Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Gyilkos ösztön - Film Mánia, 04:10 |
South Park - Nagyobb, hosszabb és vágatlan - HBO, 04:40 |
A cég - Mozi+, 04:40 |
Aniára várva - Filmbox Plus, 05:15 |
Karácsony szellemében - Film4, 05:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Nicolas Cage (61) |
Clint Mansell (62) |
Jeremy Renner (54) |
Uwe Ochsenknecht (69) |
Sammo Hung (73) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Nosferatu (2024) - Vélemények |
Pokoli rokonok (sorozat) - Vélemények |
A hivatal (sorozat) - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
S.E.R.E.G. (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Bocsánatos bűn |
Kristen Bell |
2021-01-23 22:02.26 |
Bár nem mernék megesküdni rá, de én is úgy emlékszem, hogy a 1999-es vetítés Kristin haláláig vagy egy picit tovább ment, a 2003-as pedig heti 5 epizódot adott le, és tényleg csak a SF-i tűzig mehetett, mert amikor a Story 2008-ban újra leadta az egészet, akkor nagyon sok rajongó a tűz utáni évadokat várta, mert azokat még egyáltalán nem látták. Szóval én is afelé hajlok, amit Quantumleap ír. |
2021-01-23 21:44.36 |
De jó volt olvasni ezt az összefoglalót:)
Nekem biztos, hogy megvan valahol a papír, ahová az ősbemutató időpontjait vezettem, de emlékeim szerint is a 6. évad második felétől a 7. évad első feléig ment vasárnap. Lehet Jamie érkezése pont a határon volt, de amikor Donna Reed megjelent, akkor már emlékeim szerint újból pénteken volt. Nem akarok a számokon lovagolni, de szerintem nem 10-12 rész, hanem picit több volt, kb. 25, hiszen két félévadot ölelt fel az időszak, és egy évad általában 25-31 részes volt. Igazándiból szerintem csak kísérleteztek, hogy ennyi év után vajon a vasárnapi időpont hatékonyabb lesz-e, de ez szerintem azért is volt nagy hiba, mert az emberek évek óta megszokták, hogy a péntek este a Dallasé. Emlékszem, hogy sokan csak utána mentek el bulizni, de a vetítési időpont sokszor változott nálunk is 20:00-23:00 óra között adták, az elején még a 20:00 óra vált be, aztán volt, hogy későbbi időpontokra rakosgatták. De megnyugtatásul írom, hogy az USA-ban is ugyanígy volt, tehát nem egy fix időpontban adták le. A Klinikát sajnos össze-vissza néztem, de a Benjamin beteg lesz sztorira emlékeztem, arra viszont nem, hogy annyit kellett volna várni a folytatásra. Azért is volt borzasztó, mert ott is megvolt már a teljes sorozat, az elején itthon is hatalmas sikere volt, pláne nem volt olyan sok epizód, mint pl. a Dallasnál. Azt viszont én is észrevettem, hogy a közepétől már az sem volt igazi, de nem szeretnék úgy véleményt alkotni, hogy nem láttam a teljes sorozatot. Pedig lehet nem technikailag nem fért bele, hanem csak nem voltam ráhangolódva. Fruzsi! Fogom a fejem! Mert én is akkor kezdtem rendszeres néző lenni, amikor Samantha megszülte Johnny-t. Láttam korábban is epizódokat, de a Miniseries-ből asszem csak a 2. részt láttam, az első évadból meg a titkos akta ügyét, és Samantha terhességét. Így amikor 99-ben ismételték, akkor volt lehetőségem a kiesett részeket először megnézni. És még volt egy epizód, pontosan a 150., ahol Samantha elvetél, azt is akkor láttam először, amikor a 2008-as Story TV adta, illetve még a 308. rész is akkor debütált nálam, rögtön az a rész, miután Samantha távozott (12. évad első epizódja). Ezt csak azért nem láttam, mert Samantha távozása Pamela után már túl sok volt, és részemről befejeztem volna a sorozatot, aztán mégsem... Visszatérve, hogy mióta letten rajongó, mi Bükfürdőn nyaraltunk a Répce Szállóban, ez van összekötve a fürdővel, és amikor ment az epizód, az a hatalmas társalgó tele volt emberrel, még a földön is ültek, és egy tűt sem lehetett leejteni. Egészen más volt egy sorozat megélése akkor, mint most, pláne Samantha ivása és Johnny születése volt napirenden. Ugye itthon a kedd és a péntek volt a sorozatok napja. A Dallas a pénteket kibérelte majd 7 évig, de kedden is elég jó sorozatok mentek. Kéthetente csütörtökön pedig a Szomszédok. Amit akkor élveztünk, de a mai fejemmel már nagyon negatív véleményem van róla, mert azóta felnőttem, de ezt most nem írnám le, mert ez a Dallas topicja. Még egy rész volt, amikor emlékszem, hogy úszóversenyre mentünk, talán Székesfehérvárra. Péntek este volt, és egy kollégiumban aludtunk, a versenyzők. A klubszoba ott is meg volt telve, én meg furakodtam előre, hogy lássam az epizódot, engedték az utat nekem, mert látták, hogy mennyire extázisban vagyok. de mind-mind velem korabeli általános iskolás tini volt, az a rész ment, ahol Samantha felfedezi, hogy Dusty mégsem halt meg, de lebénult. Voltak olyan időszakok is, amikor hosszabb időt nyaraltunk külföldön (2-3-4 hetet), ilyenkor nagymamám vette fel videóra, és így nem maradtam le róla. Később ha lemaradtunk 1-1 epizódról, mert más program volt, akkor ugyan ott volt a videó, de én mindig úgy szerettem nézni a Dallas-t, hogy a TV előtt, péntek este...és jól tudom, hogy mennyire hiányoztak az epizódok, amikor hazaértem, azonnal meg kellett nézni a kimaradt részeket:) Azért sokszor volt, hogy annyira nem kötött le a sorozat, a mélypont Pamela kilépésekor volt...ugyan néztem, de akkor már tényleg csak megszokásból. Vagy pl. az is erősen az emlékeimben van, hogy nyári szünet következett a suliban, és másnap osztálykirándulásra mentünk. Azzal ért véget a tanév, hogy Kristin hulláját megtalálták a medencében, és beszéltük, hogy tuti ő van a medencében, és nem Samantha vagy Pamela, valamint, hogy JR majd Cliff-re akarja terelni a gyilkosságot. Tényleg volt egy közönségformáló szerepe, pl. sokat beszéltek a Donna Reed cseréről is, főleg a nyugdíjasok nem tudták elfogadni. Bobby feltámadása és visszatérése már nagyon vegyes érzelmeket keltett, az utolsó két évadot meg a legtöbben nem is nézték, és azt sem tudták ki az a Liz, James vagy Michelle. Még az is bennem maradt, amikor a német adó adta a 9. évadot, éppen Bobby második esküvője ment, mi akkor még csak kb. a 3-4. évadnál tartottunk, és farsangra mentünk volna, de leragadtunk a TV előtt, hogy mi fog történni, pedig egyikünk sem beszélte a németet akkor:) Az a varázs, hogy izgulni lehet a folytatás miatt, nem tudod mi a vége, már nem létezik...ma letölt valaki egy sorozatot, akár egy évadot egy nap alatt is lenyom, és nincs az a hangulat, mert már jöhet is a következő évad. A 2008-as Story vetítést végignéztem, arra emlékszem, akkor sokat írtunk ide. A 2003-as ismétlést nem, mert akkor már egyetemre jártam, és nem fért bele az időbe. A korlátlan ismétlés jogát nem tudom...az is lehet, ha már egyszer ismétlik egy csatornán, akkor utána már sokszor újból leadhatják mindenféle plusz fizetési kötelezettség nélkül. Ami nem baj, mert pl. az idősebb korosztálynak nincs internetje, és lehet nekik azért még most is a TV okozza az élményt, és nosztalgiából követik. Egyik kolléganőm amikor home office-ból dolgoztunk, és nem volt annyi meló, akkor írta, hogy már a Dallas-t nézi:) Az ismétléses dologra talán Quantumleap tudna válaszolni, meg remélem talál adatokat arról, hogy az ősbemutatón mennyien nézték hazánkban a sorozatot, de szerintem az 5 millió néző simán megvolt a fénykorában, és a végén is 1-2 millióan nézték, ma már ilyen arány elképzelhetetlen. Az USA-ban és persze más országokban is, asszem majdnem 120 országban adták le, mindenhol nagy sikere volt, és a nézettségi listák élén járt. |
2021-01-23 12:27.06 |
Tegnap utána szerettem volna olvasni, hogy mennyien nézték itthon a sorozatot a fénykorában, de hirtelen nem találtam adatot. Viszont egyes hírek szerint 5-6-7 milliós is volt a nézettsége, de 3-4 millió biztos. Ha valaki találna adatot, azt megköszönném. Másrészt a sorozat legtöbbször TOP3-as volt, de leginkább az első helyen landolt, a későbbi évadokban nyilván esett a nézettség, de az 1-2-3 millió szerintem akkor is megvolt. Tehát ilyen adatokkal nem igazán kellett félni, hogy a nézettség mélyen lenne, pláne ahogy írod, volt 2 csatorna, nem volt internet, mobiltelefon, és egyéb videó letöltő rendszerek, az ember akkor is bekapcsolva hagyta a TV-jét, ha éppen nem is annyira kísérte figyelemmel a sorozatot. Különben, akkor is meg kellett volna venni a teljes sorozatot a szerződés szerint, ha a nézettség nem annyira jó. Azért írtam, hogy a 80valahányadik résznél kénytelenek voltak mindet megvenni, egyrészt tudták, hogy a befektetés megtérül, másrészt addig gyűjteni is tudták rá a pénzt, sokkal többe került volna a büntetés, ha nem veszik meg, mintha az egészet egyben letudják.
