Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Madame Web - HBO2, 15:35 |
A csúf igazság - RTL, 15:45 |
A tökéletes trükk - HBO3, 15:45 |
A velencei kalmár - Filmbox Plus, 16:35 |
Az acélember - Film+, 16:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Az utolsó kezelt |
Viola Davis |
2015-02-23 03:51.12 |
Minél többször hallom ma éjjel kimondani azt, hogy 'Whiplash', én annál elégedettebb leszek :-) |
2015-02-23 03:24.35 |
Egyébként normális minőségű összefoglaló lesz holnap valahol bármely nyelven? (legalább utólag nézzem minőségben, ez így nagyon so-so) |
2015-02-23 02:56.18 |
Clint ott van! (a szeren is meg a gálán is) |
2015-02-23 02:46.38 |
Úgy is van, ez a díj nem mehetett máshová (J.K.Simmons) |
2015-02-23 02:36.16 |
Nincs egy normális stream ami nem német nyelvű és a jelenlegi gálát adja? :-) Még mindig kínlódok valaki szánjon már meg az Isten megáldja :-D |
2015-02-23 01:32.41 |
Melyik pro7-es stream a legjobb nálatok? (elég gyenge a gépem jelenleg és nem tudom eldönteni, hogy azért szaggat-e mert gyenge vagy csak túl sokan nézik etc.)
Köszi |
2015-02-22 21:57.40 |
Egyébként befejezésében sok párhuzam lelhető fel számomra a Black Swan-nal. Csak ott a balett katarzisa és művészi önfeláldozása van lefordítva a film nyelvére tökéletesen, emitt pedig a zenéé.
Mindkettőnél van az a végső lehengerlő ív, ami megy előre mint a bulldózer és az utolsó másodpercek pedig szinte teljesen azonosak a maga nemében. Ezzel nem azt mondom persze, hogy egymásról lestek, csak így ér össze két rendező zsenialitása egy közös nevezővé hogy úgy mondjam :-) Nah egyelőre ennyit, reménykedem egy jó stream-ben, a Whiplash-ről még biztos hozsannázhatunk itt eleget az éjszaka folyamán. Én úgy odaadnám a best picture díjat is neki, mint a huzat. |
2015-02-22 21:50.57 |
Én is örülök, még az a vád érne minket, hogy ugyanaz a személy két nick alatt :-) Én nem sértődöm meg az ilyesmin, sőt.
A Whiplash-t viszont megnéztem most du. még egyszer :-) Az egyik kedvenc filmem lesz, ever. |
2015-02-22 19:59.39 |
Én is csak ahhoz szoktam használni, hogy utólagosan beszerezzem azt az összefoglalót. TV-t én sem nézek már vagy 5 éve, kivéve olimpiát és fociVB-t :-)
Egy kifogástalan stream szerintem is a legjobb élőben. |
2015-02-22 19:57.36 |
A best picture szubjektív sorrendiségét taglaló témához:
Nem láttam még: Kódjátszma, Selma. Általában én személy szerint két főkategóriára osztom ezt gondolatban: van amikor maga a film is igen jó tehát megragad engem, kezdve a forgatókönyvtől a színészi alakításokon át stb., tehát úgymond szintézisében is kiváló, míg egy másik csoportban inkább bizonyos elemeiben pl. színészi alakítás pokolian jó, de összességében mint film annyira nem magas szintű élvezet, mint az előző kategória (jelenleg a Birdman-nel vagyok így). Kevés rendező