Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Puerto Ricans in Paris - Film4, 23:55 |
A bűn árfolyama - HBO3, 00:30 |
Túszjátszma - Film Café, 00:50 |
Dogman - Kutyák királya - Paramount Network, 00:50 |
Sötét helyek - Film Mánia, 01:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Borzalmak városa |
Lim Il-Gyu |
2014-11-11 23:32.22 |
fel fogod magad találni;) |
2014-11-11 23:27.54 |
nem mondom, hogy nincs igazad, de végülis te magad mondtad ki a lényeget: nem feltétlen ér a jó kritikai fogadtatás jelölést. |
2014-11-11 23:25.00 |
nem írsz a filmről, mégis hülyeség szted az egyik értelmezés. amit ráadásul nem erőszakolt senki, olvasd el a szavakat a szövegben, többször is van rá utalás, hogy ez egyéni vélemény. ja, hogy a szövegértelmezés már nem oly könnyű...
igazából akkor miről is foglaltál állást, ha nem a filmről? hogy Thorne hülye? akkor kerüld még a topikot is, itt ugyanis jó eséllyel ilyesmikről lesz szó, nem Hawking, Einstein, vagy akár Marika néni okfejtéseire. a "many worlds interpretation" jó eséllyel a film egyik alapja, ezt persze nem kell senkinek elfogadni. áldásos tevékenységedre viszont számítanak a szólánc típusú fórumok, ott nem fogsz önellentmondásba keveredni:) |
2014-11-11 23:09.19 |
az a baj, hogy itt most te vagy Bagzi, és még csak le sem esik:D pláne hogy még a filmet sem láttad:)
amit leírtam mindet alátámasztja a tudós, aki lehet, hogy szerinted hülye, de az ő elméleteire (is) épít a mozi. innentől meg...miről is beszélünk?:) macskák lehet meghaladják korlátoltságod, de ez a fórum arra (is) van, hogy értelmezzük a filmeket, engedélyed meg a kutyát sem érdekli:) |
2014-11-11 22:25.14 |
nem merném állítani, hogy teljesen értem a választ, úgyhogy álljon itt csak ennyi: https://www.youtube.com/watch?v=zswdyZZ6bgU :D |
2014-11-11 22:14.45 |
milyen szmájli? előtte beszéltem róla:))
légbőlkapott vagy nem, annak a tudósnak a munkáját vette alapul a film, aki erről is beszél. más meg majd másfajtát csinál, fogadjuk el:) |
2014-11-11 22:00.33 |
ott a válasz is az időparadoxonra:) |
2014-11-11 20:04.57 |
:D ez igaz, de szerintem az sem reális, hogy egy ilyen (talán kicsit lesajnált?) franchise pont egy ilyen fontos kategóriában kapja egyetlen árva jelölését... |
2014-11-11 20:02.39 |
Nolan esete Schrödinger macskájával.
És persze spoilerek! Hát beszélünk most itt sok mindenről a topikban, és elfelejtjük sokan, hogy sci-fit ültünk le nézni. Elég egyértelmű volt szerintem elöljáróban, hogy ez a mozi a féreglyukakban való utazásról (is) fog szólni, aki kicsit ismeri Kip Thorne elméleteit az meg tudja, hogy ő beszélt olyan dolgokról, időutazás is lehetséges feketelyukak segítségével. Innentől akinek olyasmi böki a csőrét, a feketelyukból anyag nem jut ki, nem értem minek dobott ki majd’ 3 órát az életéből. Tudtuk ugyanis, hogy erről lesz szó. Mint sok filmbe, ebbe is bele lehet rúgni sok ponton, nem is értem hát, miért pont az nem tetszik valakinek, hogy az alkotók egy egyébként sem teljes mértékben körülírt témához mertek valamilyen szabadsággal nyúlni, és sci-FI! kereteken belül kicsit továbbgondolni azt. Valahol ez a műfaj lényege; valós alapokra valami fantasztikus, de egyébként lehetetlen dolgot építeni. Ahol már nekem is döccent a dolog, az az időparadoxon, amibe a film kerül a végére. Úgy éreztem, itt lehet megfogni és belekötni, itt van a hiba. Mire is gondolok? Sok időutazós film elköveti azt a hibát, hogy olyan ellentmondásba keveredik saját magával, ami borítja az egész logikáját. Kis Terminátor-spoilerrel példálózva: John Connor visszaküldi Kyle-t, hogy védje meg az anyját, azok egymásba szeretnek, és Sarah Connor Kyle-tól szüli meg a fiát. De hogy létezett akkor John Connor a jövőben először, ha ahhoz Kyle-nak vissza kellett mennie a múltba? Kinek mennyire fekszi meg a gyomrát ez a hiba, talán egyénfüggő, de ez az időparadoxon bizony gyengepontjaira tapint egy-egy alkotásnak. Visszatérve Nolan-hez, az Interstellar is hasonló problémával küzd – legalábbis látszólag. A fantasztikus evolúciós szintet elért emberek egy féreglyuk segítségével megmentik az emberiséget. De ők hogy menekültek meg, hogy aztán ezt megtehessék? Ha valaki nem rakja oda a féreglyukat, kihal az emberiség, nincs aki később a megmentő legyen. Önmagába visszatérő ördögi kör. Időparadoxon. Vagy mégsem? A probléma feloldásához nem kell más, mint egy kis kvantummechanikai ismeret, vagy egy okos barátnő (nem feltétlenül elméleti fizikus:D ). Nem kell sok búvármunka Kip Thorne életművében, hogy rájöjjünk, foglalkozott ő a kvantummechanika egy nagyon izgalmas kérdésével is, a "many worlds interpretation-nel", azaz "több világ elmélettel". Eszerint bár mi az időt lineárisnak fogjuk fel, és nem értjük, hogy mentheti meg az emberiséget a kihalástól az az emberiség, akit ehhez először meg kell menteni a kihalástól (:P), valójában viszont párhuzamos dimenziókban, valóságokban létezünk. Minden valószínűség megtörténik párhuzamosan, vagy ahogy a film nem véletlenül el is játszik ezzel: minden, ami megtörténhet, megtörténik (Murphy törvénye, csöppet félremagyarázva, hogy megértsük a mozi végét). Schrödinger macskája egyszerre elő és halott is egy párhuzamos valóságban. A nagyon-nagyon távoli jövőben élő emberiség, aki a kockát építette Cooper-nek nem csak az időt és a teret tudta tehát hajlítani, hanem a valóságok között is át tudott nyúlni. Egy párhuzamos világban az emberiség nem halt ki, sőt továbbfejlődött, míg elérte azt a fejlettségi szintet, hogy 5 dimenzióban létezzen. Ők azok a fejlett lények, akik üzentek, akik a féreglyukat készítették, és akik megmentették a filmbeli emberiséget. Hátborzongató ez az értelmezés, persze mint Nolan-nél oly sokszor, ezúttal is létezhet több is. Én most emellett teszem le a voksom: enélkül nekem nagyot döccent a film, ezzel viszont úgy érzem, minden hibája ellenére (van azért), az Interstellar megint csak egy bravúros, többszörnézős film lett egy rendezőtől, akit divat szidni, de még nagyobb divat leborulva imádni. Én objektív maradnék, és a magam részéről most csak annyit mondok: szerintem elég jó ő ahhoz, hogy szeressük. |
2014-11-11 13:19.00 |
ez utóbbit azért nem érzem reálisnak, mert az Akadémia eddig teljesen ignorálta a szériát. végső soron persze mindegy:) |
2014-11-11 01:17.02 |
persze, minden film igyekszik magát minél eladhatóbbnak feltűntetni. attól ez még egy sci-fi marad, és nem is hiszem, hogy találnánk olyan marketing anyagot, ahol kimondják, "igen, itt mindent a tudomány mai állásához alakítottunk". max arról van szó, hogylegtöbb helyen igyekeztek.
a "hiperkockában zajló részek egyértelműen kitalációk, a film "fikció" részei. ne hagyd magad, az ott nem akar valsóág lenni:) |
2014-11-10 19:12.39 |
az ilyen "blőd marhaságokat" hívják science-fiction-nek, sokszor olyan dolgok történnek ezekben a filmekben, amik bizony nem lehetségesek:D üdv a való világban:D először én is csak néztem kerek szemekkel Scott filmjén is, Xenomorphot sosem láttam az állatkertben, meg hogy lehet, hogy a Millenium Falcon-ban nem lebegnek Solo-ék??? ilyen kis tréfás dolog ez a sci-fi...:)
az hogy Kip Thorne-nal, vagy a NASA-val konzultáltak és Hubble-képeket elemeztek, pedig nem jelenti azt, hogy igaznak akarnak minden dolgot eladni! hanem, hogy egyes elemeket a témában jártas emberekkel való konzultáció után alkottak meg. az "igaz történet alapján" sem azt jelenti, hogy minden úgy történt, ahogy a filmben látod! csak azért mondom, nehogy ennél még nagyobb csalódások érjenek, mondjuk a Titanic vagy Az angol beteg megnézésekor:)) |
2014-11-10 19:01.36 |
nem véletlen, hiszen angolban a "to" nélkül álló infinitívusz megegyezik az imperatívusz alakkal. a csavar csak annyi, hogy a cím nem ige, hanem egy névszó:) |
2014-11-10 15:29.07 |
hát...soha nagyobbat?:D |
2014-11-10 15:27.40 |
teljesen korrekt a fordítás, a blow-up a képek kvázi "nagyítását" jelenti a klasszikus fényképészetben. |
2014-11-09 20:17.36 |
jajajj, legendás alaktól idézel:D |
2014-11-09 20:11.59 |
végülis, ennyire egyszerű a dolog:D |
2014-11-09 13:37.02 |
amit most leírtál az egy őszinte, negatív vélemény, nincs is ezzel baj semmi, akárki akármit mond:D akkor leszel megtévesztő, ha ezután is minden 2-3. pozitív véleményre rákontrázol:D |
2014-11-09 13:22.46 |
ő nem is fog semmit mondani, mert azt szeretné, hogy beszéljünk a filmjeiről:) azért zárta úgy le a Prestige-t, Memento-t, Inception-t is, ahogy:)
egyébként persze, ha csak kikapcsolódni akarunk, meg lehet nézni az Eredetet ilyen fajta spekulációk nélkül is. de ha kicsit belegondolsz a projekciókba (kinek a projekciója kinek az álmában?), a gyerekek ábrázolásába, vagy akár abba, Nolan hogy tereli a figyelmünket a totemekkel, akkor rájössz, több van a felszín alatt:) persze ezt nem itt kell megbeszélnünk:D |
2014-11-09 13:17.40 |
hát múltkor kicsit arra jutottunk, hogy nem éppen a világod a rendező munkássága. azért volt fura nekem, hogy mégis egyből ugrasz, hogy megnézd, persze szíved joga:) Isten őrizz, hogy lebeszéljelek egy moziélményről, de nem volt meglepő a negatív véleményed valahogy:D |
2014-11-09 11:28.38 |
*unstoppable |
2014-11-09 11:27.53 |
easy, captain! rosszabb vagy mint Langelus xD az "instoppable force" és az "inmovable object", egy érem két oldala, és egyik véglet sem kellemes:D |
2014-11-09 10:44.23 |
hát a főhajtás megvolt a 2001 felé, néha egész konkrét jelenetek köszöntek vissza:) |
2014-11-08 20:06.23 |
az "egész egy álom" verziót sok minden alátámasztja, amit máshogy nehéz magyarázni:) |
2014-11-06 22:01.56 |
tudod, hogy nem erre gondoltam:D
2010-ben 160 millió dollárt bízott a Warner Nolan-re, hogy egy olyan forgatókönyvet vigyen vászonra, ami nem adapáció, így nincs beépített rajongótábora, és előre elkönyvelhető sikere. persze, lehet mondani, hogy itt Nolan volt a garancia, de ez a fajta befektetés ma már akkor is nagyon ritka... |
2014-11-06 18:09.49 |
az mondjuk biztos, hogy egyre ritkább, valaki nagy pénzből saját ötleten alapuló filmet csinál, ahelyett, hogy adaptálna. képregényt, könyvet, európai filmet, régi filmet, újságcikket, bármit, csak biztos siker legyen. nagyon kevésszer bíznak a stúdiók ennyi pénzt eredeti ötletre. |
2014-11-05 22:09.38 |
kisebb spoiler, úgyhogy aki igyekszik minél kevesebbet tudni a filmről, ne olvasson tovább!
Whedon nem cáfolta a hírt: Idris Elba elárilta, hogy ő és Tom Hiddlestone is szerepelnek a Bosszúállók második felvonásában:) |
2014-11-02 23:14.51 |
hát igen, akkor gyanús, hogy nem egymásnak teremtettek benneteket:D |
2014-11-02 22:53.45 |
hát nyilván szabad benne csalódni:) a denevér-trilógia zárórésze pl nekem is kisebb csalódás volt. egyébként Nolan pont az a rendező ugye, akinek van egy olyan beépített rajongótábora, felgyújtanak élve fényes nappal az utcán, ha rosszat szólsz:D mondjuk ettől nem fogom kevésbé szeretni a munkáját, de nem szabad elvakultnak lenni szerintem egyik irányba sem.
Memento-t láttad tőle? igazából ha azt is untad, majdnem biztos, hogy nem feltétlen neked valók a filmjei:) |
2014-11-02 22:34.24 |
hát igen, nézhet majd amikor egy "külsős" esetleg belevalóbb filmet rittyent, mint ő, mikor már rendelkezésére állt a hőn áhított technika:D
de persze ez más téma, az igazság az, hogy az eredeti Csillagok háborúja-film is szépen nyúlt innen-onnan, de lehetett szeretni amiért összeállt azzá az így is egyedi és különleges világgá, univerzummá, ami azóta is rengeteg embert szippant magába. nyilván az Eredet egy-egy ötletével is találkozhattunk itt-ott, de nem biztos, hogy feltétlen ezen kell görcsölni a megnézése közben. Nolan egyedi filmes eszköztára is bőven felvonul benne, amit biztos, hogy nem mástól lopott, ha ezeket észreveszed, már nem érzed, hogy "lopás az egész". |