Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Felpörgetve - AMC, 07:45 |
Karácsony szelleme - Mozi Klub, 08:15 |
Segíts, Mumus! - Film+, 08:30 |
Nagy durranás 2. - A második pukk - Mozi+, 08:30 |
Nyár Bretagne-ban - Film4, 08:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Fisher Stevens (61) |
William Fichtner (68) |
Curtis Armstrong (71) |
Alison Pill (39) |
Michael Rispoli (64) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A szarvasvadász - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Szólánc (filmek nevével) |
Három betű - egy mondat |
Karakterlánc |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A halál fűrésze |
Jason Statham |
2010-07-11 20:05.34 |
Jól működik, jókat derültem rajta, de hát egy nagy baromság az egész, másként nem lehet értékelni. Persze van olyan baromság, ami nálam 5 csillag, azzal együtt, hogy baromságnak tartom (pl. Golyózápor), ez csak gyenge hármas. |
2010-07-11 15:55.37 |
Nem is tartom én rossznak, de ez a film röhej. Mondjuk amennyit vidultam rajta, inkább *** :) |
2010-07-11 13:17.15 |
Nem mondod! :D |
2010-07-11 12:42.54 |
Igazi színes, szélesvásznú, hollywoodi, amerikai szupermozi, ami annyira röhejes, hogy azt már élvezi az ember!
Az élmény végén felmerült bennem, hogy talán tényleg egy nagy kamu volt a holdraszállás és az amerikaiak valójában még a büdös életben nem jártak az űrben, mert az nyilvánvaló, hogy halvány lila gőzük nincs arról, miféle viszonyok uralkodnak ott. Persze én sem vagyok egy Gagarin, de arról azért tudok, hogy hát levegő, légkör, na, az pont nincs a világűrben. Hollywoodot ez a felismerés még nem érte el, ezért ebben a filmben is remekül terjed a hang a világűrben, DZSIÚ, DZSIÚ, csak úgy robban odakint minden, csilingelő hangok közepette törnek szilánkokra a sziklatűk, recsegnek a gépek, és amin szétröhögtem az agyam, hogy süvít a szél! :D Sőt, nem csak süvít, de turbulenciákat is létrehoz, turbulenciát, baszki, agyam eldobom! :D Fogadni mernék, hogy ha tovább pöcsölnek a sziklán, jött volna egy tornádó is, aztán jégeső, végül esetleg szivárvány. :) Az eső már csak azért is jól jött volna, mert az egyik űrsikló ki is gyulladt landolás után, barátságosan ropogtak lángjai, ami megint nem semmi produkció volt a vákuumban! :D Aztán a mozgások... A holdraszállásról készült filmfelvétel is, ahol jól látszik, hogy az űrhajós bácsik úgy mozognak, mintha lassított felvételt látnánk, és mázsás szkafandereikben is puhán szökellnek a Hold felszínén. Mert hogy a Hold tömege kisebb, mint a Föld tömege, ezért kisebb a tömegvonzás is, ugye. Na most van a filmben egy Texas méretű aszteroida, amint az egész hókamóka zajlik. Itt aztán semmi ilyet nem tapasztalhatunk, hogy lassú mozgás, meg aliggravitáció, itt aztán dőlnek a sziklatornyok, hadonásznak, dulakodnak a hősök, simán megütik egymást, ha kell (Ez is mekkora már! Vitázni, veszekedni, verekedni, ordibálni, meggajdulni egy komoly küldetés során! :D), szóval a tömegvonzás minimum Földi, tehát baromi sűrű gyerek ám ez az aszteroida! :D Egyébként nem tudom, kinek van meg buksijában a tudás, hogy Texas alsó hangon is olyan 5-600 km átmérőjű állam. Egy ekkora kőbe fúrni egy 200 láb mély ürgelukat, hát, az kb annyi, mint egy görögdinnye héjába szúrni egy olyan picike sérülést, amiben ippenhogy elfér egy mákszem. Ami ugye az egész dinnyét szétrobbantó atombombát jelképezi. Láttam már föld alatti atomrobbantásokról filmfelvételeket, legutóbb az észak-koreai kommunisták követtek el egyet, na, az kérem csinál egy nagy gödröt és slussz, kurvára nem tépi darabokra a Földet, de nem szaggatná atomjaira a filmbéli sziklát sem, csak kitördelne belőle pár millió köbméter követ. De jó, fogadjuk el, hogy szétrobban a szikla, úgy, mint a filmben láttuk. Mit is jelent ez? Hogy bolygónknak nem egy kozmikus .44-es Magnum lövése kapja telibe, hanem egy duplacsövű sörétesé. Az eredmény ugyanaz, teljes pusztulás. Persze a filmben neeeem... :) Ja, és ha már megemlítem a fegyvereket, csak bennem merült föl a kérdés, hogy mi a picsáért épít a NASA kéttonnás, hétcsövű gépágyút a holdjáróiba? :D Nézzünk még néhány igazán vicces részt az Armageddonból! New York kezdetben kap egy kőesőt, ami alaposan átrendezi a városképet, aztán Sanghaj is bekap pár sörétet, végül Párizs is megszíjja szépen. A kövek becsapódását drámai zúgás, süvítés, robajlás előzi meg, arra néz föl a sok paraszt, s lám, repül a nehéz kő..., ami ezek szerint hangsebesség alatt repeszt! :D Lehet, hogy egyesek szerint ez így félelmetesebb, hogy zúg is, mint az istennyila, de szerintem nem csak hitelesebb, hanem sokkal durvább élmény is az, amikor teljes némaságban fénylik föl vakítóan az égbolt (mint azt februárban is tapasztalhatták kis hazánk szerencsésebb lakói). Aztán baromira nem volt science az sem, amikor Párizs por nélkül pusztult el, a becsapódás után verőfényes kék égbolt alatt szemlélhettük egy kicsit a térdig legyalult sanzelizét. :) Amin vinnyogtam még egy sort, az az volt, amikor a katasztrófa közeledtére ébredő emberiség megbolydul, ééés... a képernyőkön látszik, hogy a koreai diákok egyből molotovval kezdik dobálni a rendőröket! Hiába, ilyenek ezek! :DDD Abba bele sem megyek, hogy hány "éppen, hogy csak" –kijutottak/beértek/felrobbantak/nemrobbantak jelent volt a filmben, tipikus klisék, mint az is, hogy bár rádiókapcsolat (pláne video) szinte sosincs, de a végén a nyáladzásra csak összejött minden. Inkább szólok még a film további erényeiről, például a dilo orosz kozmonautáról, aki olyanokat mond, hogy "undok masína", meg hogy "made in Taiwan mind", és csavarkulccsal üti az űrhajót. :D Jó volt a becsavarodós arc is, aki rodeózni kezdett az atombombán, vicces dumák jöttek az ő szájából is. :) Szóval nem volt ez rossz film, tényleg szórakoztatott, de hát összességében egy orbitális idiótaság az egész. |
2010-07-11 11:25.47 |
A Füstölgő ászok alapjában véve egy szórakoztató akcióvígjáték, amin remekül lehet szórakozni, feltéve, hogy az ember közben néhány más szórakoztató dolgot is művel, vagy hogy szórakoztatónak találja a film gyengéinek kivesézését is. Esetemben ez utóbbiról van szó, a film vitathatatlanul príma moccanásain kívül vannak ám csapnivaló részei is, egyes elemek pedig úgy állnak benne össze, mint paradicsomos káposzta az aludttejjel. Két hatalmas meg két kisebb sebesülése van ennek a filmnek, amiken keresztül úgy elvérzett előttem, hogy az már nekem fájt. Az egyik nagy baja az irritáló irrealitás, a másik a hisztérikus dramatizálás, amik mellett már szinte nem is volt gond a karakterek kibontatlansága, és az egyes jelenetek erőltetettsége.
