Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A szomorúság háromszöge - Paramount Network, 00:50 |
Mojave - Viasat Film, 00:55 |
Együtt leszünk karácsonykor - Film4, 01:00 |
Alkonyattól pirkadatig - AMC, 01:15 |
A Védelmező - HBO2, 01:36 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Diedrich Bader (58) |
Thúróczy Szabolcs (53) |
Thure Lindhardt (50) |
Amaury Nolasco (54) |
Wade Williams (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Különvélemény (2002) - Vélemények |
Különvélemény (2002) - Kérdések |
Madame Web - Vélemények |
2022-es választás |
Határok nélkül (2003) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A gyilkolás ideje |
Suzanne Shepherd |
2016-02-28 05:46.05 |
Klasszikus filmes értékek mentén haladó, főképp Saoirse Ronan (egyébként nagyon meggyőző és erős) színészi játékára építő egészen szép film. John Crowley alkotása elsősorban a kötelékekről szól és arról az egyébként nagyon nehéz választásról, melyet minden emigránsnak ezügyben meg kell hoznia.
Képes-e teljes életet élni az újhazában és legalább bizonyos mértékig képes-e elengedni az otthon kötődését, hogy aztán önmaga új otthonra lelhessen, melyet valóban, azaz lélekben is otthonnak nevezhet - mindezt az emberi kapcsolatokon keresztül mutatja be elegánsan a rendező, egyetlen karakter köré építve a történetet. Helye van a best picture kategóriában mindenképpen. |
2016-02-24 04:59.22 |
Erős film, meg is lepett, hogy ennyire jó, vagy lehet érzelmesebb pillanatban kapott el, nem is tudom. Az persze nem lepett meg, hogy a színésznők lehengerlőek voltak, különösen Rooney Mara. Cate Blanchettnek - aki nagyon hosszú ideje már a kedvenc színésznőm - pedig nagyon jól áll ez a dívásabb karakter, igazán jól kiegészítette egymást a két színésznő.
A film nagyon szépen megkomponált, kezdve a plasztikus képi világot elénk táró operatőri teljesítménytől az érzelmes original score-ig. Jelölhették volna a best picture kategóriába is simán. Nagyon kedvelem ha egy adott jelenet többször is benne van egy adott filmben pl. keretként és ha eltérő kamerabeállításokból mutatják be az különösen a kedvemre való (hotel étteremjelenet) Kiemelendő a costume designer munkája is, nem véletlen a jelölés, csakúgy, mint az operatőr esetében, bár nem hinném, hogy E.Lubezkit olyan könnyen meg lehetne verni mostanság. Az nem tetszett, hogy New Yorkban játszódott, de nem ott forgatták, mondhatni location fanként ezt többnyire rossz néven veszem :) Jobban örültem volna ha valóban ott készül, de persze nem igazán von le a film értékéből ha az összképet nézzük. Furcsamód én nem leszbikus szerelmi filmnek láttam ezt, meglehetősen visszafogott volt a rendező és ezt nagyon a film javára írom. Semmi tolakodás, semmi giccs, végig ezt az elegáns visszafogottságot éreztem. Szóval a leszbikus minősítést nyugodtan zárójelbe rakom, nálam ez egy szerelmi film volt, a jobbik fajtából. Örömteli, hogy manapság még azért készülnek igazán értékes filmek, csak ki kell várni :) |
2016-02-15 03:50.47 |
Erős film...Az igazat megvallva előzetesen fogalmam sem volt (kivételesen) hogy voltaképp miről is fog szólni, így aztán mindenképpen meglepő volt ez a nem mindennapi érzelmi töltettel bíró történet. Eddie Redmayne úgy látszik kedveli az extrém átlényegüléseket igénylő szerepeket, mindenképpen egyenrangú partnere volt Vikander kisasszony, bár kicsit komótosan indult de végül mindkét színész tudott brillírozni ezekben a nehéz szerepekben.
Tom Hooper különösen érzékeny rendező, ezt már nem egy filmjével bizonyította, hatásvadászat nélkül képes egészen finom érzelmi húrokat pengetni. Angolul néztem, a szinkronhoz nem tudok mit hozzáfűzni. Valóban említést érdemlő a film zenéje is, a zongorafutamok intenzitásukkal segítik az amúgy nem géppuskasebességgel pergő sztorit. A film legnagyobb erőssége a színészi játék és az, hogy a rendező meg sem próbál elcsábulni a felszínesség irányába, épp ellenkezőleg: kellően mélyre ás. |
2016-02-15 00:07.00 |
Nem igazán értem miért van ez a film ennyire alulértékelve...Kissé valóban "minimalista" rendezés, hisz a direktor szinte csak a fő karakterekre fókuszált. Steve Carell számára úgy látszik ez egy magas laszti volt, mert kitűnően formálta meg ezt a lelkileg rendkívül beteg embert. Meglehetősen elgondolkodtató, hogy fajulhat idáig az emberi psziché torzulása, mivel nem vagyok pszichiáter így csak véleményezem, hogy itt valószínűleg egy nagyon súlyos személyiségzavar állhatott a háttérben. A frusztrációhegyeit kompenzálandó nevezte ki magát mentornak, Golden Eagle-nek Du Pont, míg egy ponton túl ő maga is elhitte. Igencsak félelmetes volt ez a figura, az Utolsó skót király vége jutott eszembe: "Maga egy gyerek...ezért olyan kibaszottul félelmetes".
Érdekes témakör lenne vajon mi váltotta ezt ki nála, de ehhez nem ismertük eléggé a háttérsztorit, mindenesetre az anyjával való kapcsolatának defektje mindenképpen vastagon benne volt. Az összes cselekedete egyfajta kompenzálás volt az igen méretes egója által, többnyire tragikomikus határokat feszegetve. Tatum és Mark Ruffalo nagyon jól felkészültek, hiszen egész profin mutatták be a szabadfogású birkózás csaknem teljes eszköztárát, legalábbis én teljességgel "elhittem" nekik, hogy ők profi birkózók. Ez a film sokkal nagyobb figyelemre érdemes, mint amekkorát kap. |
2016-02-12 22:06.49 |
Nem is értem hogy lehet ezt a filmet unalmasnak stb. minősíteni...Russell Crowe egyik legjobb alakításának tartom. Nálam legalábbis nem járt le az oknyomozós filmek ideje, sőt. (Mostanság megint van egy a palettán, a Spotlight).
Egyszerűen élvezet nézni a színészi játékot és a jól felépített storyline-t, egy jó rendező keze alatt. Természetesen az oknyomozós filmek királya kb. mindig az Insider marad (abban is totálisan jó volt R.Crowe), de ez sincs nagyon lemaradva tőle. Persze az Insiderrel egy ligában játszó film ha van is, csak nagyon csekély számban. A film végig tartotta a feszültséget, én többször is láttam már és mindig nagyon élvezem. Persze én általában nem arra izgulok filmes téren mint a nagy többség, de ez nagyon is jól van így :) |
2016-02-11 23:52.05 |
Számomra egyszerre tűnt fel a kettő - közel a "szoborhoz" és közel a szobortulajdonoshoz :)
(azt nem tudtam, hogy másoknak pl. az említett portálnak is feltűnt, de ezek szerint igen). |
2016-02-11 23:47.06 |
Amiért feltétlenül érdemes megnézni a filmet, az a színészi játék, minden szereplő kivétel nélkül emlékezeteset alakít. Fassbender félelmetes, de átvitt értelemben is, mert annyira jó, talán őt lehetne leginkább kiemelni.
Nyilván egy ilyen filmet a drámai mélységéért néz meg a filmszerető ember, és e vonatkozásban szintén nem csalódhattunk, a befejezés (is) valóban nagyon megrázó és már csak ezért is érdemes a megtekintésre. Persze a téma okán nyilván adva van az a bizonyos "magas labda", és (az eléggé tolakodó) polkorrektség ide vagy oda, de időnként mégiscsak kellenek ilyen filmek. Emlékeztetőül, sőt okulásképpen, hogy mire is képes az emberi faj ha fékevesztetten lealjasul, ha a humánum erkölcsi törvényei nem érvényesek többé, mert hiszen ezek volnának a leglényegesebb törvények ugyebár. |
2016-02-10 23:59.53 |
Még nem láttam a Creedet, de az írásodból ha jól értelmezem: az eddigi főbb Rocky-széria filming location-ök jó része fel fog tűnni ismét? (mivel location fan vagyok ez nagyon örvendetes lenne :D) |
2016-02-10 23:55.42 |
Itt mi alapján dől el ki hova áll/ül, vagy ad hoc?
Nemes László a centrumban mindenesetre :) Azért most benne van a "sűrűjében" az biztos. 2,5 hét és kiderül meglesz-e a szobor, hatalmas szenzáció lenne... |
2016-02-04 22:37.29 |
A Brooklyn-ról még nem olvastam véleményt, Saoirse Ronan-t bár nem sok filmben láttam de számomra mindben kiváló volt, esetleg látta már valaki a filmet? |
2016-02-03 00:07.28 |
A sok szmájli remélem nem az irónia nyomatékosító kifejezőeszköze volt ez esetben :)
Ha nem az volt akkor örülök, ha egyezik az ízlésünk, reméltem hogy nem vagyok az ízlésficamommal egyedül ezen a bolygón :D Vicc volt, mert rendkívül kifinomult ízléssel rendelkezem, szóval önnön nagyszerűségedet is megdícsérhetted ezáltal...:) Különben kedvelem az iróniát, szóval bármelyik eset is legyen, köszi! |
2016-01-30 23:01.09 |
Mivel részben nekem volt címezve:
"Nem érdekel, ki mit gondol vagy mond erről a filmről!" Teljes az egyetértésem. "De Niró nem jut nívós szerepekhez?? Nevetnem kell" Én azt mondom beszéljenek a tények mielőtt nevetnél: [link] Tehát: az utolsó igazán figyelemreméltó szerepei a '90-es évek végén voltak, azelőtt évente akár több is, benne szenzációs filmek egész sora. Utána pedig időnként - nagyritkán - egy egy figyelemreméltó, semmi szenzációs, legnagyobb többségében felejthetőek sőt nézhetetlenek is (A kezdő a felejthető kategória). Persze lehet, hogy a "nem jut" kifejezésem önmagában helytelen: nem jut vagy nem akar jutni, erre módosítom. A többire nem reagálok mert nagyon messzire vezetne és annyi időm nincs, hogy tisztességesen kitárgyaljam az érveimet. Annak örülök, hogy számodra ennyire tetszetős volt a film, hiszen így már megérte elkészítenie a rendezőnőnek! Peace |
2016-01-30 22:42.34 |
Számomra pedig éppen az jött át, hogy nem "szelfiskedésről" volt ott alapvetően szó, nyilván minden ilyen motiváció mögött ott áll az egészséges(en túli) extrovertált közlés, már aki egyedülálló véghezvitelében gondolkodik. Az én szememben művész, vagy fogalmazzunk úgy, hogy Robert Zemeckis mindenesetre ügyesen megvezetett engem :)
Persze fontos a cselekedetben a lent összeverődött közönség ténye, ez a mutatvány közepefele el is hangzik, de nem az volt az ok. Számomra ez messze nem magamutogatás volt. Azt én is hiányoltam, hogy a végén nem mutatott Petit jövőjébe a film egyáltalán, gondolom azért sem, hogy az ikertornyok képei zárhassák a mozit, ez így kicsit hatásvadász elismerem. Értelmet az ilyen extrém cselekedetekben nem keresnék, de ez nem őrület/őrültség, attól nagyon messze áll. Eleve mindig is volt egy afféle kívülállói attitűd ebben a személyiségben, ezt könnyen észrevettem mert én is ilyen vagyok. A trükkök zsenialitásával kapcsolatban teljesen egyetértek, mikor lefeküdt a kötélen fogtam a fejem, pedig a repülés az egyik fő hobbitémaköröm. |
2016-01-29 00:40.44 |
Így van, Isten éltesse a zseniális Frank Darabontot! |
2016-01-29 00:35.13 |
Nos, szerintem meg ez a film jó, az üzenete pedig csodálatos, sőt felemelő: nagyon is érdemes volt leforgatni. Persze, mivel ezt megelőzően készült egy Oscar-díjas doku a témában, nyilván emiatt egy kicsit kisebbet szólt ez a mozi, s ha nem is emlegethetjük a nagy Zemeckis-féle klasszikusokkal egy súlycsoportban (ez nyilvánvaló), azért mindenképpen érdemes a filmrajongói figyelemre.
Robert Zemeckis meglehetősen otthon van a nagy emberi teljesítmények filmes színrevitelében, így nagyon érzi és filmnyelvre jól át is tudja ültetni azon (elsősorban érzelmi) motivációkat, melyek ezekben az emberekben munkálnak. A történetmesélés most döcögött valóban kicsit, valószínűleg ezt érezte a rendező és nem véletlen volt a narráció, mely helyénvalónak bizonyult (én eleve nagyon szeretem is, elsősorban Scorsese mesternek köszönhetően), de annak ellenére, hogy a karakterkibontás sem volt annyira részletes, unalmasnak vagy közepesnek azért semmiképpen sem mondanám. Nagyon élvezetes volt megismerni egy ilyen emberi nagyságot, melyet Philipp Petite képvisel. Csak nagyon kevesen képesek ilyen fokú bátorságra, és itt nem "csak" a valóban emberfeletti teljesítményére gondolok a kötélen, hanem arra a bátorságra, ahogyan éli az életet. Csak nagyon kevesen merik ezt megcsinálni és ez számomra tiszteletet parancsoló, de legfőképpen megható. Ez az attitűd kifejezésre jut a film (számomra) csúcsjelenetében, amikor JGL karaktere letérdel az iszonyú magasságban és tiszteleg a kötélnek, a tornyoknak és NYC-nek, ebben a sorrendben. Ott érti meg mit is jelent az a hála és tisztelet, melyre mentora, Rudy Papa tanította. És ez ott fenn elhozza számára az érzelmi katarzis állapotát, melyet csak ő élhet át mivel nincs ember aki ezt utána tudná/merné stb. csinálni és mindemellett (nem mellékesen), beteljesítette az álmát. Ennél többet egy ember nem nagyon érhet el szerintem, ez az amit teljes életnek nevezhetünk, spirituális szinten biztosan. A film természetesen harmadik harmada egyértelműen a legerősebb és emiatt érdemes megnézni is. JGL ismét minden tiszteletet megérdemel, jól azonosult a szereppel és jól jött a francia nyelvtudás is. A mellékszereplők karakterei többnyire eléggé kidolgozatlanok maradtak, de láttunk már ilyet. Nem moziban láttam, de monitoron nézve is átjött, mennyire professzionális lett a technikai megvalósítás. Dariusz Wolski, a lengyel operatőr ismét szépen fényképezett filmet mondhat magáénak, többnyire egyébként Ridley Scottal szokott dolgozni. Ami nem tetszett, hogy ezt a filmet Montreálban forgatták, igaz nem sok utcai jelenet volt de azért azokat illett volna ez esetben New Yorkban forgatni, szerintem. Alan Silvestri zenéje nagyon illett egy ilyen ihletett filmhez, mint ez. Reméljük Robert Zemeckis hamarosan újabb jó filmekkel örvendeztet meg minket, igaz csak néhány évente jelentkezik általában új alkotással. Kivárjuk :) |
2016-01-26 17:35.53 |
A film jó, mivel kellően kidolgozott mély dráma, Clooney pedig ezúttal nagyon jó. Alexander Payne meglehetősen egyedi rendező, azt figyeltem meg, hogy nagyon érdekli mi van az emberi sorsok mögött, pontosabban milyen érzelmek vagy/és érzelmi konfliktusok vannak, emiatt filmjeihez nagyon jó (drámai) színészek kellenek, filmnyelvi eszközei pedig nagyon kifinomultak, ezt is várjuk el egy jó rendezőtől. Ebben a filmjében különleges nézőpontot ad az érzelmek ábrázolásának az egyébként édeni környezet, Hawaii. Nincs abszolút jó és rossz, nincsenek bűnösök és áldozatok, a kép sokkal árnyaltabb, és ennek bemutatását nagyon tudja ez a kiváló rendező... Még párszor megnézve lehet meglesz az 5.* is :) |
2016-01-24 04:43.11 |
Legendát látni mindig nagyszerű, még ha rém gyenge filmben szerepel is...de Anne Hathawaynek is voltak jó pillanatai, csupán ennyit lehet felhozni eme film mentségéül.
De Niro sajnos (gondolom én) a kora miatt nem jut már nívós szerepekhez sajnos... Be kell érje pl. Nancy Meyers-szel (jaj) ha a vásznon óhajt maradni - utóbbit egyébként meg tudom érteni. Rém gyenge rendezői ténykedést láttunk, egy nem igazán létező rózsaszín világból osztják (emiatt teljesen hiteltelen) az elsősorban feminista "tananyagot" úgy, hogy a néző érzi magát kínosan a fotelben, de komolyan. (Természetesen NYC kell legyen a helyszín, mi is lehetne más, bár azt legalább eltalálták). Az x-edik tételmondat után már megfekszi gyomrunkat a film, és ez a kínos érzés már az első felében tetőzik, aztán a második felére igazán "belehúz" a rendezőnő. Jó, hogy nem egy palatáblára írták fel az életbölcsességeket közben a színészek, hogy aztán a kamerába nézve közöljék a kedves "okulni vágyó" nézővel a megfellebbezhetetlen okosságokat. A film a modernitás társadalmi problémáira kívánna reflektálni de veszettül, csakhogy hiteltelenül és rossz eszközökkel teszi mindezt, ennek következtében lehetetlen minimálisan is komolyan venni, tehát sajnos egy elhibázott koncepció... Talán le kéne vennie Nancy Meyersnek a feminista szemüveget... |
2016-01-22 23:04.53 |
FarrelL |
2016-01-22 23:03.59 |
Aki miatt érdemes megnézni ezt a filmet (angolul), az (főképp) Emma Thompson. Hatalmas színésznő, és ezt ebben a filmben is bizonyította. Minden mondata élményszámba megy.
Nyilván vastagon cukormázas a sztori, Walt Disney már jó ideje legenda (pl. 22 Oscar díjjal rendelkezett, bagatell), így sokkal valószínűbb egy efféle bemutatása, mint a teljes valóság. Főleg Hollywoodban :) Tom Hanks a tőle megszokott nagyon magas színvonalat szállította, kiemelhető még Paul Giamatti játéka, bár mellékszerep de elég sokat hozzá tesz a történet élvezhetőségéhez. Colin Farrel megítélése valóban érdekes, szerintem inkább a castingosok hibáztak, egyszerűen nem hiteles erre a szerepre valahogy. De nem feltétlenül azért, mert esetleg nem játszotta el elég jól. Disneyland ma már egy szórakoztatóipari óriásgépezet, de azért abban az időben amikor Walt Disney-vel összefuthattál Anaheimben, Disneyland "utcáin" az azért másféle élmény lehetett (jó 20 éve volt szerencsém ott járni még gyerekként, aki teheti ne hagyja ki ma sem). |
2016-01-19 01:58.02 |
Vegyes érzéseim vannak a film megtekintése után. Középszer a film (6/10), de mentségére legyen mondva gengszterfilmet forgatni egy verhetetlen Scorsese-éra után a műfajban, eleve bátorságra vall + ott a lerágott csont effektus lehetősége.
Scott Cooper csinált már nagyszerű filmet (Crazy Heart), de ez sajnos nem az. Nem volt meg a sztori mélysége (lehetett volna tanulni Scorsese-től), így egy karakter sem tudott kellően kibontakozni, még Bulger sem igazán. A párbeszédek többsége igen gyengén volt megírva, talán ez a legsúlyosabb hiba. A film lezárása nem rossz, sőt jó, kiválóan eltalált komor zenével, így csak a végének volt igazán súlya, legalábbis nálam. A legjobb alakítás pedig Cumberbatch-é, a visszautasításos jelenetben. Johnny Depp számomra egy olyan figura, akit pár fellángolásától eltekintve nem tudtam igazán megkedvelni soha. Igaz, mivel rendező alapján választok többnyire filmeket, így egy csomó ki is maradt, mert Tim Burtont képtelen vagyok megkedvelni. Depp legjobb filmjének az általam látottak közül a Blow-t és a Donnie Brasco-t tartom, utóbbi mint film is zseniális. Szerintem utóbbinál Al Pacino olyan nagy inspirációval bírt, hogy Depp fel tudott nőni a szintjére, és valóban ott két karizmatikus alakítást láttunk, a nagyvászon majd felrobbant olyan katarzis volt, és nem is egyszer. Plussz nekem speciel mint környezet NYC sokkal jobban tetszik Bostonnál. Legalább 10x láttam és emelem kalapom Depp előtt is, az egy halhatatlan film. Volt némi utánérzés ebben a moziban is az 1997-esből, nekem ahogy az írógépet mutatják teljesen az volt az érzésem, csak ott Pistone karaktere gépelt - teljesen ugyanúgy mutatták a betűket, lehet tisztelgés volt, nem tudom. A külsődleges átalakulás (fodrász, maszkmesteri munka stb.) egész jó volt, Depp akcentusa is figyelemre méltó egyediséget kölcsönzött a karakternek, aztán kb. ennyi. Annak azért örültem, hogy kicsit elevezett a Karibi vizekről, mondjuk azokat nem láttam, nem az én műfajom :) Összegezve: biztos irreálisak voltak az elvárásaim, mert azt reméltem megközelítheti esetleg a Donnie Brasco-t, de nem történt csoda, és lehet ennek a fényében csalódás némileg a film. A gengszterfilmek rajongói biztosan csalódottak, mert a középszer az ebben a műfajban nem pálya, és volt benne potenciál, ennél biztosan több. Ámde egyszeri figyelmet azért megérdemel mindenképp. |
2016-01-14 20:43.25 |
Igaz a Joy-t még nem láttam, de kíváncsi vagyok rá. Kicsit hasonló lehet, amit lentebb taglaltam DiCaprio esetében, nála Scorsese a mentor, emitt O.Russell. De valószínűleg J.Lawrence is hasonlót próbál majd tenni, mint Leo, és szélesíti a kört. Feltételezem számos rendező szeretne vele forgatni, persze a különböző nemek esetében más és más rendezők jöhetnek szóba, Scorsese példájánál maradva nem túl sok női színésszel forgatott, ennek persze semmilyen szexista felhangja gondolom nincsen, egyszerűen azok a műfajok fekszenek neki melyek többnyire férfiszínészek által megformálható szerepeket tartalmaznak, persze itt főszerepekre gondoljunk. Mondjuk Sharon Stone-ból kihozta 1995-ben élete alakítását, úgyhogy ebben sem marasztalható el a Mester :) |
2016-01-14 20:33.46 |
Nem plágium volt becsszó :) De akkor ezek szerint másnak is eszébe jutott, csak nem hülyeség akkor.
Vagy kettőnknek ment el az eszünk :-D Nem értem ezt a bojkottálás dolgot, bár lehet más írt ilyesmit majd visszaolvasok. Amúgy egyetértek, hogy inkább csak jelképes már ilyen szinten a szobor, bár gondolom a kettő közül, hogy legyen vagy ne legyen, az előbbit választaná. Ami biztos, hogy a legnagyobb sztár jelenleg Hollywoodban DiCaprio, és jogosan. Benne van a potenciál, hogy akkora ikon legyen annak idején, mint amit ma pl. Jack Nicholson neve fémjelez legendárium tekintetében (is). Szerintem simán meg fogja csinálni, még nagyon fiatal, ha továbbra is jól választ akkor a filmjeinek a jobbik fele még hátra van. De amit eddig prezentált, az is majdhogynem egyedülálló, legalábbis nagyon szűk körű klub tagja. |
2016-01-14 20:28.16 |
Ő lesz a következő Meryl Streep :-) Korához képest valóban felülreprezentált. De egész jó, sőt a Napos oldalban zseniális volt, azt miatta megnéztem többször. Gyümölcsöző a munkakapcsolata David O.Russellel az biztos. |
2016-01-14 19:42.00 |
Jónak tűnik ez az idei év felhozatal szempontjából, bár a filmek nagyobbik felét még nem láttam, de az átadóig még van idő. (Kicsit érdemes összevetni a Golden Globe listájával is, úgy együtt már iránymutató).
Bryan Cranstonnak nagyon örültem, mert nemrég láttam csak először a Breaking Bad-et, mondanom sem kell, hogy ennek nagy szerepe van abban, hogy ezentúl mindig figyelni fogom, és most már egyre többször mozifilmekben is ott van! A ffi mellékszereplő kategória valóban bitang erős, ha Sly nyerne itt is az már inkább meglepetés lenne. Tom Hardy jelölése új a GG után. A Hateful 8 esetében Tarantino jelölésének elmaradása (orig. screenplay) vélhetően meglepetés. A best picture kategória jónak tűnik... Operatőrkérdés: végre valahára kap-e Roger Deakins? Lubezki, Robert Richardson megint ott van - tényleg ez a hármas nagyon ott van a szeren. A SW 7 technikai jelölései örömteliek számomra (jövő hét közepén végre valahára megnézem a filmet :-D), John Williams jelölése szintén. Viszont ha esélyes valamire a Mad Max: Fury Road, ebben a kategóriában biztosan, szerintem kiválóan volt fényképezve és nagyon nem lehetett egyszerű... A rendezők közül Tom McCarthy feltűnése örömteli számomra, mióta a zseniális The Visitort láttam tőle, azóta lesem mikor lesz végre jelölve. Igaz, nem sok filmet rendezett még. A fő kérdés, hogy egymást követő évben duplázik-e Inárritu? Esélyes a dolog...egyáltalán volt már olyan az Oscar-díj történetében, hogy két egymást követő évben nyert rendező? Gyanítom, hogy nem nagyon. Férfiszínészeknél már biztos volt, Tom Hanks ugye, azt hiszem Spencer Tracy is annak idején. A Saul fia szerencsére jelölt lett! Remélem sikerül, a Mephisto után 35 évvel. A GG már hatalmas siker volt, de ez lenne az igazi. Azt mondják leginkább a Mustang szorongathatja meg. Az eredeti forgatókönyvek közül nekem anno azt tűnt fel, hogy az Ex Machina-é mennyire jó volt. Legalábbis amikor anno néztem a filmet ez eszembe jutott. A többit még nem láttam eddig sajnos, de a Kémek hídja hamarosan kipipálásra kerül. Arról is jókat olvasni...Különben az egyik legfontosabb kategória az orig. screenplay. Számomra mondjuk a directing mindig a legérdekesebb és a legjobban várt. |
2016-01-14 19:10.22 |
Meg azt vettem észre vele kapcsolatban, hogy (Scorsese kivételével, akivel sokat forgatott már és mentoraként szerepel), sorra "pipálja" ki az igazán nagy rendezőket (nagyon jól csinálja, a helyében én is ezt tenném), szinte mind "megvolt" már neki:
James Cameron, Ridley Scott, Eastwood, Spielberg, Edward Zwick, Tarantino, Nolan, Sam Mendes, most Inárritu...Nyilván van még pár nagyobb név, de tuti 5-10 éven belül mindegyikkel fog dolgozni. Persze, a rendezők is nyilván szívesen dolgoznak vele, de szerintem inkább az lehet, hogy őnála koncepció ez, most már elég tendenciózus is úgy tűnik. Szóval csak így tovább. Egyébként most nagy eséllyel megkapja a díjat, de gondolom ezt nem csak én érzem így :) Bár a filmet még nem láttam, de biztosan nagyon jó. |
2016-01-13 23:39.02 |
"Nyilván egy folytatás sose lehet olyan jó, mint az első rész"
Nem kötözködés, de meg kell jegyezzem, erre számos ellenpélda akad pl. SW V., T2 stb. "az esetek valószínűleg nagyobbik részében kevésbé" - én ezt illeszteném a "sose lehet olyan" helyére inkább. |
2016-01-04 19:04.06 |
:-(
Sajnálatos esemény...Nem tudom lesz-e valaha ekkora formátumú filmesünk, de gyanítom, hogy nem. Életműve csodálatos és önmagáért beszél, emlékezzünk rá a filmjein keresztül... Nyugodjék békében. |
2015-12-25 23:37.47 |
Szerintem TV-t nézni, főképpen filmeket TV műsor keretében nézni tulajdonképpen büntetés (reklámok, vagdosás stb.) Kb. 10 éve leszoktam róla és hidd el nem hiányzik, szóval javaslom :)
Valami más módot választanék a helyedben, már ha filmrajongó vagy. |
2015-12-24 12:27.26 |
Még nem láttam a filmet (de nagyon várom). Stallone valóban egy jelenség (vásznon + vásznon kívül dettó), kultfigura és tisztelem is.
Itt a Nolte-méltatásodhoz csatlakoznék zárójelben. Az akkor és ott a Warriorban igazi dráma volt, már pusztán a jelenlétével is, nem beszélve a Captain Ahab monológról, azt emlékszem többször is vissza "kellett" tekernem annyira katartikus volt az alakítása. Az a film legerősebb jelenete. Stallone játéka nekem a Rocky Balboa-ban tetszett a legjobban és a First Blood-ban. |
2015-12-23 15:33.11 |
:)) |