Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Karácsony a kastélyban - Film4, 16:35 |
Dűne: Második rész - HBO, 17:20 |
Karácsonyi fényben - Mozi Klub, 17:25 |
Brad helyzete - Filmbox Extra HD, 17:50 |
A Pentagon titkai - Filmbox Premium, 18:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
1984 (1984) - Vélemények |
Winnetou I. - Vélemények |
Kísérleti gyilkosság - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
Ember Márk - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Dragon Ball |
James Stewart |
2011-06-07 14:49.49 |
Filmművészetire bekerülni nem piskóta. Ismertem egy srácot, aki országos diákfilmszelme második helyezett filmmel el lett zavarva. Nem azt mondom, hogy nem szabad próbálkozni, de protekció nélkül négy-öt nekifutásra és baromi nagy szerencsére is szükség van, nem csak tudásra :')
Pasolinitől csak a Teorémát és a Salo-t ismerem. Az elsőn elvoltam, a másodikról inkább nem fogalmazok véleményt :') Dehát mondtam, más az érdeklődésünk :) Filmelmélet-filmtörténet szakos vagyok amúgy, ismerettségi körökből és egyéb forrásokból van némi rálátásom, hogy melyik egyetemen mi megy. Még nem végeztem, egy hét múlva lesz egy BA záróvizsgám, aztán még 2.5 év mesterszak. Tanár leszek amúgy, gimnáziumban biztos, de sanszos hogy egyetemen is oktathatok majd, mellette ott van lehetőségnek az újságírás, van néhány ismerősöm a FilmVilágnál, Mozinetnél, port.hu-nál, meg néhány barátommal tervezgetünk egy saját filmes újságot, ami talán populárisabb és "nézőbarátabb" lesz, mint a konkurencia, de ez még nem egészen kiforrott. |
2011-06-07 14:38.26 |
A srácoktól elveszi a kultúra a gyerekkorukat '-.- 12éves kislány miért arról ábrándozik, hogy egy vámpírfiú "beléhatol", ahelyett, hogy mondjuk a szülei elviszik kirándulni vagy nyaralni valahova? |
2011-06-07 12:13.23 |
Mert ez a film úgy akar elrettenteni az erőszaktól, hogy bemutatja annak szélsőséges megnyilvánulását. Ebbe nem fér bele a pozitív példák felhozatala, vagy az agresszió kontextusba helyezése. Így viszont abszolút nem áll az erőszak oldalán, sőt.
Egy gimnáziumi osztály drogprevenciós előadásán sem szokott a beszélő arról beszélni, hogy heroinozni milyen jó érzés vagy hogy az LSD milyen izgalmas, mert a drog rossz, ez az üzenet. A Született gyilkosok üzenete pedig az, hogy "az erőszak rossz" :) |
2011-06-07 11:12.27 |
-JÓ REGGELT SZOMSZÉDOK!
-Kapd be te barom! -IGEN! KAPD BE TE IS, TE BAROM! |
2011-06-07 09:47.35 |
A férfi, aki biztosítást kötött a mellkasszőrére :) Boldog születésnapot! |
2011-06-07 09:45.34 |
Boldog születésnapot! Ha elrabolnának, őt hívnám :) |
2011-06-06 23:37.41 |
Hackman játéka és a tökös párbeszédek nélkül lehet csak 3 csillagot adtam volna neki, de így megérdemelt tőlem a 4est :) |
2011-06-06 22:19.32 |
Akkor több lehetőséged is lesz, gyakorlati képzés csak a filmművészetin van, elméleti képzés 4-5 helyen is. Ezek közül jelenleg egyiket sem ajánlanám jó szívvel (még ha vannak is pozitív vonásaik), de esélyes, hogy mire odaérsz, alakulni fog valami :) Pécsett nagyon elborult az egyensúly a művészfilmek felé, műfaji filmekkel kb. semennyit nem foglalkoznak. Szegeden is alig van műfaj, ráadásul ott borzaszótan egyoldalúan csak materialista (szélső)baloldali elméletekkel foglalkoznak, ráadásul kicsit életidegen szempontrendszer alapján. Az ELTE képzése a legtágabb és legkiforrottabb, de ott a hangulat olyan... furcsa. A Pázmány BTK-ja a legjobb hangulatú, viszont ott még elég kiforratlan a képzés, csak mostanában alakult, de abban sok potencia van szerintem.
