Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Insidious - Gonosz lélek - Viasat Film, 02:05 |
Gothika - Film Café, 02:25 |
Vér és csont - AMC, 02:25 |
Szerelem karácsonyra - Mozi Klub, 02:25 |
13 óra: Bengázi titkos katonái - Mozi+, 02:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dougray Scott (59) |
Mark L. Lester (78) |
Peter Facinelli (51) |
Garcelle Beauvais (58) |
Tamsin Egerton (36) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Uraim, színpadra! |
Lars von Trier |
2014-01-13 13:35.57 |
Golden Globe 2014
úgy hiszem az idei Globe-gála nem kavarta fel a legjobb filmért folytatott verseny mezőnyét. mind a három éllovas (12 év rabszolgaság, Amerikai botrány, Gravitáció) megkapta azt a fontos díjat, ami várható volt (legjobb dráma, legjobb vígjáték, legjobb rendező), így a status quo érintetlen maradt. ami beszédes lehetne, az az Amerikai botrány elúszott forgatókönyv-díja, de ezt kompenzálja a film azzal, hogy két színészdíjat is besöpört, míg a 12 év rabszolgaság a legjobb dráma díját leszámítva üres kézzel távozott, a Gravitáció pedig még a zenei díjat is bebukta. akár azt is mondhatnánk, hogy a HFPA nem akart belenyúlni komolyabban a versenybe. ezen túl McConaughey és Leto díjai mutatják, mekkora támogatottsága van a Dallas Buyers-nek, ez igazából a guild-ek után nem is meglepő. kíváncsi vagyok, meddig tart ki a lendületük, én továbbra is inkább Ejiofor-t és Fassbender-t tartom esélyesnek helyettük, de senkit nem szabad lebecsülni. kíváncsi vagyok, Leo és Amy díjai tényleg afelé mutatnak-e, hogy bekerülnek az Oscar-jelöltek közé, én már oda várom őket, még ha ez egy Meryl Streep-jelölésbe is kerül. azt hiszem, most meglépi ezt az Akadémia. a férfiak között meg... lehet, h Redford elmaradt SAG-jelölése tényleg végzetes lesz. a Globe-gála után talán az egyetlen lezárható kérdés az, hogy Cate Blanchett behúzza a legjobb színésznő díját. a Frozen is egyre megállíthatatlanabbnak tűnik, de a fő kategóriában nem változott a helyzet. én továbbra is az Amerikai botrány győzelmét érzem... |
2014-01-12 23:22.13 |
DiCaprio-ra Bruce Dern jelent komoly veszélyt, Phoenix aligha.
egyébként azt, hogy jelölést kap-e az Oscar-on a Wall Street farkasáért segíthet megtippelni a mai este. ha nyer, valószínű, ha nem, szinte 100%, hogy megint elmarad a jelölés is. |
2014-01-12 23:03.34 |
jó előjelző a Globe, de azért imádják ám a sztárokat a HFPA-nál. Lawrence, Fassbender, Bullock, DiCaprio neve befuthat akár ellenszélben is.
Amy Adams és a Gravity pedig nagy lendületet vehet ma (illetve hnap hajnalban) :) |
2014-01-09 23:25.12 |
annak meg ugye a Gravity mellett...:) |
2014-01-09 23:23.55 |
arendező felügyeli a forgatást és a munkálatokat és papíron az ő víziója érvényesül.
papíron, mert nem mindig ez a valóság. és még ha ez is, nem feltétlen érdemes a rendezői eredményt összemosni a legjobb film eredményével. most belemehetnék, hogy a "legjobb film" díja egy konszenzusos szavazáson múlik, ahol a szavazók szenvedélyesen a saját kedvencükre szavaznak, de eközben észreveszik/észrevehetik egy másik film rendezőjének kivételes munkáját. belemehetnék, de inkább hozok példát, szubjektíven, saját érzéseimet prezentálva:) például, mondjuk az elmúlt évekből: szerintem a Help összességében egy fontosabb, "jobb" film, mint a Hugo (amit szintén imádok), de Scorsese grandiózus víziója mellett nem lehet szó nélkül elmenni. a Help-et inkább a szkript és az alakítások viszik előre, mindez persze nem menne a rendező nélkül, de Scorsese munkája egész egyszerűen egy másik liga. hasonló a helyzet mondjuk a Lincoln vs A messz dél vadjai "párharcban. imádtam Spielberg visszafogott rendezését, amivel saját stílusát fékezte, eszméletlen teljesítmény, de amit Zeitlin letett az asztalra... kis pénzből, kreativitással, vizuális bravúrokkal... lehet a Lincoln egy tökéletesebb film összességében, de ha a kettő között dől el a rendezői jelölés, vagy díj, akkor Zeitlin örülne. most az összes személyes hülyeségemmel nem kell egyet érts, ezzel csak szemléltetni akartam, hogy szerintem igenis szét tud válni a kettő:) |
2014-01-09 23:13.43 |
sztem a Man of Steel vizuális effektjei megérdemlik a jelölést.
viszont nem bánom ezt a kollektív gondolkodásmódot igazából. ha segítségül hívjuk a "legjobb eredeti filmzene" kategóriájának esetét, akkor megértjük, hogyan működhet ez az egész. ugye mind ismerünk példát arra, amikor egy filmben marha jó zenék, dallamok vannak, amiket szívesen hallgatunk mondjuk otthon a gépről is, és a moziban is ütöttek. viszont ha mondjuk egy folytatásról van szó (khmTDKRkhm), aminek csúcspontjainál korábbi részekből ismert taktusok hangzanak fel, vagy túl sokat merít azokból, elmarad a jelölés. ugyanez, ha nem is folytatás, csak egyszerűen merít máshonnan, megint nincs jelölés, hiába a kiemelkedő minőség, és a megkapó, sőt kitűnő új zenék. no nomination, with all due respect...:) lehet itt is ilyen történet, hogy kiválóak az effektek, szemetgyönyörködtető, de a film drámai és mindenféle csúcspontjánál azok játszák a főszerepet, nem "az eredeti soundtrack" és ez így kevés. mondom, én elismerem a teljesítményt a filmben, de nem bánom, hogy jelölés nélkül marad Snyder epikus dobása:) |
2014-01-05 23:14.17 |
Will Smith félelmetesen érett és erős alakítása a film mozgatórugója és gerince. Ez az inkább komikus szerepeiről ismert pasas igazi értő hozzáállásáról adott tanúbizonyságot, hiszen könnyen túl is játszhatta volna a karaktert, de ehelyett profi, sőt vérprofi játékot hoz.
Egy izgalmas karakterről van szó, akit baj baj után ér, de nem adja fel. Egyre lejjebb kerül, felesége elhagyja, munkája nem elég, hogy fennartsa magát és fiát, és akkor jönnek ugye a kis nüanszok, hiszen aki bajban van, annak még a fejére is rászarnak...ismerős, nem? Sajnos sok ismerős helyzetet láthatunk és emiatt már-már kellemetlen élmény a film, de mégis van benne valami olyan előre mutató optimizmus és tenni akarás, amiből tanulhatunk. Hiszen élete katasztrófájának árnyékában Chris Gardner is két dolgott tehetett: vagy feladja, vagy küzd, amíg csak a leghalványabb remény is látszik. Ő döntött, és egy pillanatra sem állt meg. Mondhatjuk, hogy igazi amerikai felemelkedéstörténet, örökoptimista amerikaiaknak, akik Amerikában élnek... De ha megnézzük, hogy az elmúlt 10-20 évben a világunk mennyire a filmben bemutatott világ felé mozdult, rájöhetünk, hogy ezek az értékek, amik Gardner-ben éltek, olyan dolgok, amikre nagyon szükségünk van. Itt, ma, 2014-ben, Magyarországon is. |
2014-01-05 22:42.50 |
az első rész piszok izgalmas volt, amíg meg nem lett magyarázva minden. onnan...kicsit leült. ezzel együtt is egy üdítő horror-élménynek számított, az igényes fajtából, okos techikai megoldásokkal.
mivel pénzt is termelt, nem keveset, érkezett a folytatás, ami inkább egy detektív-sztori történetével építkezik, és az izgalmat maximum a nyomozás alakulása szolgáltatja, hiszen a misztikum alapja ugyanaz maradt, mint korábban. a nagyobb probléma, hogy a feszültséget is sikeresen kilúgozták a filmből, és egy-két meglepően ötletes megoldástól eltekintve a filmből egész egyszerűen hiányzik a hangulat... nem csak az a hangulat, ami eladta az első részt, hanem az, ami kell egy jó horrorhoz. innentől meg... kár érte. furcsa módon az tetszett a legjobban, ahogy összefűzték egyes jeleneteit az előzményfilmmel. ezek el is gondolkodtattak, hogy vajon már akkor is kitervelték, vagy csak most "kontárkodtak bele" az első rész eseményeibe. valamiért mégis kreatív ötletek voltak ezek. még annak a bizonyos "öregasszonynak" a történetét is izgalmas módon vitték tovább, a végeredmény mégis kevés és ezt most különösen sajnálom. hát még a lezárást, ami nyitva hagyja a további folytatás előtt a kaput, de milyen olcsó módon... így üresednek ki a horror-franchise-ok, amik első, ötletes, esetleg még újító része egy marék mogyoróból robbant bankot, aztán a csontig nyúzott, DVD-n megjelenő hatodik részre már szót sem érdemes pazarolni... |
2014-01-05 14:57.55 |
hát mondjuk elküldöd neki az írásodat, attól biztos megolvad a jégszíve :D |
2014-01-05 14:08.02 |
akk vmi mással kell hódítani ;) |
2014-01-05 13:53.38 |
hát figyelj, DiCaprio-hoz biztos nem vagy "öreg" :D |
2014-01-05 13:31.59 |
abszolút nem volt fangirlködés hangulata :) |
2014-01-05 13:27.22 |
többet írtál DiCaprio-ról, mint a filmről, gondolom nem véletlen:) persze ez nem a film ellen szól, de egészen egyszerűen egy jó ideje biztos vagyok benne, hogy aki nem szereti ezt a színészóriást, az nem ismeri kellőképpen! |
2014-01-05 13:10.22 |
január 16-án lesznek jelöltek:) |
2014-01-03 19:29.44 |
Writers Guild of America Nominations 2014:
Original Screenplay: American Hustle Blue Jasmine Dallas Buyers Club Her Nebraska (Fruitvale Station és Rush nem volt versenyben) Adapted Screenplay: August: Osage County Before Midnight Captain Phillips Lone Survivor The Wolf of Wall Street (12 Years a Slave és Philomena nem volt versenyben) mindenféle szabályrendszerük miatt (külföldi filmek nem játszanak, az íróknak tagsága kell legyen a WGA-val...) évről évre kimaradnak erős forgatókönyvek a mezőnyükből. pl a Philomena és a 12 Years Oscar-jelölése szinte borítékolható, utóbbi győzelmére is fogadnának sokan. amire mindenképpen érdemes odafigyelni, hogy az Inside Llewyn Davis-t eddig mindkét szakmai társaság (PGA, WGA) "kifelejtette" a listájáról, ami beszédes lehet. igaz, az Akadémia mindenkinél jobban szereti a Coen bratyókat, de ezek a guild-ek vízválasztók lehetnek... |
2014-01-03 18:37.49 |
Producers Guild of America Nominations 2014:
12 Years a Slave American Hustle Blue Jasmin Captain Phillips Dallas Buyers Club Gravity Her Nebraska Saving Mr. Banks The Wolf of Wall Street az idei Oscar-gála legjobb filmje köztük van, ezt az évek megmutatták. de hogy sorban haladjunk, a jelöltek listája is igen hasonlónak várható... |
2014-01-03 15:27.19 |
ezen még csak por sem nagyon volt, de úgy tűnik túl sok pénzt hoz ez a pókfazon, ahhoz, hogy megvárják míg bepókhálósodik :P és ezzel mondjuk vitatkozni sem lehet, elég a mutatókra ránézni. másfelől viszont, ha mondjuk pár éven belül elsimítják a jogi helyzetet, elég érdekes lesz, ha harmadjára is rebootolják a franchise-t, hogy Spidey-t integrálják a Bosszúállók világába... |
2014-01-03 15:23.18 |
hát ha nem is akkora csattanó, de valószínűleg, vmi poén-feltűnést építenek rá sztem is:)
de mondjuk kezelhették volna akk az elejétől kicsit tudatosabban... |
2014-01-03 14:35.06 |
nem csoda,hogy ezen a fórumon nem tudjuk meggyőzni egymást, olyan nehézfejűek vagyunk, hogy igazából a Jóisten is leszólhatna nekünk,a kék nem piros, ha mi a fejünkbe vettük:D mindegy, hogy a faszi a NASA parancsnoka és már két űrsétát is megtett, ha mi most épp szakértők vagyunk.
ezzel együtt csillagaimból is ki lehet olvasni: tudtam a filmet mozirajongó szemmel nézni és kell is! sztem az interjú sem azért készült, hogy belerúgjanak a filmbe. ez szórakoztatás, és kit érdekel, ha nem minden valóságos, ugye? a legtöbbünk ennél közelebb nem fog kerülni a végtelen űrhöz:) |
2014-01-03 14:22.14 |
azért vannak még emberek, akik az eszüket is használják, köszönöm:)
ezzel most nem Hetty-t akarom lehúzni, abszolút, de az emberek egyszerűen hajlamosak belerúgni mindenféle díjátadókba, vagy szavazótestületekbe, mert szerintük (!) nem "megfelelően" szavaznak. hát kapjon maga mellé akárki csak 30 másik embert, és biztos vagyok benne, hogy nem fognak olyan "év filmjét" találni, ami mindenki szerint meg is érdemli. az meg hogy mondjuk az Akadémiának (vagy a HFPA-nak, a BAFTA-nak, a veresegyházi asszonykórusnak, vagy a biliárdklub törzsvendégeinek) van egy saját ízlése...hát kinek nincs? nevezze mindenki legjobbnak a saját kedvencét, és ne fájjon, ha ezzel a szakma, vagy bárki nem ért egyet. attól még senki nem lesz hülyébb:) |
2014-01-03 14:14.39 |
érdekes helyzet, mert eleinte mindenhol ott virított a neve, imdb-n is elsők között tűnt fel, aztán azóta onnan lekapták, de pl rottentomatoes-on ugyanúgy fent van. én azt hittem, hogy az imdb volt naprakész és De Niro kilépett a filmből. de ezel szerint valami meglepetésnek szánták... |
2014-01-03 00:28.57 |
ha ez megnyugtat, ezek még nem a jelöltek, csak egy szűkített lista. a kategóriánkénti 5 jelöltet ezekből választják majd és asszem 15-én jelentik be, a díjátadó majd az Oscar előtt lesz március 1-én.
még van idő szurkolni, h a jobbféle filmek elkerüljék a jelölést:)) |
2014-01-02 02:49.03 |
nagyon érdekes felvetés, hogy a film hibája-e, ha a közönség eltéved...
jelen mozit még nem láttam, az ellentmondásos véleményekből viszont azt olvasom ki, hogy Scorsese nem foglalt állást, hanem csak bemutatott valamit, egy életformát, egy életutat. az biztos, hogy ha egy tömegfilm esetében a nézők nem veszik le az üzenetet, az necces, viszont valahogy nem merném azt mondani, hogy a film hibája (eddigi tapasztalataim alapján). eleve szeretem, ha gondolkodni kell egy filmen, de tudom,ez művészmozikra tartozik. széles népréteget nem jó megvezetni, ugye? mégis, egy Keresztapa 2 ha eszembe jut, ott sincs kimondva, hogy amit a filmen látunk: rossz, ne tedd. lehet, hogy alapvetően rossz a hozzáállásom, de inkább hagynám veszni a magam részéről azt a sok embert, higgyen amit akar, és csinálnék egy nem szájbarágós, esetleg merész filmet. de hát könnyen mondom, mert nem múlik rajta állásom Hollywoodban:) igaz, Scorsese-nek sem, ő megteheti, meg is teszi általában. simán bemutatja a dekadenciát úgy, hogy az egyetlen negatívum, amit elmond róla az az, hogy belebuknak a szereplői:) |
2014-01-01 20:14.57 |
és még pár piacon (mint pl Japánban) nem is debütált. igaz, már így is régen visszahozta a büdzsét, még a marketinggel együtt is.
