Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-28
A szomszéd szoba
Az iskola
Barátnők újratöltve
Bohócrém karácsonya
Exhibition on Screen: Michelangelo - Szerelem és halál
Kneecap
Mi vagyunk Azahriah
Vaiana 2.

2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
A szerelem megmentője
- Max4, 10:00
Karácsonyi állásinterjú
- Film4, 10:50
Karácsony a Sziklás-hegységben
- Izaura TV, 11:00
Kék lagúna
- Film Café, 11:20
RRRrrrr!!!
- Mozi+, 11:25

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Thierry Lhermitte (72)
Albert Wolsky (94)
Shirley Henderson (59)
Katherine Heigl (46)
Garret Dillahunt (60)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Megasztár
- Filmes Sámánok Rendje -
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról
12 katona - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Pontypool - A zombik városa aaaaa
Eperjes Károly aaaaa

 

Szürke Sólyom hozzászólásai

Ugrás Szürke Sólyom adatlapjára

elejére ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... végére

Taxisofőr - Vélemények

2008-11-15 00:15.56
Vannak, Apádra ütök, Vejedre ütök... ilyesmik :)


Gladiátor (2000) - Vélemények

2008-11-14 19:08.37
Tökéletes csatajelenet, tökéletes jellemzéssel. :)) Én voltam olyan elvetemült, hogy szinkronnal is megnéztem:) Ez bizony azon filmek egyike, mely élvezhetetlen magyar nyelven.


2008-11-14 18:34.29
Spoiler!

