Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Nemzetbiztonság Bt. - Film+, 15:10 |
Szamba - Magyar Mozi TV, 15:25 |
Dumb és Dumber - Dilibogyók - Film Café, 15:30 |
Karácsony, akár egy film - Mozi Klub, 15:30 |
Ismeretlen férfi - AXN, 15:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Pedro Páramo |
Carl Weathers |
2010-03-21 18:41.36 |
Az egyik Avatar topikban mondtad, hogy 70-80 között születtél.
Némi iránymutatásra szerintem is szüksége van Koninak, de "degenerált senkiházi vakarcsnak" nevezni, az minden csak nem "nevelés". |
2010-03-21 17:23.16 |
Amellett, hogy a felháborodásod "objektíve" jogos... 40 körül miért esel neki egy 15 éves kis srácnak? |
2010-03-21 15:43.54 |
Hm, én a Tökéletes trükkön unatkoztam, szerintem gyenge volt a sztori, pedig az (ha jól emlékszem) épp a történetben akart erős lenni. Ez a film pedig legalább annyira látvány mozi, mint amennyire történetet akar mesélni, mégis nekem izgalmasabb, fordulatosabb, pezsgőbb volt a cselekménye.
A Tökéletes trükk-ben ha jól emlékszem volt a végén 1 nagy csavar, amúgy lassan hömpölygött, a Holmes moziban 10 percenként változtattam a véleményemet, hogy van-e misztikum vagy sem. Amúgy, ha a Tökéletes trükk tetszett, ajánlom neked a 2006-os Illuzionista című filmet, Edward Norton-nal. Az is kosztümös, az is bűvészes, de szerintem fordulatosabb és hangulatosabb. De ezt majd ítélt meg persze magad :) |
2010-03-21 00:00.18 |
"Nem nyűgözött le a látvány, ez 2010ben már messze nem volt egy "hűha"" - hm, azért szerintem nem forog olyan sok impresszionista film a moziban :) |
2010-03-20 22:53.14 |
Ha gondolod, olvasd el egy kicsit lejjebb, amit a műfajiság kérdéséről írtam.
Amúgy, az általad említett sémák mellett erősen dolgozik a környezetvédelem kérdésével, ami csak az utóbbi pár évtizedben lett központi kérdés - ennyiből nem ezerszer lerágott a sztori, mert ilyen központi motívumként kevés filmben jelenik meg. |
2010-03-20 22:37.57 |
SPOILER lejjebb, bocs. |
2010-03-20 22:15.52 |
Na, sikerült EZT megnéznem az "Amikor megállt a Föld" helyett. Azér' fura, hogy ugyanabban az évben kihozták ezt a két filmet, nem? Mekkora B-filmes marketing stratégia, e! :D
Amúgy katasztrofális film :) DE, amolyan igazi jó szarfilm, amin lehet nevetni, derülni, kínosság könnycseppeket hullajtani - szóval a film szar, de a filmélmény remek :) A kisminkelt ufónéni volt a kedvencem, aki igaz, hogy fel tud támasztani embereket, de magának egy oldallövést már nem tud meggyógyítani. Aki központi figura a katonaságon belül, de egy darab pisztollyal ki lehet menekíteni a facilitiből. Aki tud gondolatokat olvasni, de egy APÁBÓL nem tudja kiolvasni a szülői szeretetet (ami később megmenti a Földet). Akinek van egy ufóbácsi partnere, aki lófingot nem csinál a filmben (kivéve, amikor amolyan Tihanyi Tamás Gáborosan [ http://www.youtube.com/watch?v=YkRWhmkxtj8] feltámasztotta a végén). Az óriásrobotok addig jók voltak, amíg csak a távolban mutogatták őket, de amikor kicsit is közel mentünk hozzájuk, rögtön pixelekre estek. És ahogy a végén elrepültek! Mint egy Super Mario karakter :) B rajongóknak jószívvel ajánlom, mások kerüljék el, jó messzire :) |
2010-03-20 00:57.02 |
Túl grandiózus Koni. A katasztrófafilmek baromi költségesek, amatőr szinten max ilyen "művész katasztrófafilmet" lehetne forgatni, ahol minimális "díszlettel" mennének mondjuk beszélgetések a katasztrófákról stb. - ez kevés embert érdekelne.
Egy kisköltségvetésű katasztrófa filmet láttam, ami szerintem jól működött, az Otthon, biztonságban címűt (az is félmillió dollárból forgott), de még az is erősen megosztja a nézőket. Apróbb dolgokban gondolkodj egyelőre! Vezess be magadnak dogmákat, megszorításokat, az be szokta indítani a fantáziát. Mondjuk... 1.) forgass az iskoládban 2.) maximum 3 szereplővel 3.) utómunka kizárva (vágás persze nem számít annak) Ez csak egy példa, magadnak megszorításokat kitalálni általában könnyen megy. Kösd magad egy helyszínhez, egy kellék felhasználásához, egy kötelező karakterhez, ilyesmi. Ez lehet hülyén hangzik, de korlátok között kontrollálhatóbb a képzelőerő - és reálisabb ötletek születnek. "Előbb járni tanulj meg, mielőtt repülni próbálnál!" :) |
2010-03-20 00:38.42 |
SPOILER
Szerintem csak az bizonyíték az őrültségére, hogy a betűk stimmeltek a neveknél. Azt nem tudom, hogyan tudta volna csak elhitetni vele, de ha valakinek van ötlete, remélem elmondja! :) Amennyire emlékszem, minden más simán lehet manipuláció. |
2010-03-19 08:50.03 |
Huhh, profi munka :) |
2010-03-18 21:50.32 |
Hmm hmm... 30 évvel a bemutató után a Birodalom Visszavág az imdb-n 9. helyen van. A világ minden pontja tele van fanatikusok klubjaival. Az egyik legismertebb film a világon.
Az szubjektív, hogy tetszik-e vagy sem, de hogy kultusz film, az TÉNY. |
2010-03-18 20:22.33 |
Nem teljesen.
Továbbra is úgy gondolom, hogy senkinek sincs joga idiótának kezelni egy nála kb 10-15 évvel fiatalabb gyereket, csak mert a saját mércénkhez képest gyengén teljesít. Nézzük meg, mivé fog érni a srác, a lelkesedése miatt szerintem van benne potencia. Sőt, azt is meg lehet érteni, hogy ettől frusztrált lett, és úgy reagált, ahogy. Ez persze nem mentség, csak magyarázat, de akkor is igaz, hogy ezek a bejegyzések provokáció eredményei. De ugyanúgy igaz, hogy ahogy most Koni viselkedik, úgy semmilyen körülmények között sem lenne szabad :( De kis szerencsével még megtanulja, hogy hogyan kell kezelni az ilyen szituációkat. Arra gondolj, hogyan viselkednél, ha a te fiad/öcséd lenne ebben a szituban. Felteszem nem ugatnád le, ha próbálkozik, és nem tagadnád ki, ha frusztráltan hülyén viselkedne. De azért egy lebaszást megérdemelne. |
2010-03-18 19:10.31 |
Ez a film nem fog eltűnni az emberek emlékezetéből, filmtörténeti jelentősége van: az első nagy tömegeket megmozgató, fikciós IMAX mozi. Ennyiből Cameron beírta magát a Lumiere fivérek ("első" mozgókép) és a Dzsesszénekes (első hangosfilm) mellé.
Amúgy az összehasonlítás szerintem is felesleges. Illetve, még az jutott eszembe a képtelen összemosásokról, hogy az Alien vs Predator és Freddy vs Jason sémájára leforgathatnánk még olyan filmeket, mint a Robotzsaru vs Forrest Gump, Anakonda vs Poirot, vagy Terminator vs Miss Daisy :) |
2010-03-18 18:56.57 |
Erre semmi szükség nincs Koni. |
2010-03-18 13:58.18 |
:( |
2010-03-18 00:58.29 |
Ismét köszönöm mindenkinek, nem is tudjátok milyen jól esik! :) |
2010-03-17 16:50.30 |
Utálom ha bántják a kisebbet, ennyi a bajom. |
2010-03-17 15:56.35 |
Hát, ez is emberekként változik, én máshogy éltem át: "ááá! máris vége?" :) Mikor később megnéztem, milyen hosszú volt, totál meglepődtem, én kb 100 percre tippeltem :) |
2010-03-17 15:50.08 |
Véleményt kért, te elmondtad hogy szerinted szar. Oké, itt miért is nem állt meg a történet? Miért kell tovább osztani a srácot, elvenni minden önbecsülését és lelkesedését?
Neked is nyilván jól esett volna, ha felteszel egy videót fiatalabb korodban a netre, amin gitározol, és egyből nyolcvanan ugranak rád, hogy mekkora fos vagy, röhej amit csinálsz, lődd inkább fejbe magad, atka vagy. Ha nem fog menni neki, akkor nem fog menni neki, felfogja, otthagyja (mint te a zenei pályát). De te hogy látsz így jövőbe? Hogy tudod 100% bizonyossággal állítani, hogy nem fog összejönni neki? |
2010-03-17 15:21.22 |
Mert neked fiatalabb korodban soha nem volt olyan álmod, ami nem valósult meg, ugye? Mert te zseniként születtél, aki 5 évesen már Nobel díjas író volt, ugye?
Mert te olyan fantasztikus embernek érzed magad, hogy mindenki fölött állsz és bárkit bármikor leugathatsz, ugye? Honnan tudod, hogy le kell beszélni a pályáról? Honnan tudod, hogy ha ezzel a lelkesedéssel az életében érik felnőtt emberré, nem fog bekerülni a filmművészetire? |
2010-03-17 14:23.35 |
*magányos hős, a "hős" szó lemaradt pedig anélkül nem jelent semmit :) |
2010-03-17 14:21.25 |
Tisztán 1 műfajba sorolható filmet nagyon nehéz találni. Az Avatar is több műfaj sémáiból építkezett, legszembetűnőbb a sci-fi és a románc műfajok voltak, de fel lehet benne fedezni még western elemeket is (pl. kisközösséget veszélyeztető külső támadás és a megmentő magányos), thrilleres vonalat (beépülés), katasztrófa filmes jeleneteket (a város megsemmisülése), háborús filmekből is hozott (csatajelenetek) stb.
Egy műfajba a jellemző jegyek alapján lehet besorolni egy filmet, minden zsánernek megvannak a maga sajátos tematikai jegyei. A "műfaji" megjelöléssel a szerzői filmektől különböztetik meg ezeket az alkotásokat (Fellini, Bergman, Truffaut, Hitchcock stb.), azokat nem a sémák, hanem a szerzőre jellemző jegyek alapján szokták elemezni. A szerzői filmek (vagy művészfilmek) erőssége a filmnyelvi újításban és a mélyebb tartalmakban van, ezzel szemben a műfaji filmek sémák alapján dolgoznak (jó és gonosz szembeállítása; közösségek bemutatása; próbák kiállása; párválasztás; végső harc stb stb). Ezeket a sémákat mindenki ismeri, és egyáltalán nem véletlen, hogy pont ezek maradnak fent, és jelennek meg újra és újra a filmekben. Ezek archetipusok, amik az emberiséget végig követték a történelemben. A mondanivalójukat lehet közhelyesnek nevezni, de a közhely azért közhely, mert örök érvényű igazságot hordoz, amiknek nem szabad kikopniuk a kollektív tudattalanból. Szükségesek ahhoz, hogy az emberiség megismerje önmagát. Ahogy a Mátyás király mesék (többek közt) az igazságos uralkodó ideáját hordozzák, úgy az Avatar (többek közt) a természettel harmonikus életet közvetíti. Jajj, ez elég tankönyvszagúra sikeredett, sorry :) |
2010-03-17 12:36.01 |
Köszönöm srácok, nagyon jól esett hogy tetszett, szebbé tettétek a napomat! :)
Langelus: Szerintem abban van a probléma, hogy szerzői filmes elvárással ültél le megnézni egy műfaji filmet. A műfajokat a sémák definiálják, sémák nélkül műfaj sincs. Ezeknek a filmeknek nem az a feladatuk, nem az adja az értéküket, hogy újszerű gondolatokat hoznak a világra (az a "művészfilmek" világa), hanem hogy aktívan ápolják az archetipusokat, az emberiségben évezredek óta jelenlévő igazságokat. Korábban a népmesék töltötték be ezt a funkciót (többek közt), ma a műfaji filmek. Olyan ez, mintha egy Mátyás király népmesét azzal vádolnál, hogy nem újította meg korának filozófiai irányzatait. Az archetipusokkal pedig kiválóan bánt a film, ezt te magad is elismerted, csak (az elvárásaid miatt) te ezt "közhelyességnek" fogalmaztad. Szerintem egyáltalán nem értéktelen a történeti szál, sőt, aktuális problémákat is feszeget. Ha csak annyi történik, hogy a nézők 10%-a kicsit környezettudatosabban éli az életét, vagy ha kisüt a Nap, sétál egyet a hegyekben, már több történt, mint amit sok "művészfilm" valaha is el fog érni. Rengeteg megapic volt, ami hasonló álomvilágot próbált teremteni, de koránt sem lehet mondani, hogy mindegyik ilyen filmélményt adott volna, ráadásul ekkora tömegnek. Csak hogy egyet említsek, ami szintén IMAX 3D film: Tim Burton Alice Csodaországban mozija. Sokkal inkább megosztja a nézősereget, pedig az is alternatív csodavilágot mutat be, az is nagy költségvetésű, az is műfaji, azt is zseniális rendező jegyzi stb. 2D filmekhez hasonlítani szerintem felesleges, ha a kutya macska lenne, akkor macska lenne. Nem az. Mi lett volna, ha a Gyűrűk Ura IMAX film lett volna? Nem tudom, senki sem tudja, te sem tudhatod. Hogy miért degradálod le azt az élményt, hogy valaki teljesen átadja magát a filmnek, fogalmam sincs. Ha egy barátoddal elmélyedsz egy beszélgetésben, és észrevétlenül elröppen három-négy óra, akkor valami értéktelen dolog történt? Szerintem az is egy csodálatos élmény, és kb. az hasonlítható egy multiplex moziélményhez. Azt sem tudom, hogy miért tekinted negatívumnak, ha egy film a látványban erős. Ugyanúgy, mint a történeteknél, itt is hihetetlen mennyiségű kreatív energiára, tehetségre, hozzáértésre, zsenialitásra van szükség, mint egy fordulatos, elgondolkodtató történet megalkotásához. Nyilván az a legértékesebb, hogyha csodálatos képi világ társul egy szórakoztató és tartalmas történethez. Minden film látvány + történet, ha a kettő közül egyik is bajos, akkor nem lehet teljes értékű az alkotás. De szerintem az Avatar története kellően erős, ami a feladata, azt remekül megoldja, a látványa pedig szemkápráztató. Ezért az 5 csillag és a rajongás. |
2010-03-16 22:31.54 |
Jópofa film szerintem, sokat nevettem rajta. Itt-ott túlzásba vitték talán, de annyira szerethető az alapötlet és a megvalósítás, hogy nem ront sokat a filmélményen :) |
2010-03-16 22:16.21 |
IMAX 3D-re készítették, ez a film "természetes közege", itt adja le a legtöbb benne rejlő potenciát. Három hónapot vártam rá, mire sikerült eljutnom és megnéznem, és nem bántam meg, hogy kihagytam a digital3D-t és a 2D-t (hogy a letöltött kamuverziókról ne is beszéljek.)
Amit majd a látványról írok, az az IMAX vetítésre lesz leginkább érvényes. Szerintem Cameron elsődleges célja az volt, hogy kiszakítsa a nézőt a saját testéből, egyféle "testen kívüli élményt" biztosítson neki. Ezt szerintem három dolog kombinációjával igyekezett elérni: történet; Pandora világa; látvány technika. A történetben ez a férfi és a női főhős kapcsán volt a legerősebb. A férfi főszereplő, akivel (gondolom) leginkább a férfi nézők azonosultak, a film döntő többségében az avatárját irányította. A tudata elszakadt a testétől, átlépett egy másik létformába, ami gyökeresen különbözött a sajátjától. Más volt a test, más volt az őt körülvevő világ. A nézők tudata a főhős tudatával együtt lavírozott a két test között, nem "tapadhatunk le" egyetlen fizikai létezőnél, az elménk folyamatosan "testen kívül" volt. A női nézőkről nem tudok hitelesen megszólalni, de gondolom ők a női őslakóval tudtak leginkább azonosulni. A tudatvándorlás tényét ismerve nézték ezt a nem-ember, de humanoid lényt – megkockáztatom, talán mint a saját avatárjukat. Pandora-t a film abszolút pozitív világként mutatja be. Abban a hangulatban, ahol a globális felmelegedés, az ózon lyuk, a környezetszennyezés stb. fogalmai köszönnek ránk mindenhol (a valóságban és a médián keresztül is), Cameron megalkotott egy olyan világot, ahol ezeknek a totális ellentétét láthatjuk. "Ember" és világ TÖKÉLETES harmóniában él egymással, aki látta a filmet, szerintem pontosan érti, miről beszélek. Plusz, a modern embert tökéletesen markában tartja a technikai világ. Ha el akarunk jutni valahova, buszra szálunk vagy kocsiba ülünk, ha szórakozni akarunk a TV-t vagy a számítógépet kapcsoljuk be, ha kinézünk az ablakon csak betont és szürkeséget látunk stb. A valóság szorongó és ingerszegény légköréből Pandora világa elemi erővel vonzza magához a jelenkor nézőit. A magával ragadó filmélmény fogalmát nem az Avatar hozta be a filmtörténetbe, ez egyértelmű. Rengeteg film varázsolta már el az embereket, különböző módokon és módszerekkel. De szerintem nem volt még film, ami ilyen szinten hárította volna el a nézőtől a fizikai korlátok problémáját. Korábban az emberek az apparátus eltávolító ereje ellenére röppent be a filmekbe, de az Avatar IMAX-es látványvilága és hanghatása gyakorlatilag nullára redukálja a valóság és a film világa közötti távolságot. Nem csak imaginárius szinten lép be a néző a filmbe, hanem fizikai jelenlétet is érez, hála az előtér és a képmélység teljes kihasználásának. Ráadásul Cameron remekül ráérzett, milyen képek dolgoznak leginkább alá a látványtechnikának. Rengeteg madárperspektívát, óriás totált használ, ráadásul remekül komponált képeket mutat be: a képek minden apró részlete kidolgozott és kitöltött, az ember nem győzi kapkodni a fejét. Plusz, Cameron azt is belátta, hogy a mélységélességgel való játszadozás (előtér éles, háttér elmosódott stb.) egyszerűen nem működik 3D-ben, így ezt nem is erőltette. A filmben tehát minden afelé irányul, hogy a néző kilépjen a saját testéből, és belépjen egy másik világba. A főhőssel való azonosulás megteremti a témát, a világ magához csalogat minket, és mindezt végül a látvány teszi minden szinten lehetővé. A testen kívüli élmény szerintem tökéletesen megvalósult, én teljesen elfeledkeztem magamról, arról, hogy hol vagyok, és mit csinálok. Eggyé váltam a filmmel, olyan szabadságot éreztem, aminek nem szab határt még a fizikai lét sem (tökéletes látványélmény mellett repültem gyönyörű, ismeretlen tájakon). Cameron ügyes, de ettől még „állhatna az Erő sötét oldalán is” – teljesen kiszolgáltatott helyzetbe hozza a nézőt, gyakorlatilag azt csinál vele, amit akar: ha akarta volna, akár bánthatta is volna a közönséget, bemutathatott volna etikátlan dolgokat, fals értékeket, sértő jeleneteket, szennyes, rút dolgokat stb. De Cameron nem ilyen. Gyönyörű dolgokkal kápráztatja el a nézőit, hagyományos értékek mellett áll ki (közösség, szabadság, becsület, felelősség, szépség, szerelem…), felhívja a figyelmet arra, hogy felelőtlenül bánunk a környezetünkkel, miközben a közösségek védelme és az emberi kapcsolatok fontossága mellett is kiáll. Szerintem formai és tartalmi szinten is zseniális film, ami felejthetetlen élményt tud nyújtani a nézőinek. |
2010-03-16 21:20.19 |
"már"? :) |
2010-03-16 20:40.32 |
http://www.filmkatalogus.hu/forum-17208 |
2010-03-16 20:18.56 |
Elolvastam, nem jó, ezt már Koni is így gondolja. De a kérdésemre nem válaszoltál. |
2010-03-16 20:04.30 |
Miért kell bántani a srácot? |
2010-03-15 16:36.59 |
Oké, ha találkozok vele nem hagyom ki :) |