Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
12 nap karácsonyig - Story4, 18:05 |
Robin Hood - A tolvajok fejedelme - AMC, 18:10 |
Halálos iramban 8. - Mozi+, 18:25 |
Kavarás - TV2, 18:45 |
Az időutazó felesége - Film Café, 18:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Diedrich Bader (58) |
Thúróczy Szabolcs (53) |
Thure Lindhardt (50) |
Amaury Nolasco (54) |
Wade Williams (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Kézipoggyász - Vélemények |
Yellowstone (sorozat) - Vélemények |
Mire gondolsz most? |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
- Filmes Sámánok Rendje - |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kézipoggyász |
Angelika Cegielska-Swiatek |
2012-02-02 20:41.13 |
Ha tetszik Balzac, nagyon ajánlom az Elveszett illúziókat vagy A kurtizánok tündöklése és bukása címűt
Anyegin nálam 100,1000 millió százalék, egy egyik legkedvencebb kedvenc.:)) |
2012-02-02 20:35.31 |
Dehogyis. Minden érdem a filmet illeti meg. |
2012-02-02 20:33.32 |
Ez nem volt nehéz, a Notting Hill, rémes magyar címén Sztárom a párom.:)) |
2012-02-02 19:42.20 |
Ki lehet merni a Csendes-óceánból egy vödör vizet , de attól az még nem lesz a Csendes-óceán.Elia Kazan így merített a részleteiben sok helyen zseniális Steinbeck-regényből.
Önkényes volt a merítés, hiszen Cal és apja, Adam Trask ellentmondásos viszonyának magyarázatára még kísérlet sem történik.Mert az kevés, hogy Cal rossz, lévén anyukája egy ká. Anyuka ugyanis nemcsak egy ká, hanem szociopata sorozatgyilkos szörnyeteg.Aki egy fillért ugyan nem adott volna Adam bukott vállalkozásának megmentéséhez.Még annyira sem érdekelte gyermekei apja, hogy megölje, szabadulni akart tőle csak.A kedves kuplerosnénikének annyi köze van a regényben ábrázolt gigantikus szörnyhöz, mint Süsünek az igazi dinoszauruszokhoz. Meg hát azért az sem olyan gömbölű, hogy Adam apuci megbocsát, Abra Cal keblére borul, a testvér elvesztése meg semmilyen traumát nem okoz, mindenki hepi, de jó. A film az Északi-sarki jéghegyből, ami a regény, habos limonádét csinált. És hát James Dean, fogalmam sincs, mi tetszett nekem a Tom Cruise-nél is törpébb jelentéktelen fiúban. Aki sem mozogni , sem játszani nem tudott, szőke fürtjei alatt élettelen halszem nézett a kamerába. Azt hiszem, mítoszát tragikus halála teremtette meg, nem tehetsége. A színészekről rajta kívül sem nagyon lehet mit mondani, a miliő pedig?? Ki érti meg a filmből, milyen volt az akkori Amerika, milyen törvények irányítottak családokat, tetteket, tragédiákat? Mélán borongtam a film után, olyan jó lett volna nem megnézni... És akkor ép maradt volna az emlék az aranyhajú fiú tragédiájáról, én meg nem néztem volna meg egy, még a középszerűt sem elérő filmet. |
2012-02-02 19:10.07 |
Nálunk is.És mindig arra jutunk, hogy szuper technológiák, tetemes részben abszolúte képzetlen "alvállalkozókkal".De pl a telefonos ügyfélszolgálat annyira jó,amennyire rémséges a személyes. (Kivétel persze van mindig.)
Az IpTv XXI.századi,de nálunk analóg hálózaton jön a digitális jel.Ebből az elején érdekes kavarodások lettek. :)) |
2012-02-02 18:22.35 |
Az bizony. Nem vagyok éppen szerelmes beléjük (és akkor még finom voltam) , de ez az IpTv , ez igen jó dolog... (Nagyon halkan mondtam, meg ne hallják, nem köll őket elkapatni azért.) :)) |
2012-02-02 18:19.57 |
1929-ben ezen a napon született a kiváló filmrendező, aki Menzellel és Formannal együtt bevitte a cseh filmet a világ élvonalába.
Két nagy társa mögött sem tehetségben, sem tudásban nem maradt le. Aki emlékszik még az Éva és Verára, ott látja mellette közvetlenül az Egy szöszi szerelmét.Az Egy faun megkésett délutánja együtt ragyog a Sörgyári capriccioval. Az Almajáték c. filmjében egyenesen Menzel játssza a főszerepet. De ketten remélték már csak, hogy Csehszlovákiában lehet élni 1968 után is, a kötelező hallgatás elmúlt, Milos elment... A francia újhullám és a cseh újhullám hasonló kifejezések.De más társadalmi körülmények között, más művészeti célokkal alkottak a két nemzet nagy rendezői.Ez nem jelenti azt, hogy jelentőségük a filmtörténetben ne lenne azonos. Milos Forman ugyanott áll,ugyanazon a magas emelvényen az örök panteonban, mint Godard vagy Truffaut. És a cseh hatás a mai napig ott él a világ filmművészetének élvonalában,a Picasso kalandjaitól Wim Wendersig, Robert Altmanig .Kis nemzet is alkothat nagyot, ha megvan a humorérzéke hozzá.És ha a cseheknek másuk nem is volt éppen, humorérzékük, az mindig volt. |
2012-02-02 17:58.14 |
Hát, akkor csak el kéne kezdeni a távirányító igazságos megosztásáért az alkufolyamatot.:)) Nagyon bevált az IpTv, két műsort lehet egyszerre felvenni.Vagy egyet nézni , közben egyet felvenni.Így öcséd nézheti, te meg veszed fel mondjuk a Filmmúzeumról közben az Édentől keletre címűt. Vagy amit akarsz, de most a Filmmúzeum meg a Duna World a legjobb halászóhely.
Mit értesz az alatt, hogy rózsaszín szolgáltató? Így még nem hallottam emlegetni... :)) |
2012-02-02 17:46.09 |
Van most egy-két csatorna,ahonnan jó filmeket lehet felvenni, így bukkantam a Life-on a Rejtélyes igazságokra is.Nekünk IpTv-nk van,így meg lehet jelölni, mikor mit vegyen fel a kütyü, nem kell tévét nézni hozzá. :))
És isteni érzés , hogy a reklámokon meg túl lehet tekerészni, amikor nézed, amit felvettél. |
2012-02-02 17:42.19 |
Nem olyan régen vetítette a Duna, azaz pár éve...Ami azt jelenti, hogy remélhetőleg nemsokára fogja megint. Nagyon szerettem, még mai szemmel nézve is igen jó krimi.És hát Latinovits fénykorában, Szakács Miklós meg mindig a rossz fiú volt.
A Foto Háber viszont tényleg nemrég volt, még idén. Ezek nagyon nézhető filmek voltak. Viszont most a hét végén valamikor megy a Hamis Izabella, azt már rém rossznak találtam. És mi van a Sellő a pecsétgyűrűnnel?? Az volt a csúcs! :)) |
2012-02-02 17:36.06 |
Az nagyon jó, hogy Oleg Tabakov azok közé a színészek közé tartozik, akit még Magyaroszágon sem felejtettek el.Hazájában természetesen abszolút tisztelet övezi, minden elismerést megkapott már és építi tovább eddig is hatalmas életművét.A Művész Színház művészeti igazgatója, , színházművészeti kérdésekben elnöki tanácsadó és van saját, róla elnevezett színháza is.
1935-ben született, már 53-ban megkapta első filmszerepét, Toporkov és Jefremov tanítványaként.Körülbelül 120 filmben játszott, színházi szerepeinek számát nem is lehet megállapítani. Nagyon sok filmben láthattuk, a Háború és békében, a Tiszta égboltban,A Moszkva nem hisz a könnyeknek-ben,az Éjjeli menedékhelyben, az Élők és holtakban, nekünk magyaroknak mindig emlékezetesen A tavasz 17 pillanatában és sok más műben. Alekszandr Mitta filmjében, a Ragyogj, ragyogj csillagom-ban alakította azt a bizonyos "legnagyobbat", ami a nagy művészeknél nehezen választható ki az életműből. A "forradalmi színház" reformátora, szegényke, csak egyet tud, hogy játszani hogyan kell. De körülötte zajlik a forradalom, amiről még azt is alig érzékeli, hogy történik.Neki a művészet a világ, a minden. Mellé szegődik társul a kis színésznő, ők ketten mennek előre a saját világukban, amelyben nincs harc, csak igaz művészet és szerelem. A film címét egy orosz románcból vette a rendező.A dal arról szól, hogy egyetlen fényes csillag ragyog az égen, amely örök, a szerelem varázslatos csillaga. |
2012-02-02 17:03.58 |
Dehogynem olvassa, csak itt mindenki a kedvenceiről szól.És Németh László "egészében" már nekem sem a kedvencem. Volt olyan időszak,amikor éjjel-nappal őt faltam, ezen át kell esni, mint a fogzáson.Aztán már jöhet az egyre objektívebb kritika.
Németh László enyhén szólva nem volt egy jellembajnok, kétkötetes önéletrajzában olyan kínos dolgokat ír le,amilyeneket csak a The Office brit változatának főhőse bírt elkövetni... Elméletei, világmegváltási hajlandósága felett elröpült az idő vasfoga,öntökéletesítési törekvései, 50 évig tartó öngyilkossági szándéka, nyavalygásai, hipochondriája nem teszi szerethetővé, de elfogadhatóvá is alig. Ámde. Van egy-két olyan hatalmas műve, amely miatt minden kínos sor elfelejthető. A Bolyaiak, a Nagy család, az Égető Eszter és mindenekelőtt az egyik legnagyobb magyar regény, az égig érő, zseniális Iszony. Az írói munka selejtje éppúgy elveszik az idővel,mint más munka reszlije, ezt tudomásul kell venni. Még emlékszem rá, mekkora élmény egy írót igazán megismerni először a csodálat szándékával. Aztán szelektálni kezd idő, emlékezet. Az , ami éppen Németh László szavával "minőség", biztosan megmarad. |
2012-02-02 16:53.26 |
Limpi, láttad, hogy a Life Networkön van most egy "Rejtélyes városi legendák" c. sorozat? Nagyon jó,nem annyira misztikus, de több a humor benne. Három nagy legenda, neked kell eldönteni, melyik egy egyetlen igazi, két kicsi, nagyon jópofa feldolgozásban, ott megmondják. Kétszer harminc perc , hétköznap esténként. |
2012-02-02 16:49.58 |
Ezt a bejegyzést csak most láttam,olyan jólesett. Te is nagyon kedves vagy nekem, az baj, hogy ritkán találkozunk. Kár, hogy nem értek az általad igazán szeretett zenékhez... |
2012-02-02 16:46.39 |
Amikor először láttam a filmet ,egy hétig sírtam utána.Nagyon fiatal voltam még, az az erő , azok a súlyos és ismeretlen érzések, a tragédia még szavakat sem adhatott az élmény kifejezéséhez.
Később a filmklubban szétcincáltuk meg öszeraktuk sokszor,mint a neroealizmus egyik utolsó nagy művét, hablatyoltunk a dosztojevszkiji hatásról meg a Bernarda Alba házáról és minden elméleti okosságról sokat. Aztán sok év telt el , megnéztem filmet megint , helyrekerültek a dolgok. Mert a Rocco voltaképpen egy egyszerű történetet mond el, egyszerű eszközökkel, kemény képsorokban, minden fényezés nélkül.Olyan történetet, amely minden családdal megeshet és sokkal meg is esik,ha nem találnak már kapaszkodót sem egymásban, sem a világban. A parasztcsalád, amelyik megérkezik a fényes Milánóba, szétesik, mert nincs, ami összetartsa őket.A kis faluban még létező matriarchátus nem működik, a Hatalmas Anya városi körülmények között egy kárpáló hisztérika lesz, aki mindenkivel csak összeveszni tud. Vannak más nők, más női eszmények a csillogó városban, mint amit a fiúk ismernek.És nem tudnak persze megkülönböztetni dolgokat, mert nincs tapasztalatuk, ismereteik, csak ösztöneik vannak.Ezek pedig vagy a jóra, vagy a rosszra viszik őket, attól függően, a tapasztalat, amit közben megszereztek , a jó vagy a rossz felé vezet. Vincenzo már a jövő városi proletárja , paraszti múltja veszendőben,Simoneból minden rosszat kihoz a rossz hatások sora, könyörtelen gazember lesz. És még csak nem is érti meg ezt, erkölcsi lezüllését sikerként , győzelemként éli meg. Rocco tisztasága minden kísértés ellenére megmarad, ő valahogy mindig tudja, mi a helyes. És ő az egyetlen, aki abban is biztos, mit vesztett a család a régi föld elvesztésével, a régi életforma megsemmisülésével. Rocco az , aki nem megsemmisíteni tudhatna csak, de teremteni is , ő az egyetlen , aki az új életben is építhetne jövőt.Iszonyatos módon veszik el minden jövő és minden illúzió álmát tőle. Elszakad egymástól testvér és testvér, földön vergődik az összetiport szerelem, nincs többé álom egy élhető világról. De mindegy is már, a családot kell egyben tartani,az nem veszhet el. Az munka és küzdelem, pénzkereset és hétköznapok, mert Rocco mindent feláldoz a cél érdekében, a testvért meg kell menteni.Áldozata hiábavaló, hiszen nem mindig az bűnhődik, aki vétkezett. Talán Ciro és Luca? Ők majd megtalálják az utat, másfajta közösségben, másfajta ideálok között? Csak reménykedhetünk, de jóvátenni már semmit sem lehet. Mindannyiuk életében ottmarad a meg nem gyógyítható, sosem tompuló fájdalom. Káprázatos, csodálatos, hatalmas mű, Visconti legnagyobb filmje, a filmtörténet egyik legnagyobb filmje, soha nem fakuló, világító élmény. |
2012-02-01 16:50.29 |
Ment mail!! |
2012-02-01 16:30.49 |
Nem hiszem , hogy bárkit védeni kéne, a magam nevében szóltam.Én történetesen nagy írónak tartom Csáth Gézát, bizony.De pl. nem hülyéznélek le téged, ha esetleg egy sort sem olvastál volna tőle. Vagy ha utálnád. Vagy ha életedben most hallottál volna róla először.
Nem fájna neked, Csáthnak, sőt , nekem se.Tehát nem kell kötözködni, én ilyen lapokat nem veszek, kár az erőlködésért. |
2012-02-01 16:26.27 |
Jól van, olvasom is mindjárt. De aztán szaladok, mert esti program van. :)) |
2012-02-01 16:25.35 |
Neked meg túl sok, ha ennyire tudsz belőle másoknak osztani, irigyellek abszolút magabiztosságodért.Biztos roppant jó ilyen tökéletesnek lenni.Szobrot nem álltál még esetleg a Hibátlan Ízlés Istenének megformálásához? Rólad biztosan zseniális művet alkothatnál te magad. |
2012-01-31 18:00.56 |
Egy gyors válasz is! |
2012-01-31 17:44.35 |
