Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-28
A szomszéd szoba
Az iskola
Barátnők újratöltve
Bohócrém karácsonya
Exhibition on Screen: Michelangelo - Szerelem és halál
Kneecap
Mi vagyunk Azahriah
Vaiana 2.

2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Marlowe
- Filmbox Premium, 20:00
Katonadolog
- Mozi+, 21:00
Hunter Killer küldetés
- Film+, 21:00
57 másodperc
- Moziverzum, 21:00
Pánik
- Magyar Mozi TV, 21:05

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
John Larroquette (77)
Christina Applegate (53)
Joel Kinnaman (45)
Billy Burke (58)
Jill Hennessy (55)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Rock zene
- Filmes Sámánok Rendje -
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról
Mit hallgatsz most?
A hallgatás törvénye (2010) - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Borderlands aaaaa
Matt Dillon aaaaa

 

HMáté33 hozzászólásai

Ugrás HMáté33 adatlapjára

elejére ... 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 ... végére

Oscar Díj 2015 - Díjszezon 2014/15

2015-02-22 15:33.12
nem kapott valami nagy nyilvánosságot, ez igaz, de azért ami az imdb-n a legrosszabb film, az még éppen belefér az Arany Málnába is:D


2015-02-22 15:30.25
igen, nem lehet véletlen, hogy Richardson-nal ilyen filmesek szerettek együttműködni. anno a JFK teljesen lenyűgözött, és azóta is az egyik legegyedibb operatőrnek tartom.
bár a fényképezéshez nem értek különösebben, én is nagy figyelemmel követem ezt a kategóriát, évről évre több hihetetlen egyedi művészi megoldást kapunk, nem lefutott köröket, hanem mindig valami újat. nekem a fiatalabb generációból Hoyte van Hoytema az egyik kedvencem, a Tinker Tailor, a Fighter, a Her vagy legújabban az Interstellar nagyon izgalmas munkák voltak, és mindig vitt bele valami sajátságos stílust. előtte még nagyon nagy karrier áll szerintem.

rendben, stream-ekkel szoktuk itt segíteni egymást, Cartman kolléga már be is dobott egyet, úgyhogy nem lesz itt probléma:)


A nimfomániás, 1. rész - Vélemények

2015-02-22 15:24.14
sokat nem kell majd gondolkodni reméljük:)


A Grand Budapest Hotel - Vélemények

2015-02-22 15:20.03
eszméletlenül stílusos film, az utolsó ajtókilincsig minden a helyén van és hozzájárul a rendező mindent átfogó elképzeléséhez. egyre kevesebb az ilyen "auteur" művész, mint Wes Anderson, akik a történetmeséléstől kezdve a vizualitás minden szintjéig kiterjedő koncepcióval rendelkeznek, hogy aztán a kész mű minden másodpercén rajta legyen a kezük nyoma. nagyon jó korban élünk, hogy láthatjuk Anderson filmjeit, az abszurdista iskola remekeit. rendkívül kiforrott film a Grand Budapest, műfajának elitje.
Ralph Fiennes személyében a legalkalmasabb concierge-t kaptuk, hogy végigvezessen minket ezen az elkorcsosuló világon, mintegy a civilizáció és a műveltség kihalófélben lévő védőbástyájaként. köszönöm neki, és Anderson-nak is ezt a varázslatos és intelligens mesét, ami talán nem való mindenkinek, de aki be tudja fogadni, valami igen különleges élményt kaphat: egy elegáns és művelt világ lenyomatát, okos humorba csomagolva ebben az ékszerdobozban, a Grand Budapest Hotel-ben.


Egy szerelem története: a nő - Vélemények

2015-02-21 23:29.18
Micsoda elsőfilmes munka!
Ned Benson kapásból valami olyannal indított, amilyenre eddig még nem volt példa. Egy párkapcsolat fonalát egy nagy trauma után vesszük fel, hogy aztán egy filmpárként végignézzük mind a férfi, mind a női szemszöget. Az események lassan kibontakoznak előttünk, felsejlenek a múlt történései, és a lényeg, a különbözően megélt tapasztalatok.

Bár a cím talán valami másra készít fel, ne legyenek illúzióink, ez nem egy rózsaszín cukormázzal leöntött romantikázás. Arról, hogy mégis mifrancért volt szükség erre a magyar fordításra, írtam kicsit részletesebben "a férfi" topikjában, hogy azt se hagyjam üresen. Szóval, a film címének kihívásain túllendülve érdemes tudatosítani magunkban, hogy ez egy filmpár, és ha kísérletezünk a Harvey Weinstein által kiherélt "ők" verzióval, elvesztjük a lényeget. Persze, ha igazán okos origós filmkritikusok vagyunk, még Cannes-ból is oszthatjuk az észt, hogy ez milyen egy unalmas, sokat látott vacak. De ne tegyük, inkább nézzük, miről is van valójában szó.

Benson munkája ugyanis pont attól különleges és egyedi, hogy ez valójában két film egyben. Én ezt, "a nő" verziót láttam előbb, és nagyon tetszett az ötlet, hogy a McAvoy-karakter csak mellékszereplő, és tulajdonképpen Chastain figuráját követjük szemmel. Megismerjük a lelki állapotát miközben lassan egyre több esemény sejlik fel a múltból, keresve a választ, hogyan jutottak idáig. Nem egy gyorsvonat ez, kifejezetten életszerű és szép beszélgetések, párbeszédek segítségével, finom eszközökkel festi fel a lelki állapotokat a rendező. De ez az éremnek csak az egyik oldala.

Mert ott van a másik, a férfi története, és akkor kicsit mindent egy más szemszögből láttam. Hihetetlen élmény volt, néha ugyanazokat a jeleneteket egy kicsit több háttér-információval, egy kicsit más színben látni... Az emberi kapcsolatok törékenyégéről szól szerintem a film - két ember, akik szeretik egymást, egy katasztrófa miatt eltávolodnak, és nem biztos, hogy képesek leküzdeni a kettejük közé beékelődött érzelmi torlaszt. Nem biztos, hogy újra el tudnak jutni egymáshoz. Az egyik legnagyobb csoda, amit ez az élmény adott, hogy elkezdtem egy idő után szurkolni annak, hogy sikerüljön nekik, találják meg egymást újra. De ez nem a válaszok filmje, ez a dilemmák és a küzdés alkotása.

Hihetetlen intelligens húzás volt, ahogy a férfi és a női nézőpont különbségét egy érzékeny módszerrel szemléltette Benson, nevezetesen különböző eseményeket másként láttunk a pár két tagjának szemszögéből. Olyan apróságokról van szó, mint egy-egy mozdulat, vagy hogy melyikük mond ki egy fontos szót, vagy hogy tényleg elhangzott-e egy mondat… Igen, másként érzékeljük a körülöttünk lévő világot, agyunk másként raktároz el emlékeket, és az igazság talán valahol középen van. Hihetetlen finomság ez, és tulajdonképpen a kétfelvonásos megoldás ajándéka. Így aki az "ollókezű" Weinstein montázsát választja (mert az tényleg csak egy montázs), lemarad a mozi egyedi érintéséről. Onnantól már nem két ember különbözően megélt verzióját látjuk, hanem csak egy pár történetét egy kritikus ponton. Pont a különbségek nélkül, kiirtva az esszenciát, azt a varázst, amit a különböző szempontok adnak.

Nem tudom, hova visz innen Benson útja, de aki ilyen filmmel indít, ilyen soha nem látott megközelítéssel, attól még sokat várhatunk. Remélem ilyen bátor és érzékeny filmes marad, én nagyon kíváncsi vagyok a következő munkájára, mert első alkotása elgondolkodtatott és megérintett.


Egy szerelem története: a férfi - Vélemények

2015-02-21 23:25.18
"The Disappearance of Eleanor Rigby": egy pár története kapcsolatuk mélypontján. Az előzményeket csak sejtjük, majd lassan megismerünk részleteket, a jövő pedig a homályba vész. A hangsúly a jelen küzdelmein, a trauma feldolgozásán van. A filmmel kapcsolatos véleményemet "a nő" című felvonás topikjában fejtem ki bővebben, most annyit mondanék, a fentiek fényében nehéz lenne azt állítani, hogy "egy szerelem történetét" látjuk.
Persze, ilyen világot élünk. Sajnos az embereknek nincs pénze moziba menni, más szórakozásokat keresnek. Azokat, akik félévente, de sokkal inkább csak évente egyszer mégis eljutnak, általában kétféle címmel lehet bevonzani. Azt a pénzt, amit erre a kevés alkalomra félretesz ugyanis a dolgozó ember, nem költi akármire. Az a két téma, ami még megéri a jegy árát általában a szerelem, amire ugye párral is be lehet ülni, és a háború, amit a férfiválasztás favorizál.
A baj, inkább ott kezdődik, amikor az erre a két műfajra utaló címeket igyekeznek a mozibajárók pénzére vágyó forgalmazók a legkülönfélébb alkotásokra ráerőszakolni. Így születnek a "Szerelemre hangszerelve" és egyéb blődségek, méghozzá szemrebbenés nélkül. Ez sem egy rózsaszín filmecske, és aki túl tud lendülni a félrevezető címen, az igazi kincsre találhat! De nem könnyed szórakozásra, sokkal inkább elgondolkodtató merengésre érdemes számítani.


Egy durva év - Vélemények

2015-02-21 21:59.09
hatalmas színészi teljesítmények!

az talán már klaviatúrakoptatás, hogy leírjuk, Jessica Chastain mekkora színésznő, generációja talán legnagyobbja, aki Meryl Streep nyomdokaiban lépkedve karakterek egészen széles skáláján mozgó szerepekben képes eltűnni újra és újra. emellett hihetetlen aktív, még csak pár éve robbant be a köztudatba, de azóta annyi filmet halmozott fel, ami másoknak négyszer annyi időbe kerül. és ez nem ment a minőség rovására! óriási tehetség, csak miatta érdemes lehet elővenni a filmeket, amikben szerepel, mert az ő neve tényleg garancia a minőségre.
itt most a feleségek/női epizódszereplők egy nem éppen hagyományos verzióját játsza el, és olyan erővel van jelen, hogy ha ezt az egy filmjét láttam volna, elhinném, hogy előkapartak valami balhés brooklyn-i sikátorból egy lepattant csajt, hogy aztán eljátszassák vele a felkapaszkodott újgazdag bigét. nem semmi a kapcsolata férjével, igazi háttérmunkás, akár őt is vehette volna alapul, akinek szájából elhangzott a híres mondás, miszerint "minden sikeres férfi mögött egy nő áll". bár háttérmunkásnak neveztem, egyáltalán nincs elnyomva, sőt, mozgatja a szálakat, és folytonosan egy időzített bomba veszélyét hordozza. félelmetes játék, de nem először már, viszont megint egy új karakterben... ez Jessica Chastain teljes fordulatszámon.

ám ez még nem minden, mert méltó partnere Oscar Isaac, aki szintén új arc az elitben, de felfelé ível karrierje, mégpedig igen meredeken. pár éve még talán utánanéztünk neve hallatán, kiről is van szó, nem sokára erre már nem sokaknak lesz szüksége. Star Wars- és X-Men-kaliberű filmek következnek, szerencsére nem kizárólagosan, mert folytatja munkáját ilyen, és ehhez hasonló izgalmas és kisebb nyilvánosságnak örvendő mozikban is. ő is volt már minden: keménykedő gengszter, naív életművész, pesszimista szerencsétlenséghalmaz és még sorolhatnánk. a legszebb a dologban az, hogy teljesen eltűnik a szerepekben, és rá is igaz, hogy ha csak egy filmjét láttad, simán elkönyveled olyannak, mint adott karaktere, mert eggyé válik vele.
itt egy morális értékekkel rendelkező, sikeres üzletembert alakít, olyan karizmával, amit nagyon ritkán látunk képernyőn. egy amerikai kritikus Al Pacino Keresztapa-beli játékához hasonlította, és bár én rendre óvatos vagyok az ilyen kaliberű összehasonlításokal, nem nagyon lehet más magasságokat találni. lenyűgöző.

hát igen, ilyen ha a legtehetségesebb színészek kezébe kerül egy okos szkript. márpedig ez az, J.C. Chandor az egyik legizgalmasabb amerikai író-rendező, ha így folytatja, nagy hatással lehet a művészetre. én azt mondom, érdemes leülni jelen filmje elé is, már csak a zseniális színészi játékok miatt is. igazi csemege.


Oscar Díj 2015 - Díjszezon 2014/15

2015-02-21 21:22.08
nagyon jó meglátás, mostanában tényleg másfajta munkákra terelődik a hangsúly, az elmúlt 5 évben négy 3D-s mozi és egy akciófilm kapták a díjat. nem lehet megkérdőjelezni Deakins nagyságát, de valahogy nincs szerencséje. ha már a díjakkal akarnánk összehozni a minőséget (ami persze nem jó ötlet), akkor az az igazság, hogy nála ez a 12 jelölés nagyon jól mutatja, mekkora formátumú operatőr.
egyébként szerintem ő is képes kilépni a klasszikus stílusú munkák keretéből, lehet egyszer majd egy ilyen húzás hoz neki díjat is. a Skyfall szerintem nagyon izgalmas fényképezés volt, és az sem lehet véletlen, hogy rendre felkérik animációs filmekhez is segíteni.
én magam is nagyon szeretem, Richardson és Chivo mellett a személyes kedvencem, hihetetlen tehetsége van, és nagyon változatos munkákból hozza ki a maximumot. lenyűgöző volt pl tavaly a Prisoners, meglepően zseniális munka! de, egyszerűen nem tud hibázni, vagy közepeset alkotni:)


2015-02-21 19:42.00
bő egy nappal a gála előtt azt hiszem itt az ideje, hogy kikerekítsük a kategóriánkénti elemzéseinket a holnap este legjobban várt díjával. annyit már most el lehet mondani, hogy rég nem volt ekkora verseny a fődíjért, és hogy melyik film kerül elő az utolsó borítékból, az még most sem lehet megmondani teljes bizonyossággal. aki mást mond, nem ismeri a versenyt!

LEGJOBB FILM

And the nominees are:
-American Sniper-
-Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)-
-Boyhood-
-The Grand Budapest Hotel-
-The Imitation Game-
-Selma-
-The Theory of Everything-
-Whiplash-

Nézzük mi történt eddig a díjszezonban:
PGA: Birdman
BAFTA: Boyhood
Globe (dráma): Boyhood
Globe (vígjáték): Grand Budapest
BFCA: Boyhood
DGA: Birdman
SAG (ensemble): Birdman
ACE (dráma): Boyhood
ACE (vígjáték): Grand Budapest

talán nem butaság kijelenteni, hogy 3 film maradt versenyben, abból is a Grand Budapest azért nagyon nagy meglepetés lenne ezen a ponton. de a 9 jelölés, az ACE-győzelem a Birdman ellen, és leginkább az, hogy behúzta Anderson filmje a Globe-ot, azért nem rendeli teljesen esélytelennek a mozit. legyen tehát a Grand Budapest a sötét ló.

a Boyhood már sokkal vérmesebb reményekkel indulhat versenybe, igaz, elérte a korai éllovasok átka. nagyon jó időben jött ki Linklater mozija, az őszi fesztiválok szárnyakat adtak neki, de a kritikusok olyan szinten elhalmozták díjakkal, hogy hosszú évek óta a legnagyobb tarolást láthattuk. ezek után mindenki óriási nagyítón át nézi a filmet, miközben a fejekben egyetlen kérdés van: „tényleg olyan jó ez?” kevés mozi visel el ekkora nyomást, de a Boyhood olyan erősnek tűnt, annyi díjat behúzott… aztán jöttek a szakmai díjak, és hiába mondtuk sokan, hogy a szakma mindig mehet másfele, mint a kritikusok, továbbra is mindenki 100%-nak vette a további menetelést. és ez már túl sok lehetett, a szakma 180 fokos fordulattal faképnél hagyta Linklater-éket.

és ez adja a Birdman igazi erejét, mert Hollywood-on kívül olyan sokat nem ért el a mozi, ott viszont majdnem mindent. vagy ha úgy tetszik, mindent, amit kell. a PGA-DGA-SAG olyan erős kombináció, hogy ha ezek mellett nem győz Inarritu filmje, mindent át kell értékelni, amit az Oscar-versenyről eddig tudtunk. már annak, aki úgy hiszi, tudott valamit. a szakma majdnem egésze térdre borult ugyanis a Birdman előtt és minden egyes kategóriában jelen volt, majdnem mindenhol be is húzott egy-egy díjat (a producerek, rendezők, színészek mellett elismerték az operatőrök, látványtervezők, jelmeztervezők, sminkesek, hangmérnökök!). az is a film mellett szól, hogy könnyebben emészthető, mint a Boyhood, és gyorsabban belophatja magát a szavazók szívébe, ami nem elhanyagolható szempont, hiszen az Akadémia korábban sokszor választotta pl kedvenc filmjét a később örök klasszikussá érő mesterművek helyett.

de azért Inarritu-ék előtt is áll egy-két komoly akadály, amit le kell küzdeni. az például, hogy a film nem kapott jelölést az Akadémiától a vágásáért, szinte fatálisnak tűnt. eleve komoly munkáról beszélünk, de egy legjobb film-várományosnak az a kategória egyszerűen kötelező. aztán a vágásnál maradva, az ACE is úgy gondolta, inkább a Grand Budapest-nek adja a díját. ha ez nem lenne elég, a Grand Budapest a Globe-on is felülmúlta a Birdman-t, elhozva a legjobb vígjátéknak járó díjat. emberemlékezet óta nem volt olyan vígjáték, ami behúzta az Oscar-t a Globe-ot viszont nem! ez a három faktor önmagában sem elhanyagolható, de a nagy befolyással bíró BAFTA-ról szinte üres kézzel jött el a film. akkor mégsem számít éllovasnak?

talán igen, talán nem, szinte pénzfeldobásra emlékeztet a helyzet. én magam a PGA-DGA-SAG mesterhármas miatt viszont a józan észre hallgatva azt mondom, nyernie kell a Birdman-nek, különben tényleg mehetnek a kukába az eddigi ismereteink. amivel egyébként nem lenne olyan nagy gond, hiszen ez az év már leselejtezett nem egy statisztikát, de a szakma konszenzusa olyan dolog, ami mellett nem lehet elmenni. nem lehet megkerülni. úgyhogy várjuk kíváncsian a holnap estét és sok idő óta a legizgalmasabb Oscar-gálát!


Az üldözött (2013) - Vélemények

2015-02-21 18:26.44
néha szabad bunkónak lenni:))


Ponyvaregény - Vélemények

2015-02-21 18:22.17
hát a "pulp fiction" szó szerint azt jelenti, hogy "ponyvaregény", úgyhogy szerintem nincs értelme kiragadni valamelyik szót a címből, és megnézni, van-e alternatív jelentése is az angol nyelvben:D


A szürke ötven árnyalata - Vélemények

2015-02-21 15:03.46
azért durva, hogy ha egy ilyen agyonvágott hollywoodi film ezt váltja ki a nőből, mi történne, ha bekötnék nála az internetet?:D


Amerikai mesterlövész - Vélemények

2015-02-21 14:59.20
nem is szórakozásról van szó, hanem értékrendről, világnézetről. ha egyetért valaki a film vagy Kyle filozófiájával, ha nem, az biztos, hogy itt nem kényszerről, vagy adrenalinfüggőségről volt szó.


2015-02-21 14:24.18
csak ugye már elsőre sem kényszerből ment oda, és ez a saját belátás vezette többedszerre is.


Oscar Díj 2015 - Díjszezon 2014/15

2015-02-20 11:53.04
Nos, már csak pár nap maradt a gáláig, és lassan mi is elérkezünk az elemzéseink végére. A két fő kategória van csak hátra, amik a rendezői dominanciának hála az esetek túlnyomó többségében egy helyre kerülnek. Ám pont az elmúlt években ez másként alakult, így sokan magától értetődőnek veszik, hogy egy ilyen erős évben, amikor két film teljesen megosztja a díjszezont, ismét két külön alkotás kapja a rendezői és az év filmje elismeréseket. Nézzük, mit tudunk ennek a kérdésnek az első feléről!

LEGJOBB REDEZŐ

Jelöltek:
Wes Anderson (The Grand Budapest Hotel)
Alejandro G. Inarritu (Birdman)
Richard Linklater (Boyhood)
Bennett Miller (Foxcatcher)
Morten Tyldum (The Imitation Game)

Díjszezon:
BAFTA: Linklater
DGA: Inarritu
Globe: Linklater
BFCA: Linklater

Azt rögtön leszögezhetjük, hogy ez a verseny Linklater és Inarritu között dől el, de ezzel együtt egy kifejezetten izgalmas helyzettel állunk szemben, hiszen pont a legfontosabb díj, a DGA tér el a többitől, vagyis a konszenzustól. Mindenképpen érdekes részlet még továbbá az, hogy a BAFTA, a Globe és a BFCA is odaadta a BP-díjat is a Boyhood-nak, a Birdman viszont a DGA mellett behúzta a PGA-t is. Vagyis nem arról van szó, hogy a rendezői és a legjobb film díjak megoszlanak, hanem arról, hogy a különböző szervezetek mást találnak a legkiemelkedőbb filmnek. A kérdés tehát lehetne akár az is, hogy az Akadémia inkább Birdman vagy inkább Boyhood-párti, és ha erre tudjuk a választ, akkor tudjuk, hova megy mind a két díj.
A tavalyi év nagyon jól megmutatta ugyanis, milyen az, ha megoszlanak a díjak. A 12 Years rendre behúzta a legjobb filmnek járó elismeréseket, Cuarón pedig a rendezőit (DGA-nél is!), így nem igazán volt meglepő, hogy az Oscar-on is ez történt. De idén nem volt megosztás eddig sehol, a DGA másfele ment, mert az egész szakma másfele ment. Nagyon nehéz viszont elképzelni, hogy Linklater erőfeszítéseit elismerés nélkül hagyja az Akadémia, és mivel a Birdman megállíthatatlannak tűnik, lehet, hogy mégis két külön helyre megy ez a két díj. Ami viszont biztos, hogy nagyon-nagyon ritkán esik meg, hogy a DGA által kitüntetett film legalább az egyik fő díjat ne húzza be az Oscar-on!
Nagyon nyílt ez a kérdés, és főleg azért ilyen nehéz, mert ilyen helyzet még nem volt. A szakma egyöntetűen egy film mögé állt be, mindenhol máshol pedig egy másik tarolt. Hogy ez milyen hatással lesz a rendezői díjra, pont azt a legnehezebb megtippelni. Megalapozott igazság, hogy a guild-ek befolyása a legnagyobb, így nem tudom elképzelni, hogy ne a Birdman vigye a fődíjat. De ebben a kategóriában, pont azért, mert precedens nélkül állunk, csak tippelgetni lehet. Talán Inarritu kapja, mert a szavazók imádják a Birdman-t, de az is megeshet, hogy Linklater-t sem akarják teljesen elhanyagolni.
Szerintetek?


2015-02-19 13:51.38
szerencsére. gáz lenne, ha mindenre szavaznának, még ha nem is értenek hozzá/nem is látták:)


2015-02-19 12:50.11
nagyon sok:D kis túlzással annyi a különbség köztük, mint a fényképezés és a vágás között. és ezzel majdnem el is mondtam miről szól a kettő:D
egyébként lehetne, a BAFTA is azt csinálja. főleg azért lenne jó ötlet, mert míg a sound branch szakértői értik a dolguk, az Akadémia nagyja nincs igazán tisztában a dolgokkal, és a díjról magáról meg ugye mindenki szavaz... szerencsére sokan - saját bevallás szerint - kihagyják ezeket a kategóriákat.


2015-02-19 11:11.10
jöjjön most rögtön két másik kategória, amelyek szintén sokszor egy kalap alá esnek, és egy film zsebeli be mindkettőt. most viszont úgy érzem, itt egy kivétel következik.

LEGJOBB HANGKEVERÉS

jelöltek:
American Sniper
Birdman
Interstellar
Unbroken
Whiplash

díjszezon:
CAS: Birdman
BAFTA: Whiplash

itt nem ad túl sok kapaszkodót a díjszezon, így érdemes lehet a jelölteket is figyelni az egyes elismerések mellett. gyorsan rájöhetünk, hogy mindössze két film kapott mindhárom alkalommal jelölést: a Birdman és a Sniper. emellé akkor a Whiplash-nek van egy BAFTA-ja, az Internstellar-nek és az Unbroken-nek pedig egy-egy CAS-jelölése.
így akkor mindjárt más a helyzet, és rá lehetne vágni, hogy a Sniper adja magát, de nem olyan biztos az… egyfelől a CAS nagyon megbízhatóan egyezik az Oscar-ral (2008 óta csak egyszer nem!), másfelől a Birdman megérdemelten húzhatna be egy nagyon fontos díjat. szüksége is lehet rá, hiszen ahhoz képest, hogy éllovas a BP-versenyben, nagyon kevés kategóriában számít befutónak. mindez együtt azt mondatja velem, hogy a sound mixinget Inarritu filmje fogja begyűjteni.


LEGJOBB HANGVÁGÁS

jelöltek:
American Sniper
Birdman
The Hobbit: The Battle of the Five Armies
Interstellar
Unbroken

díjszezon:
MPSE: Sniper (effects); Unbroken (dialogue); Birdman (music)

valószínűleg ez lesz az a kategória, amit behúz a Sniper, itt csak az okozhat változást, ha a Birdman letarolja a mezőnyt, amit viszont most nem lehet megtippelni. Hobbit kivételével mindegyik szépen teljesített egyébként jelölések terén is, hogy aztán a kezdeti Interstellar-dominanciát felváltsa a Sniper befutó helye. ha nem az utóbbi, vagy a Birdman húzza be ezt a díjat, akkor az korán jelezheti, hogy egy meglepetésekkel teli esténk lesz…


2015-02-19 11:10.37
itt az ideje visszatérni az elemzésekhez, most már a szakmai szervezetek összes díjátadóján túl vagyunk, nincs más hátra, mint megtenni az utolsó tippeket, és várni 22-ét.

LEGJOBB LÁTVÁNYTERVEZÉS

jelöltek:
The Grand Budapest Hotel
The Imitation Game
Interstellar
Into the Woods
Mr. Turner

díjszezon:
ADG: Grand Budapest (period); Guardians of the Galaxy (fantasy); Birdman (contemporary)
BAFTA: Grand Budapest
BFCA: Grand Budapest

látható, hogy a fontos díjakat egy film húzta be, a többit pedig olyanok, akik nem is jelöltek. ez egyfelől elég szokásos kép, másfelől leegyszerűsíti az amúgy is egyértelmű képletet. régóta nagy ugyanis az egyetértés, hogy ezt a díjat csakis Anderson filmje viheti el, és a Grand Budapest óriási támogatottsága mellett ez bizony a minimum. meg a következő kategória persze.


LEGJOBB JELMEZTERVEZÉS

jelöltek:
The Grand Budapest Hotel
Inherent Vice
Into the Woods
Maleficent
Mr. Turner

díjszezon:
CDG: Grand Budapest (period); Into the Woods (fantasy); Birdman (contemporary)
BAFTA: Grand Budapest
BFCA: Grand Budapest

itt akár az előző szöveget be is másolhatjuk, ugyanaz a helyzet, azzal a kivétellel, hogy egy jelölt (Into the Woods) behúzott egy díjat út közben, de esélytelen, hogy a nagyon kedvelt Colleen Atwood megszorítsa a Grand Budapestet. ez a két technikai díj most a legkönnyebben megtippelhető kategóriák közé tartozik, amivel nincs is baj, jó helyre fognak menni a szobrok.


2015-02-19 10:48.34
ezt nevezik óriási támogatásnak "across the board" :D
mondjuk tegyük hozzá, a kortárs jelmezek kategóriájában ilyen munkákra lehet számítani, és mondjuk egy Gone Girl-höz, vagy akár Boyhood-hoz képest itt még volt is alkalom kreatívnak lenni a színházi környezet miatt.


2015-02-19 10:35.33
megvolt az utolsó guild díjátadója is, és a jelmeztervezők sem felejtették el díjazni a Birdman-t. a szakmai díjátadók végével egyértelműen ki lehet jelenteni, hogy óriási a támogatottságaa Inarritu filmjének, már cska a a kérdés, ezt mire tudja beváltani a mozi az Oscar-esten.


Django elszabadul - Legjobb jelenet

2015-02-19 10:32.56
lehet akár trendinek is nevezni, én mondjuk a "jól bevált módszer" kifejezést jobban szeretem ebben a helyzetben:)
az alapvető etika mégis megköveteli, hogy ilyen figyelmeztetést kiadjunk, és le lehetne ilyenkor mindig írni, hogy "az ne olvassa el, aki nem szeretne bizonyos fordulatokat megismerni mielőtt látja a filmet", de kaptuk erre ezt az angolból eredő kifejezést (ami persze ugyanúgy van leírva mint a légterelő, ezért megtévesztő), és így egyszerűen meg lehet oldani a problémát.
kicsit olyan ez, mint az "off", ott is sokféleképp ki lehet fejezni, de itt a katon is kb mindenki érti, hogy az azt jelenti, nem a konkrét témához szólok hozzá. szerintem te is használsz a mindennapokban vagy épp itt is ilyen sablonokat, amik megkönnyítik a kommunikációt:)


Harag (2014) - Vélemények

2015-02-19 10:27.44
mondjuk a lelki rész még erősebb lehetett volna, ha erős karakterekkel dolgozik Ayer, ahogy tette azt pl legjobb filmjében, az End of Watch-ban. de a tökéletes hatás, amit elér a mozi technikai téren és feszültségkeltésben, azért csak segít hogy átérezzük az üzenetet is, még ha az nem is éppen új, és jól megírt karakterekkel nagyobbat ütött volna.
de nekem a harci részekkel alapvetően nem volt bajom, már csak az előbb említett precíz megvalósítás miatt is. audiovizuálisan ugyanis meglepően fantasztikus a mozi, és a csaták is hitelesek. valóban, az utolsó talán kivétel, mert az igazi hollywoodi akció lett, de ezt meg egy akciófilmnek el tudtam nézni. hiszen egyfelől nem az ilyen akciók dominálnak, másfelől emellett nem magasztalja az "amerikai katonát", sőt nem is foglalkozik a nemzetiségével, csak az emberrel.
sőt ugye a németek helyzetét is megértjük és ők még valami emberi tettet is kapnak a film végén a forgatókönyvtől... spoiler! az tényleg nevetségessé tette volna a filmet, ha a nagy erőfeszítésüket siker koronázza, de így mondhatjuk, hogy odaálltak meghalni. amit a film, mint hollywoodi akciófilm nem egy perc alatt rendezett le, de ezért már tényleg nem hiszem, hogy a hőseposz szó illeti meg:)

néha szerintem el kell fogadni, ha tudnak az amerikaiak is egy jó háborús filmet csinálni a saját szempotjukból, aztán jónapot:)


Birdman avagy a mellőzés meglepő ereje - Vélemények

2015-02-18 02:02.36
nekem is, meg szerintem az emberek többségének:)
de ha már feljött, gondoltam érdemes lehet elgondolkodni ezen a jelenségen.


A szállító 3. - Vélemények

2015-02-17 22:50.40
nem tudom, ki lehetne-e ragadni a filmből random 5-10 percet amikor nem történik valami iszonytatóan röhejes ostobaság. sajnos valóban az a helyzet, hogy ebben a kategóriában ennél már nem igazán van lejjebb, és a tény, hogy ennek az elkövetésében nagy nevek, megbízható nevek is részt vettek, csak súlyosbító körülmény.
persze a sorozat eddig sem a hiteles akciókról volt híres, de ami itt folyik az nevetséges, a baj csak az, hogy nem ez volt a cél. de komolyan... amiket az az autó megcsinál, arra a német precizitás csúcsterméke sem lehet képes. beesik a folyóba, beugrik a vonatba, felszánt egy fél vagont ülésestül-mindenestül, aztán szépen visszaficcen a sínre és kész. szerintem egy keményebb kötésű tank is betegszabadságra menne, de Mr Szállító Audija állja a sarat.
áh, mindegy is, a többi akció is tv-sorozat szinten mozog, nagyon kár ezért az egészért... sajnos szinkronnal láttam, nem tudom mennyit ront ez Rudakova alakításán, de az biztos, hogy a magyarhangja nem állt a helyzet magaslatán: minden rezignáltság és a filmmel kapcsolatos visszautasítás visszajött a munkáján, ami egyfelől szinte már érthető, másfelől viszont iszonyat fülsértő és élményromboló.
már ha beszélhetünk itt ilyesmiről; én ilyenkor inkább azt szoktam mondani, hogy ez az a szint, amit már nem kéne megvárni. inkább hagyjunk abba egy szériát, mielőtt idáig fajulnak a dolgok. na persze, mondjam ezt a producereknek, meg stúdiófőnököknek, mikor a film a franchise legjövedelmezőbb része volt... na megyek és elbújok.


Oscar Díj 2015 - Díjszezon 2014/15

2015-02-17 22:26.21
elég erős tippek, én is hasonlóan látom, ha visszanézed az írásaimat ez kiderül. de látni kell, hogy a jelenlegi helyzet szerint ezek a tippek vagy bejönnek vagy nem. nincs olyan bizonyosság pl az Interstellar vizuális effektjeinek díjára, mint Simmons szobrára. a kategóriák nagy többségében lehet meglepetés. ha azt mondod, hogy nem, én visszakérdezek, hogy miért? van valami előjel? próbálunk itt utánamenni annak, mit lehet kiolvasni a díjátadókból, és sok kategóriában nincs biztos győztes! akkor megérzésre alapozunk? az nem biztos, hogy bejön...

egyébként bármilyen izgalmas is ez az év, igazság szerint valljuk be, ha valaminek nem kéne meglepetések garmadájával előállni papíron, akkor az az Oscar, az utolsó díjátadó. manapság már mindenki díjakat ad át, se szeri se száma az elismeréseknek. mivel ebbe azért sok minőségi szervezet is belekerül, óhatatlanul kialakul egy konszenzus arról, mi is a legjobb. még ha ez a konszenzus politikai okokra vezethető is vissza, de a lényeg, hogy van. Simmons győzelmét pl nevezhetjük unalmasnak, de nincs mit tenni. meg kell nyerje az újabb és újabb díjakat is, mert ő volt a legjobb, ennyi. és ez minden kategóriára igaz.

tehát amit mondani akarok: először is, sokszor jön a panasz, hogy kiszámítható, de végül is ez a lényeg, nem? nem lottóhúzás ez, ha minden szakértő úgy dönt Amerikában, hogy megnevezi az év legjobbját, akkor az utolsó szervezet díja már nem lesz meglepő.
másodszor viszont az idei évben majd' minden kategóriában egálra állnak a felek, tehát ha meg is tudjuk helyesen tippelni a befutót, az sokszor megérzésre alapozható, hiszen ugyanannyi érv szól egyik mellett, mint másik mellett.
én úgy érzem, annyi díjátadó mellett, ami manapság van, ennél már nem nagyon lehet nyíltabb az Oscar-verseny, ez van:)


2015-02-17 19:35.57
korábban az író-rendező csinált egy rövidfilmet az ötletéből, úgy tudom azért, hogy pénzbeli támogatást szerezzen a nagyjátékfilmhez. még J.K. Simmons is játszott benne az imdb szerint! aztán mivel "written directly for the screen" az Akadémia mantrája, úgy érezték, ez így nem mehet:D
vagy csak iszonyat telítet az eredeti forgatókönyvek mezőnye? ki tudja... mindenesetre, ha úgy akarjuk, nem megvédhetetlen álláspont, hogy a Whiplash az önmaga megszületéséért készült rövidfilm adaptációja:)


A szürke ötven árnyalata - Vélemények

2015-02-17 19:27.05
mondjuk szerintem az a baj, hogy ha valaki a Szürkére adott maximális pontszám és elismerő vélemény mellett egy nagy 0-nak minősíti a filmtörténelem egyik alapművét, akkor valószínű, hogy nem attól az illetőtől kell várni a meglátásokat filmes kérdésekben. erre utalhat a "nincs több kérdésem" rész.
ne érts félre, kellenek ilyen meglátások is, mert nem vagyunk egyformák. minden jogod megvan, hogy így lásd, és én ezt nem is akarom elvenni tőled, csak hát na... filmes témákban nem biztos, hogy referenciapont innentől, amit leírsz. más témákban lehet, autószerelésben, vagy akár tudományokban is, mert látszik, hogy nem vagy ostoba, de ha filmekről ilyen véleménnyel vagy, hát akkor ugorjunk tovább innen inkább.

egyébként igen, pont ilyen vászonra hányt ponyvák helyett lehetne akár Dűne-remaket/adaptációt is csinálni, de szerintem fölösleges ezen izgatni magad, hogy mit nem csinál meg Hollywood. sok könyv még egy filmes próbát sem kapott, van ez így. ebben meg sok pénz van, akárcsak a képregényadaptációkban, amik most a legnagyobb divatot jelentik, vagy a Star Wars-ban, aminek meg óriási a rajongótábora évtizedek óta.
ezek a biztos projektek, ezekbe fektetnek sok pénzt. ezért beszélünk filmiparról. majd egyszer lehet, hogy lesz új Dűne, de addig én azt mondom, ne emészd magad rajta minden egyes újonnan bejelentett képregényfilm alkalmával:)


Birdman avagy a mellőzés meglepő ereje - Vélemények

2015-02-17 19:16.16
na hát pont ezen van a hangsúly, hogy ha nincs is azonosulás, attól még meg lehet találni a filmben az értékeket, és lehet ugyanúgy jó. neked ez ment a Nightcrawler-ben, itt meg nem, igazából ez már egyéni ízlés kérdése:)
de egyébként a Birdman nem tartozik abba a kategóriába, amiről eddig beszéltem, már csak az is mutatja ezt, hogy hihetetlen konszenzus alakult ki azzal kapcsolatban, hogy ez az év egyik legjobb filmje, ha nem a legjobb. nézők, szakmabeliek és kritikusok rég álltak be így egy film mögé, és ez nem lehetne így, ha a főszereplőt olyannak írták volna meg, mint Gyllenhaal karakterét. pont a konzervatív rész, aki az ilyen alkotásokat elutasítja, megosztaná a véleményeket. itt viszont nagyon átütő sikerről van szó.
persze ettől még nem kell, hogy neked is tetszen, ne érts félre, nincs olyan film, aminek nincs ellentábora, vagy fanyalgója, így működik ez:)


2015-02-17 19:11.39
de ha már imádni lehet a negatív oldalt, akkor nem arról a jelenségről beszélünk, amit említettem:)
egyébként igaz, nem feltétlenül az azonosulás tartja a nézőt a moziszékben, mégis rendre hallani ilyen fanyalgó hangokat adott filmek esetében, mint írtam, még szakmai körökön belül is. de szerintem a Birdman egyébként pont nem ilyen, még ha itt valaki pont nem is tudott Riggan-nel azonosulni:)


elejére ... 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 ... végére

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk