Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Katonadolog - Mozi+, 21:00 |
A szerelem hullámhosszán - Viasat3, 21:00 |
Hunter Killer küldetés - Film+, 21:00 |
57 másodperc - Moziverzum, 21:00 |
Pánik - Magyar Mozi TV, 21:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Borderlands - Vélemények |
Rock zene |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
Mit hallgatsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Mosolyogj 2. |
Matt Dillon |
2015-02-17 19:07.25 |
de ha mindezeknek mellé rakod az erkölcsi oldalát, akkor egy sokkal objektívebb képet kapsz. amibe már miért ne férhetne bele, hogy a főszereplők kemény harcosok. [spoiler] még ha túlélték volna, azt mondom... de így láttunk pár önmagából kivetkőzött, de nagyon összeszokott harcost, akik a háború áldozatai mind emberi, mind fizikai szempontból. egy moralitás nélküli világban, ahol a fegyver nélküli ellenfél meggyilkolása is élvezet. azért ezekről ne feledkezzünk meg, persze, hogy szórakoztatónak akarták a film végét, egy jó nagy csatával és jó nagy erőfeszítéssel, de nem ennyiben merül ki a hőseposz.
ez egy nagyon naturalista dráma, ami nem felejti el, hogy nem csak az amerikaiak voltak emberek, hanem megemlékezik a német oldal motivációiról is. nem a végső ütközet a hibája, hanem hogy a sok eredménye, az objektivitás, a remek hatás és az audio-vizuális orgia mellett ezúttal Ayer elfelejtett karaktereket írni, ami mondjuk korábbi alkotásai fényében meglepő és szomorú... |
2015-02-17 18:58.42 |
hát pedig van jelentése az általad említetten kívül is:) aztán ha használják, megkímél egy-két olyan infótól, amit nem kell tudni a film előtt. sztem nem baj, ha nem csak a film megnézése után lehet ide felkúszni a vélemények topikokba:) |
2015-02-17 11:40.30 |
*az antihősök |
2015-02-17 11:39.35 |
azvantihősök sokszor vonzóak. a felsorolt sorozatok közül csak a House ismerős (meg persze Hannibal filmes inkarnációja), de ez a két figura meglepően népszerű, akárcsak mondjuk Don Vito, aki hiába maffiózó, ikonná vált.
amire gondoltam, az inkább az a vonal, ahol a főszereplő unszimpatikus, ellenszenves és negatív érzelmeket vált ki (Nightcrawler, Social Network, akár a Prestige, hogy csak pár hirtelen példával éljek). nem tudom, hogy állunk ezzel a jelenséggel, szerintem sok néző, vagy konzervatívabb szakmabeli nem kompatibilis ilyen dolgokkal. a kritikusok sokkal inkább, és tegnap ecsetelt okokból nekik adok igazat. |
2015-02-16 23:49.59 |
mondjuk a gengszterfilmeknél ezt sokszor megoldják valami "trükkel". pl sok nemes vonása van a bűnözőnek, ami miatt fel lehet rá nézni bűnei ellenére is. vagy az ellenlábast képező rendőröket feketítik még tovább, hogy már a gengszternek drukkoljunk. meg egyébként is, sokan vonzódnak ahhoz a világhoz, valljuk be.
ezért jobb példa talán egy pszichopata, akire (talán jó eséllyel mondom, hogy) max kevesen néznek példaképként. de egy ilyen film is közvetíthet üzenetet, és a világunk negatív oldalán keresztül is eljuthatunk valamihez, amiért érdemes volt figyelni. idén pl a Nightcrawler abszolút ilyen, szerintem senki nem szimpatizál Gyllenhaal karakterével, mert egy gátlástalan alak, de a film jó, és nem érdemli meg, hogy sokan azért ne kedveljék, mert nem tudtak azonosulni a főszereplővel. ezek az antihősökre fókuszáló filmek ráadásul sokszor bátrabbak, mint írtam, nem egy mestermű van köztük. |
2015-02-16 23:37.07 |
közben felvehetjük a fonalat az újonnan átadott díjaknál, jöjjön a forgatókönyv és a fényképezés kategóriája, ezekben már csak az Oscar van hátra.
