Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kéjjel-nappal - SuperTV2, 18:50 |
A legédesebb karácsony - Izaura TV, 19:00 |
A mestergyilkos - Feltámadás - Mozi+, 19:00 |
Hotel Transylvania 3. - Szörnyen rémes vakáció - AXN, 19:05 |
Vesztesek bosszúja - Film Café, 19:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Lynch (63) |
Gryllus Dorka (52) |
Jared Leto (53) |
Temuera Morrison (64) |
Kit Harington (38) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Csábító leckék |
Tomasz Schuchardt |
2011-01-27 20:54.25 |
Te aztán furcsán konstatálod magad körül a valóságot, ember... Egy paródiát sem tudsz beazonosítani? 4 évesen én sem tudtam... na de huszonévesen????
De lényeg az elhivatottság, a következtetés, és a meggyőződés nemes együttese: ezt sem kell megnézd... |
2011-01-27 20:32.09 |
Sajnos maga Natalie vallotta, hogy az olyan megérettetés után, mint amilyen a Fekete Hattyú-beli szereplése volt, szívesebben lazít, és lelkületétől fogva egy ideig, amolyan "disznó" filmekben szerepelne. Ennek oka, és következménye látható, csak egy ilyen kolosszális teljesítmény után követőinek kicsit furcsa ez a visszalépés, és fellazulás a komolytalanságban. De majd a The Other Woman filmben talán... |
2011-01-27 18:44.35 |
[link] |
2011-01-27 18:19.50 |
Sosem méretkezek. Csak simán mutatkozom:
[link] [link] |
2011-01-27 17:51.08 |
Bizonyára Zsuzsika félreértette a filmben külsőségnek szánt pszichológiai jelenségeket. A látszólagosan történő hattyúvá válás csak a rendező elképzelése, amint a megszállott művész asszociatívan azonosul saját előadásával. Így élte meg Nina tökéletes katarzisát.
Tisztelt Zsuzsika: Becsapós, de a külcsíny nem teszi a filmet fantasy-vá, így a tollak, a szárnyak nem valósak, csak a képzelet és hajlamosság eredménye, így a hihetetlen kifejezés nem megfelelő szó. Legfeljebb az "hihetetlenül szép", hogy a rendező ennyire beenged és azonosulásra hív, hogy megértsük Nina egyedi lelkiállapotát, és vízióját saját munkásságában. Remélem nem túl ködös megfogalmazás. |
2011-01-27 02:08.53 |
Rendben. Jóéjt és sok sikert hozzá. :D |
2011-01-27 01:50.33 |
Biztos van, hanem Michelle Rodriguez-t meginvitálják egy hormonkezelésre. :P |
2011-01-27 01:37.46 |
Hehe, Cuarón, del Toro, Inárritu. :D Mekkora Mennyország lenne ezek mind BSG-t csinálnának. Ábránd. XD |
2011-01-27 01:31.00 |
Hoppááááccskaaaa.... ember a pályáááán!!!
XD Ez minden barázdájával telitalálat. :D Nagyon jó. :D |
2011-01-27 01:13.58 |
Tudom, jól megy nekik. Erdélyi dokumentarista filmeseket is kulturális piedesztálként kezelik és díjazzák kiérdemelten.
Csak sajna a filmszínház kevés, van olyan megye, ahol egyáltalán nincs. |
2011-01-27 01:08.08 |
Hát most kíváncsi vagyok... híííí XD |
2011-01-27 01:07.19 |
Sakkó irigy vagyolé a román újhullámra? :PPPPPP XD |
2011-01-27 00:56.13 |
Lehet nekem csak azért várós ennyire, mert egyetlen új sorozatot sem várok az elkövetkezendő 2, 3 vagy 4 évezredben. XD Bár nem kizárt, hogy megannyiba belekezdek, de egyelőre egyik sem célalany. :D
És mi jutott eszedbe? Magáncastingolás orrvérzésig meg vissza? Ha igen, akkor az még nem akkora hülyeség. :D |
2011-01-27 00:49.26 |
Bár belegondolva Cotton sem egy Adamaképes fizimiska... mintha képtelenség lenne bármiből is visszaadni Olmos stílusát. :P |
2011-01-27 00:47.43 |
Még ha fordítva lenne, és Cotton lenne Adama, akkor elhinném, hogy az öreg harcos fiatalon is dörzsölt egyén volt. De amúgy még sülhet ki jó az egészből, annak ellenére, hogy azért az elfogultságom eddig mind a castingban, mind a Concept art-okban is talált belekötnivalót. De majd meglátjuk. Továbbra is a legvárósabb széria hetedhét országon is túl. :D |
2011-01-25 20:02.20 |
Csak jelölték, a díjátadó februárban lesz. |
2011-01-25 18:55.19 |
*szolgálhat |
2011-01-25 18:55.03 |
Olvasd el a 224-es hozzászólást. Ott adtam egy másik fórumozónak némi támpontot arra, hogy mit jelent a film.
Ha sikerült azt megérteni, még több információval szolhálhat ha megnézed a film folytatását, a 2010: a kapcsolat éve című sci-fi-t. |
2011-01-25 18:44.00 |
Nem tudom, de nagyon úgy néz ki a bizottság bűntudat nélkül jelölhette volna helyette a Viharszigetet pl. Talán megnézem, de most egyebeket kell látnom. Amúgy elfelejtettem megköszönni az ajánlást, hamarosan beszerválom a filmet, és megnézem, mert érdekel (olvastam róla ezt-azt.) |
2011-01-25 17:18.17 |
Így év végére (Black Swan, 127 Hours) nincs akkora panaszom, de évközben tényleg silány szezon volt 2010.
2011-re se nagyon számítok jobbra. Jones Source Code-ja, és Malick filmje a Tree of Life ami hajt, aztán a temérdek sok blockbuster már szokás szerint kétesélyes. 2012-őt várom, jön a Hobbit, a harmadik Batman, a Prometheus. De a legjkellemesebbek a meglepetések, mint idén a Buried, vagy a Never Let Me Go. |
2011-01-25 17:06.36 |
Pont erről beszélek, hogy a magánvélemlény mindennél elsőbb rangú. Az akadémia és a GG, meg bármelyik másik, sosem képviselte a közönséget. Az imdb toplistája, vagy a boxofficemojo bevételi adatai sokkal inkább, de azoknak is megvannak a függöny mögött rejlő kisabb nagyobb buktatóik. Az akadémia 6000 tagja meg főként filmekkel foglalkozó amerikai újságírók, az sem kizárt, hogy szaktekintélyük mondvacsinált. Amúgy ők sem akkora nagy emberek, legfeljebb kiváltságosak, de kiváltságukat nem tratom olyan nagyra, mint saját meggyőződésem a filmek iránt. Ergo többnyire egyetértünk, de a lényeg, nem kell para, az Oscar is csak egy műsor a sok közül. |
2011-01-25 16:53.51 |
Szeretnék együtt érezni veled, de sajna nekem a "divat" kontextusból való megközelítések nem nagyon mennek. Nem kellene az Akadémia döntése ennyire kényelmetlen legyen, elvégre az is csak egy vélemény, a különbség az, hogy 6000 ember véleményének statisztikájából szűrik. Bárki csinálhat magának az átlagosból legjobbat, de ha esetleg ezt nagyobb szférában űzik, az nem hiszem, hogy annyira káros jelenség lenne. Nap mint nap nem értünk egyet a másik véleményével, és évről évre történnek rossz döntések a díjátadókon, vagy úgymond akadnak, akik megostromolják azt a rossz döntés ürügyén. |
2011-01-25 16:18.58 |
Azért ennyire nem lehet annyira démonian kényelmetlen, hogy van ez a film. Jó időben készült jó helyen, relatív és reális esettanulmány, ami vagy érdekes vagy nem. Minden film valami divat, irányzat, közkedvelt elképzelésnek felel meg olykor, mint egy jelenség a modern társadalomban, vagy a sokak által preferált posztapokaliptikus eksönmúvik. Divatmozgalomnak, vagy ízléstelen meglovaglásnak inkább nevezném azt a reakciót, hogy a Social Network sikerén felbuzdulva most már a Wikileaks-ről is és a Google-ről is akarnak ilyen filmet csinálni...
