Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Madame Web - HBO2, 15:35 |
A csúf igazság - RTL, 15:45 |
Az acélember - Film+, 16:55 |
Képeslapok a szakadékból - TV4, 17:00 |
Karácsonyi állásinterjú - Story4, 17:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Milyen könyvet olvasol jelenleg ? |
Mire gondolsz most? |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Absolution - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Elragadtatás |
Kathleen Turner |
2013-09-23 00:10.38 |
A valaha készült legjobb mozifilm, és punktum :-) |
2013-09-22 22:57.42 |
Szerintem is Joel Schumacher az egyik legellentmondásosabb rendező, az Összeomlás a legjobbja, de nagyon jók a Grisham-adaptációi és nekem nagy kedvencem a 8MM is. A Lapzárta nem széleskörben ismert, de szerintem hatalmas film, persze ott nagyon sokat tesz hozzá Cate Blanchett nagyívű alakítása is. Ami pedig még a rendező úrhoz kapcsolható pozitív értelemben, hogy neki tulajdonítják Colin Farrell felfedezését, akivel a Tigrisek földjén után több filmet is forgatott.
Az érem másik oldala szinte kritikán aluli filmek nem kevés száma, közepes filmje ritkán van. De ez szerintem sokkal jobb, mintha egy szürke rendező lenne, mert így csak annyi a dolgunk, hogy kiválasszuk a zseniális rendezéseit, a többit meg nem nézzük, max. egyszer:-) |
2013-09-22 03:54.24 |
"szeretnék már egyszer látni egy magyar filmet, ami ilyen hitelesen és elementális erővel dolgozza fel a mi múltunkat"
Igaz, hogy a szatíra eszközeivel (mely szerintem még nehezebb filmnyelv), de a Tanú világszínvonalon teszi meg ugyanezt és egyszersmind a legjobb magyar filmként tartható számon - szerintem. A Tanú hiteles is és elementáris erejű is, szóval azt hiszem jó a példám:-) |
2013-09-22 03:49.25 |
Érdekes a német filmipar, mert ha nem is nagy számban, de időről időre igazán remek filmekkel rukkol elő, és 'A mások élete' bőven ebbe a kategóriába tartozik.
Hogy a magyar nyelv szépségeit is belevegyem a következő gondolatomba: a film nagyszerű korrajz, de kórrajz is egyben. Hiszen bemutatja az összes rákfenéjét annak, melyben ez a szocializmus nevű torzszülött szenvedett. És torzszülötté változtatva azokat a (nem is mindig) emberi lényeket szintén, melyek a kiszolgálói, talpnyalói voltak. A film kiválóan mutatja be ezeket a karaktereket, kitűnő színészi játékkal megspékelve. Kezdve Ulrich Mühe-vel, aki valóban nagyon hasonlított Kevin Spacey-re...:-) (sajnos már 2007-ben elhunyt, mint olvastam) Nagyra értékelhető valóban a német filmgyártásnak azon törekvése, melynek során szembenéznek a saját múltjukkal. Azoknak, akik nem éltek ebben a rendszerben érdemes látniuk, még ha sci-fi kategóriának érezhető is számukra, hiszen ez volt a Stasi valósága, minden bizonnyal. Nagy megnyugvást persze az sem hoz majd, hogy ennek a rendszernek vége, mert itt a nyakunkon egy kb. ugyanilyen rossz. Csak most a megfigyelés terepe az internet, a telekommunikáció lett, és bizonyos aspektusokban egyáltalán nem lettünk szabadabbak. Nagyon úgy fest, hogy az emberiség nemigen képes egy, a normalitás talaján álló társadalom létrehozására és fenntartására a legújabb korban sem. De ez talán egy következő német film témája lesz:-) |
2013-09-17 01:55.58 |
Végig olyan érzésem volt mintha egy TV-filmet néznék, ha ez mozifilm akart lenni akkor értelmetlen volt elkészíteni. Tulajdonképpen addig amíg Larry Fishburne szerepelt benne addig nézhető volt, azt követően nézhetetlenné avanzsált:-)
A CGI több mint ocsmány volt valóban, teljesen kiábrándító próbálkozás. Bill Paxton is sokkal szebb napokat látott ennél, gondoljunk elsősorban a '90-es évekre...amúgy alig ismertem meg az elején, nem lehet azt mondani hogy nem látszik rajta a kor. Mondjuk ez egy dolog, nem ezen múlt a film élvezeti értéke:-) Mert olyan sajnos nem volt. Különben az alapötlet nem volt teljesen elvetélt gondolat, csak ezt nem sikerült forgatókönyvbe önteni és főként nem sikerült filmmé interpretálni. A poszt-apokaliptikus filmek legalját képviseli sajnos a mű. Fishburne miatt 2* |
2013-09-15 00:02.02 |
David O. Russell filmjeire innentől kezdve biztosan figyelni kell, hiszen nem lehet véletlen, hogy a The Fighter és a Silver Linings...is ennyire jó lett. A dialógusok szerkezetében nagyon hasonló a két film, mindkettőre jellemzőek a gyors vágások, a felfokozott érzelmek, és a mai filmek többségével ellentétben van mondanivaló!
Többször elgondolkoztam már azon, hogy tulajdonképpen olyan filmet készíteni, mely a dráma és a humor (+ itt még a romantika is bonyolítja a dolgot) határán egyensúlyoz bizony felettébb nem lehet könnyű. Még akkor sem, ha jó egy forgatókönyv, mert annak a film nyelvén kell megszólalnia és "életszerűvé" kell válnia, úgy válik élvezetessé, mint mozi. Ahogy lentebb olvasgatom csodálkozom, hogy aránylag sokaknak mindez nem jött át... A Napos oldal szerintem attól lett erős, hogy mindez sikerült - elsősorban a kiváló rendezés és a nagyszerűbbnél nagyszerűbb színészi alakítások miatt. Végre De Niro egy hozzá méltó mélységű szerepett hozott, csont nélkül. Nagy dícséret illeti a két főszereplőt. Ezt a filmet nem tudnám máshogy megnézni, mint eredeti nyelven, Lawrence kisasszony karcos hangja nagy élvezet, persze a hátsójának a látványa sem kicsi:-)) A romantikus szál az "őrületes" attitűd miatt egyáltalán nem lett nyálas tucattermék. Apró hibái ellenére megadható az 5* simán. Úgy látom David O. Russell egyik következő filmjében a The Fighter és a Silver Linings...szereplőgárdája lesz "összegyúrva", így az általam egyik legjobban várt film lesz a közeljövőben (American Hustle). Csak így tovább, rendező úr! |
2013-09-13 00:21.09 |
Azért az klasszisokkal jobb ennél, bár messze nem tökéletes, ott van azért színészi játék és az üresség atmoszférája ami kiválóan lett megjelenítve a nagyvárosi környezettel ellenpontozva. A CGI-n sajna sokat spóroltak, de egy 4*-ot jóindulattal megér a Legenda vagyok. |
2013-09-13 00:17.33 |
A téma érdektelensége okán eleve hendikepből indult nálam a film, de azért megpróbáltam nyitott lenni. Lévén Brad Pittet kedvelem, legalábbis amikor színészként funkcionál, pl. Harcosok klubja, Se7en...
Jelen filmben azonban csak a neve van jelen, a színész nem. Persze ilyen "történetben" és karakterrel ez nem lehetett könnyű. Valóban, ahogy többen is írtátok előttem, felettébb unalmas a mű. Néhány momentum persze okoz egy kis adrenalinlöketet, de a katarzistól olyan messze vagyunk mint zombik Jeruzsálemtől :-) Persze ez utóbbi nem teljesen igaz :-) A sztori esetlegessége, a normális dialógusok hiánya volt a legzavaróbb. Felületes, ez a legjobb szó rá. Majdnemhogy fércmunka. Nyilvánvaló célként a pénzkeresés lebegett az alkotók szeme előtt csupán. (A könyvet nem olvastam) A kaput az tette be, amikor egy An-12-es szállt fel a deckről(!), majd a levegőben C-130 Herculessé "változott", majd ismét An-12-ként szállt le. Ez ám a metamorfózis, zombi Ancsa:-)) Mindez valószínűleg nem tűnik fel annak akinek nem szíve csücske a repülés, de azért írtam példaként mert totál igénytelenségről árulkodik. Sokat biztosan nem fog hozzátenni ez a film az egyetemes mozitörténethez, annyi szent:-) Szerintem. |
2013-09-03 23:19.46 |
Az egyik legjobb film, amit az elmúlt években láttam, teljességgel alulértékelt és ez felettébb sajnálatos.
