Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Midway - Mozi+, 18:15 |
Ismeretlen férfi - AXN, 18:30 |
A szellemlovas - Viasat3, 18:45 |
Érvek és életek - Filmbox Plus, 18:45 |
Élet, vagy valami hasonló - Max4, 19:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Dredd - Idézetek |
Kőhalmi Zoltán - Vélemények |
Mire gondolsz most? |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Milyen könyvet olvasol jelenleg ? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Schumacher |
Steve Guttenberg |
2010-05-08 19:07.01 |
Látom, a tüzes csajokat bírod! :D |
2010-05-08 19:06.01 |
Hááát... nem tudom. Szerintem gumimaszk mögött vagy CGI alatt alakítani... hát izé. Én akkor inkább Julien királynak adnék oszkárt a Madagaszkárból! :D |
2010-05-08 18:51.32 |
Lélegzetelállító látványorgia. Még akkor is, ha nem 3D-moziban nézi az ember. Erről nem is írok többet, egy kép többet mond ezer szónál, akit érdekel, az nézze meg. Pazar. Lenyűgöző. Mármint a látvány.
Minden más azonban... "csak" jó. Helyenként átlagos, néha pedig gyenge. A történet egyszerű, mint egy faék, a profitéhes (gaz)emberek nekikezdenek egy bolygó gátlástalan kizsákmányolásának, ám egyikük átáll az őslakók oldalára és végül az anyatermészet segítségével legyőzik a gaz környezetpusztítókat. Így hát az Avatar szintén nem különösebben bonyolult mondanivalója sem lehet meglepetés, éljen a természet, halál rombolóira, ezzel végülis mindenki egyetért, rendben is van, jó is ez így. All right! Néhány dolog azonban szerintem már túl egyszerű lett. Navik. Lehettek volna navahók is. Vagy sziúk, dakoták, vagy patagónok, ha már nagyra nőttek. Mert hogy nagyok, ahhoz kétség sem fér, és kékek, kicsit csíkosak, kicsit foltosak, farkuk is van, de ezeket a külsőségeket leszámítva teljesen olyanok, mint az emberek. Mint a törzsközösségi dzsungellakók. Tök jó. Éppen csak kicsit többet várnék egy sci-fitől, ha már az évtized egyik nagy szenzációjaként van beharangozva. Ezek a kék patagónok kést és nyilat használnak, törzsekben élnek, függőágyban alszanak, van törzsfőnökük, sámánnőjük, próbatételeik, érzelmeik, na, azok pláne emberiek, dac, harag, gyász, szeretet, meg a többi. Harc előtt pedig kifestik magukat. Csak hát kékek és pörölycápaorrúak, külsőleg bizony nem nyerték el a tetszésemet. Ha már zöld harcosokról van szó, akkor nekem jobban bejönnek a méltóságteljes elfek, vagy az ökoterrorista szőrmók kis evokok. A navik sajnos nem, és amikor a kék csajnak eldurrant az agya, rikoltozása engem nem egy nemes faj képviselőjének tüzes haragjára, hanem egy sátoros vándorcigányasszony rikácsolására emlékeztetett. Aztán elmentek Éjvához. Utána meg Béja asszonyékho' Shal go' tar 'yanba. :D Az emberi szereplőkkel sem tudtam megbarátkozni, sok terük nem volt, de abban a kevésben is lehettek volna markánsabbak, ízesebbek, karakteresebbek. Hozták a kötelezőt, de többet szerintem nem. Azért jó film volt ez, a látvány minden gyengeségéért kárpótolt. Nem csak az elképesztő álombolygó tájai, állatai, növényei, hangulata, hanem az emberi szerkezetek is, a böhöm nagy földgyaluk, a masszív harci robotok, meg a repülő gyilkológépek is. Igen, ezt nyugodtan nevezhetjük szenzációsnak. |
2010-05-04 04:51.16 |
A Pentagonban hangik el a főgeciről: "Szociológia szakon végzett. Méghozzá kiváló eredménnyel!" :DDD Szerintem a könyvtár-művelődésszervező kombó gyilkosabb lett volna, büfé-ruhatár szakpárról nem is beszélve, de jó volt ez a szociológia is, sokat dobott ezen a trágyadombon! A deltafosos faszik naon kemények, ütközetbe is hangtompítóval mennek, gondolom a ritka mozambiki fészkelőmadarak nyugalma érdekében, bár a jelképes gesztus nem sokat ér, ha közben az amerikai haditengerészeti légierő e vidám ország vasútvonalait bombázza. :) Tetszett, hogy a stúdiófényben úszó vasúti alagút-barlang-bánya ojjektumban valamelyik versenyző felbaszarintotta az arcára az éjjellátót, így egy kicsit zöldben is láthattuk a primitív elmebajt. Persze a legjobb az volt a filmben, hogy a gonoszok itt is gonosz náciak, és ez a film végre jól bemutatta, hogy milyen veszélyes is ez a nácianizmus! Minyimum a "Karátos védelem" (by Chuck Noris) mellett van a helye ennek az oktató jellegű múvinak!
(Szorosan nem tartozik a témához, de a reklámblokk filmajánlójában nyomatta a film+ a "Kraken, a mélység csápjai" című anyagát, amin megint remekül szórakoztam, mert a konferansziébácsi nem "kráken"-t, hanem "krékön"-t mondott, gondolom, mert az sokkal kömínyöbb! XD) |
2010-05-03 15:42.05 |
Szívod te már itt is, ahogyan elnézem! :D |
2010-05-03 10:34.26 |
Utóbbi. :) |
2010-05-03 10:30.09 |
Tudjuk, hogy monokróm fantasy-világodban ez így működik. A fényesebb jövő felé vezető felvilágosító tudomány az egyik oldalon és a népnyúzó, sötét, gonosz babonaság a másik oldalon. Kár, hogy ezen a primkó sablonon már az objektívabb marxisták is rég túlléptek. |
2010-05-03 10:25.38 |
Az ebben a legviccesebb, hogy mindezt olyan erős hittel prédikálod, hogy akármelyik elvakult szektásnak becsületére válna. :) |
2010-05-03 10:19.46 |
Ezt a Szerelmes hangjegyekből idézted? :D |
2010-05-03 10:18.37 |
És természetesen ez a Bibliára nem értelmezhető. A tudomány még a fegyvereket is szeretetből barkácsolja, de a Biblia akármennyit írjon is a szeretetről, az mégicsak a gonoszság kígyófészke. :) |
2010-05-03 10:08.44 |
Mármint szerinted. :) |
2010-05-03 10:07.38 |
Írd le neki, hogy "a szerelem sötét verem" és rámutat, hogy Petőfi nem sokat értett a földmunkához! :D |
2010-05-03 10:05.40 |
Hát ideje lenne! |
2010-05-03 10:05.24 |
A tudománynak köszönhetően meg a sok cúna fegyverhez, meg a sok cúna erőműhöz, meg a sok cúna globális problémához. Ennyi erővel legalábbis... :) |
2010-05-03 10:01.56 |
Ráadásul ő is 5 csillagot adott erre a filmre! |
2010-05-03 10:00.44 |
Most épp a feleségedre meresztem! :D |
2010-05-03 09:59.05 |
Sokat olvasol, több nyelven is, mégsem érted. :) |
2010-05-03 09:55.19 |
Utóbbit akár Hamvas is mondhatta volna. :)
Newton pedig... :))) "Mélyen hiszem, hogy a Biblia Isten Igéje, amelyet ihletett emberek írtak le. Mindennap olvasom a Bibliát." "A gravitáció magyarázatot ad a bolygók mozgására, de nem válaszol arra a kérdésre, hogy ki hozta mozgásba azokat. Isten az, aki mindent irányít, és mindent tud, ami van vagy megtehető a világon." "Amit itt a csillagok alatt Istenből látok, elég nekem, hogy higgyek abban az Istenben, aki a csillagok fölött van, s akit nem látok." |
2010-05-03 09:45.52 |
Leírtam! :) |
2010-05-03 09:44.38 |
Csak mert egyedül itt találja meg a gógl. :) |
2010-05-03 09:37.41 |
Ez az idézet honnan való? |
2010-05-01 20:27.26 |
Botrányfilmet vártam, és talán azt is kaptam, de tulajdonképpen nem volt rám nagy hatással. Nem háborított föl, nem sokkolt le, nem akasztott ki, nem rázott meg, mint Krisztus a vargát, és az a nagy helyzet, hogy viccesnek végképp nem találtam. Nem untam, mert voltak benne jó részek, de örültem, amikor vége lett.
Igen, voltak benne jó részek, Brüno ugyanis rendesen odabasz mindenkinek, és néhány ilyen odabaszásnak már nagyon ideje volt, mondjuk ami a jótékonykodó hollywood-i celebeket, vagy a gyereküket a show-business oltárán kizsigerelő szülőket illeti, de a várakozásokkal ellentétben itt a homokos-homofób ellentétpárból is bizony sokkal inkább a homokosok voltak kigúnyolva, kifigurázva, pellengérre állítva, és abban is volt valami bájos, hogy Brüno ortodox zsidók közé ment polgárt pukkasztani, és kivételesen nem a keresztényeket fikázta. Abban a jelenetben legalábbis, mert azért a buziságból kigyógyító okosok mégiscsak Jézust emlegették. Ennek ellenére ez a film a szememben mégiscsak beteges szemét, hiszen tele van aberrált buziskodással, pornográfiával, faszmutogatással, meg egy rakat ízléstelen szutyokkal. Talán még rosszabb anyagból épült föl, mint azok a dolgok, amiket kifiguráz. Mintha fülig szarosan gúnyolódna azokon, akik csak beleléptek a mocsokba. |
2010-05-01 19:54.07 |
Az elmúlt évek zombidömpingje után kicsit felhúzta szemöldökömet a hír, mely szerint Woody Harrelson is zombikat fog aprítani új filmjében, a Zombielandban. Megnéztem, és tényleg. Az alaphelyzet a szokásos; fertőzés száguld végig az emberiségen és a jónép világszerte átvedlik nyálcsorgató, emberhúsra éhes, vérszomjas idiótává, a maroknyi túlélő pedig különbözőképpen próbál alkalmazkodni a helyzethez. A néző kap egy kellemes adag feszültséget, újra és újra kipattanó fejszétlövős, agyonverős akciókat, no meg jó adag feketehumort, néha némi érzelmet, pár közhelyes, de jópofa életigazságot, és ha élből nem azon akad fönn, hogy "háddeilyennincsis", akkor príma szórakozásban lehet része Zombielandban is.
De van ezeknek a zombis filmeknek egy másodlagos, kimondatlan tartalma is, egy rejtett jelentése. Ezek a filmek valahol a szabadságról szólnak! Mindenki elábrándozott már arról, hogy milyen lenne, ha egy szép, tavaszi napon egyszer csak eltűnne minden ember. Elnéptelenednének a városok, kiürülnének az utak, nagy csend lenne, és megszűnne minden szabály, minden elvárás, minden kötöttség. Szabad bejárásunk lenne bárhová, boltokba, középületekbe, lakásokba, fizetés nélkül vehetnénk magunkhoz bármit, büntetlenül köthetnénk el bármilyen autót, és ha akarnánk, akár a Parlamentben is tanyát verhetnénk. A Zombieland pont erre az érzésre gyúr rá. Kevesebb az akció, mint a többi zombis filmben, feszültség dolgában is gyengébb, de hősei maradéktalanul kiélvezik szabadságukat, fosztogatják a boltokat, menő autókat kötnek el, és Bill Muray hollywood-i villájában rendezkednek be, mert úri kedvük úgy diktálja. Ja, hogy a zombik... Egyfelől azért kellenek, hogy ne unatkozzunk, másfelől van a filmben egy merész mondat: "Már akkor is zombinak néztem mindenkit, mielőtt azok lettek." Világos beszéd. A buszra tolakodó, olcsó áruért sorban álló, tévén nevelkedett fogyasztói zombitömeg a minimumra egyszerűsödik, a nyálcsorgatáson kívül tényleg csak fogyasztani képes. Emberhúst. Ami egyfelől újabb analógiája lehet az ember alá süllyedő modern embertípusnak, de ami sokkal kellemesebb, hogy míg a valóságban tehetetlenek vagyunk mondjuk egy érzéketlen hivatali ügyintézővel vagy egy tuskó biztonsági orkkal szemben, addig Zombielandban akkora lyukat lőhetünk a fejükbe, amekkora a csövön kifér! Mi vagyunk a kiválasztottak, az egyediek, a nagymenők, vagány autókkal, remek fegyverekkel, s ha egy nőci is csapódik mellénk, hát mi kell még? Naná, hogy itt nem patkol el senki a film végére a csapatból! :) A filmből azért ennyi agyasság talán nem jön le, mint amennyit most a monitorra csaptam, nem nő ez a film a többi zombis film fölé, sőt, néha kicsit le is ül az anyag, Bill Muray jelenetei már-már kínosan kellemetlenek voltak, elbírtam volna több pörgést a filmben, de így is jól esett az agyamnak. |
2010-05-01 12:55.13 |
A mindent kategorizálni akaró gondolkodás számos félreértés alapja, és korlátolttá teszi azt, aki ragaszkodik kategóriáihoz. A legtöbben pedig ragaszkodnak hozzájuk.
Amíg nem kezdtem el nézni ezt a filmet, addig meggyőződésem volt, hogy ez egy misztikus horror, csavaros történettel. Mondom, amíg nem kezdtem el nézni, mert számomra már percek után nyilvánvalóvá vált, hogy ez nem horror. De vannak, akik horrort, thrillert várnak, mert valaki valamikor abba a skatulyába lökte be A falut. Aztán csalódnak, amikor nem ezt kapják. Pedig kár ezért leírni ezt a filmet, többet érdemel. Sokkal többet! Nem is tudom, hol kezdjem méltatását. Képi világa és zenéje engem már önmagában is olyan szinten levett a lábamról, hogy ha semmi más nem lenne benne, csupán Hilary Hahn gyönyörű hegedűjátéka és a háborítatlan, üdítően tiszta vidék festményszerűen megkomponált képei, már akkor jó filmnek tartanám. A háttérben lappangó borzalmak ellenére megnyugtatóan békés, szelíd hangulat árad a filmből, nincsen benne semmi durvaság, semmi harag, semmi indulat. Még Noah karaktere is sokkal inkább sajnálatra méltó, szegény bolondot formáz, s nem igazi agresszort, s még a lenyúzott bárányok tetemei is oly békésen hevernek a harmatos füvön, mint valami mélyen alvó, csúf kis csecsemők. Mondom, nekem már ez is elég lenne a varázslathoz, de van itt még más is. Színészek. Remek színészek, gyönyörű alakításokkal. Joaquin Phoenix-et nagyon kedvelem, van valami elementáris erejű mélység egyedi alakításaiban, Adrien Brody pedig zseniálisan hozta karakterét, a hideg futkosott a hátamon, amikor megtette, amit tett! Bryce Dallas Howard elbűvölő volt, tündérszerű kelta szépség, William Hurt alakja pedig a biztonság kőszirtjeként magasodott a közösség fölé, melyben olyan emberek emelték tovább a film színvonalát, mint Sigourney Weaver és Brendan Gleeson. Ráadásul a szinkron is kifogástalanul sikerült. A történet, ha nem is merülünk el mélyebb tartalmában, akkor is megállja a helyét, érdekes, szokatlan, csavaros, különös sztori ez, titkokkal, szerelmekkel, borzongással, néhol kicsit Ravenloft, s azok, akikről nem beszélünk, mintha Brom egyik festményéről zörrentek volna le tüskésen-vörösen a vadon sűrű szövedékébe. S hogy micsoda mély gondolatok, súlyos kérdések mentén épül föl a film! Lehet-e kiút az elvonulás az elembertelenedő világból? S ha meg is valósítható, mi biztosíthatja, hogy fönn is maradjon a béke eme különös szigete? A tradíció és a modern világ feszül itt egymásnak, A falu vegytiszta laboratóriumában! Minden ősi hagyományban megtalálható a gondolat, mely szerint bizonyos igazságoknak bizonyos emberek elől rejtve kell maradniuk. Shyamalan filmje kapcsán talán érdemes Ganésa példájáról megemlékeznünk, aki gyermekként megleste szerelmeskedő szüleit, s ezért fejével fizetett. Ganésa a bölcsesség és az értelem istene, esete az árra emlékeztet, amit az idő előtt megszerzett tudásért kell fizetnünk. De mikor jön el a tudás megszerzésének ideje? Ki dönti ezt el? A tudó, vagy a tudni vágyó? Hogyan ítéljük meg az öregeket? Álszent, bukott emberek, kik hazugságra építették a világukat? Vagy nagy akaraterővel bíró bölcsek, akik felismerték, hogy melyik a legkisebb rossz, amivel együtt kell élniük, s vállaikra vették választásuk terhét? S nem lehetséges-e, hogy éppen a félelem, a veszélyérzet-e az, ami összetartóvá és humánussá teszi a közösséget? Sok sok kérdést lehetne itt még feltenni és van számos apróság, amiről még nem esett szó, nem tudom, az például feltűnt-e mindenkinek, hogy Edward Walker faluja köré a Walker nemzeti park épült föl, és hogy a vadőrök tudják, hogy a terület fölül még a légiforgalmat is elterelte a birtok tulajdonosa, sok-sok pénzért cserébe... Csalódni ebben a filmben, mert nem fér bele kategóriáinkba, mert nem felel meg elvárásainknak, olyan, mint abban csalódni, ha roskadozó gyümölcskosarat tesz elénk a sors, mikor mi csak egy pudvás krumpli reményében ülünk le asztalához! |
2010-04-30 17:18.14 |
Ez a hozzászólás nem a filmről szól, hanem rólad. |
2010-04-30 07:09.43 |
Majd elmagyarázom! :) |
2010-04-28 22:56.27 |
Gyerekkorom egyik nagy csalódása. Emlékszem, még a 80-as évek derekán izgulva ültem le a televízió elé, hogy majd most jól megnézem ezt a filmet a tankosokról meg a kutyáról, és már jött is a nagy tank szemközt a képernyőn, hjaj, de fellelkesültem! Aztán nem volt se tank, se kutya, se semmi, csak valami vége-hossza egy bóklászás a havas határba. Fél óra után leverten mentem ki a kertbe hintázni.
Merthogy az első rész az csak afféle felvezetés volt, az action később következett, de 6-7 évesen ezzel nem nagyon tudtam mit kezdeni, szóval maradtam a Vízipóknál. Sok évvel később aztán végignéztem az egész sorozatot, és mai szemmel már látom a hibáit, bár el kell ismernem, a maga korában ez szenzációs film lehetett. Jellegzetes karakterek, szépen ívelő történet, benne jól megkomponált epizódok, meglepően ügyesen összerakott jelenetek, sok katonahumor, némi dráma, hazafiság, hősiesség, nem rossz dolgok ezek. Mai szemmel nézve azonban már túlzottan meseszerű. És persze propagandisztikus, egyoldalú, történelmileg hiteltelen, bár ez nem feltétlenül vonna le az értékéből. Nekem tulajdonképpen csak azzal volt bajom, hogy ha már ennyi felszerelést, fegyvert, egyenruhát, díszletet beszereztek, ennyi melót feccöltek a filmbe, akkor miért butították le a harcjeleneteket durván ovis szintre? Például van olyan, hogy egy csapat SS a vörösök hátába kerül egy romos épületben, és ahelyett, hogy lelőnék őket, mögéjük lopakodnak és elkezdik őket fojtogatni, meg lebirkózni! Persze birkóban a lengyelek jobbak, és végül felülkerekednek. Vicces. |
2010-04-28 21:48.40 |
Amikor elkezdtem nézni Az eseményt, fogalmam sem volt róla, hogy ez egy Shyamalan-film. Tipikus alsókategóriás gagyi katasztrófafilmnek tűnt, mint mondjuk a Jégkorszak Miamiban, vagy a Tűzhányó New Yorkban, vagy a Földrengés New Yorkban... És nem csalódtam, ez tényleg ilyen anyag, ratyi benne minden, ami csak lehet!
Az alapötlet szerintem eleve elég vicces, a növények egyszer csak elkezdik mérgezni az embereket. De nem ám egy bizonyos növényfajta, hanem úgy tűnik, az összes növény, a kutyatejtől a fenyőfáig, egy összehangolt hadműveletben! Ráadásul még mozognak is hozzá, de legalábbis szelet kavarnak, amiben jobban szálnak a harci gázok. Meredek, no. De nem ám valami hótunalmas csakszimplánhalálos biológiai harcanyagot küldenek a népre, hanem olyat, amitől a kedves versenyzők öngyilkosok lesznek! A csajszi elgondolkodva belenyom egy kötőtűt a girgányába, a melósok lemmingmódra ugrálnak le a háztetőkről, máshol a csapatos akasztás dívik, de még olyan muki is van, aki oroszlánokkal eteti magát, egy másik meg fűnyíró alá mászik, na ez már erősen a röhej kategóriát karistolja szerintem. A városok elnéptelenednek, a menekülők egyre kisebb csoportokra bomlanak, de döglenek ők is rendesen, aztán egyszer csak vége a mókának, mindenki szépen hazamegy, és a jó ég tudja honnan, de a városok ismét benépesülnek, és ennyi. Mondjuk a franciáknak csak ekkor kezdődik az oboakoncert, de ebbe már nem megyünk bele. A színészek szerintem gyengék, Mark Wahlberg nálam a Négy tesóban roppant mélyre ásta el magát, a Shooterben javított valamit a helyzeten, de különösebben nem kedvencem a fickó. Deschanel lényegében egy picit imbecil nőcit alakít elég lehangoló módon, a többi karakterre pedig még ennyi karaktert sem érdemes pazarolni. A dumák lényegében a "jaj, mi lesz most", "jaj úgy félek", "fussatok, fussatok" szintjén sorjáznak, a zene feledhető, a látvány szintén, hangulat semmi, és ha van az egész filmben valami rejtett tartalom, hát akkor az kurva jól el van rejtve! :D |
2010-04-25 23:51.58 |
Nem nagyon kötött le ez a nyomorult film, és szellemi képességeim sem különösebben figyelemre méltóak, szóval valaki írja már le nekem, hogy azon túl, hogy a biomassza megbassza a homó szápienszt, tulajdonképpen mi volt a lényege Az eseménynek? :) |
2010-04-21 10:36.50 |
A történelmi, főleg világháborús filmekhez jó érzékük van a németeknek, Das Boot, Stalingrad, Der Untergang, megannyi remek film, legutóbbi, A bukás pedig nyugodtan nevezhető tökéletesnek is. A Vörös Báró esetében is valami hasonlóra számítottam, bár nem tűnt jó ómennek sem Til Schweiger, sem Joseph Fiennes neve, előbbit jó filmben még nem láttam, utóbbit valahogy nem kedvelem, fene tudja, miért. De végül ebben a filmben semmi bajom nem volt velük. A Vörös Báró azonban, legnagyobb sajnálatomra, nem ér a fentebb említett nagy elődök nyomába.
"Soha ne lyuggasd ki az ellenség gépét! Az emberre célozz, és ne hibázd el! Ha kétülésessel harcolsz, először a megfigyelőt kapd el; amíg a géppuskát el nem hallgattattad, ne foglalkozz a pilótával!" –idézi Robert Jackson könyvében, A flandriai légiháborúban von Richthofen-t. A Báró rámenős és könyörtelen embervadász volt, megveszekedett tehetséggel megáldott ifjú, s ha pályafutása vége felé megviseltté is vált, afféle háborúellenes gondolatok nem igen fájdíthatták fejét, mint amiket ebben a filmben gyömöszöltek beléjük. Ez a film legnagyobb hibája, nem fest hiteles képet arról, akiről készült. Úgy tűnik, hogy a polkorrektség rendesen kiherélte a Vörös Bárót, szegény németek már szénné szégyellik magukat, amiért hosszú időn át a vén kontinens legfaszább katonái voltak! Pompás volt, hogy kapásból egy rendhagyó és valóban megtörtént koszorúzással nyitottak, és az is rendben volt, hogy megemlékeztek a német oldalon harcoló zsidó pilótákról, de ha már a teljességre törekedtek, talán érdekes lett volna megemlíteni a másik neves ász, Hermann Göring nevét is, mint Richthofen Repülő Cirkuszának utolsó parancsnokáét. Őt mondjuk nem hiányoltam a filmből, de a végén annak megemlítését igen, hogy Wolfram von Richthofen, a filmbéli megszeppent kisfiú, később a Spanyolországban harcoló Condor Légió parancsnoka lett. De hát a polkorrektség, ugye... Több légiharc kellett volna a filmbe, illetve jó lett volna kicsit kidomborítani a Fokker triplán megjelenésének hatását, s volt még pár apróbb hiba, úgyhogy sajnos bőven nyújt fanyalognivalót a Vörös Báró. Mégis jó filmnek tartom, mert a témaválasztása jó volt, üdítően hatott a második világháborús filmek szakadatlan dömpingje után, és kivitelezése is igényes volt, változatos, színes, és súlyos hibáiért valami romantische meseszerűséggel kárpótolt. Egyébként 92 évvel ezelőtt, éppen ezen a napon halt hősi halált Manfred von Richthofen. |