem mindegy milyen forrásból tájékozódunk, az ilyen oldalak hitelessége nem megbízható. Olvastam már olyan cikkeket, amelyeket igencsak elferdítettek, pl. Brad Pitt 2 évadban is játszott a Dallasban, stb...
Jock esetében már megbeszéltük, hogy nem akarták más színésszel a karaktert továbbvinni. A Wes Parmelee történet is évadkitöltő jelleggel ment. Azon ok miatt sem akarták Jim Davis-t lecserélni, hogy a sorozat elején létezett egy karakterhűség, főképpen a főcímszereplőket illetően. Mint ahogy Larry Hagman lecserélését sem vállalták be a lövés után. Másrészt a technikai szempont is alátámasztja, a 3. évad úgy ért véget, hogy Ellie és Jock elutaznak. A 3. évad bemutatása alatt Jim Davis elhunyt. Lett volna idő embert és történeteket keríteni a nyári szünetben, de nem ez történt, hanem úgy álmodták meg előre a 4. évadot, hogy a közepénél Jock-ot kiírják, de addig életben tartják a karakterét, csak nyilván nem tudják őt mutatni. Tehát ha az egész 4. évadot úgy írták meg és gyártották le, hogy Jock meghal benne, akkor mégis hogyan tervezhettek olyat, hogy más színész veszi át a szerepét? Mivel a bemutatásnál utólag semmin sem tudtak módosítani, még csak azt sem tehették, hogy a közönség nyomására esetleg más színészt tesznek be. Lásd, Bobby hiánya is erős volt, mégsem az álomévad közepén tért vissza, hanem csak az utolsó másodpercben, ill. a köv. évadban. Az már más dolog, hogy Jock végrendeletével olyan történeteket tudtak írni, amelyek 2 évadon át is erősen kihatottak az egész sorozatra. Biztos, hogy nem akarták más színésszel játszani a karaktert, mert tisztelték annyira Jim Davis-t, hogy ezt a karaktert neki írták, így ha ő meghal, akkor más se kapja meg, és jól érezték azt is hogy a közönség sem lett volna vevő erre. Mellesleg, ha más színész játssza a későbbiekben, akkor már eleve a történeteket is úgy írják meg, illetve akkor az új színésszel forgattak volna, és nem hagyták volna, hogy a karakter tizenvalahány rész erejéig életben maradjon. Vagy akkor nyilván nem halasztják meg az évad közepén, hanem egy új színész tért volna vissza Dél-Amerikából. A Wes Parmelee dolgot szerintem eléggé kiveséztük, hogy miért is nem lett volna értelme az egésznek. |
2021-10-12 21:22.04 |
Samantha asszem a múltja miatt nem lett kormányzó...mellesleg ehhez és a Ewing Oil-hoz protekciója volt. Viszont a modell és a filmiparban eléggé maga alakította ki az image-ét. Persze, ha az anyja szemszögéből nézzük, akkor ott az a "sikeres" nő, aki jól megy férjhez és nem kell dolgoznia. Éppen ezért volt irreális a Don Lockwood szál, mert azzal pont mindent felégetett maga mögött, otthagyta a dallasi luxuseletet, ahol volt háza, filmgyára, ismerősi köre na és a fia is. Mindezt egy bőrkabátos atlagemberert mégha Londonba is mentek, ott már Samantha nem volt önmaga és kialakított egzisztenciája, társadalmi és családi élete is elmaradt. Irreális váltás, ha már ki akarták írni és mit nem, de a folytatásokban újból Dallasban között ki, teljesen érthető, egy ilyen nő nem ad fel egy ilyen életet. Mellesleg JR-tol elvált, tehát ő nem keserítette tovább az életét, főleg, hogy akkor Cally kötötte le. |
2021-10-12 10:30.08 |
Texas kormányzója...eléggé elvetették a sulykot...Samantha a divat vagy filmiparban hiteles lehet, a Ewing Oil vezetése a férje révén hihető, de hogy Texasban és feltételezhetően republikánus indulóként, pláne abban az államban, ahol a nők alárendeltek, szóval teljesen irreális, látszik, hogy nem tudtak mit kezdeni a régi karakterekkel sem. Mivel JR republikánus volt, és segített is a volt feleségének, ahol tudott, szerintem adott a felállás, csak nem akarták kimondani. Borzalmas mivel töltötték ki az új sorozatot. De ha már kötelező a woman power, legalább pozitív lett volna a végkimenetel, de Samantha mint kormányzó kész vicc. Bármennyire is kedvelem őt. |
2021-10-11 12:00.51 |
Szerintem is republika, de nem tudom említették-e? Dallas vagy Texas kormányzója vagy miként indult? Priscilla lehet ismerte már Elvist 60-ban, de tuti nem akkor házasodtak, lévén Priscilla akkor még csak 15 volt. Asszem 63 vagy 64-ben... |
2021-10-10 22:23.28 |
Egyébként miért küzdött volna JR és Pamela? Ewing Oil-hoz az utóbbinak nem volt köze, se ambíciója. Gyerek nem született, Pamelának nem kellett volna a pénz. Max. Cliff harcol a Ewingokkal, de neki akkor még nem szántak nagy szerepet. Az alomevadnal működött a Pamela-JR konfliktus, de ott már volt tét is, hiszen 7 év telt el. De ha emlékszel, annak a végére Pamela is eladta JR-nak Christopher részét és lezárták a harcot. Tehát ez a vonal Bobby nélkül amúgy is kifulladt, ha nem minősítik álomnak, akkor korábban még kevésbé lett volna értelme. A másik, amit irsz: nem véletlenül írták Bobby-t JR mellé, mert a jófiú karakter kellett ellenpólusnak, pláne a Pamelával való házassága is sok történetet kiaknázott. Tehát felesleges lett volna Bobby kiírása, ha a sorozatot is max. 25-30 részre tervezték. Főcímszereplő kiírása is csak indokolt esetben, lásd Jim Davis. Ugyanakkor a Miniseries után Samantha, Ray és Cliff is fajsúlyos szerepeket kaptak, Bobby-tól függetlenül. Cliff emlékezett az anyjára és arra is, h lelépett, éppen azért nem akarta őt látni. Szerintem tudták, h életben maradt, de az fura h nem keresték. Cliff a harag miatt. Ha meghal, lett volna értesítés, hagyatéki, akkor nyilván felkutatják a rokonokat. Szerintem egyik sem gondolta, hogy Rebecca nem él. Való igaz, hogy Maggie nevelte fel őket, de ettől még mindketten tudták, hogy vannak szüleik. Hiszen úgy voltak vele a szülőnek kellene keresnie a gyerekeit. Digger az első évadban keveset szerepelt, így akkor Rebecca alakja is felesleges lett volna. A második évadba pedig azért hozták vissza, mert tudták, hogy kiírják és utána azonnal előkerült a Rebecca szál is. Mivel a sorozatot nem tervezték hosszúra, az elején az se volt releváns, hogy Pamela miképpen viszonyul az anyjához. Eleve ha nem él Rebecca, akkor nem kutat utána Pamela, hanem max. a sírhelyét keresi fel. De frissítés volt a karaktere, szerintem jó ötlet volt elővenni.1-2 évadra irtak alá, aztán ha bevált a karakter, akkor lehetett több is. Audrey Landers 5 évadot majd később 2 évadot kapott, ő az egyik rekorder. Jared Martin is 7 évadban bukkant fel, igaz az utolsó részben csak egy jelenetre. Morgan Brittany 5 évadban szerepelt ugyan, de ebből csak az 5-6. évadban többet, a maradék háromban csak pár epizódot. |
