Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A szomorúság háromszöge - Paramount Network, 00:50 |
Mojave - Viasat Film, 00:55 |
Együtt leszünk karácsonykor - Film4, 01:00 |
Alkonyattól pirkadatig - AMC, 01:15 |
A Védelmező - HBO2, 01:36 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Diedrich Bader (58) |
Thúróczy Szabolcs (53) |
Thure Lindhardt (50) |
Amaury Nolasco (54) |
Wade Williams (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Különvélemény (2002) - Vélemények |
Különvélemény (2002) - Kérdések |
Madame Web - Vélemények |
2022-es választás |
Határok nélkül (2003) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A gyilkolás ideje |
Suzanne Shepherd |
2013-10-17 11:54.18 |
Plussz számomra igen érdekes volt lekövetni (és még utólag is, hozzáolvasva pl.) a trükkök akkori fejlődésének "evolúcióját" a 3 évenkénti viszonylatban. A legnagyobb ugrás talán 1977-1980 közt volt: egyrészt az ILM esetében bebizonyosodott, hogy képesek forradalminak számító új trükköket kitalálni és megalkotni relatíve kevés pénzből is tehát ha úgy tetszik szellemi tőkéből (A New Hope), a Birodalom esetében viszont már jobban tér nyílt a nagy siker miatt pénzügyileg is a trükkfejlesztésekre és ez meg is látszott. (Kb. azt lehet mondani, hogy 3 évente duplázódott a költségvetés, ami azért a bevételekhez képest még mindig alacsonynak volt vehető) És persze addigra összekovácsolódott az ILM is. A Birodalom esetében az egyik legnagyobb kihívás a Hoth-i csata volt, Phil Tippett nevét azóta jegyeztük meg a stop&go motion kapcsán. |
2013-10-15 17:20.14 |
Én már igazán várnám "Roland Emmerich sok nagyszerű alkotását", vártam én eddig is csak nem nagyon jöttek:-) |
2013-10-15 17:15.40 |
Érdekes a párhuzam a Matrix-szal és tényleg van is alapja amivel ez megvonható.
"Egy álomvilágban élt, amiből csak a rendező sorozatos hibái miatt ébredhetett fel" Talán ez a kulcsmondat ezzel kapcsolatban és ez a legfantasztikusabb a Matrix első részében, hogy valóban el is gondolkozol a saját életeden: biztos, hogy ez nem egy kreált valóság, amiben élsz? A gépek (=médiagépezet) irányító szerepe, mint felsőbb hatalom ésatöbbi... Ezért istenien jó ez a két film különben, rengeteget lehet elmélkedni rajta, mindemellett nagyon élvezetesek is. Mondjuk nálam a Matrix külön kategória, emlékezzünk csak vissza mekkorát szólt 1999-ben, és ma is bőven csúcsfilmként könyvelhető el, ahogy még hosszú ideig így is lesz. No de ez már egy másik topic:-) |
2013-10-14 11:38.27 |
Puzsér Róbert "A hét meszerlövésze" rádióadásban ezt a filmet is nagyon lényegrelátóan elemzi, én csak most a hétvégén fedeztem ezt fel de le fogom tölteni szerintem mindet, meg amúgy is nagyon bírom Puzsért:-)
Azt nem tudom számodra elég mélységű-e mivel ez szubjektív, de elég élvezetes az a beszélgetés amit erről a filmről (is) nyújt. |
2013-10-11 17:18.46 |
Na azt pont nem láttam, biztos mivel nem katasztrófa így nem tudtam egyenlőségjelet tenni Emmerich nevével:-)Különben úgy látom 4*-ra értékelted, tehát az ötödikre akkor még mindketten várunk:-)) |
2013-10-11 17:06.44 |
Lehet szegény Roland Emmerichnek már az egész földi élete rámegy, hogy végre egy normális filmet leforgasson:-) Ez a kívánalom ezúttal sem teljesült. Neve ugyebár összefonódott a naaaagy katasztrófafilmekkel, melyek karaktereket még véletlenül sem tartalmaznak, giccses és finoman szólva túlfűtött patriotizmust annál inkább (furcsamód egy filmjét mégiscsak kedvelem, nem fogjátok kitalálni a címét: The Patriot:-D).
A cukormáz itt sem hiányozhatott, sőt jutott bőséggel. Jamie Foxx az egyik legjellegtelenebb szerepválasztásával lepett meg, nem is értem mit keresett a filmben egy Ray vagy egy Django elszabadul című filmmel a háta mögött. Richard Jenkins (akit nagyon megkedveltem a 2007-es Látogató című filmben) szintén légüres térben mozgott hogy úgy mondjam, mert amit képletesen a szájába adtak nem volt valami ütős, na. Megintcsak ugyanaz az Emmerich nóta: nincsenek karakterek, helyette unalmas hazafias ömlengés, ez a repertoárja kiapadhatatlan. Ennek következtében hamar eluntam magam. Nekem az egész egy nagy alibizésnek tűnt a színészek részéről. Márpedig mindent az akcióra alapozni egész egyszerűen nevetséges, ráadásul az akciók megvalósítása nem egy esetben kívánnivalót hagyott maga után, pedig azt hiszem elég szép számú dollármillióból sikerült ezt összehozni. Közepest jóindulattal kaphat a film, melyben nem tudnék igazán csúcspontot megemlíteni és ez azért eléggé fájó, hiszen 2 órát csak rá kellett áldozni. Várnám továbbra is az első 5*-os Roland Emmerich filmet, de lehet hogy ahhoz igencsak tisztes kort kell majd megélnem:-)) |
2013-10-11 15:17.38 |
Különben érthető mitől lett olyan jó a film látványvilága: John Knoll neve volt a garancia.
Az ILM csapatában a Star Wars Special Edition készítésétől már benne volt - tehát 1997-től és utána a Prequel trilógia CGI látványfelelőse lett. Egy nagyon jó kis képeskönyvet adott ki egyébként "Creating the Worlds of Star Wars: 365 Days" címen, szerintem az egyik legjobb behind the scenes kiadvány a témában: mind a 6 részt illusztrálja. (Mikor megjelent én az angol amazon-ról rendeltem, lehet hogy még mindig kapható) |
2013-10-11 13:14.59 |
Csatlakozom, hiszen az egyik kedvenc karakterszínészemről van szó. Legfontosabb szerepe véleményem szerint a Halálsoron Brutus Howell-je volt, a mozitörténet egyik legnagyobb filmjében alkotott maradandót és ez nagyon nagy dolog. A másik King-adaptációban, az Atlantisz gyermekeiben is kitűnőt játszik, bár sajnos keveset, de a film élvezeti értékéhez nagyon sokat tesz hozzá. És még folytathatnám...
A lényeg: remélem még sok jó szereppel örvendeztet meg minket 60 fölött is. |
2013-10-10 11:27.13 |
Magyarországra nem túlzottan gondoltak a készítők ezen kuncogtam közben, mert errefelé a "gipsy danger" kifejezés elég sajátos felhanggal és jelentéstartalommal bír:-)
Persze ha mögégondolok annyira nem is nevetséges... Mindenesetre összekapcsoltam gondolatban a gipsy dangert és a hatalmas tömegű fémet, melyből áll, szóval lehet hogy mégiscsak gondoltak kis hazánkra:-) |
2013-10-06 17:06.58 |
Egy fontos dolgot kihagytam az értékelésből az imént, így utólag hozzáírom: SPOILER lehet benne!
Nem lehetett nem észrevenni azt az allegóriát, melynek során Ed Harris karaktere Istenként jelenik meg a filmben. Mint teremtő és mint TV-s mindenható, ráadásul a dörgés-villámlás után szól le az "égből". Ez a párhuzam zseniális volt és nem véletlenül történt a kamerabeállítás is Ed Harris esetében úgy, ahogy. Mint ahogy a TV manapság is milliók "istene", melyhez "imádkozhat" a nép. Már aki:-) Mivel a film 1998-as, így elég jelentősen meg is előzte a korát (bár a valóságshow című intézmény az USA-ban nyilván már ekkor sem volt ismeretlen), szóval ez egy zseniális koncepció volt mindenképpen. |
2013-10-06 09:05.25 |
Többek véleményével ellentétben szerintem a Falu Shyamalan egyik legjobb filmje, sőt számomra a legjobb is, én nem gondolom, hogy az a vesszőfutásához tartozna, egyáltalán nem. Az utána következő filmjei nem igazán méltóak az előzőekhez, sőt akad köztük szinte nézhetetlenül nívón aluli (főleg az újabbak közt), ez véleményem szerint is így van, nevezhetjük egy hosszabb ideje tartó mélyrepülésnek. Szerintem mondjuk lesz még jó filmje, de a Föld után biztos nem tartozik ezek közé: valóban több sebből vérző, nagy jóindulattal gyenge közepesnek minősíthető alkotás. Egyszer azért meg lehetett nézni.
Jaden úrfi pedig még egy ilyet nem betlizhet színészi "teljesítmény" tekintetében, mert akkor végleg rajta marad (és lehet, hogy jogosan is) az a bélyeg, mely szerint csak a papa árnyékában és szárnyai alatt képes vígan éldegélni ebben a szakmában. A legjobb különben amit a filmről szerintem el lehet mondani, hogy az operatőre az a lengyel származású Peter Suschitzky, aki a Birodalom visszavág kamerája mögött fiatalon már örökérvényűt alkotott a film világában. Ehhez kapcsolódóan találtam egy nagyon jó képet, talán tekintsétek meg: [link] |
2013-10-06 01:16.01 |
Az egyetlen film számomra, melyet Jim Carrey neve fémjelez és (kövezzetek meg) végig is tudtam nézni (sőt), mivel képtelen vagyok azonosulni a stílusával, mint néző. Azonban ez a film a témájában annyira erős, hogy még Jim bátyót is elviseltem, sőt bizonyos részei az alakításának kifejezetten tetszettek. Kedvenc témámmal foglalkozik a film: a média manipulatív hatásaival, annyiban természetesen igen különleges módon, azaz egy egész élet maga a valóságshow. A film szépen rakja össze az egyéni szabadságvágy ébredését mely aztán egy elementáris választásban csúcsosodik ki, mely valójában sosem lehetett kérdéses, azaz hogy előbb vagy utóbb bekövetkezik. Ed Harris alakítása is zseniális, naná, és persze jó televíziós lévén hisz egyfajta hamis és hazug szeretetben, mely őt a főszereplőhöz köti. Lehet-e hazugságra alapozni egy egész életet, mi a média manupulációnak a határa (ha egyáltalán van olyan) mind az egyénre mind a teljes társadalomra nézve, van-e teljes egészében kreált valóság: ilyen és hasonlóan érdekes kérdéseket feszeget ez a kritikai hangvételű, igen kimagasló alkotás. |
2013-10-05 23:45.39 |
Teljesen egyetértek, Arnie ráadásul jóval több, mint hollywood-i ikon, hiszen tudjuk mit ért el a testépítésben és a politikában: az elérhető legnagyobb csúcsokat. Persze ezt megtette mozisztárként is, hiszen a '90-es évek első felében (főképp a Terminator 2-nek köszönhetően, melyre azt lehet mondani hogy a valaha készült legjobb akciófilm) az elsőszámú akciósztár volt. Ám ami az önéletrajzi könyvéből szintén kiderül, hogy a magával szemben támasztott maximális követelmények és elsöprő ambíció mögött egy több szempontból érzékeny lélek lakozik: nagyon fontos alapelve, hogy visszaadni a közösségnek kutyakötelesség. Ez egy szimpatikus vonás ugyebár, azonban emögött súlyos tettek vannak, nem csak szóvirágként használja. Összességében én azt mondom - és itt kapcsolódnék főképp a méltatásodhoz -, hogy Arnold legnagyobb erénye a hihetetlen módon egyedi és karizmatikus személyisége. Szerintem ezzel ért el a legtöbbet, pedig az akaratereje sem kicsi:-)
Egyszer volt szerencsém élőben is látni Ausztriában, kb. fél m-re volt tőlem (nem a szokványos utcán lerohanós eset ahol a testőrök közbelépnek), és életem egyik legmeghatározóbb napja volt. Páran elénekeltük a happy birthday-t és mosolyogva megköszönte, tényleg meghatotta, közben persze aláírt egy bekeretezett A4-es méretű képet mely itt figyel szemben velem az asztalon, hiszen a példaképemről van szó:-) Nagyon várom a következő filmjeit és biztos vagyok benne, hogy tartogat még (pozitív) meglepetéseket a hozzánk hasonló rajongóinak. |
2013-10-04 00:49.14 |
Kissé kései válasz:-)
Olyan fél éve kijött, gyönyörű képpel és szerencsére újrakevert (5.1) eredeti szinkronnal. Nagyon jó, hogy ez megtették, mert kiváló az eredeti szinkron, de annyira pocsék, sistergő zúgó valami volt, hogy ihajj, és most méltóvá tették szerencsére a képhez. Nekem "csak" 1080p ripben van meg azóta, nem a teljes BD, de így is teljesen tökéletes és majdnem 28 GB méretű:-) |
2013-10-04 00:43.24 |
Teljes mértékben egyetértek. John Williams-szel kapcsolatban is, pedig Birodalom fan vagyok - abban is óriási a zene ugyebár, de tényleg a Schindleré azt hiszem a legmonumentálisabb az összes filmes zeneműve közül.
"Hiszem és remélem, hogy Spielberg filmje segít abban, hogy tanuljunk és változzunk." Pontosan ezzel a céllal készült a film. És nem véletlenül a film évében lett életre hívva a Survivors of the Shoah Visual History Foundation is, ugyanezzel a céllal. |
2013-10-04 00:37.51 |
"Vedd le a bolítást, hogy lásd a dlótokat!" :-D |
2013-10-03 18:48.20 |
Azt azért távolról sem mondanám, hogy röhejes jelenet, mindenesetre a legtöbb bírálatra okot adó rész, mivel eléggé a giccs határán egyensúlyoz és valóban nem is túlontúl hiteles, nyilván Spielberg azt kívánta érzékeltetni mennyire letaglózta Schindlert a felismerés.
Viszont azt is emeljük ki, hogy ebben a jelenetben van - pontosabban közvetlenül ennek folytatásaként - a film (szerintem) legfantasztikusabb operatőri húzása, amikor a távozó kocsi oldalablakán visszatükröződnek a sorban álló emberek, majd innen ráfókuszál a benne ülő Liam Neeson arcára és Ő kerül előtérbe, miközben elmosódva még mindig látszanak az emberek az arca előtt az üvegen, ahogy halad a kocsi. Nos ez a jelenet is tökéletesen kifejezi azt amit az előző, ráadásul a legjobb filmes eszközökkel és egy teljesen hibátlan színészi arcjátékkal: szerintem a film legnagyobb erőssége ez 20mp. Összességében is természetesen egy fantasztikusan nagy filmről van szó. Bizonyos elemeit persze lehet bírálni, módjával:-) |
2013-10-03 11:19.55 |
Amúgy pont ezen gondolkodtam, hogy mitől működik egy filmben egy adott vicc, már ha bizonyos filmek esetében egyáltalán annak lehet nevezni. Szerintem ez a trilógia vicces ugyanis. A legjobban én a szatírát kedvelem, de az egy nagyon nehéz műfaj - mármint elkészíteni, pl. A tanú, Amikor a farok csóválja...
Mármint úgy lehet nehéz elkészíteni, hogy filmként működjön. Az amerikai ("feka") "vígjátékok" többségének idiotizmusa, ember alatti és számomra rendkívül unalmas, humornak nevezett valamije ami miatt egy ideje elfordultam a műfajtól. Félreértés ne essék, a vígjáték műfajban is vannak gyöngyszemek, pl. Mrs. Doubtfire, számomra legalábbis. Persze, kinek mi jön be. Nekem pl. Jim Carrey tevékenysége sem, aki pedig széles körben örvend elismertségnek - én még egy filmjét sem tudtam végignézni, még utolsó mentsvárként a Truman show-val megpróbálkozom, bár az nem vígjáték:-) Én leginkább a helyzetkomikumot szeretem, jelen trilógiában van belőle bőven, szerintem nagyon jók a karakterek (Alan-t imádom: "Muter: hamburger, kóla mooost!":-D) és emiatt működik is mind a három rész. A három embertípus jól össze lett kutyulva a filmben és van "alattuk" (főleg az 1. rész esetében) egy azonosulható sztori - végül is ki a fenét ne érdekelne egy vegasi legénybúcsú? :-) Spoiler Szerintem nagyon vicces volt Alan dalolása a temetésen, úgy az egész szitu jól volt tálalva, aztán ez a sírásásban csúcsosodott ki - nagyon abszurd volt és kellett hozzá a karakter, ami ezeket a poénokat "eladta" - szerintem kiválóan működött. |
2013-10-01 22:26.15 |
"Egy jópofa beszólás vagy vicces momentum se szorult a játékidőbe"
SPOILER!! A temetési szertartás sem tetszett? (nekem az volt a csúcs az Ave Maria dalolás+beszéd+papa képével mobilfotózás+sírásás kombó, bevallom engem az kiütött:-D) |
2013-09-30 16:56.01 |
Nem vagyok vígjáték-fan, de engem az egész trilógia megfogott. Az nem vitás, hogy az első rész mindent visz. Ez a 3. viszont szerintem eléggé alulértékelt. Azzal egyetértek, hogy Chow a kelleténél többet szerepelt benne (bár ezt az r=l dumáját nagyon bírom, mert nagyon vicces szavak keletkeznek ezáltal) de szerencsére Alan köré gyűrűznek az események főleg az elején, ami viszont jó! :-)
Az nyilvánvaló volt, hogy harmadjára ugyanazzal a tematikával már nem lehet leforgatni, kissé nyakatekert volt ugyan amit Goodman karaktere előadott, de üsse kő. 1 mondat SPOILER Azt nagyon élveztem, hogy visszatérnek Vegasba:-) Ami miatt a 4*-ot is megadom az pedig a következő (SPOILERREL): A film elején a temetési jelenetek annyira jók, 3 irgalmatlan nagy poén zsinórban, én a harmadiknál már bevallom már annyira röhögtem, hogy egyszerűen nem bírtam abbahagyni:-)) Na főképpen emiatt felértékeltem jó film kategóriába. Szerintem - ha nem is túl gyakran - de ez a rész is többször nézhető. Mondom ezt tényleg úgy, hogy a vígjátékoknál max. a musical-eket utálom jobban... Ja és a film legvége is ütős, nem érdemes felállni a stáblista kezdetekor, ugyebár...:-) |
2013-09-29 19:35.57 |
Azt hiszem valahogy így illik bevenni Vegast! :-)
A vígjáték talán az egyetlen olyan műfaj, ahol csak 1-2 igazán kedvenc filmem van. Emiatt nem is túlzottan kedvelem a műfajt, annyiszor kellett csalódnom. Finoman szólva sem vagyok naprakész az ügyben, a Másnaposokat is csak most fedeztem fel. Ám nemhiába, mert tényleg zseniális, kegyetlen szórakoztató. Végülis legénybúcsú + Vegas, magas labda, plussz remek az ötlet, hogy nem magát a dorbézolást mutatja be, hanem utólag kell felgöngyölíteniük hőseinknek ez eseményeket... Baromi ötletes és nagyon jó slusszpoén ahogy a bulifotók lezárják a filmet! Szerintem azokon röhögtem a legjobban... Műfajában ez egy kiemelkedően jó alkotás, a második rész nem volt partiban vele összességében, de még az is nézhető. Tyson is érdekes színfoltként szerepelt:-) Ja és Alan az isten!:-))) Megy az 5* és ez nagy szó. |
2013-09-28 18:36.37 |
Nem mondanám csajosnak, hisz akkor nem néztem volna meg:-) Egy reményvesztett, kissé alkoholista és életunt férfiember visszatéréséről szól.
Különben több nőnemű (fő)szerepel benne, mint hímnemű, ha ez megnyugtat:-) |
2013-09-28 06:15.23 |
"Kíváncsian várom a többi filmjét is"
Én most kifejezetten a következő filmjét (Homefront) várom, mely gondolom nemsoká itt is a mozikba kerül: Stallone forgatókönyv, Gary Fleder rendező, James Franco mint másik főszereplő. Mindez legalábbis jól hangzik, úgyhogy szerintem reménykeltő. |
2013-09-27 08:17.36 |
A minőségibb Statham filmek sorába tartozik a Kolibri kód úgy vélem, bár a tökéletestől nagyon messze van. De egy elsőfilmes rendezőtől nem is rossz! Örültem, hogy Statham végre kipróbál más irányokat is, mint az örökös végnélküli zúzás.
A legjobb filmje toronymagasan szerintem a Banki meló, szerintem ahhoz kéne viszonyítani, mint etalonhoz. Pont azért tetszett a film, mert nem lehet igazán az eddigi Statham életműbe illeszteni, megosztó is a film mint látom, és pont ezeket szeretem, mert így elkerüli a legrosszabbat ami egy filmmel megeshet: a szürkeséget. Steven Knight volt a forgatókönyvíró is, az látszik hogy nem egy fércműről van szó, de az igazi drámai mélységekig nem sikerült eljutni. Ez nem feltétlenül Statham hibája. A karakter bizonyos elemei nem illettek a főszereplőhöz, de valószínűleg pont ezért kedveltem:-) Szokatlan volt, na. Sikerült némi poént is belevinni a filmbe, ami sosem hátrány, hiszen szórakozás céljából fogyasztjuk. Így utólag visszagondolva vegyes a kép, de ami miatt megadom a 4*-ot: összességében jól szórakoztam, és végre nem teljesen azt kaptam amit Stathamtől vártam. Reméljük a jövőben megtalálja az egyensúlyt a sima egyszernézős eksön (ebből van a legtöbb), a minőségi akciófilm és urambocsá' a gondolkodóbb, összetettebb karakterű filmek felé. Próbálkozásnak a Kolibri kód állítom, hogy nem volt rossz. |
2013-09-25 18:39.32 |
Zeta-Jones néninek is ma van a szülinapja, úgyhogy biztosan nagy buli lesz Douglaséknál :-)
Király színész, bár a fénykora a '90-es években volt (szerintem), de ettől függetlenül még remélem sokáig köztünk marad a legenda. |
2013-09-25 01:56.46 |
Könnyed, bájos, igazán jó kedvre derítő film újfent a Rob Reiner + Morgan Freeman párostól.
Mr. Freeman kisujjában van a színészet, most is sziporkázik, szóval ezt a filmet érdemes megnézni. És nem utolsó sorban nagyon aranyos az eb:-) |
2013-09-24 16:03.15 |
"Majd nyugdíjas éveim alatt beszerzem még, hátha"
Pedig nem kell hozzá szenilitás, esküszöm neked!:-)) Nem kell erőltetned, már szinte biztos, hogy nem fogod megszeretni. Nézd ami tetszik szerintem. Ha mindenkinek tetszene a világon az amúgy is gyanús lenne:-) |
2013-09-24 02:05.52 |
A Jedi-ben a Halálcsillag elleni támadás bizonyos képsorai valóban rendkívüli módon megelőzték a korukat (ma is fantasztikusan látványosak), a mozitörténelem legösszetettebb optikai montázsáról van szó, ha már a trükk szóba került. Nekem is jobban tetszik sokkal, mint a sokkal újabb CGI az új részekben. Mondjuk, azok sem rosszak:-) |
2013-09-24 02:01.00 |
Meglehet persze ez is, igazad van. Akkor inkább úgy mondom, hogy számomra (szinte) biztosan nem lesz jobb. mert nálam vannak A filmek (Casino, Amerikai szépség, A remény rabjai, A keresztapa, Carlito útja, Ponyvaregény:-), Aliens, T2, Forrest Gump, Összeomlás, Amerikai história X, Pókerarcok stb. és még sorolhatnám a számomra 10/10 pontos filmeket mert szerencsére szép számmal akadnak azért...) és van mindezek felett A Birodalom, vitathatatlanul...
De ezt mindenki maga tudja, kinek mi a best of filmélmény, melyet legfeljebb megközelíteni tud az összes többi. Vagy ez csak nálam van így elkülönülve? :-) Meglehet... Azt viszont határozottan kijelenthetjük, hogy azért elég egyöntetűen a legjobb SW filmről van szó, a klasszikus trilógia mozitörténeti jelentőségét pedig azt hiszem felesleges volna taglalni annyira magától értetődő, mindebből következően könnyen belátható, hogy a Birodalom objektíve is az egyik legjobb film. Azt, hogy közepes vagy rossz volna, na azt viszont nem tudom elfogadni:-) |
2013-09-23 07:11.58 |
Igaz ez most is:-) Mivel ez egy szubjektív dolog így én még azt is ki merem jelenteni, hogy a jövőben sem fog ütősebb mozifilm születni, kb. soha. (Mivel amúgy is erős lejtmenetben van a filmipar)
Ebben a véleményben legalábbis az én esetemben biztosan benne van egy adott korszak, egy adott élethelyzet de még inkább életkor, mikor az ember a legfogékonyabb volt az olyasfajta ínyencségekre, mint ez a film. Mivel A Birodalom visszavág egy monumentális műremek, így ha teljesen fogékony voltál rá akkor örökké a rabja maradsz jó értelemben, ha pedig nem akkor 3 csillagozod és sosem fogod azt érezni mint a vérbeli rajongók, akárhányszor is nézed. Ez a szép a művészetben, hogy nagyon ritka esetekben amikor minden klappol, olyan hatással van az emberre ami miatt teljesen úgy érzed, hogy az a valami a tiéd. Teljesen. Ez baromi ritka dolog... Különben objektívan nézve is vitathatatlanul az egyik legjobb mozifilm mely valaha készült:-) Külön meg kell vizsgálni, részenként: forgatókönyv, zene, operatőri munka, megvalósítás (trükkök stb.), rendezés, színészi alakítások, bevétel, filmtörténeti jelentőség. Szinte mindben bőven átlagon felül teljesít a film, sőt. |