Mindig is imádtam a drámákat, mely a filmben több szálon futó. Ami nagyon megragadott, az a zene, mely integráns részét képezi a filmnek, mint egésznek. Természetesen Willem Dafoe alakítása mint már megszokhattuk tőle: lenyűgöző. A táj szépsége, a távol a civillizációtól feeling erős kontrasztban áll az emberi kapzsiság ebbe a környezetbe is beférkőző, undorító voltával. Dafoe karaktere egyszerre betolakodó és egyszerre "megoldást" hozó személy. Azonban az élet olyan nagy kérdéseiben, mint egy faj végső kipusztítása, csak fájdalmas döntést lehet hozni, és a döntéshozónak hatalmas dilemmával kell szembesülnie. Ezt a film befejezése rendkívül jól tudta érzékeltetni ez a The Hunter fő erőssége szerintem. Nagyon jól eltalálták egyébként a kerettörténetet, hiszen az erszényes farkas legendás állatfaj (volt). Így a nézőt folyamatosan izgalomban tartja a várakozás, mely a végkifejlettel kapcsolatos és amely egy csodálatosan drámai és egyúttal magasztos képsorban csúcsosodik ki. Szerintem az egyik legjobb drámai jelenet, melyet valaha a filmvásznon láthattunk és Willem Dafoe minden elismerést megérdemel ezért, csakúgy mint az ausztrál rendező. Igényes mondanivalóval felvértezett intelligens film, melyet komoly filmrajongóknak mindenképpen látniuk kell. |
2013-08-14 00:09.56 |
Antoine Fuqua-tól jóval többet vártam az az igazság...Nem tudok olyan komponenst mondani a filmből, ami igazán jó lett volna. Max. a színészfelhozatal nevei.
A CGI szerintem kritikán aluli, a sztori ahogy sokan írtátok is egy nagy büdös kliséhalmaz és nekem unalmas is lett, ez a magasztos Egyesült Államok tömjénfüstös izé meg hamar megfekszi a gyomrot, az enyémet biztosan. Azon mondjuk jót röhögtem, hogy a megmentőt egy skót színésszel játszatták el:-)) Butlernek persze voltak jó megmozdulásai, illett hozzá a karakter, de sokkal több pozitívumot én nem tudnék felsorolni. Nekem egyébként nem jutott közben eszembe a Die Hard egyszer se:-) Nem ugyanaz a kategória. Azt nem mondom, hogy teljesen elpocsékolt pénz+idő volt amit ebbe beleöltek, de az egyszeri megtekintés után szerintem gyorsan el is felejtem. |
2013-07-29 23:33.09 |
Hello:-) Én azért igen sok hasonlatosságot látok Scott és Cameron között. Mivel szeretem nézni a making of videokat/extrákat, mindkét rendező munkamódszereiről vannak elképzeléseim. Legmélyebb részletekig belemennek a technikai dolgokba (főleg Cameron), teljesen kézben tartják az irányítást mégpedig a munka majd összes területén (jóval a rendezésen túl), kb. ugyanolyan kreatívak és nagyban gondolkoznak.
Mindketten nagyon vizuális rendezők. Nagy különbséget nem is tudnék mondani most. Cameron szinte mindig éjjel szeret forgatni, na most ezt Scott esetében annyira nem vettem észre. Igen azt írtam is, hogy Arnold a drámai részekben nem szerepelne igazán jól, azt írja a könyvében hogy már csak azért sem tartja magát de facto színésznek mert képtelen a kamera előtt sírni. A színészeknek ez általában megy. Bár említett egy érdekeset, Bob Rafelson az egyik Nicholson-rendezésénél hosszú órákig kellett beszéljen a színésszel míg annak sikerült élesben kiviteleznie. Pedig Jack Nicholson aztán nagyon jó színész. |
2013-07-28 00:09.31 |
Ez nem szemetelés, jókor voltunk de nem a legjobb helyen:-) Arnoldnak James Cameron fanatizmusa, precizitása, tudása és megszállottsága való, pontosan ezért lett volna marha jó páros Ridley Scottal is...a Schwarzenegger topicban elemezgethetjük a kijelentésedet, akár :-)
("azt gondolom Arni egy szinten megragadt és vagy a filmjei nem engedték feljebb lépni vagy már maga sem tud ennél többet kihozni magából") |
2013-07-27 01:28.24 |
Szerintem Arnold egy olyan zseniális rendező keze alatt mint Ridley Scott, lett volna annyira inspirálva (nála ez a legfontosabb), hogy a legjobbjánál kicsivel még jobbat hozzon ki magából. Ő természetesen nem vérbeli actor (és ezzel teljesen tisztában van) viszont olyan erővel van jelen a vásznon pl. a legendás filmjeiben, mint szinte senki más. No jó, én elfogult vagyok:-)
Egyébként nagyon fontosnak tartja a könyvében leírtak szerint a rendező személyét. Pl. teljesen szimpatikus módon azt vallja, hogy a Terminator 1-2 James Cameron miatt lett kultuszfilm. Ez persze így teljesen nem igaz, mert ezt a szerepet nem játszotta volna el senki más ilyen színvonalon, mint Arnie. Főleg a T2-ben már elég összetett volt az a karakter, pontosabban az a része hogy az adott jelenetben mennyi legyen "gépi" és mennyi "emberi". Ezt rengeteget elemezték a fogatás közben Cameronnal, főleg hogy nem kronológiai sorrendben zajlott a forgatás. A Legenda vagyok "zúzós" jelenetei szerintem jobbak lettek volna Arnolddal, az érzelmi részek nyilván valamivel halványabbak, de a rendező személyével egybevéve már egy jobb filmet kaphattunk volna - szerintem. De én az elkészült alkotással is meg vagyok elégedve. Rövid megjegyzés még: Schwarzenegger egyébként tanult színészetet, mégpedig nem kisebb profitól mint aki Jack Nicholsont oktatta pályája kezdetén. A Stay Hungry-ban való szereplésének ez az okítás volt a feltétele Bob Rafelson rendező részéről (aki egyébként Nicholson korai időszakában rengeteget dolgozott a színészlegendával, nagy névnek számított). Sőt Arnold magától Nicholsontól is sokat tanult, mert sokat jártak össze akkoriban amikor megvetette a lábát Hollywoodban. Nah, kezdek nagyon OFF lenni:-) |
2013-07-26 18:53.33 |
Nem tudom mennyire közismert és volt-e itt már róla szó (Arnold Schwarzenegger írja az önéletrajzi könyvében): a '90-es évek végén komolyan tervben volt már a megvalósítás Arnie-val a főszerepben és Ridley Scott(!) rendezésében, de mivel nem sokkal előtte volt Schwarzenegger aortabillentyű-műtétje a beszari stúdiófőnökök kihátráltak (Arnold pedig kicsit később az End of Days-t forgatta le). Mindenesetre érdekes koncepció lett volna, bár kedvelem Will Smith-t de én az Arnie + Scott kombónak jobban örültem volna. Persze ez már csak fikció marad:-) |
2013-07-20 17:52.32 |
Pontosan ma 40 éve hunyt el tragikusan a harcművészeti legenda és filmsztár Lee Jun-fan,
azaz Bruce Lee. 5 éves időtartamú kiállítás nyílik Hongkongban a szomorú dátum kapcsán, mely Bruce Lee zsenijének állít emléket. Elsősorban gyűjtőktől beszerzett tárgyak és iratok lesznek hivatottak bemutatni az életét. A hongkongi vezetésre hosszú idő óta nagy nyomást gyakorolnak a rajongók, hogy állandó múzeuma is legyen (bronzszobra már van a Kowloon-negyedben ahol felnőtt), reméljük ez is előbb-utóbb megvalósul. Ha valaki arrafelé jár Ázsiában, ne hagyja ki ezt a kiállítást. |
2013-07-19 17:05.14 |
A Levinson-Hoffman zseniális páros újra együtt, nem kisebb nevekkel mint De Niro, Woody Harrelson, Anne Heche. Az operatőr sem akárki, és a zene sem véletlenül olyan Dire Straits-es:-)
A legnagyobb erénye a filmnek a zseniális forgatókönyv, melyet David Mamet nem először követ el. Piszok nehéz lehet filmszatírát írni úgy, hogy az megfilmesíthető is legyen. A film nézése közben sokszor eszembe jutott a legnagyobb magyar film: a Tanú, mely a szatíra műfajának egyetemes gyöngyszeme, szintén brilliáns színészek tolmácsolásában. A következő gondolat futott még át az agyamon miközben néztem: elképzelhető hogy ez esetben a valóság tálalásáról van szó különösebb túlzások nélkül, simán el tudom képzelni hogy ez de facto így megy. Persze vigyáztak rá, hogy kifejezetten bohózatnak tűnő elemekkel legyen tele a film:-) Tömegmanipuláció mesterfokon a média asszisztálásával természetesen. A(z) (politikai) élet is csak egy filmszínház végülis:-) A politikánál mocskosabb dolgot viszont elképzelni is lehetetlen véleményem szerint és ezt a film is alátámasztja. Tanulságos film, rendkívül szórakoztató módon előadva és persze több mint sikeresen hívja fel a figyelmet a nyugati világ "aprócska" cselszövéseire, arra a hazugsághalmazra mellyel a háttérből irányítják világunkat gyakorlatilag következények nélkül. Még 1-2 megtekintés és megy az 5* is:-) |
2013-07-08 00:16.47 |
Amiért nem igazán lehet 5* -nál kevesebbet adni a filmre az elsősorban az, hogy gyakorlatilag minden területen: jelesül forgatókönyv, rendezés, színészi teljesítmények, vágás, operatőri munka, zene, korhűség bemutatása (design, smink, kosztüm...) kimagaslót nyújt.
A másik nagy erőssége szerintem a műfajok megfelelő keverése és én ezt nagyon nehéznek tartom és nagyra is értékelem: drámai elemek vegyülnek igen erőteljes szatírikus + groteszk részekkel az "átlagember" szemszögéből legalábbis, nem egyszer Tarantinoért kiált a film:-) Ehhez persze nagyon jó miliőt szolgáltat a pornófilm világa hiszen hálás a téma a karakterek sokszínűsége szempontjából, amit meg is kapunk, nem véletlenül volt Oscar-jelölése a forgatókönyvnek. Nem egetrengető, de nagyon jó film és ami a legfontosabb: van stílusa, nem is akármilyen, és ez nagy részben Paul Thomas Anderson rendezőnek köszönhető. Jellemző, hogy Burt Reynoldsot pl. nem kedvelem de itt istenien szórakoztam rajta (van egy mondásom, mely szerint mindenki pornórendezőnek születik csak van aki továbbtanul:-D), és ezt a "tételt" igazolja is. Mindenesetre igencsak érdekes világba kalauzolja el a film az átlagnézőt, hab a tortán, hogy a 70-es, 80-as évek fordulójáról van szó így egy érdekes "szubkultúra" metszetét kapjuk melyre innen a 2010-es évekből egyébként nem sok rálátásunk lehetne. |
2013-07-01 15:58.08 |
A film tulajdonképpen egy Kentucky Fried Chicken reklám: a csirkecomb, mely szopva jó! :-))
M.M.-nek jól állt ez a szerep:-) |
2013-07-01 02:40.46 |
Meglehetősen pocsék minőségű, elképzelhető, hogy ezért. Én meg sem nézném másik szinkronnal, de sajnos minőségileg irtó gánya munka. |
2013-06-25 05:51.22 |
Szomorú eset valóban...én "csak" a mozifilmjeiből néztem, a legnagyobb hatással egy negatív szerep volt rám: Eddie a 8MM-ből. Érdekes, ezt a nagyszerű filmet rendre kihagyták az életmű méltatásból, pedig súlyos alakítás volt egy nyomasztó témájú filmben.
Legutóbb pedig Brad Pitt oldalán láttam szintén mellékszerepben (Ölni kíméletesen). Nyugodjék békében. |
2013-06-24 04:39.50 |
A Schmidt története úgy gondolom 3 fő erősséggel rendelkezik, ami nem kevés: a főbb színészek játéka egyszerűen pazar a filmben. Természetesen Jack Nicholson lehengerlően hiteles alakítása az egyik, olyan arcjátékot mutat be, melynek során nüansznyinak mondható mimikai különbségekkel homlokegyenest más érzelmeket tud kifejezni, és ez óriási. Kathy Bates-től dobtam egy hátast olyan jó volt, dőltem is rajta a röhögéstől:-) Mindketten Oscar díjra is jelölve voltak, nem véletlenül. A mellékszerepek megformálói felnőttek a feladathoz, egyébként mindketten ismert és jó színészek.
A film pikantériája az a nem igazán gyakran alkalmazott "elegy", melynek során a mély dráma és az ironikus (jó) humor piszok jól megfér egymás mellett, ez a forgatókönyv kiválóságát is dícséri. Olvastam valahol, hogy Nicholson a Golden Globe-díjának átvételekor (vígjáték kategória) a következőt tette szóvá rendkívül frappánsan - és az előbbi gondolatomat alá is támasztja vele: "én azt hittem, hogy egy drámában szerepeltem". Végül de nem utolsósorban a rendező dícséretére: ezt a kitűnő zárójelenetet teljesen giccsmentesen "levezényelni" nem kis fegyvertény. Ritkán látni ennyire jó filmbefejezést, azt hiszem mindenki tudja miről beszélek. Nem tudom elképzelni, hogy ezt a jelenetet jobban el lehetne játszani, mint ahogy a jó öreg Nicholson mester megtette... A film némelyek szemében akár unalmas is lehet, én azonban minden percét tudtam élvezni nem is akárhogy, sőt nem kevés tanulsággal is gazdagodtam általa. Tipikus tanítva szórakoztató film, nagyszerű tolmácsolásban. |
2013-06-22 04:37.59 |
James Mangold rendezői karrierjét több figyelemreméltó film is szegélyezi (én a legjobbjának 'A nyughatatlan'-t tartom), ezen
filmek sorába tartozik a Cop Land is mely az egyik korai alkotása. Mondhatjuk, hogy itt tette le először a névjegyét: nem csak rendezte, de írta is a filmet, és nem kevés "nagyágyút" dirigálhatott egyszerre, hisz a szereposztás parádés. A film pikantériája mint tudjuk az volt, hogy Sly Stallone játszotta az egyik főszerepet és mára az is egyértelmű, hogy színészi kvalitásainak megcsillogtatását tekintve ez a filmje mérföldkőnek számít. Nyilvánvalóan nagyon komolyan vette a dolgát (meg is hízott a szerep kedvéért), és nem titkoltan azért vállalta el elsősorban, hogy De Niroval játszhasson egy filmben. Úgy látszik az inspiráció nagyon is jót tett a karaktere megformálásához, mert sikerrel vette az akadályt! A sztori különösebben nem üt, de drámai mélységgel rendelkezik, érdekes ez a rendőrvárosi elszigetelt "mikrokörnyezet", melyet igencsak átsző a korrupció és ennélfogva a bűn melegágyává is lesz. Ez ellen veszi fel a harcot Freddy Heflin seriff, nem tud egy ponton túl a tükörbe nézni anélkül, hogy ne cselekedne. Nagyon jó a film csúcspontja, nekem tetszett a lassított lejátszás és a hangokkal (pontosabban azok hiányával) való "operálás". Számomra érdekes és nagyon jó a földrajzi elhelyezkedésből fakadó allegória: a Hudson két partja egymással szemben mely két állam határa is egyben mintegy jelképezi a szembenállást: a felszínre törő igazságérzetét és a bűnös korrupcióét, mely alávaló tettek során át zülleszti bűnözővé az itt élő zsarukat. A filmben Stallone játékán kívül én Ray Liottát tudnám még különösen dícsérni. |
2013-06-21 00:15.35 |
Igen, Gáti Oszkár szinkronizálta szerencsére. |
2013-06-21 00:12.27 |
Mindkét filmről kb. egyezik a véleményünk, én egyébként Schwarzenegger mániákus vagyok főleg.
Lesz még mindkettejüknek nagy dobása is, ebben biztos vagyok. Addig pedig várjuk a The Tomb-ot a két nagyágyúval, mely idén azt hiszem látható lesz és amely valószínűleg munkacím lehetett mert az imdb. szerint Escape Plan a hivatalos címe. |
2013-06-21 00:04.52 |
Érdekes figura ez a Walter Hill. Egyfelől nagyon nagy produceri teljesítmények vannak mögötte (pl. Alien tetralógia), de valamilyen okból a rendezései viszont megbuknak (a kasszáknál főleg).
Ennek ellenére én kimondottan kedvelem és most nagyon örültem, hogy Arnie (Red Heat) és Willis (Last Man Standing) után végre Sly filmet is dirigál (eddig én nem emlékszem, hogy történt volna ilyen). A 48 órával tette le szerintem igazán a névjegyét még a '80-as években. A Fejlövés úgy tűnik nem titkoltan próbál az előbb említett filmből áthozni egyfajta feelinget és a Bruce Willis filmből pedig a narráció és a zenei motívum az amelyik itt igencsak hasonlít. Nekem legalábbis többször felidéződött az imént említett két filmje Walter Hillnek, miközben néztem. Sosem értettem legalábbis Stallone-val kapcsolatban a következő fanyalgásokat: hát igen, nem kéne már annyira ezt erőltetnie, lejárt az ideje a 80-as 90-es években, akkor volt "menő" de már nyugdíjaskorban van, a mai filmvonulatok ezeken a klasszikus "macsós" akciófilmeken már túlhaladtak, ésatöbbi. Akik ezt mondják nem tudom észrevették-e, hogy 66 éven túl ez az ember milyen fizikai állapotban van?! Tehát pontosan ezekben a jellegű nyersebb akciófilmekben mint ez is, és amely műfajnak az egyik legkiemelkedőbb színésze Sly, bizony még mindig KURVÁRA HITELES. Nem sokáig teheti már meg ez nyilvánvaló, de ez a filmje is jó szórakozást nyújtott és örültem hogy láthattam, mert számomra legalábbis legenda. Mint ahogy a Walter Hill filmek többségében itt sem túl bonyolult a sztori, lineáris, de van benne valami ami miatt én élvezem. Ha régimódi vagyok, hát vállalom:-) Némileg megmosolyogtató volt a hasonlatosság a Kobrával, lásd baltás eksön, a figura feje is hasonlított, a helyszín atmoszférája detto. De még ez is belefért. Stallone ezt a mozit elvitte a vállán és még náhányat azt hiszem el is fog, illett hozzá ez a nem túl bonyolult szerep és szerintem jól összedolgozott ezzel az élvonalbelinek mondható rendezővel. A kritikák szerintem alábecsülték ezt a filmet, bár tény, hogy túlságosan azért nem erőltette meg magát ebben a filmben senki. |
2013-06-20 01:32.17 |
Ne legyetek kishitűek. Fog az menni:-) |
2013-06-19 01:26.14 |
Egy kis érdekesség: az a bizonyos pad, melyen Forrest üldögélt és mesélt a filmben, Savannah városában lett felvéve (a Chippewa Square-en).
Eme város múzeumában van kiállítva egyébként a filmben látható pad, íme: [link] Ha valaki Georgia államban jár ne hagyja ki, de Florida is közel van úgy rémlik. |
2013-06-18 02:50.37 |
Rossz volt nézni, hogy a filmtörténet egyik legjelentősebb akciótrilógiája (nálam 4-5 ide vagy oda továbbra is "csak" trilógia) Budapesten lett istenesen megerőszakolva. Nem ezt akartuk, viszont hogy mit is kaptunk? Die Hard feelinget maximum 10%-ban (egy-két poén véletlenül "ült"), azon kívül egy nagy nulla forgatókönyvet alapként. Márpedig, kedves filmrajongók, annak a filmnek aminek pocsék a forgatókönyve az sz.r is marad akárki rendezi és akárki játszik benne. Főképpen a színészek szívnak mert nincsen karakter, akit eljátszhatnának. Ennek következtében csak úgy ott vannak a vásznon és alibiznek, az idő eltelik persze valahogy de a néző rohadt nagyot csalódik. Willist sem értem igazán, mert vaskos csekk ide vagy oda, ennyire kell a pénz? Ez a "forgatókönyv" 14 feles után sem tetszhetett neki. És neki azért komoly (akció)filmes múltja van már. Értem én a kapzsi stúdiókat is, hogy ki kell facsarni minden centet a franchise-ból, de azért mindennek van egy alsó határa.
Ez a B kategória alja forgatókönyv, 8 millió dolláros filmekhez való, a fantázia fogalmáról még csak nem is hallott aki ezt írta. Ez az orosz "téma" már 10 éve is rendkívül unalmas lerágott csont volt, hát most ismét előhúzták a nagy kalapból, a színészileg teljesen jellegtelen néni is adott volt mint apuci kislánya, minden B-kategóriás klisét sikerült kipipálni kérem szépen. Meg aztán jön a stáb Magyarországra "spórolni", már itt gyanút foghatnánk, oké mi még elidőztünk gondolatban pl. a Hősök tere láttán és a honvédségünk utolsó repképes Mi-24P-jét is megcsodálhatjuk (A Mi-26-os belorusz minisztériumi gép volt egyébként, tőlük bérelte a stáb, Budaőrsön járt a szépség, ideiglenesen át is pingálták, valóban hasonlított az orosz Halo-k festésére). Ez a Moszkva-Csernobil kiruccanás is meglehetősen sántított, lévén kb. 1000km-re vannak egymástól és inkább Ukrajna az már:-) Nem mondom volt pár jó momentum, főleg amikor Kamarás kapott egy nem kicsi tockost. Árpa is keményen tekintett a világba, Ganxsta Zolee pedig tört-zúzott, mondjuk miatta adok 2*-ot a filmre mert őt bírom:-)) Természetesen nem kell Die Hard nélkül maradnia a vérbeli rajongóknak, csak ez esetben például az első vagy a harmadik részt (nekem ez a kedvencem) érdemes előkotorni és a lejátszóba helyezni: ezt az ötödiket pedig még véletlenül se. |
2013-06-08 02:02.10 |
Monumentális és igencsak fajsúlyos mű Oliver Stone legjobb korszakából, melyben csak úgy ontotta a nagyszerűbbnél nagyszerűbb filmeket. Nekem a rendezői változathoz volt szerencsém, lebilincselő. Az USA hidegháborús + vietnami háborús időszaka egyébként is szerintem a legizgalmasabb korszakuk. Eme korszak bemutatásában Oliver Stone-nak pedig megkerülhetetlen a szerepe. A '60-as évek amúgy sem szűkölködött politikai skandallumokban, de a JFK elleni merénylet ezek közül is kimagaslott. Nem kis bátorságra vallott Stone részéről, hogy ilyen tálalásban "meg merte" rendezni a filmet, és persze borítékolható volt, hogy nem kevés bírálatban, sőt fenyegetésben lesz része. Mivel filmjeinek lelkiismerete van, ezért a hatalom nem vág jó képet hozzá és Stone amúgy is sokaknak szúr szemet, hiszen elég erősen balos nézeteket vall és ezt nem is tagadja. Lehet, hogy meg fogtok lepődni, de én azt éreztem amit egyébként elég ritkán szoktam filmnézés közben: vegytiszta félelmet. De talán a szorongás még jobb kifejezés. És ezt tartom a film egyik nagy erényének: képes megláttatni a nézővel, mi is az a valódi hatalom, ha bepillantást engedünk a kulisszák mögé. Olyan elemi erő, mely elsöpör mindent és mindenkit, mely érdekeivel ellentétben áll. Bár mindenütt ott van, de mégis láthatatlan és kellően paranoid. Ha az az érdeke, hogy folytatódjon a háború, és a titkosszolgálat ne gyengüljön, akkor amerikai elnököt öl, majd becstelenül hamisít: bizonyítékokat és történelmet. És ennek a tudatosulása volt számomra az igazán félelmetes.
Eme hatalommal pedig szembeállítja a film a folyamatos igazságkeresés motivációját, és Costner tárgyalótermi záróbeszédében Amerika lelkiismerete szólal meg, de felfoghatjuk úgy is hogy Stone szól ki a filmből. Zseniális húzás, hogy a beszéd végén Costner a zárómondat erejéig szemközt néz a kamerába! Garrison ügyész egyébként egy kisebb szerep erejéig feltűnik a filmben, de ilyen mérvű elegancia nem ismeretlen Stone-tól. Döbbenetesen jó volt a film vágása, a fekete-fehér és színes képek alkalmazása, eredeti felvételekkel és képekkel tűzdelve a filmet (pl. eredeti boncolási kép is van benne) Az operatőri munka is kiváló, Robert Richardson olyan nagy rendezők operatőre mint Stone, Scorsese vagy újabban Tarantino: mindig is nagy kedvencem volt. Stone tudatosan választott mellékszerepekre is nagyágyúkat. Nekem legjobban Gary Oldman alakítása tetszett (Lee Harvey Oswald szerepében), de nagyon jó volt pl. Donald Sutherland és Tommy Lee Jones is. Kevin Costner úgy vélem hozta a kötelezőt, és hiteles volt. A bírálatok ellenére én nem éreztem, hogy manipulálna vagy megvezetne a film, vagy egy olyan teóriát akarna rámerőltetni, mely légből kapott lenne. Én vevő voltam rá mindvégig. És talán 2029-ben mindannyian okosabbak is leszünk. Vagy mégsem? |
2013-06-06 13:59.44 |
(Igen, teljesen jó a példa. Viszont szerintem Crowe legjobb teljesítménye a Remény bajnokában volt, mint ad Isten azt is Ron Howard rendezte:-D
Az Egy csodálatos elmében is sokkal jobb volt mint a Gladiátorban, azért jelölték is. Én nagyon szeretem az alakítását még ezekben is: Amerikai gengszter, A dolgok állása) |