Irrealitás például, hogy a három őrjöngő punkkal nem tud elbánni féltucat lövöldöző FBI-ügynök, sőt, meg sem sebesítik őket, ellenben gond nélkül kinyír közülük kettőt a gúzsba kötött kezű fekete mandró, gúzsba kötött kézzel, természetesen. Nyomban eztán Kuntakinte úgy jön össze a gyilkosnővel, hogy meglátják egymást és ennyi. Ennyi. Onnantól ők egymásra tapadnak és kész. Gerinctelen élőlényeknél összetettebb párválasztási viselkedésnek lehetünk tanúi, de sebaj, nem ettől borul nagyot a film. Hanem attól, amikor mennek le a lépcsőn, és jön fölfelé Reynolds, élete kb. legdurvább vérengzéséből, majd ahogy meglátja a vérfürdőben nyilvánvalóan sáros mátkapárt, rájuk szegezi a stukkerét, álljrendőrségnemozduljonsötöbö! Ekkor a faszi leteszi a nőcit, az előveszi a saját pisztolyát és azt mondja az ügynöknek, hogy: "Haggyá békén! Mennyé innen!" És akkor Reynolds el is megy. Hejj, hogy ez a megoldás eddig nem jutott a bűnözők eszébe! Beszarás. Az is rendkívül hiteles, ahogy a másik black maca egy kétméteres rombolópuskával szaladgál föl s alá a szomszédos toronyházban, amit biztosan az ő kedvéért ürített ki a tulaj és hagyott őrizetlenül az FBI is, hiszen tényleg, ki gondolna arra, hogy onnan is lehet lőni? Engem is annyira meglepett ez a zseniális húzás, hogy még most sem tértem magamhoz tőle! Karakterek? Az mondjuk nem rossz, hogy elcseszett balek a filmben (szinte) mindenki, az már sokkal inkább, hogy annyian vannak belezsúfolva a játékidőbe, hogy egyszerűen képtelenség mindegyikről domborítani valamit. Például a svéd szerepét a 13. harcos viking vezérére bízták, vártam, hogy legalább lesz pár perce, amit uralma alá hajt, hát egy fenét, 5 másodpercben, ha látni, távolról, csá. Sajnos a figurák között egy kedvelhető fazont sem találtam, sőt alig vártam, hogy megdögöljön az összes. (Ellentétben mondjuk a Ravasz, az aggyal, ahol az ember az összes balféknek bírja a búráját, és bár megérti, sőt, röhögi, de azért sajnálja is, ha el kell dobniuk a kanalat.) Lenne a filmben nem kevés jól elsütött duma, de sajnos van mellette pár olyan szöveg, ami nagyon erőltetettnek tűnt. Például másnaposan fölkel a fickó, fölnéz a Napra, majd azt mondja, "Ki akarsz velem baszni?" És feltol egy napszemcsit. Nem lenne ezzel semmi gond, de ez a kis szösszenet olyan zenével van aláfestve, mintha ez valami annyira hatalmas nagy ász kúl király menő lazaság lenne, ami egymagában leveri akár Guy Ritchie teljes filmes munkásságát. (A zenére érzékeny vagyok, a Yamato is azon bukott el nálam, de csúnyán.) A gecisdzsekis szöveget is olyannak éreztem, mintha tudatosan akarna ütősebb mondatokat felmutatni mondjuk a Tarantino filmjeiben tapasztaltaknál. Jó, lehet, hogy baromira nem így van, de nekem ez jött le róla, sorry. Ezek után pedig az olyan jobb szövegek is gyanúsak lettek, mint amit mondjuk az ebony bitch nyomott le a recepciósnőnek. És végül ott volt az a kibaszott drámázás, ami rohadtul nem illett a film alaphangulatához. Adva van egy jelenet, kb. olyan stílusban, mint a Kill Bill mészárlásai, vagy