Isteni.:))
És mivel néhány napja volt az évfordulója a vers 1845-ös megjelenésének,azért álljon itt az igazi is.Tóth Árpád fordításában. Egyszer egy bús éjféltájon, míg borongtam zsongva, fájón S furcsa könyvek altatgattak, holt mesékből vén bazár, Lankadt főm már le-ledobbant, mikor ím valami koppant, Künn az ajtón mintha roppant halkan roppanna a zár, "Vendég lesz az", így tűnődtem, "azért roppan künn a zár, Az lesz, más ki lenne már?" Óh, az emlék hogy szíven ver: padlómon a vak december Éjén fantóm-rejtelmmel húnyt el minden szénsugár, És én vártam: hátha virrad s a sok vén betűvel írt lap Bánatomra hátha írt ad, szép Lenórám halva bár, Fény leánya, angyal-néven szép Lenórám halva bár S földi néven senki már. S úgy tetszett: a függöny leng és bíborán bús selymű zengés Fájó, vájó, sose sejtett torz iszonyt suhogva jár, - Rémült szívem izgatottan lüktetett s én csitítottam: "Látogató lesz az ottan, azért roppan künn a zár, Késő vendég lesz az ottan, azért roppan künn a zár, Az lesz, más ki lenne már?" Visszatérve lelkem mersze, habozásom elmúlt persze, S "Uram", kezdtem, "avagy Úrnőm, megbocsátja ugyebár, Ámde tény, hogy már ledobbant álmos főm és Ön meg roppant Halkan zörgött, alig koppant: alig roppant rá a zár, Nem is hittem a fülemnek." S ajtót tártam, nyílt a zár, Éj volt künn, más semmi már. S mély homályba elmeredten, szívvel, mely csodákra retten, Látást vártam, milyet gyáva földi álom sose tár, Ám a csend, a nagy, kegyetlen csend csak állott megszegetlen, Nem búgott más, csak egyetlen szó: "Lenóra!", - halk, sóvár Hangon én búgtam: "Lenóra!" s visszhang kelt rá, halk, sóvár, Ez hangzott s más semmi már. S hogy szobámba visszatértem s még tüzelt javába vérem, Hirtelen, már hangosabban, újra zörrent némi zár, S szóltam: "Persze, biztosan csak megzörrent a rácsos ablak, No te zaj, most rajta kaplak, híres titkod most lejár, Csitt szívem, még csak egy percig, most a nagy titok lejár, Szél lesz az, más semmi már!" Azzal ablakom kitártam s íme garral, hetyke-bátran Roppant Holló léptetett be, mesebeli vén madár, S rám nem is biccentve orrot, meg sem állt és fennen hordott Csőrrel ladyt s büszke lordot mímelt s mint kit helye vár, - Ajtóm felett Pallasz szobrán megült, mint kit helye vár,- Ült, nem is moccanva már. S ahogy guggolt zordon ében méltóságú tollmezében, Gyászos kedvem mosolygóra váltotta a vén madár, S szóltam: "Bár meg vagy te nyesve, jól tudom, nem vagy te beste, Zord Holló vagy, ős nemes te, éji part küld, vad határ, Mondd, mily néven tisztel ott lenn a plútói, mély, vad ár?" S szólt a Holló: "Sohamár!" Ámultam, hogy ferde csőrén ilyen tártan, ilyen pőrén Kél a hang, okos, komoly szó alig volt a szava bár, Ám el az sem hallgatandó, hogy nem is volt még halandó, Kit, hogy felnézett, az ajtó vállán így várt egy madár, Ajtajának szobra vállán egy ilyen szörny, vagy madár, Kinek neve: "Sohamár." S fenn a csöndes szobron ülve az a Holló egyedül e Szót tagolta, mintha lelke ebbe volna öntve már, Nem nyílt más igére ajka, nem rebbent a toll se rajta, S én szólék, alig sóhajtva. "Majd csak elmegy, messziszáll, Mint remények, mint barátok...holnap ez is messziszáll." S szólt a Holló: "Soha már!" Megriadtam: csend ziláló replikája mily találó, "Úgy lesz", szóltam, "ennyit tud csak s kész a szó- és igetár, Gazdájának, holmi hajszolt, bús flótásnak búra ajzott Ajkán leste el e jajszót, mást nem is hallhatva már, Csak rémének gyászdalát, csak terjes jajt hallhatva