van akit egyszerűen képtelen vagyok mint néző befogadni, és tudom hogy aránylag népszerűek is, én mégsem tudok velük mit kezdeni: ezért a Grand Budapest Hotelt nem tudom értékelni, mert félóra után abbahagytam, erre szökőévente van példa :-) Pont Wes Anderson az egyik ezen kevés számú rendező közül... Szóval így marad 5 film melyet jelenleg értékelhetek a best picture kategóriában (az indoklások nagyon hosszadalmasak lehetnének így azokat részleteiben inkább kihagynám): > Whiplash (10/10) Ez a film tökéletes volt számomra, minden ízében. > Boyhood (10/8,5) Nem tudok rá 9-et adni de a 8 meg kevés. > Birdman (10/7) DE: itt két alakítás is pazar volt számomra, Keaton és Norton, ami a pedig vágást pontosabban annak észrevehető hiányát és az operatőri munkát illeti na az volt igazán pazar. Néhol kicsit száraznak tűntek a párbeszédek és kicsit döcögött nekem, mint film, de a storyline különben jó volt, azaz a forgatókönyvi alap. A rendező kategóriában szerintem Linklater fog győzni, de ez a látásmód amit a mexikói rendező itt prezentál valóban nagyon egyedivé teszi a Birdmant. Ha többször nézem valószínűsítem, hogy 7 pont fölé fogok tudni menni :-)Ezért a 7 pontosaim közül ez a legerősebb. > The Theory of Everything (10/7) Ámde ha Redmayne alakítását veszem csak, akkor ez a film nagyon erős, kétségtelenül nagy esélyes a színész, elképesztően hiteles volt, tényleg le a kalappal. A filmet az alakítás emeli meg de nagyon. > American Sniper (10/7) Kicsit féltem, hogy Bombák földjén-típusú propagandizmussal lesz szanaszét fertőzve, bár Clint Eastwood nem lőne ekkora bakot persze, mint ahogy nem is lőtt :-) Meglepődtem, milyen komoly teljesítményt hozott ki Bradley Cooperből, összességében azt kell mondjam ez a film tetszett. A mindenség elméletében azonban olyan nagy volt az az alakítás, hogy emiatt helyeztem csak ez elé. |
2015-02-22 19:28.41 |
Köszi a tippet, remélem az este folyamán ha felpörögnek a dolgok akad még pár plusszban is. |
2015-02-22 19:26.32 |
A Her tényleg nagyon érdekesen volt fényképezve most, hogy mondod...főleg a külső jelenetekben.
A JFK-t épp pár napja néztem újra, a rendezői verziót. Elképesztően nagy film, ott a vágás kiválósága is sokat hozzátesz. Tulajdonképpen a forgatókönyv talaján a rendező felel (elsősorban) a tartalomért, viszont maga a film megjelenésében sokkal inkább az operatőr és a vágó együttes védjegye. Nem véletlenül vannak olyan rendezők, akik a vágószobában érzik sokkal inkább jól magukat, mint a rendezői székben, pl. George Lucas. Remélem, hogy lesz megfelelő stream! Az HBO-s kérdésre esetleg tudod a választ? (utólagos feliratos összefoglalójuk most nem lesz vagy csak én nem találom?) |
2015-02-22 04:21.09 |
Teljesen egyetértünk, sőt nem fogod kitalálni ki van nálam a dobogó második fokán :-) (Robert Richardson).
Mindkettejüknél még az is nagyon imponáló, hogy milyen nagy filmeket fényképeztek, tényleg pazar a lista. Pl. Robert Richardson ugye 3 nagy rendezőt "fogyasztott" el eddig és mindegyikükkel kb. a csúcskorszakukban dolgozott: Oliver Stone, Martin Scorsese és mostanság Tarantino. Az említett úriembereknek pedig van "egy-két" jó filmje... Roger Deakinsnél nagyon jó a fény kezelése, de a legjobb az az elegancia ahogy a kamera lassan kihátrál a főtémából (ez amolyan védjegye is), szóval ahogy említettük is klasszikus a képi világ. Különben Eastwood operatőrénél, Tom Stern-nél van szerintem a legjellegzetesebb fény-árnyékkezelés, tudod ahogy elsősorban az arctémákat mutatja: félig teljesen világos ahogy ráesik a fény, túlsó arcfél teljesen sötét - általában a hangsúlyos jelenetekben. Nála meg ez amolyan védjegy, stíluselem. Kedvelem Aronofsky operatőrét Matthew Libatique-t, akkor ott van Don Burgess aki Zemeckis jobbkeze és a Forrest Gump kiválóságához nagyban hozzájárult, és persze még sorolhatnánk de a legnagyobbak közül szerintem sokat elmondtunk. Én ezt a díjat egyébként mondig fokozott figyelemmel szoktam kísérni, végülis amit látunk az igen nagy részben az operatőrön múlik - ehhez képest szerintem kicsit mostohán van kezelve, csak mint afféle technikai díj. Persze részben az is :-) Hogy kicsit tovább csapongjak: a Whiplash-t néztem most, azt hiszem megtaláltam számomra az idei best picture-t is általa...tudom, "csak" J.K. Simmons borítékolható, neki azonban meg kell kapnia, vitán felül pazar alakításáért. Ha tudsz majd normális streamet előtte kérlek írd majd be! Akár már a red carpet-től kezdve :-) Köszi |
2015-02-22 03:54.18 |
5 perce fejeztem be így még másik dimenzióban járkálok...:-)
Nah szóval, az elmúlt 10-15 év egyik legjobb filmje. Hozzáteszem én nagyon muzikális beállítottságú vagyok mint "fogyasztó" és épp a dob a kedvenc hangszerem - illetve sajnos nem az "enyém" mivel nem játszom rajta, de a hangszer szellemét értem és érzem, azt hiszem. Sőt a jazz bizonyos tekintetben nem áll messze a bluestól, az utóbbit szeretem nagyon, bár most a jazz sok jópontot szerzett nálam :-D Mindezt csak azért mondtam el, hogy így talán érthetőbb miért estem révületbe ettől a filmtől, úgy igazán. Ez a zene varázsa különben a film nyelvén, ritkán adatik meg ilyen szintézis ilyen magas fokon, ezért pazar ez az alkotás. J.K. Simmons eddig mint karakterszínész volt számomra kedvelt és ismeretes, nagyon megsértődöm, ha nem ő kapja meg holnap az aranyszobrot! Sőt, nálam ez a film az idei best picture is (igaz még csak a felhozatal kb. háromnegyedét láttam). Ritka nagy katarzist adott a film számomra (elsősorban természetesen az utolsó 10 perc, de nemcsak az), s mint egy jó jazzfutam esetében, a filmnek is megvolt az a brilliáns íve, mely csak a legnagyobb művek sajátja. A vágás és az operatőri munka kiválósága sokat hozzátett a film élvezeti értékéhez. Többszörnézős, aki jót akar annak kötelezően ajánlott, azt hiszem számomra most kevés az 5*, legyen csillagos 5-ös fölé, mondjuk. Woody Allennel ha találkoznék, azt hiszem azt kérdezném meg tőle először, neki hogy tetszett ez a film. Nyilván értitek miért... |
2015-02-21 19:47.13 |
Hosszú évek óta lehet figyelgetni valóban, hogy Roger Deakins-t (aki a legnagyobb kedvencem) szinte mindig jelölik, aztán valahogy mégiscsak másvalaki kászálódik ki a székből és megy a színpadra :-)
Vannak valóban zseniális operatőrök, tehát szerintem elég szűk mezőny a "krém", de hogy Deakins meddig "úszhatja meg" díj nélkül az egy igen érdekes kérdés :-) Nyilvánvalósan a klasszikus iskola híve, úgy fest inkább a formabontóbb megmozdulásokat díjazzák rendre ebben a kategóriában. |
2015-02-21 19:35.30 |
Igazából holnap délutántól aktuálisabb a kérdés, de jogos, úgyhogy magam is csatlakoznék hozzá :-)
Ne szaggasson, ne dobáljon lefele, és lehetőleg angolul (gondolom előfordul hogy más nyelven rábeszélnek az élőre, mert fordítják). Emberek, az HBO-n most nem lesz az a másnap megszokott magyar feliratos összefoglaló?? Így első ránézésre nem találom a programjukban. |
2015-02-21 19:04.15 |
Az orvosi szaknyelvben is "ostorcsapás" (sérülés)-ként ismeretes (nyaki gerinc+gerincvelő súlyos sérülése, mely karambolnál a fejtámla hiányából vagy nem megfelelő beállításából eredeztethető, amikor a hirtelen megállás során ostorcsapásszerűen visszacsapódik a nyak és ekkor következhet be ez a többnyire fatális sérülés).
A filmhez még nem tudok hozzászólni mert nem láttam, de remélem hamarosan összejön :-) |
2015-02-19 02:54.04 |
Némileg SPOILERES lehet:
Ha választanom kéne kinek az alakítása volt a legnagyobb a filmben, akkor én Christoph Waltz-t jelölném meg. Ez a fickó elképesztő milyen erővel vesz részt a dialógusokban. Itt még talán jobb volt, mint a Brigantyk-ban, bár ott csak a tehenészcsalád-látogatási jelenetét biztos megnéztem miatta vagy 10x :-) Tul.képpen hülyeség ez a sorrendezgetés, mert valóban abban a bizonyos asztalracsapós jelenetben DiCaprio akkorát villant, mint egy atomvillanás :-) Az a film legnagyobb jelenete, és persze az "így szokás"... Amin én jobban meglepődtem annál is, hogy nem zökkent ki a jelenetből az az, hogy Kerry Washington pofikáját szanaszét kente a vérével :-D Dícséretes, hogy a színésznő sem zökkent ki. És igazából a jelenet harmadik momentuma az volt, ahogy a manőver végén az asztalra hajintja a kalapácsot-> ott meg Waltz néz nagyot, mert majdnem a kezén landolt a kalapács, ha megnézed! :-) |
2015-02-17 04:24.04 |
Az első rész rendben volt, nem volt az sem egy díszpinty az akcióműfajban, ámde élvezetes sőt jó film volt, nem véletlenül lett elég nagy siker. Mind a sztori, mind Neeson akihez valóban illett ez a karakter voltak a letéteményesei annak a sikernek.
Mi maradt ebből? Végtelenül erőltetett és IGÉNYTELENÜL összhányt sz@r, főleg ami a technikai megvalósítást jelenti - mert az még a sztorinál is trébb volt. Nemcsak a rendező, de a vágó is megérdemelne pár nyakast. Guinness rekord volt a cél a vágások számát tekintve? Mert úgy fest mintha csupán ezért készült volna el a film. Az üldözéseknél meg a futásoknál kifejezetten irritáló, sőt idegesítő volt a film, amolyan kínvallatásos segédezköznek való nagyobb mennyiségben :-) Anno a videotékás korszakban az alsóbb B-filmek lehettek ennyire gyengék, Neeson is csak aláássa már ezzel a szakmai hírnevét szerintem, azért ez az utolsó két rész is sokat ártott neki, ha a pénztárcája tartalmát leszámítom. Megaton úr pedig visszamehetne az iskolapadba, bár tehetséget ott úgysem osztanak. Azt nem értem különben, mikor az alkotók elkészülnek egy ilyennel akkor megveregetik egymás vállát elégedetten, sőt Megaton konstatálja: de qrva jók voltunk, hát ez aztán akciófilm lett a javából gyerekek, Michael Mann és Cameron is csak jelenthet. Vagy ezt hogy kell elképzelni, az első vetítésen minden alkotó zokog? :-D Nah, maximum másfél csillaggal tudom jutalmazni ezt a csodás művet. |
2015-02-04 00:13.34 |
Ugyanígy voltam vele, gyűlölöm mint a sz@rt és a sorozatok javarészét is. Pont emiatt volt számomra is döbbenetes, mennyire tetszett!!
Egyetlen barátom van akire filmekben hallgatok mert hasonló az ízlésünk, kb. fél évig kérdezgette (akkor még csak az első évad volt meg), hogy láttam-e már. Már annyira restelltem, hogy belefogtam, aztán egy hétvégén megnéztem a teljes évadot mert képtelen voltam abbahagyni. Az is jelent azért valamit, hogy az első epizódokat pl. Fincher rendezte (az egész sorozat egyik fő producere is). Ha rám hallgatsz, mint jó ízléssel megáldott filmrajongóra :-)) ,akkor nem habozol egy percet sem...a Bruzsy-féle feliratot javaslom, ha nem vagy perfekt angolból (én nem), mert elég nehéz a nyelvezete és nagyon minőségi a fordítás és a magyar helyesírása is. Talán ha 1 hiba volt az egészben az is félregépelés... Majd szólj ha megnézted - egy hétvégén persze a két évadot kb. 26h :-D |
2015-02-02 19:21.36 |
Manapság ritkán adható 5* egy filmnek, de a Nightcrawler úgy tűnik rászolgált. Dan Gilroy forgatókönyvíró első rendezése, azaz jelen esetben szerzői filmje bizony kiválóra sikerült. A karaktert zseniálisan sikerült kidolgozni és Jake Gyllenhaalnak pedig vászonra vinni.
Gyllenhaal eddig sem volt egy felejtenivaló figura, ezzel az alakításával eggyel magasabb szintre tette a lécet. Hozzáteszem, ez egy nagyon "hálás" szerep mert több irányból is megragadható, tehát komplex: külsőségek, viselkedésminták, gondolkodásmód stb. Láthatólag elég sokat fogyott a szerepre a színész (és nem is aludt túl sokat), kiválóak voltak a monológjai, a gesztusairól és a félmosolyairól már nem is beszélve. Megszállott, szociopata karakter pszichopata vonásokkal - szóval elég magas laszti. És Gyllenhaal élt is a lehetőséggel, Lou Bloom személyével kapcsolatos folyamatos feszültségérzetet tartva fenn: kiemelve a karakter gátlásoktól teljesen mentes megszállottságát és a 'cél szentesíti az eszközt' típusú eszményképét. A film elég komoly médiakritikai hangvétellel is bír, legalábbis odatartja rendesen azt a bizonyos tükröt: korrektül bemutatva a folyton tragédiára és persze vérre éhes médiakeselyűket és kiszolgálóikat. Elvégre fogyasztói társadalomban "élünk", vagy mifene. Manapság már ritkán múlja felül az előzetes (jelen esetben magas) elvárásaimat egy film, de ez a mozi megtette. |
2015-01-14 02:50.00 |
Hatalmas gratuláció Spacey-nek a Golden Globe-díjért, melyet a legjobb drámai sorozat főszereplőként vehetett át. Nagyon megérdemelte, mert a House of Cards-ban amit bemutat attól az ember pofája leszakad: ekkora alakítást szökőévenként látni ha beleveszem a mozifilmeket, akkor is. Akkora élmény volt számomra mint amikor pl. De Nirot láttam először a Casino-ban játszani vagy Tom Hankst a Forrest Gump-ban és még sorolhatnék párat. Katartikus a csávó, aki esetleg kihagyta volna az eddigi 2 évadot, sürgősen pótolja. Mondom ezt úgy, hogy utálom a sorozatokat, csak egy jóbarátom ajánlására kezdtem bele, áldassék a neve :-)
Frank Underwood az egyik legsokrétűbb és legerőteljesebb karakter, akit valaha filmvászon hordott a hátán. Kevin Spacey pedig korszakos zseni, ez sem vitás. |
2015-01-13 18:22.52 |
A tökéletes trükköt Nolan legjobb filmjének tartom. Természetesen először üt a legnagyobbat, de nem tudnám megtenni, hogy kb. félévente ne nézzem meg. A tökéletes mozifilm mintapéldája, ennélfogva egy igen szűkkörű klubhoz tartozik. A forgatókönyvi alap egyszerűen brilliáns, ebben semmi túlzás nincs. Szinte minden pillanata katartikus élmény, ha csak ezt a filmet készíti el Nolan már azzal is bizonyította volna, hogy született zseni: mint forgatókönyvíró, és mint rendező szintén. Christian Bale kvalitásait ismerjük hiszen generációjának az egyik legjobbja, de igazán örömteli volt, hogy Hugh Jackman fel tudott nőni a feladathoz és szintén hibátlan alakítást mutat be. Michael Caine nekem nem igazán favoritom bár elismerem, hogy nagyon nagy színész, de ebben a filmben az ő játékát is nagyon kedveltem. A mellékszerepek is hibátlanul lettek kiosztva (Bowie, Johansson, Serkis).
Kiváló a képi világ, a XIX. századvég Londonjának megjelenítése nagyon korhűnek tűnt, az operatőr kiválóan játszik a sötét tónusokkal és a színpadi nagyjelenetek is kiválóan vannak megvilágítva (egyébként Los Angeles több régi színházában + mozijában lettek felvéve, tehát nem Európában. Az utcajelenetek pedig komplett stúdiódíszletek). A film nagyon megérdemelten van előkelő helyen az imdb. ranglistáján is, úgy látszik megtalálta a közönségét ez a lebilincselő mozi. |
2014-12-29 18:55.22 |
A filmet a két főszereplő tanítani való játékán túl az teszi nagyon értékessé (és emiatt Eastwood rendezése előtt kell megemelni a kalapot - igaz főleg később rendezett nagy filmeket de már itt egyértelmű volt, hogy egy rendezőzseni lakozik benne), hogy egyetlen pillanatra sem válik a film sem hatásvadásszá, sem giccsessé (nyálassá, csöpögőssé, ki hogy nevezi).
És egy ilyen (egyébként kitűnő) történetvezetés mellett ezt a "veszedelmet" elkerülni, bizony hatalmas kihívás. Főleg ennek a fényében 'A szív hídjai' a romantikus filmek talán legjobbja. |
2014-12-23 21:33.46 |
Amikor először láttam a Halálos közellenség című (2 részben leforgatott) filmjét, mondjuk úgy hogy hanyattestem attól az elementáris (színészi) erőtől, ahogy Mesrine figuráját hozta. Azóta számomra ez a legjobb francia film.
Aki nem látta javaslom hogy sürgősen pótolja, nagyon jó, komolyan mondom ritkán éreztem akkora katarzist film megtekintése után, mint akkor. Pedig csak egy bűnözőről szól :-) |
2014-12-23 21:22.09 |
Lesz mit pótolni :-) Denzel Washington több évtizede igen stabilan (ez esetben azt jelenti, hogy nagyon jól) teljesít mind színészi alakítás, mind filmminőség tekintetében, tehát a nagy átlaghoz képest SOKKAL több nagyszerű filmben szerepelt (az a ritka kvalitás aki egymaga is elviszi a hátán a filmet). |
2014-12-22 23:14.48 |
A Kártyavár eddig kijött 2 évadát a legkomolyabban mondom, hogy nézzétek, mert Spacey tényleg fergeteges, ráadásul komoly a forgatókönyv és a párbeszédek meg egészen frenetikusak. Nem szabad kihagyni! Nekem is a barátom ajánlotta, tudta hogy nem bírom a sorozatokat csak a mozifilmeket, kb. tisztában volt az ízlésemmel és tényleg nem tévedett, szeretem a jót nah :-)
Arról szól, hogy egy képviselő mi módon tör sokkal nagyobb babérokra (= a csúcsra) az amerikai politikai fertő álságos és gátlástalan világában. Ahogy mondani szokták ha csak a fele közelíti a valóságot... Egyébként egyes részeket olyan nagynevű rendezők dirigáltak le mint pl. David Fincher vagy Joel Schumacher, a többségét James Foley rendezte akinek már volt említésre méltó mozifilmes rendezése szintén. Sorozatoknál mondjuk nem annyira a rendező a lényeges. Gondolom készülnek a további évadok. Nem koppintás egyáltalán, több szempontból is egyedi, én pl. egy egész évadot végignéztem egy vasárnapon :-) Jockey karaktere nálam legalábbis kifejezetten szerethető, Frank Underwood korántsem! Mondjuk én nagyon