Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsonyi osztálytalálkozó - Izaura TV, 03:30 |
Mama pici fia - TLC, 03:40 |
Hallatlan igazság - Paramount Network, 03:45 |
Gyilkos ösztön - Film Mánia, 04:10 |
A cég - Mozi+, 04:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Nicolas Cage (61) |
Clint Mansell (62) |
Jeremy Renner (54) |
Uwe Ochsenknecht (69) |
Sammo Hung (73) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Nosferatu (2024) - Vélemények |
Pokoli rokonok (sorozat) - Vélemények |
A hivatal (sorozat) - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
S.E.R.E.G. (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Bocsánatos bűn |
Kristen Bell |
2021-01-18 13:09.40 |
Jó kérdés, és jogos is. Eredetileg nem úgy tervezték, ugyanis az alapsztorihoz hűen ragaszkodtak, miszerint egy Barnes és egy Ewing házasságával a régi ellentét újra felizzik, és ez kerül a történetek középpontjába. Ehhez viszont feltétel volt, hogy Pamela ereiben is Barnes vér folyjon, amiért JR annyira tudja majd utálni.
Ugyanakkor később a sztori JR köré rendeződött, és a Ewing-Barnes viszály - bár a sorozat végéig jelen volt valamilyen formában - de sokat változott, enyhült, olykor megint fellobbant, de ez már főleg Cliff-nek szólt, hiszen Pamela a 9. évad végén kilépett. Amikor a McKinney gyilkosság terítékre került, ugyanannak az évadnak az elején vetették be a neurofibromatosis szálat, ami nem csak azért kellett, hogy kérdőjeleket tegyen Pamela terhessége köré, hanem, hogy megerősítse, mindenképpen jobb, ha Johnny apja JR lesz, hiszen ideálisabb opció nem lenne a JR-Samantha-Cliff felállásban sem. Ugyanakkor és még mindig ismétlem, a szezonzáró Digger halála lett volna, azzal a csavarral, hogy nem Pamela biológiai apja, ez viszont már eldőlt annak az évadnak az elején, hiszen egy évadot előre kellett megírni és megrendezni. Ugyanakkor a Dallas is csak egyik évadról a másikra élt, nem terveztek csak 25 részt, majd megint 25-öt, és csak azután lett biztos a folytatás, hogy a szezonzáróban rálőttek JR-ra. Egy szóval válaszolva: a sorozat legelején és az első évadban nem tervezték, hogy Pamela és Cliff csak féltestvérek, mindez csak a 2. évadra alakult ki. Arról nem beszélve, hogy ez a szál pont azért kellett, hogy Pamela az anyja után kutakodjon, hiszen teljesen úgy érezte, nem tudja, hol vannak a gyökerei. Más dolog, hogy később a szálat nem fordították Pamela előnyére, miszerint ha nem folyik Barnes vér az ereiben, úgy nyugodtan szülhet, helyette Kristin gyermekének sorsával és egy örökbefogadással oldották meg, mert ugye a marginális témákat nyomatni kellett. Kész tény az is, hogy a Dallas sajnos nagyon sok orvosi hibával dolgozott. |
2021-01-01 13:28.16 |
Azért annak örültem, hogy JR sok mindenkivel került kapcsolatba a 13 év alatt, és ő maga is tudott építkezni arra, ha legyőzték őt, tehát azért közel sem minden helyzetből jött ki győztesen. Pl. amikor a 10%-os tulajdonrészért ment a küzdelem, akkor nem a várt eredményt kapta.
Kifejezetten jó szál volt a B.D. Calhoun történet is, mert ott megmutatta, hogy mint pl. a börtönben - más törvények uralkodnak. Mindazonáltal azt gondolom, a valós életben nem jött volna ki ilyen szerencsésen a történetből, Bobby és Ray mentőakciója meg sem történhetett volna, egy terrorista nem ad ennyi mozgásteret, és nem ennyire kíméletes, hogy élve hagy embereket napok múlva is. Nekem inkább az volt furcsa, hogy JR többnyire férfiakat simán legyőzött vagy megszorongatott, a listát nem sorolom, mert elég hosszú, ugyanakkor a nőkkel nem volt ennyire szerencsés, sokszor jobban elintézték őt, mint kellett volna. Pl. a bíróság mindkét esetben Samanthának ítélte a gyereket, és Samantha is úgy távozott, hogy egy életre megzsarolta őt. Cally, egyszerű falusi lány is úgy dobbantott tőle, hogy vitte a gyereket és a milliókat, soha az életben nem kellett dolgoznia. (előzményként annyit, hogy JR 200ezer dollárt adott volna neki, ami 30 éve nem volt kevés pénz, aztán James-szel megoldották, hogy Cally vagyonelosztási feltételei nyerjenek jogot, sőt még JR is a diliházban maradt...), szóval sok volt a vesztes történet is, mégis valahogy Cliff-re akasztották rá a vesztes típust. |
2021-01-01 12:30.12 |
Jól írjátok, Walt Driscoll, Vaugh Leland, Marilee Stone és még Jeremy Wendell is többször úgy környékezte meg JR-t, hogy korábban már vagy át lettek ejtve, vagy valami sérelem érte őket. A régi sorozat annyiból is jó volt, hogy bemutatta azt a világot, amikor az ember nem válogathatott, ha az érdekei úgy kívánták, akkor oda húzott, ahová kellett. Ez is jól szemlélteti, hogy JR nem csak egy olajmágnás volt, hanem maga JR Ewing, akiben akkor is bíztak az emberek, amikor már nem kellett volna, mert az üzleti élet miatt kapzsivá tudnak válni. Marilee bárkivel lefeküdt volna, még anélkül is, hogy valami érdeke fűződött volna hozzá. De ne feledjük ugyanakkor, hogy Cliff esetében is voltak ilyen emberek, pl. a kartell, Jeremy Wendell.
Bár az álomévadban volt, ott meg az ellentettje jött be: JR Angelica Nero-val továbbra is üzleti viszonyban maradt, még azután is, hogy kiderült: Jack valójában tényleg Jamie testvére, és nem Dimitri Marinos. Itt ugyan Angelica kimagyarázta magát, bár elég átlátszó volt, és amikor Martinique-re utaztak, akkor JR ugyanúgy benne volt az átverős dologban, mint Angelica, Jack-kel szemben. Az már más dolog, hogy JR is gyanakodni kezdett, de őt ismerve nagyon nem volt óvatos, úgy látszik, ennyit számít egy női ellenfél, a f@sz feláll, az ész megáll. Az már csak hab volt a tortán, hogy nős emberként tartott egy komoly szeretőt, Mandy-t, és még mellette Angelica-val is lefeküdt. Azt kell mondani, eléggé lebutították JR-t, mert ő sokkal inkább gyanakvó volt, és mindenkit szeretett lenyomoztatni. Ugyanúgy Jessica-val is szövetkezett volna az esküvő ellen, és ott sem JR-nak lett a leghamarabb gyanús, hogy Jessica nagyon nem az, akivel össze kellene fognia (hiszen Clayton az esküvő előtt pár héttel tett róla említést a családnak, ez önmagában véve is gáz). Továbbá amikor Samantha és Kimberly Cryder is összefogtak ellene, szó szerint kigolyózták őt. Az utolsó évadban Lee Ann de la Vega és Michelle intézték el rövid időn belül, nem is értem, hogyan reménykedhetett abban, hogy Lee Ann majd meghagyja neki a társaság felét... És a sorozat elején Kristin is rálőtt, majd Holly Harwood is csak úgy akart kiszállni az üzletből, hogy JR a lehető legkisebbet szakítsa belőle. Tehát meg kell hagyni, azért sokszor a nők is simán pofán ejtették JR-t, holott ez a karakterével és a Dallas hímsoviniszta világával ellentétes volt. |
2020-12-30 21:13.04 |
Cliff az egész Ewing családot utálta...emlékezz vissza az Early Years-re, amikor kisfiúként részt vesz a SF-i BBQ party-n, akkor mennyire rosszul érzi magát, lázadozik, kifejezi az ellenszenvét...pláne Digger-től mást sem hallottak, csak hogy Jock Ewing miképpen tette tönkre az életét azzal, hogy az olajüzletet, a társaságot és Ellie-t is ellopta tőle. Mindegy, hogy Jock Ewing-nak hány fia, vagy egyáltalán lánya születik, Cliff egészében véve utálta a Ewingokat. Bobby-t sem csípte sokáig, még annak ellenére sem, hogy Pamelával azért volt jó pár boldog évük. A Ewing is a Ewing, és ez a mondat mindent elárul. Ha csak 2 fia született volna Jock-nak, akkor is az alaptörténet a Barnes-Ewing viszály adott, hiszen erre épült maga a sorozat is...pláne mint írtam, és nem győzöm hangsúlyozni, bár a Miniseries-ben JR főcímszereplő volt, de nem köré épült az alapötlet, hanem Pamela és Bobby házasságával indult el a történet.
Azt se feledd, hogy amikor Cliff átvette az olajvállalkozók díját, akkor sem JR-t támadta, hanem elmesélte, hogy az apjával miképpen "bánt el" a néhai Jock. Vagy amikor ott volt az 1952-es történet, McKinney halála, Cliff igyekezett, hogy Jock legyen a bűnös...ez a történet pedig valószínűleg megtörtént volna akkor is, ha JR nem születik meg, mert a Conundrumban említésre kerül Pamela neve is. Úgy kellett volna indítani a Conundrumot, valamiképpen utalni arra, hogy Cliff nem érzett akkora dühöt a Ewing család ellen, annak ellenére, hogy Digger egész életükben őket szidta, és a gyerekeit sem arra nevelte, hogy legyenek jóban velük. Márpedig attól, hogy JR nem születik meg, simán elképzelhető, hogy az alapsztori akkor is működik. Azzal, hogy Cliff egy teljesen Ewing mentes karaktert kapott a fiktív sztoriban, 1-2 mondat erejéig megmagyarázhatták volna. Az már más dolog, hogy Cliff talán JR-t utálta a legjobban a családból, hiszen a feleségét is képes volt elcsábítani tőle, nem is egyszer. Ha az alapgyűlölet megvan, akkor mindegy melyik Ewing fiúval hadakozik, hiszen a bosszú mindig fűtötte őt. Lehet, csak Te nem akarod megérteni, mire akarok kilyukadni...a karakterek személyisége adott volt, és ezt illett volna megtartani akkor is, ha JR nem születik meg. A történetek sokasága lehet ezerféle, mert születhetett volna Jock-nak 3-4 lánya is, és akkor lehet egészen másképp alakul az idős házaspár, SF, a Ewing Oil, és a családi viszályok sorsa is. De mivel a Dallas alapvetően egy hímsoviniszta alkotás, adott volt, hogy férfiakkal kreálnak konfliktusokat, és hozzáteszem, ez így is volt rendjén, mert a női karakterek emellett is nagyon drámai, meghatározó történeteket kaptak. A Conundrumban csak annyit kellett volna megemlíteni, hogy Cliff a családjának odaveti: látjátok, többre vittem, mint a Ewingok, és még megküzdeni sem kellett velük. Szegény apám biztos büszke lenne rám, és őt igazolja, hogy Jock Ewing sem volt erős karakter, mert öngyilkos lett, amint a Ewing Oil-t elveszítette (hozzáteszem, ez is irreális elem volt, mert Jock pont egy küzdő típus volt, a nulláról emelte magát gazdag és elismert emberré). És azzal, hogy Jock Ewing öngyilkos lett, azzal Cliff is elégtételt érezhetett amiatt, amit Jock az apjával tett akkoron. Samantha esetében ott kellett volna legyen, hogy Nicholas is van annyira gazdag, mint JR, és esetleg Samantha csak a maga érvényesülése miatt dolgozik (mint ahogy az eredeti sorozatban is tette a vége felé). Kristin sztorija jó volt, mert a személyisége megmaradt, ugyanakkor a munkája mellett őt is bebiztosíthatták volna egy dúsmilliomos pasi feleségének, aki csak zsebpénz miatt csinálta az álrendőrködést is. Egy nő azért szereti, ha van egy biztos háttér maga mögött, ha eltartják, a többi csak önmegvalósítás. Márpedig a Shephard nővérek ezek a típusok voltak. Igazándiból csak 1-2 mondattal kellett volna kiegészíteni, és így akkor a karakterek személyisége sem veszik el. Azzal viszont egyetértek, hogy Jason karaktere kissé felesleges volt a Conundrumban, bár ő pont azért kellett, hogy megmutassa: a három Ewing-testvér semennyire nem tart össze, mindegyik éli a saját életét, ami Ellie távolléte miatt nem is lett volna meglepő. Mellesleg Jason semmivel sem volt szerethetőbb, mint JR. Érdekes az is, hogy se Gary-nek, se Jasonnak nem született utódja, pedig mindkettő nős volt, vagy legalábbis lett volna esélyük rá. Ray-nél már megírtam az álláspontom, ott a sztorit bárhogyan tekerhették volna, de a személyiségét rendben találtam. Val esetében furának tartom, hogy túlértékelték, bár ez biztos a KL hatására is történt. Carter McKay, Cally történeteit szerintem jól eltalálták, és közel állhattak a valósághoz is. |
2020-12-30 11:50.22 |
Önmagában véve nem volt gond a történettel. Én csak az előzményeket vettem alapul: 63-ban Margaret nem véletlenül küldte az akkor 17 éves Ray-t SF-ba, Jock Ewinghoz. A férfi is azonnal befogadta, sőt meg is kedvelte Ray-t, bizalmas viszony alakult ki köztük. Jock valahol mindig is érezte, hogy Ray a saját fia, illetve tudta, hogy Ray-t nem véletlenül küldte az anyja hozzá. Még akkor is, ha tényleg csak a sorozat 60. része után lett hivatalos és Larry Hagman ötlete alapján, hogy Ray is legyen Ewing.
Az más dolog, hogy Jock még előbb halt meg a Conundrum szerint, mint az eredeti sorozatban, de jó tízen évet akkor is lehúzott a farmon, pláne Amos Krebbs, mint ahogy az eredeti sorozatban is, elképzelhető, hogy netán hamarabb elkotyogta, hogy nem az ő fia...mivel a Conundrum egy fikció volt, így az is lehetett volna, hogy Amos Krebbs még a 60-as évek végén vagy a 70-es évek elején elhinti, hogy Ray nem az ő fia. Nem törvényszerű, hogy úgy kellett volna kiderüljön, mint az eredeti sorozatban. Sőt, lehetett volna úgyis a történet, hogy Margaret kendőzetlenül megmondja, hogy Jock Ewing az apád, menj hozzá dolgozni, ott jobb életet lesz, a szárnyai alá vesz. Azért írom, mivel légből kapott volt az egész ötlet, így egy fiktív Conundrumban meg lehetett volna fordítani úgy is, hogy Ray már eleve tudta, hogy Ewing, és esetleg erősebb lesz, és beáll a testvérek sorába, vagy harcol a részéért, esetleg nem engedi, hogy SF-ot elkótyavetyéljék (még ha Ray-ben Ellie vére soha nem is csörgedezett). Igaz, ha korán kiderül a vérségi kötelék, a Conundrumban Lucy úgysem szerepelt, de akkor meg legalább nem láthattunk volna egy vérfertőző kapcsolatot sem. Még ha azt a csorbát már nem is tudnák kiköszörülni, bár sokan állítják, mivel nem tudtak róla, hogy Ray is Ewing, így tudtukon kívül enyelegtek egymással, sokkal inkább volt megbotránkoztató a 70-es évek végén, hogy egy harmincas férfi a főnöke 17 éves, kiskorú unokájával szexel, pláne tanítási időben. Önmagában véve Ray személyisége és története nem lett volna problémás, a Ewing volta miatt viszont bármilyen sztorit lehetett volna kreálni. Mint írtam, ugyanezt éreztem Kristin és Samantha esetében, de még Cliffnél is, hogy náluk még a személyiség is más lett, ami a JR-ral való találkozásuk előtt alakult ki, tehát így aztán mindegy is, hogy milyen sztorit kreálunk melléjük. Azt próbáltam kiemelni, hogy bármelyikünk írhatott volna egy Conundrumot, millió verziót lehetett volna építeni a karakterekre, de a személyiségüket nem szabadott volna megváltoztatni...nem Ray-ére gondolok, az rendben lett volna...nála az eredeti sorozatnál is igazán sántított, egy olyan óriási bakit hagyva maga után, szóval eleve nem tudtak volna rontani sem, így akár kiderülhetett volna elég hamar az is, hogy Jock Ewing fia. |
2020-12-29 14:42.34 |
És akkor arról már nem is beszélek, hogy sokszor jó emberek, fiatalon mennek el, értelmetlen halállal, míg vannak olyan gonoszak is, akik sokáig elélnek. Nyilván többféle szempontból kell megközelíteni, mi az üzenete a filmnek az adott történettel. Ha jól veszem ki, Az élet csodaszép-ben az volt, hogy a főhős nem tudta magáról, hogy értékes ember, így meg kellett neki mutatni, hogy mi lett volna nélküle, ha nem születik meg.
Egy gonosz karakternél ez egész más aszpektust kap, így nem lehet összehasonlítási alap. Amúgy az angolszász irodalom nem szereti a mi lett volna, ha...? dolgokat, sőt még a nyelvtanban sem. Mert mindig az van, ami, és azt kell elfogadni, vagy élni vele. Mindenki élete más lehetett volna, ugyanakkor szerintem sok ember alapvetően olyan, amilyennek születik, vagy amilyenné a környezete, a sorsa alakítja (és nem egy ember, jelen esetben JR). Bobby a sorozat elejéig playboy életet élt, és azért kellett egy csapásra jófiúvá válnia, mert elvette Pamelát, akihez hűséges volt, és kellett egy ellenpólus JR karakteréhez is. Azt viszont sokan elfelejtik, hogy a Miniseries indulásakor nem JR volt a központi karakter, hanem Pamela, David Jacobs is őt álmodta meg először, illetve találta ki a texasi Romeo és Júlia változatot, tehát az alapsztori az volt, hogy az ellenségeskedő család sarjai összeházasodnak. Ha már Bobby-t említed, a "haláláig" valóban jófiú volt mindvégig. Kivéve egyszer, amikor Hicks-et megzsarolta, de véleményem szerint az a történet nagyon is kellett, mert megmutatta, hogy egy harc mennyire meg tudja változtatni az embereket. Amúgy Patrick Duffy kérése volt a visszatérte után, hogy Bobby ne a jófiút alakítsa mindig, mert ez már számára unalmas, és egy örök skatulya maradna. Éppen ezért vitte lejjebb a szintet, főleg a Pamelával való válása után, ahogy a nőket is cserélgette...ami nem lett volna baj, mert megtehette, ugyanakkor a korábbi karakterével ellentmondásba keveredett. Valóban erőszakosabb lett, egyedül talán Christopher-hez volt mindig kedves. Ugyanakkor szeretném jelezni azt is, hogy April halála után is egy teljesen más Bobby-t láthattunk, akit már nem érdekelt az olajüzlet, a siker, az érvényesülés, sőt még a bosszújáról is lemondott. Cliff esetében egyetértek azzal, hogy ambíciózus volt, jó szakember, tehát ő biztos, hogy többre vitte volna...de nem szabad elfelejteni, hogy Cliff vérében benne volt, hogy a Ewingokat utálni kell...ő nem csak JR-t gyűlölte. Tehát ha JR nem születik meg, akkor még mindig ott volt másik 3 Ewing-fiú, akikkel hadakozhatott volna...márpedig Cliff-ben kódolva volt a bosszúvágy, hogy amiért az apját tönkretette Jock, azért neki vissza kell vágni...mindegy, hogy kikből állt volna a Ewing család, ő szerintem ebben a tekintetben konok, forrófejű volt, igaz, a sorozat végére ezen puhítottak nála is, főleg Pamela kilépése után. A Conundrumban viszont fura volt, hogy egyetlen egyszer sem emlegette a Ewingokat, még csak olyan apropóból sem, hogy na legalább ők irigykedhetnek arra, hogy alelnök, majd elnök lesz. A képességei alapján Cliff történetét elhittem, de a személyisége alapján nem. De vegyük akkor Samanthát és Kristint. Mindkét lányt úgy nevelték, hogy házasodjanak jól, hogy ne kelljen dolgozniuk. A sorozat kezdetekor sem tartott senki pisztolyt a fejükhöz, hogy márpedig számukra a híres és gazdag JR Ewing jelenti az egyetlen megoldást a "jó" életre. Tehát szerintem ez a két nő ugyanúgy fogott volna magának egy vagyonos pasit, mert ez beléjük lett nevelve, kódolva. Emlékezzünk vissza, hogy Samanthának voltak udvarlói, egyik sem az alsó kategóriából (kivéve Peter, de az a kapcsolat másról is szólt). Igaz, hogy egyik pasija sem volt annyira tehetős, mint JR, bár Dusty, Clayton és Nicholas átlagon felül éltek, valamint Don Lockwood, Clint Ogden, Jerry Kenderson és Cliff is a felső középosztályhoz tartoztak, mellettük sem kellett volna dolgoznia Samanthának, de hát ugye a Ewing névvel egy státuszt is kapott. Tehát teljesen mindegy milyen történetet találtak volna ki számára, a személyiségét nem tükrözte...pláne azért meg kell dolgoznia a sikerért, míg JR mellett ezzel sosem volt gondja. Ray esete szerintem valósághű volt, ha a személyiségét nézzük...hiszen miután nem derült ki, hogy Jock az apja, ugyanolyan egyszerű életet élt, igaz, hogy a Ewing családba bekerülve azért az ő csipája is kinyílt, hiszen anyagilag is megszedte magát, továbbá szeretett fontoskodni a családi ügyekben. Mellesleg Ray történeténél azt tartom valószínűtlennek, hogy ha nem is derült volna ki, hogy Jock az apja, de a Conundrum szerint Jock 78-ban halt meg, míg Margaret 63-ban küldte Ray-t a farmra, hogy dolgozzon Jocknál. Tehát Margaret ezt akkor is megtette volna, ha Jock korábban hal meg a Ewing Oil csődje miatt. Innen látni, hogy nem dolgozták ki a szálakat, és persze azt is tudjuk, hogy Ray karaktere csak a 60. rész után került a családba, tehát még az eredeti sorozat szerint sem tervezték, hogy Ewing-fiú lesz. Ilyen tekintetben a Conundrum összecsapott volt, mert a karakterek jellemét nem vette alapul, csak egy történetet rendelt hozzájuk...az meg csupán fantázia kérdése, kinek mit találnak ki. |
2020-12-26 13:43.57 |
Az élet csodaszépet az egyik legjobb (karácsonyi) filmnek tartják, és bár kapott jó pár jelölést, valahogy mégsem lett az a felkapott, agyonsztárolt mű...jó volt olvasni, ahogy Fruzsina leírta, hogy miről szól a film, és teljesen egyetértek vele: ha más szemszögből nézzük, akkor igenis egysíkú a cselekmény: itt egy jó embert kell megmenteni, ami meg is történik, és a néző is így tartja logikusnak. Ugyanakkor nem mindenki (ennyire) jó ember, vagy nem ilyen formában, szóval valahol én is álságosnak tartom, mert mi alapján mentünk meg embereket? És akkor az a sok jó ember, akik fiatalon, vagy érdemtelenül/értelmetlenül halnak meg, őket nem kellett volna megmenteni?
Én most A Christmas Carol (Karácsonyi ének) című filmet néztem meg, 1999-es verzió. Tetszett, és a 2009-es animált verziót is elkezdtem nézni. Itt egy rossz ember menekül meg, de úgy, hogy később lesz lehetősége jóvátenni a hibáit. És már a fejem fogtam, mert ebben is szerepel Joel Grey, és az egyik szellemet alakítja a 3 közül. Úgy látszik, hogy neki tényleg ilyen misztikus szerepeket szántak, amit meg is értek, mert ő maga sem egy hétköznapi figura. Még hány filmben kapott ilyen karaktert?:) Ami a Dallas-t illeti, a kedvelt, de negatív főhősünknél érthető, hogy annyira nem sajnálatból kellett volna megmenteni az öngyilkosságtól, és talán pont a végén Adam azért is jelenik meg ördögi alakban, hogy ezzel kifordítsa a karakterét, mint ezt korábban Quantumleap is írta. Érthető volt, hogy itt az lett volna a lényeg, hogy kiemelje, mennyire más élete lett volna a szereplőknek JR nélkül. Amúgy nem csak Bobby, Ellie és Jock élete lett volna rosszabb, hanem Cally-é is. Igazság szerint lehet pont arra akartak célozni, így vagy úgy, de mindenkinek lett volna egy élete, az öngyilkosság kérdése sem véletlenül maradt nyitottan. Ha azt nézzük, most mennyivel volt rosszabb Ray élete a sorozatban? Ami rossz történt vele, pl. a Donnával való válása, az pl. nem JR sara. Persze, szerintem meghatározó volt a párhuzam, hogy Bobby-t emelték ki leginkább, és az se véletlen, hogy JR-t Bobby sorsa érdekelte volna a legjobban. Nem farmer lett, hanem zugbukméker és szerencsejátékos. Míg a sorozatban JR, mint ellenpólus, jóvá nevelte Bobby-t, ezzel azt jelezve, hogy mindennek megvan az oka, és nem véletlenül úgy alakultak a dolgok, ahogy...ha nincs JR, akkor Bobby se lett volna olyan jófiú, mint a sorozatban. Samantha tényleg TV-bemondó, vagy TV-sztár lett volna, ha jobban tetszik...ami elfogadható, ugyanakkor ha abból a szemszögből nézzük, hogy Patricia arra nevelte a lányait, hogy jól menjenek férjhez, hogy sose kelljen dolgozniuk...nos, azért Samantha biztos megdolgozott azért az életért, és mondjuk kötöttséget, korán kelést jelentett neki ez az életforma...míg JR mellett nagyon sokáig nem kellett dolgoznia sem, csak a házasságuk utolsó pár évében lett aktív, illetve a válásuk után. Azért egyetértek Fruzsinával, hogy mindig több szemszögből kell nézni a dolgokat, mert nem minden fekete-fehér. Az is lehet, hogy valakinek ugyan jobb élete lett, ugyanakkor a sorozatban sem volt sokkal rosszabb élete, vagy nem JR miatt. Kristin persze lehet jobban jár, ha sosem ismeri meg JR-t, de azért Kristin-t sem kellett félteni, mert JR nélkül is elég botrányos életet élt. Mellesleg senki nem kényszerítette arra, hogy rálőjön, és pont a testvérére akarja ráfogni a gyilkossági kísérletet. A bosszúállásnak lehetett volna más módja is, mellesleg sorsszerű volt, hogy JR csak kihasználja Kristin-t, akinek ezt észre kellett volna vennie. Mellesleg a lövés után új esélyt kapott Kaliforniában, de nem tudott vele élni...így egyértelműen minden rosszért nem okolhatjuk JR-t...mert Cliff is hiába volt jó szakember, de sokszor a saját bosszúszomja, gyűlölete és makacssága kergette őt a kudarcba, és mellesleg Cliff is puhult az évek során, az utolsó évadokban egészen más emberi oldaláról ismerhettük meg, és akkor már ritkábban hadakozott JR-ral is. Szerintem az alapötlet ettől függetlenül nem volt rossz, és mivel valóban az eredeti sorozat befejező része is lett, így passzolt is hozzá, sőt nyitottan tudta hagyni. Azt is meg lehet érteni, hogy ennyi év után egy ilyen ikonikus karakter számvetést tart, főleg, hogy a szezon végére mindent és mindenkit elveszített, így valahol jogos volt ez az "időutazás". Emlékszem, amikor először láttam, én sem tudtam hová tenni, sőt az sem volt világos számomra, hogy miért kell új és önálló sztorikat adni régen nem látott karaktereknek. Vagy még friss volt az az élmény, ahogy eljutottunk a szezon végéhez, engem sokkal jobban érdekelt, hogy mi lesz Hillary Taylor/Sheila Foley sorsa, mert az utolsó pillanatig húzták a történetet, már-már azt sejtetve, hogy Bobby elengedi a dolgot (így is volt), és a nő megússza... Egyébként Leonard Katzman tudatosan tervezte, hogy visszahívja a lehető legtöbb színészt az utolsó részbe, bár ez egyes esetekben a karakter halála (April-Sheree J. Wilson), a színész elutasító válasza (Barbara Bel Geddes, Victoria Principal) miatt nem valósult meg. Lucy karakterét is beépíthették volna, de Charlene Tiltonnal már nem mertek harmadszor is "szórakozni", mint sokszor visszatérő. Susan Howard-ot nem hívták, bár JR Donna karakterére nem volt annyira szerves hatással, sőt ugyan Priscilla Presley nagy kedvence volt a rendezőnek, mint színésznőt visszahívta volna, ugyanakkor Jenna karaktere nem volt annyira releváns JR történeteiben. Howard Keel pedig azért esett ki, mert eleve Ellie/Barbara Bel Geddes is. Egyesek így dramaturgiai szempontból is kiestek, pedig egy teljes össznépi bulit szerettek volna. Szerintem Linda Gray és Mary Crosby voltak a nagy nyertesei ennek az epizódnak, mert nem csak a karakterekre voltak kíváncsiak a nézők, hanem a két színésznőre is. Mary Crosby majd 10 évvel később bukkant fel újra, Linda Gray távozását pedig sokan rossz néven vették, így ezzel valamennyire tudták ellensúlyozni a hiányukat. |
2020-12-23 14:58.37 |
Joel Grey csak 2015-ben coming out-olt a People Magazinnak, idézem:
In January 2015, Grey discussed his sexuality in an interview with People, stating: "I don't like labels, but if you have to put a label on it, I'm a gay man."[26] Grey writes about his family, his acting career, and the challenges of being gay in his 2016 memoir, Master of Ceremonies.[27] Sok meleg megnősül és lesz gyereke, és vannak, akik csak idős korukra bújnak elő, mint a fenti példa is mutatja. Az ő esetében megemlítendő, hogy 24 évig házasságban is élt, Jennifer Grey lányát bizonyára sokan ismerik a Dirty Dancing-ből is. Amit inkább kiemelnék, hogy számos sorozatban, TV-filmben, és színházban is játszott, egyébként is őt abszolút a színpadon tudom elképzelni...valóban belengi a személyét egy misztikum, nem egy átlagos pasi, szóval egészen biztos vagyok, hogy ilyen szerepekre specializálódott. Megemlítendő, hogy rengeteg díjra jelölték, és több neves díjat be is zsebelt, többek között az Academy Awards, BAFTA, Golden Globe, Grammy, Tony Awards díjak büszke tulajdonosa. Az apja révén zsidó származású színész és komikus volt, és így nem meglepő, hogy ő is ezt a pályát választotta. Szerintem nagyon jól eltalálták Adam szerepére is. |
2020-12-21 16:11.47 |
Köszönöm szépen a részletes leírást, valóban nem láttam egyik sorozatot sem, a Twin Peaks-nek a 3. évadára pedig valahogy nem hangolódtam rá.
Tiszta sor, hogy egy ilyen régóta futó sorozatnál, főleg így az utolsó részben rizikós volt ez a történetszál, amellett, hogy terveztek még egy évadot. Az utolsó évad a Miniseries-t leszámítva egyébként is a legkevesebb epizóddal büszkélkedhet, és a főcímszereplők egy része csak pár epizódban szerepel, vannak olyan részek, ahol gyakorlatilag csak 1-2 cselekményszál fut, és minden mást mellőznek. Pedig az utolsó előtti évadban még tudtak történeteket kreálni, sőt nem is rosszakat, a szereplők is kaptak önálló történeteket. Tény és való, hogy az utolsó évadnál már érezni lehetett, hogy a sorozat kifutotta magát, mégsem merték lezárni, hanem nyitottan hagyták a végét egy esetleges folytatásra. Az élet csodaszépben is egy angyal jelenik meg, bár azt nem tudom, hogy a film végén róla is az derül ki, hogy nem is angyal, hanem ördög? Mivel a film több mint 45 évvel korábban készült, így szerencsére annyi idő eltelt, hogy ne lehessen érezni a "koppintást". A filmben amúgy szerepel az akkor még nagyon fiatal Donna Reed is. Egyébként pedig írói fantázia, hogy kinek mit álmodnak meg egy ilyen elmélkedős résznél...a szereplők egy része szerintem reális történetet kapott, míg másoknál azért érezni lehetett a túlzó hatást. Mellesleg olyan történetek voltak benne, amik annyira nem kötötték le a nézőt, vagyis nem tudtak szívből drukkolni, még ha sejtették is, hogy ez az egész időutazás csupán egy kitaláció. Még annyit, hogy az egyébként homoszexuális Joel Grey, aki az angyalt-ördögöt alakította a Conundrum-ban, Larry Hagman jó barátja volt, és ő is ugyanúgy, mint Barbara Eden megígértették Larry-vel, hogy pár epizódba meghívja őket, de fajsúlyos történetet kapjanak, amik JR karakterével kapcsolatosak. Nem véletlen, hogy érezni lehetett a sorozat végét, mert Barbara Eden is az utolsó évadban kapta a meghívását, Joel Grey pedig az utolsó epizódra...igaz, esetében találó volt a karakter is, mert egy hétköznapi texasi személyt nehezen tudtam volna elképzelni, akit eljátszhat. Más dolog, hogy Larry Hagman már produceri és egyéb tevékenységeket is folytatott a sorozatban, főleg az utolsó évadban, így volt lehetősége olyanokkal dolgozni, akikkel szeretett volna. |
2020-12-21 12:07.41 |
És mely sorozatokban voltak ilyen "Mi lett volna, ha...?" speciális epizódok? Mert lehet csak én néztem azokat, amelyeknél nem sütöttek el egy ilyen szálat...
Való igaz, egy sci-fi vagy természetfeletti sorozatnál jobban elfogadom én is, bár a Twin Peaks-nél nem emlékszem ilyen eseményre. A Dallas esetében szerintem tényleg nem volt szerencsés...egyrészt szappanopera, másrészt ahogy írod, sok szálat azonnal el is varrtak, kihagytak jó pár karaktert, említés szintjén lehetett volna róluk szó...bár itt közrejátszott az is, hogy Leonard Katzman csak azoknak a karaktereknek akart önálló történetet, akiknek a megformálói valóban részt vettek az epizódban. És egyes szálakat valóban csak 1-2 mozzanatra tettek bele, nem sokat tudtunk meg a karakterek jelleméről sem, vagy csak felületesen. Ugyanakkor, mint záróepizód, úgy valahol meg egy kissé "jogosnak" találtam, hogy egy ilyen ikonikus főhős elmélkedik azon, hogy mennyivel lett volna más az élet, ha ő nem születik meg...és abban is volt igazság, hogy vele vagy nélküle, az élet sok dolgot másképp formálhat, olyanokat is, amelyekhez JR-nak semmi köze nem lehetett volna. Inkább csak egy fricska volt, hogy egyesek mennyivel jobban éltek nélküle, míg másoknak sanyarúbb élet jutott. Nekem inkább a módszer nem tetszett, főleg Pamela álma után ezt a delíriumos álmot elsütni nem volt szerencsés, bár tényleg rövid ideig tartott. A nagyobb baki számomra az volt, hogy bár sokan nem hiszik el, de meg volt rendelve a következő évad is. Hogy JR főbe lőtte-e magát, vagy sem, ezt nyitottan hagyták, hogy az esetleges folytatásnál ne kelljen senkit feltámasztani. Közvetlen a Conundrum után egy másik évad indítása nem lett volna szerencsés, mert a legutolsót eléggé lezárták, már amennyire lehetett, minden karakter és történet kifutotta magát. A másik furcsaság számomra, hogy 5 évet kellett várni a folytatásra, amelyben JR megrendezi a saját halálát (és itt akkor utalás van arra, hogy a tükörbe lőtt, és nem lett öngyilkos, csak elutazott egy időre, öngyilkossági kísérlet után a halála megrendezése valahogy túl sok...). Inkább ezek a dramaturgiai/produceri fordulatok voltak kevésbé kidolgozottak. Bár azt nem tudom, hogyan lehetett volna igényesebben megcsinálni egy ilyen epizódot, de annyi biztos, hogy Gary válóperes ügye túl sok szerepet kapott benne, míg egyes karaktereket elintéztek 1-1 mondattal...számomra az is valószínűtlen, hogy két olyan családcentrikus személy, akik minden válságból kilábaltak és összetartották a családot, itt azt találták ki, hogy Jock öngyilkos lett a Ewing Oil csődje miatt (holott szerintem ő pont egy küzdő típus, és amikor a társaságot is felosztották, akkor is visszaszerezte a részét). Ellie pedig szívrohamban halt meg, aki pont a széthulló családot hozta össze, bármi is történt. Számomra ez valóban elcsépelt és átgondolatlan szál volt, hogy a két családfőt egy tollvonással máris kiírták...még akkor is, ha egyértelmű volt, hogy Jim Davis nem tudna visszatérni, Barbara Bel Geddes pedig már nem akart... |
2020-12-20 21:08.22 |
Mi lett volna, ha JR nem születik meg?
Nyilván itt már az írók tudtak volna fantáziálni...de egyes karakterekkel nem tették meg, pl. Ellie és Jock korán meghaltak volna, Clayton képbe se került volna, ahogy Lucy sem született volna meg, hiába jönnek össze a szülei. Tehát pár szereplőre még ennyi energiát sem fecséreltek, még említés szintjén sem, ha még a karakterek megformálóit nem is tudták volna visszahozni. Ugyanúgy Jenna és April sem szerepeltek volna, mint Bobby női. Pamela igen, de csak Cliff által, róla viszont azt se tudtuk meg, hogyan élt volna, említés szintjén sem. A Ewing-fivérek sorsa is másképp alakult volna, Gary sikeres és rafkós ügyvéd, mellesleg nőcsábász, nem iszik. Bobby lecsúszott, 3 gyerekes, elvált apuka, aki a szerencsejáték rabja...igaz, Bobby az eredeti sorozat elejéig is Playboy életet élt, amíg Pamelát el nem vette, így valahogy nála el lehetett képzelni a fenti szituációt. Jason, a harmadik Ewing fiktív figura, így tehát úgy kreálták, ahogy akarták... Ray, bár Jock fia, de ez sosem derült volna ki, Jock korai halála miatt. Más dolog, hogy Margaret nem véletlenül küldte Ray-t 63-ban SF-ba, nyilván előbb is kiderülhetett volna, vagy legalábbis Jock sejthette volna, ez a történetszál csak azért alakult így, mert az eredeti sorozatban is csak a 60. rész után vették elő, amiatt, hogy Ray karaktere maradni tudjon...nyilván senki se tette volna azok után, hogy a sorozat elején Lucy-vel enyelgett. Mindazonáltal Ray-nek szerintem jó sztorit találtak ki, mert az is valószínűtlen lett volna, hogy egy Donna kaliberű nő kezd vele. Cliff sztorija reális...mindig is jól tanult, képezte magát, karrierista volt, bár azért az USA elnökének lenni szerintem meredek húzás volt...itt csak inkább JR-t akarták idegelni, hogy bezzeg az örök ellenlábas mennyire sokra vitte volna, ha ő nem születik meg. Egy Dave Culver szintű karriert viszont simán kinéztem volna belőle, ha nem is elnököt. Cally sztorija szintén reális volt, az a közeg, ahonnan ő jött, simán elképzelhető volt az a családi felállás. Amúgy Gary a sorozat elejéig alkoholista volt, itt a delíriumos álomban viszont erről szó sem esett, tehát erős karakterré vált. Samantha és Kristin eseteit is kételkedve fogadtam. Az anyjuk, Patricia mindig is arra nevelte őket, hogy ne dolgozzanak, hanem menjenek jól férjhez...ehhez képest, mindkét nő dolgozott, pedig bármelyikük megtehette volna, hogy egy gazdag pasihoz mennek hozzá. Kristin munkája testhezálló volt, Samantháé szintén, mint korábbi szépségkirálynő, ugyanakkor nála furcsának találtam én is, hogy Nicholas-szal összehozták (talán pont azért, mert utalni akartak arra, hogy a pasi JR miatt halt meg annak idején). De tény és való, hogy túl sok volt a gyanús egyezőség. Carter McKay szerintem reálisan lett elképzelve ebben a felállásban is. Persze, az ilyen dolgoknak már csak a képzelőerők határa szab határt...lehet Jenna maradt volna Olaszországban, vagy hazatérve állandóan más pasikkal tartotta volna el magát. Pamela biztos dolgozott volna eladóként-divattervezőként, mert ez volt az eredeti szakmája is, viszont fogalmam sincs, hogy milyen magánéletbeli szálat találhattak volna ki neki...milyen férfihoz megy hozzá, születik-e egyáltalán gyermeke? April és Michelle biztos prosti típusok maradtak volna. Valene is erősebb típus lett volna, amennyit mutattak belőle. |
2020-12-12 14:57.03 |
Na erre nagyon nehéz válaszolni...mert a kérdés, hogy kinek mi a jó/legjobb nő? Hogy úgy esztétikailag is minden rendben van nála, vagy az is, hogy maga a karakter belsőleg is szimpatikus?
Pamela abszolút a jó nő kategória, és a karaktere is többnyire szimpatikus volt. Arcra (amíg nem volt plasztikája) szinte biztos, hogy a legszebb. Az is igaz, hogy akkoriban minden nő rá szeretett volna hasonlítani, és tudtak neki változatos frizurákat, öltözetet is kreálni. Mandolina is elvileg rendben lenne...mint Playboy nyuszi, és mint modell biztos veri a mezőnyt. Bár az arcában mindig volt valami közönséges, ami miatt az ember, nem találta őt szimpatikusnak...mellesleg hálátlan volt a karaktere is, mert abba a hibába esett: elhitte, hogy JR anélkül, hogy elválna a feleségétől, a férfi első számú szeretőjeként sokkal több jogot kap, még Samanthánál is. Sokan azért Samantháért is oda voltak, mert őt is lehetett alakítani külsőre, bár azért nála néha voltak mellényúlások (nagyon rövid haj, nem megfelelő smink). A lába, az alkata, és korához képest viszont igen csak kívánatosnak számított a pasiknál, és valljuk be sokan küzdöttek a kegyeiért is. Jenna (Priscilla Presley), szintén amíg nem plasztikáztatta magát, arcra nagyon szép nőnek számított, jó génekkel. Bár nem volt sosem egy modellkedős alkat, és a Dallas (vagy éppen Travilla) sem mindig őt kreálta a legváltozatosabban, annyi biztos, hogy kevés olyan szép kismamát lehetett látni, mint amilyen ő volt, 40 felett is. Lucy feltűnő jelenségnek számított, a szőke hajkorona, a kellemesen dundi alkat a fiatal és az idős korosztálynak is bejött, más kérdés, hogy a karaktere néha idegesítő volt, ami rontott a megítélésén. Aztán szintén említésre méltó Angelica és Katherine is, mindkettő gonosz karatert alakított ugyan, de átlagon felüli eleganciával, küllemmel és alkattal. April, Afton és Michelle a "lotyó" típusoknál hozták azt a formát, amit kellett (az ilyen típusú nőkre általában vevők a férfiak, de inkább rövidtávon), bár mindhárom karakter tudott puhulni az évek során, ami a jellemüket illeti. Bár a sorozat vége felé csatlakozott, de Barbara Stock kifejezetten elegáns, finom nőt hozott frissítésként. Lehetne sorolni a színésznőket, egy biztos: a Dallas mindig nagyon adott arra, hogy átlagon felüli szépségű és alkatú nőkkel dolgozzon, akár a tehetség rovására is. Ha megnézitek a többi sorozatot, pl. a Knots Landing vagy a Falcon Crest, ott kevésbé voltak ennyire kiemelkedő szépségű nők, sőt helyenként még átlagosnak is mondhattuk a legtöbbjét, ilyen téren a Dinasztia tudta felvenni a harcot a Dallas-szal. És persze mindenkinek más tetszik, más jön be, azért az is beszédes, hogy jó néhány színésznő szerepelt a Playboy címlapján is. |
2020-12-05 19:13.25 |
Nem láttam a KL-et, de hol együtt voltak, hol nem...mondjuk szerintem ez pont lényegtelen volt Val szempontjából. Szerintem Gary is csak formálisan szerepelt dramaturgiailag is, szóval Val nem adott volna már sokat a Dallas-hoz...Bár Bobby temetésére ő is eljöhetett volna, mert szerette őt.
Az tetszett, amikor Gary lenyomta Samanthának a kioktatószöveget, aki kikérte magának:) Érdekes, hogy a Conundrumban szerepelt Val és Gary is, sőt ha nem születik meg JR, akkor ők így is úgy is összejöttek volna...ez azért fura, mert egyrészt már régóta nem játszottak a Dallasban, és a KL-ben is elég viharos lett a kapcsolatuk, de pl. születtek ikreik. Azért fura, hogy felnőtt fejjel is összejöttek volna JR rémálma szerint, holott az eredeti forgatókönyv szerint tiniként álltak össze, és született meg Lucy. Annyira adott volt, hogy egy mi lett volna, ha...? egy sztoriban is mindenáron össze kellett volna hozni őket? |
2020-12-05 12:39.19 |
Igazándiból Ted Shackelford, mint Gary, a Knots Landing nézői számára volt érdekes, ott pedig én is úgy tudom, hogy időnként visszatért az alkoholhoz és szeretői is voltak.
A Dallas nézői csak egy kiegyensúlyozott, tiszta Gary-t láthattak, aki párszor visszatért a családi házba. De mivel fontosabb szerepet sem szántak neki, így lényegtelen is volt, hogy a másik sorozatban milyen a karaktere. Amúgy emlékeim szerint nem hallottam azt sem, hogy Gary-t úgy emlegetik a Dallasban, hogy újból iszik...Jock részvényeinek szétosztásakor józannak tűnt, illetve a saját és Lucy esküvőjén, vagy amikor JR-ra rálőttek. Az álomévadban Bobby temetésén 3 jelenete, ha volt. Az utolsó rész pedig JR álma volt, de ott sikeres, ravasz, nőcsábász ügyvédet alakított, tehát a Dallasban már alig emlegették őt, főleg nem az ivási szokásait. |
2020-12-04 19:36.29 |
Nehéz általánosítani...a három Jenna közül az első 1, a második 2 epizódban szerepelt. Kaptak egy meghatározott karaktert, akit el kellett játszaniuk. Igazándiból csak annyi derült ki, hogy Jenna esetleg előnyt szeretett volna kovácsolni abból, hogy Charlie Bobby lánya. A második felbukkanásakor már azt sem, hanem csak egyszerűen Bobby-t akarta, akinek akkor a házassága válságba került. A harmadik Jenna ehhez képest úgy indított, hogy független nő (és nem az a kurvás típus, mint az első), aki képes egyedül is nevelni a lányát, Bobby segítsége nélkül. Azért volt érdekes ez a fordulat, mert sokkal inkább Bobby küzdött a nőért, a válása után pedig úgy gondolta, hogy Jennával komolyabbra is fordulhat a dolog...annak ellenére, hogy egyszer már csalódott benne. De örökké ott maradt Bobby és Pamela twist and turn storyline-ja, amely miatt mindig érezte a néző: Jenna sosem kap olyan szerepet Bobby szívében, mint Pamela. A történetekkel, amelyek utána következtek, eléggé jól tudtak frissíteni, annyira, hogy Jenna hamar főcímszereplő lett, és még a színésznő terhességét is beleírták a történetbe.
Az első Kristin nagyon kevés epizódban játszott, egysíkú szerepkörrel. A második ehhez képest fontos szerepeket kapott, és nagy volumenű történetek mozgatórugója lett, rálőtt JR-ra, a testvérét akarta gyilkosságba keverni, majd terhes lett JR-tól, semmiért nem vonták felelősségre, a visszatérése nem csak egy cliffhanger-rel, de olyan sztorikkal is szolgált, mint pl. a Christopher örökbefogadása körüli mizéria...a második Kristinnek sokkal több lehetősége volt, és örökké egy tüske maradt JR-Samantha viszonyában is, sőt JR a részeg álmában őt is viszontláthatta, milyen élete lett volna, ha nem találkoznak (utalva arra, hogy JR közvetetten szerepet játszott Kristin lecsúszásában és halálában). Az első Gary két részben játszott, míg a második jó pár epizódban...fura, de a második Gary a karaktert sem tudta annyira kibontakoztatni, mert amikor néha felbukkant, akkor is csak pár jelenetet kapott. Igaz, a spin-off sorozattal már bőven befutott, de a csak Dallas-t nézők ebből semmit nem láthattak. Tintásnál szembetűnő volt a változás. A második ugyan megjavult, de az a néhány epizód inkább az emberi oldalát mutatta be, és szinte csak meghalni tért vissza. Kétségtelen, hogy az első Tintás mind küllemben, mind mentalitásban közelebb állt a valósághoz, és David Wayne profi módon hozta a karaktert. Őt elég nehéz lett volna lepipálni akkor is, ha a karaktere marad ugyanolyan, csak más színésszel. Ami a két Ellie-t illeti, belsőre mind a kettő tudta hozni a karaktert, a másodiknak viszont olyan sok önálló történet nem jutott, gyakorlatilag a főbb mozzanat az volt, hogy Clayton beilleszkedését segítse a nászútjuk után. Érdekes, akármennyire különbözött külsőre a két színésznő, engem sosem zavart, mert mindkettő beleillett a sorozatba, csak más-más okok miatt. Mégis azt gondolom, hogy nem a színész formálja a karaktert, hanem az írók. Bár kétségtelen, hogy a színész játssza el a karaktert, de úgy, ahogy azt kérik tőle. Arra akartam rávilágítani, hogy a cserék külsőre még nem is voltak annyira rosszak (vagy legalábbis meg lehetett szokni). Ugyanakkor szerintem egyes választásokra nem lehet azt mondani, hogy megszoktuk volna, ha XY alakítja ZQ karaktert. Mert a többi karakterhez is kellett igazítani...Bobby nem kaphatott egy nála 4-7 évvel idősebb Pamelát, akin látszik is, hogy idősebb, mint a színész. Kivétel persze lehet, mert Priscilla Presley 4 évvel idősebb, mint Patrick Duffy, sőt még Steve Kanaly-nél egy évvel is...simán illett Jenna mindkét férfihoz, nem tűnt idősebbnek náluk, bár ezt a szerencsés külsejének is köszönhette...sőt Steve Kanaly az őszes, ráncos alkatával idősebbnek is tűnt, mint Priscilla. De azért úgy vélem, hogy JR és Cliff esetében olykor az életkor skálán is tudtak szélesíteni, mert pl. Deborah Shelton is 17 évvel volt fiatalabb Larry Hagman-nél, mégis passzoltak egymáshoz. Ken Kercheval pedig 15-25 évvel fiatalabb nőket kapott, de valahogy sosem tűnt zavarónak a korkülönbség...furcsa volt, amikor sokan azt írták, hogy Vanessa "öreg" JR-hoz, holott Gayle Hunnicutt 12 évvel volt fiatalabb Larry Hagman-nél, csak ugye JR-t mindenféle korú nővel ágyba bújtatták, és főleg Cally után Vanessa "idősnek" is tűnt, pedig nem... |
2020-12-03 17:54.16 |
Igaz, hogy a karaktereket később is lehet formálni, pl. April először tipikusan a kurva típus volt, aztán megszelídítették. Samantha 8 évadon át nem tudott kitörni az alkoholista, JR-tól erősen függő szerepkörből, aztán a 9. évadtól sikeres, az ital nélkül élőt nőt varázsoltak belőle (igaz, a karaktert máskülönben ki akarták írni, de így meg tudták menteni)...és olykor Bobby is elkezdett hasonlítani a bátyjára, bár itt már kifejezetten Patrick Duffy kérte, hogy ne csak mindig jófiút kelljen alakítania.
De úgy érzem, a sorozat elején azért eléggé meg voltak határozva a karakterek, főleg, hogy nem hosszútávra terveztek. Ha valaki eleve nem egy adott típus már külsőre sem, akkor azért elég tehetségesnek kell legyen, hogy el tudja hitetni velünk, hogy passzol a karakterhez. Ugyanakkor én pont olyan dolgokra értem, mint pl. az életkor, amit nem lehet letagadni...Linda Evans lehet alkalmas lett volna Pamelának, de ha valóban Patrick Duffy vagy Steve Kanaly-t akarják Bobbynak, tény és való, hogy Linda Evans mindkettőhöz "öreg" volt...ékes bizonyítéka, hogy a Dinasztiában jóval idősebb pasi volt a férje, mert a színésznő az érett nőtípust tudta hozni. Pl. a Dallas tekintetében már sokszor említettem, hogy az életkorra mennyire nem adtak, Ken Kercheval rendre lánya korabeli nőket kapott barátnőnek/feleségnek. Amit viszont kiemelnék, hogy Howard Keel-hez mind Barbara Bel Geddes, mind Donna Reed elég jól illett, tehát azért voltak pozitív választások is. |
2020-12-03 08:45.16 |
Nem, pont azt mondom, hogy jól lettek kiválasztva. Ugyanakkor tartom magam ahhoz, hogy Ken Kercheval nem illett volna a cowboyos kategóriába...nem volt sportos alkat, és ha néha mutatták farmerban, akkor olyan idétlenül hatott (lásd 9. évad, amikor a party végén kiderült, hogy Parmelee nem Jock).
Igaz, valahogy Steve Kanaly-ről se az jutott volna eszembe, hogy egykor playboy, a nők bálványa, aki képviselői és olajmágnási babérokra tör. De pl. Linda Evans naná, hogy öreg lett volna Pamelaként, hiszen ha Patrick Duffy játssza Bobby-t, aki 7 évvel fiatalabb, mint Linda Evans, továbbá kölyökképű volt a Miniseries-ben...ha Steve Kanaly játssza Bobby-t, ő is 4 évvel fiatalabb, mint Linda Evans. Pláne Pamela karaktere 53-as, tehát 25 éves volt a sorozat kezdetén, Linda Evans akkor már 36 éves volt...igenis fenntartom, hogy nem lettek volna jó választások, józan paraszti ésszel nézve sem. |
2020-12-02 19:02.53 |
Ken Kerchevalhoz nem illett volna a cowboy figura, hiszen abszolút nem az a típus. De Steve Kanaly sem lett volna érdekes Bobby habitusával és életpályájával: üzletember, képviselő...szóval szerintem is mindenki jól lett kiválasztva, annak ellenére, hogy sok karakter messze nem olyan korú volt, amilyen az őt eljátszó színész(nő).
A nők kiválasztására valóban nagy hangsúlyt fektettek, és szerintem még a későbbi évadokban is ügyesen tették. Ha nem is mindegyik volt klasszikus szépség, de tényleg valamiért karakteres. Samantha és Pamela pedig valóban divatot teremtettek, mert sok nő őket utánozta, akár a frizurában, akár a sminkben, akár a ruházatban. A szereplőcsere sosem szerencsés egyik sorozatban sem...főleg ott nem, ahol már évek óta a jól bevált színész(nő) alakítja a karaktert. Mivel a Dallas alaposan okult belőle, hogy főszereplőt lecserélni és halottat feltámasztani nagyon nem szerencsés, ezért a későbbi évadokban különösen ügyeltek arra, hogy ha a karakter távozott, akkor később vissza tudják hozni. Ezért kérdezték meg többször is Sheree J. Wilson-t, hogy biztos halált akar Aprilre? Mert az utolsó részben szerették volna őt is visszahozni...ha April meghal, nem lesz visszaút. A színésznő nagyon biztos volt benne. Samantha akkor volt Ray-jel, amikor JR-ral összeveszett egy este, mert a férfi nem akart vele szexelni...Samantha már mindenképpen gyereket akart, mert 7 év házasság után a család is elvárta tőle, és hogy a legidősebb fiútól legyen az első fiú unoka. Azt nem mutatta, hogy valóban le is feküdtek volna, de ha igen, akkor tényleg Ray is a listára kerülhetett volna, mint lehetséges apa. Samantha esetében a második terhesség is ugyanilyen kérdőjeles volt, amikor Peter és JR voltak a lehetséges apajelöltek. De valóban aztán nem volt jellemző a színészcsere, még a kisebb karaktereknél sem. Pl. Lucy és Ellie is el lettek utaztatva, bár utóbbinál különösen nehezen hihető, hogy sose tért volna vissza az otthonába, de nyilván ennek az volt az oka, hogy Barbara Bel Geddes-t sem akarták visszahozni, vagyis 4 rész erejéig, amit a színésznő kikért magának, és inkább nem vállalta (nem tudom mire fel, hiszen a sorozat látványosan hanyatlott, és BBG is már 70 körül volt). Így történt, hogy csak Clayton-t láthattuk az utolsó évadban és 4 rész erejéig. |
2020-12-02 18:49.57 |
Valóban nem volt lepénzelés, ugyanakkor ez a lélektani dolog nekem is berögződött, csak mert JR szeretett lepénzelni embereket. Ugyanakkor gondoljunk csak bele, mi érdeke lett volna? Teszem fel Cliff az apa, JR és Samantha tudják, de azért nevelgetik a gyereket? Pláne Cliff gyerekét, aki ősellenségnek számít? Samantha helye is megingott volna, mert mondhatta volna JR: távozzon a fattyúval, ennyire nem akar szerepet játszani a család előtt. Nagyon más opció nem lett volna, ami ideális.
Christopherről is kiderült, hogy Jeff Faraday az apja és nem JR. Itt viszont az időbeliség nem egyezett. Ugye Kristin az évad elején közölte, hogy JR gyerekével terhes. Kaliforniába küldték, itt elvetette a gyereket, majd megismerkedett az új pasijával, teherbe esett tőle, és az évad végére már meg is szülte a gyereket. Egy évad egy évet jelentett általában, nos Kristin-nek ehhez mindent iszonyúan gyorsan kellett megcsináljon, abortusz, újra teherbe esni, 9 hónap egy terhesség...mindezt ő jóval rövidebb idő alatt hozta össze. Még ha az lett volna, hogy Christopher koraszülött... |
2020-12-01 11:59.21 |
Szerintem nem pilóta, hanem magánnyomozó volt az, de mindegy is...értem amit írsz, de JR karaktere tényleg nem volt az elején túlgondolva. Még a Miniseries után sem. Fokozatosan tették olyanná, hogy megérjen egy lövésre az évad végén. Bár pont nem is kellett volna Ames-t és Willie Joe-t sem mutatni, csak annyit elejteni, hogy kap tőlük egy fenyegető üzenetet: nem felejették el, és bosszút fognak állni. Szerintem érdekes lett volna, ha még a merénylők számát akarják növelni, és amúgy tényleg egy gyilkosságot úsztak meg...
