Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A visszatérő - Mozi+, 22:45 |
Jéghideg - Moziverzum, 23:00 |
Carrie - Cinemax, 23:20 |
A lőcsei fehér asszony - M5, 23:45 |
Aviátor - Film4, 23:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Chris Rock (60) |
Eddie Izzard (63) |
James Spader (65) |
Ashton Kutcher (47) |
Victor Webster (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Love, Death & Robots |
David Dorfman |
2015-04-11 20:54.00 |
persze, hogy nem értünk egyet, hiszen már előttem idevésted az enyémtől eltérő véleményed:)) szintén egyértelmű, hogy nem fogom az összes filmet megnézni, de nem is utasítok el semmit, amire van lehetőség.
egyébként értem, amit mondasz, és én is érveltem már itt is hasonlóval, hiszen az emberek nagyon nagy többsége másképp válogat filmet, mint én. aki mindenképpen olyan művet keres, ami elnyeri tetszését, valóban inkább előre gondolkozzon. csak jeleztem, hogy létezik egy ilyen álláspont is:) |
2015-04-11 19:25.47 |
én mondjuk megnézek minden filmet, amit csak tudok. nem vagyok mazochista, de szeretem minél inkább szélesíteni a látóköröm, így nincs olyan, ami ne férne bele. bocsi, hogy csak úgy beugrok a beszélgetésetekbe, de tudom, hogy ezzel a szemléletemmel nem vagyok egyedül:) |
2015-04-11 19:14.51 |
elolvastam ezt a hosszú értekezést, de nem érzem, hogy megválaszoltad volna a legfontosabb kérdést: miért rosszak a közös filmek? |
2015-04-11 19:11.28 |
mondjuk attól mert valami pornónak kevés, még éppen lehetne erotikus...de nem kötekedni akartam:) |
2015-04-09 19:23.14 |
helyes, örökbecsű:) |
2015-04-09 17:35.32 |
"Go ahead. Make my day." |
2015-04-08 23:59.07 |
pont ezért kérdeztem tőled, aki olvasta a művet, mert bár nekem csak a kezembe akadt a könyv, a filmben felismerni véltem a tesók kézjegyét. igaz, ez a mozi zsánerfilm, ami tőlük kevésbé megszokott, egyes jelenetek, vagy párbeszédek nekem hamisítatlan Coen-légkört idéztek:) |
2015-04-08 23:56.27 |
srácok...a kérdezőt idéztem, számomra nem volt kérdés, Murph hogy szerzett tudomást Hathaway néniről:D |
2015-04-08 13:04.20 |
"Cooper lánya honnan tudta, hogy Brent doktor elment Edmonds bolygójára? és hogy az lakható?"
ezt írta a kérdező. nem mondtam, hogy van gond:D |
2015-04-08 12:02.17 |
én a Hathaway és Murph közötti időkülönbségről beszéltem. |
2015-04-08 11:27.53 |
a relativitás miatt szerintem Hathaway még nem régóta volt a bolygón, mikor Coop és Murph találkoztak. a parittya-manőver alatt 50 földi év telt el, ha jól emlékszem. |
2015-04-07 23:24.03 |
nem, ez egyáltalán nem így működik:)
sok nagyköltségvetésű filmet (a legtöbbet?) pont azért szeretik, mert nem akarja megváltani a világot, viszont amit vállal azt halálpontosan szállítja is. Transformers vagy Fast&Furious szériák erre jó példák. ha meg szarul sülnek el, akkor sem vádolják őket azzal, hogy "bár a Dark of the Moon az év legambíciózusabb filmje volt, túl sokat markolt":D Avengers is ugyanez (meg az egész MCU), tűpontosan felmért igények profi kielégítése. erről szól ma a szórakoztatóipar, és a hollywoodi mainstream: adaptáció, folytatás, remake, újrahasznosítás...beépített rajongótáborok kiaknázása. a biztos sikeren van a hangsúly, nem a nagy vállalásokon. |
2015-04-07 22:45.29 |
már cthulhu-i magasságokba emelkedsz ezekkel a párhuzamokkal:D azokat a katasztrófafilmeket sok mindennel lehet csúfolni, de hogy ambíciózusak lennének, azzal biztos nem. itt meg a filmet negatívan kritizálók is elismerik ezt. teljes mértékben elfogadom, hogy nem tetszett neked ez a mozi, sőt nem is lepődök meg rajta az eddigi beszélgetéseink alapján. van ilyen, nem vagy vele egyedül:) de ne válogatás nélkül szórd a kritikákat, mert akkor paródia jelleget ölt ez a beszélgetés igen gyorsan. |
2015-04-07 21:03.32 |
[link] megy a ködösítés, vagy valóban alaptalan volt a sok pletyka? |
2015-04-07 11:34.38 |
ezt most hadd ne vegyem már komolyan:D a végén kiderül, hogy a minimalista Uwe Boll, meg az Asylum stúdió micsoda bátor művészi eredményeket érnek el folyamatosan:D
a negatívabb véleményt megfogalmazó tengerentúli kritikus például rendre azt fogalmazták meg, hogy bár rengeteg ambícióval vágott neki Nolan csillagok közötti útjának, nem mindig sikerült ezekt kiegyensúlyozottan lehozni, és így elmaradt a várt hatás. ide lehet citálni az óriási vállalásokkal induló (??) "zs kategóriás katasztrófafilmeket", de ilyen összehasonlításokhoz szerintem nem vagyok elég kisimult:D maradnék a racionalitás talaján. |
2015-04-07 08:12.11 |
végülis, gondolom valakinek el kellett sütnie ezt a szóviccet, Langelus meg házon kívül van:D |
2015-04-07 00:43.44 |
pont a felvállalt témák miatt mondanám az elmúlt év és Nolan munkásságának legambíciózusabb filmjének ezt a munkát. egy filmben beszélni ökokatasztrófáról, az emberiség pusztulásának lehetőségéről, a Föld szerepéről az emberi faj fejlődésében, féreglyukakon keresztüli utazásról, relativitás-elméletről, feketelyukakról, ötödik dimenzióról és egyebekről azért igen nagy vállalás, és még ehhez jött hozzá a családi, vagy inkább személyes dráma. igen, nem mindet alkalmazta a legtökéletesebben a film szerintem sem, de tetszett a készítők ambíciója, és mint írtam korábban is, örülök, hogy ilyen témákról is készülnek művek.
egyébként szerintem rólam sem mondható el, hogy ész nélkül szórnám a maximális pontszámokat:D én is értékelem, ha egy film maximalista és vérprofi, amikor minden az utolsó megszóalásig, vagy díszletelemig tökéletes. de úgy érzem, a csillagozás van értünk és nem fordítva, és ha egy filmet esetleges hibái ellenére is a kedvencünknek tartunk esetleg, akkor ott nem kell sokat izzadni a pontozáson sem:) máskülönben, ahogy mondtad, ez aztán már tényleg egyéni döntés, személyes ügy:) |
2015-04-06 23:03.00 |
hát mások a nézők, mások vagyunk:) engem beszippantott a hangulata a filmnek, és így nem zavart, hogy utólag esett le a tantusz, és utólag raktam össze a kirakós pár darabját. meg mondjuk engem sokszor irritál már ez az "utolsó apróságot is agyonmagyarázzuk" hangulat.
mindazonáltal szeretek a földön járni, és látom a film hibáit is. itt-ott nem jó kompromisszumokat kötöttek az írók, és nem mentes a mozi a hollywoodi túlzásoktól. de az ambíciózus hozzáállás és az itt végre felvállalt témák ezt nálam el tudták homályosítani, vagy legalábbis az élményemet az utóbbiak határozták meg. |
2015-04-06 20:35.00 |
de aztán mégse tetszik sokaknak, ha valami nincs teljesen megmagyarázva egy filmben. |
2015-04-06 17:17.51 |
ha ezt mesterkéltnek is vesszük, bejött:) hiszen azóta is rágódnak rajta, és valljuk be, többféle megoldás is alkalmazható a filmre, ha objektíven nézzük (Viharsziget is ilyen, többféleképp is működik). a Prestige vége is további gondolkodásra sarkall, szóval én érzem a stílusán, hogy szereti, ha a moziból kilépve tovább játszuk a filmet magunkban, vagy másokkal. ezt látom én itt is, de a mai világban tényleg nehezen adható el az, hogy kis utánajárást igényelnek a mozi részletei. |
2015-04-06 16:56.51 |
mindenkinek van egy magyarázata, de mivel a magyarázatok megoszlanak az emberek között, honnan tudjuk melyik az igazi? nekem a magamé, neked a tied. és ami tény: az a lezárás elképesztően sok vitát vátott ki:)
másfelől sztem neked nem tetszett az Eredet (bocsi ha rosszul emlékszem), nem hiszem, hogy most el tudnánk azon vitázni, hogy a projekciók megjelenése mikor mire utal, és hogy kérdőre vonható, ki az álmodó, ami pedig borítja az egész felállított értelmezést...szóval az az igazság, elsőre beleláthatunk egy magyarázatot, de az nem biztos, hogy akkor is megáll a lábán, ha komolyan megvizsgáljuk a filmet. hidd el, volt aki ezzel igen sok időt töltött:) |
2015-04-06 16:36.44 |
legjobb példa ami ezt bizonyítja, az az Inception vége, ahol direkt nyitva hagyta a megoldást - és azóta is beszélgetések sora folyik a témában:) |
2015-04-06 14:55.22 |
nem is képesség kérdése ez. ha ismerjük Nolan-t, tudjuk, hogy nem rág mindent a szánkba, vannak nyitott kérdések a filmjeiben, amiket az elszórt információmorzsák segítségével meg lehet válaszolni. nyilván ha sci-fit csinál, akkor is ez a helyzet, és akinek ez a neo-noir filmjében nem tetszett, annak nyilván nem fog akkor se ha képregényadaptációt, vagy sci-fit készít:) |
2015-04-05 23:34.16 |
semmi Coen-stílus? semmi rendezői kézjegy a regény adaptálása mellett? |
2015-04-05 23:21.07 |
minden megengedett, hiszen a mindenféle szabadságok világában élünk, nemde?:) de az alkalmazott stílusból mégis lehet következtetni, hiszen egyeseknek még online is kilóg a kapanyél. "Inarritu csak szart ürít"...nem is tudom, mit magyarázok:D |
2015-04-05 22:41.56 |
valószínűleg nem érezték úgy, hogy megtérülne a befektetés (egyelőre legalábbis). gondolom a Haneke-rajongók és a művészfilmek iránt érdeklődők többsége amúgy is inkább felirattal néz filmet. |
2015-04-05 22:22.38 |
ööö...Az arc nélküli ember nem nyert Oscar-t. de ez most így hogy? vagy én maradtam le valamiről?:)) |
2015-04-05 21:30.21 |
éltem a gyanúperrel, hogy neki nem fog leesni, de azért reméltem, hogy a többség leveszi: nem az a baj, hogy nem tetszik neki a film. |
2015-04-05 19:41.57 |
vannak akiknek van eszük, vannak akik "szeretnének okosabbnak látszani a valóságnál", és vannak akik pont olyan hülyék, mint amilyennek tűnnek. te ezutóbbi lehetsz, ha már ilyen primitív hozzászólásnál többre nem tellett:) |
2015-04-05 18:52.34 |
Nos, ha csak a fele igaz annak, amit mindenki kedvenc hollywoodi dívája mond Louis Zamperini-ről, már akkor elmondható, hogy egy elképesztő figura volt az úriember. A hétköznapok viharain hánykódva elfelejthetjük azokat az ajándékokat, amiket kapunk, azokat a kényelmeket, amik körülvesznek, és azokat a küzdelmeket, amiket olyan emberek vittek/visznek véghez, akik az otthonuktól, szeretteiktől, reményüktől és kilátásuktól megfosztva raboskodnak eltaposnivaló ellenségként, csak a halál óráját várva.
Ilyen volt Zamperini is, vagy inkább csak ilyen lehetett volna. De valahogy belőle nem lehetett kiölni a túlélés utáni vágyat, vagy talán olyan keményfából faragták, hogy ha feldarabolják, akkor sem törik meg egy pillanatra sem. Néha vannak olyan emberek, akik még a pokol kapujában is szemrebbenés nélkül állnának meg – velük a legnagyobb zsarnokok, vagy a legmostohább körülmények sem tudnak mit kezdeni. Na ilyen lehetett Louis Zamperinin, aki életével a kitartás és bizony a rendíthetetlenség mintaképévé vált. Teljes mértékben megértem, miért kiáltotta ki majd’ mindenki látatlanban a szakma kedvencének az imádott Angie második rendezését. A téma, a körítés és a közreműködő nevek mind adták ezt a forgatókönyvet. Aztán a kész művet látva sajnos azt is meg kellett értenem, miért voltak csalódottak a kritikusok, és miért ütött ez a csalódottság akkorát, hogy végül a mindenki által előre odaadott Oscar-hajó is elúszott. A film első fele szerintem remekül működik, az időbeli visszaugrások nem alibiszagúak, a csatajelenetek eszméletlen ütősek a maguk realisztikus megközelítésével, és a mentőcsónakban való hánykolódás is abszolút átélhető és precízen kivitelezett. Sajnos pont a fogolytáboros résszel induló második felvonásnál éreztem, hogy megdöccent az addig olyan jól kiegyensúlyozott, profi rendezés. Onnantól mintha megbomlott volna a film fókusza és az addig tudatosan, patikamérlegen adagolt feszültség. Mindezzel együtt, nem rossz mozi ez, és a befejező képsorok ebben nagyon megerősítettek. Az idős Zamperini visszatérése Japánba kiváló lezárása ennek a küzdésről, kitartásról és megbocsátásról szóló történetnek. Sajnos hosszú élete ellenére a film bemutatását már nem érhette meg ez a hős, emléke viszont fennmarad, és sok embert ösztönözhet arra, hogy ne adja fel a harcot soha. Bár nem lett tökéletes Jolie mozija, két játékfilmmel a háta mögött elmondható, hogy nagy reménység rendezőként is a hölgy. Témaválasztásai izgalmasak, és a formálódó stílusa is abszolút figyelemreméltó, a kivitelezés meg lesz majd még sokkal kiegyensúlyozottabb. Én kíváncsian várom a folytatást! |