amikor a zorbás zenére Tuskóék meg az afromikrofonék szitává lövik egymást a Ravasz, az agyban, na, itt az effélék után néha bejött a gyászmise, Reynolds tragikus zenére, lassított felvételben lökdösődik, mert fáj ez neki nagyon, óh, Istenem, mondd, miért, miért, óh, brühühühü... Hö? Ez valami vicc akart lenni? Meg a kaffer sniper esetében is, aki havernője halálának hitében megrázó zenére zokogni kezd és hempereg az ágyon hosszú másodpercekig? Vagy a végén, amikor Reynolds kibaszott keményen kihúzza a konnektorból a dugókat, aztán keményen leül? Basszus, ezek a jelenetek úgy vannak összerakva, meg zeneileg aláfestve (ismétlem, ez érzékeny pontom), hogy birkózószarnál keményebbek legyenek, de a körítés mellett rohadtul hiteltelenek. Hjuj, de ótvar ez így! Poénnak is. Azért voltak halálos részei is a filmnek, például amikor a mature a saját fürdővizébe áztatta be a sérült hobbitot, na meg amit a fogyatékos unokája művelt, ájájáájj, na, az már valóban ütős volt! :) Tetszett az is, ahogyan kinyírták a kis barátait, üdítően váratlan esemény volt, és akadtak itt hát okos megoldások, nem bántam meg, hogy megnéztem, de összességében szerintem ez egy fos film. |
2010-07-11 10:28.52 |
Érdekes megközelítés, eszembe nem jutott a PC-játékok összevetése a filmmel, pedig tényleg erőteljes a párhuzam. Korrekt. |
2010-07-08 12:44.48 |
Erre az lenne a frappáns válasz, ha valamelyik nyírségi faluban felavatnánk egy emléktáblát olyasmi felirattal, hogy mondjuk "Ebben a házban élt és alkotott a világ utolsó neandervölgyi embere, amíg erdőszengyeli románok meg nem gyilkolták 1784-ben." |
2010-07-08 12:39.47 |
Úgy legyen! |
2010-07-08 12:24.39 |
Kár, hogy azt még nem sikerült megfogalmaznod. :) |
2010-07-08 12:24.16 |
Ippen csak akad némi különbség az egyszeri jómunkásemberek és marinénik között, akik egyszerűen nem foglalkozinak a témával, és jó eséllyel halovány lila gőzük sincs az "ateista" szó jelentéséről, meg azon lelkeskolbászok között, akik magukat ateistának tartják és fanatikus harcot vívnak a vallás (és sokszor a tények) ellen. |
2010-07-08 12:06.49 |
Ebben a sok baromságban külső erők agymosásának látványos eredményét, avagy saját szellemed kreatív onanizálásának gyümölcseit tisztelhetem? :D |
2010-07-08 11:51.08 |
Tartom szerencsémnek, hogy válaszolhattam. :) |
2010-07-08 11:30.51 |
Azt szamurájkarddal szoktam! :D |
2010-07-08 11:24.57 |
Szép kutatómunka! :)
A linkelést rád bízom, én speciel nagyon ritkán hallgatok filmzenét, bár nagyon tetszenek a szóban forgó művek. |
2010-07-08 11:21.41 |
Ha azt íra benne, hogy ő kigondolta előre a csomagot Paltrow fejével, akkor megyek, megnézem a produkciót! :DDD |
2010-07-08 11:19.51 |
Doe beismeri, hogy az ő bűne az irigység. Talán valahol irigyelte első áldozatait is, amiért azok tohonyán el tudtak dagonyázni abban a mocsokban, ami őt megőrjítette, talán irigykedett az élvezetekben tobzódókra, az ügyvéd gazdagságára, a modell szépségére, de ha ezekre nem is, Millsék normális élete után hihető lehet sóvárgása, irigysége.
Mills bűne pedig tisztán áll előttünk, szabad akarattal dönthet, enged-e haragjának, vagy sem. |
2010-07-08 11:09.37 |
Gondolom, amikor először mentél el a nagyvárosba, jobban örültél egyetlen ottani mosolynak, mint faluhelyen a megszokottaknak. Ahol senkit nem ismerünk, ott többre értékeljük az első rokonszenves embert, mint egy megszokott közegben a sokadikat. Aztán a barátok számának növekedésével egyre jobban megkedveljük az új közeget, és fanyalgunk a régire, én legalábbis így jártam a fősulis évek alatt. (És mellesleg volt olyan illető, aki kb. a harmadik találkozásunk alkalmával megosztotta velem legkínzóbb problémáit, nyilván, mert kezdetben ő is egyedül érezte magát, és jól esett beszélni róla valakinek, akiben megbízott.) Lásd még Szamuráj 696-os írásának vonatkozó részeit e témában!
De még valami! Nem hiszem, hogy "nagyvárosod" olyan lenne, mint az a város, ahol ez a film játszódik. Emlékeim szerint nem egyértelmű, hogy melyik az, de én a közel 3 milliós Chicago-ra tippelek, ahol évente 8-900 embert gyilkolnak meg és sok tízezren élnek efféle környékeken: [link] [link] Itt nyilván két kézzel kapnánk az első normális ember után, aki nem bűnöző, nem drogos, nem hitvány alak. |
2010-07-08 10:50.00 |
Félek, egy nem lenne elég... :) |
2010-07-08 10:48.56 |
Az de szép mesterség! :D |
2010-07-07 22:06.34 |
Hát, én ezt inkább tartom balszerencsének, a felvilágosodást meg elsötétítésnek, de ebbe már ne menjünk bele... :D |
2010-07-07 17:11.24 |
Ezen nincsenek fönt?
[link] |
2010-07-07 17:09.58 |
A Flyboys-ba is betévedt egy ilyen jóképességű... :D |
2010-07-07 17:08.41 |
3. Rosszul gondolod, szerzője egy bécsi zsidó pszichológus, több lágert megjárt, szüleit, testvéreit és feleségét megölték, ő végül Auschwitz-ban kötött ki, és élte túl a holokausztot. Frankl egyébként számos pszichológiai témájú könyvet írt, ebben a könyvében is a pszichológia oldaláról vizsgálja a történéseket, amiket maga is átélt. És bizony leír olyan dolgokat, amik nem hangzanak valami jól a hivatalos holokánonban, pl. hogy minden szenvedés mellett is meg tudja látni az ember a szépet, a jót, át tudja élni a megkönnyebbülést, az örömöt, vagy hogy az őrök közöt is akadt néhány rendes ember és a foglyok között is voltak szemét alakok.
De nem akarok erről vitázni, elegem van már a holokauszt témájából, a "lágerhumort" is csak azért említettem, mert kb. a legmarkánsabb példa ez a kataklizmák közbeni viccelődésre, illetve mert elsőre ez ugrott be. Akit bővebben érdekel, olvassa el a könyvet [link] bár szépen fölment az ára, az én 1988-as kiadásom csak 64 Ft volt. |
2010-07-07 16:49.33 |
Nálam viszont sokat nyom a latban a jó színészi alakítás, sőt, pusztán önmagában néhány jó karakter nálam elég ahhoz, hogy egy filmet jónak könyveljek el.
Hogy kibe mennyi és milyen humor szorult, illetve hogy az milyen helyzetekben tud megnyilvánulni, nyilván egyénfüggő. Természetesen vannak olyan konkrét események, amiken képtelenség viccelődni, de a körülmények között már találhat olyat az ember, amin elmulathat, amivel kinevetheti a világot és saját magát. (Egy dokumentmufilmben láttam nyilatkozni egy Don-kanyart megjárt egykori honvédet, aki már a menekülés iszonyú napjairól mesélte, hogy láttak olaszokat, akik valami annyira szerencsétlenek voltak a hóban, hogy azon már nevetniük kellett, minden nyomorúságuk ellenére is.) Köszi a filmcímet, ha alkalmam lesz rá, megnézem. Hogy PONTOSAN miért is küldi a városba, arra nem emlékszem, rég láttam már a filmet, de a megöletése az talán az elejétől szempont lehet, ha nem is kimondva. Nem, nem lennék bérgyilkos, nem ölnék ismeretleneket személyes ok nélkül, szóval e "szakma" erkölcsi megítélése nálam is a mélyponton van, nem is sajnáltam egyik szereplőt sem azért, amit a filmben kapott. A fiatalabb szerintem tipikus felelőtlen hülyegyerek lehetett, aki meggondolatlanul mondott igen a pap megölésére, aki meg bizonyára nem egy szent ember volt. Csak hát más elképzelni valamit, és más megtenni, emberünket ez csapta igazán padlóhoz. |
2010-07-07 16:18.53 |
Messze még az önkormi, de az se nagyon izgat, így hát emitt bátorkodtam válaszolni. :)
http://www.filmkatalogus.hu/forum-6649 |
2010-07-07 16:17.42 |
Magyar életrendről, életfelfogásról...
Ha egy közösségnek nap mint nap meg kell küzdenie a fennmaradásért, akkor e közösségnek elemi érdeke, hogy életét használható szabályok, működőképes elgondolások mentén szervezze meg. (Ahol a közösség léte a tét, ott egyszerűen nem lehet tere afféle dolgoknak, mint a pazarlás, a nepotizmus, a korrupció, vagy élősdi elemek eltartása, de ott nem sok tere lehet az ostobaságnak és gyengeségnek sem.) Ezen szokások, ez a természetes alapokon nyugvó, egyszerű ősi rend biztosítja a közösség megmaradását, amelytől ha eltér, bizton számíthat a pusztulásra. Ősi magyar rendtartás alatt én ezt a hagyományt értem, amit a sztyeppe könyörtelensége szükségszerűen alakított ki eleinkben, ahogyan kialakította azt más népekben is. (Jellemző, hogy a középkori magyarságot nem a bizánciak, németek, szlávok győzték le, akikkel pedig sokat hadakoztunk, hanem egy másik sztyeppei nép, a mongol.) Az ősi rendtartásról nincs átfogó képünk, nincsenek közvetlen bizonyítékaink, de a közvetettek annál meggyőzőbbek. Nyilvánvaló az a fölény, amit a magyarság a honfoglalás idején képviselt a térségben más népekkel szemben, és a sztyeppei népek körében egyedülálló a sikertörténet, amit államalapítás néven ismerünk. Hazánk később sem került sem bizánci, sem német uralom alá, a XVI. századig önálló és erős ország volt, sikerrel állt ellen a külső támadásoknak. Keleti és nyugati források egyaránt megjegyzik, hogy a magyarok sokat tanácskoznak országuk ügyeiről és hogy uralkodóik nagy hatalommal bírnak. (Nem úgy, mint a feudális anarchiába újra és újra visszasüllyedő többi európai királyságban.) Az is tény, hogy a Szent Korona tana nem újkeletű humbug, egy legalább 600 éves állameszmei elgondolásról van itt szó, amely a XIX. századi nemzetfogalom kialakulásában is jelentékeny szereppel bírt. Tehát tény, hogy vannak a magyarságnak egyedi vonásai, tény, hogy a magyar államszervezési elmélet és gyakorlat markánsan egyedi (és működőképes!) sajátosságokkal bírt, s hogy alapjaiban jogfolytonosságról beszélhetünk a régmúlt kezdetektől egészen 1944-ig. Szóval igen, van ennek