![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Az energia - RTL Három, 01:45 |
Csábító leckék - HBO2, 02:10 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 02:20 |
Nem vénnek való vidék - Moziverzum, 02:45 |
A Zodiákus - Film Café, 02:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Williams (93) |
Nick Nolte (84) |
Seth Green (51) |
Henry Czerny (66) |
Mary McCormack (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Első kézből: A Florida Gators története ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aza Hand ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2021-01-22 21:28.59 |
igen... |
2021-01-22 20:10.14 |
Pedig a Dinasztia méltó ellenfele volt a Dallasnak, és egyes országokban nagyobb kultusza is volt, illetve sokszor megszorongatta a nagy riválisát, igaz, kevesebb évad és rész ment le, de az első 6 évad tényleg jó volt, ismerem a folytatást ott is, de az utolsó 3 évad már nem volt valami izgalmas, az utolsó évad pedig egyenesen borzalmas volt, pl. Alexis a főszereplő több részből is hiányzott. |
2021-01-22 20:08.09 |
Jól emlékszel, mert néztem magyar nyelven is. A 6. évad végén abbahagyták, kár, hogy nem adták végig. Ott nem tudom, hogy volt-e olyan megkötés, mint a Dallasnál, vagy hogy másik csatornán nem adták-e le a teljes sorozatot.
A Falcon Crest is ment nálunk, de az a gyanúm, azt se teljes egészében adták le. |
2021-01-22 18:54.15 |
Bocsánat, pontosítok. A Dallas esetében volt így, tehát ha pl. Japán, Hollandia, és Románia megvette a sorozatot, akkor mind3 országnak le kellett adni, sorrendben, egyben, ismétlési joggal, az egész sorozatot. Olyan nem lehetett, hogy az első vetítésnél pl. csak az első 6 évad kerül leadásra, de pl. ismétlésnél már lehetett. |
2021-01-22 16:47.59 |
Nagyon jól leírtad, hogy miért volt szerethető a Megveszem ezt a nőt! Leticia Calderon valóban ezzel a sorozattal lett ismert, de az áttörést az Esmeralda hozta meg. Itt minden karakter jól el lett találva, és egyszerre élt is az egész, a történetektől függetlenül. A Blanca Flor sztori volt nagy túlzás, én is sajnáltam, hogy a végén meghal, és kétlem, hogy ilyen lenne, miszerint annyi év után kitisztul hirtelen.
A rendezők győzködték Victoria Principalt, hogy ne lépjen ki, és annyi gázsit ajánlottak, amelyet még sorozatszínésznő az életben nem kapott, hiába...VP azt mondta, oldják meg, ez már nem az ő feladata. De valóban jobb sztorit kellett volna e köré írni, ha már tényleg menthetetlen volt...amúgy meg dramaturgiailag sem volt jó a kilépés, mert Bobby feltámadása után 1 évvel, és újrakezdve mindent, akár egy közös babával, szerintem még Pamela karakterének lett volna 1-2 évadja, ugyanis fajsúlyos szereplőként, ha a nála jelentéktelenebbekből is ki tudtak hozni pár jobb történetet, menthető lett volna, de a színésznő nem akarta. Mert szerinte csak 5 évadig lehet egy sorozat igazán sikeres, utána könnyen ki tud fulladni. Nem kell messzire menni, a 2012-es Dallas 3 évad után simán tönkrement, bár az eleve egy vesztes pozícióból és borzalmasan megírt történetekkel indított, szóval nem kár érte. Lucy azért is volt színfolt, mert a Ewingoknál a fiú örököseket nyomatták, és ő lányként és tiniként a rajongók nagy részét ki tudta szolgálni, és nagyon vigyáztak arra, hogy semmilyen értelemben ne legyen elkötelezve, előbb írtak Gary-nek és Val-nak ikreket, mint Lucy-nek saját gyereket. A karakter és a színésznő is annyira kilógott, hogy sosem mertek rá bombabiztosan építeni. Ennek ellenére sokkot kapott, amikor közölték vele, hogy a 7. évad végén pihenőre küldik, mert nem tudnak a karakterével mit csinálni. Nekem sem tetszett a Ray-Charlie konfliktus, Ray feleslegesen apáskodó szerepe amúgy is taszított, Charlie meg egyszerűen ellenszenvessé vált, aki mindenért csak hisztizett, pedig sok átlag amerikai tini szeretett volna olyan körülményeket, mint amit ő kapott. az se tetszett benne, hogy Bobby volt az, akire felnézett, volt is miért, az álomévadban Jack-re, aztán Bobby lett az ellenség, és Ray-t istenítette, majd ellene fordult, és Bobby-hoz ment vissza panaszkodni. Rendben, hogy mivel sosem volt normális apa ideálja, ezért viselkedett így, de valahogy erre rá tudtak tenni a tálalásnál. Én Svájcra emlékszem, mint internátus, de utána meg Párizsba költözhettek, beszéltük is, hogy ott Ray mit kezdett magával, se farm, se ló? Pláne, amikor Bobby ott járt nászúton April-lel, tőle is kérhetett volna segítséget, de meg sem említették, hogy Ray ott él, pedig ő tuti segített volna. Nyilván Steve Kanaly-t nem akarták visszahozni pár rész erejéig, mert amikor a 10. évad végén kiszállt, kivették a főcímből, majd amikor pár rész erejéig visszatért a ranch háborúra, akkor visszatették. Fura, hogy amíg korábban sokat asszisztált, vagy üresjáratozott a karaktere, a kiírása után meg azonnal hívták vissza. |
2021-01-22 15:50.46 |
Ha egy sorozatot megvettek, akkor kikötés volt, hogy minden részét, és egyben adják le, megszakítás nélkül, az epizódok sorrendjében. Később az ismétlés joga is fennállhatott.
A KL-t szerintem nem merték bevállalni, főleg nem a Dallas-szal párhuzamosan. Mivel előbbinek hatalmas sikere volt, nem tudta volna a KL felvenni a harcot, később meg már a Dallast sem nézték annyian, így a KL-ben lehet nem láttak volna annyi fantáziát. De szerintem simán lehet pénzügyi oka, nagyon drágák ezek a sorozatok, plusz a jogdíj, az ismétlések joga, a szinkronizálás, fordítás, mind-mind nagy költségvetés, főleg több mint 300 epizódnál. Érthető, ha nem mertek ezzel kockáztatni. És erős a gyanúm, hogy annyira nem is lett volna népszerű, mint a Dallas. Ha előtte veszik meg, akkor igen, de miért tették volna, amikor a Dallas volt az etalon, pláne rögtön a rendszerváltás után merték csak megvenni és leadni. Jól írod, a sorozat átkerült vasárnapi napra, de ez csak 2 évadig volt így, aztán visszaálltak a pénteki vetítésre, és egészen a sorozat végéig úgy is lett. Ez a vasárnapi műsorsáv már jelzett egy nézőszámcsökkenést, de utána, mivel a 7. évad kiváltképp erős volt, így volt értelme visszatenni péntekre, amúgy az USA-ban is az volt a Dallas napja. Én is úgy emlékszem, hogy az álomévad és Pamela kilépése után gyengült meg a nézettség, de az utolsó két évadot már a többség egyáltalán nem is követte. Nagyon sokan pedig csak megszokásból, a feeling miatt nézték, de pl. nem követték annyira a történéseket. Az osztályban is úgy volt, hogy kb. az álomévadig sokan nézték, utána már annyira beszédtéma sem volt, de a sorozat indulásakor emlékszem, hogy az iskolában is sokan beszéltek róla, pl. csináltak farsangkor egy paródiát, vagy egy műveltségi versenyt, és hétfőn mindig azt tárgyaltuk, hogy vajon mi lesz a folytatás. |
2021-01-22 10:45.04 |
Igen, emiatt a baki miatt a KL-ben Bobby örökre halott maradt. Az amerikaiknál nagyon népszerű volt a KL is, így ők duplán érezhették magukat becsapva. Mi itthon azért ezt nem éreztük, bár kezdek gondolkodni, hogy az eredeti magyarországi vetítésnél mikor volt az, hogy a nézettség erősen leromlott. Az álomévadig itthon is nagyon sokan nézték a sorozatot, de azt éreztem, hogy Pamela és Samantha kilépése után már tényleg kevesebben, a legtöbben is megszokásból. Az utolsó két évadot szerintem alig követték.
Mellesleg, véleményem szerint a KL-nek amúgy is le kellett volna szokni arról, hogy a Dallas karaktereit vendégszerepelteti, pont azért, hogy a KL-t önmagáért, a saját karaktereiért, történeteiért szeressék, és ne JR vagy Bobby miatt. Persze, tudom, hogy spin-off sorozat lévén kellett ez a kötelező jelleg, de ahogy én tudom, a saját hazájában mindkét sorozat alanyi jogon is kivívta a népszerűségét. Ha a KL kezdett gyengülni, annak nem az lehetett az oka, hogy nem járkáltak át a Dallasból a nagyágyúk. |
2021-01-21 23:58.33 |
A Megveszem ezt a nőt sorozatban tényleg voltak nagyon erős csúsztatások, főleg a Blanca Flor sztoriban és a birtokon. Bár az akkori kort elég jól bemutatta, a társadalom különböző rétegeit, és azért is szerettem. Bár az a sorozat valójába szappanopera jelleggel is készült, így ott ezeket a dolgokat, főleg, hogy több mint 100 éves mozzanatokat idéz fel, valahogy az ember el tudta fogadni, és tudott izgulni, hogy még mindig nem derült ki ez és az, el tudták nyújtani, csavarni, de pont annyira, hogy közbe "élt" az összes történet is, az akkori kor.
Ha minden igaz, valóban Patrick Duffy feleségének volt az ötlete az álommegoldás. Az említett verziók mellett még a legjobb, ami a műfajba is belefér. És ugye bár tényező volt, hogy a nép Bobby-t akarta visszakapni (Pamelának újból), és nem valaki más ikertestvért, aki csak úgy belecsöppenne a megszokott mederbe. Ray karaktere nagyon sokat hullámzott, sokszor csak asszisztáltak Donnával, de azért voltak nagyon jó történeteik is, az álomévadban pedig a legjobb sztorikat kapták, ezen kívül a Mickey sztorira tudtak még építeni. Lucy az elején tényleg jó volt, és fajsúlyos történeteket is tudtak írni. Szerintem az, hogy annyi nem normális kapcsolata volt, pont reálisnak találtam, mert bemutatta, hogy nem elég csinosnak, a maga módján dörzsöltnek és gazdagnak lennie egy lánynak, a kapcsolatok milyensége nem feltétlenül ezeken múlik. Hogy miért nem lett tartós kapcsolata és gyereke? Nos, ezt is írtam már, és ez egyáltalán nem volt véletlen. A karakterre sosem mertek tartósan építeni, egyrészt a színésznővel nehéz volt dolgozni, elszaladt vele egy kissé a ló is, másrészt dramaturgiailag pedig Lucy dolga pont az volt, hogy ne állapodjon meg, hanem mutassa be a gazdag, kallódó fiatalok nehéz világát, akik nehezen tudnak átlagos életet élni, pláne Lucy-nek a természete sem volt egyszerű. Amikor visszaírták, akkor Casey Denault-tal volt egy kisebb története, de akkor már nagyon ügyeltek arra, hogy szerelmi szálat ne kapjon többet. Cally-t istápolta, és szeretett beszólogatni, főleg JR-nak, de ez már kevés volt ahhoz, hogy a régi Lucy-t újból szeretni tudja a néző, még ha komolyodott, és érett is valamennyit. Charlie-t nem igazán csíptem, az utolsó két évadában pláne nem. Ugyanakkor neki még tudtak olyan sztorikat adni, amihez nem kell egy gazdag családba születni. De az is lehet, hogy magát a színésznőt, Shalane McCall-t nem csíptem, mert szegény elég erőltetetten játszott. Különben is a két kissrác, Johnny és Christopher pótolták az űrt, pl. nekem nagyon tetszett az az időszak, amikor a két fiú különbözőképpen fogadják Cally-t, később mindkettő megszereti, és ezt másképpen is dolgozzák fel. Alapvetően a Dallas a közép-idős korosztálynak készült, így azért semmiképpen sem akarták eltinisíteni...szerencsére. |
2021-01-21 21:31.38 |
Így emlékszel, hogy mennyire szerettem a Megveszem ezt a nőt is?:)
Amúgy a kettő műfajt nem lehet összevetni. Az a sorozat egy egyébként vallásos, forradalmi időszakban készült, erős társadalmi konvenciók köré építve, az 1900-as évek legelején. Ott el tudtam hinni, hogy Blanca Flor-t senki nem nézi meg a koporsóban, Rodrigo azért, mert nagyon szerette...az már viszont túlzás volt, hogy 25 évig el tudták rejteni a világ szeme elől, és még akkor sem jöttek rá a családtagok, amikor a birtokon laktak...nyilván abban a sorozatban sok olyan csúsztatás volt, amit mai fejjel nehezen vennénk be. A Dallasban Bobby-t ily módon nem is lehetett volna eltemetni, hiszen a 80-as évek USA-ja, gazdagéknál azért másképp működött. Még mindig azt mondom, hogy ideális, de kevésbé rossz verziót is nehezen találtak volna Bobby visszaírására, de azzal egyetértek, hogy a Parmelee sztorinál nagyobb blődséget már amúgy sem találhattak volna ki...legalább csak a felét adták volna le, azt hitték, a néző majd beszopja, hogy jujj annyi az egyezőség, ez a pasi csakis Jock lehet!!! Erre akarták kiélezni, de nagyon rosszul. |
2021-01-21 21:26.11 |
Azzal semmi gond nem volt, hogy Bobby nőzni kezdett, mert egész életében is gyászoljon, ugyanakkor idegen volt tőle, hogy pár résszel a válás után már simán nőzött, úgy gondolná az ember, főleg egy olyan házasság után, mint az övéké volt, hogy egy darabig azért megsiratja, meggyászolja. Túl gyors volt a váltás, inkább azt írom.
Donna karakteréhez valóban egy olyan pasit illett jobban, amilyet leírtál. Bár a kontraszt miatt a Ray sztori érdekessé válhatott, mert pont amiatt lehettek nézeteltéréseik. Ugyanakkor az álomévadbeli sztorijuk az kiemelkedő fontosságú kérdéseket, problémákat vetett fel, erős társadalmi szemléletformálással, mellyel a sorozat egy küldetést is teljesített, pedig még a mai világban sem annyira gyakori, hogy bevállalják. Minden elismerésem érte, és a legjobb történetük volt (pont csak álom), és nem csoda, hogy Susan Howard kiakadt, hogy törlésre került. Jenna terhessége egy aduász volt Leonard Katzmannek. Mert mondhatta volna, hogy ok, most már Bobby és Pamela összejöttek, Jenna akár el is költözhet más városba, mert már felesleges a karaktere. De mivel Priscilla Presley terhes lett, és ezt mindenáron bele akarták írni (holott megtehették volna, hogy nem), így nagyobbat ütött: ugyan Pamela és Bobby újra együtt, de beárnyékolja a boldogságukat Jenna terhessége, és ez bőven okozott konfliktust több szereplő között is. Charlie karaktere azért kellett, hogy a fiatalabb korosztályt is vonzzák a sorozatba. Korábban Lucy töltötte be ezt a posztot, de 7 év után "kiöregedett" ebből a tinikorból, és a szerelmi csalódásai sem tudtak már változatosabbak lenni. Pont azért írták ki Charlene Tilton-t is, mert nem tudtak a karakterére építeni. De miután Charlie kilépett (Európába utaztak), úgy pár rész múlva Lucy visszatért...na nem azért, hogy a tinikorosztály helyét pótolja, jó volt viszontlátni érett nőként, de bebizonyosodott, hogy a karaktere végképp elveszett. A tinivonalat amúgy eléggé tudták vinni Johnnyval és Christopherrel. Én azt gondolom, hogy a szereplők egy része tényleg kifutotta magát, ugyanakkor azt gondolom, hogy Pamela, Sammatha, Jack és Jamie még tudtak volna meglepetéseket tartogatni, az ő kiírásuk űrt hagyott, a többieké aligha. Belegondolva, Lucas-nak is hálátlan felállás jutott mire felnőtt. Az apja csak teherbe ejtette az anyját, akitől úhy született, hogy már nem voltak együtt, de a féltesónak átpasszolták Jennát. |
2021-01-21 21:14.25 |
Egyetértek Fruzsinával, a Dallas műfaja adott volt, drámai sorozat, a sci-fi és krimi megoldásokat annyira nem vetették be, és akkor ezzel a megoldással azt mondták volna, hogy a sorozat jellegét írják át, az még rosszabb.
A másik a koporsós jelenet, a kórházi jelenet, azért ahhoz nagyon ügyesnek kell lenni, hogy úgy raboljanak el valakit, hogy a család szeme láttára állt a szívműködése, utána mégis életben maradt, de még a koporsóban is láthatta, aki akarta. Az ikertesós megoldás megint túl misztikus lett volna, és megint egy olyan dolog, amit nem lehetett volna 36 éven át titkolni (ennyi évesen halt meg Bobby a sorozat szerint). Sajnos, azt kell mondani, és a készítők is sokat agyaltak, de egyszerűen az álommegoldásnál nem találtak jobbat...ami megfelelő technikai és dramaturgiai tálalással lenyelhető lett volna, főleg, hogy egy nagy kedvenc tért vissza, de valahogy az jött le, hogy már arra se adnak, ne legyenek elvarratlan szálak, és kontinuitási problémák. Személy szerint azért bántam az álomévad törlését, mert nagyon sok jó sztori és alakítás megfordult benne. |
2021-01-20 21:01.46 |
Tracey McKay lánya és Tommy testvére. Mivel McKay valamennyire ellenségnek számított a ranchon és az üzleti életben, ezért a második Rómeó és Júlia történetet is össze kellett hozni, miszerint a két ellenséges család sarjai egymásba szeretnek, de kettejük kapcsolata nem lett tartós, egyrészt Bobby és April akkor már éreztek egymás iránt valamint, másrészt Tommy durván megverte Aprilt.
Kay Lloyd Washingtonban dolgozott, és Bobby egyik Ewing Oil ügyében segített, helyes, kedves, okos nőként ismertük meg, de a távolság legyőzte a kapcsolatot. Tammy Miller Bobby egyik régi osztálytársa volt, aki annak idején összejött volna Bobby-val, Tammy viszont később inkább Cliffel kezdett el randizni. Tracey-April-Tammy össze is szólalkoztak Bobby miatt az olajvállalkozók bálján. Mondjuk a 4 nő nem sok, mert egy Bobby kaliberű pasi elég népszerű a nők körében és meg is tehette, ugyanakkor furcsa volt látni, hogy a Pamela után maradt sebet így akarja meggyógyítani, valahogy ellenkezett a karakterével. Pamela, April, Jamie és Jack simán maradhattak volna. Donna hiánya nem hagyott olyan nagy űrt, hiszen a Ray-jel való házassága megfeneklett, Washingtonba költözött, összejött egy politikussal, és megszülte a lányát is. Érdekes, de Jenna karaktere is kifutott, miután megszülte Lucas-t. Ugyanakkor azt kell tudni, hogy Leonard Katzman nagyon ragaszkodott Priscilla Presley-hez, így mindenáron egy évadig még benn hagyta őt. Csak akkor írta ki Jennát, amikor Ray-t is. Steve Kanaly kiírása a költségvetés miatt kellett, mert alapszereplőként nagyon sokba került. Ugyanennek az évadnak a végén írta volna ki Samanthát is, de Larry Hagman még egy évadot kiharcolt Linda Gray-nek, az ő távozása állítólagos közös megegyezésen, békés elváláson alapult, akit később visszavártak és hívtak is. Lucy második kiírása időszerű volt, mert vele már tényleg nem tudtak mit kezdeni. April jó lett volna, mint JR vetélytársa, összejöhetett volna sok üzletemberrel, akikkel keresztbe tehetett volna JR-nak, vagy pont fordítva. A Dallasban a történetek részint kifutották magukat, de még tudtak újakat kreálni, ugyanakkor a karakterek ideje még inkább lejárt, és a Dallasban kiváltképp fontos volt, hogy 1-1 népszerű karakter miatt nézzék a sorozatot, mindenkinek megvolt a saját maga kedvence...Amíg a karakterek érdekesek voltak, addig történeteket is könnyebben tudtak írni, de amikor egyre több kedvelt szereplőt írtak ki, joggal érezték a nézők, hogy a többi történet már nem érdekli őket, még akkor sem, ha újszerűek, vagy olyan témákat hoznak be, amelyek még nem voltak. Csupán a jó történetekkel már nem lehetett eladni a show-t, ha jó néhány közkedvelt karakter már nem szerepelt. Tulajdonképpen ez vezetett a nézettség csökkenéséhez és a sorozat végéhez is. Az utolsó koporsószeg Samantha távozása volt, ezt a színészek a korábbi sikerek miatt még átvészelték, ugyanakkor a következő belső válság már nem tudta megmenteni a sorozatot. |
2021-01-20 15:26.15 |
A Parmelee sztorival teljesen egyetértek, nem is írom le, mert minden szavad igaz...valóban 1-2 évvel a haláleset után kellett volna előhozni, és teljességgel irreális, hogy Jock lázálmában mindent elmondott a családról.
Bobby női Pamela után: April, Tracey, Kay, Tammy. Hirtelen ennyi jut eszembe...nem olyan sok, pláne egy Bobby kaliberű pasi megteheti, csupán a váltás volt nagy, mert Pamelát valóban szerette. Engem annyira nem zavart a feltámadás utáni Bobby sem, de helyenként azt vettem észre, nem találja a helyét, és ugye két feleségét is elveszítette. Dusty szerintem annyira kifutotta magát, és a régi Samantha is, hogy őket pláne kár lett volna megbolygatni. Azért a sorozat végén is voltak jó történetek, én inkább kevésbé voltam kibékülve a meglévő karakterekkel, illetve az újak sem nyerték el a tetszésemet. Mégsem gondolom, hogy 8 évad után abba kellett volna hagyni, csak másképpen csinálni! Pl. a Cally-James történetek teljességgel erőltetettek és helyenként irreálisak voltak. |
2021-01-20 14:55.02 |
Igen, hiába tért vissza Bobby, és ezzel teljesült a nézők kérése, de valahogy úgy jött le, hogy mindegy mit tálalunk, ha nekik Bobby kell, akkor ám legyen! Más dolog, hogy a karakter dramaturgiailag is nagyon hiányzott, Jack helyettesítette őt egy picit, de nyilván más karakterek lévén az űrt nem sikerült betölteni, pláne Jack csak pár rész erejéig játszott az álomévad előtt, még a nézők sem tudták úgy befogadni.
Az ultimatedallason elhangzott pár tipp, hogyan lehetett volna megoldani az álomévadot...pl. Bobby teszthalottá válik, vagy kómába esik, vagy valaki elrabolja őt a kórházból, vagy kiderül, hogy van egy ikertestvére (bár egy ilyen tényt 36 éven át nehezen lehetett volna titkolni egy családban), szóval ötletből nem volt hiány, végül is az álom akkor működött volna, ha nem bakikkal dolgoznak, vagy ha csak pár rész erejéig tart. Máskülönben az álomévadban voltak nagyon erős, drámai történetek, amelyek önmagukban véve is jól sikerültek, illetve egyes színészek alakításai is említésre méltóak voltak, szóval ilyen szempontból kár volt törölni az évadot, mert egy egészen más aszpektusban mutatta be a sorozatot. Az ultimatedallason volt még egy "perverzió", miszerint derüljön ki az is, hogy JR tulajdonképpen Digger fia, mert még akkor fogant, amikor Ellie és Digger még együtt jártak, de már Jock kezdett képbe kerülni. Ez a történet viszont azért se állja meg a helyét, mert JR évekkel később született, mint Ellie és Jock házassága megtörtént, Ellie meg nem volt egy félrelépős típus, végleg leszámolt Tintással, amikor szakítottak. De emlékszem, nagyon nyomatva volt a téma, hogy mekkora lenne, ha kiderülne, hogy JR is egy Barnes, és féltestvérek Cliffel. Nekem személy szerint ez nem lett volna jó fordulat, pláne a sorozat végére időzítették volna, amikor már úgyis vége, és akkor egy ilyen értelmetlen, mindent megsemmisítő történetszállal. Visszatérve az álomévadra, azért valljuk be, nagyon ideális megoldást nehezen lehetett volna kitalálni, miképpen hozzák Bobby-t, de tény, hogy onnantól Victoria Principal is elfordult a sorozattól, Susan Howard-ot pedig azért rúgták ki, mert hangot adott a nemtetszésének, hogy egy évet visszamennek időben. Persze, költségvetési problémák miatt másoktól is meg kell válni, vagy személyi/dramaturgiai szempontból, lásd Mandy, Jamie, Jack... |
2021-01-20 11:41.49 |
Persze, a józan ész azt diktálja, hogy logikus lett volna egy kontinuitást fenntartani, de mivel olyan sok hibát kellett volna kiköszörülni, így nem akartak a sötét foltok befedésével foglalkozni, még tovább rontani a helyzeten, hiszen eleve a nézőket már az álomévad megoldás is sokkolta. A nézettség egyébként is rohamosan visszaesett Bobby halála után, és a feltámadás utáni évadot emlegetik még az utolsó jó évadnak, a legtöbb néző pedig Pamela kilépésével be is fejezte a sorozatot, vagy csak félig-meddig követte. |
2021-01-20 11:36.58 |
Technikailag valóban nem lett volna kihívás 1-1 mondatot Katherine vagy éppen Samantha szájába adni, de az az igazság, hogy épp elég port kavart ez az álomévad megoldás, még akkor is, ha a nép Bobby-t akarta vissza, így szerintem próbálták úgy lezárni és az újat úgy indítani, hogy minél kevesebb visszautalás legyen, hogy mit is kellett volna elvarrni? Ja még a Naldo megölése vagy a Mark körüli szálakat is?
Ha megnézitek a feltámadás utáni évad is egészen más lett, mind hangulatában, mind kinézetben (filmszalag minősége, színészek kinézete, ruházata), igyekeztek elrugaszkodni az álomévadtól, bár pont a Parmelee sztorival nem sikerült, de azt mindenképpen le akarták adni, még akkor is, ha a néző már sejthette: Bobby után nem fog az öreg Jock feltámadni. Samantha esetében is el akarták felejteni az ivós korszakát, így az álomévad utáni első két részben még úgy ahogy ivott, aztán hirtelen lett belőle egy független, kreatív üzletasszony. Nem akartak már szerintem Dusty-ra visszaemlékezni, ahogy Pamela balesete után meg külön szerencsétlen lett volna, ha Katherine akkor kezd magyarázkodni, hogy miért figyelgette őket 2 évvel ezelőtt Jenna szabadulása után. Nem tudom másképp megfogalmazni, remélem érted mire akarok kilyukadni, egyszerűen vannak olyan dolgok, amikkel nem érdemes már feszegetni a miérteket, vagy utalásokat tenni, mert csak rontana a "magyarázkodással". Így is épp elég "baki" volt az álomévad, és a TV-történetben is először találkozhattak ilyen jelenséggel, már a folytatással foglalkoztak, nem azzal, hogy ki mit csinált az álomévad előtti utolsó részben. Pedig biztos sokan minden részletet megjegyeztek, de vannak dolgok, amiket nem feltétlenül kell magyarázni a nézőnek, mert az csak rontana az amúgy is furcsa helyzeten. |
2021-01-20 09:58.52 |
Szerintem egy ilyen halott visszatér sztorit Bobby feltámadása után nem igen mertek beizzítani. Pláne Jason se tudhatott volna ennyi mindent a családról, ilyen alapos részletességgel. Különgond volt, hogy amikor Parmelee megjelent, akkor abban az évadban már eldöntötték, hogy Jamie és Jack karakterei is távozni fognak.
Az az igazság, hogy a két unokatestvérrel lehetett volna sztorikat gyártani, de túl későn érkeztek, így hosszabb távon nem tudtak volna rájuk építeni. Pláne Jason egy vesztes típus volt, miután kiderült, hogy a részét eladta, és utána nem szerzett tulajdonjogot a Ewing Oil-nál (Jock lett egy személyben a társaság), úgy nem igazán tudtak volna pattogni a részesedésért. Hiszen még annak a 10%-nak a sorsát is olyan nehezen szülték még, bár kétségtelen, hogy tartogatott fordulatokat, de mivel Jack és Jamie karaktere kiírásra került, érdekes módon April-ben nagyobb fantáziát láttak, aki megkapta az 5%-ot... |
2021-01-19 22:25.16 |
Dusty szerepelt az álomévadban, de miután sokadszorra rájött, hogy Samantha valahogy csak JR mellett tud kikötni, ezért még az évad közepén távozott, csakúgy, mint Patricia, Samantha anyja...egyébként az a történetszál nem volt rossz, mert Samantha, bár elvált JR-tól, de szembesítette Mandy-t is, hogy szeretőnek lenni soha nem lesz akkora kiváltság, mint feleségnek és a férfi gyerekének az anyjának lenni.
Kenderson doktor valóban unalmas volt, túlságosan nyugodt, alapvetően az ilyen pasik nem is illettek Samanthához sem. Mégis JR úgy nyomoztatott a doktor után, mintha lett volna félnivalója. Jól írod, kb. 3 rész erejéig játszott Ben Stivers néven a későbbi Wes Parmelee. Ugyan, akkor nem derült ki róla, hogy Jock, csak többeknek gyanús lett. Ha visszaemlékeztek, akkor Clayton az álomévad utolsó részében rejtélyes módon eltűnik, amihez köze lett volna Parmelee-nek is. A következő évad negyedik részében le is játszották a hiányzó jelenetet, Ellie Parmelee szobájába megy és felfedezi Jock tárgyait. Teljesen egyetértek, és számomra is az egyik legrosszabbul és legértelmetlenebbül megírt szál volt az ál-Jock sztori, eleve olyat egy ember megérezne, ha egy régi szeretett családtag térne vissza. A sok véletlen egybeeséssel csak azt akarták erősíteni a nézőben, hogy valóban Jock tért vissza. Az is valószínűtlennek tűnt, hogy Jock lázálmában annyi mindent el tudott volna mesélni a családjáról, és egy idegen ember ezt kihasználva álcázza magát, majd amikor a kezében van a Ewing Oil, hirtelen meglép. Annyira nélkülözött minden józan logikát a történet, hogy azt napestig lehetne sorolni. Azt viszont kell tudni, hogy az álomévad utolsó percéig kérdéses volt Bobby visszatérése. Így az egyik cliffhanger jelenet az lett volna, hogy Ben Stivers Jock-ként mutatkozik be Ellie-nek. Bár ott még mindig kérdés lett volna, hogy ha Jock-ot valóban visszahozzák, mi lett volna Clayton sorsa. Viszont úgy kalkuláltak, ha Bobby nem tér vissza, akkor az idegen pasi Jock lesz, ha Bobby visszatér, akkor nem...az utóbbi verzió jött be, bár ettől függetlenül még egyszer kár volt előhozakodni a sztorival, de mivel elég sok epizódot kitöltött, és a nézőt valamelyest izgalomba tudta tartani, ezért a sztorit átvitték (amit Pamela szintén előre megálmodott). Pláne a nézők semennyire nem akartak egy újabb Jockot, egyrészt a karaktert megformáló színész: Jim Davis a valós életben is meghalt, így joggal érezték, senki nem tudná őt helyettesíteni. Az Ellie csere után pláne nagy érvágás lett volna ilyen történettel előhozakodni. Katherine asszem tudott Pamela haláláról, és talán rátette a kezét a pénzére vagy a vagyonára, erre nem tudok válaszolni, olyat kérdezz, aki nézte a 2012-es sorozat 3. évadát! Pamela kilépése a legméltatlanabb volt az egész sorozat alatt. Eleve egy gyönyörű nőnek egy olyan sztorit írni, hogy harmadfokú égési sérüléseket szerez, amelyeket még plasztikával sem tudnak helyrehozni...az is ellenkezett Pamela karakterével, hogy a 250. részben, amikor megszületett Jenna és Bobby közös gyermeke, Pamela végre elfogadta a tényt, és azt mondta, ennek ellenére sem fogja sosem elhagyni Christopher-t és Bobby-t. Mi több a következő részben már vállalkozhatott volna a szülésre is, tehát boldogak lehettek volna. Tény, hogy Victoria Principal mivel véglegesnek vette a búcsút, azt mondta, oldják meg a történetet az írók. Ugyanakkor ennél sokkal jobb lett volna, ha mondjuk Katherine elrabolja. Aztán rátettek még egy lapáttal: a plasztikázott Pamela azt hazudja Cliff-nek, hogy összejött az orvosával, ezért nem tér vissza...az igazság meg az volt, hogy halálos beteg. Így Bobby végig abban a hiszemben maradt, hogy Pamela egy férfi miatt hagyta őket ott...pláne Pamela karakterét sem kellett volna a 2012-es verzió szerint meghalasztani, és egyébként az eredeti sorozatban Leonard Katzman is nagyon reménykedett abban, hogy Victoria visszatér az utolsó epizódba... Pláne Pamela egy pozitív karakter volt, alapszereplő, tehát egy ilyen kiírás után nem csoda, hogy az ember kedve elment a sorozattól...de nekem az utána következő történetek is teljesen érdektelenek voltak. Cally és JR Haleyville-ben jöttek össze, ahol paródiába illően össze kellett házasodniuk a fivérek nyomására, mert JR volt olyan gazember, hogy elvette Cally szüzességét, amiért börtönbe is vetették, bár később önszántából a diliházat is megjárta. Úgy gondolom, hogy JR karakterével is nagyon elbántak. Bobby-val szintén, szoknyapecér, az elveit feladó férfi lett, és mire megállapodott, a második feleségét is megölték... James csak felbukkant a semmiből JR-nál, majd később Vanessa is, aki nem akarta, hogy fény derüljön a titokra, de aztán James-ből kibukott, hogy valójában miért is érkezett Dallasba. Samantha bosszúja és távozása elegáns volt, ugyanakkor abszolút irreális, hogy egy középszerű, angol rendezővel Londonba költözik, feladva az addigi életét. Egy Samantha kaliberű nő, akinek nem csak a vagyon, de a társadalmi státusz még inkább fontosabb volt, pláne a fia Dallasban maradt. Nos, sosem lépett volna le, hanem valamilyen szinten egész életében JR-hoz kötődött volna, mert az ilyen nőknek sosem lesz jobb egy rendesebb, de középszerűbb ember. A se veled, se nélküled viszony náluk tényleg egész életükben működött, a 2012-es folytatás egyik pozitívuma volt, hogy Samanthát visszahozták, és bár nem tudtak neki érdemi és reális történeteket írni, de a karakter önazonos maradt, főleg a fia mellett és a fiáért. Mégis azt gondolom, bármelyik szereplő távozott, mindegyikük megérett rá, de ketten nagyon nem: Pamela és Samantha. |
2021-01-19 15:42.37 |
Nyilván azt a szálat már nem tudták elvarrni, hogy Katherine nézi Pameláékat, és az álom valóban azzal kezdődik, hogy másnap felébrednek. Ha pedig Bobby "feltámadása" után Katherine még figyelte volna őket, akkor joggal mondhatták volna a nézők is, hogy akkor most az álomban maradtak vagy sem? Kétszer nézzék ugyanazt, és melyik a valós?
Ugyanez volt pl. Dusty-val is, Samanthával készült találkozni, ami már az álom volt, így a feltámadás után Dusty is hirtelen eltűnt. Vagy Mark halála...ezt már többször megbeszéltük, de viszonylag nyitottan tudták hagyni, mert amikor a repülővel elutaznak Pameláék, akkor kétértelmű volt a megjegyzés, és Mark az álomévadban jelent meg, így őt könnyű volt törölni. Naldo gyilkosság: mivel Katherine őrjöngött, amikor Jennát kiengedték, így esélyes, hogy valóban ő tervelte ki az egészet, másnak nem is állt volna érdekében. Wes Parmelee: őt is előre megálmodta volna Pamela? mert az álomévad után úgy lépett be, mintha korábban nem találkoztunk volna vele. Vagy pl. Jack autója is megmaradt, honnan tudta Pamela az álmában, hogy milyen autója van, ha azt még meg se vette? Katherine szerintem elkerülte a börtönt, de utána róla se tettek említést, talán csak a 2012-es folytatásban, amit én nem annyira követtem/szerettem. A Pamela cserét nem merték bevállalni, érthető okok miatt, még akkor sem, ha a színésznő nagyon hasonlított Victoria Principal-ra...talán titokban reménykedtek benne, hogy visszatér, mert Leonard Katzman a Conundrumba is meghívta őt. Mellesleg szerintem a legnagyobb törés a sorozatban Pamela kilépése volt, utána már a történetek is mások lettek, illetve az alapsztori megszűnt az egyik oldalon, a Rómeó és Júlia történettel. Mellesleg Pamela nem csak alapszereplő volt, hanem a sorozat egyik legkedveltebb karaktere is. April-lel meg tudtam később barátkozni, annak ellenére, hogy az indítás nála erős volt, ugyanakkor tartom magam ahhoz, hogy Bobby mellé nem tudtam őt elképzelni, akkor már Jennát is jobban, de természetesen a Pamela-Bobby páros volt az örök. Sokan miattuk nézték a sorozatot, hogy drukkoljanak, együtt maradnak-e, de Pamela kilépésével megpecsételődött az egész kapcsolat. James behozatala abszolút erőltetett volt, ott már érezni lehetett, hogy az írók sem tudnak mit kitalálni. Nálam a Cally-JR házasság is kiverte a biztosítékot, eleve az egész alaptörténet, ahogy megismerkedtek, szóval James behozatala frissítés volt, de gyorsan el is rontották a karakterét, így ő is kifutotta magát nem kevesebb, mint 2 évad alatt, csak úgy mint Cally. Az is irreális volt számomra, hogy JR egy idő után James és családjának a fenekét nyalta, miközben az addig imádott Johnny-t szépen elfelejtette...az már más tészta, hogy JR karakterét is gyengébbre vették az utolsó 3-4 évadban, az utolsó évadban pedig abszolúte. Bár megszakadt a szívem, mégis úgy érzem Samantha karaktere tudott a legelegánsabban távozni, annak ellenére, hogy irreális történetszállal, ugyanakkor megértettem az okát, és a Conundrumban úgy várta vissza a néző, mintha el sem ment volna. |
2021-01-19 12:08.18 |
Köszönjük a megerősítést, hogy nem hangzott el, miszerint Rebecca meghalt...amúgy mivel a sorozatot nem tervezték hosszúra, ezért az elején nem is nagyon emlegettek ilyen-olyan rokonokat, kapcsolatokat.
