Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Képeslapok a szakadékból - TV4, 08:50 |
Soha ne csókolj meg egy karácsonyi pulóveres férfit - Izaura TV, 09:00 |
Bajkeverő majom - M2, 09:15 |
Ferdinánd - Moziverzum, 09:15 |
xXx - AMC, 09:35 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A torony |
Anya Taylor-Joy |
2008-12-11 10:49.55 |
A jelenlegi állás szerint, ez minden idők 26. legjobb filmje XD
24 (sorozat) |
2008-12-11 09:54.05 |
Örültem a válaszodnak, jó volt olvasni. Már teljesen világos számomra, hogy miért nem nyerte el a tetszésedet a film. Sokan ilyenkor megsértődnek, vagy elkullognak. Azért jó, hogy van pár fórumozó, aki kiáll a véleménye mellet, és értelmesen képes azt megindokolni. Én személy szerint minden véleménynek örülök, ami igényesen kifejti valakinek a nézeteit, még ha azok nem is egyeznek az enyémmel. Ez is azt mutatja számomra, hogy egyféle igazság nem nagyon létezik, és legtöbbször több igazság is megfér egymás mellett.
A trágár nyelvezettel kapcsolatban én is úgy gondolom, hogy sokak tetszését csak azért nyerte el eme filmalkotás, mert önmagában viccesnek találják a csúnya beszédet, és egyfajta önigazoló példának vélik. |
2008-12-11 06:37.14 |
A filmben az animációs részek meglepően jók, a történet nulla. Engem idegesít benne az okoskodó srác. A színészek eléggé gyengék. Fordulatokat, mondanivalót, ne nagyon keressünk benne. Gyakran vontatott, üres a cselekmény. |
2008-12-10 14:02.49 |
Kiugrottam a bó'tba, és a hangszórókon folyamatosan csilingelős karácsonyi zene üvölt. Még két hétig ezt kell hallgatnom. A hideg kiráz tőle. Ez inkább vevőriasztó. |
2008-12-10 12:41.41 |
Kizárólag közvetlen közelről, és messzemenően önző érdekekből velük:
Kate Beckinsale Amanda Peet Piper Perabo |
2008-12-10 12:25.56 |
Van egy olyan topik, hogy "filmkereső", ott talán több sikerrel jársz. |
2008-12-10 11:31.34 |
Spoiler!
Úgy gondolom, hogy többféleképp lehet és kell értekezni a közönséggel. Ha közölni szeretnénk valamilyen mondanivalót azt több formában is megtehetjük. Miért ne lehetne vígjáték formájában értékeket közvetíteni? Miért ragaszkodunk annyira a formához? Miért nem vesszük észre a lényeget? Ennek a filmnek egyik alapvető mondanivalója, hogy a szereplői nem képesek felismerni az Istent, pedig itt jár közöttünk a Földön. Idiótának gondolják, mert fehér palástot visel, és háromszög alakú glória van a fején (mert a felszínesség alapján ítélnek, és nem látják a lényeget). Mi is a történet kiindulópontja?: elveszti Isten, a mennyeknek kulcsát. A mennyország kulcsát kereső, botladozó Isten figurája nem emlékeztet téged az emberre, aki folyamatosan eltávolodik a céljától, a mennyországtól, miközben elhagyja isteni lényegét? Ez az Isten, az esendő embert szimbolizálja, aki tiszta lappal indul el az életben, azonban az útja során az élet szennyébe belesüllyed. Ott van például a vegyesbolt esete, ahol az öreg néni vécépapírt akar vásárolni, a bolt a roskadásig meg van töltve cigarettával, alkohollal, de egy alapvető, fontos dolog esetünkben a vécépapír hiányzik a boltból, ami egy csodatétel folytán megteremtődik. Aztán az esendő embert szimbolizáló Isten figurája folyamatosan elveszíti erkölcsi tartását, és behódol a világ szennyének: cigaretta, alkohol, drogok... A csúnya beszéd, a drogok, az alkohol, a cigaretta, a prostituáltak a pénz, a közöny felvonultatása naturalisztikus képek, és mind-mind azokat a csapdákat hivatottak bemutatni, amibe a halandó ember időről-időre beleesik, távolodva így a mennyországtól. Vagy ott van az utcai pantomim csoport, akik a hamis prófétákat szimbolizálják, és pénzért árulják „istent”. Ennél ordítóbb társadalomkritikai elem kevés filmbe szövődik bele, azt mutatja, hogy minden, a legszentebb dolog is pénzesíthető. Ez a film igen erős kritikai elemeket felhasználó, társadalmi korrajz, ami az értékek pusztulására hívja fel a figyelmet. Ha képesek vagyunk elvonatkoztatni a formától akkor megláthatjuk az értékeit. Idézet tőled: „Az egész film úgy, ahogy van bántó és teológia tévedéseken, vagy hiányos ismereteken alapul, habár bibliai (vagy inkább a katolikus elképzelés szerinti) elemekkel operálnak a szerzők és végig filozofikus hangokat ütnek meg a szereplők.” Állítottak olyat az alkotók, hogy a Biblia teológiai mélységű értelmezése, és bemutatása volt a céljuk? |
2008-12-10 09:09.49 |
Spoiler!
Van egy olyan elméletem, hogy az ember jelleme nem képes a fejlődésre, az emberiség csak a technikai dolgok vonatkozásában képes felmutatni fejlődést (már amennyiben a messzemenő gépesítés fejlődést jelent). Nos, ezen mozi megtekintése után ez az elméletem csak erősödött. A film főhőse Valerie Solanas, a valóságban is létezett megrögzött feminista, eléggé szélsőséges nézetekkel. Sok súlyos társadalmi kérdésre hívja fel a figyelmet Solanas, jó pár jogos észrevétele van a társadalmi egyenlőtlenségekkel, a fogyasztói társadalommal kapcsolatban. Azonban Solanas megoldása elfogadhatatlan, hiszen a „hímek kiirtásában” látja minden problémára a gyógyírt. Ez az erős szubjektivitás hatalmas ellentétben áll az objektivitásával, furcsa dolog, hogy aki képes meglátni a fennálló problémákat, mennyire abszurd megoldásokat képes kiötleni azokra. Érdekes, hogy minden probléma okának a férfiakat jelöli meg, és a megoldást a nők uralta társadalomban látja. Ez egy eléggé ellentmondásos helyzet, hiszen pontosan olyan uralmi helyzetbe akarja saját magát helyezni, mint amilyen rendszer ellen küzd. Ez az a mozzanat, amire ráismerhetünk a francia polgári forradalomban, az orosz bolsevik forradalmakban, és talán minden eddigi forradalomban „A forradalom felfalja önnön gyermekeit”. Hasonlóan történik ez Andy Warhollal is, aki egykoron szintén felismerte a művészet hanyatlását, hiszen a művészet a tömegek kiszolgálásával egyszerű árucikké süllyedt. Végtére Warhol is, már csak haszonélvezője a tömegek ízlését kiszolgáló „művészetnek”. Úgy tűnik, Warhol kezdetben felkarolja Valerie Solanast, de valójában Solanas csak egy eszköz Warhol számára. Innen már egyenes út vezet a Valerie által véghezvitt merénylerthez, mert Warhol hirtelen minden olyan dolog szimbólumává válik, mint ami ellen Valerie küzdött. A filmben főszerepet játszó Lili Taylor erős játékkal győz meg minket, Jared Harris hasonlóan jó a szerepében. A film nem csupán egy társadalmi válság képét rajzolja elénk, hanem 60-as évek korrajza is egyben, az amerikai pop kultúra megértéséhez is hozzásegíthet. Maga a film inkább semleges kívánt maradni, nem találtam túlzott elfogultságot benne. Az ítélkezés tehát ránk, nézőkre van bízva, ilyen szempontból dicséretes munka. Én úgy érzem, hogy a 60-as években már felismerhető társadalmi problémák egyáltalán nem oldódtak meg, csak eltemetődtek a a társadalom tudatalattijában, és ezen problémák elföldelése nem egyenlő a megoldásukkal. Freud szerint a tudatalatti irányítja a tudatos énünk, tehát a ma problémái a fel nem dolgozott múltunkban gyökereznek. Aztán ezek a problémák az ezredforduló elején ismét kezdenek a felszínre bukkanni, amikor is megjelenik Tyler Durden, a piros kabátjában. |
2008-12-09 12:27.45 |
Jack Black kiváló színész, kevesen olyan szenvedélyes színészek mint ő, ebben a moziban sem lehet rá panasz. Szerintem akkor érdemes egy témát újra elővenni, ha tudunk valamilyen új fényt adni a dolgoknak. Számomra nem lett emberközelibb a történet, sőt, mivel rajzfilm-szerű hátterek tűnnek fel, ezért eléggé nehezen befogadható. Igen sok benne az animáció és a trükk, úgy érzem, hogy a látványvilággal akarták színesebbé tenni a filmet. Szerintem kifejezetten gyengén sikerültek az összetörő autók megvalósításai (utcai szaladgálós jelenetnél). New York sem volt élethű számomra, túl színesre sikeredett, egy kicsit a Dick Tracy-re emlékeztetett. Kongból pedig valahogyan kimaradt a lélek, az 1976-os Kongban sokkal több volt a szerethető, arról én könnyebben elhittem, hogy egy érző lény. A repülőgépes vadászatot már-már az unalomig húzták el, pontosan az ellenkező hatást érték el ezzel, mint amit szerettek volna. Úgy érzem, hogy az 1976-os film mondanivalója sokkal inkább átérezhetőbb, hiszen ott az ember-természet-anyagiak közötti összefüggések kontrasztosabban vannak felvonultatva, már csak a kőolaj miatt is. Nem is beszélve Kong haláláról, ahol az utolsó szívdobbanását halljuk. Szóval még egy bőrt lehúztak erről a majomról, lehet az utolsót. |
2008-12-09 11:14.18 |
Egyáltalán nem az Isten meggyalázása volt a film célja, sokkal inkább az értékek amortizációjára hívja fel a figyelmet. Milyen film készüljön egy beteg társadalomról? Persze hogy vannak benne csúnya szavak, ha kimész az utcára akkor sem gyakran hallani lírai szépségű párbeszédeket. |
2008-12-09 09:51.17 |
Magyarul sokkal jobban lehet káromkodni, mint angolul. Ha nem élt valaki angol nyelvterületen legalább 5 évet, nap-mint nap használva az angol nyelvet, akkor nem hiszem el, hogy annyira "ütős" számára az angol változat. Egy jól megcsinált szinkron igen is megállja a helyét, persze ritka a jó szinkron. |
2008-12-09 08:45.09 |
A film első tíz-húsz perce után azt hittem, hogy át fogok nevetni még egy órát, mert igen jól startol a mozi. Tényleg kitörő nevetéssel fogadtam a nyitó poénokat, aztán sajnos leül egy kissé és csak döcögős lesz. Vannak benne jó ötletek, és az amerikai polgári értékrendet eléggé kifigurázza, de sajnos a kezdőlendület hamar aláfagy. Will Ferrell jó benne, ami egy vígjátékhoz kell, azt tökéletesen hozza is. Talán az autóversenyes téma behatárolta a film lehetőségeit, és kevés ötletet szolgáltatott. Kár ezért a moziért. |
2008-12-08 22:28.13 |
Gyertyafényes vacsora? szerintem szép ajándék:) |
2008-12-08 21:47.12 |
Egy művész nem törődik ilyen földhözragadt dolgokkal :) |
2008-12-08 21:46.28 |
Szép estét! Szia! :) |
2008-12-08 21:44.02 |
Végtére szájjal festeni nagyobb kihívás lett volna :) |
2008-12-08 21:39.20 |
Szerintem ezek a jelenségek nem újak, de ilyen szintű megjelenésükért egyértelműen a társadalom tehető felelőssé. Gondolom Vincent van Gogh fülnyiszálós esete is ilyesmi volt. |
2008-12-08 21:34.30 |
Nem tudom, ritkán tévézek... |
2008-12-08 21:33.48 |
Lehet innen jött a Fűrész ötlete :D |
2008-12-08 21:32.19 |
Hétvégén volt 1-2 üres órám, konkrétan ezt a ZoneReality csatornán láttam. Megdöbbentem, hogy mik vannak... |
2008-12-08 21:28.37 |
Nem olvastam, hanem most volt erről egy dokumentumfilm. Nem megmagyarázható a célja. |
2008-12-08 21:25.45 |
Azt mondják, hogy a pszichopata állapottal rokon dolog. Hát igazából ott derül ki, hogy idegennek érzik valamelyik testrészüket, és bejelentkeznek egy kórházba műtétre. Volt egy nő, aki megvette előre a kerekesszéket, és abban járt. Élete minden vágya az volt, hogy levágják a két egészséges lábát. Még arra is hajlandó volt, hogy ő maga roncsolja szét, mert nem akarták vállalni a sebészek. A pszichológusok sem értik teljesen ezt. |
2008-12-08 21:17.49 |
Főleg végtagoktól akarnak megszabadulni, leginkább a lábuktól. A nemi jelleg megváltoztatása szerintem más, mert ott ugye akarnak valami pluszt is. |
2008-12-08 21:14.55 |
Az normális, hiszen az egy elváltozás. |
2008-12-08 21:09.40 |
Hát én másra nem nagyon tudok gondolni... bocsi :D |
2008-12-08 21:04.14 |
Én sem vagyok sietős...de van amikor nem bírok várni... :))) én gyerekkoromban néha kutattam az ajándékok után...talán ebből fakad a türelmetlenségem :D |
2008-12-08 20:58.52 |
Hát a karácsonyt fel kell dobni valamivel :) |
2008-12-08 20:56.13 |
Én konkrétan a csonkulási vággyal élőkre gondoltam. Több válfaja is van, de amire én gondoltam, az is ide sorolandó. Tehát azok, akik meg akarnak szabadulni valamely testrészüktől. |
2008-12-08 20:48.27 |
Együttlét a partnerünkkel...a legjobb ajándék :)))) |
2008-12-08 20:44.27 |
Columbo feladja a szakmát melletted :D |