a dolognak történelmi alapja. Másfelől az is igaz lehet, hogy a régi (és nem is olyan régi) emberek még sok szempontból, vagy akár összességében is "jobbak" voltak a maiaknál. Régebben még valamivel jobban hatott a természetes szelekció, nem mérgezte az embert ennyi szennyező anyag, nem volt ennyire rohanó, gépies, felpörgetett a világ, a régebbi emberek jóval természetközelibb életet éltek, a régiek jobban őrizték hagyományaikat, nagyobb szerepe volt a családnak, nem létezett manipulatív tömegmédia, stb. Az új idők új problémákat vetettek föl, olyan súlyos problémákat, amik irdatlan méretű katasztrófák előidéző lehetnek, hiába lődözünk rakettákat a Holdba, ha közben kimúlik alólunk a Föld. (Ajánlom a témában Konrad Lorenz könyvét a civilizált emberiség nyolc halálos bűnéről.) Szóval igen, a régi értékek feltérképezése, megőrzése, feltámasztása, újászületése bizonyára jelenthetne egyfajta kiutat számos gondunkból, bajunkból. Ebben a kontextusban azonban nem gondolom, hogy a magyarság bármiben is különbözne más (európai) népektől. S ha mégis, akkor az a különbözőség ránk nézve elég elkeserítő. Elég pár napra kimenni Ausztriába vagy Szlovéniába és nyitott szemmel járni náluk, aztán hazajönni a szántóföldek alá fúrt alagutak országba, a mutyiba, a koszba, a mocsokba, a sok kicsinyes, erőszakos, korlátolt, törtető, hülye faszkalap közé. Dühítő és szégyenletes, ami itt megy, nem csak a nagypolitikában, országos ügyekben, hanem a mindennapokban, az apró kis hülyeségekben, nem sorolom, mikre gondolok, a lényeg, hogy összességében szarok vagyunk, dicső múlt ide, ősi hagyomány oda. Az pedig külön probléma, hogy a hagyomány kutatásában sokkal több (és hangosabb) fantaszta vesz részt, mint ahány tisztes szakember. Így bukkannak föl a summér (valójában szumír, (valójában szaumeír (helyesen szuábíeur))), párthus, perzsián, kerdzsián, afrikai, amerikai, atlantiszi, szíriuszi, neandervölgyi elméletek, amik simán ősnyelvnek tartják a magyart, magyarnak Ádámot, Évát, Jézust és Máriát, a dalai lámát, a földszívcsakrát és ősi magyar földnek mondjuk Fokföldet, és a legrémítőbb, amikor mindezt összegyúják egy gigantikus szörnyelméletté. Amik a sok sületlenség mellett persze simán tele vannak egyfelől alapvető ellentmondásokkal, például hogy Szent István meg Szent László valójában a katolikus egyház ellen harcoltak, másfelől érzelmi alapú kinyilatkoztatásokkal jókról meg gonoszakról. Juj! Emlékszem, Szabó Albert egyszer valami tévéműsorban úgy beszélt, hogy a magyarság mintegy 800 milliós nép, sokan élnek pl. Afrikában és Indiában. Ettől még Loui Padre sem mondott vadabbakat, pedig ő is nagyágyú a témában, Sebeők Jánossal, Bartos mesterrel, Gyurcsók varázslóval, gerincműtő Tihanyival, a hippi Szikorával, Molnár F. Árpáddal meg a többi Táltos Mákos Jánossal karöltve, forever ámen! Illetve nem karöltve, mert ezek mind utálják egymást, hiszen az összes többi sarlatán, kókler, ramapithecus földönkívüli zsidó ügynök, egyedül csak őőő az igazi szakrális szíriusz szittyizmus szent apostola. Ettől nyílik ki a bicska sokak zsebében, ha szóba jön a hagyomány, ami egyébként szerintem is jobb helyet érdemelne annál, mint ahol most van. (Molnár F. egyébként remek példa a jelenségre, emberünk kimond bizonyos tényeket, sőt, néha kifejezetten fején találja a szöget, de emellett mond háromszor annyi eszméletlen baromságot, és az egészet valami olyan eszement stílusban, hogy váááá!!! XS http://www.youtube.com/watch?v=Sbzu9iD_KkE ) |
2010-07-07 15:55.16 |
Nem, a tudományos gondolkodás nem igazán.
A kereszténység nem lassította a fejlődést, hanem éppen hogy elősegítette. A kereszténység volt az alap, amin az első barbár királyságok, a Római Birodalom utáni első államok létrejöttek, keresztény alapokon virágzott föl a középkori Európa. Keresztény alapokon nyugszik a lovagi kultúra, egyházi támogatással virágzott ki a gótika, a kolostorok élen jártak a sok technikai újításban, a keresztény Európa verte vissza az iszlám hódítást. Később, a középkor vége felé, a kora újkorban, akkor már valóban sok tekintetben vált az egyház a fejlődés kerékkötőjévé, de még abban az időszakban sem tudta drasztikusan visszavetni a fejlődést, sőt, Európa éppen abban az időszakban hagyta le jó alaposan a világ többi részét. |
2010-07-07 15:40.10 |
Könnyen megnyerik a vb-t is ezek a nácik! :) |
2010-07-06 17:05.57 |
Én nem éreztem úgy, hogy két szék között esne padlóra a film. Igen, vannak olyan anyagok, amiknél észleltem effélét, két irányba mutatott megfelelési kényszert (pl. Hideghegy), de ez nem tartozott közéjük.
Sokak szerint vontatott a Jackie Brown is, szerintem meg az Tarantino egyik csúcsalkotása, mivel abban a filmben rengeteg tér jut a színészeknek, teljesen ki vannak bontva benne a dolgok, itt is hasonló a helyzet. Pl. Ralp Fiennes szerintem egy markánsabb karaktert alakítva már akkor is nagy élmény, ha amúgy maga a sztori nem nagy durranás. A kataklizmatikus viccelődésre örömmel szolgáltatok példát én is, nem kell túlélőket zaklatnod ezzel. :) Például a Don mentén harcoló honvédek esetét említeném, akik, miután nehezen tudták megjegyezni a térség orosz településneveit, kicsit alakítottak rajtuk, így lett Kocsatovka Kacsatoka, Szemigyeszjatszkoje Semmidezacskó, Bugyennij pedig Budijenő. :) A Panzerschrekket pedig nemes egyszerűséggel kályhacsőnek hívták. :) Aztán ismerjük a "pesti vicc" fogalmát is, amely mindig odaszemtelenkedett a nagy történelmi tragédiák mellé is, számtalan vicc született pl. az '50-es évek kőkemény diktatúrájában, de még holokausztvisszaemlékezésekben is lehet olvasni humorról, ajánlom e téren Viktor E. Frankl könyvét, melyben külön fejezetet szentel a témának, "Lágerhumor" címmel. :) A tökéletes bűnözőt úgy értettem, hogy hajlamosak vagyunk a bérgyilkost vagy gengsztervezért hidegen precíz, intelligens embernek képzelni, aki mindig logikusan, könyörtelenül számítóan cselekszik. Csak hát a bűnözőknek is vannak érzelmeik, rögeszméik, sőt, hülyeségeik, itt pl. az, hogy mielőtt meghalna az emberem, elküldöm Brűzsbe, mert az neki biztosan jó lesz. Ezért is gondolom életszerűbbnek ezt a filmet sok olyan filmnél, ami a hidegvérű, számító, profi bűnöző figurájával operál. A szart én írtam, a "szerintem" pedig nem szükséges, ott figyel a topik címében, hogy "vélemények". :) |
2010-07-06 16:18.09 |
[link]
Na és ez? :) |