2021-10-10 21:46.10 |
Ez így borzasztó!Nem a néger és a meleg szál, hanem hogy képesek egy adott vonalat másfele terelni az eredeti alkotás rovására. Ez kb. olyan mintha egy Shakespeare feldolgozásban nem az alapszereplőkkel foglalkoznak, hanem mondjuk kitalálják, hogy Benvolio meleg és elvezetik a sztorit ebbe az irányba, hogyan is jön össze egy néger pasival...a legrosszabb, amikor az alapszereplőkkel nem tudnak már építeni és kreálnak valami nem odaillő szálat vagy amikor olyat akarnak bemutatni, ami nem abba a közegbe illik... |
2021-10-10 21:38.52 |
Samantha és Pamela a régi sorozatban is a sikeres női vonalat kapták meg a későbbiekben, de ezzel nem tudtak annyira a nézők azonosulni (nem emiatt kedvelték meg a karaktereket). Az új Dallasban Samantha a republikánusokat vagy a demokratákat képviselte? Igen, ha nem is a főszereplő LGBTQIA de biztos tesznek be, akár több karaktert is. Pedig az USA-ban régebben is, viszont akkor még egészen más volt a tálalás. Az új Dallas viszont ezt a témát nem lépte meg, holott szerintem elvárható lett volna, ha már olyan szelektíven érzékenyített. |
2021-10-10 17:28.32 |
Engem nem zavart volna, ha a régi vagy az új sorozatban színesek jelennek meg, de ha valaki először fehér, utána miért kell sötétíteni? Az új szereplőknél lett volna lehetőség színeseket behozni, de Ann és családja is juszt is fehérek lettek. |
2021-10-10 17:25.01 |
Igen, azért ha azt nézzük még a Dallas közegében is idegen volt, ha 1-1 női karaktert karrieristává tettek, pedig az a közeg volt, ahol elvileg működhetett volna. Inkább sorra kiírták őket vagy távoztak. Az új sorozatoknál amúgy már egyre több meleg karakter is van, míg a 2000-es évekig az sem volt divat, és ha nem is a négereket, de a többi népcsoportot is eléggé tolják, pl. arabok, latinok, zsidók. A nőknél is ott van, hogy ha sikeresek is, a többjük biztos viszonylag szép vagy elegáns is, mert az dukál a sikerhez. |
2021-10-10 10:34.15 |
Jó kérdés. Mert elterjedt az a pletyka, miszerint Bobby meghal a Miniseries végén és a sorozat a Pamela és JR közötti konfliktussal folytatódik. Ugyanakkor a készítők ezt határozottan tagadták, mert mi értelme lett volna meghalasztani Bobby-t, hiszen így a szerelmi szál, a Romeó és Júlia történet elveszett volna, pedig arra építettek a sorozatot. Pláne özvegyként Pamela már a farmon sem kapott volna jogosultságot, az olajtárságnál sem dolgozott. Miért kellett volna harcolnia? Gyereke sem volt, akinek az öröksége lett volna a tét. De ezt a sztorit az álomévadban ügyesen elvitték, csak hát akkor már 8 éve ment a sorozat, igaz később törlésre került. A készítők hatalmas bakinak tartották volna, ha Bobby kiírásával gyakorlatilag az alapsztori került volna a kukába, hiszen később az volt, hogy Bobby és Pamela állandóan a házasságukat mentik és küzdenek meg mindenféle problémával. Pláne Bobby karaktere is kellett dramaturgiai szempontból, na meg a női nézők miatt is. Rebecca alakját valóban csak Digger halála után vették elő. A sorozat elején még nem gondolkodtak a hosszú folytatásban. Amúgy Rebecca múltja a levegőben lógott, mivel nem tudtak róla, így akár halottnak is hihették. Pont azért vették elő a szálat, hogy új szereplőket hozzanak be. Pamela így sem könnyen találta meg őt. Ez tipikusan az előrángatott sztori volt és már nem akartak arra emlékezni, hogy 3 évvel korábban mit mondtak róla. Különben simán hihették halottnak, mert sosem emlegették és minden csak akkor lett összerakva, amikor Digger meghalt. Arra nem emlékszem, amikor Pamela elkezdett nyomozni, akkor hogyan említette az anyját? Mint aki él, csak nem tartja velük a kapcsolatot vagy egyáltalán azt is ki kell deríteni, hogy él-e egyáltalán? Mert Corpus Christie-ben az idős néni is csak arra emlékezett, hogy szép volt és hirtelen elköltöztek. Rebeccaval be tudták hozni Katherine-t is, tehát tudatos volt, hogy életben kellett őt hagyni. Később azért írták ki, hogy Katherine-t visszahozzák, aki felkavarta az állóvizet. |
2021-10-09 22:24.44 |
Ez a Pride melletti fúrás volt vagy egy másik sztori? Na meg az Early Years leadása után a 12. évadban vették elő a Mallory családot, akiknek a tagjait Jock megmentette. Azt gondolom, az Early Years-ben szerintem tudatosan vették elő a fekete családot, mert akkor már 8 éve ment a sorozat és a nézőknek hianyzott a néger vonal, az álomėvadnál jöttek, hogy mindenféle tabu vonal megjelenik: Down-szindróma, siketség, jelnyelv, Angelica mint női ellenfél, Samantha elvonója, és lehetne sorolni. Viszont négerek felé nincs érzékenyítés. Mondjuk az EY azért is készült, mert Bobby halála után a nézőket ki akarták engesztelni egy előzmény filmmel, amiben új dolgokat mutattak és a sorozat érdekessé tudott válni a nagy váltás után. Maga a film is sikeres lett. |
2021-10-09 10:41.21 |
Igen, érthető ha vinni akarják ezt a vonalat, mert a valós életből merítenek, csak írtam lehettek volna az új karakterek színesek, de Christopher és Pamela Rebecca? Miert nem Emma vagy az apja vagy Judith lettek latinok? Ja Bobby mellé Ann- t fehérnek akarták, de az ő rokonai lehettek volna színesek...most ez olyan, hogy egy könyv folytatásában sem lesz a fehérből színes, ha eredetileg nem úgy álmodták meg...vagy Pamela Rebecca első pasija akit megölt, az is lehetett volna latin...nem-nem, a főszereplők sötétedtek be...de ha pl Teresa vagy Raoul maradnak, őket tuti nem fehérekre cserélték volna le. |
2021-10-07 10:15.46 |
Igen, sőt a Miniseries 5. részében is egy néger házaspár voltak a szolgálók, kár, h többet nem szerepeltek, volt dumájuk. Igaz Raul es Teresa beváltak, bár ők a latin-amerikai vonalat erősítették és nem kaptak jelentősebb dialógusokat. |
2021-10-03 23:42.32 |
Ha a 70-es, 80-as évek amerikai sorozatait vesszük, nagyon kevés dolgozott együtt színesbőrű karakterekkel, pedig akkor is voltak már ilyen lakosok az USA-ban. A szupersorozatok közül a Falcon Crest és Knots Landing elvétve alkalmazott, a Dinasztia viszont ebből a szempontból is előrébb tartott. Dominique Devereux alakját Diahann Carol, az egyik főhős, Blake balkézről született testvérét alakította. Később a Csillagok háborújából ismert Billie Dee Williams mellékszereplőként került be. Igaz, a Dinasztia a meleg vonalon is sokkal jobban nyomult, már az első évadtól láthattuk ezt a szálat, egészen a sorozat végéig.
