Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A bűn árfolyama - HBO3, 00:30 |
Túszjátszma - Film Café, 00:50 |
Dogman - Kutyák királya - Paramount Network, 00:50 |
Sötét helyek - Film Mánia, 01:10 |
A valóság határán - Filmbox Plus, 01:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A halál visszatér |
Philipp Danne |
2014-03-09 20:14.53 |
ember, szerinted a levegőbe beszélek?:)
olvass utána nyugodtan, a film megvalósításához Cuarón-éknak új technikát kellett kitalálni. amikor megvoltak az ötletek, elképzelések, hogy mit akarnak megmutatni, rájöttek, hogy a technika még nem létezik ezek megvalósításához! just sayin...:) |
2014-03-09 18:25.00 |
"számomra a vizuális megjelenítás már nem értékelhető szint, mert a mai technikával minden megoldható"
nyilván ezért kellett hozzá új technikát kitalálni:)) |
2014-03-07 23:57.00 |
közben átkapcsolt a TV a Jersey Shore-ra? :D |
2014-03-07 23:53.05 |
és ha nem véletlenül nem mutatták végig? mert nem is fontos? |
2014-03-05 10:23.06 |
Leo eddigi legjobb alakítása sztem az Aviátorban, meg a Django-ban volt, most meg itt a Wolf, és még ezeken kívül is tele van minőségi jtékokkal. csak valahogy nem neki jön ki a lépés, de lesz ez még jobb. ha annyira nem bírnák a fejét, akkor idén nem is jelölték volna. megtehették volna, hiszen erős volt a mezőny. ez is jelzi, eljön majd az ő pillanata.
lehet, h kicsit lapos volt egyébként a show, de nemtom, sokkal lehet-e még jobb:) nekem ez a 4. gála volt amit néztem, és eddig a műsorvezetés talán a legjobb volt, pedig nem vagyok Ellen-rajongó :D mindig el lehet nézni, aztán a fontosak úgyis a díjak:) |
2014-03-03 23:29.56 |
Becstelen brigantyk? |
2014-03-03 21:51.24 |
szegény Leo-nak pont az a szerencsétlensége, hogy nem a teljes karrierre jár az Oscar, hanem az aktuális alakításra. |
2014-03-03 18:46.04 |
el kell ismerni, hogy nagyon megérdemelték a díjazottak az elismerést!
mindenkinek van saját véleménye, nekem is. mindenki tudja, hogy számára melyik az év filmje, alakítása, stb. viszont az Oscar-gála nem erről szól, hanem az amerikai szakma véleményéről, és ezt figyelembe véve azt mondom, nagyon nívós lett a díjazottak névsora. nem érheti szó a ház elejét:) |
2014-03-02 16:28.31 |
Nem könnyű Coen-ékkel.
Stílusuk eleve megosztó, sokaknak egyszerűen nem jön át. Ezzel nincs is baj, az egyedi alkotókkal sokszor megesik ez, és ők igazi megalkuvást nem tűrő filmesek. Többek szerint filmjeiknek nincs is sztorija, nem szólnak semmiről. Való igaz, náluk a helyzetek szülik a cselekményt, és felületes szemlélőként tényleg arra a következtetésre juthatunk, hogy az egésznek nincs semmi értelme. Én mégis azt mondom, több van ott, mint amit elsőre észreveszünk. Llewyn Davis egykedvű, lehangolt tekintete és a szomorkás, de gyönyörű látvány mögött komoly értékeket találhatunk, ha kinyitjuk a szívünket. Nagyon igaz a filmre, ami egyébként a tesók legtöbb alkotására, hogy minimum kétszer érdemes megnézni, hogy tényleg megértsük. Elsőre még talán nem is vesszük észre, hogy mit is akarnak mondani. Llewyn Davis egy tipikus Coen-főszereplő: nem találja helyét a világban, nem illik a képbe. Bár tehetséges, a lehetőségek elsuhannak mellette. Ő az oka ennek? Talán az alkotók sem tudnak erre 100%-osan biztos választ adni. Aktuális főszereplőjüket is végigrángatják szerencsétlenebbnél szerencsétlenebb helyzeteken, hogy aztán ugyanott kössön ki, ahonnan elindult – nem véletlen a film keretes szerkezete. Amennyi viszontagságon közben keresztülmegy Llewyn, az abból is együttérzést vált ki, aki első ránézésre utálja őt. Biztos sokan vannak így, hiszen nem egy kellemes jelenség: barátságtalan, modora érdes, az életbe belefásult. “Akasszatok fel!” – énekli rögtön az elején, és nehéz nem saját hitvallásaként felfogni a dalszöveget. Bár a 60-as évek folk-színterén játszódik a film, közben rengeteget mesél mai világunkról, társadalmunkról, rólunk. Llewyn szeretne karriert csinálni a zenével, de nem rakja bele magát teljesen. Hiányzik belőle a lelkesedés, a tűz. Számára unszimpatikus és zeneileg értékelhetetlen társai is sokkal előtte járnak, mert van bennük valami, ami belőle hiányzik. Amikor pedig leül gitárjával a producer elé egy mindent eldöntő pillanatban… Nos igen, megint csak beszél a dalválasztás. Maga is tudja, hogy el fog bukni, mert talán nem is akarja igazán a sikert. Itt fogták meg nagyon jól Coen-ék a mai társadalom, a felnövekvő generációk problémáját. A mozi mély melankóliája mögött ott feszülnek félelmeink. Motiváció nélkül sodródó fiatalság, perspektíva nélküli tömegek. Pont, mint Llewyn, aki egyik napról a másikra él és pont az hiányzik belőle, ami felemelhetné: valami elképzelés, elszántság, jövőkép. Saját szerencsétlen helyzetébe való beletörődése és egykedvűsége viszont előrejelzi bukását és folyamatos lemaradását. Talán megkedveljük Llewyn Davis-t, talán megsajnáljuk. Lehet, hogy ismerős helyzettel is találkozunk a szomorú, hóviharos, úttalan út végén. Még az a fájdalom is megérinthet, ami körüllengi Greenwich Village-t – olyan nagyon-nagyon ismerősen… Én azt szeretném mondani Cantri-nak és a többieknek, akik elsőre kicsit üresnek érezték a filmet, hogy tegyenek vele még egy próbát. Megéri. Néha nehéz elsőre megérteni a tesók mondanivalóját. De másodjára lehet, hogy megérint valami maradandó hangulat. Nem könnyű Coen-ékkel. |
2014-03-02 16:25.36 |
a hát ez az, hogy most meg még a legjobb film díja is teljesen nyílt! :P
de pont ezért nem bántanám az Oscar-t, hiszen azért kiszámítható, mert már kialakult a szakmán belül a konszenzus. ha az Oscar szembe menne a szakmával, akkor nem lenne Oscar:) |
2014-03-02 14:42.01 |
való igaz, erről megfeledkeztem. de az így is játszik, hogy ha nem szeretik a filmet, akkor nem rá szavaznak. |
2014-03-02 13:51.31 |
én azt mondom, ilyen meglepetések nincsenek, de ahogy mondod, meglátjuk, az biztos:) |
2014-03-02 13:49.17 |
de akkor tippeljünk:)
Legjobb film: Gravity (alt.: 12 Years a Slave) Legjobb rendező: Alfonso Cuarón Legjobb színész: Matthew McConaughey Legjobb színésznő: Cate Blanchett Legjobb férfi epizódszereplő: Jared Leto Legjobb női epizódszereplő: Lupita Nyong'o (alt.:Jennifer Lawrence) Legjobb eredeti forgatókönyv: American Hustle (alt.: Her) Legjobb adaptált forgatókönyv: 12 Years a Slave Legjobb animációs film: Frozen Legjobb idegennyelvű film: The Great Beauty Legjobb eredeti filmzene: Gravity Legjobb eredeti filmdal: Let It Go Legjobb operatőr: Gravity Legjobb vágás: Captain Phillips (alt.: American Hustle) Legjobb látványtervezés: The Great Gatsby Legjobb jelmeztervezés: The Great Gatsby Legjobb hangkeverés: Gravity Legjobb hangvágás: Gravity Legjobb vizuális effektek: Gravity Legjobb smink és maszk: Jackass Presents: Bad Grandpa egy-két helyen megadtam egy alternatívát is, szerintem azok a legkiélezettebb helyzetek. régóta először a legjobb film kategóriája is ilyen, most aztán nem lehet fanyalogni:)) |
2014-03-02 13:35.49 |
higgy nekem, hogy nagyon is jelent!
