Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Soha ne csókolj meg egy karácsonyi pulóveres férfit - Izaura TV, 09:00 |
Bajkeverő majom - M2, 09:15 |
Riviére - Cinemax2, 09:45 |
A szerelem megmentője - Max4, 10:00 |
Minden út Rómába vezet - Filmbox Premium, 10:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Micsoda csapat! |
Kőhalmi Zoltán |
2008-11-20 14:31.50 |
Nincs itt semmilyen motívum, egyszerűen csak nem tud elfogulatlan lenni az Oscar zsűri. És én ezzel azt mondom, hogy mindenki a maga értékítélete szerint minősítse a filmeket, ne pedig az értékelés értékelése után kullogjon. |
2008-11-20 11:11.20 |
Most mennem kell, de még jövök :) |
2008-11-20 11:10.17 |
Gazdaságilag Németország a legerősebb az EU-ban. Nem véletlen, hogy a német ipari mutatókhoz viszonyítják a várható gzdasági növekedést/csökkenést. |
2008-11-20 11:03.49 |
Így van, mint ahogyan szinte minden filmes produkcióba is bele lehet magyarázni az egyediséget. :)) |
2008-11-20 11:00.05 |
A kivétel erősíti a szabályt. :)
Az EU legerősebb országa, kétségtelen, hogy az EU sok gazdasági akadályt gördített az USA elé, pl. génmódosított élelmiszerek behozatala terén. Meg is puhult a behozatali tilalom. |
2008-11-20 10:43.13 |
Pl. a külföldi alkotásoknak járó Oscart minden évben olyan nemzet kapja, ami éppen akkor fontos valamiért az USA számára...2001-ben Kína volt a fontos gazdasági szempontból így kínai film kapta, előtte a szovjet utódállamok voltak a fontosak, így azokból kapták... csak azt ne mondja valaki, hogy ez véletlen egybeesés. Most majd egy afrikai vagy kóreai rendező filmjeit fogják előrángatni pár éven belül. |
2008-11-20 10:22.03 |
Olyan mindegy szerintem, hogy melyik film milyen díjat kap. Úgysem ez fogja meghatározni az értékét. Én meg csak azért biztosan nem fogok megnézni egy filmet, mert Oscart kapott. Egy szűk csoport értékítéletét tükrözi, nem kevés elfogultsággal. Woody Allennek volt igaza, aki inkább elment szaxofonozni, mintsem átvegye a díjat. :D |
2008-11-20 10:15.07 |
Mint mozi, nem igazán ér négy csillagot, bár én annyit adtam most rá, a következők miatt: Iszonyatos sok benne a szatirikus elem, nem kevés dologra vállalkozott a mozi. Gyakorlatilag jelen társadalmunk színtiszta paródiáját kapjuk. Amúgy az a plusz ötszáz év az időben csak azért kellett, hogy azért nehogy magára vegye valaki eme tükröt, mely nem is annyira görbe. Az alapötletet persze már elsütötték pár helyen pl. Szexmisszió, ott ugye később fagyasztották ki a lelkes „időutazóinkat”. Mindenesetre azok az aggasztó dolgok, melyekre nem nagyon burkoltan célozgat a mozi, azok nem kicsit vannak jelen a társadalmunkban. A képi világgal és a trükkökkel nincsen baj, szándékoltan elnagyolt szinte minden, nem spórolva a groteszk elemekkel. Ha nem is a történet miatt, önmagunk megnyugtatása végett érdemes megnéznünk, hogy nem mi estünk a fejünkre, és jól érezzük, hogy bizony sz.r van a palacsintában. A színészi játék persze nem emlékezetes, de nem is ez fog megmaradni a filmből. Én hiányoltam néhány burkolt, rejtett poént is, de ettől függetlenül azért néha el-el mosolyodtam. Bár könnyezni nem fogunk a nevetéstől, azért kár kihagyni a mozit, jó kis társadalmi tükörkép. |
2008-11-19 16:18.04 |
Sting
Desert Rose - Live with Cheb Mami http://www.youtube.com/watch?v=rBJlBS-S9Kw&feature=related |
2008-11-19 14:33.33 |
A saját gondolataik kivetülései voltak a már halott személyek, a Solaris alatti létező „valami” manifesztálta őket. (hasonlóan a Gömb című filmhez). Nos, a film vége talányos, de Kelvin azért maradt az állomáson, mert nem akarta többet elveszíteni Rheyát. Mi a valóság? Nem tudhatjuk, pontosan ezt is feszegeti ez a mozi. |
2008-11-19 14:01.02 |
Lisa Gerrard (1961), ausztrál énekes, zenész és zeneszerző
