Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-01-16
Csak lélegezz
Farkasember
Határtalanul
Szerethető
Véletlenül írtam egy könyvet

2025-01-09
Családi terápia
Egy csiga emlékiratai
Gengszterzsaruk: Pantera

2025-01-02
Bekövet a halál
Maria
Miénk lesz a holnap
Nosferatu
Vilma és a férfiak
Woodwalkers

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Emlékezetes karácsony
- Izaura TV, 13:00
A csodálatos Pókember
- HBO, 13:15
Nevem Senki
- AMC, 13:15
A másik férfi
- Film Mánia, 14:05
Beverly Hills-i zsaru
- Mozi+, 14:10

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
John Lasseter (68)
Oliver Platt (65)
Rachael Harris (57)
Ralph Moeller (66)
Anthony Andrews (77)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Secret Level (sorozat) - Vélemények
Kaja-pia topik, avagy: ki mit szeret enni-inni?
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról
Mi lenne, ha...? (sorozat) - Vélemények
Donald Trump - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Leon, a profi aaaaa
Natalie Dormer aaaaa

 

Fórum - Dallas (sorozat) - Vélemények (64. oldal)

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

elejére ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... végére
50939. Americanlife (2021-01-23 00:44.46) aaaaa
Mondjuk amikor a magyarok megvették a sorozatot, pont abban az időben forgatták a Dallas utolsó évadját. Itt adott volt a dolog, de pl. azokban az országokban, ahol már a 80-as években is ment a Dallas, ott nyilván nem tudták az egészet előre megvenni, de a kikötés akkor is állt, hogy az új évadokat is le kell majd adni. Mivel az USA-ban is volt nyári szünet az évadok között, ezért értelemszerű, hogy a többi országban is tartani kellett. Azt mondom, szerencsések voltunk, hogy nálunk egyben lement, és nem kellett hónapokat izgulni a folytatásért.
A Guldenburgok az más tészta volt, 3 évad született, 87-91 között. Az még valóban az NSZK korszakát mutatta be. A lényeg, hogy az a sorozat nálunk is 91-ben érkezett meg, és 93-ban ért véget. Leadhatták volna egyben a 3 évadot, mégis tartottak szüneteket. Lehet, ott nem volt megkötés, hogy nem lehet szünetet is tartani. Amúgy a többi sorozatot azért szeretik részletekben leadni, mert így van egy kis várakozás a folytatásra, és hogy ne kopjanak ki hamar a nézők. A Dallasnál ez a veszély nem állt fenn, mert azért még a sorozat vége felé is volt egy masszív nézőtábora, és asszem állandóan TOP3-as adás volt a Friderikusz-show-val együtt, tehát milliós tábora mindig volt.
Dallasnál pláne nem lett volna értelme szüneteket tartani, mert akkor nem majdnem 7 év alatt adják, hanem 10...és az már van olyan sok, hogy az ember mondjuk nem vár hónapokat a folytatásra, vagy ha nem heti szinten tartják fenn az izgalmakat, akkor el tud kallódni...


50938. Quantumleap (2021-01-22 22:39.18) aaaaa - (válasz Quantumleap 50937. hozzászólására)
évadát=évadait



50937. Quantumleap (2021-01-22 22:38.43) aaaaa - (válasz Kfruzsina 50935. hozzászólására)
A Guldenburgok öröksége évadát is szünetekkel adták.
A Vészhelyzet az USA-ban '94 szeptemberében indult, nálunk pedig' 96 januárban, így logikus, hogy szüneteket tartottak nálunk is a szezonok között. Ami még nincs elkészülve, azt nem lehet leadni :) Ahogy az X-akták esetében is volt szünet, amíg az m1-en ment. Aztán mikor 3 év kihagyás után átkerült a Viasatra, és ott folytatták, akkor már folyamatosan adták le a hátralévő szezonokat, a kiesett idő miatt megtehették.


50936. Americanlife (2021-01-22 22:10.31) aaaaa
Már pontosítottam, hogy a Dallas esetében volt az a kikötés, amit leírtam. Hogy miért pont az ilyen hosszú sorozatnál? Pontosan az anyagiak miatt, a gyártónak egyben volt érdemes, jó pénzért eladni, és nem darabokban, olcsó áron. Pláne a Dallas egy etalonnak számított, a sorozatok sorozata volt, világsikerként könyvelték el a TV-sorozat gyártásban. Nyilvánvaló, hogy nem adott lejjebb, hogy csak pár évadot lássanak belőle a világ egyes országaiban, hanem igenis adott rá, hogy megismerjék a teljes sorozatot. Ennek nyilván megvolt az ára, de megérte, mert tudtommal az összes országban, ahol leadták, osztatlan sikert aratott. Ha én lennék a gyártó, én is ragaszkodtam volna a fenti kikötéshez.
És gondoljatok bele milyen rossz lett volna az adott ország népének, ha csak mondjuk 5-6-7 évadot adnak le, és nem adják meg azt az örömöt a nézőknek, hogy a teljes sorozatot, minden izgalmával átéljék. Mivel kikötés is volt, meg nem lett volna értelme szakadozva leadni, szerintem így is majdnem 7 év ment nálunk, ha mondjuk eldarabolják a leadást, mondjuk 3 évadonként szünetet tartanak, akkor lett volna belőle 9-10 év, és joggal történt volna, hogy a későbbi évadokat már nem nézték volna, mert beleunnak abba, hogy hónapokat kell várni a folytatásra, ne adj Isten, elfelejtették volna, hogy mi történt korábban. És a Dallasnak pont az volt a lényege, még a későbbi évadokban is, hogy valami izgalmat mindig tartogatott, ezt pedig csak úgy tudták fenntartani, ha a néző megszokta, hogy minden héten (pénteken) neki kötelező nézni a sorozatot, és ez tartotta fenn a folyamatos érdeklődést. Gondolj bele, ha az utolsó két évadot itthon is kevesen nézték, mi lett volna, ha mondjuk azt később adják le, már a kutya se lett volna kíváncsi rá.