Továbbá azért is kellett megvenni az egész sorozatot, mert azt le kellett fordítani, szinkronizálni, és az is időt vett el. Nyilván a soron következő évadokkal kellett jobban sietni. Az ismétlést nem tudom...mivel ott már teljesen rugalmasan dönthetnek, hogy melyik csatornán és meddig adják le, így ott már nem volt megkötés. Valóban lehet a nézettséghez kötötték, mert eleve aki látta az egész sorozatot, nem biztos, hogy az ismétlést is végig követte volna...az se mindegy, hogy milyen idősávban adják, mert pl. a kora délután sok embernek nem ideális, de még a kora este sem. A 99-es ismétlésre emlékszem, el is kezdtem nézni, mert az elején volt pár rész, amit én sem láttam (!!!), de emlékeim szerint nem jutottak túl sokáig. Ez persze nem meglepő, mert 97-ben fejeződött be, és mondjuk a régebbi részeket a 90-es évek elején láthatták a nézők, így 99 után jó volt egy kis nosztalgiaként, a későbbi évadoknak pedig alapjáraton sem volt akkora sikere. |
2021-01-23 11:38.45 |
Ez tényleg így volt, erre én is emlékszem, a 103. részig vették meg, a 4. évad záróepizódjáig bezárólag, Goodbye, Cliff Barnes! című epizóddal. De ez nem jelenti azt, hogy nem kellett volna a szerződés szerint a további évadokat is megvenni. Tehát, amikor megvették a 103. részt, ott volt a kikötés is, hogy a sorozat hátralévő évadjait később kell megvásárolni, nyilván azért vettek meg először 4 évadot, mert így is drága kiadás volt, de később meg könnyen gyúrtak a többi hátralévő évadra, hiszen tudták, hogy a siker miatt megfelelő befektetés történt. A 80valahányadik résznél jártunk, amikor bejelentették, akkor élt Samantha a Southern Ranchon, és mi azt tudtuk, hogy Jock halálát hamarosan látni fogjuk, mert az a 103. részen belül van (90.) |
2021-01-23 01:01.39 |
Samanthának volt a legtöbbféle autója.
Jugoszláviában nem adták le a teljes sorozatot...kíváncsi lettem volna a szankcióra... Németországban és Auszriában szinte egyszerre kezdték adni, 1981. nyarán. Európában Nagy-Britanniában adták először, 78 májusában, 1 hónappal az amerikai debütálás után. Kétségtelen, hogy ott is nagy kultusza volt a sorozatnak. |
2021-01-23 00:44.46 |
Mondjuk amikor a magyarok megvették a sorozatot, pont abban az időben forgatták a Dallas utolsó évadját. Itt adott volt a dolog, de pl. azokban az országokban, ahol már a 80-as években is ment a Dallas, ott nyilván nem tudták az egészet előre megvenni, de a kikötés akkor is állt, hogy az új évadokat is le kell majd adni. Mivel az USA-ban is volt nyári szünet az évadok között, ezért értelemszerű, hogy a többi országban is tartani kellett. Azt mondom, szerencsések voltunk, hogy nálunk egyben lement, és nem kellett hónapokat izgulni a folytatásért.
A Guldenburgok az más tészta volt, 3 évad született, 87-91 között. Az még valóban az NSZK korszakát mutatta be. A lényeg, hogy az a sorozat nálunk is 91-ben érkezett meg, és 93-ban ért véget. Leadhatták volna egyben a 3 évadot, mégis tartottak szüneteket. Lehet, ott nem volt megkötés, hogy nem lehet szünetet is tartani. Amúgy a többi sorozatot azért szeretik részletekben leadni, mert így van egy kis várakozás a folytatásra, és hogy ne kopjanak ki hamar a nézők. A Dallasnál ez a veszély nem állt fenn, mert azért még a sorozat vége felé is volt egy masszív nézőtábora, és asszem állandóan TOP3-as adás volt a Friderikusz-show-val együtt, tehát milliós tábora mindig volt. Dallasnál pláne nem lett volna értelme szüneteket tartani, mert akkor nem majdnem 7 év alatt adják, hanem 10...és az már van olyan sok, hogy az ember mondjuk nem vár hónapokat a folytatásra, vagy ha nem heti szinten tartják fenn az izgalmakat, akkor el tud kallódni... |
2021-01-22 22:10.31 |
Már pontosítottam, hogy a Dallas esetében volt az a kikötés, amit leírtam. Hogy miért pont az ilyen hosszú sorozatnál? Pontosan az anyagiak miatt, a gyártónak egyben volt érdemes, jó pénzért eladni, és nem darabokban, olcsó áron. Pláne a Dallas egy etalonnak számított, a sorozatok sorozata volt, világsikerként könyvelték el a TV-sorozat gyártásban. Nyilvánvaló, hogy nem adott lejjebb, hogy csak pár évadot lássanak belőle a világ egyes országaiban, hanem igenis adott rá, hogy megismerjék a teljes sorozatot. Ennek nyilván megvolt az ára, de megérte, mert tudtommal az összes országban, ahol leadták, osztatlan sikert aratott. Ha én lennék a gyártó, én is ragaszkodtam volna a fenti kikötéshez.
És gondoljatok bele milyen rossz lett volna az adott ország népének, ha csak mondjuk 5-6-7 évadot adnak le, és nem adják meg azt az örömöt a nézőknek, hogy a teljes sorozatot, minden izgalmával átéljék. Mivel kikötés is volt, meg nem lett volna értelme szakadozva leadni, szerintem így is majdnem 7 év ment nálunk, ha mondjuk eldarabolják a leadást, mondjuk 3 évadonként szünetet tartanak, akkor lett volna belőle 9-10 év, és joggal történt volna, hogy a későbbi évadokat már nem nézték volna, mert beleunnak abba, hogy hónapokat kell várni a folytatásra, ne adj Isten, elfelejtették volna, hogy mi történt korábban. És a Dallasnak pont az volt a lényege, még a későbbi évadokban is, hogy valami izgalmat mindig tartogatott, ezt pedig csak úgy tudták fenntartani, ha a néző megszokta, hogy minden héten (pénteken) neki kötelező nézni a sorozatot, és ez tartotta fenn a folyamatos érdeklődést. Gondolj bele, ha az utolsó két évadot itthon is kevesen nézték, mi lett volna, ha mondjuk azt később adják le, már a kutya se lett volna kíváncsi rá. Úgy értem, 2 évadot érintett a vasárnapi áthelyezés, a 6. és a 7. évadot. Bobby lelövését tuti vasárnap adták, de amikor Mark keresése volt, akkor már javában péntekre tették, de lehet, hogy már Jamie érkezése után. Én ezt vezettem is, hogy itthon melyik epizódot mikor adták le, de most a papírt nem találom, pedig így pontosan meg tudnám írni, hogy mettől meddig volt a vasárnapi sáv, de az biztos, hogy a 6. évad második felétől a 7. évad első feléig, tehát valóban 2-3 hónap. Lehet annyira nem is a nézettség csökkenése miatt döntöttek így, mert gyorsan visszakerült péntekre, hanem csak kísérletezni akartak, hogy vasárnap délután talán többen nézik, mert jobban otthon vannak, mint péntek este, ami a bulizás időszaka. Jól írod, hogy Pamela kilépése után már alig nézték a sorozatot itthon sem, de még az álommegoldás idejében beszéltek a sorozatról, előtte meg szinte napi téma volt. A német adón is nézték páran, és pont újságoltuk egymásnak, hogy majd mi várható a későbbiekben. Samantha kilépése után amúgy én is abba akartam hagyni a sorozat nézését, mert annyira feldühödtem, hogy kiírták (azt hittem az utolsó részig marad), így elmentem diszkóba, amikor a 12. évad első részét adták. Aztán haverom mesélte, hogy mennyire megváltozott a sorozat, rögtön a főcím is, már nem a 3-as beosztással megy, és új szereplők is kerültek be. Na akkor már csak kíváncsiságból is folytattam, de annyira nem kötött már le, kivéve a 12. évad vége, és a 13. évad, ami viszonylag rövid volt. Amúgy én is gimis voltam, amikor vége lett, igaz, annyira az eljárkálás sem hiányzott, vagy megoldottam másképp, de valahogy a Dallasról akkor sem szoktam le. Aztán jutott eszembe, hogy Ingmar Bergman egyszer azt nyilatkozta, hogy a Dallas-t nem lehet nem szeretni, rendesen a TV-hez ragasztja az embert, várja a folytatást, annak ellenére, hogy a történetek sokszor elég blődek, a színészi alakítások pedig katasztrofálisak (itt sajnos igaza volt, némelyik színész igen csak gyengén játszott, sajnos a főcímszereplők közül is). Mégis a Dallas egy drog volt mindenkinek, ha szidták, akkor is kellett nézni, és nem lehetett tőle szabadulni...szerintem nem fogalmazott rosszul, bár szerintem a történetek mindig érdekesek voltak. |
2021-01-22 21:28.59 |
igen... |
2021-01-22 20:10.14 |
Pedig a Dinasztia méltó ellenfele volt a Dallasnak, és egyes országokban nagyobb kultusza is volt, illetve sokszor megszorongatta a nagy riválisát, igaz, kevesebb évad és rész ment le, de az első 6 évad tényleg jó volt, ismerem a folytatást ott is, de az utolsó 3 évad már nem volt valami izgalmas, az utolsó évad pedig egyenesen borzalmas volt, pl. Alexis a főszereplő több részből is hiányzott. |
2021-01-22 20:08.09 |
Jól emlékszel, mert néztem magyar nyelven is. A 6. évad végén abbahagyták, kár, hogy nem adták végig. Ott nem tudom, hogy volt-e olyan megkötés, mint a Dallasnál, vagy hogy másik csatornán nem adták-e le a teljes sorozatot.
A Falcon Crest is ment nálunk, de az a gyanúm, azt se teljes egészében adták le. |
2021-01-22 18:54.15 |
Bocsánat, pontosítok. A Dallas esetében volt így, tehát ha pl. Japán, Hollandia, és Románia megvette a sorozatot, akkor mind3 országnak le kellett adni, sorrendben, egyben, ismétlési joggal, az egész sorozatot. Olyan nem lehetett, hogy az első vetítésnél pl. csak az első 6 évad kerül leadásra, de pl. ismétlésnél már lehetett. |
2021-01-22 16:47.59 |
Nagyon jól leírtad, hogy miért volt szerethető a Megveszem ezt a nőt! Leticia Calderon valóban ezzel a sorozattal lett ismert, de az áttörést az Esmeralda hozta meg. Itt minden karakter jól el lett találva, és egyszerre élt is az egész, a történetektől függetlenül. A Blanca Flor sztori volt nagy túlzás, én is sajnáltam, hogy a végén meghal, és kétlem, hogy ilyen lenne, miszerint annyi év után kitisztul hirtelen.
A rendezők győzködték Victoria Principalt, hogy ne lépjen ki, és annyi gázsit ajánlottak, amelyet még sorozatszínésznő az életben nem kapott, hiába...VP azt mondta, oldják meg, ez már nem az ő feladata. De valóban jobb sztorit kellett volna e köré írni, ha már tényleg menthetetlen volt...amúgy meg dramaturgiailag sem volt jó a kilépés, mert Bobby feltámadása után 1 évvel, és újrakezdve mindent, akár egy közös babával, szerintem még Pamela karakterének lett volna 1-2 évadja, ugyanis fajsúlyos szereplőként, ha a nála jelentéktelenebbekből is ki tudtak hozni pár jobb történetet, menthető lett volna, de a színésznő nem akarta. Mert szerinte csak 5 évadig lehet egy sorozat igazán sikeres, utána könnyen ki tud fulladni. Nem kell messzire menni, a 2012-es Dallas 3 évad után simán tönkrement, bár az eleve egy vesztes pozícióból és borzalmasan megírt történetekkel indított, szóval nem kár érte. Lucy azért is volt színfolt, mert a Ewingoknál a fiú örököseket nyomatták, és ő lányként és tiniként a rajongók nagy részét ki tudta szolgálni, és nagyon vigyáztak arra, hogy semmilyen értelemben ne legyen elkötelezve, előbb írtak Gary-nek és Val-nak ikreket, mint Lucy-nek saját gyereket. A karakter és a színésznő is annyira kilógott, hogy sosem mertek rá bombabiztosan építeni. Ennek ellenére sokkot kapott, amikor közölték vele, hogy a 7. évad végén pihenőre küldik, mert nem tudnak a karakterével mit csinálni. Nekem sem tetszett a Ray-Charlie konfliktus, Ray feleslegesen apáskodó szerepe amúgy is taszított, Charlie meg egyszerűen ellenszenvessé vált, aki mindenért csak hisztizett, pedig sok átlag amerikai tini szeretett volna olyan körülményeket, mint amit ő kapott. az se tetszett benne, hogy Bobby volt az, akire felnézett, volt is miért, az álomévadban Jack-re, aztán Bobby lett az ellenség, és Ray-t istenítette, majd ellene fordult, és Bobby-hoz ment vissza panaszkodni. Rendben, hogy mivel sosem volt normális apa ideálja, ezért viselkedett így, de valahogy erre rá tudtak tenni a tálalásnál. Én Svájcra emlékszem, mint internátus, de utána meg Párizsba költözhettek, beszéltük is, hogy ott Ray mit kezdett magával, se farm, se ló? Pláne, amikor Bobby ott járt nászúton April-lel, tőle is kérhetett volna segítséget, de meg sem említették, hogy Ray ott él, pedig ő tuti segített volna. Nyilván Steve Kanaly-t nem akarták visszahozni pár rész erejéig, mert amikor a 10. évad végén kiszállt, kivették a főcímből, majd amikor pár rész erejéig visszatért a ranch háborúra, akkor visszatették. Fura, hogy amíg korábban sokat asszisztált, vagy üresjáratozott a karaktere, a kiírása után meg azonnal hívták vissza. |
2021-01-22 15:50.46 |
Ha egy sorozatot megvettek, akkor kikötés volt, hogy minden részét, és egyben adják le, megszakítás nélkül, az epizódok sorrendjében. Később az ismétlés joga is fennállhatott.
A KL-t szerintem nem merték bevállalni, főleg nem a Dallas-szal párhuzamosan. Mivel előbbinek hatalmas sikere volt, nem tudta volna a KL felvenni a harcot, később meg már a Dallast sem nézték annyian, így a KL-ben lehet nem láttak volna annyi fantáziát. De szerintem simán lehet pénzügyi oka, nagyon drágák ezek a sorozatok, plusz a jogdíj, az ismétlések joga, a szinkronizálás, fordítás, mind-mind nagy költségvetés, főleg több mint 300 epizódnál. Érthető, ha nem mertek ezzel kockáztatni. És erős a gyanúm, hogy annyira nem is lett volna népszerű, mint a Dallas. Ha előtte veszik meg, akkor igen, de miért tették volna, amikor a Dallas volt az etalon, pláne rögtön a rendszerváltás után merték csak megvenni és leadni. Jól írod, a sorozat átkerült vasárnapi napra, de ez csak 2 évadig volt így, aztán visszaálltak a pénteki vetítésre, és egészen a sorozat végéig úgy is lett. Ez a vasárnapi műsorsáv már jelzett egy nézőszámcsökkenést, de utána, mivel a 7. évad kiváltképp erős volt, így volt értelme visszatenni péntekre, amúgy az USA-ban is az volt a Dallas napja. Én is úgy emlékszem, hogy az álomévad és Pamela kilépése után gyengült meg a nézettség, de az utolsó két évadot már a többség egyáltalán nem is követte. Nagyon sokan pedig csak megszokásból, a feeling miatt nézték, de pl. nem követték annyira a történéseket. Az osztályban is úgy volt, hogy kb. az álomévadig sokan nézték, utána már annyira beszédtéma sem volt, de a sorozat indulásakor emlékszem, hogy az iskolában is sokan beszéltek róla, pl. csináltak farsangkor egy paródiát, vagy egy műveltségi versenyt, és hétfőn mindig azt tárgyaltuk, hogy vajon mi lesz a folytatás. |
2021-01-22 10:45.04 |
Igen, emiatt a baki miatt a KL-ben Bobby örökre halott maradt. Az amerikaiknál nagyon népszerű volt a KL is, így ők duplán érezhették magukat becsapva. Mi itthon azért ezt nem éreztük, bár kezdek gondolkodni, hogy az eredeti magyarországi vetítésnél mikor volt az, hogy a nézettség erősen leromlott. Az álomévadig itthon is nagyon sokan nézték a sorozatot, de azt éreztem, hogy Pamela és Samantha kilépése után már tényleg kevesebben, a legtöbben is megszokásból. Az utolsó két évadot szerintem alig követték.
Mellesleg, véleményem szerint a KL-nek amúgy is le kellett volna szokni arról, hogy a Dallas karaktereit vendégszerepelteti, pont azért, hogy a KL-t önmagáért, a saját karaktereiért, történeteiért szeressék, és ne JR vagy Bobby miatt. Persze, tudom, hogy spin-off sorozat lévén kellett ez a kötelező jelleg, de ahogy én tudom, a saját hazájában mindkét sorozat alanyi jogon is kivívta a népszerűségét. Ha a KL kezdett gyengülni, annak nem az lehetett az oka, hogy nem járkáltak át a Dallasból a nagyágyúk. |
2021-01-21 23:58.33 |
A Megveszem ezt a nőt sorozatban tényleg voltak nagyon erős csúsztatások, főleg a Blanca Flor sztoriban és a birtokon. Bár az akkori kort elég jól bemutatta, a társadalom különböző rétegeit, és azért is szerettem. Bár az a sorozat valójába szappanopera jelleggel is készült, így ott ezeket a dolgokat, főleg, hogy több mint 100 éves mozzanatokat idéz fel, valahogy az ember el tudta fogadni, és tudott izgulni, hogy még mindig nem derült ki ez és az, el tudták nyújtani, csavarni, de pont annyira, hogy közbe "élt" az összes történet is, az akkori kor.
Ha minden igaz, valóban Patrick Duffy feleségének volt az ötlete az álommegoldás. Az említett verziók mellett még a legjobb, ami a műfajba is belefér. És ugye bár tényező volt, hogy a nép Bobby-t akarta visszakapni (Pamelának újból), és nem valaki más ikertestvért, aki csak úgy belecsöppenne a megszokott mederbe. Ray karaktere nagyon sokat hullámzott, sokszor csak asszisztáltak Donnával, de azért voltak nagyon jó történeteik is, az álomévadban pedig a legjobb sztorikat kapták, ezen kívül a Mickey sztorira tudtak még építeni. Lucy az elején tényleg jó volt, és fajsúlyos történeteket is tudtak írni. Szerintem az, hogy annyi nem normális kapcsolata volt, pont reálisnak találtam, mert bemutatta, hogy nem elég csinosnak, a maga módján dörzsöltnek és gazdagnak lennie egy lánynak, a kapcsolatok milyensége nem feltétlenül ezeken múlik. Hogy miért nem lett tartós kapcsolata és gyereke? Nos, ezt is írtam már, és ez egyáltalán nem volt véletlen. A karakterre sosem mertek tartósan építeni, egyrészt a színésznővel nehéz volt dolgozni, elszaladt vele egy kissé a ló is, másrészt dramaturgiailag pedig Lucy dolga pont az volt, hogy ne állapodjon meg, hanem mutassa be a gazdag, kallódó fiatalok nehéz világát, akik nehezen tudnak átlagos életet élni, pláne Lucy-nek a természete sem volt egyszerű. Amikor visszaírták, akkor Casey Denault-tal volt egy kisebb története, de akkor már nagyon ügyeltek arra, hogy szerelmi szálat ne kapjon többet. Cally-t istápolta, és szeretett beszólogatni, főleg JR-nak, de ez már kevés volt ahhoz, hogy a régi Lucy-t újból szeretni tudja a néző, még ha komolyodott, és érett is valamennyit. Charlie-t nem igazán csíptem, az utolsó két évadában pláne nem. Ugyanakkor neki még tudtak olyan sztorikat adni, amihez nem kell egy gazdag családba születni. De az is lehet, hogy magát a színésznőt, Shalane McCall-t nem csíptem, mert szegény elég erőltetetten játszott. Különben is a két kissrác, Johnny és Christopher pótolták az űrt, pl. nekem nagyon tetszett az az időszak, amikor a két fiú különbözőképpen fogadják Cally-t, később mindkettő megszereti, és ezt másképpen is dolgozzák fel. Alapvetően a Dallas a közép-idős korosztálynak készült, így azért semmiképpen sem akarták eltinisíteni...szerencsére. |
2021-01-21 21:31.38 |
Így emlékszel, hogy mennyire szerettem a Megveszem ezt a nőt is?:)
Amúgy a kettő műfajt nem lehet összevetni. Az a sorozat egy egyébként vallásos, forradalmi időszakban készült, erős társadalmi konvenciók köré építve, az 1900-as évek legelején. Ott el tudtam hinni, hogy Blanca Flor-t senki nem nézi meg a koporsóban, Rodrigo azért, mert nagyon szerette...az már viszont túlzás volt, hogy 25 évig el tudták rejteni a világ szeme elől, és még akkor sem jöttek rá a családtagok, amikor a birtokon laktak...nyilván abban a sorozatban sok olyan csúsztatás volt, amit mai fejjel nehezen vennénk be. A Dallasban Bobby-t ily módon nem is lehetett volna eltemetni, hiszen a 80-as évek USA-ja, gazdagéknál azért másképp működött. Még mindig azt mondom, hogy ideális, de kevésbé rossz verziót is nehezen találtak volna Bobby visszaírására, de azzal egyetértek, hogy a Parmelee sztorinál nagyobb blődséget már amúgy sem találhattak volna ki...legalább csak a felét adták volna le, azt hitték, a néző majd beszopja, hogy jujj annyi az egyezőség, ez a pasi csakis Jock lehet!!! Erre akarták kiélezni, de nagyon rosszul. |
2021-01-21 21:26.11 |
Azzal semmi gond nem volt, hogy Bobby nőzni kezdett, mert egész életében is gyászoljon, ugyanakkor idegen volt tőle, hogy pár résszel a válás után már simán nőzött, úgy gondolná az ember, főleg egy olyan házasság után, mint az övéké volt, hogy egy darabig azért megsiratja, meggyászolja. Túl gyors volt a váltás, inkább azt írom.
Donna karakteréhez valóban egy olyan pasit illett jobban, amilyet leírtál. Bár a kontraszt miatt a Ray sztori érdekessé válhatott, mert pont amiatt lehettek nézeteltéréseik. Ugyanakkor az álomévadbeli sztorijuk az kiemelkedő fontosságú kérdéseket, problémákat vetett fel, erős társadalmi szemléletformálással, mellyel a sorozat egy küldetést is teljesített, pedig még a mai világban sem annyira gyakori, hogy bevállalják. Minden elismerésem érte, és a legjobb történetük volt (pont csak álom), és nem csoda, hogy Susan Howard kiakadt, hogy törlésre került. Jenna terhessége egy aduász volt Leonard Katzmannek. Mert mondhatta volna, hogy ok, most már Bobby és Pamela összejöttek, Jenna akár el is költözhet más városba, mert már felesleges a karaktere. De mivel Priscilla Presley terhes lett, és ezt mindenáron bele akarták írni (holott megtehették volna, hogy nem), így nagyobbat ütött: ugyan Pamela és Bobby újra együtt, de beárnyékolja a boldogságukat Jenna terhessége, és ez bőven okozott konfliktust több szereplő között is. Charlie karaktere azért kellett, hogy a fiatalabb korosztályt is vonzzák a sorozatba. Korábban Lucy töltötte be ezt a posztot, de 7 év után "kiöregedett" ebből a tinikorból, és a szerelmi csalódásai sem tudtak már változatosabbak lenni. Pont azért írták ki Charlene Tilton-t is, mert nem tudtak a karakterére építeni. De miután Charlie kilépett (Európába utaztak), úgy pár rész múlva Lucy visszatért...na nem azért, hogy a tinikorosztály helyét pótolja, jó volt viszontlátni érett nőként, de bebizonyosodott, hogy a karaktere végképp elveszett. A tinivonalat amúgy eléggé tudták vinni Johnnyval és Christopherrel. Én azt gondolom, hogy a szereplők egy része tényleg kifutotta magát, ugyanakkor azt gondolom, hogy Pamela, Sammatha, Jack és Jamie még tudtak volna meglepetéseket tartogatni, az ő kiírásuk űrt hagyott, a többieké aligha. Belegondolva, Lucas-nak is hálátlan felállás jutott mire felnőtt. Az apja csak teherbe ejtette az anyját, akitől úhy született, hogy már nem voltak együtt, de a féltesónak átpasszolták Jennát. |
2021-01-21 21:14.25 |
Egyetértek Fruzsinával, a Dallas műfaja adott volt, drámai sorozat, a sci-fi és krimi megoldásokat annyira nem vetették be, és akkor ezzel a megoldással azt mondták volna, hogy a sorozat jellegét írják át, az még rosszabb.
A másik a koporsós jelenet, a kórházi jelenet, azért ahhoz nagyon ügyesnek kell lenni, hogy úgy raboljanak el valakit, hogy a család szeme láttára állt a szívműködése, utána mégis életben maradt, de még a koporsóban is láthatta, aki akarta. Az ikertesós megoldás megint túl misztikus lett volna, és megint egy olyan dolog, amit nem lehetett volna 36 éven át titkolni (ennyi évesen halt meg Bobby a sorozat szerint). Sajnos, azt kell mondani, és a készítők is sokat agyaltak, de egyszerűen az álommegoldásnál nem találtak jobbat...ami megfelelő technikai és dramaturgiai tálalással lenyelhető lett volna, főleg, hogy egy nagy kedvenc tért vissza, de valahogy az jött le, hogy már arra se adnak, ne legyenek elvarratlan szálak, és kontinuitási problémák. Személy szerint azért bántam az álomévad törlését, mert nagyon sok jó sztori és alakítás megfordult benne. |
2021-01-20 21:01.46 |
Tracey McKay lánya és Tommy testvére. Mivel McKay valamennyire ellenségnek számított a ranchon és az üzleti életben, ezért a második Rómeó és Júlia történetet is össze kellett hozni, miszerint a két ellenséges család sarjai egymásba szeretnek, de kettejük kapcsolata nem lett tartós, egyrészt Bobby és April akkor már éreztek egymás iránt valamint, másrészt Tommy durván megverte Aprilt.
Kay Lloyd Washingtonban dolgozott, és Bobby egyik Ewing Oil ügyében segített, helyes, kedves, okos nőként ismertük meg, de a távolság legyőzte a kapcsolatot. Tammy Miller Bobby egyik régi osztálytársa volt, aki annak idején összejött volna Bobby-val, Tammy viszont később inkább Cliffel kezdett el randizni. Tracey-April-Tammy össze is szólalkoztak Bobby miatt az olajvállalkozók bálján. Mondjuk a 4 nő nem sok, mert egy Bobby kaliberű pasi elég népszerű a nők körében és meg is tehette, ugyanakkor furcsa volt látni, hogy a Pamela után maradt sebet így akarja meggyógyítani, valahogy ellenkezett a karakterével. Pamela, April, Jamie és Jack simán maradhattak volna. Donna hiánya nem hagyott olyan nagy űrt, hiszen a Ray-jel való házassága megfeneklett, Washingtonba költözött, összejött egy politikussal, és megszülte a lányát is. Érdekes, de Jenna karaktere is kifutott, miután megszülte Lucas-t. Ugyanakkor azt kell tudni, hogy Leonard Katzman nagyon ragaszkodott Priscilla Presley-hez, így mindenáron egy évadig még benn hagyta őt. Csak akkor írta ki Jennát, amikor Ray-t is. Steve Kanaly kiírása a költségvetés miatt kellett, mert alapszereplőként nagyon sokba került. Ugyanennek az évadnak a végén írta volna ki Samanthát is, de Larry Hagman még egy évadot kiharcolt Linda Gray-nek, az ő távozása állítólagos közös megegyezésen, békés elváláson alapult, akit később visszavártak és hívtak is. Lucy második kiírása időszerű volt, mert vele már tényleg nem tudtak mit kezdeni. April jó lett volna, mint JR vetélytársa, összejöhetett volna sok üzletemberrel, akikkel keresztbe tehetett volna JR-nak, vagy pont fordítva. A Dallasban a történetek részint kifutották magukat, de még tudtak újakat kreálni, ugyanakkor a karakterek ideje még inkább lejárt, és a Dallasban kiváltképp fontos volt, hogy 1-1 népszerű karakter miatt nézzék a sorozatot, mindenkinek megvolt a saját maga kedvence...Amíg a karakterek érdekesek voltak, addig történeteket is könnyebben tudtak írni, de amikor egyre több kedvelt szereplőt írtak ki, joggal érezték a nézők, hogy a többi történet már nem érdekli őket, még akkor sem, ha újszerűek, vagy olyan témákat hoznak be, amelyek még nem voltak. Csupán a jó történetekkel már nem lehetett eladni a show-t, ha jó néhány közkedvelt karakter már nem szerepelt. Tulajdonképpen ez vezetett a nézettség csökkenéséhez és a sorozat végéhez is. Az utolsó koporsószeg Samantha távozása volt, ezt a színészek a korábbi sikerek miatt még átvészelték, ugyanakkor a következő belső válság már nem tudta megmenteni a sorozatot. |
2021-01-20 15:26.15 |
A Parmelee sztorival teljesen egyetértek, nem is írom le, mert minden szavad igaz...valóban 1-2 évvel a haláleset után kellett volna előhozni, és teljességgel irreális, hogy Jock lázálmában mindent elmondott a családról.
Bobby női Pamela után: April, Tracey, Kay, Tammy. Hirtelen ennyi jut eszembe...nem olyan sok, pláne egy Bobby kaliberű pasi megteheti, csupán a váltás volt nagy, mert Pamelát valóban szerette. Engem annyira nem zavart a feltámadás utáni Bobby sem, de helyenként azt vettem észre, nem találja a helyét, és ugye két feleségét is elveszítette. Dusty szerintem annyira kifutotta magát, és a régi Samantha is, hogy őket pláne kár lett volna megbolygatni. Azért a sorozat végén is voltak jó történetek, én inkább kevésbé voltam kibékülve a meglévő karakterekkel, illetve az újak sem nyerték el a tetszésemet. Mégsem gondolom, hogy 8 évad után abba kellett volna hagyni, csak másképpen csinálni! Pl. a Cally-James történetek teljességgel erőltetettek és helyenként irreálisak voltak. |
2021-01-20 14:55.02 |
Igen, hiába tért vissza Bobby, és ezzel teljesült a nézők kérése, de valahogy úgy jött le, hogy mindegy mit tálalunk, ha nekik Bobby kell, akkor ám legyen! Más dolog, hogy a karakter dramaturgiailag is nagyon hiányzott, Jack helyettesítette őt egy picit, de nyilván más karakterek lévén az űrt nem sikerült betölteni, pláne Jack csak pár rész erejéig játszott az álomévad előtt, még a nézők sem tudták úgy befogadni.
Az ultimatedallason elhangzott pár tipp, hogyan lehetett volna megoldani az álomévadot...pl. Bobby teszthalottá válik, vagy kómába esik, vagy valaki elrabolja őt a kórházból, vagy kiderül, hogy van egy ikertestvére (bár egy ilyen tényt 36 éven át nehezen lehetett volna titkolni egy családban), szóval ötletből nem volt hiány, végül is az álom akkor működött volna, ha nem bakikkal dolgoznak, vagy ha csak pár rész erejéig tart. Máskülönben az álomévadban voltak nagyon erős, drámai történetek, amelyek önmagukban véve is jól sikerültek, illetve egyes színészek alakításai is említésre méltóak voltak, szóval ilyen szempontból kár volt törölni az évadot, mert egy egészen más aszpektusban mutatta be a sorozatot. Az ultimatedallason volt még egy "perverzió", miszerint derüljön ki az is, hogy JR tulajdonképpen Digger fia, mert még akkor fogant, amikor Ellie és Digger még együtt jártak, de már Jock kezdett képbe kerülni. Ez a történet viszont azért se állja meg a helyét, mert JR évekkel később született, mint Ellie és Jock házassága megtörtént, Ellie meg nem volt egy félrelépős típus, végleg leszámolt Tintással, amikor szakítottak. De emlékszem, nagyon nyomatva volt a téma, hogy mekkora lenne, ha kiderülne, hogy JR is egy Barnes, és féltestvérek Cliffel. Nekem személy szerint ez nem lett volna jó fordulat, pláne a sorozat végére időzítették volna, amikor már úgyis vége, és akkor egy ilyen értelmetlen, mindent megsemmisítő történetszállal. Visszatérve az álomévadra, azért valljuk be, nagyon ideális megoldást nehezen lehetett volna kitalálni, miképpen hozzák Bobby-t, de tény, hogy onnantól Victoria Principal is elfordult a sorozattól, Susan Howard-ot pedig azért rúgták ki, mert hangot adott a nemtetszésének, hogy egy évet visszamennek időben. Persze, költségvetési problémák miatt másoktól is meg kell válni, vagy személyi/dramaturgiai szempontból, lásd Mandy, Jamie, Jack... |
2021-01-20 11:41.49 |
Persze, a józan ész azt diktálja, hogy logikus lett volna egy kontinuitást fenntartani, de mivel olyan sok hibát kellett volna kiköszörülni, így nem akartak a sötét foltok befedésével foglalkozni, még tovább rontani a helyzeten, hiszen eleve a nézőket már az álomévad megoldás is sokkolta. A nézettség egyébként is rohamosan visszaesett Bobby halála után, és a feltámadás utáni évadot emlegetik még az utolsó jó évadnak, a legtöbb néző pedig Pamela kilépésével be is fejezte a sorozatot, vagy csak félig-meddig követte. |
2021-01-20 11:36.58 |
Technikailag valóban nem lett volna kihívás 1-1 mondatot Katherine vagy éppen Samantha szájába adni, de az az igazság, hogy épp elég port kavart ez az álomévad megoldás, még akkor is, ha a nép Bobby-t akarta vissza, így szerintem próbálták úgy lezárni és az újat úgy indítani, hogy minél kevesebb visszautalás legyen, hogy mit is kellett volna elvarrni? Ja még a Naldo megölése vagy a Mark körüli szálakat is?