Egy szoftverfejlesztés valóban nem annyira érdekes filmanyag, de egy köpönyegforgató seggarcú gyerek karrierfilmje már megérhet egy misét. |
2011-01-25 15:37.30 |
Nolan-t még csak nem is jelölték legjobb rendezőnek (ahogy elnéztem minden portálon viharként söpört ez a kérdőjel), és persze lóg az orr, az olyanokért, mint a Viharsziget, vagy a Never Let Me Go, de úgy összességében okés.
Hajrá Inception, Black Swan, 127 óra,, a Facebook ugyis mindent megnyer :P |
2011-01-24 22:38.22 |
Igen, a Hobbitról meg is feledkeztem, és utólag már nem volt kedvem módosítani a bejegyzésen. De a lényeg a lényeg: várom. |
2011-01-24 21:00.21 |
Dettó. |
2011-01-24 20:45.22 |
Most már asszem végleges a listám. Akit érdekel:
[link] |
2011-01-24 15:03.05 |
Az Arany MÁlna jelöltjei:
[link] |
2011-01-23 21:06.54 |
De az érdekes benne az, hogy pl az a bizonyos Batman hőskép a moziban előszőr egy expresszionista (német) és szürrealista (spanyol) elemeket ötvöző archetípus meseként elevenedett meg, majd posztmodern realista film noir (francia) lett belőle. És ez azt jelenti, hogy nem nézhetünk úgy az amerikai ötletekre, mint egy bezáruló körre, ami "nagy szerencsére" mellőzi a a legalja művészetet, és nem írhatunk minden érdemet egyetlen piroscsíkos zászlóval fémjelzett lapra "Made in Ámérikááá". Az amerikai hőskép (például frontier vagy nevezzük akárminek), a westernből lépett elő, azt pedig a japán műfaji filmek ötletességének köszönhetjük (a korábban emlegetett japán Kurosawa, majd az olasz Leone, később megannyi amerikai filmes). Az UFO történetek modern formája is brit fogantatású, a brit irodalmi újhullám következménye, amiben a társadalomkritika, a disztópia, és a tudományos fantázia elegyedett. Az Alien figurája is kultikus, de a köszönetet csakis úgy fejezhetjük ki, hogy egy svájci szürrealista (jaj, megint modern művészet) szobrásznak adjuk a méltatást az ötletért, egy brit rendezőnek az ambícióért, és egy amerikai stúdiónak a támogatásért és a pénzért a megvalósításra. Majd a kanadai megalomániás folytatta, míg végül a francia (ismét) szürrealista lezárta, és tessék ott a kultusz. Amerika vette át, Amerikának volt pénze kivitelezni, és leközölni a film nyelvén.