az Akadémia tagok nem egy másik bolygóról származnak, ízlésük legalább hasonló kollégáikhoz. mint mondtam, a szakmánál már kialakult a konszenzus. nyilván lehet reménykedni, ezt senki nem tilthatja meg, de érdemes közben látni a valóságot is. arról nem is beszélve: az Akadémia egy nagy százaléka nem szerette A Wall Street farkasát, és akkor finoman fogalmaztam. egy győzelemhez pedig hatalmas támogatottság kell, mivel számít, hogy a létező összes listán a lehető legelőbb legyen a neved. ha az Akadémia fele csak a 3-4. helyre rakja DiCaprio-t, mert nem szereti a filmjét, már oda a díj. mondom, nem akarom, hogy ne reménykedj, csak közben ott a realitás is. ez a hajó már elment. de sebaj, DiCaprio remek színész és el fog jönni az ő ideje is. addig meg Oscar nélkül lesz ugyanaz a zseni, aki. |
2014-03-02 13:04.24 |
emberek!
a díjszezon nem csak az Oscar-ból áll... DiCaprio eddig csak a comedy kategóriákban nyert, McConaughey-t sehol nem verte meg. a briteknél utóbbi nem volt jelölve, de ott meg Ejiofor nyert. ha meglepetés lenne, akkor ő nyerne, nem DiCaprio! az Oscar a szakma legfontosabb díja, de eddigre már komoly konszenzus alakul ki, rengetegen mondanak véleményt. az amerikai szakma véleménye már kialakult! |
2014-03-01 18:08.20 |
Már megint egy fekete-fehér film - sóhajtott fel X és megvette jegyét az aktuális 3D-s őrületre.
Azzal együtt, hogy X kifejezetten szereti szidni Hollywood látványfilmjeit, érdeklődése nem igen terjed azoknál tovább. A baj pedig az, hogy az X helyére nyugodtan behelyettesíthetjük korunk mozilátogató közönségének 90%-át. Nem vicc, a Paramount nem is akarta engedni Payne-nek, hogy fekete-fehérben fényképezze filmjét. Az ok prózai: senki nem nézné meg, gondolták. A rendező viszont nem tágított, mint mondta, miért jó Oscar-díjas filmesnek lenni, ha még ennyi mozgástere sincs, hogy egy függetlenfilmet ne színesben forgasson. Végül ő nyert, X meg úgyis unta volna a filmet. Na de miért is a fekete-fehér? A Nebraska szerintem egy igazi nosztalgikus film, ami nem fukarkodik a múlton merengéssel, az elmúlás megjelenítésével. Központi figurája, Woody viharvert öregróka, akit magánéleti válságban lévő fián kívül nem nagyon vesz már komolyan senki. Tekintete a távolba réved, valami régi felé, ami már nem jön vissza többé. Erkölcsei szerint is "lemaradott": szerinte a kimondott szónak súlya van. Ám az idő eltelt, a kis faluban már senki nem ismeri a régi neveket, a régi szerelmet maga Woody sem tudja (vagy nem akarja) felidézni, a családtagok elmentek, a megmaradtak pedig keselyűként csapnak le Woody hirtelen jött "szerencséjére". A régiek szeretnek nosztalgiázni, és hőskorként emlegetik a múltat, mint a Buick-ot, a régi autót, ami örökre fog menni. Vagy mégsem... Payne szereti az iróniát: filmje úgy nosztalgikus, hogy közben nem egyoldalú. Legszebb jelenetek egyike talán Woody régi családi házának a meglátogatása. Emlékek törnek fel belőle, amik után már hiába kap. Amik csak neki jelentik azt, amit. A nosztalgikus fekete-fehér fényképezés első ránézésre is belehelyezi a nézőt ebbe a hangulatba, ahogy az elmúlt idők felett merengünk. Nebraska kietlen tájainak kifejezetten jól áll a monokróm látványvilág, sokak szerint a táj egyébként is fekete-fehér. A széles szögben felvett jelenetek, legalább Kubrick óta gyanúsak: a realitásérzet csökkentését eredményező torzulás a kép szélein rendkívül beszédes. Mintha magunk is elmélkednénk a múlton és emlékeink kósza villanása lenne a film, középpontban Woody-val, aki ezeknél a jeleneteknél mindig a kép közepén van - csendes idegenvezetőnk egy világban, amit csak ő ismer sajátjaként. Vannak bátor emberek, akik meg merik nézni a filmet, még ha nem is színes. Bizonyára vannak köztük, akiket megérint ez a nosztalgikus elmélkedés, és örömmel tartanak a hallgatag Woody-val, hogy ő elkalauzolja őket emlékei mezején, megmutasson valamit magából, és egy elmúlt világból. Talán nem is volt az olyan különleges világ, de Woody-nak egyszeri és megismételhetetlen. Az ő sajátja. |
2014-02-27 12:18.41 |
Kiváló thriller - de miért nem több?
Spoilerek! Villeneuve filmje igazi feszültségorgia, és amit szeretnek vele kapcsolatban elmondani (hogy remekül felépített, a zsáner klasszikus módon megidézett remekműve, ami igazi értő kezek alatt csiszolódott kiforrott darabbá) az mind igaz. Amiről kevesebbet beszélnek, az az, hogy a film az alaptémájával és a felvezetésével egészen konkrét módon belekóstol egy kőkemény dráma hangulatába. Aztán ezt elengedi félúton, hogy azzá a komótosan építkező, komor thrillerré váljon, amiért látszólag mindenki odavan (én is). De miért nem lett lélektani dráma is? Már a promóció során is feldobja a film a kérdést - meddig mennél el, hogy családodat megvédd? Tudjuk hát az alapkoncepciót: a kétségbeesett apa elfogja az értelmi fogyatékos, sérült (alacsony IQ-jú?) fiatalembert, akit maga a lánya elrablásával gyanúsít és kegyetlen körülmények között igyekszik szóra bírni. Ezek a részek nagyon kemények, lesújtóak, húsbavágóak... Ezek a részek igazán belénk marnak és úgy érzem, ezek azok a részek, amik olyan súlyt adhatnak egy filmnek, ami velünk marad a megtekintés után is. Félreértés ne essék, a mozi többi része is a helyén van, és az atmoszféra valósággal a székhez szögez, de... egy izgalmas krimi-thriller erejéig csak, amire profi kivitelezése miatt fogunk emlékezni, nem mondanivalója okán. Pedig itt több volt, és azt hiszem nem túlzóak az elvárásaim. Remekül elindult a mozi ezen az úton, Hugh Jackman kiválóan játszott, annyira kíváncsi voltam a jellemfejlődésére, de valahogy azt érzem, hogy a forgatókönyv nem engedte neki, hogy megmutassa, mire is képes... a nagyobbik baj, hogy mi is lemaradtunk egy igazán kiemelkedő filmes üzenetről. Én szerettem volna látni Keller érzelmeit, hogy mi történik vele, miután rájön, nem a gyermekrablót fogta el. Szerettem volna, ha a film szembesíti főszereplőjét tette súlyával, bűnével. Szerettem volna egy lélektani drámát látni… Ez egy provokatív álláspont lett volna, hiszen családunk, szeretteink érdekében mind képesek lennénk elmenni a végsőkig: egy komoly rendező megmutatja, milyen hibákat lehet így véteni - egy bátor rendező pedig kérdéseket tesz fel. Mit érez a főszereplő, hogyan küzd meg a démonaival és így tovább. Ehelyett Alex-et nem is látjuk még kiszabadulni sem, nemhogy utána, Keller-nek pedig nem marad ideje gondolkodni: el kell kapnia még egy embert. A legnagyobb baj ráadásul, hogy a film nem is beszélhet az önbíráskodás ellen, hiszen, ha a családapa nem teszi, amit tett, a szálak nem vezetnek el a valódi tettesig, tehát végső soron csak így menekülhetett meg az ártatlan kislány – egy másik áldozat megkínzása árán. Nagyon jó, meglepő, fordulatos film, de sokkal több is lehetett volna. Emlékezetes marad, mint kiváló thriller, de nem marad egy életre az emberrel, mint egy igazán dermesztő és fájó kérdéseket boncolgató lélektani dráma. És ezt sajnálom… |
2014-02-26 22:50.14 |
ez így van! és ha megnézed, bizony rájöhetsz, hogy a jelölt, illetve díjazott filmek nem az imdb, a rottentomatoes, a filmkat vagy bármely látogatottabb oldal (tehát sok meber véleményét mutató) leggyengébbre értékelt filmjeiből kerülnek ki. igen, Amerikában még a Lincoln-t is sokan szerették, persze nálunk a kutya nem ült be rá.
amit mondani akartam most, hogy az Oscar nem szélsőséges véleményeket fogalmaz meg. ettől nem mindig egyezik a véleményeddel, de ha csinálunk egy felmérést az emberek körében az év legjobb filmjeiről, valami hasonló fog kijönni - nyilván számottevő eltérésekkel. de am sztem is tök jó, h mindenkinek megvan a saját véleménye, de az se véletlen, h nem a miénket írják a filmplakátokra - a szakma ugye... jó éjt!:) |
2014-02-26 22:28.28 |
meg is lepődnék, ha mindenhol az nyerne, aki szerintem is a legjobb :P nem önigazolást kell itt keresni, ez az amerikai szakma díja:) |
2014-02-26 22:22.13 |
mondjuk én már kinőttem abból, h a személyes véleményemet kérjem számon az Oscar-on vagy bárkin:) de igaz, h sokaknak ez a bajuk... |
2014-02-26 22:12.05 |
más meg fordítva gondolja, látod:)
de mivel nem te, és nem is ő, a más ül az Akadémiában, más döntés született. nem mi vagyunk a szakma ugye, az Oscar-szavazó se mondja már meg Béla bának, hogy uram, az a fal, amit rakott tegnap az kérem egy nagy nulla:)) |
2014-02-26 21:57.33 |
ezért hoztam a Django és a Lincoln példáját, mint "kötelező" jelölteket. a jelöléshez nem kell átütő támogatás ugyanis. amennyi kell, az meg nem "sok" ennek a két filmnek.
nem sokat érnek?:) |
2014-02-26 21:49.45 |
igen, ott volt kettő is, és 85 év alatt egy sem nyert. ahhoz, hogy bejuss, párszáz tag masszív támogatása kell. ha most vki szerint túlzás, h 6000-ből párszáz ember szerint kiváló film a Lincoln és a Django...szomorú:)
Könyvtolvaj szerintem továbbra sem volt istenítve a kutya által se:) amúgy nem ment ki a Zongorista a fejemből, mert az sem nyert, a habkönnyű Chicago volt a befutó. és ez szerintem sokat elmond az Oscar-ról. csak nálunk mégis azért szidják őket, amiért, ahelyett, hogy valami komoly kifogást hoznának. mert micsoda szégyen, hogy egy olyan propagandafilm, mint A bombák földjén (!) Oscar-t kap... |
2014-02-26 20:19.29 |
az amerikai Akadémia nem feltétlen fog körberajongani "pápua újguineai" filmeket, arra ott a sajátjuk.
talán arra egyébként nem kell példákat sorolni, hogy az általad felsorolt témákat feldolgozó filmeket nem rajongják mindig körbe (melyik az idei "holokauszt-film"? A könyvtolvaj? körberajongták?). meg mondjuk 6 film évente?? soroljuk:)) melegfilmek és az Akadémia... ennek nem nagyon járhattál utána. az Akadémia tagjai nagyrészt masszív konzervatívok, odakint pont emiatt kapják az ívet rendesen, viszket a tenyerük a melegektől sokszor: még a Brokeback Mountain biztosra vett Oscar-ját se szavazták meg, annyira nem tudtak alámerülni a témában... idén meg félnek megnézni jelen filmet sokan közülük, gondolom ez itt sokakat meglep. szerinted Oscar-díjak miatt csinálnak melegfilmeket (!), ezt így ennek fényében nehezen lehet elképzelni, még a "kötelezőt" is vonakodva adják meg neki. ja, am rabszolgaságról szóló film sose volt legjobb film náluk, max az Elfújta a szélbe magyarázhatod ezt bele, az meg nem tegnap volt. fekete rendező sose nyert! holokauszt-film? 20 éve nem nyert az se, azelőtt sem volt midnennapos. Schindler-t meg...nem csak ők szerették, asszem itt is igen magas pontszámmal áll, az pont egy olyan film volt, amit mindenki szeretett. vannak sztereotípiák, amiket nem okosság feltétlen szajkózni - az Akadémia sarazása sokszor ilyen, mert minden magyar szereti őket lenézni, utálni, csak mondjuk sokszor vagy hülyeséget beszélnek vagy elmennek a lényeg mellett. |
2014-02-24 23:28.45 |
szándékos félreértés, vagy csak nem volt időd odafigyelni? |
2014-02-23 18:39.39 |
fogják is vinni valószínűleg. ha DiCaprio nyert volna a BAFTA-n lenne egy matematikai esély meglepetésre, de így semmi.
12 év... nagy esélye van, én talán a Gravitációt mondanám továbbra is, de egyre kevésbé vagyok biztos benne. |
2014-02-23 18:36.15 |
Voldemort esetében nagyon fontos minden érzés, amit a holtteste kivált a szemlélőből, talán ezt nem kell magyarázni, miért. |
2014-02-19 01:48.04 |
Ritka ormótlan film a lá Seth Rogen. Az biztos, hogy az alkotóknak nem semmi elképzelésük van az apokalipszisről (meg a megváltásról, ha már itt tartunk), az ezekre vonatkozó részek nekem nagyon messze estek az "elfogadható" kategóriától.
A poénok addig tartottak ki, amíg ez a hat (+/- egy) karakter össze volt zárva: kár tagadni, meg tud nevettetni ez a film köszönhetően a hatökör bandának. A szkript ereje viszont elfogy, mint a telihold - ennek lehet köze ahhoz, hogy egy rövidfilm az alapja az egésznek. Ami viszont mindenképpen pozitívum, hogy bár az ilyen baráti társaságok "jöjjünk össze, lazuljunk, majd csak film lesz belőle" típusú összejöveteleitől Sandler-nek hála a hideg is kirázza a jó érzésű nézőt, ez most nem lett nézhetetlen - ha az erőltetett erkölcsi fejlődés helyett valamivel több szívet pakolnak bele Rogen-ék, és esetleg mellőzik a levágott fejes részekhez hasonló blődségeket, egy egész pofás film is lehetett volna. Mégis, valahogy kevésnek érzem. Érdekesnek találom egyébként, hogy míg Amerikában a kritikusok és a nézők is kajálták a filmet, itt a filmkaton igen gyenge osztályzattal szerénykedik. Pedig azt hinném... o tempora! |
2014-02-19 01:28.19 |
igen, egy újabb guild-díj, de azért sokan többet vártak itt a Gravity-től, mondjuk minimum két díjat.
nagyon érdekes ez a díjszezon, most hogy a BAFTA-n is a 12 év rabszolgaság nyert, már olyan mintha kirajzolódna egy kép, de nekem továbbra is hihetetlen számba megy, hogy McQueen-ék az Oscar-on is diadalmaskodjanak két díjjal... Cuarón-t már semmi nem robbanthatja ki a rendezői pole pozícióból az biztos, ezért én továbbra is a Gravity-re szavazom... |
2014-02-19 01:22.24 |
Sajnos ebből a moziból minden eredetiséget sikerült kilúgozni. Igaz, a kajalények többsége fantáziadús, és izgalmas kinézetre, de itt tényleg megállhatunk a felsorolással. Se a karakterek, se a sztori alakulása nem tudott lekötni, és bár az idő elszállt vele, de kifejezetten egy felejthető dobás, amit talán nagyon is a fiatal közönség ízlésének lőttek be. Nem utáltam, elvoltam vele, de ennél mostanában azért sokkal jobb animációs filmeket látunk, főleg ezért lehet csalódás. Igazi matinéfilm. |