Ray már szerintem akkor is kiábrándult valamennyire JR-ból, nézd meg, ahogy ránézett a epizód végén, szégyellte ő is magát, hogy a család előtt ennyire leszerepelt. És ne feledd, hogy Ray a 10. részben már Samanthával is összejött egy éjszaka erejéig, tehát ebből látni, hogy már nem tisztelte JR-t, havernak sem annyira tekintette, ha a feleségével is csinálta. Nyilván rosszra akkor fordult a kapcsolatuk, amikor a bárénekesnőt elszerette tőle... |
2020-12-01 00:51.29 |
Igen, a sorozat elején JR nem volt egy tipikusan bosszúálló típus, inkább csak méregkeverő volt. De ez nem csak abban rejlett, hogy nem kifejezetten őt szánták a központi karakternek. A 4. résznél egyébként pont nem is lett volna miért bosszút állnia, hiszen ő és Ray csábították el a két fickó feleségét, akik revansot vettek, igaz sajnos ennek Samantha itt meg a levét.
Szerintem örülhettek annak, hogy annyival megúszták a balhét, és azért ők is sárosak voltak. Az a rész különben is két másik dologra világított rá, az egyik, hogy Ray rájött: nem érdemes annyira JR barátjának lenni...a másik, hogy bár Samantha tudta, hogy a férje csalja, ugyanakkor a család előtt nyilvánosan még nem bukott le. Pont ezért mondta Ellie Jock-nak is, hogy legyen vége a drámának, mert ez családon belüli ügy. Tehát nem igen lett volna miért bosszút állnia... Amin viszont csodálkozom, hogy a két pasin sosem állt bosszút, amiért azzal zsarolták, hogy elrabolták a kis Johnny-t. Pedig abból a történetből ki lehetett volna hozni azt, hogy JR megleckézteti a két pasit, pl. újra nyomoztat Julie halálának ügyében, hogy a két férfi börtönbe kerüljön...elég lett volna egy epizódot rászánni, és máris 2 gyanúsítottal több lett volna a szezon végére, aki rálőhettek JR-ra. Az már sokkal érdekesebb lett volna. |
2020-12-01 00:43.43 |
Az eredeti vetítésnél én sem emlékeztem az első Tintásra, a másodikra viszont igen. Amikor ismételték első ízben a sorozatot, és volt alkalmam az első epizódot újra(nézni)??, akkor viszonylag gyorsan megszoktam az első Tintást, de csak talán már annyira találó volt az a fizimiska...engem nem zavartak amúgy a cserék, mert el tudtam vonatkoztatni a külsőtől, és a karakterekre koncentráltam.
Barbara Bel Geddes pont a maga egyszerűségében volt szerethető, pláne mindig is volt benne valami, ami nagyon nem amerikai... a zsákruhás nagymama abszolút nem úgy nézett ki, mint egy olajmágnás felesége. De azért az első részekben még a Ewingokat sem öltöztették annyira, nem volt olyan óriási a kontraszt a hétköznapi emberekkel szemben, mint a későbbi évadokban, amikor már inkább túlzásba vitték, és a Dallas amolyan divatkorszakot is alkotott, főleg Travilla idejében. Donna Reed nem véletlenül nem jött szóba az első válogatásnál. Hiszen direkt olyan színészeket, színésznőket kerestek, akik vagy csak kevésbé voltak híresek, vagy egyáltalán nem. Egyrészt nem tudták volna megfizetni a sztárokat (így lett végül Jim Davis Jock, akinek a karakterét John Wayne-nek szánták volna). Másrészt a Dallast sem tervezték különösen hosszúra, de még annyira sikeresre sem. A nőknél pl. fontosabb volt, hogy esztétikai élményt nyújtsanak, a tehetségük másodlagos volt. Barbara Bel Geddes ismert színésznőnek számított, mert néhány híresebb filmben már szerepelt, és semmiképpen sem akartak egy dívaszerű színésznőt választani. Mást játszott volna Steve Kanaly, pontosabban Bobby-t, de amikor elolvasta Ray szövegét, azt mondta, az a karakter kell neki, az lesz ő. Ken Kercheval lett volna Ray, a Falcon Crestből ismert Robert Foxworth lett volna JR, Pamelát Linda Evans játszotta volna, de őt túl öregnek találták a szerepre (egyetértek), de nem járt rosszul, mert a Dynasty-ban jelentős szerepet kapott. Mary Frann játszotta volna Samanthát, míg Lucy-t casting útján választották ki. Donna, azaz Susan Howard csak egy epizódra volt szerződtetve, de a Clayton-t alakító Howard Keel is csak 4-re, mindketten főcímszereplők lettek. Szóval akárhonnan nézzük, egyedül Ellie karakterénél volt biztos, hogy Barbara Bel Geddes játssza, később pont őt kellett lecserélni. Én sem értettem egyet azzal, ahogy elbántak Donna Reed-del, mert 3 évet írtak alá, és még azt is megkockáztatták, hogy kifizetik az elmaradt bérét, bár sajnos a Dallas után nem sokkal meg is halt. Ugyanakkor azt gondolom, hogy Barbara Bel Geddes meggondolatlan volt, mert bár egészségügyi problémákra tudta fogni a távozását, ugyanakkor hamar kiderült, hogy a pénz állt a háttérben, mivel egy év múlva vissza is tért, amint emelték a fizetését, és az utolsó évadnál pont azt sérelmezte, hogy 4 epizódot kapott volna. Mellesleg Donna Reed, akármennyire is tehetséges és elegáns nő volt, lehetősége sem volt kibontakoznia, mert az évad közepén érkezett, és sok jelenetet később sem adtak neki. Pamela kilépése nagy vihart kavart akkoriban, mert őt is a pénzzel akarták visszacsalogatni: annyit ígértek neki, amennyit még sorozatszínésznő sosem kapott a TV-történetben. Ugyanakkor egyáltalán nem volt véletlen, hogy miért nem Margaret Michaels játszotta őt a későbbiekben, hiszen tudták, hogy a nézők nem tudnák őt elfogadni, ahogy Donna Reed-et sem...ezért alapszereplőt már sem lecserélni, sem meghalasztani nem mertek. Ez alól pont az April-t alakító Sheree J. Wilson volt kivétel. Őt egyébként sem hosszútávra és főleg nem Bobby mellé tervezték...de csiszoltak a karakterén, és mire a nézők is megszokták, a színésznő terhes lett, és halált kért April karakterére. Ezzel még Leonard Katzman sem értett egyet, mert az utolsó részben vissza akarta őt is hívni. Csak azt mondták, ha már halál, akkor legyen nagyon emlékezetes is. April halála a legjobb haláljelenet címét is elnyerte a sorozatok versenyében. De szerintem is jól tették, hogy Victoria Principalt nem merték lecserélni, mert a nézők még jobban elfordultak volna...egy 9 éve játszó karaktert annyira megszoknak, mintha családtag lenne. |
2020-11-29 20:11.47 |
Még valami, Donna Reed azért is volt húzónév, mert Oscar-díjas színésznőként úgy gondolták, hogy nagyot ütne, ha egy valóban tehetséges, A-listás sztár is csatlakozna a sorozathoz, mint főcímszereplő. A színésznő élete végéig kőkemény republikánus is volt, és ugye a Dallas-t ismerve, ez sem volt utolsó szempont...egyébként még mindig jobb választás volt, mintha Larry Hagman anyját tették volna be, az már túl bennfentes lett volna, pláne Howard Keel-hez is öreg...mellesleg a színésznő akkor már nyugdíjba is ment, és a show-nak sem tett volna jót ez a hírnév...rendben, hogy Heidi Hagman pár epizódban jelentéktelen szerepet kapott, később Linda lánya, és Patrick fia is, de azért Ellie egy alap és főcímszereplő volt. |
2020-11-29 20:01.36 |
Igazat adok abban, hogy a hasonlóságra odafigyelhetnének, ha már színészcsere történik. A Dallast az elején nem tervezték olyan hosszúra, így ez is volt részben az egyik ok, hogy ha új színésszel játszották el a karaktert, akkor inkább azt figyelték, hogy az mennyire tehetséges, karakteres arra a szerepre.
David Ackroyd 78-ban egyébként több sorozatban is játszott, és Gary karakterét eredetileg is csak 2 epizódra akarták a Miniseries után. Amikor felvetődött az, hogy Gary visszatér, akkor a színész 2 TV-filmben és egy teljesen új sorozatban játszott, Ackroyd egyébként is híres volt arról, hogy csak kisebb epizódszerepeket vállalt, Ted Shackelford színészi mentora pedig Barbara Bel Geddes volt, így érthető, hogy hosszútávon, egy spin-off sorozatnál olyan színészben gondolkodtak, aki igazság szerint még csak pár éve játszott, de frissítőként hatott mindenféle értelemben. A sors iróniája, hogy David Ackroyd 82-ben játszott a Knots Landing-ben is, de csak egy epizód erejéig. Különben több ok is arra ad magyarázatot, mennyire nem figyeltek a cseréknél, hiszen Linda Gray és Mary Crosby között 18 év korkülönbség volt, holott a karakterek között csak pár év. Rendben, hogy Linda jól tartotta magát... Vagy pl. Larry Hagman és Barbara Bel Geddes között is csak 9 év korkülönbség volt, míg Patrick Duffy 18 évvel volt fiatalabb mint a legidősebb bátyját játszó Larry Hagman. Ken Kercheval pedig rendre nála jóval fiatalabb nőkkel járt, átlag 15-20 évvel fiatalabb nőket kapott, a Michelle-t alakító Kimberly Foster több mint 25 évvel volt fiatalabb nála. És ha csak belegondolunk a legnagyobb botrányt kavaró cserére: Donna Reed-et eredetileg 3 évre szerződtették, és merőben más volt küllemre, mint Barbara Bel Geddes, de még a habitusuk is nagyon különbözött. Fontosabb volt, hogy ne a megszokott Ellie-t kapják vissza a nézők, bár véleményem szerint Donna Reed sokkal jobban megfelelt az akkori déli matriarcha típusnak, elegánsabb is volt, és biztos vagyok benne, ha vele indítanak, akkor a jónép őt szokja meg. Morgan Fairchild amúgy nem akart a későbbiekben Jenna lenni, amit a színésznő anyja nagyon bánt, mert a Dallas volt a kedvenc sorozata. Ugyanakkor 83-ban már nem is gondolkodtak abban, hogy Jennát újra játszaná. Szóval összességében véve sosem a külsőre, a korra figyeltek, hanem hogy az adott színész/nő mennyire karakteres, átütő abban a szerepben, amit el kell játszania. |
2020-11-28 22:04.00 |
Az volt főleg fura, hogy Samanthának annyiféle frizuráját láthattuk, Donna rövidebb haját is nehezen szoktuk. Angelica Nero vészjósló volt benne, és olyan furcsa volt a sok, színes, divatos ruha. Tartom magam ahhoz, hogy Pamela kilépésével az egész sorozat hangulata megváltozott, személy szerint a 10. évad, amelyiket a legkevésbé szeretem.
Amikor Angiában voltam, 1993-ban, akkor a 11. évad ment ott, akkor már nagyon más volt minden, csodálkoztam, hogy kicsoda is Cally, a McKay család, vagy éppen April. Johnny és Christopher is nagyfiúk lettek. Ray és Jenna távozása várható volt, ugyanakkor az szintén nagyon sokkolt, hogy Lucy-t visszahozták, de örömmel vettem. |
2020-11-28 21:58.31 |
Ez fura, mert én is néztem a német RTL-en, és pontosan emlékszem arra a részre, amikor Pamela eltűnik, és levelet ír Bobby-nak (256. rész). Viszont tudtam, hogy nem az az utolsó rész, mert egyrészt abból az évadból is csak 5 rész ment le, másrészt tudtam, hogy 356 részes a sorozat. Csak az volt a fura, hogy a csatorna miért az évad elején hagyja abba a sorozat vetítését, ezt soha nem értettem meg.
Román csatornánk nem volt, de azt tudom, hogy ők előrébb jártak, mint mi...mármint ott korábban kezdték el leadni a sorozatot is. Mi ennél a levélfelolvasós rész vetítésekor még csak a 4. évadnál jártunk, talán még Jock sem halt meg...így nagyon fura volt látni, hogy milyen a sorozat a későbbi évadokban. Emlékszem, hogy az mindenkit sokkolt, hogy Lucy már nem szerepel, Jockot mondjuk mindenki tudta, hogy meg fog halni. Bobby halála-visszatérése meg azok számára nem volt már újdonság, akik követték a német csatornát. Én csak akkor tudtam belekapcsolódni, amikor Bobby és Pamela második házassága volt terítéken, az új szereplőket meg valahogy furcsának találtuk, ugye akkor játszott Mandy, Jamie, April, Jack és Jennát sem gondoltuk, hogy visszatér, főleg, hogy Priscilla alakításában. Érdekes volt, hogy akkor olyan távolinak tűnt az az 5-6 évad ugrás, teljesen más volt a sorozat hangulata is. |
2020-11-28 19:52.08 |
Egy kis pontosítás: Harrison Dandy Dandridge karaktere egy évaddal később bukkan fel, mint Jack Ewing utolsó évada.
A két Tintás színésznek valós oka van, David Wayne két produkcióban is játszott, amikor visszahozták Tintás karakterét. Keresni kellett egy másik színészt, és bár Keenan Wynn nem volt egy A-listás sztár, de viszonylag népszerűnek számított, rá esett a választás, annak ellenére is, hogy külsőre sem hasonlított David Wayne-re. Hogy józan karaktert kellett alakítania, az annyira nem mérvadó, mert azt bármelyik színész hozta volna, akit felkérnek. Így Dandy alakját nehéz is lett volna a második Tintás színészével párhuzamba állítani. Eleve Digger karaktere is elég meghatározott volt, szóval nem volt kérdéses, hogy melyik típust játssza el. Az már más, hogy aki az első évadot nem látta, vagy legalábbis az első 20 részt, annak furcsa volt a váltás. Ahol több színész alakította a karaktert, ott mindig felmerült az, hogy vajon melyik az "igazi"? Gary Ewingot is két színész hozta, mégis a másodikra építettek, sőt egy külön spin-off sorozatot is kapott. Jennát 3 színésznő is alakította. Az első, Morgan Fairchild aranyásó-kurvás típus, a második átlagos külsejű, a harmadik pedig a befutó abból a szempontból is, hogy évadokon át szerepelt, sőt a főcímszereplővé avanzsált Elvis-özvegyről van szó, küllemre a legszebb és viszonylag visszafogott, olykor határozott, olykor határozatlan karaktert hozott. Joggal merül fel a nézőben a 3 színésznőt látva, hogy vajon milyen is az igazi Jenna Wade?? Mondjuk, ez sem tudatos volt, mert az első Jenna csak egy epizódot kapott (abban az évadban gyakori volt az egy történet=egy epizód felállás), nem is volt hosszútávú terv vele. A második ugyan 2 rész erejéig érkezett vissza, de szintén csak szezonkitöltő jelleggel. A harmadik ugyanakkor egy erősen tudatosan tervezett lépés volt, főleg Bobby válása után, és nem véletlen esett a választás Priscilla Presley-re, ugyanis vele valóban hosszútávra terveztek. Leonard Katzman annyira szerette a színésznőt, hogy még akkor is a show-ban tartotta, amikor teherbe esett Navarrone-val, és bár már nem Bobby menyasszonya volt, de a terhességét beleírták a történetbe, sőt még Ray felesége is lehetett. Kristin esetében a csere talán nem volt annyira szembetűnő, a karakterek valóban hasonlítottak egymásra belsőleg, külsőre ugyan nem, de Mary Crosby-val sem terveztek hosszabb távon. |
2020-11-11 17:51.42 |
Jack Ewing karaktere is az árral sodródott. Az álomévadban picit Bobby alakját próbálta pótolni, de az évad végén eredetileg ő is elbúcsúzott Dallastól. Mivel az álomévad után visszamentek egy évet, így Jack karaktere is "visszatérhetett" (így menekült meg Samantha, Jamie, Mandy és Wes Parmelee is). Hosszabb távra terveztek vele, mert akkoriban még csak úgy nem kerültek be a főcímbe, hiszen korábban is nyilatkozták, hogy csak olyanokat tesznek be, akik a család szerves részei és már szerepeltek is annyit. Jack ilyen szempontból nem nagyon felelt meg a követelményeknek, pláne Jamie hamarabb érkezett, Cliff felesége is lett, mégsem került a főcímbe.
Aztán Bobby időközben visszatért, így Jack karaktere kissé felesleges lett...nem tudtak rá nagyon történetet sem építeni, így még az is jobb frissítés volt, hogy behozták a volt feleségét, Aprilt. A személyes okokat illetően, ugye Dack Rambo erősen biszexuális, inkább meleg beállítottságú volt, ezért a színésznők sem nagyon mertek vele intim jelenetbe kerülni, mert akkoriban ütötte fel a fejét a HIV, főleg hollywood-i körökben, és nagy volt a félelem. A színész is elkapta, bár a Dallas alatt lehet még csak a gyanúja merült fel. Sokak szerint Dack Rambo Larry Hagman homofóbiája miatt kellett távozzon, bár ezt Larry mindig is cáfolta. Tény, hogy Jamie halálával már a karakter is kifutotta magát, és mivel a színész helyzetét sem tudták kezelni, így kivették a főcímből, majd 2 rész erejéig csak azért tették be, mert visszatért, de akkor már biztos volt, hogy utoljára. |
2020-07-05 13:05.36 |
Név szerint talán nem is említik Jasont, csak hogy Jock második gyerekként született a családba. Jonas Barnes is érdekes felvetés. Ki lehetett volna ebből a szálból is hozni pár érdekes sztorit. Most akkor Jimmy Pamela és Cliff unokatestvére? De kik a szülei? Maggie néni és a férje? Jonas Barnes-t sosem emlegették a sorozatban?
JR valóban minden epizódban szerepelt, viszont Cliff csak minden évadban, és az nem ugyanaz. Még persze volt pár másik hiba is az újságban, de ne feledjük, akkor még annyira nem dívott az internet, így jobban megbecsültük ezeket a forrásokat. |
2020-07-04 20:44.11 |
Azért sem értem, mert ha megnézték volna a 7. évadot a készítők, az alapján simán meg tudták volna csinálni az előzményfilmet bakik nélkül. Két dolgot kellett volna korrigálni: az évszámokat, amik a sorozat szerint adottak voltak. És Jason nősülését...nem Nancy a lány neve, akkor ezek szerint ő is kétszer nősült. Vagy egyszerűen csak barátnőt csináltak volna a feleségéből. Az is érdekes, hogy a karakterek a történet szerint egytől egyig tizenévesek, míg a színészek, színésznők bőven felnőttkorúak, bár ez lett volna a kisebbik gond. Nem értem, hogy lehetett ennyire elrontani, még ha retcon is, itt simán lehetett volna korrigálni mindent, pláne az előzményfilmet nem véletlenül csinálták, tehát az alaposság elvárható lett volna. |