Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Marlowe - Filmbox Premium, 20:00 |
Katonadolog - Mozi+, 21:00 |
Hunter Killer küldetés - Film+, 21:00 |
57 másodperc - Moziverzum, 21:00 |
Pánik - Magyar Mozi TV, 21:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
Mit hallgatsz most? |
A hallgatás törvénye (2010) - Vélemények |
Hatodik érzék - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
101 Reykjavík |
Matt Dillon |
2015-02-26 18:24.11 |
az Oscar, vagyis az amerikai filmes akadémia a hollywoodi szakemberek szervezete. tagjai mind ebben a szakmában dolgoznak. miért kéne a véleményednek az övékkel egyezni? és miért baj, ha nem egyezik?
mint írtam alább, pont az elégedetlenkedők fetisizálják az Oscart. valamiért szeretjük őket kijavítgatni, míg másokat békén hagyunk. pl ott vannak az amerikai kritikusok, szerintük a Boyhood volt az év legjobbja. a francia szakma szerint a Timbuktu, az európai akadémia szerint az Ida... sokan mégis az amerikai filmes szakmán, vagyis az Oscaron köszörülik a nyelvüket, pedig nem sok közúk van azokhoz, akik ott véleményt alkotnak. akkor miért kéne valamilyen értékközösséget feltételezni? tulajdonképp az lenne fura, ha a magyar közönség pont a hollywoodi SZAKMÁVAL értene egyet. |
2015-02-26 17:47.25 |
te döntsd el, neked mi a legjobb, de tudd, hogy az amerikai filmes szakemberek nem biztos, hogy ugyanazt gondolják mint te.
a reklámokkal óvatosan, persze, hogy minden filmet úgy hirdetnek, hogy meg kell nézned. |
2015-02-26 17:22.07 |
mert mint írtam, nem erről szól. függetlenül attól, minőségéről mit gondolunk. |
2015-02-26 13:42.40 |
bár nem voltam még Tajvanban, szerintem is tájidegen lehet ott a sok tajvani:) |
2015-02-26 00:53.28 |
hát szerintem nem baj, hogy nincs felhígítva a mezőny ilyen MTV-szintű kategóriákkal...
az ilyen akadémiai díjak jobb ha a szakma kiemelkedő művészeit igyekeznek elismerni, és az ilyesmi eredményeknél maradnak. persze ha ezt nem komolyan mondtad, akkor bocsi:) egyébként amiket összeszedtél valóban emlékezetes jelenetek, ilyesmik mindenképp megmaradnak 2014-ből:) pár ami most eszembe jutott (nem tudom fent vannak-e neten, most nem is tudom leellenőrizni): Birdman - Times Square Interstellar - Dokkolás Lucy - Vissza a kezdetekhez |
2015-02-26 00:47.30 |
unalmas mááár...
évről évre visszatérő jelenség, hogy alig adják át a fránya Oscar-díjakat, a legjobb filmnek kikiáltott alkotást ellepik az emberek, mint szart a legyek. bocsánat az otromba hasonlatért, de ez az egész nem is ér többet. biztos vagyok benne, hogy valamilyen kultfogalommá nemesedett az Oscar-díj, amivel nem is lenne baj, ha közben nem felejtenénk el, hogy azért nem más ez, mint a hollywoodi szakma konszenzusos véleménye. és azért mert Pistula jobban szerette x filmet y-nál, az amerikai filmes szakma még nem Pistula véleményét fogja hangoztatni. ah, mindegy, ezt úgyis a pusztába kiáltottam. viszont! évről évre megszállni a Hollywood szerinti legjobb filmet, és aztán újra meg újra rájönni, hogy továbbra is annyi köze van az _én_ ízlésemnek az amerikai filmes szakma konszenzusos véleményéhez, mint Feketpákónak az anyanyelvi szintű kiejtéshez minimum fölösleges. nyilván megtehetjük, szabad országban élünk. de mégis, pont azoknak, akik már tudják (és remélem több év után csak leesik), hogy az Akadémia ízlése messzebb van övéktől, mint bizonyos Makó Jeruzsálemtől, na nekik kéne elfelejteni ezt a "szent tehén" státuszt, és annak elfogadni az Oscar-t, ami: a hollywoodi filmes szakmában kialakult konszenzusos véleménynek. eleve nem hiszem, hogy azért kéne filmet megnézni, mert valamilyen díjat megkapott, de ha már ez a helyzet, mindenki találhat magának díjat, annyi van, hogy Dunát lehet vele rekeszteni. biztos vagyok benne, hogy Pistula is megtalálja a maga díjátadóját, ahol végre nem unalmas művészfilmeket és értékelhetetlen szemeteket ismernek el. ha meg ez mind nem jön át, szeretem a falba verni a fejem, hipster vagyok, troll vagyok, mazochista vagyok, vagy nem ingem... akkor hagyjuk a témát:) |
2015-02-23 23:36.53 |
tényleg örülök, hogy mást is megmozgatott a film, szerintem nagyon fontos alkotás:) |
2015-02-23 23:35.08 |
köszönöm:) sajnos tényleg úgy érzem, egyre kevesebben mernek ilyen alkotásokkal próbálkozni,és a nagy nyilvánosságot megjáró filmek között még ritkább a jelenség. ez a blockbusterek világa. |
2015-02-23 23:30.26 |
nos, ha le kéne vonni a tegnap este legfőbb tanulságait, amik a következő díjszezonok olvasásában sokat segíthetnek, a következőket mondanám:
"split year!" - kiáltott mindenki, amikor két erős film dominanciája körvonalazódott. gyakori reflex, hogy ha nehéz két komoly film közül választani, előjönnek a teóriák, hogy az egyik megkaphatja a legjobb filmnek, míg a másik a legjobb rendezőnek járó díjat. a gond csak ott van, hogy ez a megosztás egy nagyon ritka jelenség, és ritkán áll mögötte az a magyarázat, hogy az Akadémia két filmet is nagyon szeret. az Akadémia szinte mindig egy filmet szeret nagyon! ahogy pár napja írtam már, a díjszezonban két film dominált, a Boyhood és a Birdman. DE! egyik fontos díjátadón sem volt megosztás! hol az egyik duplázott, hol a másik. tavaly ezzel ellentétben Cuarón mindenhol behúzta a rendezői díjat, így ez nem volt kérdés az Oscar-on sem, de a Gravity helyett inkább a 12 Years húzta be a fontos BP-elismeréseket. azelőtt Affleck nem kapott rendezői jelölést, ám az Argo (pont ezért) elindult egy tarolás útján, aminek elkerülhetetlen megosztás lett a vége. tehát, ami egy megosztáshoz kell, az egy általánosan elismert rendezői munka, ami mellett rendre valami más kapja a legjobb film díját, és csak akkor beszélhetünk "split-ről". ha nem tudunk dönteni két film között, az még nem elég magyarázat. ez fontos lecke, én is ezen csúsztam el. el kell fogadni, hogy egy kedvencfilm van, és egy Cuarón-szintű masszív konszenzus kell, hogy az a bizonyos film ne duplázzon. másodszor pedig (nem lehet eléggé ismételni) el kell fogadni, hogy ami számít, az a szakma, a szakma ésa szakma. végigtarolhatja egy film a kritikusi díjakat, imádhatja és megdobálhatja Globe-bal az HFPA, leborulhat előtte a BAFTA és a brit filmipar... a nap végén csakis a hollywoodi szakma véleménye mérvadó. vagyis megerősítést nyert, hogy a PGA-DGA-SAG trió még mindig felülmúlhatatlan. ehhez kapcsolódik nyilván, hogy semmit nem nyilváníthatunk eldöntött kérdésnek, amíg ezek a szervezetek nem nyilatkoztak. erre próbáltam idén felhívni a figyelmet január közepén, és asszem az idei évnél jobb példája nem is kell a jelenségnek. az Oscar a hollywoodi szakmát képviseli, és mint ilyet, csakis a guildek díjai befolyásolhatják. jövőre ezekkel a tapsztalatokkal megerősödve remélem újra találkozunk, addig is élvezzük a filmeket, és ahogy mások is írták itt, ne feledjük, hogy rajtunk áll, mi lesz az igazi klasszikus, a tegnap este története velünk folytatódik:) |
2015-02-23 17:46.22 |
a győztest akkora nagyítóval nézik, ami sok negatív megítélést szül, sok filmet agyon is nyom. |
2015-02-23 17:28.00 |
"a látszat csal" - mondják sokan, köszönjük a megerősítést:) |
2015-02-23 17:24.42 |
utóélet szemponthából hálásabb az Aranypolgár, a Ponyvaregény, az Apokalipszis: most, vagy a Ryan közlegény nyomában játlrni, mint mondjuk a Hová lettél drága völgyünk, a Szerelmes Shakespeare vagy a Crash örökségét kapni, persze ez durva sarkítás:) |
2015-02-23 16:41.07 |
Coen-ék voltak legutóbb, nem? |
2015-02-23 16:36.33 |
nem készpénz ez, hanem a szakma véleménye. pont mi csinálunk belőle többet, mikor a saját véleményünket kérjük rajta számon:) a kritikusok pl imádták Keaton-t, neki adták a díjakat, a szakna meg Redmayne-nek, mások a vélemények, ennyi.
többi nagy névre utalva, nem életmű ugye az Oscar, az adott év dönt, lásd szegény Deakins esetét. az adott konkurencia dönt, de a jelölések mutatják az elismerést:) |
2015-02-23 16:21.59 |
a szakma konszenzusa nem tud mindenki ízlésével egyezni:) |
2015-02-23 15:25.59 |
nálam Keaton az év legjobb színésze, és az ő díja talán tényleg többet jelenthetett volna, de objektíven mindkét alakítás elsőrangú, és Redmayne-é vol ugye a nehezebb. az Akadémia most ezt díjazta, de így tett előtte a teljes szakma, szóval nem a semmiből jött a díj. ez van, nem került az rossz helyre, és ettől még jelenthet nekünk személyesen többet Keaton játéka:) |
2015-02-23 13:16.45 |
Kapitány, asszem pont te írtad anno, hogy az első bolygón a vízoszlop gyengén nézett ki, ehhez képest a komputeranimációval foglalkozó szakemberek meg imádták azt a jelenetet. nem szégyen belátni, ha valamihez nem értünk:) |
2015-02-23 05:18.13 |
wow, Lady Gaga egész emberien fest! ki gondolta volna...:D |
2015-02-23 05:11.38 |
ezt a tavalyi Travolta-ügyet a lehető legjobban orvosolták:D |
2015-02-23 04:46.34 |
Whiplash-t nagyon szeretik! |
2015-02-23 04:15.51 |
este legnagyobb meglepetése eddig... idén azért érdekesen alakult ez az animációs mezőny! |
2015-02-23 02:21.58 |
kicsit sok az igény, nem?:D |
2015-02-23 02:03.23 |
a lényeg a lényeg :D |
2015-02-23 01:56.11 |
hu, ez tenyleg nagyon jo, de ezen fixen az lesz, ugye?:D |
2015-02-22 21:46.50 |
sztem ez nem arról szól, amiről én beszélek:) ez a személyes konfliktus, és a hős státusz árnyalása. nem a háború jogosságának kérdése. már csak azért sem, mert adott esetben (ha már ott voltak) "meg kellett tennie".
no máskor akár folytathatjuk a megfelelő helyen, most én is félreállok az Oscar útjából:D |
2015-02-22 21:37.32 |
hát akkor másként vettük le:) sztem itt egy szó nem esett a másik oldalról, a háború jogos válaszlépés volt, amibe egy bátor férfi bekapcsolódott, hogy szolgálja a hazáját.
odakint pont ez gerjeszti a vitát, hogy a film egy legitimációt ad a dolgoknak, és elsiklik afelett, hogy sem a józan ész, sem a tények, sem a nemzetközi jog nem állítható az iraki beavatkozás mögé. hogy egy Chris Kyle-ról szóló filmnek mindenképp foglalkoznia kéne-e ilyen dolgokkal? talán nem, de így nem is tudom igazán nagyra értékelni. pedig Eastwood bizony örök kedvencem:) |
2015-02-22 20:42.11 |
ne offoljuk itt szét a ma estét, de sztem A bombák földjén olyan objektív volt, amennyire csak lehetséges, semmi propaganda:) ehhez képest a Sniper szépen elfogadja, hogy ez egy szükséges háború volt, és meg sem próbál utalni arra, hogy legalábbis necces az iraki részvétel. az egyik film kvázi legitimizál, a másik meg egy pszichológiai rajz, játszódhatna akármelyik háborúban!
ne érts félre, nem akarom megváltoztatni a személyes élményed, véleményed, csak ezt pont nagyon máshogy látom:) |
2015-02-22 19:38.41 |
azt nem tudom, sosem néztem tv-n:) mondjuk a felirat oké, de vmi ostoba szinkrontolmácstól fel is mennék a plafonra:D |
2015-02-22 16:29.17 |
Csodálatos merengés az időről.
Ez a film egy igazi mestermű az örökkévalóságnak. Nem mindenki veszi észre értékeit, de azért jó látni, hogy még ma is úgy gondolta a nézők többsége, hogy ez egy fontos mozi. Pedig nem ebbe az irányba megy a filmipar, manapság a történetmesélésen van a hangsúly, a pörgős, fordulatos sztorikon, az eseményeken. Egyre nehezebb olyan művészi értékekkel rendelkező filmet eladni, ahol nem a történések, a szórakoztatás az elsődleges, hanem az elgondolkodtatás, a néző belső világának a megmozgatása. Egyre felületesebbek vagyunk, a belső utazásaink sokadrangúak, a filmeken pedig csak kikapcsolódni akarunk, a lelki táplálékot félredobjuk, leminősítjük, vagy egyszerűen csak ignoráljuk. És akkor itt ez a film, ez az elgondolkodtató mestermű, amiből évtizedenként egy, ha készül. Sőt, ilyet ugye még nem is láttunk. Külsőleg nem tűnik soknak, felnő egy fiú. Mégis, az a filmes nyelv, az a narratív technika, amit Linklater használ lehetővé tesz egy hihetetlen utazást. Az elsuhanó idő még sosem pergett le előttem így, mintha fotóalbumot lapozgatva előttem is felelevenedtek volna a múlt pillanatai. Igen, úgy érzem, a hétköznapi események miatt ezzel a történettel minden „átlagos” életet élő ember tud azonosulni. Mindenki, aki ebben a küzdelmes világban tölti mindennapjait, nem egy üvegpalotában szolgák hadával körülvéve. Nekik lehet, hogy unalmas lenne, mert eltávolodtak attól a mókuskeréktől, amiben mi élünk, létezünk, harcolunk, lézengünk, felnövünk, megöregedünk, meghalunk. Ennyi, marha gyorsan le lehet írni a földi létezésünk, és talán átélve sem tűnik többnek, de az biztos, hogy előbb utóbb mindenki A-ból B-be ér. Ezt az A-ból B-be érkezést a film egy kissrác fiatal férfivá érésével szemlélteti, és mint írtam, így még nem elevenedett meg előttem az idő folyása, mintha saját életem is újra végigpörgött volna a szemem előtt. Nem merengett még film így az elillanó időn, az elmúló percen, a soha vissza nem térő pillanaton. Sokan írják, hogy ha kivesszük a 12 éves forgatási időt, egy átlagos filmet kapunk, de erre én azt mondom, sokan nem értik a film mondanivalóját. Mert pontosan az segíti az azonosulást és a mű üzenetének átadását, hogy a szereplők a szemünk előtt nőnek fel/idősödnek. Ez segíti érzékelni a kiragadott szakasz alatt eltelő időt, nyomatékosítja a pillanat súlyát, és figyelmeztet: bárhogy is szorítod a kezed, a most eltűnik, és mielőtt elmerengenél az élet hiábavalóságán, már a stáblistát nézed, a kép pedig elsötétül. Kivételesen értékes mű tehát a Boyhood, az év egyik legnagyobb, legkockázatosabb vállalása, és a legdicsőségesebb művészi eredménye. Örülök, hogy nem vagyok egyedül, akit megmozgatott és visszaemlékezésre késztetett. Örülök, hogy Linklater emlékezetett, hogy a legjobb filmek nem a vásznon, hanem bennünk játszódnak. Remekmű! |
2015-02-22 15:38.20 |
szerintem a Birdman volt a legjobb film, igaz, a Boyhood is olyan élményt adott ami velem marad örökre. én magam a rendezői díjat biztos odaadnám Linklater-nek. évek óta nem volt ilyen egyébként, hogy az Oscar legjobb filmje szerintem is az év legerősebb munkája, talán legutóbb a Nem vénnek való vidéknél éreztem ezt. rendre kiváló filmek nyernek, de az általam legkiemelkedőbb munkák valahogy alulmaradnak, vagy a jelölésig sem jutnak el.
ha mindenképp sorrendet akarnék felállítani, akkor valahogy így nézne ki: 1. Birdman 2. Boyhood 3. Whiplash 4. The Grand Budapest Hotel 5. The Imitation Game 6. American Sniper 7. The Theory of Everything sajnos a Selma csak ma estére van betervezve, de azt úgyis csúnyán seggberúgta az Akadémia. odakint a tavalyi év egyik egjobbjának mondják, úgyhogy nagy várakozásaim vannak a filmmel kapcsolatban, aztán meglátjuk:) |