Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Vakáció - TV2, 21:10 |
Női szervek - Mozi+, 21:30 |
Karácsonyi ihlet - Story4, 21:45 |
Django elszabadul - Film+, 22:00 |
A csaló - Filmbox, 22:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jon Voight (86) |
Patricia Clarkson (65) |
Jude Law (52) |
Ted Danson (77) |
Jennifer Ehle (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
DAC FILM - Vélemények |
Rock zene |
Mi lenne, ha...? (sorozat) - Vélemények |
Magyar korridor - Varsó 1944 - Vélemények |
Donald Trump - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A piszkos hadviselés minisztériuma |
Manuel Garcia-Rulfo |
2010-03-15 01:19.47 |
SPOILER
Hihetetlen élmény volt ez a film. Hozza a horror sémákat, azokat a kompozíciókat, kameramozgásokat, hangokat, színészi játékokat, amik után egy átlag horror filmben valami rettenetes történik. A nézők ezeket már pontosan ismerik, és tudják, hogy ha elhúzott hegedűszót hallanak, a kamera lassan közeledik egy emberhez a sötétben, az ember pedig gyanús félelemmel pislog felé, akkor a következő pillanatban a krapeknek annyi. Itt mi történik? Jönnek a megszokott sémák, az ember összecsinálja magát, ÉS AZTÁN!!!! semmi :) Ez a film a bizonyíték arra, hogy a formanyelv legalább olyan fontos egy filmben, mint a bemutatott tematika. Az alkotók töviről hegyire ismerik a szakmát, és alacsony költségvetéssel, olcsó megoldások nélkül alkotnak egyedi horror filmet. Le a kalappal! :) |
2010-03-14 22:30.59 |
Szerintem az egyáltalán nem baj, ha utána a nézők egymást kérdezgetik, hogy mi volt a másik véleménye a befejezéssel kapcsolatban. Ez azt jelenti, hogy a film nem volt kiszámítható, hiszen egy hipotézisünkre sem kaptunk 100%-osan kielégítő választ (akkor honnan tudhattuk volna előre, hogy mi lesz a vége?).
Plusz, a filmeknek szerintem remek, ha van közösség építő szerepe. Amíg arról beszélget két ember, hogy mi volt a filmben, addig is BESZÉLGETNEK, ami mindig jó. |
2010-03-14 17:01.14 |
Ne haragudj, de az első érved után (főleg csupa nagybetűvel) nehéz komolyan venni a gondolataidat. Tényleg ez volt az első dolog, amit kiemeltél az egész filmből?
Deep = Depp. |
2010-03-14 14:59.42 |
Ó, valóban az lehetett :)
Marharépa, ki használ 2009-ben még csipogót? :D Akkor már csak a vöröshajú gyerek személye a kérdés :)) |
2010-03-14 14:34.25 |
A film arról szólt, hogy a zabolátlan fantáziában minden képtelenség megtörténhet. A "valóságban" egy ilyen lány tényleg bajosan győzne le egy akkora dögnagy sárkányt, de Csodaországban... minden gond nélkül :)
De ezt fel is hozta a film szerintem. A csaj sem hitte el, hogy ez lehetséges. Elkezdte felsorolni, milyen képtelenségek jutnak az eszébe, és a legutolsó lehetetlen dolog pont ez volt: "le tudom győzni a sárkányt". |
2010-03-14 14:28.19 |
Ne keseredj el Koni! Annyi történt, hogy túl nagy fába vágtad a fejszédet, előfordul az ilyen.
Viszont ha komolyan gondolkodsz a filmművészetin, akkor nagyon jó ötlet lehet már most elkezdeni filmezni, csak legyen a fejedben, hogy itt a legfontosabb cél a gyakorlás (ami gyakorlás nélkül nehéz helyzetbe hozod magad, ha tényleg filmművészeti főiskola a cél). A 3-4 perces kisfilmek, amiket speciális effektek és dialógusok nélkül veszel fel, tényleg jók amúgy. Ha van egy jó ötleted, és igényesen forgatod le, sikerélményt fog nyújtani. Forgass le minél több ilyet, tökjó móka, és szeretni fogod a végeredményt. Kis célokat tűzz ki magad elé, amiben van sikerélmény - a folyamatos kudarc mindenkinek elveszi a kedvét. Az emberek pedig kegyetlenek, érzéketlenek, ez egy ilyen biznisz. Tanuld meg csak a használható dolgokat kiszűrni a hozzászólásokból, és aki nem érdemli meg az odafigyelést, azon ne sértődj meg. |
2010-03-14 12:53.32 |
Írtam egyet egy másik topikodba, amit azóta töröltek, bemásolom ide is.
--- Ez most szigorúnak meg durvának fog tűnni, de messze nem az a célom, hogy bántsalak. Először is egy rövid, de borzasztóan jól használható tétel: minden egyes beállítás leforgatása előtt három egyszerű kérdést kell feltenned magadnak, és ezekre kielégítő választ kell tudnod adni, mielőtt bármit csinálsz: mit? miért? hogyan? Ha egyik kérdés is hibádzik, ne forgasd le a jelenetet, mert érződni fog rajta a határozatlanságod. A néző nem fogja érteni, a képsor nem fog működni. Először 3-4 perces filmekkel próbálkozz, egy 20 perceset előkészíteni, leforgatni, megvágni iszonyat munka, és tapasztalatok híján kb kizárt, hogy működőképes legyen az eredmény. Szét fog esni a film, jelenetek fognak hiányozni, érthetetlenek lesznek az ugrások, összevághatatlan képekkel fogsz dolgozni. Írj részletes forgatókönyvet, különben a forgatási idő tízszeresére fog nőni (helyben kitalálni a dolgokat rémes dolog, időigényes, fárasztó, a stáb egyre idegesebb, te egyre inkább zavarban vagy, a vége pedig kiábrándító), plusz egészen biztos, hogy el fogsz felejteni felvenni néhány képet (ha másokat nem is, a 2-3 másodperceset), amiknek a hiányában összevághatatlan lesz az anyagod. Írd le pontosan, mit akarsz felvenni, hol, hogyan, milyen kameraállásból, mennyi idő alatt stb. Beállításról beállításra, alaposan, átgondoltan. Effektekhez ne nyúlj szerintem, ezek terén a nézői elvárások a plafonon vannak, fusiban képtelen leszel olyat csinálni, amire ne vágná rá rögtön a néződ, hogy "gagyi". Nézz bele esetleg a "Ki vagy, doki?" című sorozatba, az egy alacsony költségvetésű BBC sorozat. Profi stáb csinálja az amatőrökhöz képest eszméletlen sok pénzből, mégis gagyi hatást kelt. Sok gyakorlással és rengeteg kudarc után lehet, hogy össze fogsz hozni egy "elfogadhatót", de "szenzációsat" amatőr infrastruktúrával biztosan nem. Rövidfilm kategóriában amatőr stábbal a leginkább működőképes koncepció szerintem a csattanóra épülő dramaturgia. Találj ki egy poént, és azt forgasd le. Elvontabb témákat rövidfilmben eszméletlenül nehéz megcsinálni, ezek a filmek (kevés kivétellel) értelmezhetetlenek egy olyan nézőnek, aki nem ismeri koncepciódat. Használj montázst! Ezzel rengeteget elérhetsz, lendületet és koncepciót ad a filmednek, és a filmélményt is felhúzza. Ha nincsenek profi színészeid, a dialógust felejtsd el. Testjátékkal, esetleg mimikával egy amatőr is elboldogul (gyakorlás kérdése) de abban a pillanatban, hogy megszólal, katasztrófa történik - a Barátok közt alatt lesz a filmed, mélyen. Profi szakemberek és felszerelés híján a hasznos hangot amúgy úgy ahogy van el lehet felejteni, csak rávágott hangeffektek és zenék működnek - ebbe beletartoznak a dialógok is, ha esetleg valami elfogadhatót is tud a szereplőd alkotni játék közben, széken ülve mikrofonba beszélve még annyi sem fog sikerülni. A zenével sokat javíthatsz a filmen. Nem véletlen, hogy a csöndet csak tapasztalt, sokat látott filmesek mernek megkockáztatni, a jól kiválasztott zene betölti a réseket és atmoszférát ad a sterilnek tűnő képeknek is. Legjobb, ha végig zene van a filmedben, beszédhang pedig egyáltalán nem, így a színészi játék is jobbnak fog tűnni és a film is egységesség érzetét fogja mutatni. A világon mindent ki lehet fejezni CSAK vizuális megoldásokkal (esetleg diegetikus vagy nondiegetikus feliratokkal). Összegezve: -4 percesnél hosszabbat ne próbálj egyelőre -ne sajnáld az időt a forgatókönyv megírására -effekteket hagyd, kamerával old meg a dolgokat -a montázs a barátod! -dialógus felejtős, zene jobban működik Nem akarom a "megmondom a frankót" ember szerepét játszani, nem vagyok profi filmes, tévedhetek. Leforgattam pár filmet, ezek tapasztalatait írtam csak le. u.i.: vágáshoz az Adobe Premiere Pro-t ajánlom, felhasználóbarát és remekül használható félprofi vágóprogram, utómunkára (ha nagyon szeretnéd, effektekre is) tökéletes. |
2010-03-14 01:24.20 |
Hát ez... ez egy érdekes film ez, e. Foggggalmam sincs, mégis mit akartak elérni.
Ha gyerekmese, akkor miért ilyen elképesztően rémes a képi világ? Úgy néz ki ez a film, mint egy vörösre mázolt fűrészporos tapétára hányt négysajtos óriás pizza. Ha nem gyerekeknek szánták, akkor hogy hagyhattak ennyi blődséget benne? Tele van logikátlan dolgokkal, magyarázat nélkül hagyott kérdésekkel satöbbi. Meg úgy összességében, gagyi az egész, ötlettelen, összecsapott. A történet egyszerűen követhetetlen, motiválatlan, értelmetlen. Mi volt ez a gomba cucc? Mi volt ez az előre meg visszafejlesztő izé? Kik voltak ezek a karakterek és mit csináltak? És miért nem volt nyomokban sem köze a játékhoz? A két csillagot csak azért kapta, mert lehet ugyan hogy borzalom volt ez az alternatív dimenzió dolog, de legalább egységesen volt szörnyű. Ilyen szart a mi világunk képtelen kitermelni, ez az egész film talán egy másik világból jött ide. Ami azért érdekes, úgyhogy kap 2 csillagot. Bár nem szívesen :) Rémes élmény volt végignézni. Káttásztrhófa ez a film, káttásztrhófa! |
2010-03-13 22:55.50 |
Területi-hatalmi kérdések miatt. Szauron hatalomvágyból háborút indított, mivel úgy érezte, van elég ereje uralni a világot. A hatalomvágy pedig, hát, egy létező valami :)
De ha ennél általánosabb magyarázatot keresünk, akkor a "jó" és "rossz" archetipikus harcáról van szó, ami az emberek lelkében is zajlik - ezt vetítették ki egy fegyverekkel vívott ütközetre, ahol Szauron jelképezte a gonoszságot, Középfölde pedig a jóságot. Asszem :) |
2010-03-13 22:47.18 |
Az a szoba egy másik dimenzió volt (szerintem a Pokol, de erről lehet megoszlanak a vélemények), ott nem a mi világunk szabályai szerint zajlanak a dolgok :) |
2010-03-13 22:45.11 |
A Gyűrűk Urában mondjuk effektíve háború volt, és az életükért harcoltak. Hogy itt miért kardozgattak, hát passz :) Valamivel el kell csapni az időt... |
2010-03-13 22:42.12 |
Egy Jurassic Park, Függetlenség napja, vagy hogy Cameron mozit mondjunk, Mélység titka vagy Terminátor2, a mai napig tökéletesen működik. Akik régen szerették, szerintem 99%-ban ma is szívesen megnézik ezeket.
Attól, hogy egy technikát meghalad az idő, a nézők nem fogják hirtelen szarnak látni a filmet. Azzal nem vágom amúgy mi a baj, hogyha egy filmnek az a legnagyobb erénye, hogy látványos. |
2010-03-13 15:41.44 |
Miért lett volna jobb 2D-ben? |
2010-03-13 10:50.11 |
unoriginal... |
2010-03-13 09:15.52 |
Jjja, az más :) |
2010-03-13 00:09.32 |
Arra azért vigyázzatok, hogy ne 3D vetítéses screener-t töltsetek le, csöppet szellemképes lesz :D
Meghát, ez a film abszolút a látvánnyal dolgozik, nem tudom mennyire lesz értékelhető egy monitoron/TV-n megnézni, ratyi minőségben, béna hanggal... Inkább spuri a moziba szerintem, ha érdekel a film :) |
2010-03-12 20:40.27 |
Akkor is Depp, és nem Deep :') |
2010-03-12 15:19.08 |
Értem mit akarsz mondani, csak szerintem olyan elvárásokkal viszonyulsz az adaptációkhoz, ami feleslegesen leszűkíti számodra az élvezhető filmek körét.
Azt nyugodtan mondhatod, hogy neked ez az Alice értelmezés nem tetszett, mert nem voltak benne azok a dolgok, amiket szerettél volna látni a filmben. Azt már problémásabb állítani, hogy ugyanez az ok miatt ez az adaptáció "rossz" vagy "dilettáns", mert ez egy objektív állítás lenne, holott az érv mögötte szubjektív jellegű. |
2010-03-12 14:51.27 |
A leírás tényleg brutál :)
De megvan a megoldás! Ez nem a "A villámtolvaj - Percy Jackson és az olümposziak" című film leírása, hanem a "A villámtolvaj - Percy Jackson és az OLIMPISZIAK"-é :)) |
2010-03-12 14:47.20 |
Akkor miért van több csillag a neved mellett mint az augusztusi éjszaka égboltján? :') (nem kötekedés csak kíváncsiság) |
2010-03-12 14:43.24 |
Hm tényleg, ez a gyöngyös dolog kiment a fejemből. Akkor viszont tényleg az ESB volt az Olümposz? Hajjajj :))
Ez teljesen megváltoztatja az ókori görögökről kialakított képet! Ezek szerint amikor ők ködbe burkolózó hegyként mutatták meg az Olümposz-t (ami amúgy véletlen összefüggésként tényleg egy hegység ott azon a vidéken) akkor valójában egy több ezer évvel később megépülő épület szimbólumát ábrázolták? Apám, ezek jövőbe láttak! Nem csak a művészetek és a filozófia, de az időgép bölcsője is az ókori Görögország! :D |
2010-03-12 11:31.17 |
Szállj le a magas lóról Shyllard. Kinek gondolod magad, hogy megmondod itt a tutit mindenkinek? Mond el a véleményed, arra való ez a fórum, de mire jó ez a lekezelő stílus? Főleg úgy, hogy eszméletlen dogmatius a gondolkodásod.
Amit a történetről írtam, természetesen illik az adaptált mű minden részletére, ez a bejegyzés tartalmából szerintem egyértelmű volt. Igen, lehetett volna olyan Gyűrűk Ura adaptációt csinálni, amiben Gollam a főszereplő. És? Akkor az már nem adaptáció, mert neked nem tetszik? De hajrá, "okítsd csak a sok hülyét", biztos mindenkinek szimpatikus leszel. Annyi fontos, hogy tartsd abszolút igazságnak amit mondasz, és tekints fogalmatlan atkának mindenkit, aki nem ért egyet. Kitartás! |
2010-03-12 11:20.46 |
Szar ügy, amit én láttam az tökjó volt :D |
2010-03-12 00:44.04 |
Nekem az autósüldözések tetszettek legjobban. Az a sok robbanás azért túlzás volt, de belefér. A végén a csavar, na azt is jól eltalálták, ki nem találtam volna, hogy (SPOILER) skizofrén volt a csávó és a női alteregója csempészte ki a mikrofilmet Marienbad-ból! |
2010-03-11 22:42.51 |
"NEM SZABAD ENNYIRE ÁTÍRNI A KARAKTEREKET!!!" - ne láss több élt ebbe a mondatba, mint amennyit igyekszek beletenni de: ki mondja?
Miért ne lehetne átírni bármit egy adaptációban? A filmtörténet végig tele van adaptációval, a leg-leg-leg-leg-legkezdetibb idők óta egészen máig. Vannak hű adaptációk és vannak szabad értelmezések, ez szabadabb volt. Minden modern adaptáció elmélet azt mondja amúgy, hogy nem a történetet kell 1/1 átvinni másik médiumra, mert akkor a film nem több irodalmi illusztrációnál, hanem a művek szellemiségét, mélyebb tartalmát, "magját" kell megfogni. A szolgai másolás a legritkább esetben szül "művészileg" értékelhető filmeket. Tim Burton szerintem megtalálta a szabadjára engedett fantázia jelentőségét a történetben, és pont azt vitte filmre. |
2010-03-11 12:55.18 |
0.o |
2010-03-11 12:21.56 |
Nekem sokkal kevésbé jött be a film mint neked, de annyiban megvédeném, hogy (ha jól értelmeztem) nem az ESB-n volt az Olümposz, ott csak egy dimenzió kapu nyílt, amivel el lehetett oda jutni. Az szerintem ritka nagy baromság, hogy LIFT visz fel az istenekhez, de az már másik történet :D
A táborban is totál igazad van szerintem, bennem is felmerült a kérdés, hogy mifrancért kell kardozniuk, amikor 1.) félistenek mindenféle képességekkel, 2.) feltalálták már a lőfegyvereket is (hülyén nézne ki uzival menni a minotaurusz ellen, de hé! Ha karddal szét lehet kapni, szerintem puskagolyókkal is, ráadásul kicsit effektívebben) :) |
2010-03-11 00:28.58 |
Beleteszek akkor egy vesszőt: én is adnék neki egy Oscart, ezért az alakításért :) |
2010-03-10 23:13.59 |
Nem ez az "újraértelmezés" lényege? :) |
2010-03-10 21:54.37 |
SPOILER elemek
Ha minden modernista film ilyen lenne!... :) Fellini-nek is biztos tetszett :) Szerintem nagyon jó volt, ötletes megoldásokban nem volt hiány. Az életút nekem nem volt nagy meglepetés, sok filmben csömörlik bele a főhős az élvezetek hajszolásába, és ábrándul ki az életéből. Itt jó volt a sóbizniszes körítés, és ötletesek voltak a víziók. Annyiból persze hitelteleníti önmagát a film, hogy... csinálunk egy hollywood-i mozit, költségvetéssel, producerekkel, marketinggel, sztárokkal, koreográfusokkal stb. arról, hogy milyen rossz a showbusiness, majd fogjuk a bevételt és elsétálunk? :) Hát igen, ez a gond a rendszeren belüli rendszerkritikákkal. De a film jó, ötletes, igényes, és (ami a modernista filmeknél szerintem különösen ritka) nézőbarát, jó filmélményt nyújt. |