Úgy értem, 2 évadot érintett a vasárnapi áthelyezés, a 6. és a 7. évadot. Bobby lelövését tuti vasárnap adták, de amikor Mark keresése volt, akkor már javában péntekre tették, de lehet, hogy már Jamie érkezése után.
Én ezt vezettem is, hogy itthon melyik epizódot mikor adták le, de most a papírt nem találom, pedig így pontosan meg tudnám írni, hogy mettől meddig volt a vasárnapi sáv, de az biztos, hogy a 6. évad második felétől a 7. évad első feléig, tehát valóban 2-3 hónap. Lehet annyira nem is a nézettség csökkenése miatt döntöttek így, mert gyorsan visszakerült péntekre, hanem csak kísérletezni akartak, hogy vasárnap délután talán többen nézik, mert jobban otthon vannak, mint péntek este, ami a bulizás időszaka.

Jól írod, hogy Pamela kilépése után már alig nézték a sorozatot itthon sem, de még az álommegoldás idejében beszéltek a sorozatról, előtte meg szinte napi téma volt. A német adón is nézték páran, és pont újságoltuk egymásnak, hogy majd mi várható a későbbiekben.
Samantha kilépése után amúgy én is abba akartam hagyni a sorozat nézését, mert annyira feldühödtem, hogy kiírták (azt hittem az utolsó részig marad), így elmentem diszkóba, amikor a 12. évad első részét adták. Aztán haverom mesélte, hogy mennyire megváltozott a sorozat, rögtön a főcím is, már nem a 3-as beosztással megy, és új szereplők is kerültek be. Na akkor már csak kíváncsiságból is folytattam, de annyira nem kötött már le, kivéve a 12. évad vége, és a 13. évad, ami viszonylag rövid volt. Amúgy én is gimis voltam, amikor vége lett, igaz, annyira az eljárkálás sem hiányzott, vagy megoldottam másképp, de valahogy a Dallasról akkor sem szoktam le. Aztán jutott eszembe, hogy Ingmar Bergman egyszer azt nyilatkozta, hogy a Dallas-t nem lehet nem szeretni, rendesen a TV-hez ragasztja az embert, várja a folytatást, annak ellenére, hogy a történetek sokszor elég blődek, a színészi alakítások pedig katasztrofálisak (itt sajnos igaza volt, némelyik színész igen csak gyengén játszott, sajnos a főcímszereplők közül is). Mégis a Dallas egy drog volt mindenkinek, ha szidták, akkor is kellett nézni, és nem lehetett tőle szabadulni...szerintem nem fogalmazott rosszul, bár szerintem a történetek mindig érdekesek voltak.


50935. Kfruzsina (2021-01-22 21:35.00) aaaaa - (válasz Americanlife 50925. hozzászólására)
Ha egy sorozatot megvettek, akkor kikötés volt, hogy minden részét, és egyben adják le, megszakítás nélkül, az epizódok sorrendjében".

Nos erre én is rácáfolok, mivel az első vetítésnél a Klinikát sem adták le végig. Egyszerre 1 évadot adtak le 12 résszel, utána kb. fél évet kellett várni a folytatásra, de volt, hogy egy évet is. Amikor 1998-ban bejött az új TV2 akkor egy az egyben leadták mind a 70 részt ismétlésben. Meg a Vészhelyzetnél is így volt nem adták le egyben az egészet.
A Dallasnál csodálkoztam is, hogy ilyen hosszú sorozatot egy az egyben leadtak.
Szerintem rövidebb ideig ment vasárnap délután, mint két évad, kb. egy vagy 2 hónapig.
Bobby lelövésére határozottan emlékszem, hogy még vasárnap délután volt, de amikor ment a Jenna gyilkosság ügy, illetve Pamela kereste Markot, majd Bobby halála már mind pénteken voltak.
Igen ezt írtad korábban, hogy az USÁ-ban is péntek volt a Dallas nap.
Nálunk is Pamela kilépése után gyengült a nézettség, addig mindig téma volt az osztályban az adott pénteki rész, beszéltük, hogy szerintünk ki lőtt rá Jockeyra, Bobbyra, Bobby hogy tér vissza. Volt aki látta már korábban valamelyik német nyelvű adón, hogy Bobby vissza fog térni a zuhany alatt, de hittük is, meg nem is.
Aztán Pamela kilépése után már kevésbé volt téma, az utolsó két évad vetítésekor pedig már nyolcadikos, elsős gimnazista voltam, megkezdődtek a bulizós, barátokkal eljárós péntek esték a Dallas helyett.


50934. Americanlife (2021-01-22 21:28.59) aaaaa - (válasz Quantumleap 50933. hozzászólására)
igen...


50933. Quantumleap (2021-01-22 21:01.58) aaaaa
Kár, hogy ezek nem érhetőek el magyarul. Nem értem, hogy a Story Tv vagy valaki hasonló miért nem adja le őket.


50932. Danyi (2021-01-22 20:16.25) aaaaa - (válasz Americanlife 50930. hozzászólására)
Tulajdonképpen csak belepillantottam régebben a TV3-on - ez még a kilencvenes évek végén volt. Azt, hogy nem adták le a teljes sorozatot, azt hiszem itt tudtam meg.
A Falcon Crestről is hallottam, de azt már egyáltlán nem láttam.


50931. Americanlife (2021-01-22 20:10.14) aaaaa
Pedig a Dinasztia méltó ellenfele volt a Dallasnak, és egyes országokban nagyobb kultusza is volt, illetve sokszor megszorongatta a nagy riválisát, igaz, kevesebb évad és rész ment le, de az első 6 évad tényleg jó volt, ismerem a folytatást ott is, de az utolsó 3 évad már nem volt valami izgalmas, az utolsó évad pedig egyenesen borzalmas volt, pl. Alexis a főszereplő több részből is hiányzott.


50930. Americanlife (2021-01-22 20:08.09) aaaaa - (válasz Danyi 50929. hozzászólására)
Jól emlékszel, mert néztem magyar nyelven is. A 6. évad végén abbahagyták, kár, hogy nem adták végig. Ott nem tudom, hogy volt-e olyan megkötés, mint a Dallasnál, vagy hogy másik csatornán nem adták-e le a teljes sorozatot.
A Falcon Crest is ment nálunk, de az a gyanúm, azt se teljes egészében adták le.


50929. Danyi (2021-01-22 20:04.07) aaaaa - (válasz Americanlife 50928. hozzászólására)
A Dinasztia ment nálunk, de ha jól tudom, ott sem adták le a teljes sorozatot.


50928. Americanlife (2021-01-22 18:54.15) aaaaa - (válasz Quantumleap 50927. hozzászólására)
Bocsánat, pontosítok. A Dallas esetében volt így, tehát ha pl. Japán, Hollandia, és Románia megvette a sorozatot, akkor mind3 országnak le kellett adni, sorrendben, egyben, ismétlési joggal, az egész sorozatot. Olyan nem lehetett, hogy az első vetítésnél pl. csak az első 6 évad kerül leadásra, de pl. ismétlésnél már lehetett.


50927. Quantumleap (2021-01-22 17:03.47) aaaaa - (válasz Americanlife 50925. hozzászólására)
"Ha egy sorozatot megvettek, akkor kikötés volt, hogy minden részét, és egyben adják le, megszakítás nélkül, az epizódok sorrendjében." Ez nem egészen igaz, az m1 például a Miért éppen Alaszkát sem adta le végig.


50926. Americanlife (2021-01-22 16:47.59) aaaaa - (válasz Kfruzsina 50923. hozzászólására)
Nagyon jól leírtad, hogy miért volt szerethető a Megveszem ezt a nőt! Leticia Calderon valóban ezzel a sorozattal lett ismert, de az áttörést az Esmeralda hozta meg. Itt minden karakter jól el lett találva, és egyszerre élt is az egész, a történetektől függetlenül. A Blanca Flor sztori volt nagy túlzás, én is sajnáltam, hogy a végén meghal, és kétlem, hogy ilyen lenne, miszerint annyi év után kitisztul hirtelen.

A rendezők győzködték Victoria Principalt, hogy ne lépjen ki, és annyi gázsit ajánlottak, amelyet még sorozatszínésznő az életben nem kapott, hiába...VP azt mondta, oldják meg, ez már nem az ő feladata. De valóban jobb sztorit kellett volna e köré írni, ha már tényleg menthetetlen volt...amúgy meg dramaturgiailag sem volt jó a kilépés, mert Bobby feltámadása után 1 évvel, és újrakezdve mindent, akár egy közös babával, szerintem még Pamela karakterének lett volna 1-2 évadja, ugyanis fajsúlyos szereplőként, ha a nála jelentéktelenebbekből is ki tudtak hozni pár jobb történetet, menthető lett volna, de a színésznő nem akarta. Mert szerinte csak 5 évadig lehet egy sorozat igazán sikeres, utána könnyen ki tud fulladni. Nem kell messzire menni, a 2012-es Dallas 3 évad után simán tönkrement, bár az eleve egy vesztes pozícióból és borzalmasan megírt történetekkel indított, szóval nem kár érte.

Lucy azért is volt színfolt, mert a Ewingoknál a fiú örököseket nyomatták, és ő lányként és tiniként a rajongók nagy részét ki tudta szolgálni, és nagyon vigyáztak arra, hogy semmilyen értelemben ne legyen elkötelezve, előbb írtak Gary-nek és Val-nak ikreket, mint Lucy-nek saját gyereket. A karakter és a színésznő is annyira kilógott, hogy sosem mertek rá bombabiztosan építeni. Ennek ellenére sokkot kapott, amikor közölték vele, hogy a 7. évad végén pihenőre küldik, mert nem tudnak a karakterével mit csinálni.

Nekem sem tetszett a Ray-Charlie konfliktus, Ray feleslegesen apáskodó szerepe amúgy is taszított, Charlie meg egyszerűen ellenszenvessé vált, aki mindenért csak hisztizett, pedig sok átlag amerikai tini szeretett volna olyan körülményeket, mint amit ő kapott. az se tetszett benne, hogy Bobby volt az, akire felnézett, volt is miért, az álomévadban Jack-re, aztán Bobby lett az ellenség, és Ray-t istenítette, majd ellene fordult, és Bobby-hoz ment vissza panaszkodni. Rendben, hogy mivel sosem volt normális apa ideálja, ezért viselkedett így, de valahogy erre rá tudtak tenni a tálalásnál.
Én Svájcra emlékszem, mint internátus, de utána meg Párizsba költözhettek, beszéltük is, hogy ott Ray mit kezdett magával, se farm, se ló? Pláne, amikor Bobby ott járt nászúton April-lel, tőle is kérhetett volna segítséget, de meg sem említették, hogy Ray ott él, pedig ő tuti segített volna. Nyilván Steve Kanaly-t nem akarták visszahozni pár rész erejéig, mert amikor a 10. évad végén kiszállt, kivették a főcímből, majd amikor pár rész erejéig visszatért a ranch háborúra, akkor visszatették. Fura, hogy amíg korábban sokat asszisztált, vagy üresjáratozott a karaktere, a kiírása után meg azonnal hívták vissza.


50925. Americanlife (2021-01-22 15:50.46) aaaaa - (válasz Kfruzsina 50924. hozzászólására)
Ha egy sorozatot megvettek, akkor kikötés volt, hogy minden részét, és egyben adják le, megszakítás nélkül, az epizódok sorrendjében. Később az ismétlés joga is fennállhatott.
A KL-t szerintem nem merték bevállalni, főleg nem a Dallas-szal párhuzamosan. Mivel előbbinek hatalmas sikere volt, nem tudta volna a KL felvenni a harcot, később meg már a Dallast sem nézték annyian, így a KL-ben lehet nem láttak volna annyi fantáziát. De szerintem simán lehet pénzügyi oka, nagyon drágák ezek a sorozatok, plusz a jogdíj, az ismétlések joga, a szinkronizálás, fordítás, mind-mind nagy költségvetés, főleg több mint 300 epizódnál. Érthető, ha nem mertek ezzel kockáztatni. És erős a gyanúm, hogy annyira nem is lett volna népszerű, mint a Dallas. Ha előtte veszik meg, akkor igen, de miért tették volna, amikor a Dallas volt az etalon, pláne rögtön a rendszerváltás után merték csak megvenni és leadni.
Jól írod, a sorozat átkerült vasárnapi napra, de ez csak 2 évadig volt így, aztán visszaálltak a pénteki vetítésre, és egészen a sorozat végéig úgy is lett. Ez a vasárnapi műsorsáv már jelzett egy nézőszámcsökkenést, de utána, mivel a 7. évad kiváltképp erős volt, így volt értelme visszatenni péntekre, amúgy az USA-ban is az volt a Dallas napja. Én is úgy emlékszem, hogy az álomévad és Pamela kilépése után gyengült meg a nézettség, de az utolsó két évadot már a többség egyáltalán nem is követte. Nagyon sokan pedig csak megszokásból, a feeling miatt nézték, de pl. nem követték annyira a történéseket. Az osztályban is úgy volt, hogy kb. az álomévadig sokan nézték, utána már annyira beszédtéma sem volt, de a sorozat indulásakor emlékszem, hogy az iskolában is sokan beszéltek róla, pl. csináltak farsangkor egy paródiát, vagy egy műveltségi versenyt, és hétfőn mindig azt tárgyaltuk, hogy vajon mi lesz a folytatás.


50924. Kfruzsina (2021-01-22 12:17.47) aaaaa - (válasz Americanlife 50921. hozzászólására)
Mi itthon azért nem éreztük ezt az álommegoldást annyira rossznak, mert a KL-t nem vetítették nálunk, de az amerikaiakat ilyen szempontból megértem.
Amúgy miért nem vásárolta meg a magyar TV a KL-t soha?
Ha a Dallast szerették szerintem annak is lett volna nézőközönsége. Túl drága lett volna? Erről nem tudsz semmit?
Itthon a nézettség már korábban megugrott még jóval az álomévad előtt. Akkor legelőször, 1993-ban, amikor Jock meghalt ( nálunk '93-ban vetítették azokat a részeket) és utána elkezdődött a harc a Ewing olajtársaságért Bobby és J.R. között. Ekkor sok rész csak az üzletről szólt, így sokan elfordultak a sorozattól, aminek az lett az eredménye, hogy a péntek esti vetítést átették vasárnap délutáni időpontra 17. 00- 18. 00 óra magasságába a Walt Disney bemutatja mesedélutánt követően. (Emlékszem,mert akkor 11 éves voltam, örültem, hogy a kettő egymás után van).
Aztán jöttek az izgalmasabb részek, Bobbyra rálőtt Katherine stb. így ismét megugrott a nézettség és a sorozatot két-három hónap után visszahelyezték az eredeti péntek esti időpontra és ez szerintem így maradt a sorozat legvégéig. Egy párszor volt csütörtökön, de szerintem csak akkor, ha péntekenként valami élő sportközvetítés volt (focimeccs, olimpia).
A nézettség végleges visszaesése szerintem Pamela kilépése után volt nálunk is, legalábbis akkor kezdtek az ismerőseim közül is sokan elfordulni a sorozattól, a végét már az osztályból alig nézte valaki.


50923. Kfruzsina (2021-01-22 12:06.39) aaaaa - (válasz Americanlife 50919. hozzászólására)
Igen a Megveszem ezt a nőt sorozatban voltak erős csúsztatások, de melyik sorozatban nincsenek és talán egy szappanban belefér egy 25 évig halottnak hitt nő rejtegetése a birtokon, viszont, hogy a végén hirtelen kitisztuljon az elméje mindenféle orvosi segítség nélkül, az azért irreális.
De igen a sorozat hűen bemutatta az akkori kort, szokásokat, rávilágított a gazdag, zsarnok apa és lányának (Rodrigo- Ana Christina) nem felhőtlen kapcsolatára, a rang, a vagyon és az érdekek miatti házasságra (Effie- Fulgencio), az illegális fegyverkereskedelemre (Oscar- Fulgencio) , a cselédek kiszolgáltatott helyzetére és a forradalom előtti Mexikóra, ami ugye szintén valós esemény volt 1910-ben.
Ráadásul kitűnő színészi alakítások is voltak benne. Leticia Calderon számomra itt lett ismert Ana Christinaként, szerintem ez volt az első komolyabb szerepe, itt még nagyon fiatal volt és gyönyörű (nőként is azt mondom) , bár tény, hogy a világhírt szerintem az Esmeralda hozta meg számára, sokan abból emlékeznek rá itthon is.
Az Alejandrot játszó színész szintén olyan igazi, szenvedélyes latin macsó volt, aki a fizikai durvaságtól sem riadt vissza, de pont ezért lehet szeretni.
Rodrigo és Matilde és kifejezetten jól hozták a gonosz karaktereket, mint, ahogy az intéző Sagon is. Egy valakit pedig nagyon sajnáltam, a cigánylány Jimenát (akiről persze később kiderült, hogy gazdag családból származik, csak a cigányok egészen kicsi korában elrabolták) alakító színésznőt, aki a valóságban nagyon fiatalon meghalt, valami utcai támadás következtében szívrohamot kapott, még 40 éves sem volt.
Minden hibájával együtt a Megveszem ezt a nőt, igenis jó sorozat volt, az adott korban biztos.

Vissza a Dallashoz, igen a nézők valóban Bobbyt akarták vissza és Pamelához, nem pedig a ikertestvért. A sors sajnos sajátságos fintora, hogy miután felébredt Bobby már csak egy évadot voltak együtt. Pont ezért nem kellett volna még Pamelának kilépnie, amikor végre révbe értek Bobbyval jó lett volna még együtt maradniuk.
Bár meg kell, hogy mondjam Pamela karakterével sem igazán tudtak már mit kezdeni. Oké visszaköltöztek Southforkba Christopherrel, de igazán már nem tudott mit csinálni, csak emlékszem fürödtek Samanthával a medencében, beszélgettek. Meg a Jenna gyerekét akarta örökbefogadni, ezt sem értettem milyen alapon? Jenna nem akart a gyerekről lemondani, meg Jennának jók voltak a körülményei egyedül is.

Raynek is voltak valóban jó történetei, a Mickey szál például kifejezetten tetszett, ráadásul elég fajsúlyos sztori volt az eutanázia kérdésköre.

Lucy: Igen, valóban az volt a szerepe, hogy bemutassa, hogy a gazdag, elkényeztetett, de ugyan akkor szép és dekoratív lányoknak sem mindig felhőtlen az élete, ráadásul pont párválasztás terén ütköznek ki a különbségek.
Egy darabig ez izgalmas is volt, de utána viszont már unalmas, hogy minden pasi becsapja, egy mellett sem tud megállapodni. Arra kíváncsi lettem volna mondjuk, hogy mi lett volna, ha Mickey nem hal meg, meddig maradnak együtt, bár borítékolható, hogy nem sokáig az eltérő szocializációs környezet és a neveltetés miatt.
De egy idő után megállapodhatott volna Lucy, mondjuk Mitch mellett másodszor és mondjuk nem jött volna többet vissza. Mert a visszahozatalának nem sok értelme volt, valljuk be, én konkrétan semmi érdemlegesre nem emlékszem, csak ott ült egy kanapén, hallgatta Callyt, Aprilt kb. ennyi voplt a szerepe.

Charlie meg a tini dolog nem jött be, Rayre meg emlékszem a túl szigorú apuka akart lenni, Charlie meg folyton visszafeleselt neki. Bár ez olyan tipikus a tinik és a szüleik között, a nevelőszülő- tini között meg még inkább, de a Dallas nem erről kellett volna, hogy szóljon.
De ha jól emlékszem Ray volt azon, hogy Charlie Párizsba menjen tanulni internátusba? Mert már nagyon nem bírták egymást? Vagy tévedek? Javíts ki, ha nem így van, köszi.


50922. Quantumleap (2021-01-22 11:37.28) aaaaa - (válasz Americanlife 50921. hozzászólására)
A spinoffoknak szerves velejárói, hogy időnként felbukkannak karakterek az anyasorozatból és vica versa. Bár a nagy mennyiség csakugyan nem előírás, Herkules is csak 2 Xena-epizódban szerepelt. :)
A Dallas és a KL között kimondott crossoverre (amikor az egyik sorozat egy epizódjában elindult egy sztori és a másik egy epizódjában fejeződik be) viszont sosem került sor. Utalások voltak, de egyik sorozatban sem volt olyan rész, amihez a másikból is látni kellene egyet a 100%-os érthetőség végett. (Például ilyen volt a Vészhelyzet találkozása a Harmadik műszakkal.)


50921. Americanlife (2021-01-22 10:45.04) aaaaa
Igen, emiatt a baki miatt a KL-ben Bobby örökre halott maradt. Az amerikaiknál nagyon népszerű volt a KL is, így ők duplán érezhették magukat becsapva. Mi itthon azért ezt nem éreztük, bár kezdek gondolkodni, hogy az eredeti magyarországi vetítésnél mikor volt az, hogy a nézettség erősen leromlott. Az álomévadig itthon is nagyon sokan nézték a sorozatot, de azt éreztem, hogy Pamela és Samantha kilépése után már tényleg kevesebben, a legtöbben is megszokásból. Az utolsó két évadot szerintem alig követték.
Mellesleg, véleményem szerint a KL-nek amúgy is le kellett volna szokni arról, hogy a Dallas karaktereit vendégszerepelteti, pont azért, hogy a KL-t önmagáért, a saját karaktereiért, történeteiért szeressék, és ne JR vagy Bobby miatt. Persze, tudom, hogy spin-off sorozat lévén kellett ez a kötelező jelleg, de ahogy én tudom, a saját hazájában mindkét sorozat alanyi jogon is kivívta a népszerűségét. Ha a KL kezdett gyengülni, annak nem az lehetett az oka, hogy nem járkáltak át a Dallasból a nagyágyúk.


50920. Quantumleap (2021-01-22 10:28.06) aaaaa - (válasz Americanlife 50919. hozzászólására)
Az álommegoldás már csak azért sem volt a legjobb ötlet, mert evvel külön univerzumba száműzte a Knots Landing testvérsorozatot. Többé nem járkálhattak át a szereplők, mert ott Bobby halott maradt. Szerintem az amerikai nézők többsége (mivel nálunk nem vetítették, így idevonatkozva nem lehet megállapítani) örült volna, ha végig megmarad a kontinuitás a két sorozat között.


50919. Americanlife (2021-01-21 23:58.33) aaaaa
A Megveszem ezt a nőt sorozatban tényleg voltak nagyon erős csúsztatások, főleg a Blanca Flor sztoriban és a birtokon. Bár az akkori kort elég jól bemutatta, a társadalom különböző rétegeit, és azért is szerettem. Bár az a sorozat valójába szappanopera jelleggel is készült, így ott ezeket a dolgokat, főleg, hogy több mint 100 éves mozzanatokat idéz fel, valahogy az ember el tudta fogadni, és tudott izgulni, hogy még mindig nem derült ki ez és az, el tudták nyújtani, csavarni, de pont annyira, hogy közbe "élt" az összes történet is, az akkori kor.

Ha minden igaz, valóban Patrick Duffy feleségének volt az ötlete az álommegoldás. Az említett verziók mellett még a legjobb, ami a műfajba is belefér. És ugye bár tényező volt, hogy a nép Bobby-t akarta visszakapni (Pamelának újból), és nem valaki más ikertestvért, aki csak úgy belecsöppenne a megszokott mederbe.

Ray karaktere nagyon sokat hullámzott, sokszor csak asszisztáltak Donnával, de azért voltak nagyon jó történeteik is, az álomévadban pedig a legjobb sztorikat kapták, ezen kívül a Mickey sztorira tudtak még építeni.

Lucy az elején tényleg jó volt, és fajsúlyos történeteket is tudtak írni. Szerintem az, hogy annyi nem normális kapcsolata volt, pont reálisnak találtam, mert bemutatta, hogy nem elég csinosnak, a maga módján dörzsöltnek és gazdagnak lennie egy lánynak, a kapcsolatok milyensége nem feltétlenül ezeken múlik. Hogy miért nem lett tartós kapcsolata és gyereke? Nos, ezt is írtam már, és ez egyáltalán nem volt véletlen. A karakterre sosem mertek tartósan építeni, egyrészt a színésznővel nehéz volt dolgozni, elszaladt vele egy kissé a ló is, másrészt dramaturgiailag pedig Lucy dolga pont az volt, hogy ne állapodjon meg, hanem mutassa be a gazdag, kallódó fiatalok nehéz világát, akik nehezen tudnak átlagos életet élni, pláne Lucy-nek a természete sem volt egyszerű.
Amikor visszaírták, akkor Casey Denault-tal volt egy kisebb története, de akkor már nagyon ügyeltek arra, hogy szerelmi szálat ne kapjon többet. Cally-t istápolta, és szeretett beszólogatni, főleg JR-nak, de ez már kevés volt ahhoz, hogy a régi Lucy-t újból szeretni tudja a néző, még ha komolyodott, és érett is valamennyit.

Charlie-t nem igazán csíptem, az utolsó két évadában pláne nem. Ugyanakkor neki még tudtak olyan sztorikat adni, amihez nem kell egy gazdag családba születni. De az is lehet, hogy magát a színésznőt, Shalane McCall-t nem csíptem, mert szegény elég erőltetetten játszott.
Különben is a két kissrác, Johnny és Christopher pótolták az űrt, pl. nekem nagyon tetszett az az időszak, amikor a két fiú különbözőképpen fogadják Cally-t, később mindkettő megszereti, és ezt másképpen is dolgozzák fel.
Alapvetően a Dallas a közép-idős korosztálynak készült, így azért semmiképpen sem akarták eltinisíteni...szerencsére.


50918. Kfruzsina (2021-01-21 22:44.23) aaaaa - (válasz Americanlife 50917. hozzászólására)
Egyébként már nem emlékeztem rá, hogy szereted a Megveszem ezt a nőt, csak néhány hónappal ezelőtt sok év után újra visszanéztem a sorozatot, akkor megnéztem itt a filmkaton a fórumot is hozzá és láttam, hogy írtál oda is réges rég, a tőled megszokott stílusban, nagyon részletes és jó elemzést.
Igen szerettem azt a sorozatot is, igaz teljesen más műfaj mint a Dallas, az inkább szappanopera de abból azért a jobbik fajta, ami még a nagy szappanopera dömping előtt épült. Mondjuk abban is voltak nagy logikai bukfencek. Pl: Az, hogy Blanca Flor éveken át élt a birtokon megbomlott elmével, de amikor az utolsó részek egyikében rátalált végre a fia Alejandro, akkor hirtelen kitisztult az elméje és rájött ki ő, majd a fia karjaiban meghalt.
Oké, hogy a 25 évnyi rabság, éhezés után már nagyon le volt gyengülve a szervezete, sajnos megérett nagyon a halálra, de, hogy pont a fia karjai között haljon meg, azért ez elég valószerűtlen. Meg még lehetne sorolni, ha azt is kielemeznénk, elég sok baki lenne abba is.

De térjünk vissza a Dallasra. Igen Bobby visszaírását nehéz volt dramaturgiailag megoldani, hogy hihető is legyen. Azért ez a kórházi elrablás több ponton elvérzett, a lent leírt okok miatt, még egyszer nem részletezem.
Az ikertesós szál is azért hülyeség, mert akkor az addig hol élt kik, nevelték? Esetleg meg lehetett volna magyarázni, hogy a kórházban anno Ellie mama ikreket szült, altatásban, császármetszéssel. Aztán mivel a kórház anyagilag csődben volt, így az egyik babát eladták egy gyermektelen házaspárnak, akik felnevelték és Ellienek meg azt hazudták volna, hogy az egyik gyereke meghalt szülés közben, a másik meg ugye Bobby lett volna.
Eltelik 36 év, akkor ennek az ikertestvérnek a nevelőapja mondjuk a halálos ágyán elmondja, hogy nem vérszerinti gyerek, ekkor az elmegy felkutatni a családját, kideríti, hogy ő is Ewing, így bekerül a családba. Elég szappanoperás megoldás ez is, meg mint mondtam maga Patrick Duffy visszatért volna, de a Bobby Ewing karakter nem.
Tehát még mindig az álom volt a legkézenfekvőbb. Igaz, hogy ezt a megoldást Patrick Duffy felesége javasolta?

Ray- Donna már rég kifutottak sajnos. csak az álomévadbeli történésük volt érdekes, kár, hogy azt törölték. Susan Howard egyik legjobb alakítása volt szerintem.
Ray karaktere már hamarabb ellaposodott, szinte a Lucys vérfertőző viszony után, őt az mentette meg, hogy kiderült, hogy ő is Ewing, illetve, hogy Donnát mellérakták társnak.

Lucy az elején jó volt. Tényleg izgalmas sztorikat kapott, homoszexuális barát, akkor utána egy olyan pasi, aki csak érdekből akarta elvenni, egy aki betegesen rajongott érte, majd megerőszakolta, egy aki meghalt, majd egy egyszerű szegény fiúval, aki később gazdag és híres plasztikai sebész lett, de vele sem tudott kijönni. Mondjuk szerintem irreális, hogy Lucy csak ilyen nem normális kapcsolatokat fogyott ki. Miért nem tudtak neki állandó társat, gyereket írni?
Amikor visszaírták, akkor pedig már nem csinált jóformán semmit, csak meghallgatta a többieket.

Charlie meg a tini vonal annyira nem hozott lázba, inkább a felnőttek kalandjait néztem volna szívesebben.


50917. Americanlife (2021-01-21 21:31.38) aaaaa - (válasz Kfruzsina 50914. hozzászólására)
Így emlékszel, hogy mennyire szerettem a Megveszem ezt a nőt is?:)
Amúgy a kettő műfajt nem lehet összevetni. Az a sorozat egy egyébként vallásos, forradalmi időszakban készült, erős társadalmi konvenciók köré építve, az 1900-as évek legelején. Ott el tudtam hinni, hogy Blanca Flor-t senki nem nézi meg a koporsóban, Rodrigo azért, mert nagyon szerette...az már viszont túlzás volt, hogy 25 évig el tudták rejteni a világ szeme elől, és még akkor sem jöttek rá a családtagok, amikor a birtokon laktak...nyilván abban a sorozatban sok olyan csúsztatás volt, amit mai fejjel nehezen vennénk be.
A Dallasban Bobby-t ily módon nem is lehetett volna eltemetni, hiszen a 80-as évek USA-ja, gazdagéknál azért másképp működött.
Még mindig azt mondom, hogy ideális, de kevésbé rossz verziót is nehezen találtak volna Bobby visszaírására, de azzal egyetértek, hogy a Parmelee sztorinál nagyobb blődséget már amúgy sem találhattak volna ki...legalább csak a felét adták volna le, azt hitték, a néző majd beszopja, hogy jujj annyi az egyezőség, ez a pasi csakis Jock lehet!!! Erre akarták kiélezni, de nagyon rosszul.


50916. Americanlife (2021-01-21 21:26.11) aaaaa - (válasz Kfruzsina 50911. hozzászólására)
Azzal semmi gond nem volt, hogy Bobby nőzni kezdett, mert egész életében is gyászoljon, ugyanakkor idegen volt tőle, hogy pár résszel a válás után már simán nőzött, úgy gondolná az ember, főleg egy olyan házasság után, mint az övéké volt, hogy egy darabig azért megsiratja, meggyászolja. Túl gyors volt a váltás, inkább azt írom.

Donna karakteréhez valóban egy olyan pasit illett jobban, amilyet leírtál. Bár a kontraszt miatt a Ray sztori érdekessé válhatott, mert pont amiatt lehettek nézeteltéréseik. Ugyanakkor az álomévadbeli sztorijuk az kiemelkedő fontosságú kérdéseket, problémákat vetett fel, erős társadalmi szemléletformálással, mellyel a sorozat egy küldetést is teljesített, pedig még a mai világban sem annyira gyakori, hogy bevállalják. Minden elismerésem érte, és a legjobb történetük volt (pont csak álom), és nem csoda, hogy Susan Howard kiakadt, hogy törlésre került.

Jenna terhessége egy aduász volt Leonard Katzmannek. Mert mondhatta volna, hogy ok, most már Bobby és Pamela összejöttek, Jenna akár el is költözhet más városba, mert már felesleges a karaktere. De mivel Priscilla Presley terhes lett, és ezt mindenáron bele akarták írni (holott megtehették volna, hogy nem), így nagyobbat ütött: ugyan Pamela és Bobby újra együtt, de beárnyékolja a boldogságukat Jenna terhessége, és ez bőven okozott konfliktust több szereplő között is.

Charlie karaktere azért kellett, hogy a fiatalabb korosztályt is vonzzák a sorozatba. Korábban Lucy töltötte be ezt a posztot, de 7 év után "kiöregedett" ebből a tinikorból, és a szerelmi csalódásai sem tudtak már változatosabbak lenni. Pont azért írták ki Charlene Tilton-t is, mert nem tudtak a karakterére építeni. De miután Charlie kilépett (Európába utaztak), úgy pár rész múlva Lucy visszatért...na nem azért, hogy a tinikorosztály helyét pótolja, jó volt viszontlátni érett nőként, de bebizonyosodott, hogy a karaktere végképp elveszett.
A tinivonalat amúgy eléggé tudták vinni Johnnyval és Christopherrel.

Én azt gondolom, hogy a szereplők egy része tényleg kifutotta magát, ugyanakkor azt gondolom, hogy Pamela, Sammatha, Jack és Jamie még tudtak volna meglepetéseket tartogatni, az ő kiírásuk űrt hagyott, a többieké aligha.

Belegondolva, Lucas-nak is hálátlan felállás jutott mire felnőtt. Az apja csak teherbe ejtette az anyját, akitől úhy született, hogy már nem voltak együtt, de a féltesónak átpasszolták Jennát.


50915. Americanlife (2021-01-21 21:14.25) aaaaa - (válasz Kfruzsina 50912. hozzászólására)
Egyetértek Fruzsinával, a Dallas műfaja adott volt, drámai sorozat, a sci-fi és krimi megoldásokat annyira nem vetették be, és akkor ezzel a megoldással azt mondták volna, hogy a sorozat jellegét írják át, az még rosszabb.
A másik a koporsós jelenet, a kórházi jelenet, azért ahhoz nagyon ügyesnek kell lenni, hogy úgy raboljanak el valakit, hogy a család szeme láttára állt a szívműködése, utána mégis életben maradt, de még a koporsóban is láthatta, aki akarta.
Az ikertesós megoldás megint túl misztikus lett volna, és megint egy olyan dolog, amit nem lehetett volna 36 éven át titkolni (ennyi évesen halt meg Bobby a sorozat szerint).
Sajnos, azt kell mondani, és a készítők is sokat agyaltak, de egyszerűen az álommegoldásnál nem találtak jobbat...ami megfelelő technikai és dramaturgiai tálalással lenyelhető lett volna, főleg, hogy egy nagy kedvenc tért vissza, de valahogy az jött le, hogy már arra se adnak, ne legyenek elvarratlan szálak, és kontinuitási problémák.
Személy szerint azért bántam az álomévad törlését, mert nagyon sok jó sztori és alakítás megfordult benne.


50914. Kfruzsina (2021-01-21 11:47.34) aaaaa - (válasz Quantumleap 50913. hozzászólására)
Most, hogy mondod lehet igazad és valóban nemcsak sci-fikben alkalmazzák ezt a megoldást.
Nem tudom emlékszel e még a Megveszem ezt a nőt című mexikói szappanra a '90-es évek elejéről? (Americanlife-nak is amúgy nagy kedvence volt az is)
Abban is az volt, hogy a gonosz főhősné Matilde, aki egyébként dúsgazdag volt, elrejtette a család távoli birtokán bomlott elméjű nővérét Blanca Flort, csupán azért mert nem bírta elviselni,hogy a nő szégyent hozott a családra, mivel házasságon kívül teherbe esett egy szegény halászfiútól. Közben pedig mindenkivel elhitette hogy meghalt, megvolt a temetés is, egy üres koporsót rakta tele ruhákkal, meg kövekkel.
Közben pedig Blanca Flort a birtokon fogva tartotta a gonosz intéző, Sagon, Matildétól kapott némi pénz és természetbeni szolgáltatás ellenében.
Csak 20-25 évvel később derült ki az igazság.
Visszatérve a Dallasra ilyen alapon Bobbyval is lehetett volna ezt csinálni, bár kérdés, hogy nézők ezt mennyire fogadták volna el??

De valóigaz nem lett volna nagyobb blődség mint a Wes Parmelee sztori.


50913. Quantumleap (2021-01-21 10:49.05) aaaaa - (válasz Kfruzsina 50912. hozzászólására)
Létezik zártkoporsós ravatalozás. Bár igaz, azt jóllehet csak akkor alkalmazzák, ha az elhunyt teste olyan mértékben összeroncsolódott, hogy nem lehet szalonképesre varázsolni.
De más sorozatokban láttam már ilyet, hogy a kórházban látszólag megállt a szíve, a gép sípolni kezdett, mindenki zokog, és miegymás. Aztán kiderült, hogy csak beadtak neki valami szérumot, ami tetszhalottá tette. A temetés pedig zártkoporsós volt. És nem mind sci-fi volt. És utána nyilván mindenki elmegy a kórházból, szem elöl vesztik az illető testét. Tehát nem nagyon tűnt volna fel, ha elrabolják, vagy le lehetett volna fizetve valamelyik orvos vagy ilyesmi. Kiderülhetett volna, hogy Angelica Nero áll az elrablás mögött.
Tudom, ez így logikátlannak és bakigyanúsnak hangzik, de ilyen dolgokkal amúgyis tele volt a sorozat, főleg a második felében. Például a magyarázat Parmalee-re, hogy azért tudott ennyi mindent betéve Jockról, mert az lázasan elmesélte, sokkal kevésbé reálisabb. Szóval szerintem bőven belefért volna.


50912. Kfruzsina (2021-01-21 09:34.22) aaaaa - (válasz Quantumleap 50909. hozzászólására)
Jó elképzelés, de szerintem ez nem illet volna bele a Dallas világába, ez inkább sci-fis megoldás.
Meg azért sem reális, hogy ugye mutatták a koporsót, a temetést.
Jó mondjuk lehetett volna egy kaput nyitva hagyni, hogy a koporsó zárva volt. De az a való életben is úgy van, hogy amikor hazahozzák a kórházból a holt testet, még a ravatalozónál a hozzátartozóknak ott lehet lenni, illetve a temetés előtt is fel van ravatalozva, akkor még utoljára el lehet a hozzátartozóknak tőle köszönni, majd amikor megérkezik a pap, vagy a szertartást végző személy, amennyiben nem egyházi temetésről van szó és akkor zárják le végleg a koporsót. Itthon legalábbis így van, sajnos nem egy közeli hozzátartozómat, jó ismerősömet veszítettem már el, úgyhogy tudom, de Amerikában vagy bárhol így van szerintem a világon.
Nyilván ezt egy film nem mutatja mert nem fér bele a játékidőbe, meg a nézőket is sokkolnák vele, de vélelmezzük, hogy ez megvolt. Ellie, Jockey, Pamela és a többiek el tudtak köszönni Bobby holttestétől még a temetés előtt.
Meg azt még a Hattyúdalban láttuk, hogy megállt a szíve, előtte elköszönt mindenkitől.
Ok, még éppen akkor újjá lehet éleszteni, nem egy ilyet láttunk már, viszont az J.R.- nak meg bárkinek feltűnt volna, ha eltűnik a teste akkor az hol van? Rögtön elkezdték volna a nyomozást.
Már csak ezért nem jó ez a sztori, mint ahogy az ikertesós sem.


parfumeshop.hu banner

50911. Kfruzsina (2021-01-21 09:22.47) aaaaa - (válasz Americanlife 50908. hozzászólására)
Köszönöm az információkat Bobby nőjeivel kapcsolatban. Őszintén szólva egyikre sem emlékeztem Aprilen kívül, látszik, hogy már csak szórványosan néztem Pamela kilépése után a sorozatot.
McKay-re emlékeztem, mint a szomszéd és mint üzleti rivális, Tommyra is a fiára, de Traceyre nem.
Azért a Tracey- April-Tammy összeszólalkozást megnéztem volna.
Igen a feltámadás utána Bobby nagyon leadta az elveit, korábban Pamelán kívül nem nagyon volt más nője, Katherine és Jenna próbálta többször megkörnyékezni, de mindkettő sikertelenül. Mondjuk miután kiderült, hogy Pamela nem té vissza egy életen át nem "gyászolhatta". Fiatal volt még ahhoz, hogy társ nélkül maradjon.

Pamela, April, Jamie és Jack simán maradhatott volna valóban. Donna karaktere már valóban régebben kifutott, mint, ahogy Rayé is, mivel kiderült ők ketten nem illenek egymáshoz. Mivel Donna egy karrierista jogász volt nagy tervekkel, Ray ezzel szemben egy egyszerű farmer, lovászfiú.
Donnához jobban illet a szenátor, meg a washingtoni élet. Ray és Donna akkor lett volna érdekes, ha marad az álomévadbeli történetük, valahogy átviszik a valóságba, ha az ál- Jock szálat át tudták vinni, akkor valahogy ezt is át lehetett volna, csak kérdés milyen lett volna az egésznek a fogadtatása, mivel ez a téma még a mai napig sokak számára tabu és nem szeretnek róla beszélni. Pedig szerintem az egyik legértékesebb szál volt.

Jenna is kifutotta magát,ő addig volt érdekes míg Bobbyval volt, illetve a Naldo gyilkosság, de aztán nem tudtak vele nagyon mit kezdeni. Az, hogy a terhességét beleírják elég fura, látszott, hogy nagyon bent akarják tartani a showban. Meg utána Bobby viselkedése is.
Nagyon vágyott egy fiú utódra, ehhez képest Lucast gyakorlatilag le se sz*rta. Mondom a feltámadás utáni Bobby már nem volt az igazi. Még Charlie volt valamennyire érdekes a lázadós, tini sztorijaival, még emlékszem Brad Pitt is szerepelt pár epizódban mint Charlie egyik fiúja, de már ez is csak egy bizonyos közönséget tudott a TV képernyő elé ültetni.

Igen a Dallasban valóban kifutották magukat a történetek, meg jó történeteket eljátszani más szereplőkkel sem az igazi, mivel az ember óhatatlanul is a régi szereplőkre az ő életükre kíváncsi. Ez okozta már sok sorozat halálát a Dallason kívül is.


50910. Quantumleap (2021-01-21 04:42.55) aaaaa
És a lényeg: tetszhalott, nem pedig teszthalott. Mégha bevett szokás is így tévesen írni vagy mondani. :)


elejére ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 ... végére

Kapcsolódó fórumok

VéleményekAmericanlife, 2025-01-07 23:4252829 hsz
Szereplők kilépése,visszatéréseAmericanlife, 2023-08-22 00:04405 hsz
Melyik a legjobb jelenet?Lifeisamovie, 2023-06-06 15:236 hsz
Kedvenc szereplődOpticum, 2020-12-12 09:16281 hsz
KérdésekQuantumleap, 2019-09-07 20:161553 hsz
A Dallas sorozatok openingjei és endingjeiTündérke:-), 2019-03-21 10:5645 hsz
A Legjobb beszólásokDanyi, 2019-03-14 21:50316 hsz
Ki a leghelyesebb?Viola Bulldog, 2015-01-15 11:4337 hsz
Epizód összefoglalókCsanandri, 2013-04-08 19:05380 hsz
Spoilerek-csak kíváncsiaknakDasztifárló, 2012-09-03 15:21238 hsz

Összes Dallas fórum (18 db)
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk