Charlette Boutique ékszerek
Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-01-16
Csak lélegezz
Farkasember
Határtalanul
Szerethető
Véletlenül írtam egy könyvet

2025-01-09
Családi terápia
Egy csiga emlékiratai
Gengszterzsaruk: Pantera

2025-01-02
Bekövet a halál
Maria
Miénk lesz a holnap
Nosferatu
Vilma és a férfiak
Woodwalkers

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
47 Ronin
- TV2, 15:25
Szeánsz Velencében
- HBO3, 15:45
Osztály vigyázz!
- Film Mánia, 15:45
Micsoda csapat!
- Viasat Film, 15:55
Őslénypark
- Mozi+, 16:15

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
John Lasseter (68)
Oliver Platt (65)
Rachael Harris (57)
Ralph Moeller (66)
Anthony Andrews (77)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Sonic, a sündisznó 2. - Vélemények
Sonic, a sündisznó - Legjobb jelenet
Sonic, a sündisznó - Vélemények
Örömködő topik - közkívánatra!
Dolgok, amik nagyon idegesítenek

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Sonic, a sündisznó 3. aaaaa
Antonio Banderas aaaaa

 

Fórum - Dallas (sorozat) - Vélemények (66. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

elejére ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... végére
50879. Americanlife (2021-01-01 13:28.16) aaaaa - (válasz Danyi 50878. hozzászólására)
Azért annak örültem, hogy JR sok mindenkivel került kapcsolatba a 13 év alatt, és ő maga is tudott építkezni arra, ha legyőzték őt, tehát azért közel sem minden helyzetből jött ki győztesen. Pl. amikor a 10%-os tulajdonrészért ment a küzdelem, akkor nem a várt eredményt kapta.
Kifejezetten jó szál volt a B.D. Calhoun történet is, mert ott megmutatta, hogy mint pl. a börtönben - más törvények uralkodnak. Mindazonáltal azt gondolom, a valós életben nem jött volna ki ilyen szerencsésen a történetből, Bobby és Ray mentőakciója meg sem történhetett volna, egy terrorista nem ad ennyi mozgásteret, és nem ennyire kíméletes, hogy élve hagy embereket napok múlva is.

Nekem inkább az volt furcsa, hogy JR többnyire férfiakat simán legyőzött vagy megszorongatott, a listát nem sorolom, mert elég hosszú, ugyanakkor a nőkkel nem volt ennyire szerencsés, sokszor jobban elintézték őt, mint kellett volna. Pl. a bíróság mindkét esetben Samanthának ítélte a gyereket, és Samantha is úgy távozott, hogy egy életre megzsarolta őt. Cally, egyszerű falusi lány is úgy dobbantott tőle, hogy vitte a gyereket és a milliókat, soha az életben nem kellett dolgoznia. (előzményként annyit, hogy JR 200ezer dollárt adott volna neki, ami 30 éve nem volt kevés pénz, aztán James-szel megoldották, hogy Cally vagyonelosztási feltételei nyerjenek jogot, sőt még JR is a diliházban maradt...), szóval sok volt a vesztes történet is, mégis valahogy Cliff-re akasztották rá a vesztes típust.


50878. Danyi (2021-01-01 13:16.18) aaaaa - (válasz Americanlife 50877. hozzászólására)
Na igen. Az üzleti életben nincs olyan, hogy tegnap, múltkor. Ott mindig csak a jelen idő számít.

De a B.D. Calhoun eset megmutatta, hogy az üzleti világon kívüli emberekkel már nehezebb boldogulni.



50877. Americanlife (2021-01-01 12:30.12) aaaaa
Jól írjátok, Walt Driscoll, Vaugh Leland, Marilee Stone és még Jeremy Wendell is többször úgy környékezte meg JR-t, hogy korábban már vagy át lettek ejtve, vagy valami sérelem érte őket. A régi sorozat annyiból is jó volt, hogy bemutatta azt a világot, amikor az ember nem válogathatott, ha az érdekei úgy kívánták, akkor oda húzott, ahová kellett. Ez is jól szemlélteti, hogy JR nem csak egy olajmágnás volt, hanem maga JR Ewing, akiben akkor is bíztak az emberek, amikor már nem kellett volna, mert az üzleti élet miatt kapzsivá tudnak válni. Marilee bárkivel lefeküdt volna, még anélkül is, hogy valami érdeke fűződött volna hozzá. De ne feledjük ugyanakkor, hogy Cliff esetében is voltak ilyen emberek, pl. a kartell, Jeremy Wendell.

Bár az álomévadban volt, ott meg az ellentettje jött be: JR Angelica Nero-val továbbra is üzleti viszonyban maradt, még azután is, hogy kiderült: Jack valójában tényleg Jamie testvére, és nem Dimitri Marinos. Itt ugyan Angelica kimagyarázta magát, bár elég átlátszó volt, és amikor Martinique-re utaztak, akkor JR ugyanúgy benne volt az átverős dologban, mint Angelica, Jack-kel szemben. Az már más dolog, hogy JR is gyanakodni kezdett, de őt ismerve nagyon nem volt óvatos, úgy látszik, ennyit számít egy női ellenfél, a f@sz feláll, az ész megáll. Az már csak hab volt a tortán, hogy nős emberként tartott egy komoly szeretőt, Mandy-t, és még mellette Angelica-val is lefeküdt. Azt kell mondani, eléggé lebutították JR-t, mert ő sokkal inkább gyanakvó volt, és mindenkit szeretett lenyomoztatni.
Ugyanúgy Jessica-val is szövetkezett volna az esküvő ellen, és ott sem JR-nak lett a leghamarabb gyanús, hogy Jessica nagyon nem az, akivel össze kellene fognia (hiszen Clayton az esküvő előtt pár héttel tett róla említést a családnak, ez önmagában véve is gáz).
Továbbá amikor Samantha és Kimberly Cryder is összefogtak ellene, szó szerint kigolyózták őt. Az utolsó évadban Lee Ann de la Vega és Michelle intézték el rövid időn belül, nem is értem, hogyan reménykedhetett abban, hogy Lee Ann majd meghagyja neki a társaság felét...
És a sorozat elején Kristin is rálőtt, majd Holly Harwood is csak úgy akart kiszállni az üzletből, hogy JR a lehető legkisebbet szakítsa belőle. Tehát meg kell hagyni, azért sokszor a nők is simán pofán ejtették JR-t, holott ez a karakterével és a Dallas hímsoviniszta világával ellentétes volt.


50876. Danyi (2021-01-01 11:55.34) aaaaa - (válasz Quantumleap 50875. hozzászólására)
Mondjuk azért Marilee-t sosem kellett félteni, hiszen, ha jól emlékszem, alig néhány órával a férje öngyilkossága után még Bobby-t is megpróbálta befűzni.


50875. Quantumleap (2021-01-01 11:40.47) aaaaa - (válasz Danyi 50874. hozzászólására)
Marilee pedig le is feküdt vele (aki a férjét öngyilkosságba kergette). Ilyen téren igencsak hemzseg a sorozat a jellemhibáktól.


50874. Danyi (2021-01-01 09:55.21) aaaaa - (válasz Quantumleap 50873. hozzászólására)
Vaugh Leland is újra együttműködött vele, pedig JR korábban őt is átejtette a palánkon.
Igaz, az ő ügye nem volt annyira személyes érintettségű, mint Driscollé.


50873. Quantumleap (2021-01-01 09:42.41) aaaaa
Jocky tv-n most azok a részek vannak, amikor Walt Driscoll ismét JR-nak dolgozik, azok után, hogy korábban megzsarolta, és ennek következményeként a felesége is elhagyta. Ez így mai szemmel elég nagy hülyeségnek tűnik. Ki keresné fel önszántából a korábbi zsarolóját, és ajánlana neki üzletet? Tehát elmondhatjuk, hogy Driscoll a végzetét jelentős részben magának köszönhette. Ha nem keresi fel JR-t, akkor talán nincs a baleset, Mickey is életben marad.


50872. Americanlife (2020-12-30 21:13.04) aaaaa
Cliff az egész Ewing családot utálta...emlékezz vissza az Early Years-re, amikor kisfiúként részt vesz a SF-i BBQ party-n, akkor mennyire rosszul érzi magát, lázadozik, kifejezi az ellenszenvét...pláne Digger-től mást sem hallottak, csak hogy Jock Ewing miképpen tette tönkre az életét azzal, hogy az olajüzletet, a társaságot és Ellie-t is ellopta tőle. Mindegy, hogy Jock Ewing-nak hány fia, vagy egyáltalán lánya születik, Cliff egészében véve utálta a Ewingokat. Bobby-t sem csípte sokáig, még annak ellenére sem, hogy Pamelával azért volt jó pár boldog évük. A Ewing is a Ewing, és ez a mondat mindent elárul. Ha csak 2 fia született volna Jock-nak, akkor is az alaptörténet a Barnes-Ewing viszály adott, hiszen erre épült maga a sorozat is...pláne mint írtam, és nem győzöm hangsúlyozni, bár a Miniseries-ben JR főcímszereplő volt, de nem köré épült az alapötlet, hanem Pamela és Bobby házasságával indult el a történet.
Azt se feledd, hogy amikor Cliff átvette az olajvállalkozók díját, akkor sem JR-t támadta, hanem elmesélte, hogy az apjával miképpen "bánt el" a néhai Jock. Vagy amikor ott volt az 1952-es történet, McKinney halála, Cliff igyekezett, hogy Jock legyen a bűnös...ez a történet pedig valószínűleg megtörtént volna akkor is, ha JR nem születik meg, mert a Conundrumban említésre kerül Pamela neve is.
Úgy kellett volna indítani a Conundrumot, valamiképpen utalni arra, hogy Cliff nem érzett akkora dühöt a Ewing család ellen, annak ellenére, hogy Digger egész életükben őket szidta, és a gyerekeit sem arra nevelte, hogy legyenek jóban velük. Márpedig attól, hogy JR nem születik meg, simán elképzelhető, hogy az alapsztori akkor is működik. Azzal, hogy Cliff egy teljesen Ewing mentes karaktert kapott a fiktív sztoriban, 1-2 mondat erejéig megmagyarázhatták volna.
Az már más dolog, hogy Cliff talán JR-t utálta a legjobban a családból, hiszen a feleségét is képes volt elcsábítani tőle, nem is egyszer. Ha az alapgyűlölet megvan, akkor mindegy melyik Ewing fiúval hadakozik, hiszen a bosszú mindig fűtötte őt.
Lehet, csak Te nem akarod megérteni, mire akarok kilyukadni...a karakterek személyisége adott volt, és ezt illett volna megtartani akkor is, ha JR nem születik meg. A történetek sokasága lehet ezerféle, mert születhetett volna Jock-nak 3-4 lánya is, és akkor lehet egészen másképp alakul az idős házaspár, SF, a Ewing Oil, és a családi viszályok sorsa is. De mivel a Dallas alapvetően egy hímsoviniszta alkotás, adott volt, hogy férfiakkal kreálnak konfliktusokat, és hozzáteszem, ez így is volt rendjén, mert a női karakterek emellett is nagyon drámai, meghatározó történeteket kaptak.
A Conundrumban csak annyit kellett volna megemlíteni, hogy Cliff a családjának odaveti: látjátok, többre vittem, mint a Ewingok, és még megküzdeni sem kellett velük. Szegény apám biztos büszke lenne rám, és őt igazolja, hogy Jock Ewing sem volt erős karakter, mert öngyilkos lett, amint a Ewing Oil-t elveszítette (hozzáteszem, ez is irreális elem volt, mert Jock pont egy küzdő típus volt, a nulláról emelte magát gazdag és elismert emberré). És azzal, hogy Jock Ewing öngyilkos lett, azzal Cliff is elégtételt érezhetett amiatt, amit Jock az apjával tett akkoron.

Samantha esetében ott kellett volna legyen, hogy Nicholas is van annyira gazdag, mint JR, és esetleg Samantha csak a maga érvényesülése miatt dolgozik (mint ahogy az eredeti sorozatban is tette a vége felé). Kristin sztorija jó volt, mert a személyisége megmaradt, ugyanakkor a munkája mellett őt is bebiztosíthatták volna egy dúsmilliomos pasi feleségének, aki csak zsebpénz miatt csinálta az álrendőrködést is. Egy nő azért szereti, ha van egy biztos háttér maga mögött, ha eltartják, a többi csak önmegvalósítás. Márpedig a Shephard nővérek ezek a típusok voltak. Igazándiból csak 1-2 mondattal kellett volna kiegészíteni, és így akkor a karakterek személyisége sem veszik el.
Azzal viszont egyetértek, hogy Jason karaktere kissé felesleges volt a Conundrumban, bár ő pont azért kellett, hogy megmutassa: a három Ewing-testvér semennyire nem tart össze, mindegyik éli a saját életét, ami Ellie távolléte miatt nem is lett volna meglepő. Mellesleg Jason semmivel sem volt szerethetőbb, mint JR. Érdekes az is, hogy se Gary-nek, se Jasonnak nem született utódja, pedig mindkettő nős volt, vagy legalábbis lett volna esélyük rá.
Ray-nél már megírtam az álláspontom, ott a sztorit bárhogyan tekerhették volna, de a személyiségét rendben találtam. Val esetében furának tartom, hogy túlértékelték, bár ez biztos a KL hatására is történt.
Carter McKay, Cally történeteit szerintem jól eltalálták, és közel állhattak a valósághoz is.


50871. Quantumleap (2020-12-30 19:55.20) aaaaa - (válasz Americanlife 50870. hozzászólására)
Cliff esetében nem nagyon beszélhetünk találkozás előtti személyiségkialakulásról, hisz gyerekkora óta ismerte JR-t. Ha JR nincs, akkor lehetséges, hogy nem veszi át annyira az apjától a Ewingok iránti gyűlölködést.
Bárhogy is nézzük, a Conundrum eredendően azokra a dolgokra akart reflektálni, amikre JR-nek hatása volt. Persze igaz, ahogy lentebb írtam is, ez inkább a saját delíriuma volt. Hisz a logikus az lett volna, ha Gary és Bobby ketten testvérek, nem kellett volna egy harmadik.


50870. Americanlife (2020-12-30 11:50.22) aaaaa
Önmagában véve nem volt gond a történettel. Én csak az előzményeket vettem alapul: 63-ban Margaret nem véletlenül küldte az akkor 17 éves Ray-t SF-ba, Jock Ewinghoz. A férfi is azonnal befogadta, sőt meg is kedvelte Ray-t, bizalmas viszony alakult ki köztük. Jock valahol mindig is érezte, hogy Ray a saját fia, illetve tudta, hogy Ray-t nem véletlenül küldte az anyja hozzá. Még akkor is, ha tényleg csak a sorozat 60. része után lett hivatalos és Larry Hagman ötlete alapján, hogy Ray is legyen Ewing.
Az más dolog, hogy Jock még előbb halt meg a Conundrum szerint, mint az eredeti sorozatban, de jó tízen évet akkor is lehúzott a farmon, pláne Amos Krebbs, mint ahogy az eredeti sorozatban is, elképzelhető, hogy netán hamarabb elkotyogta, hogy nem az ő fia...mivel a Conundrum egy fikció volt, így az is lehetett volna, hogy Amos Krebbs még a 60-as évek végén vagy a 70-es évek elején elhinti, hogy Ray nem az ő fia. Nem törvényszerű, hogy úgy kellett volna kiderüljön, mint az eredeti sorozatban. Sőt, lehetett volna úgyis a történet, hogy Margaret kendőzetlenül megmondja, hogy Jock Ewing az apád, menj hozzá dolgozni, ott jobb életet lesz, a szárnyai alá vesz. Azért írom, mivel légből kapott volt az egész ötlet, így egy fiktív Conundrumban meg lehetett volna fordítani úgy is, hogy Ray már eleve tudta, hogy Ewing, és esetleg erősebb lesz, és beáll a testvérek sorába, vagy harcol a részéért, esetleg nem engedi, hogy SF-ot elkótyavetyéljék
(még ha Ray-ben Ellie vére soha nem is csörgedezett).
Igaz, ha korán kiderül a vérségi kötelék, a Conundrumban Lucy úgysem szerepelt, de akkor meg legalább nem láthattunk volna egy vérfertőző kapcsolatot sem. Még ha azt a csorbát már nem is tudnák kiköszörülni, bár sokan állítják, mivel nem tudtak róla, hogy Ray is Ewing, így tudtukon kívül enyelegtek egymással, sokkal inkább volt megbotránkoztató a 70-es évek végén, hogy egy harmincas férfi a főnöke 17 éves, kiskorú unokájával szexel, pláne tanítási időben.
Önmagában véve Ray személyisége és története nem lett volna problémás, a Ewing volta miatt viszont bármilyen sztorit lehetett volna kreálni. Mint írtam, ugyanezt éreztem Kristin és Samantha esetében, de még Cliffnél is, hogy náluk még a személyiség is más lett, ami a JR-ral való találkozásuk előtt alakult ki, tehát így aztán mindegy is, hogy milyen sztorit kreálunk melléjük.
Azt próbáltam kiemelni, hogy bármelyikünk írhatott volna egy Conundrumot, millió verziót lehetett volna építeni a karakterekre, de a személyiségüket nem szabadott volna megváltoztatni...nem Ray-ére gondolok, az rendben lett volna...nála az eredeti sorozatnál is igazán sántított, egy olyan óriási bakit hagyva maga után, szóval eleve nem tudtak volna rontani sem, így akár kiderülhetett volna elég hamar az is, hogy Jock Ewing fia.


50869. Quantumleap (2020-12-30 03:47.38) aaaaa - (válasz Americanlife 50868. hozzászólására)
Ray Conundrum-beli sztorijával végülis mi a gond? Akkor a jelen idő alternatív síkjában voltunk. Southfork már nem létezett, mert Jason ledózeroltatta és lakóparkot építtetett a helyére, így Ray is értelemszerűen elkerült onnét. Bobbynak és Garynek pedig nem volt ambíciója utána is tartani vele a kapcsolatot, pláne nem anyagilag támogatni, hiszen nem derült ki, hogy a testvérük.


50868. Americanlife (2020-12-29 14:42.34) aaaaa - (válasz Kfruzsina 50867. hozzászólására)
És akkor arról már nem is beszélek, hogy sokszor jó emberek, fiatalon mennek el, értelmetlen halállal, míg vannak olyan gonoszak is, akik sokáig elélnek. Nyilván többféle szempontból kell megközelíteni, mi az üzenete a filmnek az adott történettel. Ha jól veszem ki, Az élet csodaszép-ben az volt, hogy a főhős nem tudta magáról, hogy értékes ember, így meg kellett neki mutatni, hogy mi lett volna nélküle, ha nem születik meg.
Egy gonosz karakternél ez egész más aszpektust kap, így nem lehet összehasonlítási alap.

Amúgy az angolszász irodalom nem szereti a mi lett volna, ha...? dolgokat, sőt még a nyelvtanban sem. Mert mindig az van, ami, és azt kell elfogadni, vagy élni vele.

Mindenki élete más lehetett volna, ugyanakkor szerintem sok ember alapvetően olyan, amilyennek születik, vagy amilyenné a környezete, a sorsa alakítja (és nem egy ember, jelen esetben JR).
Bobby a sorozat elejéig playboy életet élt, és azért kellett egy csapásra jófiúvá válnia, mert elvette Pamelát, akihez hűséges volt, és kellett egy ellenpólus JR karakteréhez is. Azt viszont sokan elfelejtik, hogy a Miniseries indulásakor nem JR volt a központi karakter, hanem Pamela, David Jacobs is őt álmodta meg először, illetve találta ki a texasi Romeo és Júlia változatot, tehát az alapsztori az volt, hogy az ellenségeskedő család sarjai összeházasodnak.
Ha már Bobby-t említed, a "haláláig" valóban jófiú volt mindvégig. Kivéve egyszer, amikor Hicks-et megzsarolta, de véleményem szerint az a történet nagyon is kellett, mert megmutatta, hogy egy harc mennyire meg tudja változtatni az embereket.
Amúgy Patrick Duffy kérése volt a visszatérte után, hogy Bobby ne a jófiút alakítsa mindig, mert ez már számára unalmas, és egy örök skatulya maradna. Éppen ezért vitte lejjebb a szintet, főleg a Pamelával való válása után, ahogy a nőket is cserélgette...ami nem lett volna baj, mert megtehette, ugyanakkor a korábbi karakterével ellentmondásba keveredett. Valóban erőszakosabb lett, egyedül talán Christopher-hez volt mindig kedves. Ugyanakkor szeretném jelezni azt is, hogy April halála után is egy teljesen más Bobby-t láthattunk, akit már nem érdekelt az olajüzlet, a siker, az érvényesülés, sőt még a bosszújáról is lemondott.

Cliff esetében egyetértek azzal, hogy ambíciózus volt, jó szakember, tehát ő biztos, hogy többre vitte volna...de nem szabad elfelejteni, hogy Cliff vérében benne volt, hogy a Ewingokat utálni kell...ő nem csak JR-t gyűlölte. Tehát ha JR nem születik meg, akkor még mindig ott volt másik 3 Ewing-fiú, akikkel hadakozhatott volna...márpedig Cliff-ben kódolva volt a bosszúvágy, hogy amiért az apját tönkretette Jock, azért neki vissza kell vágni...mindegy, hogy kikből állt volna a Ewing család, ő szerintem ebben a tekintetben konok, forrófejű volt, igaz, a sorozat végére ezen puhítottak nála is, főleg Pamela kilépése után. A Conundrumban viszont fura volt, hogy egyetlen egyszer sem emlegette a Ewingokat, még csak olyan apropóból sem, hogy na legalább ők irigykedhetnek arra, hogy alelnök, majd elnök lesz. A képességei alapján Cliff történetét elhittem, de a személyisége alapján nem.

De vegyük akkor Samanthát és Kristint. Mindkét lányt úgy nevelték, hogy házasodjanak jól, hogy ne kelljen dolgozniuk. A sorozat kezdetekor sem tartott senki pisztolyt a fejükhöz, hogy márpedig számukra a híres és gazdag JR Ewing jelenti az egyetlen megoldást a "jó" életre. Tehát szerintem ez a két nő ugyanúgy fogott volna magának egy vagyonos pasit, mert ez beléjük lett nevelve, kódolva. Emlékezzünk vissza, hogy Samanthának voltak udvarlói, egyik sem az alsó kategóriából (kivéve Peter, de az a kapcsolat másról is szólt). Igaz, hogy egyik pasija sem volt annyira tehetős, mint JR, bár Dusty, Clayton és Nicholas átlagon felül éltek, valamint Don Lockwood, Clint Ogden, Jerry Kenderson és Cliff is a felső középosztályhoz tartoztak, mellettük sem kellett volna dolgoznia Samanthának, de hát ugye a Ewing névvel egy státuszt is kapott. Tehát teljesen mindegy milyen történetet találtak volna ki számára, a személyiségét nem tükrözte...pláne azért meg kell dolgoznia a sikerért, míg JR mellett ezzel sosem volt gondja.

Ray esete szerintem valósághű volt, ha a személyiségét nézzük...hiszen miután nem derült ki, hogy Jock az apja, ugyanolyan egyszerű életet élt, igaz, hogy a Ewing családba bekerülve azért az ő csipája is kinyílt, hiszen anyagilag is megszedte magát, továbbá szeretett fontoskodni a családi ügyekben. Mellesleg Ray történeténél azt tartom valószínűtlennek, hogy ha nem is derült volna ki, hogy Jock az apja, de a Conundrum szerint Jock 78-ban halt meg, míg Margaret 63-ban küldte Ray-t a farmra, hogy dolgozzon Jocknál. Tehát Margaret ezt akkor is megtette volna, ha Jock korábban hal meg a Ewing Oil csődje miatt. Innen látni, hogy nem dolgozták ki a szálakat, és persze azt is tudjuk, hogy Ray karaktere csak a 60. rész után került a családba, tehát még az eredeti sorozat szerint sem tervezték, hogy Ewing-fiú lesz.

Ilyen tekintetben a Conundrum összecsapott volt, mert a karakterek jellemét nem vette alapul, csak egy történetet rendelt hozzájuk...az meg csupán fantázia kérdése, kinek mit találnak ki.


50867. Kfruzsina (2020-12-29 13:19.59) aaaaa - (válasz Americanlife 50866. hozzászólására)
Köszönöm szépen a részletes összefoglalókat, szuper volt, mint mindig.
Igen, az Élet Csodaszép, attól függ milyen szemszögből nézzük, egyáltalán kit akarunk megmenteni? Ez is kérdéses és miért csak a jókat vagy az átlag felettieket? Az egyszerű szürkék nem számítanak?

A Chrismas Carolt meg fogom nézni, még nem láttam, köszönöm szépen az ajánlót.

Igen, mindenkinek lett volna egy élete J. R. nélkül is, ami nem feltétlenül jobb vagy rosszabb lett volna, egyszerűen csak más. Bobbyt valóban J.R. nevelte jófiúvá és általa lett az a karakter, akit sokan szerettek, aki megmutatta, hogy tisztességesen is lehet élni az üzleti életben.
Viszont Bobby jellemét is ketté kell osztani a "feltámadás" előtti és utáni Bobbyra. Míg a "feltámadás" előtt az az igazi jófiú volt, aki mindenki segített és aki együttérző volt, míg a "feltámadás" után egy keményebb, erőszakosabb Bobbyt láthattunk visszatérni. Emlékszem volt úgy, hogy voltak ügyfelei, akikkel elég lekezelő stílusban beszélt, további kocsmai verekedésekbe is belekeveredett, holott ez korábban J.R. és Rayre volt jellemző. Továbbá jó volt neki Cliff és J.R. megunt nője April? A régi Bobby nem alacsonyodott volna le eddig, holott tudjuk, hogy ezt az egészet miért így csinálták a készítők.
A legnagyobb győztes egyértelmű Cliff lett volna, ha J.R. nem születik meg, bár ha jól emlékszem, a sorozat végére már ő volt a győztes kettejük csatájában, J.R. mindent elvesztett.
Cliffnek volt agya, szorgalma kitartása, hogy sokra vigye, hiszen amúgy is jogász,ügyvéd végzettséggel nem rendelkezett, ami azért nem volt semmi, hogy anya nélkül egy részeges apa mellett, egy ilyen magas iskolát elvégzett, szinte mesébe illő. Tehát Cliffben J.R.-rel vagy J.R. nélkül is volt ambíció,


50866. Americanlife (2020-12-26 13:43.57) aaaaa
Az élet csodaszépet az egyik legjobb (karácsonyi) filmnek tartják, és bár kapott jó pár jelölést, valahogy mégsem lett az a felkapott, agyonsztárolt mű...jó volt olvasni, ahogy Fruzsina leírta, hogy miről szól a film, és teljesen egyetértek vele: ha más szemszögből nézzük, akkor igenis egysíkú a cselekmény: itt egy jó embert kell megmenteni, ami meg is történik, és a néző is így tartja logikusnak. Ugyanakkor nem mindenki (ennyire) jó ember, vagy nem ilyen formában, szóval valahol én is álságosnak tartom, mert mi alapján mentünk meg embereket? És akkor az a sok jó ember, akik fiatalon, vagy érdemtelenül/értelmetlenül halnak meg, őket nem kellett volna megmenteni?

Én most A Christmas Carol (Karácsonyi ének) című filmet néztem meg, 1999-es verzió. Tetszett, és a 2009-es animált verziót is elkezdtem nézni. Itt egy rossz ember menekül meg, de úgy, hogy később lesz lehetősége jóvátenni a hibáit. És már a fejem fogtam, mert ebben is szerepel Joel Grey, és az egyik szellemet alakítja a 3 közül. Úgy látszik, hogy neki tényleg ilyen misztikus szerepeket szántak, amit meg is értek, mert ő maga sem egy hétköznapi figura. Még hány filmben kapott ilyen karaktert?:)

Ami a Dallas-t illeti, a kedvelt, de negatív főhősünknél érthető, hogy annyira nem sajnálatból kellett volna megmenteni az öngyilkosságtól, és talán pont a végén Adam azért is jelenik meg ördögi alakban, hogy ezzel kifordítsa a karakterét, mint ezt korábban Quantumleap is írta. Érthető volt, hogy itt az lett volna a lényeg, hogy kiemelje, mennyire más élete lett volna a szereplőknek JR nélkül. Amúgy nem csak Bobby, Ellie és Jock élete lett volna rosszabb, hanem Cally-é is.
Igazság szerint lehet pont arra akartak célozni, így vagy úgy, de mindenkinek lett volna egy élete, az öngyilkosság kérdése sem véletlenül maradt nyitottan. Ha azt nézzük, most mennyivel volt rosszabb Ray élete a sorozatban? Ami rossz történt vele, pl. a Donnával való válása, az pl. nem JR sara.
Persze, szerintem meghatározó volt a párhuzam, hogy Bobby-t emelték ki leginkább, és az se véletlen, hogy JR-t Bobby sorsa érdekelte volna a legjobban. Nem farmer lett, hanem zugbukméker és szerencsejátékos. Míg a sorozatban JR, mint ellenpólus, jóvá nevelte Bobby-t, ezzel azt jelezve, hogy mindennek megvan az oka, és nem véletlenül úgy alakultak a dolgok, ahogy...ha nincs JR, akkor Bobby se lett volna olyan jófiú, mint a sorozatban.
Samantha tényleg TV-bemondó, vagy TV-sztár lett volna, ha jobban tetszik...ami elfogadható, ugyanakkor ha abból a szemszögből nézzük, hogy Patricia arra nevelte a lányait, hogy jól menjenek férjhez, hogy sose kelljen dolgozniuk...nos, azért Samantha biztos megdolgozott azért az életért, és mondjuk kötöttséget, korán kelést jelentett neki ez az életforma...míg JR mellett nagyon sokáig nem kellett dolgoznia sem, csak a házasságuk utolsó pár évében lett aktív, illetve a válásuk után. Azért egyetértek Fruzsinával, hogy mindig több szemszögből kell nézni a dolgokat, mert nem minden fekete-fehér. Az is lehet, hogy valakinek ugyan jobb élete lett, ugyanakkor a sorozatban sem volt sokkal rosszabb élete, vagy nem JR miatt. Kristin persze lehet jobban jár, ha sosem ismeri meg JR-t, de azért Kristin-t sem kellett félteni, mert JR nélkül is elég botrányos életet élt. Mellesleg senki nem kényszerítette arra, hogy rálőjön, és pont a testvérére akarja ráfogni a gyilkossági kísérletet. A bosszúállásnak lehetett volna más módja is, mellesleg sorsszerű volt, hogy JR csak kihasználja Kristin-t, akinek ezt észre kellett volna vennie. Mellesleg a lövés után új esélyt kapott Kaliforniában, de nem tudott vele élni...így egyértelműen minden rosszért nem okolhatjuk JR-t...mert Cliff is hiába volt jó szakember, de sokszor a saját bosszúszomja, gyűlölete és makacssága kergette őt a kudarcba, és mellesleg Cliff is puhult az évek során, az utolsó évadokban egészen más emberi oldaláról ismerhettük meg, és akkor már ritkábban hadakozott JR-ral is.

Szerintem az alapötlet ettől függetlenül nem volt rossz, és mivel valóban az eredeti sorozat befejező része is lett, így passzolt is hozzá, sőt nyitottan tudta hagyni. Azt is meg lehet érteni, hogy ennyi év után egy ilyen ikonikus karakter számvetést tart, főleg, hogy a szezon végére mindent és mindenkit elveszített, így valahol jogos volt ez az "időutazás". Emlékszem, amikor először láttam, én sem tudtam hová tenni, sőt az sem volt világos számomra, hogy miért kell új és önálló sztorikat adni régen nem látott karaktereknek. Vagy még friss volt az az élmény, ahogy eljutottunk a szezon végéhez, engem sokkal jobban érdekelt, hogy mi lesz Hillary Taylor/Sheila Foley sorsa, mert az utolsó pillanatig húzták a történetet, már-már azt sejtetve, hogy Bobby elengedi a dolgot (így is volt), és a nő megússza...

Egyébként Leonard Katzman tudatosan tervezte, hogy visszahívja a lehető legtöbb színészt az utolsó részbe, bár ez egyes esetekben a karakter halála (April-Sheree J. Wilson), a színész elutasító válasza (Barbara Bel Geddes, Victoria Principal) miatt nem valósult meg. Lucy karakterét is beépíthették volna, de Charlene Tiltonnal már nem mertek harmadszor is "szórakozni", mint sokszor visszatérő. Susan Howard-ot nem hívták, bár JR Donna karakterére nem volt annyira szerves hatással, sőt ugyan Priscilla Presley nagy kedvence volt a rendezőnek, mint színésznőt visszahívta volna, ugyanakkor Jenna karaktere nem volt annyira releváns JR történeteiben. Howard Keel pedig azért esett ki, mert eleve Ellie/Barbara Bel Geddes is. Egyesek így dramaturgiai szempontból is kiestek, pedig egy teljes össznépi bulit szerettek volna.
Szerintem Linda Gray és Mary Crosby voltak a nagy nyertesei ennek az epizódnak, mert nem csak a karakterekre voltak kíváncsiak a nézők, hanem a két színésznőre is. Mary Crosby majd 10 évvel később bukkant fel újra, Linda Gray távozását pedig sokan rossz néven vették, így ezzel valamennyire tudták ellensúlyozni a hiányukat.


50865. Kfruzsina (2020-12-25 23:17.46) aaaaa - (válasz Quantumleap 50864. hozzászólására)
Köszönöm szépen az információkat. Az a helyzet, hogy már nagyon régen láttam az utolsó két részt, így már nem is emlékeztem rá, hogy kivel mi történt a záróepizódban, sőt akkor még nagyon fiatal is voltam, nem is értettem igazán, hogy ki az a fickó, aki megmutatja J.R.-nek ezt az alternatív jövőképet, hogy mi lett volna, ha ő meg sem születik. Csak később valószínűleg az itteni hozzászólásokból derült ki, hogy az ördög volt.
Bobbyról rémlik valami, hogy farmer lett, alkoholista és három gyereke volt, meg Samantháról, hogy TV bemondó, de javíts ki, ha tévedek.
De mégis, ha sok embernek nem lett volna jobb akkor sem, ha J.R. nem születik meg, akkor végül is mi késztette J.R.-t az öngyilkosságra, ha lehet annak nevezni?
Egyáltalán mi célja volt a rendezőknek ezzel a szürreális befejezéssel?


50864. Quantumleap (2020-12-25 19:53.44) aaaaa - (válasz Kfruzsina 50863. hozzászólására)
De Bobby-nak rosszabb élete lett volna, ha JR nem születik meg, és Ellie és Jock idejekorán elhunytak, mert megterhelte őket, hogy Gary hozzá nem értése miatt becsődölt a Ewing Oil. Tehát nem jelenthető ki egyoldalúan, hogy mindenkinek jobb lett volna.


50863. Kfruzsina (2020-12-25 17:31.03) aaaaa - (válasz Americanlife 50860. hozzászólására)
Az Élet Csodaszép című filmet én most néztem meg, pont ennek a fórumnak a hatására. Igen ott az angyal valóban angyal volt, de "csonka" angyal, mivel nem voltak szárnyai, ezért, hogy azokat megkaphassa és ezáltal "teljes" angyal legyen, valami nagy feladatot kellett, hogy teljesítsen. Ez volt az, hogy a főhőst az öngyilkosságra készülő George Bayley-t visszahozni az életbe.
De amíg J. R. egy alapjáraton negatív figura volt, akit ennek ellenére imádtunk, addig George egy pozitív ember aki mindenkin segített és aki valójában mindenki szeretett, csak addig ő ezt nem vette észre.
És az angyal megmutatta neki, hogy valóban szegényebb lett volna jóval a világ nélküle és sok ember élete máshogy alakult volna.
Ezzel szemben J.R.-nak az ördög azt mutatta meg, hogy jobb lett volna az élet nélküle, legalábbis egyes embereknek biztos. Pl: Cliffnek, aki előtt hatalmas politikai karrier állt volna, a végén megválasztották volna az USA elnökévé.
Ezért döntött úgy a végén J.R. , hogy meghúzza a ravaszt, bár eldördült a lövés, de a végét nyitva hagyták.

Szóval kicsit más a két film. Bár az Élet Csodaszépet nagy filmnek tartják a mai napig, én a színészi játékot, a képi világot nem vitatom, a maga idejében igenis jó film volt, de a mondanivalója ugyancsak álságos.
George-nak vissza kellett térnie az életbe, mert sok emberrel tett jót, továbbá ott volt a gyönyörű és hűséges felesége, akit Donna Reed alakított, meg kell adni szenzációsan, illetve 4 gyerek, annak minden nyűgjével együtt is, egy felépített teljes élet.
De mi van mondjuk a családtalan lúzerekkel, akik nem tettek senkivel se jót, de akiket ugyanakkor senki sem karol fel, sokszor önhibájukon kívül. Na az ő szemükben totál álságos a film mondanivalója.


50862. Americanlife (2020-12-23 14:58.37) aaaaa
Joel Grey csak 2015-ben coming out-olt a People Magazinnak, idézem:

In January 2015, Grey discussed his sexuality in an interview with People, stating: "I don't like labels, but if you have to put a label on it, I'm a gay man."[26] Grey writes about his family, his acting career, and the challenges of being gay in his 2016 memoir, Master of Ceremonies.[27]

Sok meleg megnősül és lesz gyereke, és vannak, akik csak idős korukra bújnak elő, mint a fenti példa is mutatja. Az ő esetében megemlítendő, hogy 24 évig házasságban is élt, Jennifer Grey lányát bizonyára sokan ismerik a Dirty Dancing-ből is.
Amit inkább kiemelnék, hogy számos sorozatban, TV-filmben, és színházban is játszott, egyébként is őt abszolút a színpadon tudom elképzelni...valóban belengi a személyét egy misztikum, nem egy átlagos pasi, szóval egészen biztos vagyok, hogy ilyen szerepekre specializálódott.
Megemlítendő, hogy rengeteg díjra jelölték, és több neves díjat be is zsebelt, többek között az Academy Awards, BAFTA, Golden Globe, Grammy, Tony Awards díjak büszke tulajdonosa.
Az apja révén zsidó származású színész és komikus volt, és így nem meglepő, hogy ő is ezt a pályát választotta. Szerintem nagyon jól eltalálták Adam szerepére is.


50861. Quantumleap (2020-12-23 13:43.19) aaaaa - (válasz Americanlife 50860. hozzászólására)
Nem. Az élet csodaszép-ben tényleg angyal volt. De valahol olvastam, hogy a Dallas végén direkt ezt akarták kifordítani.

Joel Grey meleg volt? Ezt most hallom először. Pedig volt házas, és gyerekei is születtek. Akkor inkább biszexuális, nem? Őt a Dallason kívül amúgy az Alias és az Oz (börtön) sorozatokban láttam. Ott is ilyen váratlanul, a semmiből előbukkanó, rejtélyes figurákat alakít. Lehet, hogy a tévés szerepléseiben erre volt specializálódva?


50860. Americanlife (2020-12-21 16:11.47) aaaaa
Köszönöm szépen a részletes leírást, valóban nem láttam egyik sorozatot sem, a Twin Peaks-nek a 3. évadára pedig valahogy nem hangolódtam rá.

Tiszta sor, hogy egy ilyen régóta futó sorozatnál, főleg így az utolsó részben rizikós volt ez a történetszál, amellett, hogy terveztek még egy évadot. Az utolsó évad a Miniseries-t leszámítva egyébként is a legkevesebb epizóddal büszkélkedhet, és a főcímszereplők egy része csak pár epizódban szerepel, vannak olyan részek, ahol gyakorlatilag csak 1-2 cselekményszál fut, és minden mást mellőznek. Pedig az utolsó előtti évadban még tudtak történeteket kreálni, sőt nem is rosszakat, a szereplők is kaptak önálló történeteket. Tény és való, hogy az utolsó évadnál már érezni lehetett, hogy a sorozat kifutotta magát, mégsem merték lezárni, hanem nyitottan hagyták a végét egy esetleges folytatásra.

Az élet csodaszépben is egy angyal jelenik meg, bár azt nem tudom, hogy a film végén róla is az derül ki, hogy nem is angyal, hanem ördög? Mivel a film több mint 45 évvel korábban készült, így szerencsére annyi idő eltelt, hogy ne lehessen érezni a "koppintást". A filmben amúgy szerepel az akkor még nagyon fiatal Donna Reed is.

Egyébként pedig írói fantázia, hogy kinek mit álmodnak meg egy ilyen elmélkedős résznél...a szereplők egy része szerintem reális történetet kapott, míg másoknál azért érezni lehetett a túlzó hatást. Mellesleg olyan történetek voltak benne, amik annyira nem kötötték le a nézőt, vagyis nem tudtak szívből drukkolni, még ha sejtették is, hogy ez az egész időutazás csupán egy kitaláció.
Még annyit, hogy az egyébként homoszexuális Joel Grey, aki az angyalt-ördögöt alakította a Conundrum-ban, Larry Hagman jó barátja volt, és ő is ugyanúgy, mint Barbara Eden megígértették Larry-vel, hogy pár epizódba meghívja őket, de fajsúlyos történetet kapjanak, amik JR karakterével kapcsolatosak. Nem véletlen, hogy érezni lehetett a sorozat végét, mert Barbara Eden is az utolsó évadban kapta a meghívását, Joel Grey pedig az utolsó epizódra...igaz, esetében találó volt a karakter is, mert egy hétköznapi texasi személyt nehezen tudtam volna elképzelni, akit eljátszhat.
Más dolog, hogy Larry Hagman már produceri és egyéb tevékenységeket is folytatott a sorozatban, főleg az utolsó évadban, így volt lehetősége olyanokkal dolgozni, akikkel szeretett volna.


50859. Quantumleap (2020-12-21 12:52.27) aaaaa - (válasz Americanlife 50858. hozzászólására)
Amik eszembe jutnak:

A Narancsvidék sorozatban volt, hogy a főhős balesetet szenvedett a szerelmével együtt, és kómában arról volt álmuk, hogy mi lett volna, ha nem kerül oda arra a vidékre, nélküle sokkal rosszabbul alakult volna a szereplők élete. Itt ugye kezdettől tudtuk, hogy csak egy kómás lázálom, csak fura, hogy ugyanazt álmodták.
A Holtsáv sorozatban is volt a látnok főszereplő terapeutájának egy lázálomféléje arról, hogy mi lett volna, ha soha nem hagyja el a szülővárosát, és így a hat év kóma után nem őt rendelik ki hősünk mellé specialistának, félre lett volna kezelve, és elromlik az élete.
A Lost sorozatban az utolsó, hatodik évadban a fő sztorivonallal párhuzamosan láthattunk egy idősíkot arról, hogy mi lett volna, ha nem zuhan le a replőgép hőseinkkel a szigetre. Bár a végén kiderül, hogy igazánól mégsem egy egyszerű alternatív idővonalat látunk.
A Twin Peaks utólagos, harmadik évadának végén már operáltak egy alternatív idővonalfélével, ahol Laura Palmert nem ölték meg. De elég elborult agymenés volt, igazából nem tudni, mit láthattunk.
Nem tévé-, hanem képregénysorozat, de a régi Superman-füzetekben volt egy olyan rész, ahol Superman/Clark egy lázálmot lát arról, hogy mi lett volna, ha nem ő a Krypton egyetlen túlélje, hanem vele együtt több sebezhetetlen szuperembe is a Földre kerül. Valamint egy olyan, ahol a rakéta, amiben kilőtték, nem az USA-ban, hanem a Szovetjetúnióban landol.
A Dallasban amúgy a Conundrum-epizódok ötlete elég egyértelműen Az élet csodaszép című film alapötletéből származik.


