Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A Pentagon titkai - Filmbox Premium, 18:05 |
Kapitány és katona - A világ túlsó oldalán - Viasat3, 18:15 |
Kong: Koponya-sziget - Film+, 18:40 |
Kísérleti gyilkosság - Film Café, 18:40 |
A lekoptathatatlan - Paramount Network, 18:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Marvin szobája |
Liza Minnelli |
2011-05-16 18:40.45 |
Hogy "nagyon idegesítene" az erős túlzás, de valahogy furcsa dolog, hogy (legalábbis) napok óta a két legnézettebb "színész" a fórumon Vin Diesel és The Rock. |
2011-05-15 22:09.11 |
Mindkettő japán fajta, csak a kishu kicsit kisebb, és jobban bírja ha lakásban tartják :) Az túlzás, hogy most rögtön venni szeretnék egyet, de talán később lehet :) Csak valahogy rámjött, hogy kutyákat nézegessek, és ő lett az abszolút favorit :)
Te kutyusod hogy van? :) |
2011-05-15 19:34.37 |
Ez kész :)))
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=y9BKN.. |
2011-05-15 16:21.26 |
Jó sztori nemegyenlő jó film. |
2011-05-15 16:20.53 |
:) |
2011-05-15 16:00.03 |
Igen. |
2011-05-13 12:54.19 |
Biztos tetszett nekik a 20 cm-es mocsárban uszikáló böhömnagy cápadelfinpolip :)) |
2011-05-13 12:49.12 |
A lényeg benne van :)) |
2011-05-12 13:27.43 |
Tudja valaki, hogy Magyarországon tenyésztenek-é ilyen kutyát, és ha igen, mennyibe kerülhet egy kölyök? :)
[link] http://www.youtube.com/watch?v=wL1SlSMmohw&feature=related |
2011-05-12 12:32.34 |
Minden értelmezés legitim, amíg nincs benne önellentmondás :) Te mit bogoztál ki belőle? |
2011-05-12 11:23.46 |
Random sorrendben... Gary Oldman, Bruce Willis, Natalie Portman, Robert Downey Jr., Robert De Niro, Jim Carrey, Jack Nicholson, Al Pacino, Anthony Hopkins, Bill Murray, és még sokan mások, akik között nem tudok sorrendet felállítani, és csak a véletlen műve, hogy most nem szerepelnek a listán :) |
2011-05-12 11:12.50 |
... és egyben boldog születésnapot neki! :)
[link] |
2011-05-12 01:02.26 |
Hát nem semmi a hölgy... :)
[link] Boldog születésnapot! |
2011-05-12 00:59.08 |
A főszereplő srác mozgása kifejezetten ügyes volt, erős, dinamikus és szép, ezen kívül viszont minden "szakmai" szempont szerint ez a film egy katasztrófa :) Képi világ, zene, vágás, színészi játék, történet és történetvezetés, forgatókönyv, dramaturgia... gyakorlatilag értékelhetetlen :) Viszont megvolt benne a régi vágású akciófilmeknek az a bizonyos romantikája, ami engem mindig megmosolyogtat. Ez a báj, a főszereplő gyerek technikája, és hogy Rothrock fiatalon egész jól nézett ki, összességében a meglepő HÁROM csillagig emelte nálam a filmet, de azért nem kevés pénzébe kerülne akárkinek, aki rá akarna venni hogy mégegyszer megnézzem :) |
2011-05-11 22:27.37 |
Amúgy A halál angyala c. film jutott valahogy eszembe, miközben néztem, annyi különbséggel, hogy azt végignevettem, ezen pedig inkább izgultam :) |
2011-05-11 22:08.55 |
Ügyesen felépített, ötletes és igényes film, kreatív megvalósításban. Kisebb leülésektől eltekintve a feszültséget végig sikerült fenntartani, ráadásul ehhez több filmes eszközt is felhasználtak, talán ennek köszönheti az alkotás, hogy nem vált unalmassá. Horror hatáselemekkel dolgozó thrillernek mondanám inkább, nem ijesztőnek láttam, inkább izgalmasnak. Dodger karakterért talán kicsit túlhúzták, szerintem irreális lett, de minden más rendben volt nekem. Jó kis film, kellemes csavarcsokorral a végén, abszolút megéri megnézni szerintem. |
2011-05-11 22:03.56 |
Filmman: Örülök, ha más megvilágításba sikerült helyezi számodra a filmet, és ha az írásom segített közelebb kerülni ehhez az alkotáshoz :)
Bari, nem figyeltem, de azért köszönöm, jól esett amit mondtál! :) Bambim, köszi, örülök ha tetszett! :* |
2011-05-11 17:53.05 |
Hollywood mindigis a nézőmaximalizálásról szólt, ki kell szolgálni a férfiakat, nőket, fiatalokat, időseket, gazdagokat, szegényeket stb. stb. 2 óra romantika a hölgyeknek, 2 óra hardcore akció a férfiaknak, ha nagyon le akarom egyszerűsíteni :) Cameron tud filmet és pénzt csinálni, semmi sem volt ott véletlenül :) |
2011-05-11 15:39.31 |
Az Oscar bizottság döntése ugyanúgy csak 1 vélemény, mint a tiéd, az enyém, vagy bárki másé :) |
2011-05-11 10:37.50 |
Azok a részek sem tetszettek, amik a süllyedést mutatták be? :) |
2011-05-11 00:58.13 |
Ha valakit esetleg érdekel, az egyik szemináriumomra írtam egy 7 oldalas összehasonlító elemzést az Interjú a vámpírral c. könyvről és filmről. Nem tartom 100%-osnak, de ha gondoljátok, innen letölthetitek: ***** Remélem tetszik majd :) * Automatikusan eltávolított tartalom. |
2011-05-11 00:15.25 |
Hundertprocent attrakciós film, a látvány maga a történet. A magam részéről odáig vagyok meg vissza ennek a műfajnak a jobban sikerült filmjeiért, ahol a látvány alátámasztja és élvezetessé teszi a sztorit, de valamilyen sztorit azért szeretek, ha elmesél a film, ebből pedig itt nem láttunk túl sokat. Amennyit én láttam belőle, volt 1 izgalmas és huszonhét idegesítő karakter, valamint két ötletes és ötezer ismétlődő jelenet, némi erőltetett dramaturgia és egy végefőcím. A barlangászok széles moziközönsége számára lehet, hogy etalon lesz a film, szélesebb körben viszont ha tippelnem kéne, hamar eltűnik a filmtörténet gomolygó tengerében. |
2011-05-10 23:58.57 |
Nem is tagadtam soha, hogy valamilyen formában létezik a Taxidermia világa is, azt viszont határozottan állítom, hogy ez maximum a valóság egy igen apró szelete, nem pedig "a valóság maga". A kettő között ég és föld a különbség... |
2011-05-10 22:05.27 |
Már maga a társalgásba való belepofátlankodás is csúnya dolog, önmagunkat idézni pedig mégrandább, de remélem nem bánod, ha bemásolom ide egy korábbi bejegyzésemet a filmről :) Szerintem van szimbolikus tartalma a parfümnek:
636. Randal (2010-06-05 03:17.51) SPOILER Érdekesen megvalósított, borzasztó jól átgondolt és kidolgozott film szerintem. Sokáig lebegtetik, hogy mire megy ki az egész, ezért nekem a film legvégéig nem volt tiszta, mit akartak elérni ezzel az alkotással - akkor derült ki nekem, hogy ez a film, minden naturalizmusával, rébuszaival, etikátlanságával együtt... a szeretetről szól. A szeretet egyedi érzelem, különbözik minden mástól, egy fontos szempontból: az egyetlen érzés, amit nem lehet kierőszakolni. Erővel el lehet érni, hogy tiszteljenek valakit, féljék, gyűlöljék, elismerjék stb, de szeretet erővel nem lehet ébreszteni senkiben. Hősünket soha nem szerette senki. Születésekor az anyja ellökte magától, gyerekkorát egy embertelen árvaházban töltötte, a bőrcserző üzemben ütötték-verték, Baldini is csak kihasználta. Egyetlen lehetősége lett volna megtapasztalni, az első áldozata kapcsán, de akkor is másképp alakultak a dolgok - akkor jött benne a felismerés, hogy palackba akarja zárni az illatokat, annak a lánynak az illatát, mert számára csak a szagok voltak, nem tudta, hogy amire valójában vágyik, az a szeretet. Félreértése az illatok begyűjtésének szenvedélyébe csalta őt, és különleges képességeinek hála, el is érte a célját, palackba tudta zárni a szeretetet, ezt az egyedülállóan emberi érzést (az állatok kötődése és az ember szeretetre való képessége között minőségbeli különbségek vannak), és hatalmat szerzett magának arra, ami valójában lehetetlen: szeretetre kényszeríteni az embereket. De sikere pillanatában kénytelen volt belátni eredeti tévedését. Habár mindenki rajongásig szerette őt, ő tisztában volt vele, ez nem őszinte dolog, mesterkélt, puszta csalás - ennél fogva értéktelen. Sőt, ennél többet is fel kellett fognia: a szeretet eléréséért szörnyeteggé változott, közönséges gyilkossá, inmorális lénnyé, akit még a jogos büntetés sem talál meg (Richis nem vágta át a torkát a kínpadon). A film végén visszatért oda, ahol élete és tévedése elkezdődött, a mocskos halpiacra, ahol anyja elvetette magától, ezáltal megfosztva őt a normális élettől, hogy itt teljesedjen be a sorsa. A szeretet olyan érzés, ami emberré teszi az embert, hiszen őszinte szeretet csak etikus viselkedéssel érdemelhetünk ki. Olyan ajándék ez, amit csak szívből ajándékozhatnak nekünk, és amitől mi úgy érezhetjük, "jó emberek vagyunk". A film egy gondolatkísérlet, ami annak jár utána, mi lenne, ha ez máshogy lenne. Szerintem a Parfüm végkövetkeztetése helyes, nekem ezért tetszett a film. Pár szót a megvalósításról, ami szerintem túl jó ahhoz, hogy csak úgy elsétáljunk mellette. Alapvetően elborzadok a naturalista filmektől, taszít az az ideológia, ami húsként tekint az emberre. Főleg, hogy a filmek többsége öncélúan használja ezt a hatáselemet, és az elborzasztás célja semmi más, csak maga az elborzasztás. De itt nem erről van szó. A naturalista elemeken keresztül világított rá a film Grenouille világnézetére. Belőle hiányoztak az elemi érzelmek, így számára az ember tényleg nem volt több egy undorító világban működő hústömegnél, amit "a szebb cél érdekében" gátlások nélkül fel lehet áldozni, pont azért, hogy a bűzölgő, szennyes világ megszépülhessen. A naturalizmus éppen ezért nem taszított ebben a filmben: egyrészt, mert funkciója volt, nem pedig öncélú tűzijáték, másrészt mert a film végére tökéletesen átértelmeződött (negatív csengést kapott). Az esztétikai alapkoncepció filmnyelvi megvalósítása előtt le a kalappal. Remekül bántak a színekkel, beállításokkal, díszletezéssel, a kameramozgásokkal és montázsokkal. Ez két szálon volt leginkább tetten érhető, először a szaglás mechanizmusának bemutatásakor, másodszor pedig a gyilkosságok montázsaiban. Mindezt egy olyan zenei aláfestés kísért, ami szinte páratlan szerintem. Hosszú a film, de a feszültséget végig fenntartották, én nem unatkoztam. Leggyakrabban egy Hitchcock óta jól ismert dramaturgiai fogással sikerült ezt elérni, a suspense-el (mi már sejtjük/tudjuk, mi fog történni, de a film szereplői még nem, ilyenkor a tudástöbblet, és az ezzel párosuló tehetetlenség érzése (nem tudjuk figyelmeztetni az áldozatot) sajátos szorongást él át a néző - gondoljunk pl arra a jelenetre, amikor Grenouille áll utolsó áldozata, a Rickman által játszott Richis lánya mellett az ágynál - mi tudjuk, hogy a lány veszélyben van, miközben az alvó szereplőt látjuk, akinek minderről fogalma sincs stb.). Ez egy viszonylag régi fogás, de jól alkalmazni nem olyan egyszerű - itt szerintem ügyesen bántak vele. A színészek is remekül játszottak, nekem Alan Rickman alakítása volt a kedvencem. Fogalmam sincs, hogyan érte el, hogy ne keltse ripacs benyomását abban a jelenetben, amikor rátalált halott lányára, de nem így történt, sőt. A főszereplő karakterének félkegyelműségét ügyesen formázta meg Ben Whishaw, és Dustin Hoffman is - tőle megszokott módon - hibátlanul hozta az idősödő olasz parfümkészítő figuráját. Kell gyomor ennek a filmnek a befogadásához. Az enyém elég kényes... randa filmeken nevelkedtem sajnos, zsigerből ellenzem általában a hasonló filmeket, de emögött olyan érdekes etikai kérdésfelvetés és "szakmai" teljesítmény van, hogy teljesen lenyűgözött. Nagyszerű, egyedi film szerintem, ami nem jelenti azt, hogy nem lenne 100%-ig elfogadható az elutasító vélemény. A filmnézők többségéhez hasonlóan én is műfaji film párti vagyok, ez az alkotás pedig nem az szerintem. Inkább midcult-nak mondanám, nem tartja teljesen távol magát a műfajiságtól, de a hatáselemei között a szerzői filmek jellegzetességeit is bőven megtaláljuk. Aki vevő a művészfilmekre, de igénye van a műfaji filmek szórakoztató hatására is, szerintem jó eséllyel üdvözli ezt a filmet, de akit csak a "klasszikus" hollywoodi filmek vonzzanak (emögött NINCS semmilyen értékítélet), azoknál megértem, ha nem kongat meg semmilyen harangokat ez a film. |
2011-05-10 12:12.03 |
Köszönöm Cziki :)
Ha valamivel nem értesz egyet, mondd, megbeszéljük! :) |
2011-05-10 10:32.25 |
Akik már látták, azoktól kérdezném, hogy inkább a Taxidermia és a Biliotheque Pascal-féle vonalba illeszkedik a film, vagy szórakoztató alkotásról van szó? |
2011-05-10 10:21.27 |
Néhány gyengeségtől eltekintve egész jó kis film szerintem.
Nekem az alaptéma tetszett a legjobban, a film kiállt néhány olyan érték mellett (becsület, büszkeség, nemzet) amik nekem is kedvesek, és amiket mostanában egyre többször látok eltagadni. A globalizáció ellenesség is többé-kevésbé működött, még ha a történetvezetés egy helyen össze is zavarta ezt a vonalat. Szépek voltak a tájak, tetszett ez az esős-ködös-hegyvidékes hangulat, és nagyon karakteres volt a zenei aláfestés is. A kellemes atmoszférát felrázó akciójelenetek is rendben voltak annyiban, hogy nem féltek keményebb képeket is bemutatni. Viszont sokminden hiányzott nekem ahhoz, hogy jó filmnek mondjam. Bármennyire szép volt a képi világ, és karakteres a zene, dramaturgiai szempontokból nem volt szerintem szerencsés választás. Lassúvá, gomolygósság tette a filmet, ugyanakkor ehhez a nyugodt befogadói hozzáállásban sem lehetett tartósan elmélyedni az akciójelenetek miatt, amik ugyanakkor (sajnos) fukarkodtak a nagytotálos képkivágattal, helyette a mostanában elterjedt dinamikus kamerát használták. kisSPOILER Azt a történeti motívumot, hogy "nincsenek jók és rosszak, csak a becsület és nemzet eszménye alatt egymás ellen feszülő, ugyanolyan emberek" egész sokáig építgette a film, és nekem nagyon tetszett, de azon a ponton, amikor a sas védelmében a római katonák és a vademberek egymásnak romboltak, indokolatlanul megkavarták ezt a képet. Nem értem, miért kellett elvágniuk a briteknek annak a kisfiúnak a torkát, ezzel démonizálta a film azokat a karaktereket, akikkel szemben a hős rómaiak harcolnak. Itt felborult az egyensúly, kár érte. A forgatókönyv korrekten, klasszikus rendszerben épült fel, egyedül az expozícióban, a film első negyedében éreztem, hogy nem volt "elegáns". Ott epizodikus volt, szebb megoldás lett volna, ha az itt bemutatott események szervesebb módon kötődnek a cselekmény főszálához. Nem volt logikátlan vagy trehány, de elegáns sem. Összességében nem rossz kis film ez szerintem, az alaptematikája kifejezetten szimpatikus nekem, csak sok koncepcióbeli és filmnyelvi hibát láttam benne. |
2011-05-10 00:11.12 |
Ez lenne a valóság? :) Nem hiszem, legalábbis tegnap, amikor lementem a boltba aztán készültem a vizsgára, egyszer sem láttam önmagát kibelező emberkét, és ahogy most kinézek az ablakomon, csillagos égboltot látok, és nem disznóbelekben kefélő elhízott középkorú nőket. Sőt, egyik ismerősöm sem csinált még ilyesmit, és a beszélgetési témáink között sem jellemző ez a "valóság". Szóval akkor hol van ez a "valóság", vagy "mikor"? Mert én még nem láttam, te igen? Akkor én nem a valóságban élek?
Nem, ez a film nem a "valóságot" mutatja be, már csak azért sem, mert a valóság bemutatása logikailag lehetetlen (azt sem tudom, pontosan mi az, totál megfoghatatlan fogalom). Ez a film EGY alkotócsoport EGY világnézetének EGY darabkáját mutatja be, aminek kb annyi köze van a "valósághoz", mint a Halálos Iramban 5. részének, a Moulin Rouge!-nak vagy az Ace Ventura filmeknek. Azt aláírom, hogy valahol, valahogy ez is a világ része, különben nem születhetett volna meg a film, sőt azt is elismerem, hogy a világnak erről a szeletéről kevesebb szó esik, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy "ez lenne a valóság". |
2011-05-10 00:00.35 |
Azért, mert valami undorító, aberrált és bizarr, még nem lesz "a valóság". |
2011-05-09 23:37.36 |
45 Ft-ot.... nem, ezt inkább kiírom betűkkel: NEGYVENÖT FORINTOT szerintem bármilyen filmre megéri kiadni :)) |