LEGJOBB EREDETI FORGATÓKÖNYV jelöltek: Birdman Boyhood Foxcatcher The Grand Budapest Hotel Nightcrawler díjszezon: WGA: Grand Budapest BAFTA: Grand Budapest Globe: Birdman BFCA: Birdman évek óta először végre igazán telített az eredeti szkriptek mezőnye, öt kiváló munka mellett bizony nem egy jelölés nélkül maradt, vagy átslisszant az adaptáltak közé. a mai Hollywoodban ez óriási szó, hiszen a mainstream mezőny nagyon újrahasznosított. rátérve a jelöltekre, a Foxcatcher és a Nightcrawler nem tartozik a díjesélyesek közé az eddig látottak alapján és a Boyhood is csak akkor futhatna be, ha valami váratlan fordulattal letarolná a mezőnyt. ez a díj valószínűleg a Grand Budapest és a Birdman között dől el. a Globe-ot ugye a Birdman nyerte, de ott a BP-díjat elvitte a Grand Budapest. az Oscar-on ez inkább fordítva tűnik esélyesnek. a WGA most sem a legjobb támpont a kettő közül választani, hiszen szokás szerint az egyik esélyes (most a Birdman) nem volt versenyben a kacifántos szabályok miatt. így talán a BAFTA lehet jó előrejelző, de vannak fenntartásaim… mindkét filmnek nagy a támogatottsága, és valami azt súgja, a szívéből szavazó Akadémia megpróbál majd mindkét filmmel minél többet "nyeretni". hogy ez a díj kinek jut, jó kérdés, mivel én a Birdman BP győzelmét várom, úgy sejtem, a szkriptért Anderson vehet majd át díjat. LEGJOBB ADAPTÁLT FORGATÓKÖNYV jelöltek: American Sniper Inherent Vice The Imitation Game The Theory of Everything Whiplash díjszezon: WGA: Imitation BAFTA: Theory BFCA: Gone Girl Scripter: Imitation micsoda vegyes történet… de érdemes talán olvasni a sorok között. a BFCA még odacsapott a Gone Girl-lel, az év egyik legerősebb szkriptjével, de aztán az Oscar-mellőzés "meghozta a gyümölcsét" és mindenki elfelejtette díjazni Flynn-t. maradtak a brit életrajzi drámák, és azt tudjuk, hogy a BAFTA jobban szerette a Theory-t, hiszen a rendezői jelölést is az a mozi húzta be. de Amerikában az Imitation a nyerő, Tyldum rendezői jelölése is mutatja. mind a WGA, mind a Scripter ezt a filmet díjazta, szerintem abszolút éllovas. talán a másik kategóriából "átszöktetett" Whiplash még okozhat felfordulást, állítólag eléggé szeretik az akadémisták, de alapvetően nehéz elképzelni, hogy ne az Imitation nyerjen én azt mondom… LEGJOBB OPERATŐR jelöltek: Roger Deakins – Unbroken Ryszard Lenczewski & Lukasz Zal – Ida Emmanuel Lubezki – Birdman Dick Pope – Mr. Turner Robert D. Yeoman – The Grand Budapest Hotel díjszezon: ASC: Birdman BAFTA: Birdman BFCA: Birdman van itt kérdés? abszolút nincs. Deakins 12. jelölése után is üres kézzel megy haza… ebből is látszik, nem életműdíj az Oscar. az a pali az egyik legjobb operatőr valaha, Lubezki pedig tavaly is nyert, de most ez jár a Birdman-nek akkor is. nemtom, lesz-e valaha Deakins-nek Oscar-ja, de ez semmin nem is változtat. ő egy zseni, díjjal vagy anélkül. az év legjobb munkája pedig a formabontó Birdman, és Chivo-nak bizony megérdemelt a zsinórban második díj. egyébként ismét nagyon erős a mezőny, kifejezetten tetszik az operatőrök válogatása évről évre. tavaly is, idén is van köztük külföldi film, ami azt mutatja, hogy széles skálán szemlélődnek, nincsenek leragadva. nagyon erős munkákról van szó, igazi művészi teljesítményekről. nem is mehetne rossz helyre a díj, az az igazság. |
2015-02-16 23:00.47 |
egyébként ez egészen gyakori probléma.
rengeteg ember eltávolodik filmektől, ha a főszereplővel nem tud azonosulni valamiért. tényleg ősi recept ez már, hogy be kell húzni a nézőt, és az érzelmi azonosulás segíti az átélést, de közben nagyon jó filmeket csinálnak olyan emberekről, akiknek nem akarunk a helyükben lenni. és azok a mozik is fontos dolgokról beszélnek, olykor nagyon bátor és provokatív módon. csak aztán sokan elfordulnak előlük, mert nem akarnak egy pszichopatának szurkolni pl... nem is kell! de lehet, hogy láthatunk kifejezetten mély mondanivalókat és üzeneteket a világ negatív oldaláról is. |
2015-02-16 22:52.45 |
Birdman közben vitte a díjat az operatőröknél (nem meglepő módon), és behúzott egyet a hangvágóknál is. óriási a támogatottsága a szakmán belül, nem lehet eléggé hangsúlyozni. ez az év mindenképp fontos lecke ebből a szempontból. vagy újra bizonyítást nyer, hogy a guild-ek az igazi vízválasztók, és semmi más nem fontos (BAFTA sem), vagy mindent újra kell fogalmazni.
másik két díj az MPSE-nél a Sniper-nek és az Unbroken-nek ment, talán az Interstellar mégse vált itt be minden reményt. bár a nagy felháborodások után, hogy vmit nem lehetett hallani, meg túl hangos ez is az is, már a jelölésben sem voltam biztos... |
2015-02-16 11:20.12 |
a Transformers (túl) sokadik része pedig a globálisan begyűjtött több mint 1 milliárd dollárral 2014 legnagyobb bevételét hozó filmje.
ez is egy mutató, a tetszési index egy másik. mindkettő jelent vmit! minőség szempontjából az előbbi még sosem volt fontosabb az utóbbinál. |
2015-02-16 02:02.23 |
két további kategóriát ajánlanék megvitatásra, igazából egyik sem dőlt még el, úgyhogy itt is érvényesül az idén jól bevált mondat, "minden aznap este dől el".
LEGJOBB VÁGÁS az Akadémia jelöltjei: American Sniper Boyhood The Grand Budapest Hotel The Imitation Game Whiplash és az eddigi történések: BAFTA: Whiplash ACE (dráma): Boyhood ACE (vígjáték): Grand Budapest Critics’ Choice: Birdman kifejezetten izgalmas ez így, hogy a négy fontos díjat négy különböző film nyerte meg. így a Sniper és szokás szerint az Imitation kicsit árván álldogál, bár előbbit végig sötét lóként kezelték a kategóriában, utóbbi meg rendre említésre került mindenhol. érdekes statisztika még, hogy a jelöltek közül egyedül a Whiplash volt jelen az összes díjátadón! alapvetően ez a film tűnik itt a legizmosabbnak, de úgy hiszem, a Boyhood-ot legalábbis itt nem lehet megállítani, és személy szerint is azt mondom, elképesztő munkát végzett Sandra Adair, minden elismerést meg is érdemel. 12 évnyi forgatási anyagot ilyen könnyed folyamatossággal levezényelni… egyszerűen láthatatlan volt a vágás, az idő múlásán való elmélkedést abszolút segítette ez a zseniális munka, szerintem az év legjobbja, és a díj várományosa is egyben. de itt aztán bármi megtörténhet, kicsit 2011-hez hasonló a helyzet, akár bármelyik film előkerülhet a borítékból! LEGJOBB SMINK ÉS MASZK jelöltek: Foxcatcher The Grand Budapest Hotel Guardians of the Galaxy események a díjszezonban: BAFTA: Grand Budapest Critics’ Choice: Guardians Guild: Grand Budapest (2); Guardians (2); Birdman (1) teljesen egál mindenhol, mondhatjuk, hogy csak a szokásos:D Foxcatcher tűnik a szerencsés jelöltnek, aki örül, hogy itt van, a másik kettő pedig kőkemény esélyes. de hát igen, 9 jelöléssel és elképesztően széles támogatottsággal nehéz versenyezni, ezt alighanem behúzza a Grand Budapest. meg egy BAFTA itt is többet ér, mint a BFCA, arról nem is beszélve, hogy a Guardians elől a Birdman is elhalászott egy elismerést az egyik kategóriában. szépek a mutatók mindkét filmnél, de szerintem nyerni fog a Grand Budapest, aminek amúgy is várható a dominanciája ezekben a kategóriákban. örülök viszont nagyon, hogy jelölték a Guardians-t, elképesztő munka áll mögötte, rengeteg kreatív ötlet és megvalósítás, arról nem is beszélve, hogy nem csak ráhagyták az egészet a számítógépre. nyári blockbuster képregény-adaptációtól azért ritka hogy ilyen kézzelfogható maszkokkal dolgozzanak, nekem ez nagyon bejött, úgyhogy elismerés! |
2015-02-15 21:06.33 |
de melyik hal megy elsőre?:)) |
2015-02-15 16:29.23 |
köszönöm szépen a segítséget, remélem hamarosan szembejön:) |
2015-02-15 16:27.06 |
neki max a "seggszáját" dícsérte:D Johnson-nál emlegetett valami értékelhetőt, ha nem csalnak emlékeim:)
egyébként én láttam benne gondolatokat is, igaz a könyvet/filmet nem ismerem. de szerintem az erőszak (nemi vagy bármilyen) épp elég nagy baj, anélkül is, hogy valami ponyva követendőnek állítaná be. és itt pl szó van az egészséges szexuális együttlét (bármi is tartozik ebbe), és a bántalmazás közötti határról. |
2015-02-15 16:13.21 |
áh, értem:) az alábbi filmet pont tegnap láttam, írtam a "hiányzó filmek" fórumban is róla.
[link] a "Her" és a "Him" verziók már fent is vannak az oldalon, remélem van mód, hogy felkerüljön a "Them" is. ha esetleg tudod közvetíteni az üzemeltetők felé ezt a kérést, azt nagyon köszönöm:) |
2015-02-15 16:02.19 |
tegnap 3 szakmai kamara adott át díjakat, úgyhogy hamarosan ezekről a kategóriákról is el lehet beszélgetni:)
WRITERS GUILD OF AMERICA Eredeti szkript: Grand Budapest Adaptált szkript: Imitation Game Birdman nem volt versenyben, így nem meglepetés, hogy Anderson nyert. viszont, ez nem az első alkalom, tehát simán lehet esélye az Oscar-on is, nehéz megjósolni a kategóriát. és egyébként rengeteg az erős munka itt, évek óta a legtelítettebb idén. odaát az Imitation nyert, ami csak azt erősíti meg, hogy mióta az Akadémia "tett" a Gone Girl-re, mások sem szeretik elismerni... mindenesetre fontos győzelem ez, mert valakinek meg kell nyerni az Oscar-t is, és bár eddig kb semmit nem nyert az Imitation, ez most egy jó előjel lehet arra, hogy ez a film lesz itt a befutó. CINEMA AUDIO SOCIETY Live Action: Birdman Animated: Big Hero 6 hoppá! American Sniper? Interstellar? bizony, ilyen nagy a Birdman támogatottsága a szakmán belül! ha nem Inarritu filmje lesz a BP-győztes 22-én, mindent át kell értékelni, amit eddig az Oscar-versenyről tudtunk, hiszen ekkora szakmai hátszéllel nem nagyon lehet kikapni elvileg... MAKE-UP AND HAIR DESIGNERS GUILD Contemporary Make-Up: Guardians of the Galaxy Contemporary Hair: Birdman Period/Character Make-Up: Grand Budapest Period/Character Hair: Grand Budapest Special Make-Up Effects: Guardians of the Galaxy megint egy Birdman-díj, rendre feltűnik, láthatjuk, mennyire szeretik mindenhol, ami a "preferential ballot" miatt elképesztően fontos lesz, amikor az Akadémia egésze szavaz az év legjobb filmjéről. ezt leszámítva a kategória két éllovasa, a Guardians és a Grand Budapest is behúzott 2-2 díjat, ez a verseny kettejük között dől el, valószínűleg utóbbi javára. erről később. |
2015-02-15 15:40.11 |
és írni próbáltál? |
2015-02-15 15:15.37 |
az biztos:) |
2015-02-15 14:43.40 |
egyébként pont a linken amit a Theory of Everything-hez adtál, írják is, hogy ez a dal nem a filmhez íródott, jóval régebbi. de Jóhansson kompozíciója is szép, mondjuk nekem (ironikus módon) pont ez volt talán a kedvencem a filmből:D |
2015-02-15 14:35.17 |
azoktól kérdezném, akiknek javaslatára került már be film az itteni adatbázisba, hogy a "Hiányzó filmek" fórumba vajon elég lehet írni, vagy érdemesebb megkeresni az üzemeltetőket? köszi előre is! |
2015-02-15 14:13.56 |
The Disappearance of Eleanor Rigby: Them
[link] a film két másik "felvonása" megtalálható az oldalon, de ez a Harvey Weinstein által javasolt vágás is létezik, sőt ezt mutatták be Cannes-ban, és az amerikai kritikusok többsége is (sajnos) ezzel ismerős. remélem van rá mód, hogy ezzel a darabbal a filmkaton is teljes legyen a Rigby-sorozat! |
2015-02-15 10:10.44 |
abszolút egyetértek, én is így voltam az Interstellar-rel. de akkor Zimmer-hez megy a tipped is? ezen a ponton nem sok esélyt látok a győzelemre... |
2015-02-13 16:27.45 |
most hogy már aláfestő zenénk is van, folytatódjon a megkezdett sorozatunk a színészekkel. bár általában a legnagyobb figyelem övezi ezeket a kategóriákat is, idén úgy tűnik, legalább három már el is dőlt közülük, egynél pedig igen valószínűen lehet tudni, hova kerül a díj. nem valószínű tehát, hogy itt kapjuk majd a meglepetéseket. érdemes azért áttekinteni, mi a helyzet ezen a téren.
LEGJOBB FÉRFI FŐSZEREPLŐ Steve Carell – Foxcatcher Bradley Cooper – American Sniper Benedict Cumberbatch – The Imitation Game Michael Keaton – Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) Eddie Redmayne – The Theory of Everything BAFTA: Redmayne SAG: Redmayne Globe (dráma): Redmayne Globe (vígjáték): Keaton Critics’ Choice: Keaton sokan itt is abban a tévedésben élnek a korai kritikusi díjak miatt, hogy Keaton továbbra is éllovas, holott jól látszik, hogy Redmayne nyerte azokat a díjakat, amiket be kell húzni az Oscar előtt, Birdman-nek meg a maradék jutott csak. persze ettől még nyerhet Keaton, félreértés ne essék, de a pole pozícióban Redmayne van, ez nem vitás. vannak ilyen elméletek, hogy a BAFTA-n biztos volt, hogy a brit nyer, a SAG meg el akarta osztani a díjakat, de a lényeg az, hogy nagyon erős koktél ez a SAG-BAFTA-Globe történet, innen meglepetés lenne elbukni az Oscar-t. és még így is ez a legnyíltabb kategória! persze, az is egy érdekes kérdés, hogy fog mutatni a Birdman, az igazi ensemble-film díjazott színész nélkül, de hát láttunk már ilyet is… LEGJOBB NŐI FŐSZEREPLŐ Marion Cotillard – Two Days, One Night Felicity Jones – The Theory of Everything Julianne Moore – Still Alice Rosamund Pike – Gone Girl Reese Witherspoon – Wild BAFTA: Moore SAG: Moore Globe (dráma): Moore Globe (vígjáték): Amy Adams Critics’ Choice: Moore hát ez nagyon lefutott, az egyetlen eltérést egy olyan színésznő adja, aki nem is jelölt az Oscar-on. Moore bizonyára megérdemelten húzza be a díjat, legnagyobb kihívója talán Pike, az év legemlékezetesebb alakításával, de nem hiszem, hogy van értelme meglepetésről beszélni. LEGJOBB FÉRFI EPIZÓDSZEREPLŐ Robert Duvall – The Judge Ethan Hawke – Boyhood Edward Norton – Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) Mark Ruffalo – Foxcatcher J.K. Simmons – Whiplash BAFTA: Simmons SAG: Simmons Globe: Simmons Critics’ Choice: Simmons ennél egyértelműbb nem is lehetne a kategória, és ezt teljesen megérdemelten mondhatja el magáról Simmons. na persze, egy másik évben Norton húzhatná be ilyen toronymagasan az összes díjat a Birdman-ben nyújtott alakításával, erre mondják, hogy oltári pech. meglepetésre szerintem nem lehet számítani, ha mégis, akkor tényleg nincs értelme többet elemezni az Oscar-versenyt:D LEGJOBB NŐI EPIZÓDSZEREPLŐ Patricia Arquette – Boyhood Laura Dern – Wild Keira Knightley – The Imitation Game Emma Stone – Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) Meryl Streep – Into the Woods BAFTA: Arquette SAG: Arquette Globe: Arquette Critics’ Choice: Arquette valahogy ez egy ilyen év lett, hogy pont a színészek között még ha erős is a mezőny, valaki mindig kiemelkedik. itt a mellékszereplők között két sokáig elhanyagolt és mellőzött tehetség dominanciájáról van szó, nem érzem, hogy Arquette-et bárki meg tudná szorongatni. egyébként ez az előbb említett narratíva nálam nagyon működik, mert szerintem a főszereplő kategóriában a két legerősebb alakítás idén Keaton-é, illetve Pike-é volt (Moore-t mondjuk még nem láttam), és ha egymás mellé tesszük ezt a négy nevet (Keaton, Pike, Simmons, Arquette), láthatjuk, hogy ezek mekkora comeback-alakítások, de legalábbis mind olyan színész, akik nem kapták meg (eddig) az őket megillető helyet a szakmán belül. de az Akadémiánál valószínűleg nem ez fog érvényesülni, és maximum Keaton húzza be a díjat Redmayne elől, a többi pedig minden bizonnyal eldőlt, nincs mit ragozni. és ez nem is feltétlenül baj - ha valaki fölé nő a mezőnynek, akkor azt el kell ismerni, mindegy ha az nekünk unalmas. túl sok a díjátadó, maximum ez lehet a gond… |
2015-02-13 12:25.55 |
el sem tudod képzelni, hány ilyen konyhai baleset van évente:D
egyébként - mint írtam - én még nem láttam a filmet, de nem ez lenne az első eset, hogy a Wachowskik "meghaladnak minket"... |
2015-02-12 22:36.51 |
Wachowskikkal sokszor ez a helyzet, túl okosak az átlagnézőhöz, még ha ez nem is olyan dolog, amit szeretünk belátni. úgyhogy - bár nem láttam még a filmet - el tudom hinni, hogy igazad van az utalásokkal.
éppen ezért meglepő, hogy még forgathatnak filmet 175 millió dollárból...vannak bátor befektetők:D |
2015-02-12 22:30.03 |
szerintem jó kis filmzenék voltak ezek idén. párat a kedvenceim közül ide is rakok aláfestő zenének az elemzésekhez:)
Interstellar (Hans Zimmer) No Time for Caution: http://www.youtube.com/watch?v=m3zvVGJrTP8 The Grand Budapest Hotel (Alexandre Desplat) Canto at Gabelmaister's Peak: http://www.youtube.com/watch?v=nEk0hR8g_ck ezeken kívül is voltak nagyon jók szerintem, amik akár be is kerülhettek volna, pl: Gone Girl (Trent Reznor & Atticus Ross) Like Home: http://www.youtube.com/watch?v=BBr03ed5sC0 Lucy (Eric Serra) Origin of the World: http://www.youtube.com/watch?v=zik2AC1Xxxc |
2015-02-12 21:38.52 |
sokkal izgalmasab lenne, ha Leon a virággal beszélgetne végig, minek is a "párosítás"! mondjuk akkor még "degeneráltabb hülye" lenne:)) |
2015-02-12 21:14.10 |
LEGJOBB EREDETI FILMDAL
a jelöltek: - Everything is Awesome (from The Lego Movie) - Glory (from Selma) - Grateful (from Beyond the Lights) - I’m Not Gonna Miss You (from Glenn Campbell: I’ll Be Me) - Lost Stars (from Begin Again) mi történt eddig? Globes: Glory Critics’ Choice: Glory hát igen, ez az a kategória, ahol azért nem is feltétlen fontos nézni, ki nyert eddig, mert itt mindenki teljesen a szívéből szavaz, következmények nélkül:D két meglepetés volt a Grateful és a Glenn Campbell-dal jelölése, szegény Lego-kaland ugye csak itt szerepel, a Lost Stars meg a legjobb dal a szezonból, jó látni, hogy itt van. a Glory viszont szerintem megkérdőjelezhetetlen befutó, látható, a két korábbi díjátadón is győzött, tehát van talán valami konszenzus is mögötte. emellett a Selma legjobb film-jelölt, de nagy népharagot kiváltva máshol nem került említésre. igen, a Glory-ban minden megvan, ami egy győzelemhez kell, úgyhogy ezen nem kell sokat gondolkodnunk nekünk sem. valószínűleg nem itt fog az este meglepetése érkezni. |
2015-02-12 20:46.49 |
folytassuk akkor a megkezdett sorozatot, ezúttal két olyan kategóriával, amiben már lecsengtek a díjátadók a szezonban és nincs más hátra, mint az Oscar-gála!
LEGJOBB EREDETI FILMZENE jelöltek: -The Grand Budapest Hotel- -The Imitation Game- -Interstellar- -Mr. Turner- -The Theory of Everything- hogyan alakult a szezon: BAFTA: The Grand Budapest Hotel Globes: The Theory of Everything Critics’ Choice: Birdman nagyon megoszlott a három gála elképzelése az év legjobb filmzenéjéről, úgyhogy talán érdemes lehet megnézni, hogy a jelöltek összesen a három alkalomból hányszor kerültek említésre. Grand Budapest: BAFTA-győzelem Imitation: 2 jelölés (Globe, Critics) Interstellar: 3 jelölés! Turner: 0 jelölés Theory: Globe-győzelem és 2 jelölés ebből az látszik, hogy a Mr. Turner győzelme óriási meglepetés lenne, és hogy a legszélesebb támogatás a Theory mögött áll. mindhárom szervezet jelölte az Interstellar-t is, bár Zimmer sehol sem nyert. az Imitation Game (mint sok másikban) ebben a kategóriában is meglepően teljesített, pont a britek nem ismerték el ugyanis. a Grand Budapest egyszer került elő, ott viszont nyert, és bizony komolyan számolni kell a filmmel! Alexandre Desplat ugyanis nemcsak hogy koruk egyik meghatározó zeneszerzője, de az Akadémia egyik kedvence is, és még nincs díja… idén kettő filmmel is jelen van, tehát sok érv szól mellette. ha viszont a két filmje között megoszlanak a szavazatok, akkor megy a levesbe a francia és ez könnyen a Theory-nak kedvezhet, ami klasszikus stílusával és széles támogatottságával talán a legkomolyabb versenyző. Jóhansson viszont még relatíve újonc… önismétlés, de teljesen nyitott a kategória, aznap este fog pont kerülni a történet végére. ha én is az Akadémia tagjai között ülnék, a szavazatom Zimmer-nek menne, ambiciózus és grandiózus kompozícióiért, ami szinte egy külön szintet alkotott az Interstellar-ben, és szerintem az utóbbi évek egyik legjobb filmzenéje. a tippem viszont a Grand Budapest, már csak Desplat miatt is, meg azért mert 9 jelölése van a filmnek. de nagyon szerethető az a zene, úgyhogy senki nem mondhatja, hogy rossz helyre menne a díj. a három díjátadó közül egyébként is a BAFTA egyezik a legtöbbször az Oscar-ral, ami nem elhanyagolható szempont! |
2015-02-11 23:13.08 |
először a filmet láttam még mikor új volt, aztán jött a könyv. nem kibővítette az élményt, hanem egy teljesen újat adott és lenyűgözött a hangulata. sokkal a komplexebb mint a film, de szerintem ez nem hiba. Russell egy igazi stílusos rendező, aki adaptáción nem egyszerű átemelést ért, hanem létrehoz valami újat. ez a film is igazán az övé, és ez így jó. a könyv pedig egy nagyon felemelő és elgondolkodtató élmény, jóval merengősebb és keserédesebb is mint a mozi, lehengerlő:) |
2015-02-11 01:02.30 |
igaz, de ez elmondható ugye a jelöltekről is, és ott legalább ilyen hibákat sem követtek el.
a tavalyi filmnek Smaug miatt meg kellett adni azt a jelölést, de szerintem itt nyugodt szívvel hagyhatták ki, mert más filmeknél semmi nem szerepelt a negatív serpenyőben. egyébként az orkokhoz mit szólsz (kis off-topic)? nekem az egyik kedvenc elemem volt a LotR-ben, hogy milyen eszméletlen kreatív maszkokat kaptak a sötét lények, itt meg... |