50858. Americanlife (2020-12-21 12:07.41) aaaaa
És mely sorozatokban voltak ilyen "Mi lett volna, ha...?" speciális epizódok? Mert lehet csak én néztem azokat, amelyeknél nem sütöttek el egy ilyen szálat...

Való igaz, egy sci-fi vagy természetfeletti sorozatnál jobban elfogadom én is, bár a Twin Peaks-nél nem emlékszem ilyen eseményre.
A Dallas esetében szerintem tényleg nem volt szerencsés...egyrészt szappanopera, másrészt ahogy írod, sok szálat azonnal el is varrtak, kihagytak jó pár karaktert, említés szintjén lehetett volna róluk szó...bár itt közrejátszott az is, hogy Leonard Katzman csak azoknak a karaktereknek akart önálló történetet, akiknek a megformálói valóban részt vettek az epizódban. És egyes szálakat valóban csak 1-2 mozzanatra tettek bele, nem sokat tudtunk meg a karakterek jelleméről sem, vagy csak felületesen.
Ugyanakkor, mint záróepizód, úgy valahol meg egy kissé "jogosnak" találtam, hogy egy ilyen ikonikus főhős elmélkedik azon, hogy mennyivel lett volna más az élet, ha ő nem születik meg...és abban is volt igazság, hogy vele vagy nélküle, az élet sok dolgot másképp formálhat, olyanokat is, amelyekhez JR-nak semmi köze nem lehetett volna. Inkább csak egy fricska volt, hogy egyesek mennyivel jobban éltek nélküle, míg másoknak sanyarúbb élet jutott.
Nekem inkább a módszer nem tetszett, főleg Pamela álma után ezt a delíriumos álmot elsütni nem volt szerencsés, bár tényleg rövid ideig tartott.
A nagyobb baki számomra az volt, hogy bár sokan nem hiszik el, de meg volt rendelve a következő évad is. Hogy JR főbe lőtte-e magát, vagy sem, ezt nyitottan hagyták, hogy az esetleges folytatásnál ne kelljen senkit feltámasztani.
Közvetlen a Conundrum után egy másik évad indítása nem lett volna szerencsés, mert a legutolsót eléggé lezárták, már amennyire lehetett, minden karakter és történet kifutotta magát.
A másik furcsaság számomra, hogy 5 évet kellett várni a folytatásra, amelyben JR megrendezi a saját halálát (és itt akkor utalás van arra, hogy a tükörbe lőtt, és nem lett öngyilkos, csak elutazott egy időre, öngyilkossági kísérlet után a halála megrendezése valahogy túl sok...). Inkább ezek a dramaturgiai/produceri fordulatok voltak kevésbé kidolgozottak.
Bár azt nem tudom, hogyan lehetett volna igényesebben megcsinálni egy ilyen epizódot, de annyi biztos, hogy Gary válóperes ügye túl sok szerepet kapott benne, míg egyes karaktereket elintéztek 1-1 mondattal...számomra az is valószínűtlen, hogy két olyan családcentrikus személy, akik minden válságból kilábaltak és összetartották a családot, itt azt találták ki, hogy Jock öngyilkos lett a Ewing Oil csődje miatt (holott szerintem ő pont egy küzdő típus, és amikor a társaságot is felosztották, akkor is visszaszerezte a részét). Ellie pedig szívrohamban halt meg, aki pont a széthulló családot hozta össze, bármi is történt. Számomra ez valóban elcsépelt és átgondolatlan szál volt, hogy a két családfőt egy tollvonással máris kiírták...még akkor is, ha egyértelmű volt, hogy Jim Davis nem tudna visszatérni, Barbara Bel Geddes pedig már nem akart...


50857. Quantumleap (2020-12-21 10:13.09) aaaaa - (válasz Americanlife 50856. hozzászólására)
Ilyen "Mi lett volna ha...?"-jellegű speciális epizódokat más sorozatokban is elsütöttek már, és meg kell mondjam, amiket én eddig láttam, azok nagyságrendekkel jobban és igényesen voltak megcsinálva, mint a Dallas esetében. Na meg ha valami sci-fi vagy természetfeletti sorozatról van szó, akkor ott az ember sokkal könyebben elfogadja az ilyet, mint egy szappanoperában. Ugyanez igaz a halott karakterek feltámasztására is.


50856. Americanlife (2020-12-20 21:08.22) aaaaa - (válasz Quantumleap 50850. hozzászólására)
Mi lett volna, ha JR nem születik meg?
Nyilván itt már az írók tudtak volna fantáziálni...de egyes karakterekkel nem tették meg, pl. Ellie és Jock korán meghaltak volna, Clayton képbe se került volna, ahogy Lucy sem született volna meg, hiába jönnek össze a szülei. Tehát pár szereplőre még ennyi energiát sem fecséreltek, még említés szintjén sem, ha még a karakterek megformálóit nem is tudták volna visszahozni.
Ugyanúgy Jenna és April sem szerepeltek volna, mint Bobby női. Pamela igen, de csak Cliff által, róla viszont azt se tudtuk meg, hogyan élt volna, említés szintjén sem.

A Ewing-fivérek sorsa is másképp alakult volna, Gary sikeres és rafkós ügyvéd, mellesleg nőcsábász, nem iszik. Bobby lecsúszott, 3 gyerekes, elvált apuka, aki a szerencsejáték rabja...igaz, Bobby az eredeti sorozat elejéig is Playboy életet élt, amíg Pamelát el nem vette, így valahogy nála el lehetett képzelni a fenti szituációt. Jason, a harmadik Ewing fiktív figura, így tehát úgy kreálták, ahogy akarták...
Ray, bár Jock fia, de ez sosem derült volna ki, Jock korai halála miatt. Más dolog, hogy Margaret nem véletlenül küldte Ray-t 63-ban SF-ba, nyilván előbb is kiderülhetett volna, vagy legalábbis Jock sejthette volna, ez a történetszál csak azért alakult így, mert az eredeti sorozatban is csak a 60. rész után vették elő, amiatt, hogy Ray karaktere maradni tudjon...nyilván senki se tette volna azok után, hogy a sorozat elején Lucy-vel enyelgett. Mindazonáltal Ray-nek szerintem jó sztorit találtak ki, mert az is valószínűtlen lett volna, hogy egy Donna kaliberű nő kezd vele.
Cliff sztorija reális...mindig is jól tanult, képezte magát, karrierista volt, bár azért az USA elnökének lenni szerintem meredek húzás volt...itt csak inkább JR-t akarták idegelni, hogy bezzeg az örök ellenlábas mennyire sokra vitte volna, ha ő nem születik meg. Egy Dave Culver szintű karriert viszont simán kinéztem volna belőle, ha nem is elnököt.
Cally sztorija szintén reális volt, az a közeg, ahonnan ő jött, simán elképzelhető volt az a családi felállás.
Amúgy Gary a sorozat elejéig alkoholista volt, itt a delíriumos álomban viszont erről szó sem esett, tehát erős karakterré vált.
Samantha és Kristin eseteit is kételkedve fogadtam. Az anyjuk, Patricia mindig is arra nevelte őket, hogy ne dolgozzanak, hanem menjenek jól férjhez...ehhez képest, mindkét nő dolgozott, pedig bármelyikük megtehette volna, hogy egy gazdag pasihoz mennek hozzá. Kristin munkája testhezálló volt, Samantháé szintén, mint korábbi szépségkirálynő, ugyanakkor nála furcsának találtam én is, hogy Nicholas-szal összehozták (talán pont azért, mert utalni akartak arra, hogy a pasi JR miatt halt meg annak idején). De tény és való, hogy túl sok volt a gyanús egyezőség.
Carter McKay szerintem reálisan lett elképzelve ebben a felállásban is.

Persze, az ilyen dolgoknak már csak a képzelőerők határa szab határt...lehet Jenna maradt volna Olaszországban, vagy hazatérve állandóan más pasikkal tartotta volna el magát. Pamela biztos dolgozott volna eladóként-divattervezőként, mert ez volt az eredeti szakmája is, viszont fogalmam sincs, hogy milyen magánéletbeli szálat találhattak volna ki neki...milyen férfihoz megy hozzá, születik-e egyáltalán gyermeke?
April és Michelle biztos prosti típusok maradtak volna. Valene is erősebb típus lett volna, amennyit mutattak belőle.


50855. Americanlife (2020-12-12 14:57.03) aaaaa - (válasz Sanyiszamár 50852. hozzászólására)
Na erre nagyon nehéz válaszolni...mert a kérdés, hogy kinek mi a jó/legjobb nő? Hogy úgy esztétikailag is minden rendben van nála, vagy az is, hogy maga a karakter belsőleg is szimpatikus?

Pamela abszolút a jó nő kategória, és a karaktere is többnyire szimpatikus volt. Arcra (amíg nem volt plasztikája) szinte biztos, hogy a legszebb. Az is igaz, hogy akkoriban minden nő rá szeretett volna hasonlítani, és tudtak neki változatos frizurákat, öltözetet is kreálni.

Mandolina is elvileg rendben lenne...mint Playboy nyuszi, és mint modell biztos veri a mezőnyt. Bár az arcában mindig volt valami közönséges, ami miatt az ember, nem találta őt szimpatikusnak...mellesleg hálátlan volt a karaktere is, mert abba a hibába esett: elhitte, hogy JR anélkül, hogy elválna a feleségétől, a férfi első számú szeretőjeként sokkal több jogot kap, még Samanthánál is.

Sokan azért Samantháért is oda voltak, mert őt is lehetett alakítani külsőre, bár azért nála néha voltak mellényúlások (nagyon rövid haj, nem megfelelő smink). A lába, az alkata, és korához képest viszont igen csak kívánatosnak számított a pasiknál, és valljuk be sokan küzdöttek a kegyeiért is.

Jenna (Priscilla Presley), szintén amíg nem plasztikáztatta magát, arcra nagyon szép nőnek számított, jó génekkel. Bár nem volt sosem egy modellkedős alkat, és a Dallas (vagy éppen Travilla) sem mindig őt kreálta a legváltozatosabban, annyi biztos, hogy kevés olyan szép kismamát lehetett látni, mint amilyen ő volt, 40 felett is.

Lucy feltűnő jelenségnek számított, a szőke hajkorona, a kellemesen dundi alkat a fiatal és az idős korosztálynak is bejött, más kérdés, hogy a karaktere néha idegesítő volt, ami rontott a megítélésén.

Aztán szintén említésre méltó Angelica és Katherine is, mindkettő gonosz karatert alakított ugyan, de átlagon felüli eleganciával, küllemmel és alkattal.

April, Afton és Michelle a "lotyó" típusoknál hozták azt a formát, amit kellett (az ilyen típusú nőkre általában vevők a férfiak, de inkább rövidtávon), bár mindhárom karakter tudott puhulni az évek során, ami a jellemüket illeti.

Bár a sorozat vége felé csatlakozott, de Barbara Stock kifejezetten elegáns, finom nőt hozott frissítésként.

Lehetne sorolni a színésznőket, egy biztos: a Dallas mindig nagyon adott arra, hogy átlagon felüli szépségű és alkatú nőkkel dolgozzon, akár a tehetség rovására is. Ha megnézitek a többi sorozatot, pl. a Knots Landing vagy a Falcon Crest, ott kevésbé voltak ennyire kiemelkedő szépségű nők, sőt helyenként még átlagosnak is mondhattuk a legtöbbjét, ilyen téren a Dinasztia tudta felvenni a harcot a Dallas-szal.
És persze mindenkinek más tetszik, más jön be, azért az is beszédes, hogy jó néhány színésznő szerepelt a Playboy címlapján is.


50854. Quantumleap (2020-12-12 10:30.58) aaaaa - (válasz Sanyiszamár 50852. hozzászólására)
Talán Mandy.


50853. Opticum (2020-12-12 09:17.45)   - (válasz Sanyiszamár 50852. hozzászólására)
Pamela


50852. Sanyiszamár (2020-12-12 09:03.39)  
Ki a legjobb nő a Dallas sorozatban?


parfumeshop.hu banner

50851. Sanyiszamár (2020-12-06 07:31.54)  
Jocky tv most van a DALLAS, szeretem nézni.


50850. Quantumleap (2020-12-06 06:44.15) aaaaa - (válasz Americanlife 50849. hozzászólására)
A folytatás sorozat második évadában Gary szerepelt 3 epizódot, Val is egyet. A sztori szerint Gary visszaesett, és így szétmentek. De akkor ott újra összejönnek. És így evvel végülis utólag kvázi lekreáltak nekik egy alternatív idővonalat a Bobby feltámadása utáni intervallumra, mivelhogy az eredeti sorozatban azután nem hallottunk többé arról, hogy mi van velük.
Adamet az ördögöt csak JR alkoholos delíriuma szülte, alapjában véve csak álmodja az egészet, ébredés után pedig még hallucinál. Így alapjában véve az ő gondolatainak és meggyőződéseinek egyfajta kivetülését látjuk, nem egy tényleges "Mi lett volna ha?"-idővonalat. Például miért van egy másik harmadik testvér, Jason Ewing? Gary-t meg Valt egymásnak illőnek találta, ezért látta azt, hogy ott is összejöttek. Kristinről pedig ténylegesen el tudja képzelni, hogy ha nem ismerkednek meg, és életben marad, akkor szélhámosként tevékenykedett volna. Az is fura, hogy Samantha ugyanúgy találkozott volna Nicholas Pearce-szel. Cliffet pedig ezek szerint azért igyekezett elnyomni, mert a lelke mélyén kinézte belőle, hogy ha hagyja, akkor nála is hatalmasabb babérokra tör, tekintve, hogy ott az USA alelnökeként, majd elnökeként látjuk. :)
Ilyeneken amúgy én is szoktam néha fantáziálni, hogy mi lett volna, ha egy bizonyos dolog másképp történik az életemben.


elejére ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... végére

Kapcsolódó fórumok

VéleményekAmericanlife, 2025-01-07 23:4252829 hsz
Szereplők kilépése,visszatéréseAmericanlife, 2023-08-22 00:04405 hsz
Melyik a legjobb jelenet?Lifeisamovie, 2023-06-06 15:236 hsz
Kedvenc szereplődOpticum, 2020-12-12 09:16281 hsz
KérdésekQuantumleap, 2019-09-07 20:161553 hsz
A Dallas sorozatok openingjei és endingjeiTündérke:-), 2019-03-21 10:5645 hsz
A Legjobb beszólásokDanyi, 2019-03-14 21:50316 hsz
Ki a leghelyesebb?Viola Bulldog, 2015-01-15 11:4337 hsz
Epizód összefoglalókCsanandri, 2013-04-08 19:05380 hsz
Spoilerek-csak kíváncsiaknakDasztifárló, 2012-09-03 15:21238 hsz

Összes Dallas fórum (18 db)
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk