Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Eredeti Jonathan - Filmbox Plus, 15:15 |
Madame Web - HBO2, 15:35 |
A csúf igazság - RTL, 15:45 |
A tökéletes trükk - HBO3, 15:45 |
A velencei kalmár - Filmbox Plus, 16:35 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Gyilkos doboz |
Viola Davis |
2015-12-23 15:30.42 |
Jó döntés az öt! :-) |
2015-12-20 14:54.44 |
A Jedi esetében leginkább optikai montázst használtak a csatajelenetekhez, úgymond trükktörténeti jelentőségű ez a képsor,
[link] mivel a legösszetettebb optikai montázs valaha amit filmvásznon láthattunk (sajnos a számra nem emlékszem pontosan, de 100-as nagyságrendű a komponensek száma). Véleményem szerint is a Jedi Halálcsillagtámadás jelenetei az egyik, ha nem a legjobb űrcsatajelenet a mozitörténelemben, dacára annak, hogy több, mint 30 éve készült. |
2015-12-18 19:07.43 |
Tényleg jó a 42-es ötletelés...
Én csak annyit fűznék itt hozzá, hogy a film legnagyobb erőssége szerintem a hangulata. A monoton "zene" rendkívül feszültté teszi, és ez a feszkó hogy úgy mondjam szinte kézzel tapintható egész végig. Az utolsó képsornál pedig jobb megkapaszkodni valamiben, bár én ezt már csak utólag látom így, szerintem ugrottam egy hátraszaltót a fotellel :-D Ilyesmi hangulatot pl. a Carpenter-féle The Thing esetében éreztem, ezt hívom én mesteri atmoszférateremtésnek, tényleg most már többedszerre bizonyítja Denis Villeneuve kanadai rendező, hogy napjaink egyik legjobbja. Szerintem nagy jövő áll előtte és nagy filmek, melyeket sikerrel rendezhet meg. (Az új filmje is magas értékelésű, még nem láttam, sőt a Felperzselt földet is sürgősen pótolnom kell). Együttműködése a szintén zseniális Jake Gyllenhaal-lal reméljük tovább folytastódik, eddig két filmet jegyeznek együtt, mindkettő kiváló. Gyllenhaal a mai mezőny egyik/ha nem a legnagyobb "üdvöskéje", és úgy fest jól is választja meg a főszerepeit, nálam pl. a Nightcrawler a tavalyi év legjobb filmje + alakítása volt egyértelműen. Nincs messze tőle, hogy Oscar-díjat kapjon, persze ha az Oscar-díj jelent különösebben valamit. Annyit mindenesetre, hogy deklaráltan is az elitbe tartozó úgymond, alakításokra azért tévedésből ritkán adnak Oscart, persze ez a best picture mezőnyről már messze nem mondható el. |
2015-12-18 01:59.38 |
Ez persze átjött, igazad van, no de mégiscsak a dolog végpontján egyetlen szempontot figyelembe vevő döntésnek kellene születnie, megelőzendő számos katasztrófahelyzetet, ráadásul egy olyan közegben ahol eleve tucatnyi potenciális katasztrófafaktor van/lehet jelen. Mint pl. a betegségek bizonyos eseteiben is, itt szintén a leginkább célravezető dolog a megelőzés lehetne, mert ha már megvan a baj az halálos veszélyt jelent minden résztvevőre nézve, amit lehetőség szerint jobb megelőzni. Mindez szerintem afféle parancsuralmi rendszerben lehetséges csak, úgy ahogy (persze, nyilván érzelmileg rendkívül terhelt a szitu pl. pár 100m-rel a csúcs alatt amikor dönteni kell a hogyantovábbról, pontosan ezért már jóelőre kellene leszögezni az ilyesmit, ne ott kezdjenek a delikvensek könyörögni, ennek következtében érzelmi döntést kicsikarni, ennek következtében pedig életet/életeket közvetlenül veszélyeztetni).
Meglehet, hogy ez naivitásnak hangzik innen a karosszékből, de szerintem valami ilyesmi hozzáállás lenne elvárható és a teljességgel "profi". Ezt az attitűdöt hiányoltam a filmből/a valóságból, már ha pontosan ez volt a valóság akkor és ott :) |
2015-12-16 23:41.44 |
Valóban egy egész hitelesnek érzékelhető filmet kaptunk, a mozival kapcsolatos erények és a néhol felfedezhető kivetnivalók elég szépen le vannak írva eddig, úgyhogy nem ismételném, mivel egyet is értek velük (elsősorban persze akik szintén 4*-ra értékelik). Most kivételesen csupán egy megjegyzésem lenne.
Spoilert tartalmazhat! Nem tudom ez így mehet-e a valóságban is, de van egy nem igazán "megemészthető" körülmény számomra. Az nem fér a fejembe, hogy fajulhat odáig a dolog, hogy érzelmi döntések is felüthessék a fejüket (lásd a postás fickó csúcstámadását megelőző jelenetsor és következményei). Nah szóval azt akarnám kinyögni, hogy miért nincs kellően tudatosítva ezekben az amatőr/félprofi hegymászókban, hogy a túravezető a szó szoros értelmében parancsnok. Mert legalábbis itt Jason Clarke karakterével kapcsolatosan nem teljesen ez a kép jött át. Nem is értem hogy veszik maguknak a bátorságot vagy inkább a jogot ahhoz, hogy választás elé állítsák ezt az embert. Másfelől, miért nincs "kőbe vésve" mondjuk általa, hogy az ő szava szent, megkérdőjelezhetetlen parancsként értelmezendő, tehát nincs könyörgés hogy jajj már majdnem ott vagyok, most nem állhatok le stb. sirámok. Ez igen nagy hiba és ezt nem tudom miért nem tudatosítják(?), mint legalapvetőbb feltételt, ha már profi vezetést várnak el (feltételezem, egyfelől a 60 valahányezer dollár, másfelől a tapasztalata miatt). Ha nem tetszik valakinek, nem jön. Ezzel magát is védené a vezető, hogy ne kelljen fenn moralizálni, főleg olyankor amikor teljesen érzelmi döntés lenne csak hozható, ha belemenne alkudozási "játékba". És nyilván bármennyire is szeretné folytatni a túrán résztvevő, ha megkapta a parancsot onnantól kuss a neve...Vagy legalábbis a film ezt annyira nem domborította ki számomra az előkészületek során. |
2015-12-11 23:52.28 |
Nagyjából értem, akkor remélem egy optimista dráma :D - a drámát szeretem mit csináljak, kevés vígjáték üti meg az ingerküszöbömet. Különben hirtelen egy példa jut eszembe, ha jól emlékszem a Schmidt története is vígjáték kategóriás volt u.itt, Nicholson nem is értette, valami ilyesmit mondott vicceskedve: 'én végig azt hittem, hogy egy drámában játszom'. Mondjuk abban egész sok volt a szatirikus elem, azok mindig nagyon jó filmek storyline tekintetében ha értő rendező keze alatt jó színészek szerepelnek és vegyítve van a dráma/fanyarabb humor, persze ez igazán jó forgatókönyvet feltételez szinte mindig.
Nah, majd ha megnéztem I'll be back. |
2015-12-11 19:34.27 |
Mielőtt megnézék egy általam jelentősebbnek ítélt filmet, direkt nem nézek meg sok infót róla (ne befolyásoljon, elkerülendő spoilert stb.), ennek következtében erről a filmről sem tudok szinte semmit most még :)
Egy kérdésem volna csupán: mi a fim műfaja pontosan? Most nézem a Golden Globe nominációkat és megakadt a szemem azon, hogy a kategória amiben jelölték nem a dráma, hanem a vígjáték/musical. Ezt nem igazán értem, finoman fogalmazva. |
2015-12-11 00:14.30 |
Pótolandó néhány kötelező klasszikust, szégyenszemre (filmrajongóként) csak most láttam először a filmet. Nem utoljára :)
Ez a film tényleg páratlan... A téma rendkívül hálás egy Milos Forman kaliberű rendezőnek. Brilliánsan bontja ki a történet számos rétegét, kezdve az életrajzi elemeken át a korszak udvari és városi kultúrájának bemutatásán keresztül a fókuszban a komponisták (meglehetősen egyoldalú) rivalizálásával. Mindkét főszereplő felejthetetlent nyújt azt hiszem. Rendkívül jó fogásnak tartom a cseh rendező részéről, hogy Salieri mintegy köztes narrációt ad a filmhez visszaemlékezésein keresztül. A rendezés minőségén kívül elsősorban F.Murray Abraham alakítása az, ami a filmet a halhatatlan klasszikusok sorába emeli. Tudtam, hogy jó, de ez az alakítása egetrengető volt... Én nem igazán gondolom úgy, hogy a középszer és a zseni konfliktusáról szólt a film, sokkal inkább egy szorgalommal kiművelt (nem feltétlenül középszerű) tudás állt szemben a veleszületett géniusz nagyságával, és Salieri ezt az isteni ajándékot irígyli el betegesen Mozarttól, miközben tulajdonképpen rajong érte. Ez az attitűd eredményezi a film igazán sodró érzelmi lendületét annak ellenére, hogy a rendezői változat majd 3 órás. Ha az Oscar-díj jelent valamit, akkor ez esetben, 1985-ben valóban a megfelelő helyre ment mind a 8(!) |
2015-12-08 18:29.00 |
Némi SPOILER becsúszhat! Igyekszem elkerülni :)
Másodjára néztem meg a filmet és módosítom az értékelésemet 4->5*-ra. Nem is tudom hogy adhattam erre pár éve 4-est :) Azt hiszem ez a legmegrázóbb film, melyet valaha volt szerencsém megnézni (a könyvet egyébként nem olvastam). Ilyen erősen megjeleníteni a teljes reménytelenséget én még nem láttam. Hatalmas dícséret illeti az ausztrál rendezőt... A posztapokaliptikus világ vizuális megjelenítése rendkívül jó, valahogy így képzeli el szerintem mindenki a rémálmaiban: élő növények már nincsenek, állatok majdnemhogy szintén, a természet színei teljesen eltűnnek a szálló és leülepedett por miatt, napsütést értelemszerűen nem látni és a tenger kékje is oda. Valami borzasztóan lezúzó a vizuális megjelenítés. Ennek ellenpárjaként a nagyon színes és akkor még reményteli múlt csupán álmok foszlányaiként van jelen. A film számos morális kérdést jár körül nagyon körültekintően, azt hiszem ez a legnagyobb erénye. Az öngyilkosság megváltást ad-e, ilyen körülmények között továbbélni bűn-e (szeretteinkkel szemben), az elképzelhető legzordabb viszonyok között lehet-e embernek maradni - ugyanis a megmaradt "emberek" nagy többségéről teljesen lemállik minden civilizációs máz, a kannibalizmus teljesen hétköznapi cselekedetnek számít. Ilyen farkastörvények között próbálnak túlélni hőseink, haladni dél felé, mely az egyedüli reménysugarat jelenti számukra. Nem tudják mi várja őket, de csak ez az egy fegyverük maradt a reménytelenség ellen. A film szól még a feltétlen szeretetről, Viggo Mortensen szerintem élete alakítását nyújtotta itt, brilliáns volt. A kissrác játékára sem lehet panasz, Robert Duvall és Guy Pearce felbukkanása szintén emeli a film színvonalát. A rendező nagyon ügyesen használja időnként a főszereplő apa narrációját, előremozdítandó az értelemszerűen nem túl gyors cselekményt. A film lezárása is ügyes megoldás. Szerintem kötelezően megnézendő ez a majdhogynem hibátlan mozi, aztán érdemes elmerengeni egy-két dolgon, mert rendkívül elgondolkodtató is egyben. |
2015-12-04 16:29.33 |
Sajnos igen, azt hiszem a stúdió pofázott bele (ezért túl gyerekes lett), McTiernan már előre látta a bukást. És valóban a Jurassic Park sikere is benne volt a rossz időzítéssel, ezt Arnold elég nagy személyes kudarcként élte meg, mivel - aránylag ritka eset - producerként is jegyezte a filmet (személyiségéből fakadóan eleve imádja a promó időszakát). A legnagyobb pofon az volt, hogy azt tervezték, még a T2-nél is sikeresebb lesz. Ezt mondjuk nem teljesen értem hogy vehették komolyan, nyilván mert Schwarzenegger ekkoriban volt a csúcsok csúcsán filmes karrierjében.
Jó mondjuk én annyira elvakult Arnie-hívő vagyok hogy ebben a formájában is szeretem a filmet és igen ötletesnek tartom :) Különben Arnold személyéhez az akcióvígjáték áll a legközelebb, nem véletlenül született meg ezután a True Lies (kicsit kár, hogy remake ugye). Arnie hívta az ötlettel Cameront és szerencsére hamar belement, nagy kár, hogy nem volt több közös filmjük... |
2015-12-04 16:00.24 |
Akit esetleg érdekelne a coaster (klasszikus középkategóriásnak számít, tényleg nem mai darab de ettől még jó):)
Valós neve: Ninja, helyszíne a Six Flags Over Georgia theme park. [link] |
2015-12-04 15:37.40 |
Ja igen, Zimmer esetében én is észleltem hasonlót, plussz egy adott zeneszerző munkásságán belül is vannak időben igencsak elkülönülő korszakok (melyek az adott filmzenei trendbe illeszkednek többnyire), jó példa Zimmer nagyon jellegzetes '80-as évekbeli hangzása, egy csomó átfedéssel. A Rain Man persze nagyon kiemelkedik.
Legutóbb a 2008-as (elég átlagosan sikeredett) Defiance esetében volt nagyon erős zenei deja vu-m, mire rájöttem hogy kb. a Falu zenei motívumai mennek egy az egyben, meg számos "schindleres":) James Newton Howard volt az elkövető, szóval ott a Zwick-film esetében a "forrás" saját maga volt meg némi John Williams:) De ez tényleg rohadt feltűnő volt abban a filmben, és hát eléggé visszatetsző. (A Falu zenéjét különben szintén zseniálisnak tartom, nagy kedvenc). |
2015-12-04 04:46.53 |
Minek kellett ehhez 2 db rendező? :D
Az egyik narkolepsziás és hogy mindig legyen váltás, vagy mi? Azt nem mondom, hogy teljesen szembeköpte a klasszikus Vakáció-filmeket, de lényegesen alattamaradt. Persze elég magasan van a léc és (sajnos) a korszak sem ugyanaz már...nincs mit tenni, azokat kell nézni:) Egyszer persze ezt is meglehet pl. a coaster-fanoknak, mint én:) |
2015-12-03 22:39.47 |
Ezeket nem tudtam, némileg árnyalja az összképet, mindenesetre akkor ügyesen csipegeti össze innen-onnan :) |
2015-12-03 03:14.17 |
Nagyon megérdemli a külön kiemelést mind Janusz Kaminski, mind John Williams, nélkülük ez a film nem lenne az, ami. Ebből is látszik mennyire fontos egy igazán nagy film esetében, hogy úgymond minden klappoljon, így válik szerves egységgé a kész mű. Jelen esetben is ez történt.
Kaminski esetében biztosan nagyon motiváló lehetett, hogy odahaza dolgozhatott, különben nem hiszem hogy az ilyen szintű zsenialitás tanítható, bár nem vagyok szakmabeli de enélkül is látom mennyire hibátlanul és főképpen elegánsan van ez a film fényképezve - az eleganciát persze a későbbi filmjeiben is tettenérhetjük, de ekkora erővel azért nem, mint itt. John Williams esetében pedig mára teljesen elcsépelt szó az, hogy zseni. Ezt u.is kb. mindenki realizálja ezen a bolygón, akinek van füle:) Szerintem különben ez a valaha készült legjobb filmzene (korunk - mondjuk ki -legjobb filmzeneszerzőjétől), valóban elementáris erejű, Spielbergnek nagy szerencséje van, hogy ilyen ihletett zenét írt az egyébként kiválóan megrendezett filmjéhez az "elválaszthatatlan" John Williams. |
2015-12-01 23:54.12 |
Játszd újra, Woody! :)
Grat. |
2015-12-01 04:27.05 |
SPOILERES
Rendkívül idegesítő "alkotás", ha ez volt a cél végülis sikerült. Mr. Reeves-hez nagyon nem passzolt ez a szerep. Plussz gondolom a nők szívesebben nézik Keanu posztszexuális leckéztetését, mint mondjuk én :) A két csaj ripacskodásához nincs mit hozzáfűzni. Feltűnően gyenge rendezés, az első félóra után szabadult el a dilettantizmus, legalábbis nekem olyan érzésem volt mintha egy tv-filmet néznék két reklámblokk között, mentségemre kb. 10 éve nem néztem sem tv-filmet, sem reklámblokkot... Azért egy LIKE-ot mindenképpen kap :D :D (na azon kifeküdtem) |
2015-12-01 02:25.36 |
:D |
2015-11-23 23:18.49 |
Mivel kapcsolódó a hozzászólásom, így kijelenteném, hogy nem veszem el a 2016-os hozzászóló kenyerét! :-)
Két dologhoz írnék most kiegészítő gondolatot: A legvége valóban a kiszólásokkal némileg a giccs határán egyensúlyoz. Ha van ebben a mesterműben kritizálható akkor az éppen az, hogy nem eléggé domborítja ki Malcolm X történetének árnyoldalait minden esetben - pl. a számos elvi konfliktusát Martin Luther Kinggel, így életében sokkal inkább volt megosztó figura mint egységes frontot képviselő faji vezető. A film viszont éppen abban a legzseniálisabb, hogy Malcolm X saját megváltástörténetét kiválóan vetíti ki arra, hogy ez miképpen képeződött le az általa képviselt elvekben. Talán írtam is már, hogy számomra emiatt a film második fele sokkal jobb. Én is említenék egy emlékezetes betétdalt: Sam Cooke: A Change Is Gonna Come Számomra az a film csúcspontja amikor ez szól (ha jól tudom Malcolm X temetésén is elhangzott), és ezalatt van a Spike Lee rendezői védjegyének számító "dolly shot" (floating camera shot) is. Ez így együtt valami irgalmatlanul katartikus számomra és ha egy momentumot kéne választanom Denzel Washington legnagyobb színészi teljesítményei közül akkor mindenképpen ezt választanám (a kis párbeszéddel a végén, amikor a nő megszólítja). |
2015-11-06 13:16.28 |
Igazán kedves :) Különben én is meglepődtem, de amúgy is hozzá akartam szólni - igaz megtekintés előtt túl értelmeset még nem lehet, de (szerényen fogalmazva) szerintem zseniálisra sikerült :D
Na de komolyabbra fordítva, ha meglestem a filmet nyilván idepötyögök majd annak idején valami értelmeset. |
2015-11-05 23:45.27 |
Ha jól számolom negyedik alkalommal együtt a nagy páros:
[link] Spielberg stábja a régóta megszokott, fogalmazzunk úgy az elért eredményeik ismeretében, hogy az "elvárt" :-) Vannak igen jó filmek a hidegháborús éra bizonyos eseményeinek filmes színrevitelét tekintve, ehhez csatlakozhat ez a film is, remélhetőleg. Sőt, mivel a repülés különösen kedves nekem, így a film témája felettébb érdekes számomra. Már nem kell sokat várni és kiderül, milyen lett a film. (Hmmm, végre egy témanyitó hozzászólás, nagy álom vált valóra :D) |
2015-11-05 14:09.37 |
(Isten barma...) |
2015-11-02 22:22.29 |
Irgalmatlan rossz és unalmas film, néhanapján Ridley Scott is mellényúlhat :-) |
2015-10-30 00:36.44 |
A James Bond (és hasonszőrű)-filmek valahogy nem igazán az én mozis ízlésvilágom, de a Skyfall az kifejezetten tetszett. Sam Mendes egy olyan stílusos hangulatot teremtett, mely odaszögezett a képernyő elé és végre szívesen "vettem részt" a történetben. (A legvérmesebb Bond-rajongók jó része tudom, hogy nem szerette a Skyfallt, én pont azért szerettem amiért ők nem szeretik :D)
Mindegy is, a lényeg, hogy igencsak várom az újabb Mendes-Craig kooperációt (Craig szerintem kiváló erre a karakterre). |
2015-10-27 18:14.44 |
Morgan Freeman kedvenc filmje a saját alakításai közül. Nagyon finom ecsetvonásokkal dolgozik a rendező, és ezt a színészek is megérezhették mert valóban tudásuk legjavát hozzák, sajnálatos, hogy nem kapott ezért Oscar-díjat Morgan Freeman mert valóban brilliáns volt. |
2015-10-25 17:42.31 |
Scorsese gengszterfilmjei "dögunalmasak"(??)
Ez biztos? :D |
2015-10-09 11:57.26 |
Nah, hogy a téma végleg ki legyen vesézve, pont ma került fel ez az iromány a SW Archives-ra:
"He was dating Carrie Fisher at the time and visited the set, and they thought it'd be fun for him to don a costume and be an extra. I don't think he's actually visible on-screen, though. He said in an interview that even he doesn't know where he is in the film." Szóval nem azonosítható a filmben, de legalább néhány on set kép megmaradt mint afféle memento. |
2015-10-08 20:12.43 |
Szólj légyszíves ha elcsípted a tömegben, a Hoth-jelenetek közül szerintem ott lehet esélyes, amikor Leia magyarázza a pilóták nagyobb csoportjának miképp hagyják el a bolygót a transzportok. Vagy esetleg mielőtt a hósiklók indulnak a lépegetők ellen - mivel az Elstree Studios-ban esett meg feltételezem biztosan valamelyik interior jelenet. Hogy Cloud City-ben ki lehet még kevésbé sejtem, talán a rohangálók között lehet érdemes keresni :-) Ha egyáltalán azonosítható ugye, nem biztos. |
2015-10-08 16:16.03 |
Fisher! sry |
2015-10-08 16:14.44 |
Fogalmam sincs (szerencsére:-D) mi ez a film, ami viszont nekem is egyből szemet szúrt, hogy vajon mit kereshet itt Treat Williams??
Róla amúgy az jut eszembe hirtelen - és egyáltalán nem közismert - hogy volt két cameojelenete is a Birodalom visszavágban! (Hoth+Cloud City). Láttam már vagy harmincszor a filmet de én még nem szúrtam ki benne ez is igaz...:) Pát bts képen tűnik fel amint pózol Carrie Fischerrel. A legendárium szerint a forgatásokon ugrott be Carrie-hez és poénból ráadtak 1-1 aktuális jelmezt a "tömegből". |