Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Semmelweis - DUNA TV, 21:00 |
Mr. és Mrs. Smith - Paramount Network, 21:00 |
Vakáció - TV2, 21:10 |
Női szervek - Mozi+, 21:30 |
Karácsonyi ihlet - Story4, 21:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jon Voight (86) |
Patricia Clarkson (65) |
Jude Law (52) |
Ted Danson (77) |
Jennifer Ehle (55) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A hullahó-akció |
Volodimir Zelenszkij |
2010-03-10 21:46.17 |
A Közönséges bűnözők-ben érdekel a történet. A Hitchcock filmekben is érdekel a történet, meg a Closer-ben, a 12 dühös emberben, Bárányok hallgatnak-ban, Gépész-ben, A Mielőtt lemegy a Nap-ban, az Illúzionistában, az Ördög ügyvédjében, Bíbor és feketében, a Délidőben stb. stb. stb...
De itt? Minek a sztori, ha vannak helyett ilyen képek? |
2010-03-10 19:00.13 |
:DDD |
2010-03-10 18:56.25 |
Maximumra pörgetett, tökéletes akciófilm szerintem, remekül kezeli a műfaji kliséket. Rengeteg akciófilmes sémát dolgozott fel, és sikerült úgy összefűznie őket, hogy egységes filmélményt nyújtson.
Nekem ez tetszik a fimben a legjobban: remekül bánik a műfajiságával. |
2010-03-10 18:52.15 |
Én is adnék neki egy Oscart ezért az alakításért. |
2010-03-10 18:48.19 |
Azért Uma Thurman szerintem szívesen letagadná ezt a szerepet :')
-No és Uma, mi volt a szereped a filmben? -Hát először egy kígyóhajú medúzát alakítottam. Aztán meg egy levágott fejet. -... -Jól van na!... minispiler: Amúgy Pierce Brosnan hogy tudta egy takaróval eltakarni a a llllótestét a tolószékben? :) |
2010-03-10 16:47.24 |
Szerintem totál átlag tucatcsaj, rengeteg pénzzel a megjelenése mögött, dehát ízlések és pofonok :)
Amúgy szerintem ennél sokkal jelentősebb értékek vannak a film mögött, de megintcsak: ízlések és pofonok :) |
2010-03-09 22:39.16 |
Nem volt rossz. Nagyon szépen van megrajzolva, és csodálatos volt a zene. A történet olyan amilyen, nem ez az első disztópia a filmtörténetben (sem az animetörténetben, bár valójában annyira nem vagyok otthon a témában), és a sematikusság mellett kicsit még szétfolyós is. Nekem hiányzott valami kohézió, valahogy nem álltak össze a jelenetek.
De kellemes filmélmény, ha nem is kifejezetten maradandó, nekem legalábbis. A Cowboy Bebop, Full Metal Panic, Kasshern Sins, nekem jobban bejött. Szóval szerintem nem rossz, nem is fantasztikus - jó :) |
2010-03-09 18:19.16 |
Mármint milyen értelemben "ilyen kaliberű"?
Amiben van "mondanivaló"? Akkor pl Harcosok klubja. Ami borzalmat mutat be? Akkor pl. Született július 4-én. Mindkettő mellé fel lehetne még sorolni egy csomó filmet, amelyek nézőbarátabbak, mint a Ken Park. A szörnyű témákat is filmre lehet emberi formában vinni - ha önként lemondunk a köznapi értelemben vett szórakoztatásról, logikailag kizárjuk a teljesértékűség fogalmát. De én már nem bántok filmeket, inkább csak olyanokhoz szólok hozzá, amiket szeretek, úgyhogy hosszabb vitába nem bocsátkoznék :) |
2010-03-09 15:26.43 |
Nem egy nézőbarát darab. |
2010-03-08 23:52.52 |
Nem a művészfilmekről beszélek, Hollywood-ra az... kevésbé jellemző :) És azokat 99%-ban kifejezetten utálom, kövezzenek meg érte, nekem az Elveszett gyerekek városa a végignézhetetlen kategóriába esik, rengeteg (RENGETEG) más hasonló mentalitású filmmel együtt.
Jurassic Park, Twister, Godzilla, 2012, Gyűrűk Ura, Halálos iramban, Függetlenség napja stb. stb., ezeket nem mondanám művészfilmnek. Ezek attrakciós mozik, ami a 70es évek óta egyre erősödő hollywoodi műfaji filmes trend, ami most éli a virágkorát, amikor a számítógépes technikák gyakorlatilag határtalan lehetőségeket biztosítanak az alkotóknak a vizuális megoldások terén. Nyilván ezekben is van történet, de szerintem a nézők többsége, ha a Jurassic Park c. filmre gondol, akkor nem a fordulatos történet, hanem az üvöltő T-Rex jut eszébe. A Függetlenség napjának a története kevésbé marad meg az emberekben, mint a felrobbanó felhőkarcoló. A Vasember-ben kb 20 percen át, a végső nagy küzdelemben, narratív értelemben SEMMI nem történik, mégis ez talán a legemlékezetesebb jelenet az egész (szerintem amúgy fantasztikus) filmből, stb. stb. Vannak olyan filmek is persze, amik se nem narratívak, se nem attrakciósak, ezek Európára jellemzőbbek, és ezekre szokták használni a művészfilm vagy szerzői film kifejéseket. 20as éve avantgárdja, 60as évek modernizmusa stb. ilyen volt (Eggeling Diagonális szimfóniájában vagy Antonioni kalandjában nehéz érvelni amellett, hogy a történetmesélés lenne a cél, viszont a hollywoodi blockbusterekhez is nehezen hasonlíthatóak :) ), ezek a trendek a műfaji filmek mellett a filmtörténet során végig jelen voltak, azokkal párhuzamosan, gyakran arra reagálva. Népszerűségben meg sem közelítik a műfaji filmeket, többek között mert kevésbé nézőbarátok (szerintem kifejezetten arrogáns, lekezelő, öntömjénező filmek többnyire), mint a hollywoodi termékek. |
2010-03-08 23:32.33 |
Várjuk meg a Titánok harcát, minden afelé mutat, hogy azt végre komolyan veszik. Ha az is elbukik, elszomorodok :) De a reményeim erősek! :) |
2010-03-08 18:06.19 |
Szerintem nem is az volt a cél, hogy a történet feszültséget keltsen, hanem hogy a képek elvarázsoljanak. Különösebb, thrilleres feszültséget nem érez az ember akkor sem, amikor pl. ezt a képet megnézni: [link] (a stílushasonlóság miatt linkeltem pont ezt, lehetett volna persze mást is).
Persze, film és festészet különböző médiumok, különböző sajátosságokkal és elvárásokkal. A klasszikus hollywoodi filmmel kapcsolatban pl. elvárás, hogy történetet meséljen, és ez így is van jól. A kortárs Hollywood viszont nem egészen ugyanaz, mint volt a klasszikus korszakban (jelentsen az bármit is). A hollywoodi film mindigis történet+látvány kettősére épült, de míg a kettő dominanciaharcából hosszú évtizedeken keresztül (többnyire) inkább a történet jött ki győztesen, ez mostanában változóban van - a mostani blockbuster-ek inkább attrakcióra, látványra koncentrálnak, a történet pedig inkább csak alapot ad a látvány megfilmesítéséhez. Ebben a vonulatban vannak kevésbé szélsőséges filmek (a Gyűrűk Ura trilógiában a történet is fontos, kidolgozott, lényeges) és extrémebb példák (2012 - ott a történet szinte felesleges volt). Ez a film szerintem extrém példája az attrakciós mozis vonulatnak. Van történet, de (mint te is mondtad) nincs benne sok feszültség, váratlan fordulat stb, van viszont helyette rengeteg hatásosnak szánt kép. Ezért ezt a filmet szerintem sem lehet sokra értékelni, ha azzal az elvárással fordulunk felé, mint mondjuk a Közönséges bűnözők felé. De ha csak azt szeretnénk, hogy a képek 101 percre elrepítsenek egy másik világba, szerintem átélhetünk meseszerű filmélményt :) |
2010-03-08 17:50.30 |
Pontosabban: nem "még csak kuncogni sem lehet rajta", hanem "te még kuncogni sem tudtál rajta. " Értékítélet nincs, de a különbség lényeges :) |
2010-03-08 13:51.36 |
Hm. Talán pont ez a "baj"?
Nekem is tetszett. Én is jól éreztem magam, miközben néztem. Szerintem is lenyűgöző volt a képi világ. Szerintem is: "minden a legnagyobb rendben van ezzel a filmmel", pont így ahogy mondod. De lelkesedni én sem tudok. És ha megnézed amit írtál, te sem azt mondtad, hogy "ÚRISTEN! MINDEN IDŐK LEGJOBB FILMJE! ZSENIÁLIS, CSODÁLATOS, UTÁNOZHATATLAN!!! AKI NEM LÁTTA, IRÁNY A MOZIBA!!!" - hanem hogy "ezzel a filmmel minden a legnagyobb rendben van". Belőlem sem csikart ki a film rajongást, bármennyire is tetszett. Ez az érzéskülönbség jön ki szerintem sokakban úgy, hogy "ez a film nem jó". De ez csak egy feltevés :) |
2010-03-08 10:40.25 |
Ne hagyd, hogy mások mondják meg a véleményedet ;)
Nézd meg! |
2010-03-08 10:05.14 |
A bárónő megkapta a legrosszabb női mellékszereplő díjat. |
2010-03-08 01:49.46 |
SPOILER ELEMEK
Jó film szerintem :) Amikor egy elmegyógyintézetben játszódik a történet, sokaknak talán rögtön elkezd motoszkálni a fejében, hogy a poén az lesz, hogy a normálisnak tűnő főszereplőről kiderül, hogy valójában őrült. Most is valami hasonló történt, ezért olyan nagyot nekem nem ütött - de ez a sémaszerű történet olyan mesterien volt felépítve, kavargatva, adagolva, hogy nekem tökéletesen működött. Jók voltak a karakterek is, tetszettek a motivációk és a színészi játékok. DiCaprio megint bebizonyította, hogy a pályája elején kialakult "igen, ő is csak egy szépfiú" kép erősen leértékeli színészi kvalitásait. Igazi elővonalas színész, ritkán tetszik ennyire színészi játék, mint amit ő ebben a filmben produkált. Le a kalappal! De jó volt Mark Ruffalo is, hozta a folyamatos kölyökkutya tekintetet, amit én személy szerint bírok benne, és Ben Kingsley is remekül alakította a pszichológust, akit hol ördögnek, hogy angyalnak lehetett látni. Az álomszekvenciák és flashback-ek kellően szürreálisak, vízió szerűek voltak, tele apró de remekül működő elemekkel. Ahogy a fantázia képeket keverte a "valósággal", gyakran átcsúszva teren és időn, szerintem már-már zseniális volt. Az őrület-hatást a kameramozgások és a vágási technika is talán kevésbé szembeszökően, de remekül hozta (az elején, amikor a hajón cigiznek, még azt hittem, amatőr vágási hibákat látok, később egyértelművé vált, hogy egyáltalán nem hiba, és távolról sem amatőr). Összességében szerintem ez egy igazán jó film, egy kicsit talán kiszámítható séma remek megvalósítása, tele borzongással és jól irányzott fordulatokkal. |
2010-03-08 01:37.25 |
SPOILER ELEMEK
Szerintem rengeteg sebből vérzik ez a film. Az ókori mítoszokkal alapvető "probléma", hogy szinte mindenki általános iskolában, max középiskola első osztályában ismerkedik meg velük, ezért nehéz elkerülni, hogy gyermekded módon legyen "meseszerű" az egész. Erre rájön a szereplőgárda, ami még inkább megnehezíti az "idősebb" generációnak (mondjuk 20 fölött), hogy komolyan vegye a filmet. De ez még nem gond, mondhatjuk, hogy nem én voltam a célcsoport. Viszont alapvető problémák vannak a forgatókönyvvel. Tele van logikai bakikkal, amiket egy idő után még észben tartani is nehéz. A végén a nagy csattanó szerintem semmitmondó, és ha Luke lopta el a villámot, akkor mi van? Egyáltalán nem volt felépítve, ezért nekem totál érdektelen fordulat volt. A harc a villámmal megintcsak furcsa: adott egy főisten fia, kezében azzal a legendás fegyverrel, ami az egész világ uralmára is képessé teszi a birtokosát (Hádészt, magát az egyik főistent a csaj simán leterítette vele) - mégsem tud elbánni egy kisebb isten fiával? És a kapu az Empire State Building-en? Amíg nem volt épület, addig nem volt kapu sem? Nem volt szó róla, hogy több kapu is létezik (holott a gyöngyökről elmondták, hogy Amerikán kívül is van néhány darab.) Az is vicces volt, hogy lift vitt fel az Olümposzra. Nem dimenziókapu (mint mondjuk a Pokolba), hanem LIFT :) Az is vicces volt, ahogy a főszereplő reagált édesanyja halálára, akiről jól felvezették, hogy tényleg nagyon közel áll hozzá. Még egy könnycsepp sem hullott ha jól emlékszem, csak háromszor megjegyezte, hogy "ez nagyon rossz". Nekem a kaszinós jelenetek egyáltalán nem működtek, főleg amit a szatír csinált (táncikálás, kifestett körmök stb.) A forgatókönyv mellett a színészi gárda volt még súlyos dolog, érzelmeket nemigen sikerült produkálni, és mindent valahogy "mechanikusan játszottak el", túl sok beleélést nem láttam benne. Ami miatt nem 1 csillag, hanem kettő: a látvánnyal nekem többnyire nem volt bajom, sőt, ahogy a srác a vizet babrálta a végén a tetőn, az kifejezetten tetszetős volt szerintem. A villám is jó volt, azt könnyű lett volna elvinni csicsába, gagyiba, de szerencsére nem ez történt. Vannak filmek, amik alapvetően a látványra építenek, és háttérbe szorítják a történetet, az ilyeneknél elnézem, hogy a narratív szál erőtlen. De ez alapvetően történetmesélő film volt, nagyon szúrta a szememet a gyenge sztori. Összegezve, szerintem rengeteg baki van a történetben, ami objektív hibának mondható. A színészek megítélése már szubjektívabb dolog, arra már nem lehet mondani, hogy "rossz", csak annyit, hogy "engem idegesített". A látvánnyal nem volt baj szerintem, de ez egy ilyen filmnél szerintem kevés. |
2010-03-07 14:39.32 |
Ez a topik csak arra jó, hogy szakadatlan létezésén keresztül a közönség képet kapjon a moderátorok humorérzékéről :) |
2010-03-07 13:22.11 |
Fene tudja, azért egy Oscar átadó gálát milliók néznek (és gondolom a Málnát is elég sokan követik) ami szerintem beszédes :) |
2010-03-07 13:17.25 |
Abban teljesen egyetértünk, hogy "objektív jelentősége" nullához konvergál, de szerintem nem olyan felesleges a díjazgatás :)
A film az a művészeti ág, ami még megmozgatja az embereket, közösségformáló ereje van. Erre a közösség formálásra erősen rádolgozik pl a fesztiválozás, a díszbemutatózás, és a díjazási rendszer is. Abban a pillanatban, hogy ötmillió ember egyetért (vagy nem ért egyet) egy döntéssel, a díjazás betöltötte a funkcióját. Plusz, minden művészetnek van egy kánonja, a filmes kánon pedig pont az ilyen ceremóniákon formálódik leginkább a közönség szeme előtt (az elméleti munkák legalább ilyen fontosak, de az nem a közönségnek, hanem "a szakmának" szól). Ez a formálása persze marha önkényes dolog, mert egy szűk réteg csinálja, ami rossz - de szükséges rossz, kánon nélkül nem működőképes a művészet. |
2010-03-07 13:10.31 |
"Másfél óráig csodaországban voltam" - ez a lényeg szerintem :)
A 3D kapcsán - ha nem jön át annyira, hogy "kijönnek a képek a vászonról", legközelebb próbáld meg helyette a képmélységet figyelni! Sokkal "messzebb", "mélyebbre" lehet ellátni a 3D-s filmeknél, mint a 2D-s moziknál. Engem is inkább az kápráztat el, mint az orrom előtt elhajló faágak :) Ez az igazi jelentősége szerintem a 3D-nek. |
2010-03-07 13:01.34 |
Gondolom csak A kategóriás (mozi)filmekből válogatnak, túl nagy lenne egy egyetemes merítés :)
Meghát, attól még, hogy ez egy "díj", attól még nem több egy véleménynél, amivel az ember vagy egyetért, vagy nem. |
2010-03-07 12:59.28 |
Hangsúlyozom, szerintem ennek nincs sok jelentősége (mint ahogy az Oscar-nak sem). Ők egy bizonyos értékrendszer szerint válogatnak, aminek nem feltétlenül kell egyeznie az egyes emberekével, sőt. Egyet lehet érteni a döntéssel, vitatkozni is lehet vele, de hogy nem szerencsés, ha az ember ehhez igazítja az ízlését, az biztos. |
2010-03-07 12:54.35 |
Hát, kapott párat :')
Valójában ez a film "nyerte" a gálát. Legrosszabb film, legrosszabb rendező, legrosszabb forgatókönyv kategóriákban is ezt hozták ki. |
2010-03-07 12:29.57 |
Az idei Aranymálnások:
Legrosszabb film: Transformers 2 Legrosszabb színésznő: Sandra Bullock (All About Steve) Legrosszabb színész(ek): A három Jonas testvér (Jonas Brothers 3D koncertfilm) Legrosszabb páros: Sandra Bullock és Bradley Cooper (All About Steve) Legrosszabb női mellékszereplő: Sienna Miller (G.I. Joe) Legrosszabb férfi mellékszereplő: Billy Ray Cyrus (Hannah Montana film) Legrosszabb "folytatás": Az elveszettek földje (Land of the Lost) Legrosszabb rendező: Michael Bay (Transformers 2) Legrosszabb forgatókönyv: Transformers 2 |
2010-03-07 10:18.13 |
Én sem voltam elájulva a Sweeney Todd-tól, sőt.
Nagyon nem tetszettek a dalok, innentől nem volt sok esélye a filmnek. |
2010-03-06 22:55.05 |
Nem süthet minden nap a Nap :')
Majd legközelebb ;) |
2010-03-06 22:39.36 |
Ez már totál szubjektív dolog :) Megértem ha valaki mosolyogni sem tudott rajta, azt is ha valaki darabokra hullott a röhögéstől :) |
2010-03-06 22:37.21 |
Arra is szánták ^^
Nem üvölt a film érdemi elemzésért, "leülsz-megnézed-röhögsz/nemröhögsz-kikapcsolod-mész tovább" jellegű darab :) |