Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Előző életek - HBO2, 13:50 |
Szellemirtók - AMC, 13:55 |
Az új játék - Paramount Network, 14:40 |
Nemzetbiztonság Bt. - Film+, 15:10 |
Shrek a vége, fuss el véle - Moziverzum, 15:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Uraim, színpadra! |
Clint Eastwood |
2010-04-09 11:29.11 |
Vannak olyan filmes közönségek, ahol emberszámba se vesznek, ha nem láttad Goddard, Antonioni, Tarkovszkij, Makavejev, Greenaway ÖSSZES filmjét, és külön megvetnek, ha nem lelkesedsz értük - viszont fogggalmuk sincs, mi az a Gyűrűk Ura, vagy kicsoda Kevin Smith.
Minden közösségnek mások a "kötelező filmjei", és senkinek sem 100%-os a filmes műveltsége - de ez baromira nem jelenti azt, hogy valakinek "ne lenne joga" filmekről beszélgetni :) Innentől hogyan cikizhetnénk bárkit, amiért nem látott egy filmet, vagy nem érdekli egy kánon? :) |
2010-04-08 21:41.09 |
Neked mi hiányzott volna még a történetből? |
2010-04-07 23:44.37 |
http://www.filmkatalogus.hu/forum-22915 |
2010-04-07 22:37.21 |
Olyan ez a film, mint egy időutazás :)
Egyrészt régen nem láttam moziban ilyen jellegű filmet, másrészt pedig ilyen jellegű filmet már 10 évvel ezelőtt is meg tudtak csinálni (effekteket leszámítva). Krimi-thriller, a kötelező dolgokkal: egyszeri megnézésre nehezen követhető sztori, amit talán nem is kell annyira lekövetni (mcguffin), egy kiöregedett nyomozó személyes indítékkal (Mel Gibson még mindig remek színész, sőt, a neve elég ahhoz, hogy egy amúgy szürkeségbe hajló film is megtöltsön egy mozitermet), egy összeesküvés elmélet (SPOILER)nukleáris fegyverekkel (VÉGE) stb. A címbe rejtett koncepció tetszett, és Gibson jól hozta a "megőrülök-nem őrülök" játékot. Egyszer mindenképpen megéri megnézni szerintem, vannak benne jó dolgok - de nekem ezek a jó dolgok sem mentik meg az "átlagos" jelzőtől. |
2010-04-07 18:56.06 |
A moziról rengetegszer mondtak már le. Rögtön az elején azt mondták, ebből sosem lesz vásári mulatságnál több, aztán a hangosfilmváltás után azt mondták, ezzel végleg megölték a filmet, ugyanez volt a prófécia a háború után, az amerikai külváros-kultusz és a VHS megjelenése is egy-egy koporsószög volt stb. stb.
Ehhez képest a filmek még mindig központi dolgok az emberek gondolkodásában, a mozik sikeresek, a stúdiók köszönik jól megvannak. Akárhányszor jött egy probléma, a mozi mindig megoldotta, és (szerintem) meg is fogja még igen-igen sokáig :) Egy tapasztalati érv: az Avatar IMAX vetítése a mai napig teltházzal fut. A mostani, internetes terítésre úgy látszik a mozi válasza a 3D (talán nem is olyan meglepő). Amúgy azzal sem értek egyet, hogy a Csillagok háborúját gyártáj újra, sem témában, sem koncepcióban. Az Avatar és a District-9 is sci-fi volt, de ennél több köze nagyon nincs is hozzá. Amúgy pedig ha csak az idei terítést nézzük: Zombieland, Fel!, Becstelen Brigantyk, Másnaposok, Angyalok és démonok, Watchmen, Igenember, Spíler... ezek sikeres, ismert filmek, amiknek kb semmi köze a SW-hoz :) Coppola-t nagyon szeretem, de szerintem most téved, erőst'. |
2010-04-07 17:58.01 |
Többé-kevésbé egyetértek a "szakmai" kritikával, de szerintem ennek túl sok jelentősége nincsen :) Persze, az ember örül, ha "jó" filmet szerethet, de semmi és senki sem mondhatja, hogy nem tetszhet egy olyan film, ami "szakmailag" beleköthető :) És ez így is van jól. |
2010-04-02 23:18.00 |
Mármint hogy... hmm? :) |
2010-04-02 23:17.38 |
Hogy mennyire "tény", azt nem tudom ;) Nekem abszolút Keaton az igazi :) |
2010-04-02 22:56.52 |
Ha egyszer megvolt a lehetőség, hogy összejöjjenek, DE nem történt meg (az indok kevésbé fontos), utána lehet barátság. Ha soha nincs kimondva/megkísérelve a dolog, akkor szerintem is nehézkes.
Személyes tapasztalat legalábbis ezt mondja :) |
2010-04-01 20:54.02 |
Ha erre van igénye a közönségnek, miért baj, ha ezt kapják? Az egész emberiséget lehülyézni... okos dolog az? :)
Amúgy a Viharsziget már majdnem behozta a költségek háromszorosát. |
2010-04-01 14:16.52 |
Halálos fegyver 3 |
2010-04-01 12:44.01 |
Korra is, és közönségre is szerintem.
De legtöbbször egybeesik a kettő :)) |
2010-04-01 09:57.15 |
A klasszikus tinisztárok nem kifejezetten az 50. életévükhöz szoktak közelíteni :)
Plusz a szerepei sem erre utalnak, csak hogy párat említsek: Közellenségek, Sweeney Todd, Rochester grófja, Pokolból, Betépve, Kilencedik kapu, Félelem és reszketés Las Vegas-ban stb. Ezek abszolút nem tinifilmek (Rochester grófja... egy tini szerintem a 12. percig sem jutna el benne), márpedig egy tinisztártól inkább romantikus vígjátékok vagy tinihorrorok sorát várhatnánk el, amiben a színészi játék a külsőségekhez képest huszadrangú dolog, nem? |
2010-03-31 19:33.23 |
Definiálnád, mi a különbség célközönségek kapcsán "tini" és "fiatal" között? Főleg annak tekintetében, hogy szerinted egy célközönsége van az Alice Csodaországban-nak és az Alkonyat filmeknek? |
2010-03-31 14:04.32 |
Earl? :) |
2010-03-31 12:48.22 |
A nassolástól is volt bűntudata szerintem, mert ő azt már úgy élte meg, mintha hűtlen lett volna. Gondolom volt némi flörtölgetés a krémes és a kávé mellett, az meg nem 100%-osan aszexuális valami, és ez neki már elég volt. Volt dolgom ilyen csajjal, létező jelenség :) |
2010-03-31 11:55.29 |
SPOILER
Nekem az egész film nem tetszett, kivéve a főszereplőnő lelki vívódását :) Nem az a lényeg szerintem, hogy mi TÖRTÉNT, hanem hogy HOGY ÉLTE MEG az eseményeket. Ahány pár, annyi megcsalás-felfogás (van, ahol egy szemezés már szakítási ok, máshol még a petting sem számít hűtlenségnek...), úgyhogy szerintem megcsalás az, amit valaki megcsalásnak érez. A nőnél ez a semmiség már annak számított, és ha a megcsalás szándékával csinálta, meg is értem, ha emiatt szétesett csöppet. Amúgy az egész film csattanója szerintem nem volt egy nagy ötlet (hogy egy klasszikust idézzek: "SEGÍTSÉG! LEHUGYOZ A FA!!!!), és emiatt nálam még a leginkább feszültségteljes jelenetek is mosolyogtatóak voltak, úgyhogy nem is tudtam odafigyelni a színészi játékra - de valószínűleg igazad lehet ezzel a kritikával, mert... nem is emlékszem már, hogy kik és hogy játszottak, úgyhogy (nekem) szürkék voltak gondolom. (Moziban láttam, az pedig nem tegnap volt :) ). |
2010-03-31 00:46.33 |
Az Alice Csodaországban nem kifejezetten tinifilm szerintem.
Nem erre utal a képi világ (avantgard-impresszionista jelleg, a tinifilmek kb mindig mainstream dolgokkal dolgoznak), a történet (a tinifilmek általában egyszerűbbek, és többnyire egy szerelmi szál köré szerveződnek), a koncepció (ez egy attrakciós IMAX mozi, a tinifilmek legritkább esetben óriásköltségvetésűek), a szereplőgárda (Jhonny Depp attól még, hogy tinik is szeretik, nem tinisztár, a többiekről nem is beszélve), a rendező személye stb... A stúdión kívül szerintem semmi sem utalhat arra, hogy tinifilm lenne. És (ha hihetünk IMDB-nek) a közönség érdeklődése is erre utal: 18 éven aluliak közül csak kb 1600 szavazat jött, 18-29 közötti korosztályból 23.000. Az meg, hogy egy kalap szart sem ér, a te (kifejtetlen, minden alátámasztást nélkülöző, reflektálatlan) véleményed. A primitív sértegetéseid meg szót sem érdemelnek. |
2010-03-30 23:26.16 |
Kb ennyi összefüggés van a két film között is, ha azokat érdemesnek találtad összehasonlítani, akkor gondoltam talán ezt a kettőt is.
De tudod, megint "okoskodok". |
2010-03-30 22:42.16 |
Oké Toma, akkor most gyorsan döntsd el: Rooney vagy a túrós csusza? |
2010-03-30 21:37.47 |
Nem volt szerelmi szál ebben a filmben, e! 0.o |
2010-03-30 17:30.01 |
Más a koncepció, más a célközönség, más a költségvetés, más az alkotógárda.. más a sztori, mások a karakterek, mások a hatáselemek, más a filmélmény.
Azon kívül, hogy mindkettő képekből van összerakva, és mindkettőt stáb vette fel, kb semmi összefüggés nincs közöttük. |
2010-03-28 15:50.38 |
A Parnassus-t nem láttam.
De az egész kettővel lejjebbi hozzászólásomnak az volt a lényege, hogy szerintem marhára van "egyensúly" sztori és külcsín között :) |
2010-03-28 15:16.36 |
"Higgy magadban, vállald a sorsod, tedd ami helyes!" kb ennyiben lehet szerintem összefoglalni a film mondanivalóját.
De talán nem is ez a lényeg itt, megértem hogy valaki gyengének érzi a filmet, ha ilyen elvárásokkal ül neki. Szerintem amit Burton akart, az egy sokkal nagyobb kihívást jelentő dolog volt, konkrétan filmre vinni a "fantázia" fogalmát. Fogalmakat megfilmesíteni baromi nehéz dolog, a film médiuma erőst' megnehezíti az alkotók dolgát (irodalomban pl. egyszerűbb ugyanezt megcsinálni). A fantáziát úgy akarta szerintem vászonra dolgozni Burton, hogy fogott egy tipikus mese történetet (esélytelennek tűnő főhősnek meg kell küzdeni a sárkánnyal, hogy megmentse a királyságot), egy tipikus mese mondanivalóval (higgy magadban). A meséknek ahhoz, hogy működjenek, fel kell kelteni a gyerekek érdeklődését - a gyerekeknek pedig általában igen eleven a fantáziájuk, úgyhogy a meséknek "muszáj" felvenni velük a versenyt. Ennyiből tökéletes alap arra, hogy magának a fantáziának a filmre vitelét hordozza. Ennek dolgozik alá az impresszionista képi világ is (ami egy igen szubjektív stílus), a laza szerkesztésű történetvezetés (mint ahogy a fantázia is csapongó), és az álom-vonulat is. (Valószínűleg több tényező is van még, most ennyi jutott eszembe.) Tehát, mint sok minden más a filmben, a sablonos mondanivalót közvetítő sablonos történet alájátszik annak, hogy a film maga legyen a "fantázia" fogalmának filmi megvalósulása, és ezért szerintem abszolút tudatos. |
2010-03-27 12:13.26 |
SPOILER
Nemjó. Ez a tekerjük jobbra-balra dolog még nem is lenne rossz ötlet, sőt, egészen meglepő, hogy egy ilyen B film próbálja felbontani a klasszikus lineáris narratíva rendszerét. De ez csak akkor működik, ha amúgy a film felkelti a nézők érdeklődését - de ez a film egy dramaturgiai csődtömeg, egyáltalán nem sikerült szerintem izgalmassá tenni, ezért a "nagy fordulatok" és a "hihetetlen csavarok" csak annyit érnek el, hogy az amúgy is unatkozó néző csak még inkább elfordul a filmtől. Egy jobb történettel, és egy jobban felépített dramaturgiával (jól elhelyezett, kiemelkedő jelenetek, nagyobb azonosulás a szereplőkkel, izgalmasabb szerkesztés stb.) még akár élvezetes is lehetett volna ez a történetmesélési mód, de így... szerintem nem. Plusz a filmet elindító esemény egy totál kidolgozatlan, elhibázott, bugyuta "szerencse" jelenet volt - pontosan miért és hogyan is vette fel PONT azt a csajt a Robert Patrick karakter? Ott nem volt nagy összeesküvés, nem volt fondorlatos terv, nem volt semmi, csak egy "véletlen", és utána erre fűzték fel az egész film csattanóját. Hát hát... Az meg, hogy a titokzatos főfőnök pont ott ült abban a kajáldában, egy kicsivel sem kisebb baromság. A karakterek nullák voltak szerintem, mindegyik kétdimenziós papírfigura volt. A tökös csaj, a hawaii-i inges pribék, a zakkant gonosz stb. T1000-est még kicsit megcsavarták, de az meg annyira nem következett az egész sztoriból, hogy inkább nevetséges volt, mint "jól kidolgozott". Plusz, tele volt totál felesleges figurákkal. Miért kellett ilyen sok energiát fektetni a (kesztyű nélkül dolgozó) boncnok csajnak, a portásnak, és az egyetlen egyszer megjelenő bérgyilkosnak, vagy a tékás gyereknek a bemutatására? Ez a tökös bérgyilkos különösen a kedvencem volt, a "tisztelem a tisztelet tiszteletének tiszteletes tiszteletét, te meg nem" beszélgetéssel együtt. Ennél csak a karácsonyi díszeket fabrikáló főmufti volt még tréfásabb, akinek "szörnyű története van - melegben kellett portáskodnia!" A zene az elején még tetszett, de aztán egyre bugyutábbakat sikerült összeszedni szerintem. Két csillag, mert legalább AKART valamit a film (még ha nem is sikerült), és mert Jennifer Esposito k×rva jól nézett ki szerintem :) Amúgy egy unalmas, művészkedő trágyakupacnak mondanám a filmet, aminek hiányától senkinek sem lesz szegényebb az élete (B-fanoké sem). |
2010-03-27 08:18.48 |
Ez szerintem szerencsére nem igaz, időről-időre megjelennek olyan filmek, amik vagy megújítják a sablont (az új Scorsese film szerintem ilyen (Viharsziget)), vagy egészen "új" gondolatokat hoz a filmvilágba (ilyet nehezebb mondani, de anno a Harcosok klubja ilyen volt pl).
Viszont a megapic-ektől, ezektől az óriásköltségvetésű filmektől ezt nem lehet elvárni. Ez abszolút a tömegszórakoztatásról szól (ezt nem szánom pejoratívnak, sőt, én imádom ezeket a filmeket), az újításokra pedig nem itt kell számítani. Ez szerintem abszolút nem baj amúgy, mindennek megvan a maga dolga :) |
2010-03-26 18:25.49 |
Ez teljesen oké, van úgy, hogy valakinek nem tetszik egy film koncepciója, nem érdekli mi lehet milyen lehet. Nekem is van egy rakás ilyen film, amit egyszerűen nem vagyok hajlandó megnézni (általában "művészfilmek").
Csak azt nem értem, hogy ezt miért kell velünk közölnöd? |
2010-03-26 01:13.04 |
Ha semmi mást nem nézünk, csak hogy Cameron felépített egy komplett kultúrát, annak lényeivel, nyelvével, népszokásaival, történelmével, hagyományaival, mentalitásával, világával, már többre jutottunk, mint a Garfield (amit amúgy imádok :) ).
De akkor még vegyük hozzá az aktuális mondanivalót (környezettudatosság kérdése), magának az avatár-irányításnak a gondolatát, a szépen felépített szerelmi szálat, a tudatosan szerkesztett dramaturgiát (a többség nem unatkozott a film alatt), a filmtörténeti jelentőségű áttörést (első fikciós IMAX mozi) stb... Hát, szerintem (többek közt) ezért :) |
2010-03-25 00:32.55 |
Pofás darab, hajrá! :) |
2010-03-24 23:23.33 |
A fene tudja. Szerintem a legnagyobb probléma a kitűzött feladat, Michelangelo sem a Sixtus kápolnával kezdte :)
Párbeszéd-írás valószínűleg tényleg nem lesz kiemelkedő a srác, de ki tudja? Lehet kezébe kapja a kamerát, és ötletes képeket tud beállítani, vagy kiderül, hogy őstehetség, ha a színészek rendezéséről van szó stb. A filmkészítés marha komplex dolog, ha abból a kismillió szerepkörből csak 1-ben ügyes, már megérte belekezdeni, máshogy sosem derülne ki. Sőt, ha az egészből csak annyi sül ki, hogy eltöltenek egy jó hangulatú hetet a barátaival forgatás közben, és családi körben levetítve kap némi fejsimit, már akkor is megérte szerintem. |