rühellem az összes politikust. Na ő tényleg egy főgenya, de összetett karakter különben. A magánéleti vonal is nagyon jó, Robin Wright játssza a feleséget, köztük egy igen érdekes szövetség van, sokkal inkább ennek nevezhető mintsem házasságnak. Most néztem, 9,1 az imdb osztályzata a sorozatnak, ugyan nem szentírás de ez azért már jelzi, hogy nagyon spiccen van. (Nem tudom van-e szinkronos elérhetőség, de én javaslom a felirattal/anélkül megtekintést, eredeti angollal mindenképpen brilliáns). |
2014-12-21 18:29.14 |
Az utolsó évadok már tényleg valamiféle "lejtmenetet" jelentettek, azonban én mégis kifejezetten szeretem őket a következők miatt: ezekben fordult elő, hogy bizonyos szereplők pár rész erejéig elhagyták Dallast vagy akár Texast is, ez még önmagában természetesen nem a vágyak netovábbja, de J.R. (én csakis Larry Hagman parádés alakítása miatt nézem és imádom a klasszikus Dallast) kegyetlen jó helyzetekbe keveredett: gondolok itt Haleyville-re és a legvégén a diliházra... Az itt játszódó részek összességében is az egyik legnagyobb kedvenceim, fekvőbetegre röhögöm magam Larry játékán, és persze a zseniális Kránitz Lajos hangja hab a tortán. Számomra tulajdonképpen rém egyszerű volt nézni a Dallast: mindig J.R.-nak "szurkoltam", akiket ő utált azokat kb. én is utálni tudtam :-)) Egyébként utálom a sorozatokat, bár mostanában komolyan kezd változni a film világában betöltött helye, így pl. a Kártyavár az nagy kedvencem lett, de ott is egy karakter viszi a pálmát és Kevin Spacey alakításának hatása alól nem tudtam kivonni magam, így néztem meg és még fogom is. |
2014-12-21 00:08.20 |
Így van, elég sok az addikciós haláleset és ez összefügg sokszor az öngyilkossággal és utóbbi önállóan is egyre gyakrabban fordul elő pl. Tony Scott, Robin Williams, Philip Seymour Hoffman esete, hogy csak a legismertebbeket említsem.
A '80-as években a terápia hiánya és persze a preventív intézkedések kifutásához szükséges idő miatt hamarabb lett a HIV+ emberből AIDS-es és (sokkal) hamarabb meg is halt a szövődményekben, ezért is van ez a felülreprezentáltság, egyetértek. Na ezt kiveséztük, keresek valami vidámabb témát így szombat este, ha már itthon maradtam :-) |
2014-12-20 21:59.16 |
Akármilyen sok szereplő is volt a sorozatban, ez a szám (a néger benzinkutast nem tudtam:-D) azért jóval nagyobb, mintha egy átlagpopulációs "merítés" lenne: ezt értettem az alatt, hogy 'sok".
Hollywoodban igen sok a daganatos megbetegedés, jóval átlag feletti halálokként szerepel: a szív és érrendszeri halálozás alulreprezentált, mivel egyfelől a szerepek kívánalmai miatt, másfelől az anyagi jólét életmódbeli hatásai miatt, illetve a rendszeres orvosi felülvizsgálatok okán kordában vannak tartva a kockázati tényezők. Infekciókban nem túlzottan "illik" meghalni arrafelé, persze szövődményes pneumonia aránylag gyakran előfordul, főleg ha hosszan tartó a kórházi kezelés. Marad a rák. |