Katherine azért kellett Pamela balesete után, hogy a gyanú ráterelődjön miszerint elrabolta a nővérét a kórházból. Az álomévadhoz visszatérve már nem szívesen magyarázkodtak volna, hiszen Bobby feltámadása után sok más szálat sem indokoltak meg, vagy varrtak el, nem akartak még feltűnőbb magyarázkodást, mert a nézők így is lojalitásukat vesztették. Az meg utólag megmagyarázható, hogy Katherine féltékenyen figyelte Bobby-t, miszerint nem csak Jennának sikerült szabadulnia, de Bobby visszatért Pamelához is. Mellesleg, ha Katherine nagyon akarta volna, akkor bármikor megöli akár Pamelát, akár Bobby-t. A betegágy feletti gyűlölködés csak feszültségkeltésnek volt jó, és hogy egy körözött, régi családtag vissza mer térni azok után, amiket tett. Mellesleg az álomévadban derült ki, hogy Katherine szervezte meg Naldo megölését és Jenna börtönbe való jutását, de mivel az törlődött, így utólag másképp lehet azt a sztorit is megmagyarázni. Bár kétségtelen, hogy Katherine-nek volt oka az egészre. Személy szerint örültem Morgan Brittany visszatérésének, és mivel Pamela szökését és rövidre zárták, így Katherine karaktere is felesleges maradt volna...akkor lett volna értelme, ha mondjuk tényleg ő rabolja el Pamelát, aki mondjuk évekkel később visszatér a családhoz, de mivel Victoria Principal örökre szakított a sorozattal, így ez az opció nem játszott. |
2021-01-19 09:55.28 |
Quantumleap nézte meg mostanában a sorozatot az elejétől, ezért őt kellene kérdezni, hogy említett-e valaki olyat, hogy Rebecca meghalt...bár más az is, hogy valakiről nem tudják, hogy él-e, és éppen ezért volt érdekes Pamela nyomozása, főleg, hogy Rebecca először letagadtatta magát.
Amúgy az ő halálát tudatosan tervezték, pont azért, hogy Katherine visszatérjen és kavarjon, ez a szál ellentétetek szült az örökség terén is, pláne Pamela pont abban az időszakban hidegült el Bobby-tól. Pamelánál még lefutottak egy kört, miszerint ha teherbe is esik, nem képes kihordani a gyereket (független attól, hogy van-e neurofibromatosisra hajlam vagy sem), de a szálat gyorsan jegelték, mert az örökbefogadás sokkal több izgalmat rejtegetett, mintha Pamela természetes úton szült volna. Christopher érkezése JR körül is felizzította a levegőt, a Samanthával való viszonyát is megingatta, mert a baba arra emlékeztetett mindenkit, hogy JR-nak viszonya volt Kristinnel, és még annak is utána kellett járni, hogy ki az apja a gyereknek. Katherine amúgy Bobby-nak akart méreginjekciót adni a kórházban, és nem Pamelának. Tény és való, hogy még Morgan Brittany is megemlítette évekkel később, hogy Katherine felbukkanása Pamela balesete után már szinte felesleges volt. Ugyanakkor a gyanút rá is kellett terelni, amikor Pamela hirtelen eltűnt a kórházból, na meg szerették elővenni a régi karaktereket, ha volt rá mód. Egyébként azt szokták mondani, hogy nincs kifutott karakter, csak rossz író, azért úgy gondolom, hogy azok a karakterek, akik túl hirtelen "robbantanak", utána el tudnak laposodni...igaz, aki a lassú víz partot mos technikával kerül be, az is unalmassá válhat. Ugyanakkor a Dallasnál közrejátszott az is, hogy a színészekkel meghatározott ideig kötöttek szerződést, valamint lehetett olyan változás is, ami miatt ki kellett őket írni, pl. terhesség, más filmekben való foglalkoztatás. Aprilt sem tervezték 14-nél több epizódra, főleg nem Bobby feleségének, mégis mindhárom férfi főszereplő (JR, Bobby, Cliff) ágyában megfordult. Amíg a 10%-os tulajdonrészért ment a harc, nem is gondoltak arra, hogy később a családba és a főcímbe is beleírják. A sors fura fintora, hogy később pont Sheree J. Wilson kérte a April megöletését, miután a színésznő babát várt. April szimpatikus karakterré vált, ám nála ott rontották el, hogy az elején a túlságosan is helyezkedő-aranyásó típussal indítottak. Hogy JR-nak voltak női Samantha előtt, az nem meglepő, és még a Vanessa sztorit is el tudtam volna fogadni, bár kétséges, hogy ennyi év után sem mondta volna el, hogy James a közös fiuk, pedig joga lett volna tudni. Pláne a mindig gyanakvó JR itt nem kért apasági tesztet, még akkor sem, ha Vanessa nem volt egy csapodár típus. Kétségtelen, hogy ez a szál már csak erőltetésnek került be, számomra James karaktere taszító volt, az elején kérkedett vele, hogy egy milliomos olajmágnás fia, aztán pedig gyorsan az apja ellen fordult, holott nélküle egy senki maradt volna. JR-nak és Cally-nek született közös gyereke, de JR végül lemondott róluk. Itt még betettek egy csavart, hogy Cally és James is azzal sokkolták JR-t, hogy nem ő, hanem James a gyerek apja. Ha már teherbeejtés, az utolsó évadban érkezett Lee Ann de la Vega is, akiről kiderült, hogy annak idején JR őt is teherbe ejtette, de a kontár abortusz miatt nem tudott többet szülni. Michelle behozatala törvényszerű volt, és az utolsó két évadban jól is tudtak lavírozni a karakterrel, mert azért ő is megszorongatta JR-t, és összejött James-szel és Cliffel is. Egyébként a régi karakterek visszahozása mindig necces, de legtöbbször sajnos értelmetlen...valahogy úgy van vele az ember, ha már kiírták, akkor egy újbóli visszatérésnél sem tudna akkorát robbantani, ami miatt újra érdekes lenne. Lucy-vel is így jártak, bár személy szerint örültem, hogy visszatért, a karakter már szinte nyűglődött, szerelmi szálat pedig egyáltalán nem mertek neki írni. A visszatérésekkel azért is voltak óvatosak, mert Bobby feltámasztása nem okozott osztatlan sikert, akármennyire is szerették a karaktert. Így többnyire a visszatérők is csak pár epizód erejéig szerepeltek. |
2021-01-19 00:59.01 |
Amúgy szinte minden sorozatnál gyakori jelenség, hogy az adott családi kapcsolatokba csavart tesznek, vagy új családtagokat hoznak be. Miért lett volna kivétel a Dallas?
Ellie testvére csak egy epizód erejéig maradt, és meghalni tért haza, de itt még tartották az egy epizód=egy történet szálat. Először behozták Kristint, mint Samantha húgát, és fajsúlyos történetet is kapott. Ray-ről kiderült, hogy Jock fia, Cliff és Pamela pedig csak féltestvérek. Felbukkant a múltban elveszett Rebecca, de akkor már hozott magával egy új családtagot is: Katherine-t. Mitch Lucy által került a családba, és ezáltal Afton az egyik leghosszabb vendégszereplője lett a sorozatnak. A nagy fordulat az volt, amikor a mindössze 4 epizódra szerződtetett Clayton-t a család tagjává és Ellie férjévé tették, és Donna is úgy került a főcímbe, hogy Ray karakterét megmentették. Mickey úgy kerülhetett közel Lucy-hez, hogy Ray tképpen már csak a Lilly néni iránt érzett lojalitása miatt tartotta a kapcsolatot Amos családjával, jóllehet vérségi kötelék már ott sem volt. Christopher Kristin gyermekeként Bobby és Pamela örökbefogadott fia lett. Jenna harmadszor tért vissza, de akkor már annyira hosszútávra terveztek vele, hogy nem csak Bobby menyasszonya, de Ray felesége is lett. A legnagyobb hibának sokan azt tartották, hogy Jason gyermekeit: Jamie-t és Jack-et csak 7 év után vették elő, holott adott volt Jason karaktere is. A sorozat vége felé sem lett kevesebb a kalapból előrántott karakterek száma: Aprilt sem hosszú időre akarták, mégis a sorozat végéig maradt, Bobby feleségeként halt meg. Michelle behozatala szinte törvényszerű volt ezek után, és akkor ha már az is kiderült, hogy JR volt menyasszonyának fia is született főhősünktől, James nem csak Michelle-hez, de JR második feleségéhez: Cally-hez is közel került, ráadásul az utolsó részekben róla is kiderült, hogy van már egy felesége és kisfia, azaz Debra Lynn és Jimmy. Jessica, mint Clayton húga szintén tudatosan került a sorozatba, bár az ő történetei megbocsájthatóak voltak, hiszen még egyszer visszahozták őt. Nála talán csak Dusty tért vissza többször, akiről szintén kiderült, hogy nem Clayton fia, hanem az unokaöccse, és Jessica fia. A sorozatgyilkos szálnál pedig egészen véletlenül még Atticus is előkerült, sőt az ikertestvére is. Ha azt nézzük, a 7-9 alapszereplő mellett a többiek szinte mind utólag elővett karakterek voltak, és ez 13 év után nem is meglepő. Más dolog, hogy egyes szálakat rosszul varrtak el, a legbotrányosabb ezek közül a Ray-Lucy szál volt, illetve hogy a meglévő szereplőket összehozták egymással, de Jamie kétszeres halála is kiverte a biztosítékot. |
2021-01-18 15:13.36 |
Attól, hogy valaki többször elvetél, később még szülhet. Bár tény és való, hogy a vetélések száma csökkenti a teherbeesés lehetőségét, de ismerek olyat, aki 7-8 abortusz után szült, sőt Madonna is sokszor elvetette a magzatját, később 40 év körül is tudott szülni.
De mint írtam, a sztorit nagyon arra élezték ki, hogy Kristin babája Bobby-ékhoz kerüljön, azaz családban maradjon, és ezt a szálat is kellően el tudták nyújtani ahhoz, hogy a nézőket megtartsák. Tehát innentől az örökbefogadási történettel hanyagolták Pamela egészségügyi állapotát a szülést illetően. A neurofibromatosis teljesen létező betegség. Valóban a 2. évad forgatásakor eszelték ki, hogy Pamela és Cliff csak féltestvérek legyenek, mert akkor már tudták, hogy Digger meg fog halni a szezon végén. Pláne egy anya által féltestvérek, tehát innentől Pamelát annyira nem is lehetett volna utálni, hiszen Barnes vér valójában egyáltalán nem csörgedezett az ereiben, a két család között viszont továbbra is megmaradt a viszály, különböző karakterek színesítésével, lásd Rebecca, Katherine, Jamie, Afton, majd később az üzleti életben is, a Weststar, McKay, Wendell, mind-mind részesei voltak a két család viszályának, valamilyen szempontból. Én nem emlékszem arra, hogy Digger olyasmit említett volna, hogy Rebecca már meghalt...vagy ha igen, akkor lehet úgy értette, az eltűnésével "meghalt" a gyerekei számára is. Annyi tény, hogy Rebecca elhagyta a családját, miután megszülte Pamelát, hiszen akkor már Maggie néni nevelte Clifféket, olykor-olykor Tintás is felbukkant az életükben... |
2021-01-18 13:09.40 |
Jó kérdés, és jogos is. Eredetileg nem úgy tervezték, ugyanis az alapsztorihoz hűen ragaszkodtak, miszerint egy Barnes és egy Ewing házasságával a régi ellentét újra felizzik, és ez kerül a történetek középpontjába. Ehhez viszont feltétel volt, hogy Pamela ereiben is Barnes vér folyjon, amiért JR annyira tudja majd utálni.
Ugyanakkor később a sztori JR köré rendeződött, és a Ewing-Barnes viszály - bár a sorozat végéig jelen volt valamilyen formában - de sokat változott, enyhült, olykor megint fellobbant, de ez már főleg Cliff-nek szólt, hiszen Pamela a 9. évad végén kilépett. Amikor a McKinney gyilkosság terítékre került, ugyanannak az évadnak az elején vetették be a neurofibromatosis szálat, ami nem csak azért kellett, hogy kérdőjeleket tegyen Pamela terhessége köré, hanem, hogy megerősítse, mindenképpen jobb, ha Johnny apja JR lesz, hiszen ideálisabb opció nem lenne a JR-Samantha-Cliff felállásban sem. Ugyanakkor és még mindig ismétlem, a szezonzáró Digger halála lett volna, azzal a csavarral, hogy nem Pamela biológiai apja, ez viszont már eldőlt annak az évadnak az elején, hiszen egy évadot előre kellett megírni és megrendezni. Ugyanakkor a Dallas is csak egyik évadról a másikra élt, nem terveztek csak 25 részt, majd megint 25-öt, és csak azután lett biztos a folytatás, hogy a szezonzáróban rálőttek JR-ra. Egy szóval válaszolva: a sorozat legelején és az első évadban nem tervezték, hogy Pamela és Cliff csak féltestvérek, mindez csak a 2. évadra alakult ki. Arról nem beszélve, hogy ez a szál pont azért kellett, hogy Pamela az anyja után kutakodjon, hiszen teljesen úgy érezte, nem tudja, hol vannak a gyökerei. Más dolog, hogy később a szálat nem fordították Pamela előnyére, miszerint ha nem folyik Barnes vér az ereiben, úgy nyugodtan szülhet, helyette Kristin gyermekének sorsával és egy örökbefogadással oldották meg, mert ugye a marginális témákat nyomatni kellett. Kész tény az is, hogy a Dallas sajnos nagyon sok orvosi hibával dolgozott. |
2021-01-01 13:28.16 |
Azért annak örültem, hogy JR sok mindenkivel került kapcsolatba a 13 év alatt, és ő maga is tudott építkezni arra, ha legyőzték őt, tehát azért közel sem minden helyzetből jött ki győztesen. Pl. amikor a 10%-os tulajdonrészért ment a küzdelem, akkor nem a várt eredményt kapta.
Kifejezetten jó szál volt a B.D. Calhoun történet is, mert ott megmutatta, hogy mint pl. a börtönben - más törvények uralkodnak. Mindazonáltal azt gondolom, a valós életben nem jött volna ki ilyen szerencsésen a történetből, Bobby és Ray mentőakciója meg sem történhetett volna, egy terrorista nem ad ennyi mozgásteret, és nem ennyire kíméletes, hogy élve hagy embereket napok múlva is. Nekem inkább az volt furcsa, hogy JR többnyire férfiakat simán legyőzött vagy megszorongatott, a listát nem sorolom, mert elég hosszú, ugyanakkor a nőkkel nem volt ennyire szerencsés, sokszor jobban elintézték őt, mint kellett volna. Pl. a bíróság mindkét esetben Samanthának ítélte a gyereket, és Samantha is úgy távozott, hogy egy életre megzsarolta őt. Cally, egyszerű falusi lány is úgy dobbantott tőle, hogy vitte a gyereket és a milliókat, soha az életben nem kellett dolgoznia. (előzményként annyit, hogy JR 200ezer dollárt adott volna neki, ami 30 éve nem volt kevés pénz, aztán James-szel megoldották, hogy Cally vagyonelosztási feltételei nyerjenek jogot, sőt még JR is a diliházban maradt...), szóval sok volt a vesztes történet is, mégis valahogy Cliff-re akasztották rá a vesztes típust. |
2021-01-01 12:30.12 |
Jól írjátok, Walt Driscoll, Vaugh Leland, Marilee Stone és még Jeremy Wendell is többször úgy környékezte meg JR-t, hogy korábban már vagy át lettek ejtve, vagy valami sérelem érte őket. A régi sorozat annyiból is jó volt, hogy bemutatta azt a világot, amikor az ember nem válogathatott, ha az érdekei úgy kívánták, akkor oda húzott, ahová kellett. Ez is jól szemlélteti, hogy JR nem csak egy olajmágnás volt, hanem maga JR Ewing, akiben akkor is bíztak az emberek, amikor már nem kellett volna, mert az üzleti élet miatt kapzsivá tudnak válni. Marilee bárkivel lefeküdt volna, még anélkül is, hogy valami érdeke fűződött volna hozzá. De ne feledjük ugyanakkor, hogy Cliff esetében is voltak ilyen emberek, pl. a kartell, Jeremy Wendell.
Bár az álomévadban volt, ott meg az ellentettje jött be: JR Angelica Nero-val továbbra is üzleti viszonyban maradt, még azután is, hogy kiderült: Jack valójában tényleg Jamie testvére, és nem Dimitri Marinos. Itt ugyan Angelica kimagyarázta magát, bár elég átlátszó volt, és amikor Martinique-re utaztak, akkor JR ugyanúgy benne volt az átverős dologban, mint Angelica, Jack-kel szemben. Az már más dolog, hogy JR is gyanakodni kezdett, de őt ismerve nagyon nem volt óvatos, úgy látszik, ennyit számít egy női ellenfél, a f@sz feláll, az ész megáll. Az már csak hab volt a tortán, hogy nős emberként tartott egy komoly szeretőt, Mandy-t, és még mellette Angelica-val is lefeküdt. Azt kell mondani, eléggé lebutították JR-t, mert ő sokkal inkább gyanakvó volt, és mindenkit szeretett lenyomoztatni. Ugyanúgy Jessica-val is szövetkezett volna az esküvő ellen, és ott sem JR-nak lett a leghamarabb gyanús, hogy Jessica nagyon nem az, akivel össze kellene fognia (hiszen Clayton az esküvő előtt pár héttel tett róla említést a családnak, ez önmagában véve is gáz). Továbbá amikor Samantha és Kimberly Cryder is összefogtak ellene, szó szerint kigolyózták őt. Az utolsó évadban Lee Ann de la Vega és Michelle intézték el rövid időn belül, nem is értem, hogyan reménykedhetett abban, hogy Lee Ann majd meghagyja neki a társaság felét... És a sorozat elején Kristin is rálőtt, majd Holly Harwood is csak úgy akart kiszállni az üzletből, hogy JR a lehető legkisebbet szakítsa belőle. Tehát meg kell hagyni, azért sokszor a nők is simán pofán ejtették JR-t, holott ez a karakterével és a Dallas hímsoviniszta világával ellentétes volt. |
2020-12-30 21:13.04 |
Cliff az egész Ewing családot utálta...emlékezz vissza az Early Years-re, amikor kisfiúként részt vesz a SF-i BBQ party-n, akkor mennyire rosszul érzi magát, lázadozik, kifejezi az ellenszenvét...pláne Digger-től mást sem hallottak, csak hogy Jock Ewing miképpen tette tönkre az életét azzal, hogy az olajüzletet, a társaságot és Ellie-t is ellopta tőle. Mindegy, hogy Jock Ewing-nak hány fia, vagy egyáltalán lánya születik, Cliff egészében véve utálta a Ewingokat. Bobby-t sem csípte sokáig, még annak ellenére sem, hogy Pamelával azért volt jó pár boldog évük. A Ewing is a Ewing, és ez a mondat mindent elárul. Ha csak 2 fia született volna Jock-nak, akkor is az alaptörténet a Barnes-Ewing viszály adott, hiszen erre épült maga a sorozat is...pláne mint írtam, és nem győzöm hangsúlyozni, bár a Miniseries-ben JR főcímszereplő volt, de nem köré épült az alapötlet, hanem Pamela és Bobby házasságával indult el a történet.
Azt se feledd, hogy amikor Cliff átvette az olajvállalkozók díját, akkor sem JR-t támadta, hanem elmesélte, hogy az apjával miképpen "bánt el" a néhai Jock. Vagy amikor ott volt az 1952-es történet, McKinney halála, Cliff igyekezett, hogy Jock legyen a bűnös...ez a történet pedig valószínűleg megtörtént volna akkor is, ha JR nem születik meg, mert a Conundrumban említésre kerül Pamela neve is. Úgy kellett volna indítani a Conundrumot, valamiképpen utalni arra, hogy Cliff nem érzett akkora dühöt a Ewing család ellen, annak ellenére, hogy Digger egész életükben őket szidta, és a gyerekeit sem arra nevelte, hogy legyenek jóban velük. Márpedig attól, hogy JR nem születik meg, simán elképzelhető, hogy az alapsztori akkor is működik. Azzal, hogy Cliff egy teljesen Ewing mentes karaktert kapott a fiktív sztoriban, 1-2 mondat erejéig megmagyarázhatták volna. Az már más dolog, hogy Cliff talán JR-t utálta a legjobban a családból, hiszen a feleségét is képes volt elcsábítani tőle, nem is egyszer. Ha az alapgyűlölet megvan, akkor mindegy melyik Ewing fiúval hadakozik, hiszen a bosszú mindig fűtötte őt. Lehet, csak Te nem akarod megérteni, mire akarok kilyukadni...a karakterek személyisége adott volt, és ezt illett volna megtartani akkor is, ha JR nem születik meg. A történetek sokasága lehet ezerféle, mert születhetett volna Jock-nak 3-4 lánya is, és akkor lehet egészen másképp alakul az idős házaspár, SF, a Ewing Oil, és a családi viszályok sorsa is. De mivel a Dallas alapvetően egy hímsoviniszta alkotás, adott volt, hogy férfiakkal kreálnak konfliktusokat, és hozzáteszem, ez így is volt rendjén, mert a női karakterek emellett is nagyon drámai, meghatározó történeteket kaptak. A Conundrumban csak annyit kellett volna megemlíteni, hogy Cliff a családjának odaveti: látjátok, többre vittem, mint a Ewingok, és még megküzdeni sem kellett velük. Szegény apám biztos büszke lenne rám, és őt igazolja, hogy Jock Ewing sem volt erős karakter, mert öngyilkos lett, amint a Ewing Oil-t elveszítette (hozzáteszem, ez is irreális elem volt, mert Jock pont egy küzdő típus volt, a nulláról emelte magát gazdag és elismert emberré). És azzal, hogy Jock Ewing öngyilkos lett, azzal Cliff is elégtételt érezhetett amiatt, amit Jock az apjával tett akkoron. Samantha esetében ott kellett volna legyen, hogy Nicholas is van annyira gazdag, mint JR, és esetleg Samantha csak a maga érvényesülése miatt dolgozik (mint ahogy az eredeti sorozatban is tette a vége felé). Kristin sztorija jó volt, mert a személyisége megmaradt, ugyanakkor a munkája mellett őt is bebiztosíthatták volna egy dúsmilliomos pasi feleségének, aki csak zsebpénz miatt csinálta az álrendőrködést is. Egy nő azért szereti, ha van egy biztos háttér maga mögött, ha eltartják, a többi csak önmegvalósítás. Márpedig a Shephard nővérek ezek a típusok voltak. Igazándiból csak 1-2 mondattal kellett volna kiegészíteni, és így akkor a karakterek személyisége sem veszik el. Azzal viszont egyetértek, hogy Jason karaktere kissé felesleges volt a Conundrumban, bár ő pont azért kellett, hogy megmutassa: a három Ewing-testvér semennyire nem tart össze, mindegyik éli a saját életét, ami Ellie távolléte miatt nem is lett volna meglepő. Mellesleg Jason semmivel sem volt szerethetőbb, mint JR. Érdekes az is, hogy se Gary-nek, se Jasonnak nem született utódja, pedig mindkettő nős volt, vagy legalábbis lett volna esélyük rá. Ray-nél már megírtam az álláspontom, ott a sztorit bárhogyan tekerhették volna, de a személyiségét rendben találtam. Val esetében furának tartom, hogy túlértékelték, bár ez biztos a KL hatására is történt. Carter McKay, Cally történeteit szerintem jól eltalálták, és közel állhattak a valósághoz is. |
2020-12-30 11:50.22 |
Önmagában véve nem volt gond a történettel. Én csak az előzményeket vettem alapul: 63-ban Margaret nem véletlenül küldte az akkor 17 éves Ray-t SF-ba, Jock Ewinghoz. A férfi is azonnal befogadta, sőt meg is kedvelte Ray-t, bizalmas viszony alakult ki köztük. Jock valahol mindig is érezte, hogy Ray a saját fia, illetve tudta, hogy Ray-t nem véletlenül küldte az anyja hozzá. Még akkor is, ha tényleg csak a sorozat 60. része után lett hivatalos és Larry Hagman ötlete alapján, hogy Ray is legyen Ewing.
Az más dolog, hogy Jock még előbb halt meg a Conundrum szerint, mint az eredeti sorozatban, de jó tízen évet akkor is lehúzott a farmon, pláne Amos Krebbs, mint ahogy az eredeti sorozatban is, elképzelhető, hogy netán hamarabb elkotyogta, hogy nem az ő fia...mivel a Conundrum egy fikció volt, így az is lehetett volna, hogy Amos Krebbs még a 60-as évek végén vagy a 70-es évek elején elhinti, hogy Ray nem az ő fia. Nem törvényszerű, hogy úgy kellett volna kiderüljön, mint az eredeti sorozatban. Sőt, lehetett volna úgyis a történet, hogy Margaret kendőzetlenül megmondja, hogy Jock Ewing az apád, menj hozzá dolgozni, ott jobb életet lesz, a szárnyai alá vesz. Azért írom, mivel légből kapott volt az egész ötlet, így egy fiktív Conundrumban meg lehetett volna fordítani úgy is, hogy Ray már eleve tudta, hogy Ewing, és esetleg erősebb lesz, és beáll a testvérek sorába, vagy harcol a részéért, esetleg nem engedi, hogy SF-ot elkótyavetyéljék (még ha Ray-ben Ellie vére soha nem is csörgedezett). Igaz, ha korán kiderül a vérségi kötelék, a Conundrumban Lucy úgysem szerepelt, de akkor meg legalább nem láthattunk volna egy vérfertőző kapcsolatot sem. Még ha azt a csorbát már nem is tudnák kiköszörülni, bár sokan állítják, mivel nem tudtak róla, hogy Ray is Ewing, így tudtukon kívül enyelegtek egymással, sokkal inkább volt megbotránkoztató a 70-es évek végén, hogy egy harmincas férfi a főnöke 17 éves, kiskorú unokájával szexel, pláne tanítási időben. Önmagában véve Ray személyisége és története nem lett volna problémás, a Ewing volta miatt viszont bármilyen sztorit lehetett volna kreálni. Mint írtam, ugyanezt éreztem Kristin és Samantha esetében, de még Cliffnél is, hogy náluk még a személyiség is más lett, ami a JR-ral való találkozásuk előtt alakult ki, tehát így aztán mindegy is, hogy milyen sztorit kreálunk melléjük. Azt próbáltam kiemelni, hogy bármelyikünk írhatott volna egy Conundrumot, millió verziót lehetett volna építeni a karakterekre, de a személyiségüket nem szabadott volna megváltoztatni...nem Ray-ére gondolok, az rendben lett volna...nála az eredeti sorozatnál is igazán sántított, egy olyan óriási bakit hagyva maga után, szóval eleve nem tudtak volna rontani sem, így akár kiderülhetett volna elég hamar az is, hogy Jock Ewing fia. |
2020-12-29 14:42.34 |
És akkor arról már nem is beszélek, hogy sokszor jó emberek, fiatalon mennek el, értelmetlen halállal, míg vannak olyan gonoszak is, akik sokáig elélnek. Nyilván többféle szempontból kell megközelíteni, mi az üzenete a filmnek az adott történettel. Ha jól veszem ki, Az élet csodaszép-ben az volt, hogy a főhős nem tudta magáról, hogy értékes ember, így meg kellett neki mutatni, hogy mi lett volna nélküle, ha nem születik meg.
Egy gonosz karakternél ez egész más aszpektust kap, így nem lehet összehasonlítási alap. Amúgy az angolszász irodalom nem szereti a mi lett volna, ha...? dolgokat, sőt még a nyelvtanban sem. Mert mindig az van, ami, és azt kell elfogadni, vagy élni vele. Mindenki élete más lehetett volna, ugyanakkor szerintem sok ember alapvetően olyan, amilyennek születik, vagy amilyenné a környezete, a sorsa alakítja (és nem egy ember, jelen esetben JR). Bobby a sorozat elejéig playboy életet élt, és azért kellett egy csapásra jófiúvá válnia, mert elvette Pamelát, akihez hűséges volt, és kellett egy ellenpólus JR karakteréhez is. Azt viszont sokan elfelejtik, hogy a Miniseries indulásakor nem JR volt a központi karakter, hanem Pamela, David Jacobs is őt álmodta meg először, illetve találta ki a texasi Romeo és Júlia változatot, tehát az alapsztori az volt, hogy az ellenségeskedő család sarjai összeházasodnak. Ha már Bobby-t említed, a "haláláig" valóban jófiú volt mindvégig. Kivéve egyszer, amikor Hicks-et megzsarolta, de véleményem szerint az a történet nagyon is kellett, mert megmutatta, hogy egy harc mennyire meg tudja változtatni az embereket. Amúgy Patrick Duffy kérése volt a visszatérte után, hogy Bobby ne a jófiút alakítsa mindig, mert ez már számára unalmas, és egy örök skatulya maradna. Éppen ezért vitte lejjebb a szintet, főleg a Pamelával való válása után, ahogy a nőket is cserélgette...ami nem lett volna baj, mert megtehette, ugyanakkor a korábbi karakterével ellentmondásba keveredett. Valóban erőszakosabb lett, egyedül talán Christopher-hez volt mindig kedves. Ugyanakkor szeretném jelezni azt is, hogy April halála után is egy teljesen más Bobby-t láthattunk, akit már nem érdekelt az olajüzlet, a siker, az érvényesülés, sőt még a bosszújáról is lemondott. Cliff esetében egyetértek azzal, hogy ambíciózus volt, jó szakember, tehát ő biztos, hogy többre vitte volna...de nem szabad elfelejteni, hogy Cliff vérében benne volt, hogy a Ewingokat utálni kell...ő nem csak JR-t gyűlölte. Tehát ha JR nem születik meg, akkor még mindig ott volt másik 3 Ewing-fiú, akikkel hadakozhatott volna...márpedig Cliff-ben kódolva volt a bosszúvágy, hogy amiért az apját tönkretette Jock, azért neki vissza kell vágni...mindegy, hogy kikből állt volna a Ewing család, ő szerintem ebben a tekintetben konok, forrófejű volt, igaz, a sorozat végére ezen puhítottak nála is, főleg Pamela kilépése után. A Conundrumban viszont fura volt, hogy egyetlen egyszer sem emlegette a Ewingokat, még csak olyan apropóból sem, hogy na legalább ők irigykedhetnek arra, hogy alelnök, majd elnök lesz. A képességei alapján Cliff történetét elhittem, de a személyisége alapján nem. De vegyük akkor Samanthát és Kristint. Mindkét lányt úgy nevelték, hogy házasodjanak jól, hogy ne kelljen dolgozniuk. A sorozat kezdetekor sem tartott senki pisztolyt a fejükhöz, hogy márpedig számukra a híres és gazdag JR Ewing jelenti az egyetlen megoldást a "jó" életre. Tehát szerintem ez a két nő ugyanúgy fogott volna magának egy vagyonos pasit, mert ez beléjük lett nevelve, kódolva. Emlékezzünk vissza, hogy Samanthának voltak udvarlói, egyik sem az alsó kategóriából (kivéve Peter, de az a kapcsolat másról is szólt). Igaz, hogy egyik pasija sem volt annyira tehetős, mint JR, bár Dusty, Clayton és Nicholas átlagon felül éltek, valamint Don Lockwood, Clint Ogden, Jerry Kenderson és Cliff is a felső középosztályhoz tartoztak, mellettük sem kellett volna dolgoznia Samanthának, de hát ugye a Ewing névvel egy státuszt is kapott. Tehát teljesen mindegy milyen történetet találtak volna ki számára, a személyiségét nem tükrözte...pláne azért meg kell dolgoznia a sikerért, míg JR mellett ezzel sosem volt gondja. Ray esete szerintem valósághű volt, ha a személyiségét nézzük...hiszen miután nem derült ki, hogy Jock az apja, ugyanolyan egyszerű életet élt, igaz, hogy a Ewing családba bekerülve azért az ő csipája is kinyílt, hiszen anyagilag is megszedte magát, továbbá szeretett fontoskodni a családi ügyekben. Mellesleg Ray történeténél azt tartom valószínűtlennek, hogy ha nem is derült volna ki, hogy Jock az apja, de a Conundrum szerint Jock 78-ban halt meg, míg Margaret 63-ban küldte Ray-t a farmra, hogy dolgozzon Jocknál. Tehát Margaret ezt akkor is megtette volna, ha Jock korábban hal meg a Ewing Oil csődje miatt. Innen látni, hogy nem dolgozták ki a szálakat, és persze azt is tudjuk, hogy Ray karaktere csak a 60. rész után került a családba, tehát még az eredeti sorozat szerint sem tervezték, hogy Ewing-fiú lesz. Ilyen tekintetben a Conundrum összecsapott volt, mert a karakterek jellemét nem vette alapul, csak egy történetet rendelt hozzájuk...az meg csupán fantázia kérdése, kinek mit találnak ki. |
2020-12-26 13:43.57 |
Az élet csodaszépet az egyik legjobb (karácsonyi) filmnek tartják, és bár kapott jó pár jelölést, valahogy mégsem lett az a felkapott, agyonsztárolt mű...jó volt olvasni, ahogy Fruzsina leírta, hogy miről szól a film, és teljesen egyetértek vele: ha más szemszögből nézzük, akkor igenis egysíkú a cselekmény: itt egy jó embert kell megmenteni, ami meg is történik, és a néző is így tartja logikusnak. Ugyanakkor nem mindenki (ennyire) jó ember, vagy nem ilyen formában, szóval valahol én is álságosnak tartom, mert mi alapján mentünk meg embereket? És akkor az a sok jó ember, akik fiatalon, vagy érdemtelenül/értelmetlenül halnak meg, őket nem kellett volna megmenteni?
Én most A Christmas Carol (Karácsonyi ének) című filmet néztem meg, 1999-es verzió. Tetszett, és a 2009-es animált verziót is elkezdtem nézni. Itt egy rossz ember menekül meg, de úgy, hogy később lesz lehetősége jóvátenni a hibáit. És már a fejem fogtam, mert ebben is szerepel Joel Grey, és az egyik szellemet alakítja a 3 közül. Úgy látszik, hogy neki tényleg ilyen misztikus szerepeket szántak, amit meg is értek, mert ő maga sem egy hétköznapi figura. Még hány filmben kapott ilyen karaktert?:) Ami a Dallas-t illeti, a kedvelt, de negatív főhősünknél érthető, hogy annyira nem sajnálatból kellett volna megmenteni az öngyilkosságtól, és talán pont a végén Adam azért is jelenik meg ördögi alakban, hogy ezzel kifordítsa a karakterét, mint ezt korábban Quantumleap is írta. Érthető volt, hogy itt az lett volna a lényeg, hogy kiemelje, mennyire más élete lett volna a szereplőknek JR nélkül. Amúgy nem csak Bobby, Ellie és Jock élete lett volna rosszabb, hanem Cally-é is. Igazság szerint lehet pont arra akartak célozni, így vagy úgy, de mindenkinek lett volna egy élete, az öngyilkosság kérdése sem véletlenül maradt nyitottan. Ha azt nézzük, most mennyivel volt rosszabb Ray élete a sorozatban? Ami rossz történt vele, pl. a Donnával való válása, az pl. nem JR sara. Persze, szerintem meghatározó volt a párhuzam, hogy Bobby-t emelték ki leginkább, és az se véletlen, hogy JR-t Bobby sorsa érdekelte volna a legjobban. Nem farmer lett, hanem zugbukméker és szerencsejátékos. Míg a sorozatban JR, mint ellenpólus, jóvá nevelte Bobby-t, ezzel azt jelezve, hogy mindennek megvan az oka, és nem véletlenül úgy alakultak a dolgok, ahogy...ha nincs JR, akkor Bobby se lett volna olyan jófiú, mint a sorozatban. Samantha tényleg TV-bemondó, vagy TV-sztár lett volna, ha jobban tetszik...ami elfogadható, ugyanakkor ha abból a szemszögből nézzük, hogy Patricia arra nevelte a lányait, hogy jól menjenek férjhez, hogy sose kelljen dolgozniuk...nos, azért Samantha biztos megdolgozott azért az életért, és mondjuk kötöttséget, korán kelést jelentett neki ez az életforma...míg JR mellett nagyon sokáig nem kellett dolgoznia sem, csak a házasságuk utolsó pár évében lett aktív, illetve a válásuk után. Azért egyetértek Fruzsinával, hogy mindig több szemszögből kell nézni a dolgokat, mert nem minden fekete-fehér. Az is lehet, hogy valakinek ugyan jobb élete lett, ugyanakkor a sorozatban sem volt sokkal rosszabb élete, vagy nem JR miatt. Kristin persze lehet jobban jár, ha sosem ismeri meg JR-t, de azért Kristin-t sem kellett félteni, mert JR nélkül is elég botrányos életet élt. Mellesleg senki nem kényszerítette arra, hogy rálőjön, és pont a testvérére akarja ráfogni a gyilkossági kísérletet. A bosszúállásnak lehetett volna más módja is, mellesleg sorsszerű volt, hogy JR csak kihasználja Kristin-t, akinek ezt észre kellett volna vennie. Mellesleg a lövés után új esélyt kapott Kaliforniában, de nem tudott vele élni...így egyértelműen minden rosszért nem okolhatjuk JR-t...mert Cliff is hiába volt jó szakember, de sokszor a saját bosszúszomja, gyűlölete és makacssága kergette őt a kudarcba, és mellesleg Cliff is puhult az évek során, az utolsó évadokban egészen más emberi oldaláról ismerhettük meg, és akkor már ritkábban hadakozott JR-ral is. Szerintem az alapötlet ettől függetlenül nem volt rossz, és mivel valóban az eredeti sorozat befejező része is lett, így passzolt is hozzá, sőt nyitottan tudta hagyni. Azt is meg lehet érteni, hogy ennyi év után egy ilyen ikonikus karakter számvetést tart, főleg, hogy a szezon végére mindent és mindenkit elveszített, így valahol jogos volt ez az "időutazás". Emlékszem, amikor először láttam, én sem tudtam hová tenni, sőt az sem volt világos számomra, hogy miért kell új és önálló sztorikat adni régen nem látott karaktereknek. Vagy még friss volt az az élmény, ahogy eljutottunk a szezon végéhez, engem sokkal jobban érdekelt, hogy mi lesz Hillary Taylor/Sheila Foley sorsa, mert az utolsó pillanatig húzták a történetet, már-már azt sejtetve, hogy Bobby elengedi a dolgot (így is volt), és a nő megússza... Egyébként Leonard Katzman tudatosan tervezte, hogy visszahívja a lehető legtöbb színészt az utolsó részbe, bár ez egyes esetekben a karakter halála (April-Sheree J. Wilson), a színész elutasító válasza (Barbara Bel Geddes, Victoria Principal) miatt nem valósult meg. Lucy karakterét is beépíthették volna, de Charlene Tiltonnal már nem mertek harmadszor is "szórakozni", mint sokszor visszatérő. Susan Howard-ot nem hívták, bár JR Donna karakterére nem volt annyira szerves hatással, sőt ugyan Priscilla Presley nagy kedvence volt a rendezőnek, mint színésznőt visszahívta volna, ugyanakkor Jenna karaktere nem volt annyira releváns JR történeteiben. Howard Keel pedig azért esett ki, mert eleve Ellie/Barbara Bel Geddes is. Egyesek így dramaturgiai szempontból is kiestek, pedig egy teljes össznépi bulit szerettek volna. Szerintem Linda Gray és Mary Crosby voltak a nagy nyertesei ennek az epizódnak, mert nem csak a karakterekre voltak kíváncsiak a nézők, hanem a két színésznőre is. Mary Crosby majd 10 évvel később bukkant fel újra, Linda Gray távozását pedig sokan rossz néven vették, így ezzel valamennyire tudták ellensúlyozni a hiányukat. |