Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A szív bajnokai - SuperTV2, 16:00 |
The Commuter - Nincs kiszállás - Filmbox Premium, 16:30 |
Egy tökéletes karácsony - Izaura TV, 17:00 |
Bűntudat nélkül - Mozi+, 17:00 |
Badman - A nagyon sötét lovag - Paramount Network, 17:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A Hegylakó visszatér - Vélemények |
Légi csibészek - Vélemények |
Róma (sorozat) - Vélemények |
Mit hallgatsz most? |
A fehér pokol (2012) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Válás olasz módra |
Stephen King |
2010-02-20 18:14.17 |
Íme a film értékelései:
http://www.filmkatalogus.hu/2001-Urodusszeia--ertekelesek-f6.. Szerintem is följebb lenne a helye (imdb-n 75.). Dehát... a rengeteg szuperlatívusz mellett azért annyi "felróható" neki, hogy nem egy közönségfilm. Nem is működne persze közönségfilmnek :) Így tökéletes ahogy van. (Ha minden művészfilm ilyen lenne, szeretném a művészfilmeket.) |
2010-02-19 14:55.33 |
Lectert csak összehasonlítás végett mondtam :)
Hogy kereszt az igaz, dehát.. kellett neki olyan zseniálisnak lenni, mint amilyen volt. Tessék viselni a következményeket! :) |
2010-02-19 01:28.02 |
Annyiban van köze hozzá, hogy nem is szánták a karaktert egy Hannibal Lecter-nek, akitől szétzuhan az ember, ha a szemébe néz. Annyi volt az elvárás, hogy hozzon egy olyan valamit, amitől az ember "furán érzi magát", és ez szerintem sikerült is. Amennyi a karakterbe volt kódolva, annyit Hopkins ki is hozott belőle, és ennél többet nem is kell elvárni szerintem egy színésztől. |
2010-02-18 15:07.18 |
Vedd bele, hogy ez a film egy szándékos retro-horror. Mennyire fossa szét magát az ember, ha megnéz most egy 40es-50es évekbeli horrort? Ha beleéli magát a korba, akkor kb annyira, mint ezen a filmen. A farkasember külseje, a gyilkolások, a hangulat, mind lehetett volna ezerszer durvább, és talán még könnyebb is lett volna megcsinálni, de a film készítői nem ezt tűzték ki célul szerintem, hanem hogy újraélesszenek egy ősrégi hangulatot. És ebbe a koncepcióba Hopkins játéka szerintem tökéletesen beleillett. Az egy dolog, hogy nekem nem jött be ez az egész dolog, de ezen a "nemtetszik"-en belül Hopkins tökéletes volt nálam. |
2010-02-18 15:03.12 |
A végső katarzis elmaradásának panasza végülis jogos szerintem is, jött egy végső megfejtés de igazi tűzijátékot én sem éreztem.
De vegyük bele, hogy a film szerkesztése a ludas ebben, az viszont tudatos szerintem. Az lett volna tüzijáték, hogyha a megfejtések zárják le a filmet, ami után még esetleg jön egy Robert Downey Jr. féle félmosoly, majd egy THE END felirat. De nem ezt szánták a végére, hanem azt az ígéretet, hogy jön a folytatás. Ez egy bevezető epizódja volt egy legalább 2 részes sorozatnak - ha a befejező epizód vége ugyanígy "félértékű" lesz, az már szerintem is csillaglopós probléma, de így tőlem ez a film, megkapta a max pontot :) |
2010-02-18 14:56.42 |
SPOILER
Nekem máshogy jött le a dolog. Szerintem árasztott magából egy olyan erőt, ami miatt "hiába látszik rajta hogy 70éves az öreg, azért én nem mernék kötekedni vele" (egy barátom megfogalmazása szerint, a film után). Egész sokáig nem mondta el direkten a film az "ő kis titkát", szóval papíron a néző fejében semmi másnak sem kellett volna lennie a karakternek, mint egy balhés apának. Mégis körüllengte valami megfoghatatlan hangulat, valami misztikum, ami valahogy felborzolta a nézőket. Az apró történeti utalások önmagukban erre nem adtak volna okot, ezt a színészi játéknak köszönheti a film. Plusz lejött a kegyetlenség is, az elmegyógyintézetes jelenetek brutálisak voltak szerintem. Tehát Hopkins egy olyan ÖREG embert alakított, aki ember formájában is hozta a farkasember legfontosabb jellemzőit, az erőt, a misztikumot, és a kegyetlenséget. Azért ehhez több kell egy Berényi Miklósnál. |
2010-02-18 11:49.04 |
7.5
Clive Owen |
2010-02-17 22:42.27 |
Elsőosztályú film szerintem.
A képi világ engem abszolút lenyűgözött. Beszippantott ez a régi londoni hangulat, az utcaképekkel (épülő Tower Bridge... 10 pont), kocsmákkal, karakterekkel, színekkel. Robert Downey Jr. régóta kedvencem, most is remekül alakított szerintem (sajnos szinkronnal láttam, eredeti nyelvű vetítést nem találtam, pedig úgy hallottam úgy mégnagyobb élmény), és Jude Law is remek volt - ez nálam már nagyobb meglepetés, amúgy nem rajongok érte, de itt nagyon tetszett. Bennem sem ilyen kép élt Sherlock Holmes-ról, de ez sokkal jobban tetszik, és úgy tudom, az eredeti könyvekben is inkább ilyen figura (ez nem első kézből jövő infó, valójában egyetlen egy Sherlock sztorit olvastam, azt is kb 10 éve). Ez a karakter tele van élettel, igazi egyéniség. Néha marha tökös, néha bénázik, máskor vicces - persze mindig lángelme :) A történet is tetszett, kellően fordulatos volt, és jól egyensúlyozott az okkultista hangulat és a realizmus között. Nálam abszolút működött a film, jó szívvel ajánlom mindenkinek. |
2010-02-17 22:31.59 |
Annyiban szerintem remek a film, hogy a retro-horror hangulatot simán hozza. Nekem tényleg olyan érzésem volt, hogy egy ezeréves horrort látok, csak jó CGI-al (kivéve a maci) és képminőséggel. A díszletek, a képi világ, a koncepció, nálam mind működött.
De más nem nagyon. A történet nem kötött le, sem a lelki dolgok (kivéve a pszichiátriai jeleneteket, azok 100%-osak voltak nálam), sem az akció jelenetek, sem semmi. Anthony Hopkins nagyon jó volt, de 1 színész attól félek kevés egy teljes filmhez. Egyszeri mozinak szerintem oké, akár moziba is el lehet menni. Sőt, ha valaki otthon van a klasszikus hollywoodi korszak horroraiban, akkor valószínűleg végig fogja mosolyogni. De a modern horroroktól elmarad szerintem, mind hatáselemeiben, mind történetében. |
2010-02-17 22:19.47 |
Nem értem a készítőket. Bizonyos jelenetek arra engednek következtetni, hogy kívülről belülről ismerik a műfajt ÉS képesek olyan poénokra, amin sokan dőlnek a röhögéstől. Más jelenetek viszont erőltetettek, kínosak, vagy éppen unalmasak (a véleményem persze nem abszolút, ezek szubjektív dolgok).
A filozofálás szerintem hatalmas gyenge pontja a filmnek, borzasztóan túlzásba van víve, "a kevesebb több lett volna" talán, csak úgy mint a sztriptíz jelenetek (hetero vagyok amúgy :D ). Viszont voltak benne eszméletlen vicces dolgok, amiket háromszor visszatekertem és mindannyiszor végigröhögtem. Végig azon gondolkodtam, hogy ha ezek a fiúk ilyen humorra is képesek, akkor miért van annyi hülyeség a filmben? Ajánlani mindenképpen tudom mindenkinek, mert maradandó élményt nyújt (így vagy úgy), de makulátlan szórakozást nem ígérhetek sajnos. |
2010-02-17 22:12.22 |
Nálam az "átlagos zombi-film" és a "béna zombi-film" között mozog ez az alkotás. Nem találtam benne semmi olyasmit, amit korábban nem láttam volna (pedig nem vagyok egy zombi-fan), sem tematikában, sem stílusban nem nyújtott szerintem semmi kiemelkedőt. Megkockáztatom az "unalmas" szót, bár ez nyilván szubjektív dolog.
Voltak benne blődségek, kifejtetlen dolgok, életidegen túlzások, de ezek még beleférnének a műfajba, ha amúgy pörgősebb lett volna a cselekmény. Szerintem egyszer nézhető filmecske. Nem bántom nagyon mert nem bántom nagyon, de talán akkor sem bukik senki olyan nagyot, ha kihagyja az életéből. |
2010-02-04 20:55.25 |
Egy válasznak tényleg örültem volna, mert tényleg érdekelt a dolog, de ez van :) Dehát ez egy ilyen biznisz, "egy Jedi ahol tud segít" :D |
2010-02-03 23:42.40 |
A párosítás ötletes, screwball-comedy thrilleresen. Önmagában a Nick Colte karakter a Dirty Harry után egy bő évtizeddel már nem működött volna, de Eddie Murphy-vel ketten már oké volt a dolog. Nem csoda, hogy Akon a "Smack that" című számának videoklipjében újraélesztette a figurát, gondolom amolyan archetipikus néger fickó lehet.
A történet olyan amilyen, nem csűrtek sokat a klasszikus kliséken. Ami tetszett, hogy a "hol van a törvényesség és törvénytelenség határa" kérdést ügyesen mutatták be, meg hogy gyakorlatilag kocsmáról kocsmára jöttek egymás után a jelenetek. A beszólogatások között is voltak jópofák, és többnyire a zene is rendben volt. Összességében, sikerült hangulatot teremteni, nincsenek "színtelen" jelenetek a filmben. Jó kis film szerintem is, tényleg "alapművé" nőtte ki magát. Talán nem is érdemtelenül, mert vannak benne olyan dolgok, amiket korábban még nemigen látott a nagyközönség. Ami felróható hibának az szerintem az, hogy a már ismert elemekkel többet is foglalkozhattak volna (sztori, üldözéses jelenetek, Jack, az őrszoba stb.) |
2010-01-31 00:11.23 |
Vedd bele, hogy ez a végtelenül értékes bejegyzés ráadásul pofátlan plágium, kontrol cé kontrol vé a filmtett.hu-ról (arról a portálról is megvan a véleményem amúgy, milyen filmes magazin az amelyik lehoz egy ilyen ormótlan lófingot?) |
2010-01-27 13:40.34 |
Csak nem programozó vagy? :))) |
2010-01-26 02:55.58 |
A filmeken tetten érhető a kultúra, amiben született. Ez legszembetűnőbben akkor jön elő, ha összehasonlítasz egy hollywood-i filmet egy európaival. Más motívumokat használ, máshogy nyúl a képekhez.
Ez a történelem során mindig így volt (nyilván lehet kivételeket találni, de általánosságban szerintem igaz). A világháborúk tapasztalata az avantgard filmekben (elsősorban expresszionizmus, impresszionizmus) csapódott le, a 60as évek "minden megismerhető, minden megváltoztatható" életérzésének terméke a modernizmus, a posztmodernben pedig ugyanennek a mentalitásnak a felbomlása tükröződik. Diktatúrák filmjei is jellemzőek, ha behódolnak a rendszernek akkor azért, ha lázadnak ellen akkor azért, ha szándékosan próbálnak nem foglalkozni vele, akkor azért :) De Hollywood változásaiban is meg lehet figyelni szerintem az amerikai mentalitás változásait. A korai western filmek sikerét az amerikai nemzet kényszeres mítosz gyártásának köszönheti (többek közt), Spielberg Párbaj c. filmjét rendre a hidegháborúra vezetik vissza stb. Kortárs dolgokról lassan formálódik akadémiai vélemény, de szerintem a mostani szuperhős képregény adaptációs hullám Amerika terror-fenyegetettségére vezethető vissza. A WTC elleni támadás után nemsokkal kijött a Pókember, utána a többi. Szerintem ebben ott van a "most baj van, úgyhogy hősökre van szükségünk" gondolat. |
2010-01-26 00:14.30 |
A beszélgetések, témaváltások néha erőltetettek, de ez betudható annak, hogy zavarban vannak (az elején a srác mondta is, hogy "zavarban vagyok, azt sem tudom mit beszélek"). A hosszú beállításokat általában nem szoktam szeretni, de ebben a filmben szerintem remekül működött. A végére úgy érzi az ember, hogy megismerte ezt a két szereplőt, és a kapcsolatukat.
Olyan témákat hoznak fel, amik a legtöbbünket jó eséllyel érdekel. Nem mindig értettem egyet velük, de jó volt látni, hogy másoknak is kattog az agya a kérdéseken. Maga az a tény, hogy beszélgettek, szerintem még jobb is volt, mint az, amiket konkrétan kimondtak. Mint románc pedig... abszolút top5. Nekem nagyon bejönnek az ilyen filmek, amik valahogy emberközeliek, és minden hiteltelenségük ellenére is hitelesnek tűnnek. Szerintem gyönyörű film. |
2010-01-24 22:57.41 |
Nade atyám! :) |
2010-01-24 21:05.46 |
Csak némi szekpszissel viseltetünk mondatod igazságtartalmát illetően. |
2010-01-24 20:56.46 |
A zenekar U2 (angolul kiejtve)
A honlap www.youtube.com itt átlag netezők által feltöltött kis videókat tudsz megnézni. |
2010-01-24 20:53.56 |
A konkrét motívumoktól függetlenül hasonlóan ordenáré volt a filmélményem. |
2010-01-24 19:57.03 |
Annyi sebből vérzik ez a topik hogy á!... Van az a jelenség, amikor a zoknidon már több a lyuk mint az anyag. |
2010-01-24 19:07.26 |
hm.. :) |
2010-01-24 19:06.36 |
Ehhe :)) |
2010-01-24 19:06.13 |
Konkretizált pozitív figurát tényleg nehéz találni (talán az a fickó, aki nem árulta be azt az asszonyt) de szerintem úgy általában a sáncon belüli rabok "szelleme" pozitív dolog volt. |
2010-01-24 17:54.57 |
"a befogadói, direkt elutasítói szubjektum" - vannak konkrét filmnyelvi eszközök, amik bevonják a nézőt, és megvannak azok is, amik távolítanak.
Közelít mondjuk a premier plán, a hipotéziseket kielégítő történetvezetés, az archetípusok filmre vitele stb. Távolíthat ezeknek az ellenkezője: a sok totál, a szándékos kiszámíthatatlanság, az életidegen dolgok stb. Engem kifejezetten taszított magától ez a film, nemigen tudtam, mivel kéne azonosulnom. A negatív karakterek hangsúlyozottan negatívak voltak, a pozitívak nemigen voltak megszemélyesítve (a sánclakókra gondolok). Erre rájött egy lassú hangulat, amitől Csíkszentmihályi hiába is kereste volna bennem azt a bizonyos áramlatot :) "Van, amikor nem találnak egymásra, ami nem is baj" - ez szerintem is tökéletesen így van, a szubjektív faktorokat nem vehetjük ki a rendszerből, elvégre művészetről beszélünk :) "Most épp Zoltai Dénes jutott eszembe" - őt nem ismerem :/ "Empátia, érzelemi-áthallás-beleélés" - ez bennem is megjelent, de inkább intellektuális, mint érzelmi módon. TUDTAM, hogy amit látok, az szép, az helyes, az jó. De nem tudtam átadni magamat a filmélménynek, mert... elálmosodtam :') "A film és története nem tehet róla, hogy Eizensteinek, Kulesovok, olasz neorealisták hada, Riesenthalok, Máriássyk, Balázs Bélák, Jancsók, Tarantínók, Kovácsok, Makkok, Bacsók, Godardok vágják, szabják, öltöztetik, meztelenre vetkőztetik, alázzák, piros vagy kék nyakkendőt adnak rá!" - ha jól emlékszem te mondtad, hogy Hegel művészet-koncepcióját tartod a legtalálóbbnak. "A szellem átsejlik az anyagon" - de ezek szerint szükség van egy szellemre, ami (ha lehozzuk a hegeli gondolatot a fizikai síkra) mi más lenne, ha nem az alkotók személyisége? A művészetekben az emberiség van jelen, ez pedig egy igen kusza valami: egyszer ilyen, másszor olyan. A filmben tetten érhető korának mentalitása, és ha ez a mentalitás tőlem idegen, nem tudok azonosulni a filmmel. Ennek van pozitív és negatív vonzata is, de ezen (szándékosan) változtatni nemigen tudok, személyiségembe kódolt tulajdonság :) |
2010-01-24 17:07.46 |
A 3D, pont :) |
2010-01-24 15:11.42 |
Merthogy már láttad a filmet, mi? |
2010-01-24 01:56.35 |
Re-animátor - kultnak kult, jónak.. hááát.. 3* |
2010-01-23 22:54.56 |
No megnéztem mégegyszer, kicsit árnyaltabb lett a véleményem és kapott plusz egy csillagot.
SPOILER Felemás egy film ez szerintem. Vannak benne olyan dolgok, ötletek, jelenetek, megoldások, amik szerintem is zseniálisak. Jól volt felvezetve az egész sztori, egészen az elejétől voltak hatásos előre-utalások, amik megadták az alaphangulatot. A zombik nekem tetszettek, kinézetre és viselkedésre is olyanok voltak, amilyennek lenniük kell. Amikor kibújik az a tucatnyi élőhalott a hullazsákból, az valami pazar volt. Tetszett az ötlet és a megvalósítás is, itt az operatőri munka előtt is megemelem a kalapomat. Illetve ha pozitívumokról beszélünk, nehéz elmenni amellett, hogy a főszereplő hölgynek világbajnok cicijei vannak. De azért fel lehet sorolni egy-két-három-nyolc negatívumot is. Én a West karaktertől nem voltam elájulva, tipikus "őrült tudós" faszi. A színész ügyesen alakítja, azt meg kell hagyni, de maga a karakter szerintem lapos. Nálam a többi figura sem működött igazán, sem a jófiú, sem a csaj, sem az apa nem volt nagy szám szerintem. Egy karakter volt amelyik emlékezetes: a levágott fejű fickó. De az meg bár ne lett volna a filmben, amatőr hangulatot adott az egésznek. Ez tipikusan olyan ötlet, ami annyira magával ragadta a kitalálóit, hogy minden blődség ellenére belerakták a filmbe - ez pedig szerintem nem profi mentalitás. Első ránézésre tényleg hatásosnak tűnik, de aztán... az oké, hogy egy őrült tudós titokzatos szérummal életre kelti a halottakat, rendben. De hogy egy levágott fej beszélni tudjon tüdő nélkül, az már nem :) Ugyanilyen eccerű volt a "levágott fejemmel oralizálok" jelenet is, oké hogy kellően beteg meg meglepő ahhoz, hogy kult-jelenet legyen, de akkor is... minek? Lehet én vagyok földhöz ragadt, de ez szerintem akkor is marhaság. Azért szenteltem ennek a kérdésnek ennyi figyelmet, mert központi dolog volt a filmben, egy központi dolognál meg furcsa szerintem, ha ennyire sántít. A kergessük a macskát jelenet feleslegesen elhúzott és nevetséges volt, ráadásul sokszor nem lehetett semmit sem látni (még a digitálisan felújított verzión sem). Ez amúgy visszatérő probléma a filmben, sok olyan jelenet van, ami egyszerűen túl sötét, és nem a feszültség keltés miatt, hanem mert el van cseszve a jelenet. Azt sem értem, hogy a levágott fejű faszinak miért maradt ép az elméje, ha a többinek nem (bár lehet itt én bambultam el valami fontos infót). Szóval azt hiszem megvan, miért lett kultusz film, de azért - mondjuk úgy - nem mentes minden hibától. |