Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A szomorúság háromszöge - Paramount Network, 00:50 |
Mojave - Viasat Film, 00:55 |
Együtt leszünk karácsonykor - Film4, 01:00 |
Alkonyattól pirkadatig - AMC, 01:15 |
A Védelmező - HBO2, 01:36 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Skalpvadászok |
Pierre Morel |
2015-10-07 22:05.47 |
A dokumentumfilm egyébként egész jó, és nem tudom elképzelni, hogy egy Zemeckis kaliberű rendező ne hozna ki egy fergeteges mozifilmet ebből. Tényleg nagyon várós. |
2015-07-31 22:00.53 |
Tegnap Arnie, ma M. Biehn, ebből következően holnap James Cameron születésnapja kéne legyen (nem lesz messze, aug. 16) :-)
Neve egybeforrt egy csodálatos mozis korszakkal, ezért nagyon kedvelem. Számomra kb. a Szikla c. filmmel véget ért a nagy filmjeinek a sora, de az előzőek magukért beszélnek, legendás filmek egész sora: Terminator, Aliens, The Abyss, Tombstone. (Utóbbi az utolsó nagy klasszikus western). "Karaktergyilkosság" szempontjából elég sokat szenvedett színész hogy úgy mondjam :-) A T2-ben már csak egy álomjelenetben volt benne a rendezői változatban, az Alien3-ból pedig simán kiírták sajnos, utóbbi különösen megviselte állítólag (A karakter tovább élhet-e vajon? Neill Blomkamp ha igaz akkor az Aliens-től folytatná a franchise-t). A legjobbakat Michael Biehn-nek! Remélem látom még a vásznon igazán jó filmben, bár erre az esély már nem sok, viszont a múltja legendás, és ezt is nagyon kevesen mondhatják el magukról. |
2015-07-30 15:51.08 |
Planétánk egyetlen félistene 68 esztendeje látta meg a thali napfényt, reméljük még sokáig itt lesz közöttünk! |
2015-07-30 00:32.52 |
A méltán elismert King-feldolgozásokon kívül Frank Darabont (sajnos) csak ezt a mozifilmet jegyzi rendezőként egész eddigi pályája során, ha a Buried Alive-tól eltekintünk.
A zseniális magyar származású rendező természetesen nem tud csalódást okozni ezúttal sem, a drámai vonulat ereje ugyan elmarad a nagy filmjeiéhez képest, de ez a munkája is nagy élményt nyújt, számomra biztosan. Aki ismeri Darabont munkásságát tudja, hogy igen sok esetben van "átfedés" az általa foglalkoztatott színészek vásznon történő megjelenését illetően James Whitmoretól Laurie Holdenen át Jeffrey DeMunn-ig stb. (utóbbi minden filmjében szerepel!) És még számos példát sorolhatnánk a kisebb karakterek közül is. Kedvelem az ilyen szempontból is hűséges rendezőket azt kell mondjam. A főszerepet ezúttal ismét nagy név, Jim Carrey kapta és nem panaszkodhat, mert óriási megtiszteltetés lehet egy színész számára Frank Darabonttal dolgozni. Érdekes kettősséget érzek vele kapcsolatban, sok időn át teljesen elutasítóan viseltettem iránta, mert azt a stílust amit a vígjátékaiban képvisel sosem tudtam "magamévá tenni", de mióta drámai szerepekben láttam megemelhetem a nemlétező kalapom. (Elsősorban természetesen a Truman Show miatt) Darabont saját rendezői stílusát természetesen most sem hazudtolja meg: megvan a nagyívű elegancia ami a vizuális/tartalmi tálalást illeti, a kidolgozottság egészen a legkisebb karakterekig bezáróan, a lassúbb de annál igényesebb történetvezetés, szóval a "klasszikus ecsetvonások" hogy úgy mondjam. Nem véletlenül kerüli a modernitást bizonyos értelemben, nézzük csak meg mely korszakokban játszódnak a filmre vitt történetei - többnyire. Ennek számomra bizonyos patinája van és zsenialitására jellemző, hogy át tudja adni a film nyelvezetén keresztül azt az áhítatot, amit valószínűleg Ő is érez - gondolok például a klasszikus mozi előtti tisztelgésére Martin Landau szavain keresztül, vagy a mozinak mint varázslatos helyszínnek a hangulatára, mely elsősorban azért a régebbi korokban volt különösen jellemző. Klasszikus értékek mellé teszi le voksát és ez a fajta míves látásmód és elegancia nekem nagyon tetszik. A filming location manager és a production designer/set decorator kiválóságára hívnám fel még a figyelmet. Nagyon igényesek a díszletek (a belsők talán még jobban), a külső felvételekhez pedig nem egy stúdió utcáját használták szerencsére, hanem egy nagyon hangulatos kaliforniai kisváros volt a helyszín (Ferndale). Ma is kb. ugyanúgy néz ki, persze a film nem különösebben régi. Tetszik, ahogy Carrey karakterének szavain és tettein át tulajdonképpen a rendező elmondja a véleményét az '50-es évek meglehetősen szégyenletes feketelistás hollywoodi világáról is. (Külön erről a témáról mondjuk van sokkal jobb film is, a Feketelistán című Irvin Winkler filmre gondolok Robert De Niro főszereplésével). A film romantikus vonulata olyan so-so, Darabont szerintem maradjon a drámáknál, nem egy esetben egyensúlyozott vészesen a giccs határán, de azért vállalhatatlan jelenet nem szerepelt a filmben. 4* simán megilleti a filmet nálam, persze a két mesterművével nincsen egy súlycsoportban, de egy vérbeli Darabont-rajongónak ezt a filmjét is illik szeretnie, és mindezt okkal teheti. |
2015-07-29 23:50.54 |
"Imádom plakátokon látni a nevemet" - monologizál közben Carrey karaktere :-)
Nagyon elegáns poén, Darabonthoz illő. Sőt Charles Russell neve sem véletlenül volt felette feltüntetve producerként a plakáton! Piros pontért valaki megfejtheti :-) |
2015-07-04 07:46.39 |
Sziruposan giccses nyáltenger. Mondjuk az Eastwood família nevéhez fűződik még mindig az egyik legjobb romantikus film, ha nem a legjobb - azt természetesen a papa követte el (A szív hídjai).
Ha valaki mélységesen nem értene egyet az első mondatommal csak hasonlítsa össze a két filmet. A műfaj ugyanaz. Bár nem is említhető egy lapon a kettő. Hogy Hollywood miért nem hajlandó továbbra sem feljebb tornászni a szökőévenkénti maximum 1 db értékesnek mondható romantikus filmjeinek a számát, azt majd megmondja valaki más :-) |
2015-06-23 23:54.07 |
SPOILER
A Peter Russo-ügy miatt volt fontos, igen. Azért az elég nagy csontváz a szekrényben, mintsem hogy csak úgy bemondásra elhiggyék: a csaj el akarja felejteni. Amúgy nyilvánvaló volt, hogy ez az igazság, tuti nem köpött volna, de a hatalom ilyen szintjén a paranoia már amúgy sem egészséges szintű :-) A záróepizód elég brutális volt (Doug vs. Rachel) |
2015-06-19 00:35.27 |
Ahha, sejtettem, hogy valami ilyesmi lehet :-)
De mondjuk a megkerülés meg bele telt saccpekábé negyed órába, pont annyi hiányzott? Akkor ezt elég jól összeszerencsétlenkedte a Birodalom. Mert utána már tüzeltek volna vele ezerrel csak bebukták egy másodperccel. Ez kicsit nekem gyenge lábakon áll, de szerencsére nem vagyok az a kimondottan kötözködős típus, főleg ha az imádott trilógiáról van szó :-) |
2015-06-17 22:25.11 |
Nemrég felötlött bennem a következő: ha a Halálcsillag simán szétlőtte az Alderaan-t, akkor tulajdonképpen miért kellett megkerülnie a Yavin-t (hogy lőtávolba kerülhessen a lázadók holdja), nem az lett volna az üdvösebb megoldás számukra, hogy azt is szétlövik? Így nem kellett volna kerülgetni. Jó, mondjuk akkor nincs a filmvégi monstre scene, oké, de mégis van valamiféle "hivatalos" magyarázat erre? :-) |
2015-06-17 22:24.48 |
Basszus, rossz rovatba írtam, átteszem a másikba most. Hiszen én imádom a SW-t :-) |
2015-06-17 22:24.07 |
Nemrég felötlött bennem a következő: ha a Halálcsillag simán szétlőtte az Alderaan-t, akkor tulajdonképpen miért kellett megkerülnie a Yavin-t (hogy lőtávolba kerülhessen a lázadók holdja), nem az lett volna az üdvösebb megoldás számukra, hogy azt is szétlövik? Így nem kellett volna kerülgetni. Jó, mondjuk akkor nincs a filmvégi monstre scene, oké, de mégis van valamiféle "hivatalos" magyarázat erre? :-) |
2015-06-10 03:41.39 |
Pokoli jó volt a harmadik évad is...
Sosem gondoltam, hogy egy sorozat ennyire jó lehet, legalábbis számomra (mozifilm-rajongó vagyok). Ha belegondolok mennyit kell még várni a 4. évadra... :-) |
2015-05-29 04:16.52 |
Annyit hozzáfűznék még az előzőekhez, szintén megemlítendő és fontos: a filmet Zsigmond Vilmos fényképezte, mégpedig kimagaslóan. |
2015-05-29 04:15.23 |
Egyre jobban szeretem Woody Allen filmjeit. A klasszikusait mindig is nagyon szerettem (ma már imádom:-D), de egyre több csemegét fedezek fel az újabb filmjeinek a korszakából is.
Ez a film is nagyon erős és nagyon stílusos. Van egy semmihez nem hasonlítható "zamata" vagy hogy is mondjam a W.A. filmek java részének, és ezt végig éreztem itt is. A két főszereplő brilliáns, mindketten nagy kedvenceim, igazi élmény volt angolul nézni. SPOILER!!! Az utolsó perc szerintem viszont nagyon ütős a banalitás és a tragédia ellentétbe állításával. Elgondolkodtató mozi ez, mesteri tálalásban. Bár már idős a Mester, de igencsak aktív hála az égnek, következő filmjében melyet szokás szerint maga írt és rendezett (Irrational Man) többek között Joaquin Phoenix is szerepel... |
2015-05-28 17:22.07 |
Ma :-) |
2015-05-18 03:41.31 |
Nem, nincs fordítva...
Egy ilyen jellegű "adok-kapokba" magam sem megyek bele (mindazonáltal Mann általad említett példafilmjei tényleg vackok), hogy pontosabban megvilágítsam mire is gondoltam egy másik rendezővel: Joel Schumacher talán az egyik legjobb példa rá, bűnrossz filmek mellett zseniális filmek egész sorával büszkélkedhet, pl. az Összeomlás, 8MM, Ha ölni kell, Hibátlanok... Csak azért mert hullámzó a teljesítménye nem mondom rá, hogy közepes rendező, sőt sokak szerintem rossznak minősítenék, az én szememben ő egy nagyon jó rendező az említett filmjei miatt. Én sokkal nagyobb súllyal teszem bele a megítélésembe a jókat mint a pocsékakat, pocsék filmet ugyanis könnyű rendezni nagyon jót meg gondolom igen nehéz, bár lehet erre nem a "nehéz" a legmegfelelőbb szó. Azok előtt akiknek meg szinte csak jó filmjeik vannak, még a nemlétező kalapomat is leveszem, ide tartozik Bob Zemeckis is természetesen. Sorrendiségnek sok értelme nincsen, nyilván szubjektíve mindenkinek megvannak a kedvencei, és persze azért az élmezőny objektíve is sejthető :-) Gondolom nem sokan szállnának vitába pl. azzal, hogy Scorsese egy korszakos rendező. Nah szóval a fenti eszmefuttatásom eredménye nálam az, hogy az előző hsz.-ban említett filmjei miatt M. Mann egy igen jó rendező. Tulajdonképpen ha "csak" a Heat lenne a nagy dobása már akkor is ezt mondanám, ugyanis úgy hiszem ezen a pályán nem érvényesül a vak tyúk is talál szemet című passzus :-) Aki az akciófilmek egyik királyát ráadásul szerzői filmként jegyezve így rakja le az asztalra ahogy, nálam a legnagyobbak közé emeli. |
2015-05-14 00:57.52 |
"Hang nélkül rögzítették a filmet.Utószinkronnal rögzítettek mindent."
Az egyik utószinkronos májusi napon (értelemszerűen a stúdióban, azon belül pedig annak a mosdójában) volt Bruce Lee első rosszulléte mely júliusi halálát megelőzte, és már ekkor agyi ödéma állt a rosszullét hátterében, csakúgy mint a halálos napon. Legalábbis a hivatalos álláspont szerint (allergiás reakció a hátfájdalmára szedett Equagesic-re). |
2015-05-13 15:21.13 |
Azért aki a Szemtől szemben, a Bennfentes és a Collateral filmeket összehozza az nem csak jó heteket fog ki szerintem, hanem jó rendező is, sőt a legjobbak közt a helye, szerintem :-)
Minden jó rendezőnek vannak rosszabb filmjei sőt harmatgyengék is akadnak, ilyen még Martin Scorsese-vel is megesett aki azért összességében korunk legjobb rendezőjének nevezhető. A hsz.-t inkább azért írtam, hogy a "komputer"-re reagáljak - ki a fene adta hozzá ezt a csodás szinkronhangot? :-))) Behívták a takarítót mert a szinkronszínész beszívott, vagy hogy lehetett? :-D Szinkrontörténeti legenda az a pár perc a filmben az biztos, nyugodtan lehet mondani, hogy a legrémesebb szinkron ever. |
2015-05-11 22:17.59 |
Pontosan így gondolom én is: az akciófilm műfajának megosztott aranyérmesei a T2 és a Heat. Kb. objektíve sem létezik ezeknél jobb akciófilm.
Szubjektíve meg mégúgy se :-D A Heat minden vonatkozásában monumentális. Filmtörténeti pillanat ráadásul a két színészklasszis találkozása a vásznon (a Keresztapa II-ben a két idősík miatt nem lehetett közös jelenetük), természetesen elsősorban az étteremjelenetre gondolok. Sajnos rossz hírem van, aki Beverly Hills-ben le akar ülni ahhoz a bizonyos asztalhoz már nem teheti meg, az étterem tavaly bezárt :-( |
2015-04-25 14:28.35 |
Mulatságosak voltak a kéretlen anti-Puzsér vélemények :-))
Így akkor minden rendben is van, bár ezt eddig is tudtam. Akkor foglaljuk össze mire is jöttünk rá: Roland Emmerich egy rossz vicc és valószínűleg már az is marad. |
2015-04-24 23:31.32 |
Nyilván meglátszik, ha az vagyok :-)
(a becézgetést magam sem értem, na meg azt sem de ez más téma, hogy Puzsért hogy a fenébe lehet nem-kedvelni. Utóbbi csak költői kérdés!) |
2015-04-23 00:56.36 |
Oké, örülök! |
2015-04-23 00:55.11 |
Ja és poénként még annyit, hogy Roland Emmerich vonatkozásában 100%-ig megyegyezik a véleményem az övével :-D
Némi részlet ebből a nem hízelgő véleményből ebben is megtalálható, nagyon jó előadás különben aki még nem látta/hallotta volna ajánlhatom (egyvalamiben gyökeresen máshogy látom de itt is olyan 80%-ban bőszen tudtam bólogatni, ami pedig egyáltalán nem jellemző rám...): https://www.youtube.com/watch?v=wMsKKNOHiG8 |
2015-04-23 00:38.17 |
Elmondhatom ezt is. Épp Puzsért hallgatok különben miközben feljöttem ide :-))
A kedvenc filmjeim vonatkozásában UTÓLAG meghallgattam sokat azokból a Hét mesterlövésze adásokból, mely ugye Puzsér Robi műsora, akit egyébként nagyon kedvelek (sokkal több mindenben hasonlítunk gondolatiságban, mint amennyire más random emberekhez hasonlítok). Hogy még érthetőbb legyen Jim Morrison szavait használom: "Én mindig szerelmes leszek abba (saját megjegyzésem: nem szexuális értelemben) aki olyan, mint amilyen én szeretnék lenni." Puzsér pedig számomra valahol egy nagyon pozitív példa, a szellemisége jó értelmében vett individualizmusa és gondolatisága kapcsán, és ízlésvilágunkban is rendkívül megegyezünk (pl. nekem is a Hobo Blues Band az egyik kedvenc magyar zenekarom stb, a zenei ízlésünk ezen felül is tartalmaz számos azonosságot). De jónéhány kapcsolódási pont van melyeket szintén utólag realizáltam, mikor "megismertem"-> értem ezalatt, hogy igen sok elérhető megnyilvánulását hallgatom és olvasom már évek óta. Na de mindegy is nem ebbe az irányba akarok elmenni. Mikor az általam kedvelt ennélfogva határozott véleményemmel megtámogatott filmek rövid elemzéseit hallgattam meg tőle, döbbenten tapasztaltam, hogy az esetek legalább háromnegyedében ugyanazt gondoljuk. De komolyan volt olyan estém, hogy fogtam a fejem mert teljesen ugyanazokkal a szavakkal is írt le gondolatokat elég sok esetben mint amikre én magam is gondoltam, ebből egy jelentős ízlésbeli azonosságra következtethettem. Na és akkor itt válaszolok a kérdésre: igen, EZÉRT azon filmek sorában, melyeket addig nem ismertem és láttam benne valamiért fantáziát hogy meglessem, nos meghallgattam Robi véleményműsorát előtte (néhányszor spoilerezett basszus!:-D) Mit ad isten a legritkább esetben csalódtam. Sosem használtam életemben ilyen kritikai szűrőt, de ez esetben kivételt tettem a fentiek okán és milyen jól tettem, mivel nagyon jó sőt kiváló filmekre is felhívta a figyelmemetamelyek addig valahogy kimaradtak, vagy valamiért ódzkodtam tőlük. Szóval, bámennyire is furcsán hangozzék is itt, Puzsér Robi egy (számomra legalábbis!) kiváló filmes ízléssel megáldott kritikus, akire kivételesen érdemes is odafigyelni (vannak kirívó véleménykülönbségeink, de olyan 70-80%-ban TELJESEN megegyezik a filmes véleményünk ebben a kritikus és "műsorfogyasztói" viszonylatban mivel még nem beszélgettem vele - és ilyen embert még eddig nem ismertem az Öcsémen kívül). Így azt mondtam magamnak erre az emberre érdemes odafigyelnem és meg is teszem ebben a tekintetben. Remélem elég részletes volt, de Puzsér Robival nem kívánok a továbbiakban itt foglalkozni! Nos Robi ezen kéretlen dicshimnusz után mindenesetre jössz nekem eggyel! :-) |
2015-04-22 00:24.41 |
Ja és még valami: kb. 3-4-500 film készül évente, nyilván ennek töredékét nézi meg egy filmrajongó is (én olyan évi 2-300-at de ebben az is benne van amit többször, sőt sokszor), tehát abszolút mértékben végképp igaz, hogy "az 5* keveseknek jár". Arányaiban nálam, hogy miért torzult lentebb megválaszoltam, ez tévesztett meg valószínűleg! |
2015-04-22 00:21.22 |
jav.: amilyenek = amilyenen |
2015-04-22 00:19.47 |
Ennek a talánynak két megoldása van, el is árulom (priv.ban már válaszoltam valakinek mert egy ember firtatta innen ezt a témát rajtad kívül):
> számomra szar filmeket ritkábban osztályzok, mert nem éri meg a kattintási időt hogy úgy mondjam > úgy gondolom aránylag jó ízléssel vagyok megáldva filmes téren és szinte mindig alkotók szerint választok (plusszban pedig néha még előzetesen kritikákat is olvasok vagy hallgatok pl. Puzsér Robi), ezért a jobb filmek kerülnek elém, hogy úgy mondjam. Mindemellett aránylag nem vagyok szigorú olyan filmek esetében melyek értékesek valamiért számomra (ez sokrétű lehet!), és ha 4 vagy 5 közt vacillálok szinte mindig az 5-öt adom. Ismerekolyat, aki ilyenkor szinte mindig a 4-et adja. De összességében nem igazán lényeges ez a szubjektivizálás főleg így egy 5-ös skálán, a 10-es már cizelláltabb lenne amilyenek pl. a nőket mérjük. No remélem így már érthető a "jó 60%" pontos miértje! :-) |
2015-04-20 19:40.51 |
Igen, erre mondom, hogy az 5* keveseknek jár :-)
Az persze alapvetés, ha filmes műfajokon átívelő, én is úgy alkalmazom. Nehéz igazából megfogalmaznom miért nem tetszik ennyire, van egy olyan érzésem közben végig, hogy a film egyszerűen nincs "egyben", sőt nem egy esetben én feszengtem kínosan az alkotók helyett, ezért minősítettem a rendezőt végtelenül ízléstelennek, szerintem rendre nem jól ültet át filmes nyelvre gondolatokat (nyilván ki akar valamit fejezni), sőt nem egy esetben úgy lehet érezni, hogy hülyére veszi a nézőt és ennél nagyobb sértést nem tudok elképzelni egy rendező részéről :-) Nem is mennék igazából bele pro és kontra, mivel elfogadom minden további nélkül, hogy számodra ennyire tetszik, inkább azért nem mert max. 2x láttam a filmet csak így nem ismerem ehhez eléggé. |
2015-04-20 04:07.31 |
Nagyon gyenge és rém unalmas film, mint Roland Emmerich nagyszabásúnak kikiáltott "művei" úgy általában :-) Egy-két említésre méltó filmje azért akad, de összességében az egyik legízléstelenebb rendező. Rendre kap 100 millió vagy afölötti összegeket, hadd végezze csak áldásos tevékenységét.
Én halál komolyan nem értem ezt a rengeteg 4-5*-os értékelést. 5*-ot mondjuk az Egy asszony illatára érdemes adni, ez egy szinten van vele? Na ne már... Mindegy is, ritkán értékelek számomra nem tetsző filmet de most nem tudtam megállni :-) Dr. Okun mondjuk isten volt ez tény :-D Olvasom, hogy lesz 2. rész, ez esetben talán nem is olyan nagy gond, mert nem lesz túl nehéz jobbat összehozni, bár Emmerichet ismerve ebben nem lehetünk biztosak :-) |
2015-04-14 18:42.35 |
A film tartalma/befejezése és a forgatókönyv filmnyelvre való jellegzetesen "spielbergi" átültetése nem meglepő módon eléggé megosztja a véleményeket.
Egyvalamit nem lehet elvitatni a filmtől és olyan szinten mesteri, hogy szinten nincsenek rá szavak: ez pedig a látványvilág. Ismét a két megkerülhetetlen név bukkan fel, nekik köszönhettük pl. a Terminator 2-t is: Dennis Muren és a néhai Stan Winston. Azt kell mondjam ez a két ember a szakmája legjobbja és azóta is - a film ugyebár majd másfél évtizedes, de olyan szinten lenyűgöző még ma is, hogy egyértelműen kijelenthető, hogy ez a film is bőven megelőzte a korát látványvilágában. A pazar azt hiszem gyenge kifejezés. |