viszont valahol mutatja ez a helyzet is, hogy talán az animációs filmek jobban kaszálnak még mindig a nyári szezonban - akkor a fele ennyiből gazdálkodó Gru 2. majdnem elérte az 1 milliárdot nemzetközi szinten. igaz, a Szörnyegyetem bevételét még lenyomhatja a Jégvarázs, amit inkább a pozitív vélemények nyomnak, hiszen nincs korábbi epizód, ami bevonzza a közönséget. |
2014-01-01 19:02.23 |
ez a két ellentmondás - mint írtam - egyedül arra ébresztett rá, hogy nem kell komolyan venni semmit, amit ide bevésel. ha ez a többieknek elsőre ment, az nem rám nézve szégyen. én megadtam neked az esélyt:)
farokméricskélés:D centit nem hoznék, inkább megnézem valamikor 2013 legértékelhetetlenebb filmjét. vagy ez sem volt komoly?:) na de hagyjuk az offot, egyetértek. legközelebb max akkor kéne ezt a témát elővenni, ha nekem is mer tetszeni a film:) |
2014-01-01 16:45.55 |
hiteltelen volt az mindenképp, ha olyan szemmel nézzük. de azok a filmek meg voltak úgy csinálva, h Terrence Hill a maga könnyedségével simán eladta a bunyóhős szerepet:) |
2014-01-01 15:52.43 |
először még "akinek nem inge...", utána meg már nem kellett volna komolyan venni?
hát...ezt már tényleg nem lehet:) |
2013-12-31 20:07.10 |
akármit is mondunk a karakterre, Lawrence remekül eljátszotta. Oscar-ék meg ugye...vmi ilyesmire járnak:) |
2013-12-31 19:36.47 |
majd mondd meg nekik is:)
egyébként ismerem a mondást, de kérdem, akk minek osztod őket? "ha csak ennyire futja..." - ilyen mondás nincs?:)) |
2013-12-31 14:14.06 |
Curtis új filmje inkább drámaként működik, mint vígjátékként, bár a promóciós anyagok a komédia vonalat hangsúlyozták. Szerintem mégis az apa-fiú kapcsolat vonalán érkeznek a mozi legerősebb pillanatai.
Persze itt vannak a jól megszokott karakterek, az esetlen főszereplő, a szex hiányából és meglétéből fakadó problémák, esküvő, család és mindezek sokadjára is humorosak tudnak lenni, még ha nincs is a filmnek olyan kult-szaga, mint a brit filmes korábbi munkáinak. Az időutazós téma, mint az esetek többségében, itt is megbonyolítja a film folyását, és Curtis maga is érezhetően megszenvedett néha a saját szabályrendszerével, emiatt a film közepe kicsit döccen. Nagyjából ez az a rész egyébként, ami a határmezsgye a komédia és a dráma között, a mozi végére ugyanis érezhető a fellendülés, és a könnyezős mondanivaló minden pátoszossága és szentimentalizmusa ellenére is működik. A meglepően jól castingolt Gleeson és Nighy közötti kémia persze sokat ad ehhez az élményhez - engem újra meg tudott venni Curtis a maga direkt szentimentalista vénájával. A jól időzített drámai búcsú és a pozitív mondanivaló feledteti a film közepének botladozását és így az energikus és humoros kezdés sem merül feledésbe. Akinek tetszett a Négy esküvő "szerelemkeresése", a Bridget Jones különcsége, a Sztárom a párom tesze-tosza módon szerethető főszereplője és az Igazából szerelem szentimentalizmusa, az valószínűleg szeretni fogja Curtis újabb dobását. Bár a brit nem lépett ki a szokásos skatulyájából, és talán éppen ezért nem is alkotott akkora klasszikust, mint az előbb felsorolt művei, mégis egy ártatlanul szívmelengető alkotást adott nekünk újra. |