Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A szomorúság háromszöge - Paramount Network, 00:50 |
Mojave - Viasat Film, 00:55 |
Együtt leszünk karácsonykor - Film4, 01:00 |
Alkonyattól pirkadatig - AMC, 01:15 |
A Védelmező - HBO2, 01:36 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Madame Web - Vélemények |
2022-es választás |
Határok nélkül (2003) - Vélemények |
Hiányzó filmek a Filmkatalógusról! |
Fejlövés (1968) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A múzsa csókja |
Suzanne Shepherd |
2014-07-23 01:16.29 |
A "Szomszédok" vagy "Életképek" teljesen jó lett volna LOL. Esetleg (hogy még véletlenül se legyen Luc Besson-os áthallás): "Fred, a profi" :-)
A család az tényleg gánya...ellenben "A pereputty" az nagy zsuga lenne :-D Fogggalmam nincs mi lett volna jó de ami kikerekedett belőle magyar címként annál tuti lett volna megfelelőbb. Persze nem akadok fenn ezeken annak ellenére, hogy néhány magyar filmcím valóban vérlázító baromság, a Vérmesék persze még nem ez a kategória. |
2014-07-21 22:09.11 |
Korrekt filmecske volt, Luc Besson nálam elég szélsőséges rendező (van filmje amit imádok és ennek szöges ellentéte is előfordul), de az kétségtelen, hogy van stílusa, úgy látszik az ilyen támájú mozik fekszenek igazán neki.
Amikor kiderült hogy elcserélték a filmklubban a tekercset, már tudtam mi következik és lőn :-)) Az volt szerintem a legjobb poén. A végső jelenetekben pedig nagyon jól volt adagolva a feszkó. De Niro szenzációs volt, Dianna Agront elnézegettem volna még egy darabig, Tommy Lee Jones játékát meg annyira szeretem hogy napestig elvagyok vele. A címmel én sem vagyok kibékülve, mármint a magyarral, még jó hogy nem Vérpistike lett. |
2014-07-10 20:32.32 |
Mondjuk egy Olivia Wilde + tehermentes Mila Kunis kombóval elég jól össze tudnék barátkozni úgy egyszerre :-) Bár elképzelhető, hogy kivégeznének de hátha nem :-D |
2014-07-10 03:39.19 |
"Darren fiú, ne indulj el a lejtőn légyszíves"
Az emlegetett Finchernek sajnos sikerült, mintha két különböző rendező alkotna 2000 előtt és után. Pont eszembe jutott, hogy Aronofskyval is nehogy ilyesmi essen meg egy idő után... Még nem láttam a filmet (a héten fogom), előzetesen sejtettem, hogy ez talán nem lesz akkora durranás mint az eddigi filmjei, de igazából a következő 1-2 alkotását meglesve vonható majd bármilyen következtetés tendenciózusságot tekintve. Persze inkább ne legyen tendencia mert az csak lefelé mehet nála kábé, Aronofskytól a stagnálást várjuk el örömmel, azt hiszem :-) |
2014-06-30 15:04.03 |
De az alapján amit írtam ez egy teljesen "megbocsájtható" dolog így már, anno én sem örültem emiatt a dolognak de aztán megbékéltem vele. Bár költségvetésileg a második terminusa elég nagy kudarc volt, összességében komoly eredményeket ért el mint kormányzó. És persze jól beleillett a saját maga által felállított mércébe, azaz 'legnagyobb testépítő - legnagyobb hollywood-i akciófilmsztár - legnépesebb állam első embere' sorba. Én inkább az elmúlt éveit nem egészen értem, hogy most hová tart. Először nem látom ezt pontosan. Én kicsit meglepődtem, hogy újból az akciósztár szerepet akarja, mert nem nagyon szokta önmagát ismételni. Persze ha az USA törvényei engedték volna, szerintem 100%, hogy megszerezte volna az elnökséget is, de mindenben még neki sem lehet szerencséje :-) |
2014-06-30 14:38.37 |
Az oka pedig (legalábbis a Total recall könyvében ezt írja) az az, hogy mivel Ő minden céljának megvalósulását az Egyesült Államoknak köszönheti, így tudott valamit visszaadni a kaliforniai közösségnek. Ez a "give it back" attitűd nála nagyon fontos és szerintem tényleg komolyan is gondolja. Szóval annyira nem mélypont ez mint gondolod, bár kétségtelen hogy én is mint testépítősztár és mint filmsztár minőségben nyújtott teljesítményéért rajongok sokkal inkább, a politikától ugyanis "élből" undorodom. De Arnoldtól még ez is elviselhető volt, sőt :-) |
2014-06-30 01:23.33 |
Arnie személy szerint különben épp ezt tartja a legnagyobb eredményének. |
2014-06-26 00:33.56 |
Nálam ennek semmi köze a "divathoz", általában úgyis szembe megyek vele szóval erről nem lehet szó:-)
Az Alien3 atmoszférája talán a legkiválóbb az összes rész közül - annak ellenére, hogy csak egyetlen lény szerepel benne csakúgy, mint az 1979-es klasszikusban. Klausztrofób érzés persze mindegyikben van, de ez a börtöntelep-díszlet borzasztóan eltalált volt. Ha jól emlékszem 1992-ig ez volt a legnagyobb soundstage díszlet ever. A Harcosok klubja nem 12 éveseknek való, meg tudom érteni, hogy akkor még nem "jutott át" igazán. Később még egy próbát tennék vele, mert Fincher talán legeredetibb filmje ez. És ezen szempont mentén talán a legütősebb is. A felsorolásodban a Hetedik című film minősítését értem a legkevésbé. Főleg így hogy állítólag szereted a thrillert. Mert a műfaj egyik legjobbja mindenképpen. A 2000-es évek filmjeit most nem venném át külön-külön, csak annyit zárójelben hogy a Zodiákus nekem ebből az időszakból mindenképp a legnagyobb kedvenc, a Benjamin Button-tól képtelen vagyok lázba jönni finoman szólva, a Social Network-től meg egyenesen kiver a víz, alig bírtam végigkínlódni anno. A 2000-es évek Finchere nem hasonlít (legalábbis egyelőre) a '90-es évek Fincheréhez. Ettől még zseni a pali, de sajnos jó ideje már csalódás nekem. Kíváncsi vagyok mikor rukkol elő valami igazán figyelemreméltóval megint. Ideje lenne! Sajnos a hollywood-i megfelelési kényszer - ahogy Puzsér mondja találóan az "Oscar-kapzsiság" - nagyon nem tesz jót a Fincher-féle kreatív alkotóknak, lehet hogy nála is ez a színvonalcsökkenés oka. |
2014-06-25 03:08.40 |
Az tény, hogy a '2000-es években Fincher finoman szólva eléggé méltatlan maradt önnönmagához képest (sőt egy-két filmje számomra kifejezetten gyenge lett), de amit a '90-es években produkált azt elég kevesen voltak képesek letenni a képzeletbeli filmes asztalra rajta kívül. Csak arra tudok következtetni, hogy csupán az újabb filmjeit láttad valami okból. Ha ez így van akkor a Harcosok klubja, a Hetedik és a Játsz/ma sürgősen pótlásra szorul :-) |
2014-06-18 15:15.36 |
Személyeskedéstől mentesen kérdezem, csak kíváncsiságból: ha Alan Parkert (akinek ez az egyik legjobb filmje és elismert rendezőnek számít annak ellenére, hogy voltak baklövései is) már tinédzser korban lepipáltad/lepipáltátok (az írásodból azt veszem ki, hogy ezt hiszed), akkor filmrendező lettél vagy esetleg valaki az akkori társaid közül? Mert ha esetleg nem, akkor elég nagy ziccer maradt ki azt tudod... :-) |
2014-06-12 01:36.21 |
(lehet = lehetnek) |
2014-06-12 01:34.41 |
Plussz sok esetben ha valaki kap is, azt látjuk hogy nem a "megfelelő" filmért kapja. Sokszor olyan érzésünk van, mintha csak "hozzávágnák" az illetőhöz a díjat, amolyan vezeklésképp hogy addig nem kapott. Nálam a legjobb példa erre Martin Scorsese, gondolom abban mindenki egyetért, hogy nem a Tégláért kellett volna kapnia ami csak egy sima remake. Előtte legalább 3-at kaphatott volna és teljességgel megérdemelten, ugyebár. A Tégla az csak nyögvenyelős, legalábbis az én megítélésemben, AZOKHOZ képest.
Az Oscar-díj egyik legnagyobb szégyene, hogy Frank Darabont nem mondhatja magáénak. Azt azért nem merték megcsinálni, hogy A remény rabjai és a Halálsoron adaptált forgatókönyvéért nem jelölik (a színészek szerint 20 évente vannak ilyen minőségű forgatókönyvek a szakmában). De egyikért sem kapott rendezői jelölést(!) és ez szégyen. Véleményem szerint mind a 4 jelölést meg kellett volna kapnia és legalább 1 forgatókönyvi és legalább 1 rendezői díjat pedig ezekből odaítélni. Gondolom ezek jogosságát nem sokan vitatnák. Persze az Oscar-díj legtöbbször nem a jó ízlés díja, hanem koncepziózus "díjkiosztás" folyik. Nem túl gyakran persze beletrafálnak azért és akkor elégedettek lehet a mezei mozinézők is, akik még némi ízléssel is rendelkezhetnek, urambocsá' :-) |
2014-06-12 01:20.18 |
Ohio-t én is nagyon szeretem. Bár eddig még nem voltam ott sajna :-)
Meglehetősen érdekes különben, hogy a börtönjeleneteket ugyanabban az Ohio State Reformatory-ben vették fel, mint az 5 évvel később készült filmtörténeti remekművet, A remény rabjai-t. Mára sajnos a nagyját eltüntették, lévén egy teljesen új komplexum épült mellette, de egy kisebb de annál jellegzetesebb elülső rész megmaradt, hála egy lelkes alapítványnak, mely keresztülvitte, hogy mint filmtörténetileg jelentős emlékhely az utókoré lehessen. Ebben nyilván a Shawshank-nek volt elévülhetetlen érdeme. (még egy filmet forgattak itt ami közismert: Az elnök különgépe börtönjelenetét, de ez abban a filmben inkább mellékszál). |
2014-06-12 01:09.07 |
Arnold második "nekifutásra" sikerült aortabillentyű-műtétjét követően ez volt az első film amiben szerepelt (bicuspidalis aortabillentyűje volt veleszületetten, csakúgy, mint az édesanyjának - ezt idővel korrigálni kell műtétileg, mert a normál esetben meglévő 3 billentyűvitorlához képest a 2 vitorlával rendelkező csak egy bizonyos életkorig látja el kielégítően a funkcióját, ergo elkerülhetetlen volt a műtét. Arnoldra jellemző, hogy otthon be sem jelentette, úgy volt vele, másnapra már otthon is lesz és észre sem veszik :-D).
A Total Recall c. önéletrajzi könyvében azt is leírja, hogy nem volt könnyű a producereket rávenni a forgatásra - ha "kidőlsz" (ez persze Arnoldnál kb. lehetetlen:-D), akkor a hollywood-i gépezet egyből "leír", mindegy, hogy előtte mit pakoltál le az asztalra. A film ezért sem kapott csúcsrendezőt, úgymond be kellett érni Peter Hyams-szel, aki ugyan nem volt ismeretlen (lásd pl. Gyilkos bolygó) sőt valamilyen szinten szerintem kuriózum is volt, lévén a legtöbbször nem "csak" rendez hanem ő az operatőre is filmjeinek. Ez szerintem egy előnyös és tiszteletreméltó dolog bár nagyon kevesen csinálják ezt így. Visszatérve: az első jelenet amit felvettek a filmben az volt, amikor Jericho-t meglincselik a Sátán bérencei és felteszik egy keresztre majd otthagyják a sikátorban. Arnold viccesen meséli a könyvben, hogy egy csomó biztosítós figura tágra nyílt pupillákkal leste hogy fogja ezt a fizikálisan nem könnyű feladatot abszolválni az "új" Arnold. Persze amikor látták, hogy nem lesz semmi baj és simán megcsinálta akkor megnyugodtak... Nem értem az idióták mi mást vártak egy vérbeli Terminatortól :-) Szerintem különben ezzel nem nyúlt mellé Arnie, az imdb-n igencsak alulértékelt a film, persze innen már nem volt messze a filmes karrierje első fejezetének a vége - hősünk hamarosan Governátorrá lett, mint tudjuk. |
2014-06-05 11:53.21 |
Ez gondolom irónia volt :-) |
2014-06-04 23:57.43 |
Charles Bronson és Michael Winner 6 filmet jegyzett közösen, a Bosszúvágy első 3 epizódját készítették együtt. A '70-es években azonban csak az alapepizód játszódik. Ez a feeling rá is nyomja a bélyegét a filmre, jó értelemben.
Bronson ragaszkodott ahhoz, hogy L.A.-ben vegyék fel a filmet, de jó koncepciónak bizonyult a rendező részéről a hitelesség miatt, hogy végül New York City-ben forgattak (Winner ragaszkodott hozzá). Az akkori "közbiztonság" elég sok kivetnivalót hagyhatott maga után a valóságban is. Gondolom a vietnami háború hatalmas költségei miatt elég sok elmaradás volt a nagyvárosokban infrastruktúrálisan stb. (az akkori filmekben elég sok lepusztult részt látni ott, ahol ma nyoma sincs ennek). Nyilván a technikai fejlődés ugrásszerű volt azóta, de az adott kor szintjéhez képest is sokszor láthattunk filmekben elmaradott részeket még Manhattan közepén is. A Bosszúvágy különben nem egy elhíresülten züllött városrészben játszódik, többnyire az Upper west Side (West 75th Street és környéke) közepén járkálgat és büntet Paul Kersey :-) NYC mindenesetre eléggé démonizált formában jelenik meg a filmben. Eredetileg Sidney Lumet rendezte volna aki a '70-es évek egyik legnagyobb amerikai szárrendezője volt (Al Pacinoval dolgozott többször, különben a Serpico miatt fordult el ettől a filmtől. Legnagyobb filmje szerintem a Network, mely mondanivalójában minimum 20-30 évvel megelőzte a korát. Aki még nem látta nézze!) A Bosszúvágy valóban oldshool hangulatot áraszt, de végül mégis a korai krimik egyik alapköve lett. Azóta persze a "bosszúfilmeknek" kisebb kultusza alakult ki, sőt női igazságtevő/büntető/megtorló is feltűnt már a színen, persze New Yorkban hol máshol (Jodie Foster - A másik én). Jeff Goldblum látom elég sokaknak feltűnik (első szerepe volt, sajnos a '70-es évekre jellemző módon szerintem kissé "túljátszotta"), azonban egy nála azóta sokkal nagyobb sztárrá lett, és valóban fantasztikus színészt nem említ senki. Pedig az egyik kedves útonálló nem más, mint Denzel Washington (uncredited volt különben; csináltam egy screenshotot róla, tessék): [link] Mivel a filmet 1973-74 (egyébként rendkívül hideg) telén vették fel, ennélfogva Washington nagyjából 19 évesként volt először a mozivásznon! |
2014-05-29 23:28.15 |
Legalább kinyithattad volna a szemed, úgy hidd el kifejezetten élvezetes :-) |
2014-05-26 23:03.15 |
(OFF)
Kösz szépen az ilyen jellegű tapasztalatokat: ha a repülésben van vis major helyzet, akkor ez valóban az, és kb. a legrosszabb ami történhet :-D A hajózást is szeretem különben :-) Íme két video amely szintén "beszarás" kategória - szerintem, az egyik a katonai, a másik a polgári repülés világából, a kedvenceim közül. Bár ezek "csak" külső szemlélődések és nem aktív a részvételünk a történtekben (sajnos), de ha hiszel nekem akkor elégedettebben állsz majd fel utána a karosszékből, mint amikor beleültél :-) http://www.youtube.com/watch?v=VH1izBpQeEs http://www.youtube.com/watch?v=YRb-xF0RW-k |
2014-05-26 00:27.10 |
Én is gratulálok az újabb elismerésért a nagyszerű magyar származású operatőrnek! |
2014-05-26 00:25.51 |
(Ezt erőltetett fantáziával sem sikerül elképzelnem :-) Eleve ez a repülés = halál című sztereotípia nevetséges. Nálam legalábbis repülés = élet. De tudom, hogy ezzel nem sokan vannak így. Sosem szerettem a tömeggel együtt sodródni úgyhogy ez teljesen rendben van nekem) |
2014-05-26 00:20.44 |
Ez nyilván nem igaz, elég ha csak az agyalapi arteriás aneurysmák szex közbeni megrepedése miatti fatális agyvérzésekre gondolok világszinten, egyértelmű hogy ez sokkal nagyobb szám kell legyen mint a fatális repülési balesetek áldozatainak a száma/év. És akkor a félrelépések közvetett okaként megnyilvánuló "szerelemféltési" gyilkosságokról nem is beszélünk. Az AIDS-ről és egyéb STD betegségekről már nem is beszélve stb. |
2014-05-23 03:04.04 |
Igazából sosem szerettem ezt a top10 behatárolást, mert istenigazából a sorrend teljesen nüanszokon múlik, meg szerintem az is, hogy te magad érzelmileg mennyire kötődsz az adott filmhez, vagy alkotóihoz stb. Nálam úgy van, hogy az első kettőt tudom (ahogy olvasható is lentebb), aztán a következő mondjuk 10-15 az kb. egy szinten van, nem is lenne szerencsés pontos sorrendet mondanom mert egyszerűen tényleg nem tudnám. A Casino jobb vagy az Összeomlás? Nem igazán tudnám észérvekkel megmondani de valószínűleg nem is lenne túl szerencsés. Szóval azt akartam csak zárójelesen mondani, hogy aki pontosan tudja mondjuk a saját első 15-20 kedvenc filmjének a sorrendjét, az nem igazán tudom hogy pontosan honnan tudja :-) |
2014-05-23 02:48.34 |
A Charlie Wilson háborúja-ban szerintem Philip Seymour Hoffman karaktermegformálása az igazán emlékezetes, na az nagyon ott volt a szeren és Tom Hanks alakításánál is jobb volt.
Anélkül, hogy vitába bocsátkoznék szerény véleményem szerint azért az említett két alkotás nincs egy súlycsoportban. Mint film, úgy egészében. Természetesen a Frost/Nixon javára. Ez zseniális, amaz egy aránylag jó film de inkább a jó és a közepes közt valahol - nálam legalábbis ez a kategóriájuk, de ettől még számodra nyilván lehet más :-) |
2014-05-16 02:10.14 |
Spacey kiszólogatása a nézőknek - valóban a legnagyobb csúcs és egy nagyon jó húzás a készítőktől. Vajon Spacey ötlete volt? |
2014-05-16 02:08.45 |
A második évad is piszok jó...Spacey színészi teljesítményére pedig nincsenek szavak.
Nem kedvelem a sorozatokat egyáltalán, erre is egy barátom hívta fel a figyelmem - szerencsére megfogadtam a tanácsát. Alig várom az újabb évadot, függőjévé lettem:-) (ezen kívül csupán a Dallast láttam:-D Igencsak kedvelem a Jockey-féle karaktereket - a Dallast elsősorban Larry Hagman óriási alakítása miatt néztem...bár ha jobban belegondolok FU rajta is túltesz:-D) A House of Cards kihagyhatatlan - sosem gondoltam, hogy valaha ilyen írok majd ebbe a fórumba egy sorozatról. |
2014-05-14 22:17.38 |
A film mélysége valóban lenyűgöző. Nagyon jó rendező Stephen Daldry, igazi művész. A néhai Anthony Minghella-hoz hasonló kaliberű érzékenységgel felvértezett rendező, úgy gondolom. Így bánni az érzelmekkel a vásznon, egészen mesteriés elismerésre méltó.
És férfi létére milyen meglepően jól instruálja a színésznőket. Elég, ha csak azt a tényt veszem, hogy Nicole Kidman Oscar-díjat kapott ezért az alakításáért, vagy példának okáért Kate Winslet is a Felolvasóért. (Daldry utóbbi filmjét én jobban szeretem, brilliáns alkotás...) Két momentumot emelnék ki most: Ed Harristől azt a bizonyos jelenetet, mely szerintem a film legnagyobb alakítása + a film zenéje tényleg bődületesen jó, egészen szerves részét képezi az alkotásnak és nagyon hangsúlyos is, mindvégig. Erős 4*-ra értékelem, nálam a Felolvasó az az 5*-os. |
2014-05-14 03:23.20 |
Boldog hetvenediket Mr. Lucas!! |
2014-05-14 03:01.45 |
Emiatt az egyik leghangsúlyosabb karakter a filmben (a regénnyel ellentétben) Brooks - James Whitmore felejthetetlen játékával. Itt jut eszembe, hogy nagy erejű, így egyszersmind nagyon jó ötlet volt a filmben a narráció alkalmazása. Én nagyon szeretem ezt a filmes eszközt, ad egy plussz mélységet a történetnek szinte mindig. Red narrációja Brooks börtönből kikerült sorsát követve is felettébb jól működik.
Darabont eleddig egyáltalán nem kedvelte a narrációt, azonban Scorsese Goodfellas című mesterművét rengetegszer megnézte a forgatás körüli időszakban és mivel nagy hatással volt rá, így maga is alkalmazta. Milyen jól tette! A film végén Brooks és Red sorsának párhuzamai jönnek elő - nagyon elegáns húzás (ezért is kellett kidolgozottabb karakterré tenni Brooks-t). Mindez Red motivációjának/döntésének a megértéséhez is vezet majd, amellett, hogy nagyon jól előkészíti a történet legvégét is. Nekem az egyik kedvenc részem a filmben Brooks sorsának ábrázolása, bitang erős az az 5 perc. |
2014-05-14 02:37.54 |
Az én véleményem az, hogy vannak a 'tökéletes' jelzővel illethető filmek. Nem nagy a számuk, de szerencsére vannak (az én ízlésvilágomban elsősorban 2000 előtti filmek tartoznak ebbe).
Egy film az én mércém szerint akkor tökéletes, ha rendkívül jól teljesít minden részterületen: forgatókönyv, casting, színészi játék, rendezés (történetvezetés), fényképezés, zene - kb. ezek a főbbek. A remény rabjai kétségkívül ebbe a "mestermű" kategóriába tartozik (és a Halálsoron is, valóban). Nincs gyenge pont. Külön-külön most hadd ne elemezzem, nem lenne rövid. Amivel érzésem szerint kiemelkedik még a legjobb filmek sorából is, az a történet erejéből fakad, ami egyértelműen lebilincselő. Pontosabban ahogy Darabont azt a vászonra vitte (én nem olvastam a regényt, de tudok a különbségekről). A feltétel nélküli barátság és a remény beteljesülése ilyen profi megjelenítéssel egyszerűen ilyen nagyfokú katarzist vált ki a nézőből. Kb. hússzor láttam a filmet, de az utolsó képsoroktól a mai napig borsódzik a hátam, ugyanúgy, mint amikor először láttam. Vagy amikor Red megérkezik a kőkerítéshez és a tölgyfa alatt megtalálja, amit meg kell találnia :-) A katarzis elérése a jó film feladata nyilvánvalóan, csak nagyon kevésszer sikerül elérni... És természetesen az i-re a pontot az imént említett befejező képsorok teszik fel, melyről még a film készítői között is viták zajlottak - és a stúdió vezetőivel is, akik egyébként egyedüliként vállalták fel az alkotást, nagy szerencsénkre (Castle Rock Entertainment). (Nehogy félreértsük, természetesen az egész film nagyon jó, minden perce, nem csak a végkifejlet). A filmben szereplő színészek elmondták, hogy Hollywoodban 20 évente egyszer(!) ha van ilyen minőségű adaptált forgatókönyv, mint Frank Darabonté. A karakterek ábrázolása egészen zseniálisan kifinomult. Gondolom azzal sem mondok újat, hogy ez a film Darabont S.King írói munkássága iránti mélységes tiszteletén alapul: ez kiérződik a produktum minden egyes filmkockájából - ahogy a rendező ezt a szemléletet át tudta adni a színészeinek, mindenkiből a maximumot vagy azon túlit kihozva. (Darabont egyébként a Halálsoront tartja jobb filmnek valamivel, arra még büszkébb legalábbis, mint a Remény rabjaira). Személyes megjegyzés a végére: nálam örök első A Birodalom visszavág, második helyen van a Shawshank... Az első 5-6-ban ott a Halálsoron is. Összefoglalva tehát, a fentiek alapján nagy tömegek ízlésvilágát tudja eltalálni a film, nagyon profin kivitelezve, és egy kerek egészet úgy képes alkotni, melynek megtekintése után semmilyen hiányérzet nem maradhat a nézőben. (Szerintem semmiképp nem túlzás az 1. hely az imdb rangsorában - ellentétben számos túlértékelt filmmel, de ugyanitt alulértékelés is előfordul, bár az talán ritkábban). |
2014-05-09 05:54.16 |
Végre valahára hamisítatlan színészet az, amit előad a szebb napokat (=90-es éveket) látott Coppola barátunk! Kiböjtöltük. A történet különben meglehetősen "lezúzza" az embert, erős drámai vonulat, Cage-nek nagyon jól áll a szerep és valóban nem mostanában láttunk tőle ilyen komoly alakítást. Én személy szerint sosem hittem azt, hogy ezt a képességét elvesztette, egyszerűen olyan filmekre mondott igent sorban, melyekre talán nem kellett volna. És ezekben sikerült nem egyszer hiteltelen "alakítást" is nyújtania. Jelen filmben viszont nagyon hiteles a játéka, ez a film legnagyobb erőssége. |