Ha megnézitek a feltámadás utáni évad is egészen más lett, mind hangulatában, mind kinézetben (filmszalag minősége, színészek kinézete, ruházata), igyekeztek elrugaszkodni az álomévadtól, bár pont a Parmelee sztorival nem sikerült, de azt mindenképpen le akarták adni, még akkor is, ha a néző már sejthette: Bobby után nem fog az öreg Jock feltámadni. Samantha esetében is el akarták felejteni az ivós korszakát, így az álomévad utáni első két részben még úgy ahogy ivott, aztán hirtelen lett belőle egy független, kreatív üzletasszony. Nem akartak már szerintem Dusty-ra visszaemlékezni, ahogy Pamela balesete után meg külön szerencsétlen lett volna, ha Katherine akkor kezd magyarázkodni, hogy miért figyelgette őket 2 évvel ezelőtt Jenna szabadulása után. Nem tudom másképp megfogalmazni, remélem érted mire akarok kilyukadni, egyszerűen vannak olyan dolgok, amikkel nem érdemes már feszegetni a miérteket, vagy utalásokat tenni, mert csak rontana a "magyarázkodással". Így is épp elég "baki" volt az álomévad, és a TV-történetben is először találkozhattak ilyen jelenséggel, már a folytatással foglalkoztak, nem azzal, hogy ki mit csinált az álomévad előtti utolsó részben. Pedig biztos sokan minden részletet megjegyeztek, de vannak dolgok, amiket nem feltétlenül kell magyarázni a nézőnek, mert az csak rontana az amúgy is furcsa helyzeten. |
2021-01-20 09:58.52 |
Szerintem egy ilyen halott visszatér sztorit Bobby feltámadása után nem igen mertek beizzítani. Pláne Jason se tudhatott volna ennyi mindent a családról, ilyen alapos részletességgel. Különgond volt, hogy amikor Parmelee megjelent, akkor abban az évadban már eldöntötték, hogy Jamie és Jack karakterei is távozni fognak.
Az az igazság, hogy a két unokatestvérrel lehetett volna sztorikat gyártani, de túl későn érkeztek, így hosszabb távon nem tudtak volna rájuk építeni. Pláne Jason egy vesztes típus volt, miután kiderült, hogy a részét eladta, és utána nem szerzett tulajdonjogot a Ewing Oil-nál (Jock lett egy személyben a társaság), úgy nem igazán tudtak volna pattogni a részesedésért. Hiszen még annak a 10%-nak a sorsát is olyan nehezen szülték még, bár kétségtelen, hogy tartogatott fordulatokat, de mivel Jack és Jamie karaktere kiírásra került, érdekes módon April-ben nagyobb fantáziát láttak, aki megkapta az 5%-ot... |
2021-01-19 22:25.16 |
Dusty szerepelt az álomévadban, de miután sokadszorra rájött, hogy Samantha valahogy csak JR mellett tud kikötni, ezért még az évad közepén távozott, csakúgy, mint Patricia, Samantha anyja...egyébként az a történetszál nem volt rossz, mert Samantha, bár elvált JR-tól, de szembesítette Mandy-t is, hogy szeretőnek lenni soha nem lesz akkora kiváltság, mint feleségnek és a férfi gyerekének az anyjának lenni.
Kenderson doktor valóban unalmas volt, túlságosan nyugodt, alapvetően az ilyen pasik nem is illettek Samanthához sem. Mégis JR úgy nyomoztatott a doktor után, mintha lett volna félnivalója. Jól írod, kb. 3 rész erejéig játszott Ben Stivers néven a későbbi Wes Parmelee. Ugyan, akkor nem derült ki róla, hogy Jock, csak többeknek gyanús lett. Ha visszaemlékeztek, akkor Clayton az álomévad utolsó részében rejtélyes módon eltűnik, amihez köze lett volna Parmelee-nek is. A következő évad negyedik részében le is játszották a hiányzó jelenetet, Ellie Parmelee szobájába megy és felfedezi Jock tárgyait. Teljesen egyetértek, és számomra is az egyik legrosszabbul és legértelmetlenebbül megírt szál volt az ál-Jock sztori, eleve olyat egy ember megérezne, ha egy régi szeretett családtag térne vissza. A sok véletlen egybeeséssel csak azt akarták erősíteni a nézőben, hogy valóban Jock tért vissza. Az is valószínűtlennek tűnt, hogy Jock lázálmában annyi mindent el tudott volna mesélni a családjáról, és egy idegen ember ezt kihasználva álcázza magát, majd amikor a kezében van a Ewing Oil, hirtelen meglép. Annyira nélkülözött minden józan logikát a történet, hogy azt napestig lehetne sorolni. Azt viszont kell tudni, hogy az álomévad utolsó percéig kérdéses volt Bobby visszatérése. Így az egyik cliffhanger jelenet az lett volna, hogy Ben Stivers Jock-ként mutatkozik be Ellie-nek. Bár ott még mindig kérdés lett volna, hogy ha Jock-ot valóban visszahozzák, mi lett volna Clayton sorsa. Viszont úgy kalkuláltak, ha Bobby nem tér vissza, akkor az idegen pasi Jock lesz, ha Bobby visszatér, akkor nem...az utóbbi verzió jött be, bár ettől függetlenül még egyszer kár volt előhozakodni a sztorival, de mivel elég sok epizódot kitöltött, és a nézőt valamelyest izgalomba tudta tartani, ezért a sztorit átvitték (amit Pamela szintén előre megálmodott). Pláne a nézők semennyire nem akartak egy újabb Jockot, egyrészt a karaktert megformáló színész: Jim Davis a valós életben is meghalt, így joggal érezték, senki nem tudná őt helyettesíteni. Az Ellie csere után pláne nagy érvágás lett volna ilyen történettel előhozakodni. Katherine asszem tudott Pamela haláláról, és talán rátette a kezét a pénzére vagy a vagyonára, erre nem tudok válaszolni, olyat kérdezz, aki nézte a 2012-es sorozat 3. évadát! Pamela kilépése a legméltatlanabb volt az egész sorozat alatt. Eleve egy gyönyörű nőnek egy olyan sztorit írni, hogy harmadfokú égési sérüléseket szerez, amelyeket még plasztikával sem tudnak helyrehozni...az is ellenkezett Pamela karakterével, hogy a 250. részben, amikor megszületett Jenna és Bobby közös gyermeke, Pamela végre elfogadta a tényt, és azt mondta, ennek ellenére sem fogja sosem elhagyni Christopher-t és Bobby-t. Mi több a következő részben már vállalkozhatott volna a szülésre is, tehát boldogak lehettek volna. Tény, hogy Victoria Principal mivel véglegesnek vette a búcsút, azt mondta, oldják meg a történetet az írók. Ugyanakkor ennél sokkal jobb lett volna, ha mondjuk Katherine elrabolja. Aztán rátettek még egy lapáttal: a plasztikázott Pamela azt hazudja Cliff-nek, hogy összejött az orvosával, ezért nem tér vissza...az igazság meg az volt, hogy halálos beteg. Így Bobby végig abban a hiszemben maradt, hogy Pamela egy férfi miatt hagyta őket ott...pláne Pamela karakterét sem kellett volna a 2012-es verzió szerint meghalasztani, és egyébként az eredeti sorozatban Leonard Katzman is nagyon reménykedett abban, hogy Victoria visszatér az utolsó epizódba... Pláne Pamela egy pozitív karakter volt, alapszereplő, tehát egy ilyen kiírás után nem csoda, hogy az ember kedve elment a sorozattól...de nekem az utána következő történetek is teljesen érdektelenek voltak. Cally és JR Haleyville-ben jöttek össze, ahol paródiába illően össze kellett házasodniuk a fivérek nyomására, mert JR volt olyan gazember, hogy elvette Cally szüzességét, amiért börtönbe is vetették, bár később önszántából a diliházat is megjárta. Úgy gondolom, hogy JR karakterével is nagyon elbántak. Bobby-val szintén, szoknyapecér, az elveit feladó férfi lett, és mire megállapodott, a második feleségét is megölték... James csak felbukkant a semmiből JR-nál, majd később Vanessa is, aki nem akarta, hogy fény derüljön a titokra, de aztán James-ből kibukott, hogy valójában miért is érkezett Dallasba. Samantha bosszúja és távozása elegáns volt, ugyanakkor abszolút irreális, hogy egy középszerű, angol rendezővel Londonba költözik, feladva az addigi életét. Egy Samantha kaliberű nő, akinek nem csak a vagyon, de a társadalmi státusz még inkább fontosabb volt, pláne a fia Dallasban maradt. Nos, sosem lépett volna le, hanem valamilyen szinten egész életében JR-hoz kötődött volna, mert az ilyen nőknek sosem lesz jobb egy rendesebb, de középszerűbb ember. A se veled, se nélküled viszony náluk tényleg egész életükben működött, a 2012-es folytatás egyik pozitívuma volt, hogy Samanthát visszahozták, és bár nem tudtak neki érdemi és reális történeteket írni, de a karakter önazonos maradt, főleg a fia mellett és a fiáért. Mégis azt gondolom, bármelyik szereplő távozott, mindegyikük megérett rá, de ketten nagyon nem: Pamela és Samantha. |
2021-01-19 15:42.37 |
Nyilván azt a szálat már nem tudták elvarrni, hogy Katherine nézi Pameláékat, és az álom valóban azzal kezdődik, hogy másnap felébrednek. Ha pedig Bobby "feltámadása" után Katherine még figyelte volna őket, akkor joggal mondhatták volna a nézők is, hogy akkor most az álomban maradtak vagy sem? Kétszer nézzék ugyanazt, és melyik a valós?
Ugyanez volt pl. Dusty-val is, Samanthával készült találkozni, ami már az álom volt, így a feltámadás után Dusty is hirtelen eltűnt. Vagy Mark halála...ezt már többször megbeszéltük, de viszonylag nyitottan tudták hagyni, mert amikor a repülővel elutaznak Pameláék, akkor kétértelmű volt a megjegyzés, és Mark az álomévadban jelent meg, így őt könnyű volt törölni. Naldo gyilkosság: mivel Katherine őrjöngött, amikor Jennát kiengedték, így esélyes, hogy valóban ő tervelte ki az egészet, másnak nem is állt volna érdekében. Wes Parmelee: őt is előre megálmodta volna Pamela? mert az álomévad után úgy lépett be, mintha korábban nem találkoztunk volna vele. Vagy pl. Jack autója is megmaradt, honnan tudta Pamela az álmában, hogy milyen autója van, ha azt még meg se vette? Katherine szerintem elkerülte a börtönt, de utána róla se tettek említést, talán csak a 2012-es folytatásban, amit én nem annyira követtem/szerettem. A Pamela cserét nem merték bevállalni, érthető okok miatt, még akkor sem, ha a színésznő nagyon hasonlított Victoria Principal-ra...talán titokban reménykedtek benne, hogy visszatér, mert Leonard Katzman a Conundrumba is meghívta őt. Mellesleg szerintem a legnagyobb törés a sorozatban Pamela kilépése volt, utána már a történetek is mások lettek, illetve az alapsztori megszűnt az egyik oldalon, a Rómeó és Júlia történettel. Mellesleg Pamela nem csak alapszereplő volt, hanem a sorozat egyik legkedveltebb karaktere is. April-lel meg tudtam később barátkozni, annak ellenére, hogy az indítás nála erős volt, ugyanakkor tartom magam ahhoz, hogy Bobby mellé nem tudtam őt elképzelni, akkor már Jennát is jobban, de természetesen a Pamela-Bobby páros volt az örök. Sokan miattuk nézték a sorozatot, hogy drukkoljanak, együtt maradnak-e, de Pamela kilépésével megpecsételődött az egész kapcsolat. James behozatala abszolút erőltetett volt, ott már érezni lehetett, hogy az írók sem tudnak mit kitalálni. Nálam a Cally-JR házasság is kiverte a biztosítékot, eleve az egész alaptörténet, ahogy megismerkedtek, szóval James behozatala frissítés volt, de gyorsan el is rontották a karakterét, így ő is kifutotta magát nem kevesebb, mint 2 évad alatt, csak úgy mint Cally. Az is irreális volt számomra, hogy JR egy idő után James és családjának a fenekét nyalta, miközben az addig imádott Johnny-t szépen elfelejtette...az már más tészta, hogy JR karakterét is gyengébbre vették az utolsó 3-4 évadban, az utolsó évadban pedig abszolúte. Bár megszakadt a szívem, mégis úgy érzem Samantha karaktere tudott a legelegánsabban távozni, annak ellenére, hogy irreális történetszállal, ugyanakkor megértettem az okát, és a Conundrumban úgy várta vissza a néző, mintha el sem ment volna. |
2021-01-19 12:08.18 |
Köszönjük a megerősítést, hogy nem hangzott el, miszerint Rebecca meghalt...amúgy mivel a sorozatot nem tervezték hosszúra, ezért az elején nem is nagyon emlegettek ilyen-olyan rokonokat, kapcsolatokat.
Katherine azért kellett Pamela balesete után, hogy a gyanú ráterelődjön miszerint elrabolta a nővérét a kórházból. Az álomévadhoz visszatérve már nem szívesen magyarázkodtak volna, hiszen Bobby feltámadása után sok más szálat sem indokoltak meg, vagy varrtak el, nem akartak még feltűnőbb magyarázkodást, mert a nézők így is lojalitásukat vesztették. Az meg utólag megmagyarázható, hogy Katherine féltékenyen figyelte Bobby-t, miszerint nem csak Jennának sikerült szabadulnia, de Bobby visszatért Pamelához is. Mellesleg, ha Katherine nagyon akarta volna, akkor bármikor megöli akár Pamelát, akár Bobby-t. A betegágy feletti gyűlölködés csak feszültségkeltésnek volt jó, és hogy egy körözött, régi családtag vissza mer térni azok után, amiket tett. Mellesleg az álomévadban derült ki, hogy Katherine szervezte meg Naldo megölését és Jenna börtönbe való jutását, de mivel az törlődött, így utólag másképp lehet azt a sztorit is megmagyarázni. Bár kétségtelen, hogy Katherine-nek volt oka az egészre. Személy szerint örültem Morgan Brittany visszatérésének, és mivel Pamela szökését és rövidre zárták, így Katherine karaktere is felesleges maradt volna...akkor lett volna értelme, ha mondjuk tényleg ő rabolja el Pamelát, aki mondjuk évekkel később visszatér a családhoz, de mivel Victoria Principal örökre szakított a sorozattal, így ez az opció nem játszott. |
2021-01-19 09:55.28 |
Quantumleap nézte meg mostanában a sorozatot az elejétől, ezért őt kellene kérdezni, hogy említett-e valaki olyat, hogy Rebecca meghalt...bár más az is, hogy valakiről nem tudják, hogy él-e, és éppen ezért volt érdekes Pamela nyomozása, főleg, hogy Rebecca először letagadtatta magát.