Az egy dolog, hogy minden műfaji elemet, irányzatot, stíluseszközt, és ötletet mára amerika tud a legkönnyebben kivitelezni, úgy, hogy még populáris is legyen, de ebben mindenképpen közrejátszik az amerikanizmus, a globális piacirendszer, és az ország erre a célra szánt páratlanul nagy fedezete is. De akárhogy is ragadunk ki példákat, Hollywood szülötteit egy sokrétű kulturális és művészi erő hajtja előre, ami jó eséllyel a modern művészet berkeiből ered, nemzetközi értelemben. Nem lehet kivételezni velük sem, mert bár a legerősebb motor az amerikaiaké (Hollywood), az orosz montázsiskola, az európai újhullám, az avantgárd és a posztmodern behatásai nélkül, az amerikai filmek sem úgy néznének ki, mint amilyennek ma szeretjük őket. Ezért illogikus a művészet egy oldalú megközelítése és elvetése, valamint az amerikai önállónak vallot produktivitás öntörvényűleg való dícsérése, amikor Hollywood, egy szerencsés és sikeres epicentrum, ami egy egész globális szinten űzött filmiskola kivételes képviselője, és orgánuma, mely pénzből, művészi kölcsönhatásból, és egy mindenre nyilt közönségből él meg. Az csak látszat, hogy Hollywood annyira individuális, hogy asszerint lehessen körülírni, és magasztalni. Abban igazad van, hogy amerika formálja a kultúránkat, de ha kell moralizál is, ha kell akkor nem (lásd Nolan-t, aki úgy csinálta meg a Batman filmet, hogy a szerinte egyhangúnak vélt amerikai filmes kommersz szabályokkal szakított, és minimálisan kellő kompromisszummal, egy közönségfilmhez mért idegen, újkeletű művészeti irányzat szerint járt el, klasszikus filozófiát, pszichológiát, modern szociológiát alkalmazva), és a megjelenés szépségét is úgy tartja előrevalónak, hogy közben a filmiskola ikonjainak leckéit vési, olykor nagy sikerrel (mint egy Donnie Darko gondolatébresztő szürreális trip, vagy egy a japán cyber filozófiához mért punk sci-fi, vagy az európai stílust magára öltő Aronofsky), olykor szánalmas, és üres cinizmussal (lerágott csont forgatókönyv, popcorn látványorgia, sótlan karakterek, gigászi költségvetés, és szájbarágásig lebutított kommunikáció a többszázmilliós bevétel reményében). A modern művészet él, pont azért, amit Te is írtál, a szélsőségek, amiket gyűlölsz, azok csak elvétve léteznek, de nem jelentenek veszélyt a társadalmunkra és kultúránkra. A mérsékelt, intelligens, tudatos, produktív, szerzői modern irányzatok, pedig ott vannak, formálódtak/nak a távol keleten, a franciáknál, a spanyoloknál, és Hollywood-ban is. A filmtörténelem bonyolult. Hollywood csak a jéghegy csúcsa. |
2011-01-23 19:14.02 |
Szó sincs negatív imázs képzetéről. Nagyon jó Veled beszélgetni. A szubjektivizmust pedig korábban is pontra tettük.
Azonban körbetáncoltuk az egész művészetet, az ellenérzéseidet a művészfilmekről annak ellenére, hogy sokat kedvelsz (az osztályzataid alapján). Az egész vita abból indult ki, hogy a kommersz Hollywoodi filmek előnyben való részesítésénél valami képletízűt fogalmaztál meg úgy, hogy a modern művészet az emlegetett körön kívül "a filmgyártás legalja", és "Hoolywood itt az, ami a műfajt tanítja", és "Drámától a vígjátékig mindenben ők járnak az élen". Az ilyen határozottságban nem csak a saját véleményed fogalmaztad meg, hanem egyszerűen mintha tényeket közölnél, ami bizonyítottan nem így van. A véleményed jogszerűen lehet bármi, de ebben a kontextusban zavaros. Mint amikor valaki személyes kedvencét úgy jellemzi, hogy az minden idők legjobbja... Bizonyára neki az, ezt badarság is lenne cáfolni, de vajon kollektíve ezzel mit közölt? Figyelmen kívül hagyta azt, hogy ez esetben a jelzője egy meghatározhatatlan állapot, egy paradoxon? A vélemény olvasója meg nem asszociálhat másképp, így kénytelen megkérdőjelezni az állítást, és pontosítást követel (vagy simán odébb áll, de abban mi az izgalma?) Itt azonban még furcsább, mert filmtörténeti irányvonalakkal szembe-fogalmaztál, hogy kifejezd és erősítsd a meglátásod. Bár nem nagy vétség, felkeltette az érdeklődést. Persze, azok után, amit itt körbebeszéltünk, ez a kérdés fontossága már nem is annyira izgalmas. Inkább lovaglásnak tűnik... |