A Dallas ilyen téren abszolút nem volt befogadó, és a meleg szálat is 1-2 epizód erejéig hozta fel, színesbőrűek pedig csak mellék vagy epizódszerepeket kaptak. Ott lett volna valóban igazán "amerikai" a sorozat, ha pl. a Barnes család tagjai négerek, és pl. Pamela így kerül a családba. Viszont ez degradáló lett volna a négerekre nézve, hogy ha pl. az őket megformáló Cliff-et, vagy Tintást nézzük, a vesztes kategóriák. Mondhatni a fenti témákat inkább tabuként kezelte a sorozat. |
2021-09-30 20:30.35 |
Jajj! Miért kell az eredeti felállásokat megváltoztatni? Nem ettől lesznek PC-k. Hófehérkét pláne kifejezetten fehér bőrű, fekete hajú, piros ajkú lánynak álmodták meg. Most akkor Kunta Kinte meg fehér lesz, hogy PC-k legyenek a fehérek irányába is? Bár egy fehér ritkán volt rabszolga, az is igaz...nem is az lett volna a bajom, hogy az új színészek színesek a Dallasban, hanem, hogy a régiek közül latinosítottak. Még jó, hogy nem Lucy karakterét átvette volna Oprah Winfrey? Nem a téma túltolásával lenne a problémám, hanem, hogy felül akarnak írni olyan dolgokat, amiket nem véletlenül és úgy álmodtak meg. |
2021-09-30 14:47.33 |
Rendben, szolgálják ki a latin-fekete népet, de ne úgy, hogy az eredetileg fehérekből csinálnak színesbőrűeket. Ott lett volna a lehetőség, hogy pl. Lucy-nek fekete/latin férjet találjanak, és a gyerekeik pl. harcolhattak volna a Ewing Oil-ért. Vagy valamelyik srác latin nőt vesz el (bár itt Elene kipipálva, de ugye más miatt volt visszás). Ann-t is alakíthatta volna egy latinos csaj, vagy esetleg Ann volt férjét, így akkor Emmában is lett volna vér. Az újaknál megértettem volna, mert ugye főleg délen azért dominálnak a színesek.
Nekem is az a gyanúm, hogy az olyan országokban, ahol a nőnek dolgoznia kell, ott nem arathatott nagy sikert a HTB-s Szülifeli sorozat. Különben, ahogy írtad, tőlünk nyugatra is nagyon sok helyen nem dolgozik a nő, vagy részmunkaidőben, vagy önmegvalósítás miatt. |
2021-09-29 16:45.43 |
SZF-nek más a műfaja, és meglep, hogy ennyire népszerű volt, de hogy onnan vegyenek színészeket egy kultikus sorozat folytatásához? Eleve az erős skatulya miatt is veszélyes...És azt is megértem, hogy az USA-ban ma már sok a latin/sötétbőrű, és úgy valós, ha olyan karakterek is szerepelnek a filmekben/sorozatokban. A megoldás nem tetszett, és nem maga az a tény, hogy a latin vonalat erősítették. Pl. Elenáról és családjáról sosem tudtunk, most meg a semmiből kerültek elő. Christopher és Pamela Rebecca pedig fehér amerikaiak lévén gyorsan latinná váltak. Ezek után érthető, ha azt érezte a néző, hogy gyalázzák az eredeti felállást.
Persze, a Dallasra sokszor ráaggatták a rasszista jelzőt, mert hogy a főszereplők, de még az állandó szereplők között sem volt sötétbőrű, csupán a kisebb mellékszerepekben. Mondjuk eleve, ha a Ewing családot fehér, amerikainak álmodták meg, akkor fura is lenne, ha az utódok vagy a közeli rokonok hirtelen más rasszhoz tartoznának. Ha új szereplőt hoznak be sötétebb árnyalattal, azt még meg is értem (különben pár ázsiai és európai származású karakter is volt az eredeti szériában), de a meglévő karaktereket nem kellett volna megbolygatni. Teszem fel, Lucy néger pasinak szül gyereket, aki félvér, vagy néger, azt megértem, de így? Legyen PC egy sorozat, ezzel semmi baj, csak mondjuk fura lenne, ha VIII. Henriket néger pasi játszaná egy feldolgozásban, csak mert az alkotó kreativitása határtalan. |
2021-09-28 15:43.51 |
Csakis vehette, de azért az sem egyik napról a másikra megy, pláne említés sem volt erről a 7. évad végén. Nekem még az sem kizárt, hogy felépítette. Az előzőt azt biztosan, mert azt említették. Amúgy valahogy Ray-hez nem is illett az a nagy ház, bár kellett, hogy megtöltsék, így készítették elő a terepet a Jenna, Lucas, Charlie triónak...majd később McKay vette meg, az utoló előtti részben pedig Michelle, bár azt is túlzónak találtam, mert kettejüknek elég nagy ház lett volna, pláne Michelle-t nagyvárosi lánynak képzeltem, nem olyannak, aki kiköltözik egy farmra, a világ végére.
Vajon Ray előző házával mi lett? |
2021-09-28 11:14.13 |
Igen, ez való igaz. Bár nálunk is megfigyelhető a jelenség, de az USA-ban sokkal erőteljesebb. Számomra inkább az a fura, hogy a Született feleségek volt a kiindulópont az új Dallas színészeinek kiválasztásakor.
Azt még jobban elnézi az ember, hogy Mitch Pileggi-t úgy hozták vissza, hogy ő egy másik karaktert játszott az eredeti sorozatban (amikor JR a diliházban volt), mert olyan a régi sorozatban is volt, hogy egyes színésznők már játszottak másik karaktert korábban. Főleg az is érdekelne, hogy Julie Gonzalo ki által lett felkapva, mert korábban alig játszott valamiben, de teljesen érezhető, hogy az új gárda a latin vonalat nyomta, ellentétben a régivel, amely republikánusként csak a kisebb mellékszerepekre adott színesbőrű alakítókat. Így az egész sorozat jellegét is átszabták, mert a latin vonal erősítése egyértelműen demokrata vonást jelent az USA-ban. A Dallas meg abszolút republikánusként indult. |
2021-09-27 18:44.55 |
Nekem még egy baki jutott eszembe az álommegoldást követően, bár lehet említettük. Ray az álomévad előtt békülni kíván Donnával, és bár nyitottan hagyták ezt a kérdéskört, az álom után Ray már egy óriási nagy házat mutogat a feleségének, holott "Bobby halála" előtt szó sem volt arról, hogy építene vagy venne egy új házat. Nyilván onnan jött az ötlet, hogy az álomévadban egy új ház építésén dolgozott, az elsőt szétrombolta, amikor Donna elvetélt a babával, a második építése folyamatban volt, amikor Tony-t örökbe akarták fogadni...
Itt meg a folytatásban Ray seperc alatt felépített egy nagy házat (úgy tudom így volt), de ha vette, akkor is elég gyorsan lezajlott minden. |
2021-09-27 18:40.09 |
Mintha azt olvastam volna, hogy Cynthia Cidre azt mondta, ne vegyük figyelembe az alapsorozatot (a két folytatást pláne nem), mert az új sorozatban olyan elemek is vannak, amelyek a régi miatt nem szabadna, hogy szerepeljenek (logikai bakik tömkelege), mi is felsoroltunk jó párat.
Mert egyébként, ha figyelembe kellene venni, akkor az nagy baj, ugyanis akkor az a régi sorozat teljes meggyalázását jelentené, és most nem sorolom fel, hogy miért, mert sokszor értekeztünk ezekről a fórumon. |
2021-09-21 13:06.02 |
Azért gyanús nekem, hogy mindenképpen onnan akartak színészeket (nem tudom, hogy a készítő gárda mennyire volt azonos), mert pl. Christopher az eredeti Dallasban visszafogott, szeplős, fehér bőrű gyerek volt, Jesse Metcalfe latinos, temperamentumos, sötét tónusú, kissé agresszív karaktert tolt. Jó, ezt gyorsan megmagyarázták azzal, hogy NE vegyük figyelembe az eredeti sorozatot, ezzel meggyalázva minden egyéb előzményt, amikről már korábban értekeztünk.
Johnny szerepére Josh Henderson nem volt rossz választás, bár kissé parasztossá tette a bajusz, pláne a kisgyerek Johnny-ra sem hasonlított (lásd fenti magyarázkodás). Brenda Strong-ot meg szerintem annyira akarták, hogy minden előzmény nélkül kreáltak Bobbynak egy új feleséget, azt se tudtuk meg, hogyan és hol ismerkedtek meg. Ha ez nem lett volna még elég, akkor hozták a karakterrel együtt az elmebeteg volt férjet, anyóst és egy eltitkolt lányt is, akikre szerintem senki nem volt kíváncsi. Nagy hiba azt gondolni, ha X színész népszerű egy sorozatban, akkor majd egy másikban is az lesz, és a színész személye miatt átírják az egész előzményt is. Arra is kíváncsi lettem volna, hogy a lányokat miképpen castingolták. Jordana Brewster az autós filmből volt ismert, de szerintem közel sem volt annyira szép, hogy főcímszereplő legyen, különösen a penge szája rontott az összképen. De őt is, mint új karaktert hozták be, akiről egyetlenegy említés sem volt a régi sorozatban, és persze ő is hozott magával egy anyát (sosem látott bejárónő vagy szakácsnő), egy testvért és egy szeretőt. Régen rossz, amikor a színész(nő) köré alakítják a karaktert, és hozzák be az újakat vele, akiknek közük nem volt a régi sorozathoz. Julie Gonzalo valamivel csinosabb volt, bár a plasztika nem hiányzott volna nála. Korábban talán fel sem volt kapva, most pedig hirtelen egy olyan központi karakterré vált, aki nem csak Barnes, hanem Ewing is. De őt még el tudtam fogadni, bár latin-amerikai vér folyik az ereiben, és se Afton, se Cliff nem dél-amerikaiak, őket pedig mutatták az új Dallas-ban, így hiteltelen a lányuk vérvonala. Aki viszont számomra teljesen érdektelen, de annál ellenszenvesebb volt: Emma Bell, szépnek egyáltalán nem volt nevezhető, a karakter pedig teljesen feleslegesen lett behozva, pláne főcímszereplővé tették az első perctől kezdve, pedig az első évadban nem is játszott. Az meg egyenesen borzalmas volt, hogy a 2 srác egymás között cserélgette a 2 csajt, őszintén szólva azt sem tudom, hogy végül ki kit vett feleségül, bár Christopher ha nem vérségi alapon, de rokona Pamela Rebeccának. Annyira sikeres volt a Született feleségek? Nem hiszem, hogy annyira, hogy az ottani színészek köré kellett volna írni az új Dallas-t. |
2021-09-18 16:55.00 |
Érdekes írás, köszönjük! Észre sem vettem, hogy Josh Hendersonnál is fennáll. Igaz, annyira nem követtem az új Dallas-t.
Ami nekem eszembe jutott, ha már így említve van a Született feleségek. Onnan kapásból játszik 3 színész is az új Dallasban: Josh Henderson, Jesse Metcalfe, és Brenda Strong is, ők főcímszereplők. Lehet vannak még színészek, akik a másik sorozatból jöttek, azért nem tudom, mert azt nem néztem. A kérdésem, hogy van valami összefüggés: miért játszottak többen is fontosabb szerepet az új Dallasban a Született feleségekből? A rendező vagy valamelyik dolgozó kapcsolatban állt a SZF-kel? |
2021-08-09 16:08.08 |
Nekem meg az a fura, hogy annak ellenére, hogy a KL-t előbb tervezték indítani, a Dallas nagy sikere után került bemutatásra, és ha világviszonylatban nem is ért el akkora hype-ot, de a hazájában elég népszerű volt, sőt majdnem olyan hosszú sorozatot kihoztak belőle. Ott nyilván több főszereplő házaspár volt, és azért tudtak építeni a későbbiekben, csak Gary-re és Val-ra alapozva kérdéses, hogy meddig jutottak volna el. Pláne a KL, hiába, hogy spin-off sorozat volt, teljesen el tudott szakadni a Dallastól, és valóban nagyon fura, hogy Lucy csak egyetlen részben szerepelt, sőt valami miatt azt hittem, hogy Ellie szintén felbukkant, de mégsem. Csak annyi, hogy Ellie vette a házat Gary-éknek. Azért írtam, hogy döbbenetes mennyire zsákutcás főcímszereplő lett Lucy a Dallas-ban és mennyire nem "ismerték" őt a KL-ben sem, olyan érzésem volt, mintha a karakter számkivetett lett volna. Holott azért mindkét sorozatban fajsúlyos helyet töltött be a családban, a folytatásban Gary-nek és Val-nek ikrei lettek, a Dallasnál meg simán hagyták, hogy Lucy az árral sodródjon. De már írtam, hogy mi volt az oka, és az alapján érthető, ugyanakkor azt szokták mondani, nincs elfáradt karakter, csak kevésbé kreatív írók, Lucy-nél köztudottan bevallották, hogy kifogytak belőle, igaz, később a többi szereplőnél is megvolt az indok, és nagyjából, ha nem a személyes ok, akkor arra fogták, hogy a karakter kifutotta magát, jó a végén már főleg a költségvetés miatt... |
2021-08-09 00:40.15 |
Ez egy logikus felvetés. Larry Hagman, mint JR, 5 epizódot szerepelt a KL-ben, 1980-82 között, Lucy pedig mindössze egy részben, 1980-ban. Miután Bobby halott maradt a KL-ben, értelemszerű volt, hogy a Dallas-beli feltámadása után nagyon bekavart volna, ha a Dallas-beli karakterek átjárkálnak a másik sorozatba, így Bobby feltámadása után pláne nem láthattunk Dallas-beli karaktert a KL-ben, említés szintjén nem tudom mennyire gyakori jelenség volt, mert ugye a sorozatot nem láttam.
Ugyanakkor az is fura, hogy bár Lucy szülei szerepeltek a KL-ben, Lucy karakterét még a sorozat elején sem nyomatták, sőt teljesen el tudták őt különíteni a szüleitől, annyira, hogy Gary-nek és Val-nek még ikrei születtek (és mintha Lucy nem is lenne a gyerekük). Lucy visszatérése így akadálymentes volt a Dallas-ban, bár a karakterre a KL-től függetlenül sem mertek építeni, ennek viszont a színésznő volt az oka, mert állandóan ott volt az az opció, hogy megválnak tőle, így se férjet, se gyereket nem mertek neki adni...érdekes, de a 2012-es folytatásban sem. Lucy megmaradt ilyen örök szingli nőnek, bár a 2012-es folytatás sok mindenben rosszabb irányt folytatott, de valahogy Lucy karakterét ott sem merték megbolygatni. Az volt ugye az alapprobléma, hogy amikor a Dallas indult, akkor Charlene Tilton 19 éves volt, a karakter viszont csak 16, így tudták vonzani a tinikorosztályt is Lucy karakterével. Aztán eltelt 7 év, és Lucy felnőtt, a helyét Charlie, Johnny, és Christopher vették át (a két fiú nyilvánvalóan gyorsabban öregedtek, mint a sorozatbeli koruk). Mellesleg Lucy valahogy mintha egy zsákutca lett volna a családfában is, a szülei nem éltek vele/velük, és bár ő volt az első Ewing unoka, valahogy a fiú örökösök domináltak a családban, lévén a sorozat is erősen hímsovinisztának számított. Igazság szerint erősen lehetett érezni, hogy a karakterre nem mernek építeni, és nem csak Charlene miatt. Amikor visszatért jóformán Samanthának segített, majd Cally-t istápolta...ezek nem voltak rossz történetek, de főleg csak a családi dolgoknál asszisztált. Érdekes, hogy amikor James a képbe került, még ott sem kavart be Lucy, pedig JR zabigyerekeként piszkálódhatott volna, lévén JR mennyire megszólta Ray-t, amiért balkézről született. És ugye Lucy elég szoros kapcsolatot ápolt Ray-jel. Az is fura volt, hogy amikor Pamela nem lakott a ranchon, akkor Lucy-vel nem is több közös jelenete, pedig előtte sokat istápolta őt. Fura, mert pl. Pamela és Samantha barátsága akkor is megmaradt, amikor Pamela nem SF-ban lakott. Nagy igazság, hogy senkivel nem akarták, hogy közös jelenete legyen, nekem még az tetszett, amikor Claytonnak beszólt, hogy nem a nagyapja, de az a sztori is csak egy epizódot kapott. |