Amúgy az ő halálát tudatosan tervezték, pont azért, hogy Katherine visszatérjen és kavarjon, ez a szál ellentétetek szült az örökség terén is, pláne Pamela pont abban az időszakban hidegült el Bobby-tól. Pamelánál még lefutottak egy kört, miszerint ha teherbe is esik, nem képes kihordani a gyereket (független attól, hogy van-e neurofibromatosisra hajlam vagy sem), de a szálat gyorsan jegelték, mert az örökbefogadás sokkal több izgalmat rejtegetett, mintha Pamela természetes úton szült volna. Christopher érkezése JR körül is felizzította a levegőt, a Samanthával való viszonyát is megingatta, mert a baba arra emlékeztetett mindenkit, hogy JR-nak viszonya volt Kristinnel, és még annak is utána kellett járni, hogy ki az apja a gyereknek. Katherine amúgy Bobby-nak akart méreginjekciót adni a kórházban, és nem Pamelának. Tény és való, hogy még Morgan Brittany is megemlítette évekkel később, hogy Katherine felbukkanása Pamela balesete után már szinte felesleges volt. Ugyanakkor a gyanút rá is kellett terelni, amikor Pamela hirtelen eltűnt a kórházból, na meg szerették elővenni a régi karaktereket, ha volt rá mód. Egyébként azt szokták mondani, hogy nincs kifutott karakter, csak rossz író, azért úgy gondolom, hogy azok a karakterek, akik túl hirtelen "robbantanak", utána el tudnak laposodni...igaz, aki a lassú víz partot mos technikával kerül be, az is unalmassá válhat. Ugyanakkor a Dallasnál közrejátszott az is, hogy a színészekkel meghatározott ideig kötöttek szerződést, valamint lehetett olyan változás is, ami miatt ki kellett őket írni, pl. terhesség, más filmekben való foglalkoztatás. Aprilt sem tervezték 14-nél több epizódra, főleg nem Bobby feleségének, mégis mindhárom férfi főszereplő (JR, Bobby, Cliff) ágyában megfordult. Amíg a 10%-os tulajdonrészért ment a harc, nem is gondoltak arra, hogy később a családba és a főcímbe is beleírják. A sors fura fintora, hogy később pont Sheree J. Wilson kérte a April megöletését, miután a színésznő babát várt. April szimpatikus karakterré vált, ám nála ott rontották el, hogy az elején a túlságosan is helyezkedő-aranyásó típussal indítottak. Hogy JR-nak voltak női Samantha előtt, az nem meglepő, és még a Vanessa sztorit is el tudtam volna fogadni, bár kétséges, hogy ennyi év után sem mondta volna el, hogy James a közös fiuk, pedig joga lett volna tudni. Pláne a mindig gyanakvó JR itt nem kért apasági tesztet, még akkor sem, ha Vanessa nem volt egy csapodár típus. Kétségtelen, hogy ez a szál már csak erőltetésnek került be, számomra James karaktere taszító volt, az elején kérkedett vele, hogy egy milliomos olajmágnás fia, aztán pedig gyorsan az apja ellen fordult, holott nélküle egy senki maradt volna. JR-nak és Cally-nek született közös gyereke, de JR végül lemondott róluk. Itt még betettek egy csavart, hogy Cally és James is azzal sokkolták JR-t, hogy nem ő, hanem James a gyerek apja. Ha már teherbeejtés, az utolsó évadban érkezett Lee Ann de la Vega is, akiről kiderült, hogy annak idején JR őt is teherbe ejtette, de a kontár abortusz miatt nem tudott többet szülni. Michelle behozatala törvényszerű volt, és az utolsó két évadban jól is tudtak lavírozni a karakterrel, mert azért ő is megszorongatta JR-t, és összejött James-szel és Cliffel is. Egyébként a régi karakterek visszahozása mindig necces, de legtöbbször sajnos értelmetlen...valahogy úgy van vele az ember, ha már kiírták, akkor egy újbóli visszatérésnél sem tudna akkorát robbantani, ami miatt újra érdekes lenne. Lucy-vel is így jártak, bár személy szerint örültem, hogy visszatért, a karakter már szinte nyűglődött, szerelmi szálat pedig egyáltalán nem mertek neki írni. A visszatérésekkel azért is voltak óvatosak, mert Bobby feltámasztása nem okozott osztatlan sikert, akármennyire is szerették a karaktert. Így többnyire a visszatérők is csak pár epizód erejéig szerepeltek. |
2021-01-19 00:59.01 |
Amúgy szinte minden sorozatnál gyakori jelenség, hogy az adott családi kapcsolatokba csavart tesznek, vagy új családtagokat hoznak be. Miért lett volna kivétel a Dallas?
Ellie testvére csak egy epizód erejéig maradt, és meghalni tért haza, de itt még tartották az egy epizód=egy történet szálat. Először behozták Kristint, mint Samantha húgát, és fajsúlyos történetet is kapott. Ray-ről kiderült, hogy Jock fia, Cliff és Pamela pedig csak féltestvérek. Felbukkant a múltban elveszett Rebecca, de akkor már hozott magával egy új családtagot is: Katherine-t. Mitch Lucy által került a családba, és ezáltal Afton az egyik leghosszabb vendégszereplője lett a sorozatnak. A nagy fordulat az volt, amikor a mindössze 4 epizódra szerződtetett Clayton-t a család tagjává és Ellie férjévé tették, és Donna is úgy került a főcímbe, hogy Ray karakterét megmentették. Mickey úgy kerülhetett közel Lucy-hez, hogy Ray tképpen már csak a Lilly néni iránt érzett lojalitása miatt tartotta a kapcsolatot Amos családjával, jóllehet vérségi kötelék már ott sem volt. Christopher Kristin gyermekeként Bobby és Pamela örökbefogadott fia lett. Jenna harmadszor tért vissza, de akkor már annyira hosszútávra terveztek vele, hogy nem csak Bobby menyasszonya, de Ray felesége is lett. A legnagyobb hibának sokan azt tartották, hogy Jason gyermekeit: Jamie-t és Jack-et csak 7 év után vették elő, holott adott volt Jason karaktere is. A sorozat vége felé sem lett kevesebb a kalapból előrántott karakterek száma: Aprilt sem hosszú időre akarták, mégis a sorozat végéig maradt, Bobby feleségeként halt meg. Michelle behozatala szinte törvényszerű volt ezek után, és akkor ha már az is kiderült, hogy JR volt menyasszonyának fia is született főhősünktől, James nem csak Michelle-hez, de JR második feleségéhez: Cally-hez is közel került, ráadásul az utolsó részekben róla is kiderült, hogy van már egy felesége és kisfia, azaz Debra Lynn és Jimmy. Jessica, mint Clayton húga szintén tudatosan került a sorozatba, bár az ő történetei megbocsájthatóak voltak, hiszen még egyszer visszahozták őt. Nála talán csak Dusty tért vissza többször, akiről szintén kiderült, hogy nem Clayton fia, hanem az unokaöccse, és Jessica fia. A sorozatgyilkos szálnál pedig egészen véletlenül még Atticus is előkerült, sőt az ikertestvére is. Ha azt nézzük, a 7-9 alapszereplő mellett a többiek szinte mind utólag elővett karakterek voltak, és ez 13 év után nem is meglepő. Más dolog, hogy egyes szálakat rosszul varrtak el, a legbotrányosabb ezek közül a Ray-Lucy szál volt, illetve hogy a meglévő szereplőket összehozták egymással, de Jamie kétszeres halála is kiverte a biztosítékot. |
2021-01-18 15:13.36 |
Attól, hogy valaki többször elvetél, később még szülhet. Bár tény és való, hogy a vetélések száma csökkenti a teherbeesés lehetőségét, de ismerek olyat, aki 7-8 abortusz után szült, sőt Madonna is sokszor elvetette a magzatját, később 40 év körül is tudott szülni.
De mint írtam, a sztorit nagyon arra élezték ki, hogy Kristin babája Bobby-ékhoz kerüljön, azaz családban maradjon, és ezt a szálat is kellően el tudták nyújtani ahhoz, hogy a nézőket megtartsák. Tehát innentől az örökbefogadási történettel hanyagolták Pamela egészségügyi állapotát a szülést illetően. A neurofibromatosis teljesen létező betegség. Valóban a 2. évad forgatásakor eszelték ki, hogy Pamela és Cliff csak féltestvérek legyenek, mert akkor már tudták, hogy Digger meg fog halni a szezon végén. Pláne egy anya által féltestvérek, tehát innentől Pamelát annyira nem is lehetett volna utálni, hiszen Barnes vér valójában egyáltalán nem csörgedezett az ereiben, a két család között viszont továbbra is megmaradt a viszály, különböző karakterek színesítésével, lásd Rebecca, Katherine, Jamie, Afton, majd később az üzleti életben is, a Weststar, McKay, Wendell, mind-mind részesei voltak a két család viszályának, valamilyen szempontból. Én nem emlékszem arra, hogy Digger olyasmit említett volna, hogy Rebecca már meghalt...vagy ha igen, akkor lehet úgy értette, az eltűnésével "meghalt" a gyerekei számára is. Annyi tény, hogy Rebecca elhagyta a családját, miután megszülte Pamelát, hiszen akkor már Maggie néni nevelte Clifféket, olykor-olykor Tintás is felbukkant az életükben... |