már, Ezt, hogy: "Soha - soha már!" S gyászos kedvem újra szépen felmosolygott s párnás székem Szemközt húztam, ott, ahol várt ajtó, szobor és madár, És a lágy bársonyra dőlten tarka eszmét sorra szőttem, Elmerengtem, eltűnődtem: mily borongó nyitra jár, Átkos, ős, vad, furcsa Hollóm titka mily bús nyitra jár, Mért károgja: "Soha már!" Ekként ültem, szőve-fejtve bús eszméket s szót se ejtve, Míg a madár szeme izzott, szívemig tüzelve már, S fejtve titkot, szőve vágyat, fejem halkan hátrabágyadt, Bársonyon keresve ágyat, mit lámpám fénykörbe zár, S melynek bíborát, a lágyat, mit lámpám fénykörbe zár, Ő nem nyomja, - soha már! Ekkor, úgy rémlett, a légnek sűrűjén látatlan égnek Füstölők s a szőnyeg bolyhán angyalok halk lépte jár, "Bús szív!", búgtam, "ím, a Szent Ég szállt le hozzád, égi vendég Hoz vigaszt és önt nepenthét, felejtést ád e pohár! Idd, óh idd a hűs nepenthét, jó felejtés enyhe vár!" S szólt a Holló: "Soha már!" "Látnok!", nyögtem, "szörnyű látnok, ördög légy, madár, vagy átok, Sátán küldött, vagy vihar vert most e puszta partra bár, Tépetten is büszke lázban, bús varázstól leigáztan, Itt e rémek-járta házban mondd meg, lelkem szódra vár: Van...van balzsam Gileádban?...mondd meg!...lelkem esdve vár!" S szólt a Holló: "Soha már!" "Látnok!", búgtam, "szörnyű látnok, ördög légy, madár, vagy átok, Hogyha istent úgy félsz mint én s van hited, mely égre száll, Mondd meg e gyászterhes órán: messzi Mennyben vár-e jó rám, Angyal néven szép Lenórám, kit nem szennyez földi sár, Átölel még szép Lenórám, aki csupa fénysugár?" Szólt a Holló. "Soha már!" "Ez legyen hát búcsúd!", dörgött ajkam, "menj, madár, vagy ördög, Menj, ahol vár vad vihar rád és plútói mély határ! Itt egy pelyhed se maradjon, csöpp setét nyomot se hagyjon, Torz lelked már nyugtot adjon! hagyd el szobrom, rút madár! Tépd ki csőröd a szívemből! hagyd el ajtóm, csúf madár!" S szólt a Holló: "Soha már!" A szárnyán többé toll se lendül és csak fent ül, egyre fent ül, Ajtóm sápadt pallaszáról el nem űzi tél, se nyár, Szörnyű szemmel ül a Holló, alvó démonhoz hasonló, Míg a lámpa rája omló fényén roppant árnya száll S lelkem itt e lomha árnyból, mely padlóm elöntve száll, Fel nem röppen, - soha már! |
2012-01-30 18:34.10 |
Volt a "Hogy volt?" , hát rémes...Ócska sztorizások,jelentéktelen históriák, egy nagyon tenyérbe mászó szőke liba magas orrhangon gágogott butaságokat közbe-közbe...
Hagyták volna a standfotós hölgyet és Freinreiszt Gundel Takáccsal beszélgetni, abból kijöhetett volna valami. (És mit keresett ott Szegedi Erika, aki ha kétszer játszott Latinovitscsal, sokat mondok.Témája pedig egy volt, hogy ő milyen jó nő volt valamikor. Lehet, ma már csak becsszóra lehet neki elhinni...) Ígértek a színpadi alakításokból külön műsort, mi lesz, ha az is ilyen lesz, szűzanyám... |
2012-01-30 18:26.58 |
Nem minden arany, ami régi, rettentő rossz film volt ez. A remake ezerszer nézhetőbb volt, pedig az sem volt a közepesnél sokkal jobb...
A két csillag az az Audrey Hepburn csodás szemében levő kettőért jár. :)) |
2012-01-30 18:24.32 |
(lemaradt a befejezés)
ismeri talán azt a angol mondást, nem kötik azt fel, akit az istenek vízbe akarnak fullasztani... |
2012-01-30 18:21.59 |
Vegyesek az érzéseim és ez inkább rosszat jelent egy anglomán részéről, mint jót.Halogattam ezt a filmet, mint a nagyon finom bonbont, ünnepi alkalomra.Kár volt, furcsa ízűre sikeredett és túl sok volt benne az adalékanyag...
Láthattunk egy erősen ellenszenves idős hölgyet, aki még alapvető udvariasságot és részvétet sem hajlandó tanúsítani volt menye halála kapcsán. Teszi mindezt az uralkodás formális szabályai miatt,a saját személyes korlátai miatt, vagy azért, mert ezt szokta meg. Csak akkor változtat az álláspontján, amikor megérti, élete célja, létének értelme, az alkotmányos monarchia fennmaradása függhet a hisztis kis tyúk méltatlan halálán érzett össznemzeti gyászon. A kis tyúkot pedig ő maga fogta ki a csibék közül a királyfinak és szó sem volt arról, hogy bármi köze lett volna a szemétdombon kapirgáló népi rokonsághoz.Olyan családfával rendelkezett az a lány, amely minden protokoll szerint megengedte a királyfihoz történő férjhezmenetelt, Spencer grófnő volt, akinek őséről ruhadarabot neveztek el és aki saját jogán szólíttathatta magát Lady Dianának. A választás nem jött be, a herceg nem volt se szép, se fiatal és nem utolsósorban mást szeretett, egy öreg és randa lófogú elvált asszonyt.Aki évtizedek óta képes volt arra, hogy megértse bolondériáit, furcsa természetét és valóban szeresse. Nagy-Britannia Diana tragikus halálakor a történelmi álmot gyászolta, a mesét, hogy minden változás nélkül fenntartható egy iszonyatosan drága és felesleges intézmény , a királyság. Mert ha a trónörökös és a felesége elválhat, ha a volt trónörökösné egy arab származású playboyjal élhet nyilvánosan együtt, akkor mindennek vége lehet, ami brit. A film aránytévesztései hitelét is megkérdőjelezték.Tony Blair életkörülményei olyannak látszottak, amilyenek a népszerű proli szappanopera , az EastEnders szereplőinek vannak.Nekik még egy "élelmezésügyi menedzser" sem jutott, mint az Igazából szerelem miniszterelnökének, még a tányérját és magának kellett elmosogatnia. A világ leggazdagabb asszonyának, a királynőnek még Tupperware edényekre sem telt, ha a vadászaton maga terített kínai gyártmányú műanyagodobozokkal. Ha a film azt akarta volna ábrázolni, hogy az ember akkor is ember, ha királynő vagy miniszterelnök, felesleges volt a dokumentarista irány. Ha hiteles művet akart volna a rendező, az igazsághoz közelebb kellett volna lépnie. Mindenesetre a kis hercegeket csak úgy emlegették,a fiúk, még a nevüket sem ejtették ki. Mert a média jelentősebb szereplői ígéretet tettek, hogy a Diana életének feldolgozása kapcsán a hercegeket békében hagyják.Stephen Frears is így tett, mert így kívánta az, ami a minden eresztékében recsegő Nagy-Britanniát még mindig összetartja: a fair play. Helen Mirrent imádom, de azt nem tudom, hogy ez az alakítás miért ért Oscart. Közepes film volt, a szokott angol pontossággal , még Cherry Blair is olyan undok és ellenszenves volt, mint valójában. De a britek jelenjük történelmével éppúgy nem tudnak kezdeni semmit, mint más nemzetek. De jó, gondolja az anglomán kajánul , legalább van egy dolog, amiben hasonlítanak az általuk nagyon lenézett Kelet-Európára... Ettől ugyan nem lett demokratikusabb a film, sőt. Aki tudja, hogy Tony Blair nagyon csúfosan bukott meg, |
2012-01-30 13:55.27 |
Most csak pár szó útközben.Ment pizzás mail! :)) |
2012-01-29 21:48.27 |
Mindenkinek szép jó éjszakát,nem fárasztalak ma többet benneteket. (Nyugi, majd holnap.) :)) |
2012-01-29 21:45.27 |
Tegnapelőtt Utner én Dönök
Tegnap Utner te Dönsz Ma utner Ö dön Jujjj! :)) |
2012-01-29 21:43.45 |
Ott is a könyv jobb... :)) Bár Natalie Wood a filmben, azért érdemes volt megcsinálni az egészet. |
2012-01-29 21:42.34 |
Ha valaki megérdemelte , az ő. Nagyon szeretem , az egyik legjobb magyar színésznő. |