Amúgy ha kifejezetten bizonyos szerzők/rendezők érdekelnek, akkor a modernizmus körül érdemes lehet sertepertélned (60as évek), ott volt a legnagyobb személyi kultusz a filmtörténetben, az akkori szerzőknek könyvtárnyi irodalma van. |
2011-06-06 21:46.52 |
Gyakorlati vagy elméleti oldalon? :) |
2011-06-06 17:29.35 |
26 vagyok.
Nos, az biztos, hogy a filmes érdeklődésed nem egy átlagos 13évesé :) Ha így viszonyulsz a filmekhez, lehet nem lenne hülyeség elgondolkodni, hogy nem szeretnél-e majd ilyen irányban továbbtanulni. |
2011-06-06 14:57.56 |
Unalmas is lenne, ha mindenkinek ugyanazok a filmek/filmstílusok tetszenének, megtörne a sokszínűség, ami nélkül nehéz elképzelni a művészeteket :) |
2011-06-06 14:56.48 |
Egyáltalán nem biztos amúgy, hogy több régi filmet ismerek, lehet, hogy csak másokat, mint te :) Írtál olyan címeket, amik nekem kimaradtak, de amiket ismerek ezek közül, azok többsége nekem is tetszett :) |
2011-06-05 19:35.20 |
Boldog születésnapot! :) |
2011-06-05 19:24.24 |
:)) |
2011-06-05 18:52.18 |
Az, hogy sem akkor sem most nem tetszett, nem jelenti azt, hogy nincs szükség bizonyos érettségre a film megértéséhez. Nem tudom, hogy miért nem tetszett gyerekkorodban, azt sem, hogy vajon ugyanazok a szempontok miatt nem tetszett 30évesen, de azt azért valószínűsítem, hogy volt némi minőségbeli különbség a két filmélmény között (hacsak nem annyira élénken élt benned a gyerekkori élmény, hogy az erősen befolyásolta a későbbi befogadást).
De ennek a filmnek a megértése akkor is kihívás elé állítja az embert. Egyrészt, modernista alkotás lévén erősen eltér a konvencionális filmektől, ha úgy közelítünk hozzá, mint egy klasszikusan építkező, cselekmény központú filmhez, semmi nem fog átjönni. Ez egy esztétikai kérdés. Másfelől, némi élettapasztalat is elkél. Egy 15éves gyereknek valószínűleg nincs olyan rálátása a világra, amilyen egy idősebb valakinek, aki már látott ezt-azt, és komolyabb képe van az "erőszak" fogalmáról annál, mint hogy a G.I. Joe lelőtte Barbie-t a nappaliban (elnézést a banális túlzásért :) ). Röviden, ha nincs megfelelő befogadói stratégiánk ehhez a filmhez, illetve nincsenek (tanult) fogalmaink hozzá, akkor semmi esélyt nem látok arra, hogy egy kukkot is megértsünk a mélyebb tartalmakból. De megint mondom, az teljesen korrekt dolog, ha átjött a film lényege, és így sem (vagy pont ezért nem) tetszik. |
2011-06-05 18:07.01 |
De amúgy megnézted? |
2011-06-05 18:04.46 |
A filmtörténetben mindig és mindenhol voltak olyan filmek, amik tetszettek, még akkor is, ha maguk a vonulatok amúgy nem :) Mélies trükkfilmjei a századforduló környékén baromi jók voltak, nem csak az Utazás a Holdba, hanem az ilyen párperces kis szösszenetei is. 20as években voltak olyan avantgárd filmek, amik nagyon bejöttek, pl a Dr. Caligari egy állati jó film szerintem, a Metropolis-t is komáltam, de amúgy az avantgárd nem barátom (főleg az elborult avantgárd, mint az Andalúziai kutya). Az ugyan nem avantgárd, de Söjströmtől a Halál kocsisa nekem maradandó darab, olyan szellemábrázolást csinált, aminél jobban soha nem láttam :) Tudom hogy kommersz mondani, de az Aranypolgár mellett sem lehet elmenni szó nélkül, és szerintem nem csak formailag állat, hanem a sztorija is tökjó. Neorealizmusban is voltak jópofa filmek, a Sorompók lezárulnak meg a Biciklitolvaj is tetszett. Modernizmussal már komolyabb gondjaim voltak, úgy általában azt a filmkészítési attitűdöt nem csipázom, de vannak üdítő kivételek :) Bergmant szeretem, Truffaut-tól a 400 csapás kedves kis film, Fellini Édes életét is végigröhögtem :) Antonioni meg Goddard viszont... nekem felháborító szenvedés, sajnálom :') 70es években bejöttek a posztmodern előzményei, amiktől hülyét lehet kapni szerintem (Sweet movie és társai), és maga a posztmodern sem nekem való, Greenaway nálam a filmtörténet antikrisztusa :)) Viszont a német újfilm az tökös, az Aguirre szórakoztató film pl, a Félelem megeszi a lelket meg úgy szép, ahogy van :) Ázsiában is csináltak jó filmeket, Vihar kapujában nem csak a hype miatt elismert szerintem.
Magyar filmek... a korai vígjátékok tökjók, pl az eredeti Meseautón szakadtam :) Melodrámák között a Halálos tavasz a kedvencem, de az amúgy nem az én műfajom. Viszont a magyar modernizmust nagyon nem szeretem, ott egy filmet sem láttam még, ami megérintett vagy szórakoztatott volna :/ A nem-túl-régi magyar filmek közül amúgy a Falak az egyik kedvencem, meg a Hideg napok is tetszett. A Ház a sziklák alatt bejött, de az Emberek a havason abszolút nem. A Körhinta sem az én filmem, túl komcsi nekem. Valahol Európában, hát-hát, elvagyok vele, de mégegyszer nem nézném meg szerintem :) Amúgy én abszolút amcsi műfaji-film párti fickó vagyok :) Klasszikus Universal horrorokat nagyon birom, a King Kong-nál nagyobb hatású filmet nehéz mondani, a Casablanca is egyik kedvenc (Máltai sólyom már kevésbé volt jól sikerült darab szerintem). De nekem a poszt-klasszikus filmek a kedvenceim, a 70es évek után készült amcsi filmek, és főleg a "80-as 90-es évek és napjaink legnagyobb slágerei" :) Engem nem zavar, ha sok a látvány, sőt, kifejezetten szórakoztat, de a drámaibb filmekért is odavagyok. Szóval leginkább ez az én világom, régebbi filmeket kevesebbet nézek :) |
2011-06-05 15:07.15 |
Végignevettem :) |
2011-06-05 14:05.24 |
Hogy kiszámítható volt abban egyetértünk, de hogy semmi új nem lett volna benne, azzal kicsit vitatkoznék :) Emlékszel a film elején arra a végtelenített zoom-ra? Én spec. soha nem láttam még ilyen filmes megoldást, még ha mást nem is, ezt mindenképpen eredetinek mondanám. De azért az 1000 fölötti IQ gondolata sem minden második film alaptémája :) |
2011-06-05 14:02.15 |
Szerintem van néhány film, aminek kifejezetten jól áll a szinkron, sőt olyan is, ami egyenesen jobb szinkronosan, mint eredeti nyelven :) De persze abban egyetértünk, hogy ezt a filmet kb kiherélné, ha leszinkronizálnák :) |
2011-06-05 14:00.39 |
Köszönjük az elegáns és tartalmas véleménynyilvánítást. |
2011-06-05 12:28.00 |
Stimmt! :) |
2011-06-05 09:27.03 |
Piratebay-en fent van: ***** Persze ez illegális, úgyhogy nem ajánlom!!! :) * Automatikusan eltávolított tartalom. |
2011-06-05 00:05.56 |
-Itt van az elemzés magáról
-Na lássuk csak. "Felelőtlen, dekoncentrált, önpusztításra hajlamos." Hozzá tenném, hogy ez múlt héten volt. És haldokoltam, olyankor mindenki... Nem érdekes. "Klasszikus önimádó." Na, ez igaz. |
2011-06-04 23:57.38 |
Rettenetes ez a film. Kapunk egy feleslegesen elnyújtott expozíciót (bevezetőt) amiben egymásra hánynak ötvenezer teljesen feleslegesen bemutatott karaktert, akik közül egyik sem izgalmas vagy érdekes. Felvezetnek egy halom olyan információt, amik mögött nincs igazi tartalom vagy ráció. És ezzel elment a 75 perces filmből fél óra, és még semmi nem történt. Amikor egy film a midpoint-hoz kéne elérnie, itt akkor kezdődik maga a cselekmény.
Megjelennek ezek az izék, fogalmunk sincs, honnan vagy miért, elinváziózzák Los Angelest, amit egy csapat retardált kalandjain keresztül nézhetünk végig, akik egy lépcsőházban mennek fel meg le (alacsony költségvetés rulz). A szörnyet (aminek az anatómiájával semmit nem foglalkoztak, ilyen béna monstrumot a Replikátor óra nem láttam) néha nem fogja a golyó, máskor igen. Egyszer lekaszabol mindenkit, aztán meg egy késsel kézitusában lecsapja egy random családapa - marhára értettek hozzá, hogyan kell démonizálni egy szörnyet... nem, nem tudták, abszolút nem volt félelmetes. Aztán egyszercsak felrobban a világ és vége. Hmm? Annyiból különbözik az Asylum filmektől, hogy jobb a képminőség, amúgy ugyanolyan bugyután amatőr, ötlettelen és összecsapott. És mi a legrosszabb?... Egyszer sem nevettem alatta :( |
2011-06-04 15:55.11 |
Azbiz'! :) |
2011-06-04 15:41.29 |
-A randidrog egyik hatása az emlékezet vesztés.
-... és azt tudtad, hogy a sajtburgerben sajt van? -Gondoltam. |
2011-06-04 00:18.09 |
"Mechagodzilla will take action at 6 in the morning." Ennyi maradt meg a filmből, persze hozzá kell tennem, azon az estén amikor ezt is megnéztük, lement még 3-4 Godzilla film, és itt már nagyon részeg voltam. |
2011-06-03 23:13.28 |
Okokok, csak gondoltam túlkombinálom :)) |
2011-06-03 22:53.10 |
Én mindig úgy gondoltam, hogy az Üvegtigris cím nem jelent semmit, de aztán egyszer belém hasított, hogy dehogynem :)
Tigris: bátorság, erő, magabiztosság, nemesség Üveg: átlátszóság, törékenység, (esetleg) tükröződés Ha a kettőt összerakjuk, valójában megkapjuk a karaktereket felépítő logikát. Papíron mindegyik határozott, erős, magabiztos figura (Lali amerikai világpolgár, Csoki kőkemény macsó, Gaben nagymenő üzletember, Róka dörzsölt maffiózó stb), de ez a kép baromi átlátszó, mindenki látja, hogy nem ez a valóság, plusz hihetetlenül törékeny, mert az első problémáktól összeroskad a kép. És ahogy az átlag magyarember a filmet nézi, talán önmaga tükörképét is meglátja bennük. Szóval a karakterek üveg tigrisek :) |