„Milyen rég voltál ott? -Két év, kétszázhatvannégy nap, és ma délelőtt...Atyám! Súgd meg nekik, hogy újra ölelem őket...minden más csak por és vég...-Irigyellek Maximus, szép otthon, ezért harcoltál.” Feledhetetlen mondatok ezek. Rögtön a mozi elején lenyűgözött a zene, ez eléggé ritka nálam, még csak a „DreamWorks” felirat futott, de máris a szívembe lopta magát a zene. A kezdő képsorok? Gyönyörűek, Maximus a kezével simítja a búzakalászokat, mert földműves és az otthonára emlékezteti, közben a fia nevetését sejti. A kezdő csatajelenet példa értékű, tanítani kellene, a rómaiak rendezett sorokban, Maximus és Quintus pedig a stratégián vitázik. És egyfajta elgondolkodtató párbeszéd is elhangzik a barbárokról: „-Tudhatnák, hogy legyőzöttek! -Te tudnád Quintus?! És én?!”. Mitől olyan jó a csatajelenet? Hát mert nem egy napsütötte nyári pusztán vívják, 20 fő részvételével, amin sok filmes elvérzik. Visszafogott a csata színvilága, néhol füst száll a magasba, a harci alakulatok ruhái ütött-kopottak, életszerűek. Felfedezhetjük a ballista és a katapult szerepeltetését, ilyen szempontból hiteles az ábrázolás. Van egy-két elnézhető gyengeség a páncélzat, és a színek terén, de a tömegjelenet jól sikerült, valóban nagy számú statiszta vett részt benne. És a tisztek is valóban harcoltak, nem csak szemlélői voltak a csatának, ez valóban így volt a római hadseregben. Engem a csata vége felé bevágott lassított kockák egy kissé zavartak, szerintem nem illettek oda, de azért még így is remek a látvány. Sajnos a magyar szinkron rendkívül gyengén sikerült, Vass Gábor nem a legjobb választás volt Crowe-hoz. És a magyar harci üvöltésekhez hallhatóan nem sok ember használtak föl, eléggé levon az elvezhetőség értékéből. Ami nagyon jól sikerült az Rátóti Zoltán hangja Commodus-ként. Commodus megjelenéséhez fantasztikus a nyitómondat „-Lekéstem? Lemaradtam a csatáról? -A háborúról...”. Amit díszletek terén eltúlzottnak véltem, azok a féltonnás márványszobrok a császári sátrakban. Nem hinném, hogy magukkal cipelték volna a harctérre. Igen jó a császár és a szenátus tagjai közötti ellentét bemutatása, valóban sok áskálódás folyt, mindkét oldalról. Maximus két tűz közé kerül, ezt a csatát nehezebb megvívnia mint a barbárok elleni harcot. „A port könnyebb lemosni, mint a vért”. Nagyon tetszenek egyes operatőri megoldások, például Maximus és Lucilla közötti párbeszédnél nem a két szereplőre esik a fény, hanem a háttérre. Tetszettek a harci lobogók, eléggé jellemzőek voltak a korra, és igen sokat használták őket. A zene mindig gyönyörű, és szinkronban van a drámai részekkel, amikor kiéleződik egy-egy helyzet, akkor szinte az egész szimfonikus zenekar megszólal, máskor viszont csak 1-1 hangszerre kerül a hangsúly. Sajnos nem tudom, hogy ki az a nő, akinek fájdalmasan szép hangját hallhattuk, de egyszerűen gyorsabban ver a szívem, amikor meghallom énekelni, csodálatos. A Marcus Aurelius és Commodus közötti dialógus maradandó mondata számomra „A te hibáid fiamként, az én kudarcom apaként.” Szemet gyönyörködtetőek a tájképek fényképezési módjai, leginkább Maximus hazasietése kapcsán kerülnek elő. Hatásos módon került bemutatásra a lemészárolt családja látványával szembesülő Maximus. Azokon a kockákon csak a halott kedvesének a lábát mutatják, de mégis erősebben hat, mintha egy teljes holttestet mutatnának. Maximus ébredezése, a karaván útja során igen jól sikerült, ez az a rész, amikor vízió szerűen feltűnik a túlvilág, gyermekével és kedvesével együtt. Szerintem szépen fel lett építve Róma, nem tudom hogy mennyire korhű, nekem azok a bizonyos fel-fel röppenő madárrajok is tetszettek. És az utcákon azért piszok is látható, ami jellemző volt az adott korra, Róma eléggé koszos város volt. Commodus diadalmenete is tetszett, viszont a szolgát, aki a hagyomány szerint a bevonuló fülébe súgta „Ne feledd, csak ember vagy. Nem isten!” kár volt kihagyni a filmből, hatásos lett volna Commodus mellé. Commodus jelleme egy kissé lehetett volna összetettebb, nagyon meg kívánta gyűlöltetni velünk őt a rendező, de azért van néhány realista észrevétele és kritikája a szenátussal szemben is „Kétlem, hogy a nép olyan jókat eszik, mint te! Vagy, hogy olyan pompás ágyasai lennének...” szólva a szenátus tagjaihoz. Ez a film sem történelmi dokumentumfilmként készült persze, én inkább azt mondanám, hogy történelmi elemeket felhasználó dráma, illetve hősi mítosz. Russell Crowe igen jó a szerepben, Joaquin Phoenix pedig egyenesen zseniálisan keltette életre a figurát. Mindketten remek munkát végeztek. Engem még a Cicerót alakító Tommy Flanagan játéka, és a Quintust játszó Tomas Arana munkája is lenyűgözött. És döbbenetesen jó volt a ceremóniamestert játszó férfi játéka is. Végtére Maximus nem tett mást, mint a családjáért harcolt, életükben, és a haláluk után is „Amit életünkben teszünk, az örökkévalóban visszhangzik.”. Az alapfilmek közé tartozik, látványos, szépen kivitelezett, a lehető legigényesebb zenével, kimagasló színészi játékokkal, drámaisággal. Szerencsére ezt a filmet moziban láttam először, és annál a jelenetnél amikor Maximus első sikerét aratja a Colosseumban, és a tömeg skandálni kezdte, hogy MAXIMUS...MAXIMUS...MAXIMUS...” akkor én is a lábammal doboltam az ütemet a moziban, annyira a film hatása alá kerültem. Még szerencse, hogy sötét van a moziban:)) Lenyűgöztek azok a fényhatások, amelyek a végső összecsapás előtt megjelennek. Commodust emelőgépen juttatják fel az arénába, és közben rávetül a vakító napfény, hulló virágszirmok kíséretében....aki számára ez nem volt látványos...hát...az hazudik:) Én csak ajánlani tudom a filmet, összességében remek alkotás.

Panem et circenses! :)

S. P. Q. R.


2008-11-14 11:26.18
Hát az elitnek futotta ilyesmire:) Ahogyan más luxuscikkekre is.


2008-11-14 11:13.24
A kék ruházat miért volt zavaró? Szerintem a páncélzattal volt a legtöbb baj a filmben. Fekete páncél ugyanis nem létezett, ezt valószínűleg a filmesek alkották. Bár történészek is segítették Scott munkáját, de valamiért pont a praetoriánus testőrség páncélzata sikerült a legrosszabbul a jelmezek közül. Bár nem mondom azt, hogy nem néz ki állati jól a filmben a fekete páncélos gárda, de sajnos nem korhű. De követtek már el nagyobb hibát is mint Scott, korábbi filmekben testizomzatot utánzó páncélokat használtak, melyek a valóságban egyáltalán nem léteztek. A testőrség a Gladiátorban díszítés nélküli, fekete, bőr sisakot visel, ez egyáltalán nem volt jellemző, mert valójában erősen díszített, fém sisakot viseltek, ezt a korabeli domborművek is mutatják. A fegyverzetük viszont hiteles volt, gladius és pilum volt rendszeresítve számukra is. Én nem bírom végignézni a filmet rendezői kommentárral, ha az a „történész” hölgy tényleg belekötött a kék színbe, akkor bizony tévedett. A legújabb kutatások szerint kék színt is viseltek egyes katonák. Mindenesetre nehezebben és drágábban előállítható szín volt a kék (Egyiptomban szent szín volt). A piros pedig a legkönnyebben és legolcsóbban készíthető festék volt. Magától értetődik, hogy a kék szín inkább az elit színe lehetett, a bíborhoz hasonlóan. Az egyszerű katonák nyers, festetlen ruhát kaptak, a tisztek jellemzően barnás-pirosat, egyes elit egységek pedig kéket viseltek. Én inkább azt mondom, hogy a rómaiak szerették a kéket, csak nem igazán tudták megfizetni, ahogy a bíbort sem. Egyes római hagyományőrző egyesületek a mai napig pirosba öltöztetnek mindenkit a felvonulásaikon, pedig ez egyáltalán nem korhű. Persze a legtöbb ember számára sztereotip fogalom a legionárius és a piros szín.


Kéz őrület! - Vélemények

2008-11-13 23:06.07
1.Azt nem tudom, hogy ez trash film-e, vagy sem, mindenesetre szerintem borzalmas. Ha paródiának szánták, akkor nagyon mellé fogtak. A filmben feltűnik pár ismertebb szereplő, de ennek ellenére katasztrofális mozi. Mint paródia nem működik, egy ilyen szintű filmnél én bármikor jobbat rendezek/írok/forgatok/castingolok, fele ennyi pénzből vállalom, mint amennyibe ez az alkotás került. Szóval aki pénzt szán erre, az keressen meg :))))


2008-11-13 23:03.59
Szia! 2 perc és vagyok:)


2008-11-13 22:54.11
Guten abend! :)


Melyik a kedvenc filmed?

2008-11-12 19:49.28
Az összes film a kedvencem, aminek 5 csillagot adtam :o)


Apocalypto - Vélemények

2008-11-12 19:28.46
Spoiler!

Gibsonnak ez már a harmadik kimagasló rendezése, legalábbis az én mércém szerint. A másik kettő ugyebár a Rettenthetetlen, és a Passió. A már említett két film és most ez a mozi is igen kemény támadásokat kapott állítólagos történelmi hiteltelensége miatt. Ettől függetlenül én úgy vélem, a mozi első számú rendeltetése nem igazán a történelem tényszerű feltárása. A történelem bemutatása elvileg a történészek feladata, ezért szerintem értelmetlen lehúzni emiatt Gibson moziját. Amúgy ennyi erővel bele lehetne kötni az Odüsszeiába, a germán-kelta mondákba, vagy akár a Bibliába. Az alkotók nem hinném, hogy az én védelmemre szorulnak, de ha valaki egyszer ábrázolni szeretne valamit, akkor kénytelen kialakítani egyfajta nézőpontot, mely szükségképp többé-kevésbé szubjektív lesz. Én is olvastam azt a cikket, mely a maja leszármazottak, pontosabban néhány maja leszármazott véleményét tükrözi a filmről. Nos, szerintem sokkal inkább az USA kultúrája és befolyása ellen tiltakoznak véleményeikkel, a film csak egyfajta csont volt, melyre rávethették magukat. A cikket olvasva számomra inkább az derül ki, hogy az ember nem igazán tud elfogulatlan lenni azzal kapcsolatban amihez érzelmileg kötődik. Nekik ma már egyfajta nosztalgia, és mítosz a saját történelmük, és ha valaki nem csak pozitív oldalait mutatja be, akkor az őszerintük mocskolódó. Szerintem Gibson mozija nem is igazán az adott történelmi időszak egyes eseményinek bemutatására törekedett. A film, sokkal inkább általánosságban akarta bemutatni az egyén és a társadalom összeütközését. A történelmi hely és kor csupán egy kiindulópontot adnak a mozihoz. Nem is értem, hogy miért látják a maja kultúra megcsúfolását a moziban, hiszen a film kezdő kockái egyfajta békés, kisközösségi, élhető életet mutatnak be. Aztán, ahogy a történelem már bebizonyította, hogy minden kultúrának, végzetszerűen el kell buknia, mert az élet a változásról szól. Akkor döbbentem rá a film lényegére, amikor a kicsiny falucska elfogott, megkötözött lakóit beszállítják a „metropoliszba”, ahol városiasodott élet folyik. Ezek szerintem döntő képsorok a film értelmezéséhez. Amikor egy kultúra, vagy egy társadalom elszakad a természetességtől, és kitermeli az arisztokratáit, akkor az már egy egyirányú utca a végzete felé. Akkor kezd az emberélet feláldozható és értéktelen lenni, a hatalom elhatalmasodása a visszaéléseket és zsarnokoskodást hoz magával. Persze minden hatalomnak szüksége van a tömegbázisra, amelyet a római korból jól ismert panem et circenses módszerével nyer meg a céljai elérésére. Jelenlegi tudásunk szerint a maja kultúrával is ez történt. Azok a hullahegyek, melyen hősünk menekvés közben átgázol az emberiség szinte mindegyik hatalmi rendszerének a szörnyű velejárói. A menekvés egyben a civilizáció elöli menekvést is szimbolizálja, gondoljunk arra az ellentétre ami a film eleji kicsi falucska békéssége és a nagy, „metropolisz” ellenségessége között ébred. Igen sok a naturalista kép a moziban, ez kétségtelenül erőssége a filmnek, személy szerint nagyon kedvelem a naturalista ábrázolást. Szerintem kellően érdekes a történet folyása is. Pozitívum, hogy az üldözők vezérével nem kerül sor a „nagy összecsapásra”, ez klisé lett volna, és én arra számítottam, hogy azzal fog végződni a film, de szerencsére nem így lett. Egyetlen dolgot tartottam eltúlzottnak, a várandós asszony szülése pont akkor és pont az esőben és pont amikor visszatérnek az üldözők. Nos ez szerintem egy kissé sok volt, de ezen kívül nem látok más gyengeséget a moziban. Jók az alakítások, az üldözők közötti konfliktusok is bemutatásra kerültek, ez is erőssége a filmnek. A képi hatások, és a zene is illő a filmhez, néha megszólal egy-egy autentikus hangszer is. És nem marad el a film végi fordulat sem, ami szerintem egyáltalán nem volt kiszámítható. A zárómondat kulcsfontosságú, az újrakezdésről és a hatalom elutasításáról szól: „Inkább menjünk vissza az erdőbe!”


2008-11-12 17:34.50
Azt írod: "a majákról közvetített kép torz, nagyon" Nos, nem sok biztosat tudunk a majákról, ennek tudatában nem hinném, hogy bárkinek is jogában állna kijelenteni a film ilyen irányú hiteltelenségét. Melyek azok a tények amelyeket szerinted Gibson elferdít? Nem kötözködöm, csak kíváncsi vagyok a véleményedre. :)


2008-11-11 19:10.37
Hell-o! Nekem is mennem kell.....

Remélem is, hogy látlak:)


2008-11-11 19:09.51
Nem hinném, hogy mindig hideg lenne ott, hiszen állandóan süt a Nap:)

Bár az is lehet, hogy mindkettő egy helyen létezik, csak tőlünk függ, hogy minek tekintjük.


2008-11-11 19:07.37
Akkor nagyon el vagy még töltve Mesterrel. Vagy a hiányával? Betölthet valaminak a hiánya is minket?

Nem akartalak facsarni. Gonosz voltam.

Elég sok dolgom van mostanában....


2008-11-11 19:05.10
Egy ördögnek lehet valami túl forró? :D

Három nemzet fiai kerülnek a pokolba:
1. németek
2. oroszok
3. magyarok

A németek mellé nem kell őr, csak kitesznek egy táblát, hogy tilos kimászni a kondérból.

Az oroszok mellé kell egy géppisztolyos őr, mert folyton kiszökdösnek.

A magyarok mellé nem kell se tábla, se őr, mert ha az egyik kimászik, a többiek vissza húzzák.


2008-11-11 18:58.11
:)

Akkor Te is nyárkedvelő vagy. Én is. Nem tudom, hogy mit lehet szeretni a télben. Inkább legyen 35 fok, mint 10.

Azt hittem elmenekültél valahová Mesterrel, és ezért vagy távol :D Na jó, nem facsarlak. És lelkileg hogyan állsz vele?


2008-11-11 18:55.55
Én is megyek hamarosan :(

Mennyi az a nem sok?


Filozófia - Miért van inkább valami, mint semmi? -

2008-11-11 18:54.32
Sötét lélekkel sem lehet könnyebb szerintem társat találni. :DD Bár szerintem az emberi lélek eléggé sokszínű, van sötét és világos oldalunk is. Akkor találtunk igaz társra, ha elfogadást nyer a sötétebb oldalunk is.


2008-11-11 18:51.48
De előtte lehetne szólni, hogy "valami gáz van". Nem? Amúgy mindenki önző, altruizmus nem létezik.


2008-11-11 18:50.11
666. hozzászólás! Ejhha! Nem tudod megtagadni magad:)


2008-11-11 18:49.01
Szia Te pokoli teremtés! :)
Jó látni téged errefelé:)

Jobbulást! Mézestea, sok gyümölcs, forró fürdő a recept! Dokinál voltál?

Mi van velem? Hm....kezdődik nálam a téli nyomott hangulat. Nem bírom a telet. Gondolhatod, még távol állok attól a képtől:) Hogy állsz Mesterrel?


Filozófia - Miért van inkább valami, mint semmi? -

2008-11-11 18:45.10
És ezt miért nem találják meg egymásban? Miért kell átverni a másikat? Legalább annyit mondjon a másik fél, hogy ennyi volt.


Fórumtagok képei

2008-11-11 18:42.05
Átugrok a samponba, nem akarok off-olni. Habár ennek a topiknak mindegy:D


2008-11-11 18:40.45
Akkor az isten élete sivár és unalmas, jobb lesz ha csak félisten maradok. :)

Mi van veled? Régen jártál erre.


2008-11-11 18:31.17
Ezt nem tudhatod :P


2008-11-11 18:28.45
Minden nő ezt mondja :D Mégsem úgy cselekszenek :D


2008-11-11 18:26.24
Szia!:) Miért csak félisten? :))


2008-11-11 18:22.31
Milyen kár, hogy nem barna :D


2008-11-11 18:17.29
Mivel ennyien megmutatták magukat, ezért én is kerestem magamról egy képet. Bár itt, ezen a képen nem vagyok formában :D

[link]


Doktor Szöszi 2. - Vélemények

2008-11-11 16:05.55
Gyermeteg, felszínes a végtelenségig naiv, giccses. Hogyan lehet ilyen filmet felnőttek számára készíteni? Reese Witherspoon állandóan erőltetett mosolyától kiráz a hideg. De ha még nem fordult volna fel az ember gyomra attól a máztól, ami borítja az egész történetet, akkor az émelyítően érzelgős filmzene biztosan beteszi a kaput. Sally Field pedig egyszerűen nem tud játszani, ebben a filmben legalábbis nem ment neki. Ezt az „állatvédelem” témát csak ürügyként használták fel az alkotók, ők sem gondolták ezt komolyan, mert akkor tartalmasabb filmet készítettek volna belőle. Legalább annyira hiteltelen volt ez a próbálkozás, mint amikor mindegyik szépségkirálynő-jelölt arról áradozik, hogy a világbéke és a betegek gyógyulásának az elérése az életcéljuk. A film szórakoztató értéke a nullával egyenlő, semmit sem nyújtó üres tömegtermék. No, kíváncsi lennék, hogy ki tudja nálam is jobban lehúzni ezt a mozit :))


elejére ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk