Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Szemekbe zárt titkok - Filmbox Premium, 23:15 |
Phillips kapitány - Film+, 23:30 |
Gladiátor - HBO, 23:35 |
S.W.A.T. - Különleges kommandó - RTL Három, 23:45 |
A bűn árfolyama - HBO3, 00:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A Caddó-tó |
Ji-hwan Park |
2015-01-21 22:05.12 |
ez így nem. viszont én ennél jobbat várok.
egy sikeres film második része, ha szintén jó visszajelzéseket kap, jóval megfejelheti az elődje teljesítményét. itt meg ugye nem csak az Avengers, de a phase 2 is tovább építette a rajongóbázist, sikeres filmek voltak azok is... Amerikában szerintem meglehet a 700-800 millió, és ez a film globálisan is bemozgatja majd az embereket. talán túlzás az Avatart figyelni, de én régóta úgy hiszem, ha van film, ami azt elcsípheti, akkor ez lesz az. aztán meglátjuk:) |
2015-01-21 14:21.24 |
szép összegzés:) ettől az évtől én is rekordokat várok. a Star Wars nyilván kasszát robbant, óriási a franchise körüli felhajtás és töretlen a rajongás a messzi-messzi galaxisért. másfelől, ha van film, ami megfoghatja az Avatar rekordját, az az Ultron kora. elképesztő bevételt hozott az első rész is, kritikailag is erős volt, a közönség is imádta, aztán a phase 2 tovább építette az univerzumot... ha hozza a színvonalat az Ultron-mozi, akkor meg lehet az első hely. |
2015-01-21 11:27.36 |
hat a művésznő egyik dala, youtube-on tessék rákeresni, klippel együtt büntet igazán. |
2015-01-21 10:05.57 |
azért az a Let's Dance legnagyobb jóindulattal is minősíthetetlen... |
2015-01-20 23:01.47 |
hát lehet. de két dolgot érdemes tudni.
először is, szerintem nem tudnánk olyan filmet választani, amire mindenki bólogat. egyszerűen nem:) másfelől, egy ilyen nagy számú társaság ha szavaz, pláne konzervatívabb ízléssel, a megosztóbb, bátrabb filmeknek nem lehet esélyük. csak azok nyerhetnek, amiket mindenki szeret. imdb-n sem véletlenül A remény rabjai az első, bár lehet, a Keresztapát pl többen nevezik minden idők legjobb filmjének. de nem mindenki szereti. a másikat meg igen, kis túlzással. ilyen egy szavazás... |
2015-01-20 02:39.11 |
érdemes barátkozni vele, nem ez volt az utolsó szervezet, aki így gondolja:) |
2015-01-20 00:16.42 |
igen, így néz ki, ezt diktálja a tapasztalat és ezt tippelem én is most.
de ne feledjük, hogy pl 2010-ben is kukázhattuk a kritikusok konszenzusát, pedig a Social Network-nek legalább akkora támogatottsága volt, mint most a Boyhood-nak. ilyenkor még minden borulhat, ezt a jelölések is bizonyították. a szakma nem feltétlen megy a kritikusok után. persze vannak intő jelek, a legtöbb kihívó komoly veszteséggel áll, a Birdman nem kapott jelölést a vágásért, a Sniper a rendezésért, az Imitation Game meg a BAFTA rendező-jelölését bukta be. szóval, igen, minden jel a Boyhood felé mutat, de láttunk már sokmindent... |
2015-01-19 17:41.49 |
nagyon komoly konszenzus van a kritikusok körében, nem csak Amerikában. kérdés innentől csak az, milyen forgatókönyvet tartogat ez az év? a szakma is beáll a sorba (2011 - The Artist), vagy kialakul egy ellenvélemény (2010 - The Social Network, majd The King's Speech). szombaton talán választ kapunk... |
2015-01-17 19:26.48 |
szerintem a 2011-es szám meglehet még:)
valóban, Social Network sem feltétlen "oscar-barát", így talán nem meglepő, hogy nem nyert. de amit mondtam: ha mondjuk akár nyáron azt mondják, hogy az új sötét tónusú "pszichopatás Fincher-thriller" nem lesz BP-jelölt, én nem biztos, hogy ellenkezni kezdek:D aztán persze a körülmények miatt vártuk volna. viszont azt már megbeszéltük, 2009-ben és 2010-ben miért fértek be "meglepetésfilmek", ha emlékszel. az azóta megvátozott rendszer miatt érzem úgy, értelmesebb lenne visszatérni az 5 jelölthöz... |
2015-01-16 17:19.14 |
most még nagyon alacsony a bevétel, de több film csak mostanában mutatkozik be. sztem pl a 2011-es számokat hozni fogja az idei év is (Amerikai bevételekre gondolok). viszont igaz, 10-20 évvel ezelőtt nem ilyen volt a helyzet. ez viszont több okkal is magyarázható.
egyfelől a stúdiófilmek, amik hagyományosan jelölést kapnak, nagy sztárokat vonultatnak fel és Oscar-esélyesek, idén megosztották az embereket (Unbroken, Interstellar, Into the Woods). az American Sniper az, ami bejutott közülük, de csak a Gone Girl kihagyása volt meglepetés. másfelől a szakma is változik. a zsánerfilmek mellett a függetlenfilmek jönnek fel, és a korábbi évtizedekben megismert "Oscar-film" (mint az említett Titanic stb), ami nagyobb költségvetéssel dolgozik, monumentális témával operál és közönségkedvenc, eltűnik. ezt a változást a jelöltek is leképezik. igen, kimaradt a Gone Girl, de nem volt más film igazából a pakliban, ami emelhette volna a bevételi mutatókat. és valljuk be, bármilyen jó is az a film, előzetesen nem feltétlen vártuk, hogy a kihagyása meglepetés lesz. elvégre Fincher melyik sötét tónusú, pszichopata-elemekkel operáló filmje kapott BP-jelölést? egyik sem? ugye hogy ugye:) |
2015-01-16 16:40.25 |
hát jó, de azt írtad, "sztárok se lesznek" ami nem igaz:D egyébként valóban sok a függetlenfilm, de ez a váltás a tipikus nagy stúdiófilmekről (Rettenthetetlen, Titanic, A király visszatér...) már bekövetkezett egy ideje, és pont a szakmában történt változásokkal magyarázható. |
2015-01-16 16:16.20 |
Benedict Cumberbatch, Steve Carell, Edward Norton, Bradley Cooper, Reese Witherspoon, Emma Stone, Keira Knightley, Meryl Streep... lesznek azért sztárok ott:) lehet nem a Globe mércéje szerint, de az Oscaron korábbi években is feltűnt pl Demian Bichir, Emmanuelle Riva stb. |
2015-01-16 00:36.53 |
5 a minimum, 10 a maximum. ami átlépi a meghatározott küszöböt, megkapja a jelölést, így 2011 óta 5 és 10 között bármilyen egész szám elképzelhető. mivel a "preferential ballot" rendszerét alkalmazzák, több fordulóban bontják le a szavazatokat, fontos tehát a minél több első, második hely, aki pl minden listán ott van, de csak 5., az nem jut be.
5ös rendszer jó volt, mert az Akadémia szerinti szűk elitet képviselte, a 10be pedig bejutott sokféle film. sajnos a jelenlegi rendszer nem jó, mert nem képviseli se a szűk elitet, se a diverzitást... |
2015-01-15 16:03.16 |
és Laura Dern... meg Bennett Miller... ésatöbbi:D |
2015-01-15 16:02.55 |
hát igen, lehet akármennyi díjátadó, kilaakulhat bármilyen konszenzus, jöhetnek bármilyen tutitippek, az Oscar-jelölések napján jönni fognak a meglepetések! |
2015-01-15 01:17.10 |
pár tipp álljon itt akkor a holnapi Oscar-jelöléseket illetően:
BEST PICTURE "Boyhood" "Birdman" "The Grand Budapest Hotel" "The Theory of Everything" "The Imitation Game" "American Sniper" "Gone Girl" "Whiplash" "Nightcrawler" "Foxc atcher" BEST DIRECTOR Richard Linklater Alejandro G. Inarritu Wes Anderson Clint Eastwood David Fincher BEST LEAD ACTOR Michael Keaton Eddie Redmayne Benedict Cumberbatch Jake Gyllenhaal Bradley Cooper BEST LEAD ACTRESS Julianne Moore Reese Witherspoon Rosamund Pike Felicity Jones Jennifer Aniston BEST SUPPORTING ACTOR J.K. Simmons Edward Norton Mark Ruffalo Ethan Hawke Steve Carrell BEST SUPPORTING ACTRESS Patricia Arquette Emma Stone Keira Knightley Meryl Streep Jessica Chastain BEST ORIGINAL SCREENPLAY "Birdman" "The Grand Budapest Hotel" "Boyhood" "Nightcrawler" "Foxc atcher" BEST ADAPTED SCREENPLAY "The Theory of Everything" "The Imitation Game" "Gone Girl" "Whiplash" "American Sniper" én hiszek abban, hogy amint a szakmai zsűrik jelölései mutatták, az American Sniper elismert film lesz. valószínűleg 9 jelölt lesz, ahogy eddig is, bár ha valamikor, most elképzelhető a 10 is, sok az erős film, talán megoszlik a támogatottság. Selma-t kihagytam, igazi "oscar-film", ha létezik ilyen kategória, de úgy hiszem, most bebizonyosodik, hogy egy ilyen alkotás is elbukhat. hogy miért, az kérdés marad. a színészeknél úgy érzem, minden kategóriában van egy plusz lehetőség, akit odatehettem volna, de választanom kellett. mindenesetre nem lepődnék meg, ha a megfelelő jelöléseket a tippjeimmel ellentétben az alábbiak gyűjtenék be: Ralph Fiennes, Amy Adams, Robert Duvall, Rene Russo. hnap minden kiderül:) |
2015-01-14 23:21.48 |
mindig is legfeljebb egy viccként lehetett értékelni az Arany Málnát, de az én szememben most Mel Gibson jelölésével azt a minimális presztízst is elvesztette ez a bohózat, amit azzal harcolt ki, hogy sok melléfogást kegyetlenül leminősített az évek során. fail. |
2015-01-13 21:56.25 |
hogy érted? az alapötlet? azt hinném az pont vitán felül pozitívum, hogy bár lehetetlen igazából, de gondoljunk bele, mi lenne, ha egy ilyen genetikai mesterkedéssel megeleveníthetnénk ezeket a sokak által csodált, de soha nem szemlélhető teremtményeket. |
2015-01-13 21:53.05 |
és Du Vernay lemarad a DGA-ről is, alighanem eltemethetjük a Selma-t, nem hiszem, hogy bármelyik főkategóriában előkerül a film csütörtökön, ha a szakma ennyire hátat fordít neki. |
2015-01-13 21:51.56 |
hát igen, ízlések és pofonok ugye:) de mi volt vele akkora nagy baj? az egyszerű forgatókönyv? vagy nagyon pénzszagú volt? |
2015-01-13 21:42.13 |
E.T.-n talán nem feltétlen nőtt túl a mainstream közízlés szerint sem, bár ezt nehéz lemérni. de sikerét mindenképpen a popcorn mozik, a valódi blockbuster műfaján (?) belül kell értékelni. forradalmi effektekkel operált ugye, tényleg olyan szintű vizualitást pakolt le, amit évekkel később sem sikerült hozni, nagyobb költségvetésű filmeknek sem.
ahogy azt a parkot megelevenítették, az olyan közel hozta a köztünk járó őshüllőket, amennyire film közel hozhatta, és ez a szórakoztató kaland meg tudott igézni sokmillió mozilátogatót. úgy tűnik, hogy ha azóta meg is lett haladva, vagy ha bizonyosan nem is a világ legeredetibb, legelgondolkodtatóbb forgatókönyvére épül, valahogy mégsem fogott az idő ezen az akkor jogosan kiküzdött kultstátuszon:) |
2015-01-13 21:14.49 |
http://www.youtube.com/watch?v=oUogFCpOPMU |
2015-01-13 21:14.23 |
ismerős ez a beszélgetés valahonnan...:D
https://www.youtube.com/watch?v=oUogFCpOPMU |
2015-01-13 21:00.37 |
mondjuk ez szerintem nem is baj, a közönség nagyon fontos része a filmművészetnek, önámítás azt állítani, hogy nem:) ha egy alkotás generációkra van nagy hatással, akkor miért ne lehetne mondjuk műfaján belül fajsúlyos, alapfilm? |
2015-01-13 20:42.45 |
mondjuk szerintem akkor járunk el okosan, ha a hollywood-i (vagy egyáltalán filmes) életrajzi anyagokhoz rendre így állunk, nem a valóság pontos visszaadását, vagy az arra való törekvést várjuk, hiszen ez a legkevesebb esetben történik meg. |
2015-01-13 20:35.38 |
Lector, melléd kéne egy lektor:D mit szívsz?
egyébként egyetértek, ezt csak szubjektív módon lehet kezelni, de úgy meg miért ne? |
2015-01-13 20:24.56 |
hát ennyire nem az "alapban" gondolkodtam, szerintem egy folytatás lehet nagyobb hatású, mint az előzménye:) és míg a Begins egy lenyűgöző, pörgős, jól megírt eredettörténet, a addig a Dark Knight olyan magasságba repítette a képregényfilm zsánerét, amiről kevesen hitték, hogy egyáltalán létezhet. igazi modern tragédia, olyan morális felvetésekkel, amit egészen más műfajoktól szoktunk meg. |
2015-01-13 20:03.43 |
értem, tehát a hiba nem a tartalom, hanem a besorolás... csak ez meg ugye azért nehéz ügy, mert azt hogy "életrajzi" kb mindenre ráhúzzák, ami valóságos személy életéből mutat be részleteket. ha meg Scorsese így látta a figurát, akkor max elmondhatjuk, hogy nem értünk egyet a víziójával, bár a szkriptet meg ugye nem ő írta, hanem John Logan:) |
2015-01-13 19:40.37 |
nyilván én is elfogadnám a bevételt:D de ha viszont producer lennék és beleraknék egy filmbe kb mondjuk 180 milliót, és aztán az kb 210 milliót hozna vissza, akkor nem mondanám rá, hogy "nagy siker"...
azt meg nemtom jelen esetben mivel magyarázható, lévén nem ismerem Hughes életútját sem, azt sem tudom, milyen ferdítésekről lehet szó... azt viszont láttam, hogy ez nem konkrét életrajz, inkább életrajzi elemekkel bemutatott jellemrajz, hiszen csak kiragad eseményeket sok-sok év történései közül, és a hangsúly a karakteren van, nem az eseményeken. gondolom ez egy sajátos megragadása Hughes-nak, rendezői szabadság címszó alatt, de hangsúlyozom, nem ismerem a ferdítéseket konkrétan. |
2015-01-13 19:22.34 |
mondom, a filmográfiájában vannak minimum necces húzások, amit ha feltétlen profitorientált rendezőről van szó, egészen egyszerűen nem vállal be. lásd Krisztus utolsó megkísértése, ami jó nagy bukta is lett, vagy fekete-fehér film forgatása a 80-as években, de sok filmje R-besorolású, amit nem is szeretnek a stúdiók se sokszor, mert nyilvánvalóan pénzkiesést jelent, de a sort lehetne folytatni... egyébként egyik fő projetkje a régi alkotások és filmszalagok megőrzése, következő generációnak is továbbadása, ami megint csak inkább szolgálat a művészetnek, mint pénzhajhászat:)
vannak még igazi tehetségek, nagy filmesek, akiket szerethetünk az odaadásukért, és egyéni látásmódjukért, szerintem Scorsese is ilyen, az ő filmjei is pénzt akarnak termelni, de nem hiszem, hogy ezt sugároznák felénk, mint fő profilt. amúgy másik hozzászólásodhoz, lehet, hogy nem tetszett neked ez a film, az nem is probléma, elég sokan vannak vele így egyébként is. erről nem is akartam szólni, mert ez a te bulid:) de a film nem lett kasszasiker, USA-ban főleg karcsúbb vlt a bevétel, mint talán előzetesen lehetett várni, de világszinten is épp ha nyereségesbe fordult a dolog. pár tízmilliós profitról beszélhetünk, az nem egy Transformers-szint, de még csak nem is Holtodiglan, hogy valami közelebbesőt mondjak. elismerés meg más tészta:) |