Nem túlzok, ha azt mondom, hogy ez az énekesnő mennyei hanggal rendelkezik. Csak nemrégiben tudtam meg a nevét, egy kedves fórumozó jóvoltából:) Én a Gladiátor című film zenéjénél szerettem bele a hangjába, és hát szerelem volt ez az első hallásra és azóta is tart, és ennek már 7 éve...Nem fogom felsorolni, hogy mely filmekben hallhatjuk ezt az áldott hangot, mert az adatlapról megtudható. Olyan neves alkotókkal dolgozott eddig együtt, mint Ridley Scott, Ennio Moriccone, Hans Zimmer. Nem csupán előadóművészként, hanem dalszerzőként is megcsillogtatta tehetségét. A legtöbb esetben eleve úgy kérik fel egy-egy mozi zenei betétjéhez, hogy ő írja meg azokat, és ő legyen az énekes is egyben. Elmondása szerint a kezdetektől szeret jelen lenni egy-egy mozi születésekor, szívesen ellátogat a forgatási helyszínekre, fontos motivációs erőt jelent ez számára. Kipróbálta a szárnyait is, mint színésznő, az El niño de la Luna (A hold gyermeke) fantasy filmben. Öt évig élt Írországban, ami csak azért érdekes, mert a hangján és szerzeményein gyakran ráismerhetünk az ír-kelta motívumokra. 1995-óta önálló művészként alkot, előtte saját zenekara volt, a Dead Can Dance néven futott, melyet 23 éves korában alapított. A kilencvenes évektől kezdett filmzenék írásához, a jelek szerint igen jó útra „tévedt”. A teljesség igénye nélkül néhány mozi, amikben szintén közreműködött zeneszerzőként, vagy énekesként: Világok arca: Baraka, A 13. harcos, A sólyom végveszélyben, A halál záloga, A bennfentes, A nap könnyei, A tűzben edzett férfi, Gladiátor, Ali. Az én véleményem szerint Gerrardnak fájdalmasan szép hangja van, de valaki azt mondta róla, hogy „amikor az énekét hallgatjuk, olyan, mint ha egy szentélybe lépnénk be” -talán ez találóbb mint az én meghatározásom. Személy szerint én a keleties dalait szeretem a leginkább, számomra az énekében felismerhető az ir-kelta és az arab világ különös zenei ötvözete. Ritkán tud ennyire megérinteni engem egy-egy dal, de ha őt hallom énekelni egy teljesen más világba csöppenek. Lisa, kérlek, hogy maradj velünk ezen a sárgolyón minél tovább, mert a hangod fényt hoz ebbe a rideg, rothadó világba! Aki most ismerkedik vele, annak ajánlom alábbi dalait: Lisa Gerrard - Ambient Lisa Gerrard - Come Tenderness Lisa Gerrard - Desert song Lisa Gerrard & Patrick Cassidy "Vespers" Lisa Gerrard - Now We Are Free (Gladiator) Lisa Gerrard - The Wheat (Gladiator) Lisa Gerrard - Aria Danez Prigent & Lisa Gerrard (Black Hawk Down) |
2008-11-18 19:29.09 |
Kis túlzással állíthatom, hogy az Amerikai pite magyar adaptációja, hasonlóan ízléstelen poénokból építkezik. Persze nem tudták olyan pörgősre csinálni mint az amerikai rettenetet. Ha már másolunk, akkor legfalább jobb filmeket kéne alapul venni. Milyen "poénokból" állt a film? Mesterséges fallosszal telefonáló idős hölgy, Viagrától felpörgött srác, az erkélyen kuporgó szeretők...és az egész történetet leöntötték egy érzelgős mázzal. A moziban minden a másolat másolatának a másolata... |
2008-11-18 18:37.34 |
Teljesen igazad van, én csak arra céloztam, hogy pár éve lehetett hallani egyfajta egyességről a színészek és a grafikusok között, hogy a színészek ne essenek el a munkától. Nem tudok erről közelebbit, de ezek szerint akkor ez az egyesség nem jött létre. Mindenesetre néhány filmben azért üvöltően béna animációt kapunk, gondolom nem mindegy, hogy melyik animációs stúdiót bizzák meg és mennyit szánnak erre. Kétségtelen, hogy egyes filmekben viszont annyira jó a grafika, hogy nehéz megkülönböztetni a valódi képektől. Remélem azért a jövő nem a CGI karaktereké. :))
Alábbi cikk is téged igazol: [link] |
2008-11-18 16:27.59 |
Pont láttam a Duna tévés verziót, Szakácsi Sándor a főszereplő hangja. Nos, ott a "testvér" és az "elvtárs" is elhangzik. Szerintem az jó szinkron volt, bár lehet, hogy azóta már készült egy újabb, és Te azt láttad. |
2008-11-18 16:14.20 |
Spoiler!
A legtöbb sci-fi sajnos azonnal megvalósul, ahogyan a szerző által felvázolt technikai lehetőségek felállnak. Az 1984 című disztópia, 1948-ban íródott, és sajnos szinte teljes egészében meg is valósult, így tökéletes próféciának bizonyult. A szovjet rendszer teljes jellemrajzát borítékolta számunkra Orwell, azonban a mű egyetemesebb mondanivalóval szolgál, ezért rendkívül értékes. Az eredeti könyv átültetése annyira jól sikerült, hogy nem is tudok külön beszélni a moziról és a könyvről. Sikerült a szerzőnek megtalálnia a hatalmi rendszerek alapvető taktikáit, jellemvonásait, így az alkotás jóval túlnő egyetlen rendszer bemutatásán. Az az érdekes, hogy többen is célozgattak már a szám alapú társadalom létrejöttére, a Bibliában és az Ember tragédiájában is nyomára bukkanhatunk ennek. Ez az a társadalmi struktúra, ahol minden mérhető, figyelhető, számokra fordítható. A sors furcsa játéka, hogy 1984-ben került sor a mű filmes feldolgozására. Különleges effektusok és trükkök nélkül, kimondottan csak a mondanivalóra koncentrálva készült el a film. Semmi felesleges csillogás és képi extra dolog nincs a moziban, csak azok az elemek kerülnek felvonultatásra, melyeknek szerves közük van a mondanivalóhoz. Én elsőként a mozit láttam, és azonnal elrohantam megvenni a könyvet, akkora hatást gyakorolt rám a film, a könyv elolvasása pedig újra nyújtotta azt, amit a mozi. Sajnos a középiskolákban a mai napig nem kötelező ez a mű, pedig kiemelkedően fontos alkotás. Hátborzongatóan jól sikerültek a díszletek, aki járt már szovjet mintára épült ipari épületben, vagy régi irodában az megfigyelheti a szinte teljes hasonlóságot. Sok mai filmbe töltelékként kerül bele a szerelmi szál, itt azonban az irodalmi műhöz hasonlóan fontos eszköz. Egyrészt kontrasztelemként szolgál, az embertelen világ egyik utolsó menedékét láthatjuk benne, másrészt ez az az utolsó érték, melyet a rendszer képes öncélúan kisajátítani, hasznosítani, majd kitörölni a gondolatokból. Minden kis apró részlet jelentéssel bír a moziban, -amit sajnos a legtöbb mai filmből nem mondhatunk el- ilyen például a „Győzelem” nevet viselő cigaretta, a „Győzelem” névre hallgató harci bombázó. Szintén „bejött” a mesterséges élelmiszerekkel kapcsolatos vízió, melyeken gyakorlatilag a társadalom nagy része él, miközben „Azoknak a disznóknak mindenük van” -utalva az uralkodó csoportra. Talán a könyv és a film is a legfontosabb elemre, a propaganda bemutatására helyezi a hangsúlyt „A hazugság igazsággá változik, azután újra hazugsággá.”. Láthatjuk a társadalom tökéletes rátelepedését az egyénre, rég nem az egyén jobb boldogulása a cél, „Csak arra van szükség, hogy háborús állapot legyen...Végeredményben hierarchikus társadalom csak a szegénységre és tudatlanságra épülhet...”. Igen érzékletesek az egyenruha szerű, egységes viseletek, az arctalanságot tovább hangsúlyozzák az egységes frizurákkal, és a nő és férfi közötti különbségek teljes megszüntetésével. Hiszen „A cél a társadalom struktúrájának fenntartása”. Személy szerint attól tartok, hogy sajnálatos módon, még nem haladtunk túl Orwell rémálmán. A mozit pár napja újra néztem, és sok hasonlóságot vélek felfedezni a Mátrix című filmben is, szerintem komoly elemeket ültettek át ebből a moziból a Mátrix alkotói. Három színész játéka emelkedik ki, ez a három főszereplő Jonh Hurt játéka leginkább a 101-es szobában nyújtott alakításon mérhető le, Richard Burton pedig tökéletes és hibátlan, Suzanna Hamilton is tetszik, kimondottan illik a szerepre. Hangsúlyozom, hogy a film speciális effektusok nélkül, szinte csak és kizárólag a színészi játékokra támaszkodva éri el a súlyos mondanivaló tökéletes átadását, erre a mai mozik nem képesek. Meg kell említenem a film igen jó magyar szinkronját, ez még a „királyi” szinkronok közül való, igényes munka, tehát nyugodtan nézhető magyar nyelven is. A film zseniális, az egyik legjobb sci-fi, és szerintem 25 év felett, egy jobb társaságban ne nagyon hangoztassuk, hogy nem láttuk, mert hogy keményen alapmű. |
2008-11-18 12:49.48 |
Ismerek egy grafikust, aki szerint jogi okai vannak, hogy nem élethűek a számítógéppel generált szereplők. A technika ugyan lehetővé tenne nagyobb élethűséget, csak ez egyfajta szándékolt mesterkéltség. Nem tudom, hogy ez igaz-e. Mindnestre valóban gagyi megjelenítést láthatunk, leginkább a mozgások és a fényhatások terén. |
2008-11-18 12:18.26 |
Mellette: ügyes szinkronhang
Ellene: nem jó filmszínészként |
2008-11-18 11:49.34 |
Így van, a Harsányi-Szakácsi-Básti féle szinkron a legjobb, már csak azért is, mert a többi szinkront "szalonképessé" tették, megcsonkítva ezzel az eredeti Scorsese elképzelést. |
2008-11-18 00:26.05 |
Scratching Darth Vader
http://www.youtube.com/watch?v=OFRzjl7XYas |
2008-11-17 23:51.33 |
Engem csak egy dolog zavar, a sok off-olás a filmek fórumaiban. Annyi fórum van, ahol lehetne csevegni. Jó lenne a filmhez nem kötödő beszélgetéseket törölni, legalább a több oldalasakat. |
2008-11-17 13:42.44 |
Will Smith-ben sosem láttam tehetséges színészt, bár ennek ellenére sok moziban kapott szerepet. Talán a Sötét zsaruk hozta meg számára az igazi közönségsikert. Túlságosan fapofának és hideg személyiségnek tartom. A véleményem ezen film után sem változott, azonban ebben a moziban komoly színészi munkát láthattunk végre Smith-től. Vannak olyan színészek akik idővel beérnek, talán Smith-el is így lesz, ha másért nem, akkor miatta érdemes megnézni ezt a filmet, mert talán ebben a moziban játszott jól először. Nem tudom, hogy ki hogyan van az amerikai álommal, de én nem hiszek benne. Nem hiszek benne, mert már vagy ötvenszer kerültem az életemben a padlóra és ötvenszer álltam fel onnan a saját erőmből, de olyan csodák sosem történtek velem, mint Smith-el. Azért sem tetszik a mozi, mert olyan képet fest, hogy saját erejéből bárki bármit elérhet. Én az élettől a legnagyobb csapásokat azért kaptam, mert sosem voltam hajlandó bizonyos alapvető elveket feladnom. Szóval valóban sok mindent elérhetünk az életben, ami viszont számokban mérhető, az jóval nagyobb elvtelenséggel és lélektelenséggel jár. Túlságosan fekete-fehér képet fest ez a történet a világunkról, vesztesekre és győztesekre osztja az embereket. Nem szól azokról az emberekről, akik százszor nehezebb dolgokat álltak ki, akik százszor több munkát fektettek a munkájukba, mégis elbuktak. Olyan képet kapunk, mintha minden helyzetre lenne megoldás, de sajnos nem így van. Vannak megoldhatatlan helyzetek, és kettétört életek, amivel nem kívánja ez a mozi szembesíteni a polgárt, abban a tudatban kívánja hazaküldeni az ágyába, hogy aludjon nyugodtan, mert a sorsa csak önmagától függ. Néha ugyan szükség van az életben kegyes hazugságokra, de ilyen szintű kábítást én nem tudok elviselni. A történet szerzője ügyesen hallgat azokról a sötét körülményekről, melyek szükségképp övezik az ilyen karriereket. Akinek tetszett ez a mozi, annak azt ajánlom, hogy nézze meg a Tőzsdecápák című filmet, ahol életszerűbb képet kapunk erről a világról. |
2008-11-17 12:04.34 |
Dörner György az egyik legjobb szinkronhang. |
2008-11-17 11:56.24 |
Erre mondják ugye, hogy be kell őket dobni a mélyvízbe. :)
Forrest Gump, ha jól rémlik:) |
2008-11-16 23:37.26 |
Annyira fantáziadús nyitogatások XD |
2008-11-16 22:10.57 |
http://www.filmkatalogus.hu/forum-18790
Hány focis topik lesz még????????????? |
2008-11-16 08:46.17 |
Lisa Gerrard - Come Tenderness
http://www.youtube.com/watch?v=QiYqYPEXsJU |
2008-11-16 08:41.09 |
Értelmetlen... |
2008-11-15 09:46.13 |
Hogy lehet valakinekilyen hangja? Ez valami fantasztikus!
http://www.youtube.com/watch?v=uPSUGpbnIWk&feature=related |
2008-11-15 00:45.49 |
Köszönöm, eléggé gyakran járok arra, ezért biztosan benézek abba a boltba:) Akkor vannak még csodák:)) |
2008-11-15 00:19.56 |
Köszönöm, hogy megosztottad velem és a többiekkel ennek az énekesnőnek a nevét:)) Érdemes tudni ezt, gyönyörű hangja van. Hans Zimmer pedig egy isten :)) |